Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(358)
Forma i typ
Książki
(346)
Publikacje naukowe
(76)
Publikacje dydaktyczne
(45)
Publikacje fachowe
(45)
Czasopisma
(8)
Druki ulotne
(4)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(278)
dostępne
(180)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(189)
Czytelnia
(281)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(15)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(14)
Kojs Wojciech (1940- )
(13)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(10)
Sałamacha Przemysław
(8)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(8)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(7)
Dudek Sandra
(7)
Gajdzica Zenon (1970- )
(7)
Głuchowska Hanna
(7)
Hinz Magdalena
(7)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(7)
Czarnik Barbara
(6)
Kaliszewska Małgorzata
(6)
Karpińska Anna
(6)
Klasińska Barbara
(6)
Maniecka Magdalena
(6)
Sapijaszka Zofia
(6)
Spychał Krzysztof
(6)
Dudziec Kamila
(5)
Kuć Małgorzata
(5)
Matusek Beata (1975- )
(5)
Pelc Maria
(5)
Wrońska Marta
(5)
Czyż Stanisław
(4)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(4)
Grabowska Tatiana
(4)
Guła-Kubiszewska Halina
(4)
Jarosz Magdalena
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(4)
Krause Amadeusz
(4)
Markiewicz-Patkowska Julita
(4)
Palak Zofia
(4)
Starościak Wojciech
(4)
Badora Sylwia
(3)
Białoszewski Dariusz
(3)
Borowska Teresa
(3)
Gawlik Ewa
(3)
Godawa Grzegorz
(3)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(3)
Gubała Magdalena
(3)
Górska Milena
(3)
Jasiński Zenon
(3)
Kacprzak Elżbieta
(3)
Kaczmarek Żanetta
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(3)
Kochanowska Ewa
(3)
Korabiewska Izabela
(3)
Krajewski Mirosław
(3)
Krzywoń Danuta (1973- )
(3)
Lewandowska Monika
(3)
Mamroł Andrzej
(3)
Matyjas Bożena
(3)
Możdżeń Stefan Ignacy (1938- )
(3)
Musiał Emilia
(3)
Nycz Edward
(3)
Pachociński Ryszard (1930- )
(3)
Paszkiewicz Aneta
(3)
Plieth-Kalinowska Izabela
(3)
Radziewicz-Winnicki Andrzej
(3)
Rongies Witold
(3)
Sprawka Romana
(3)
Widawski Krzysztof
(3)
Wojciechowska Katarzyna
(3)
Woźnicki Jerzy (1947- )
(3)
Łączek Tomasz
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Bartkowicz Zdzisław
(2)
Bartnikowska Urszula
(2)
Bogdańska Katarzyna
(2)
Bruchnalski Marcin
(2)
Buchnat Marzena
(2)
Chymuk Mariia
(2)
Ciechanowska Dorota
(2)
Cudowska Agata
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Dusza Bożena
(2)
Frąckowiak Przemysław
(2)
Furmanek Waldemar (1945- )
(2)
Graboś Anita
(2)
Hyżak Danuta
(2)
Jurczyk Marta
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kirenko Janusz (1954- )
(2)
Kobosko Joanna
(2)
Kopel Jerzy (1940-2019)
(2)
Kowal Jolanta
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Kozaczuk Franciszek
(2)
Kozerska Agnieszka
(2)
Krajewska Anna (1956- )
(2)
Krajewska Beata
(2)
Krakowski Krzysztof
(2)
Kraus Ewa (1971- )
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(55)
2010 - 2019
(141)
2000 - 2009
(152)
1990 - 1999
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(93)
Kraj wydania
Polska
(358)
Język
polski
(357)
angielski
(1)
Odbiorca
6-8 lat
(19)
Dzieci
(18)
0-5 lat
(17)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(16)
Przedszkola
(9)
Logopedzi
(5)
Nauczyciele
(5)
Rodzice
(5)
9-13 lat
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Pedagodzy
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Temat
Pedagogika
(51)
Pedagogika resocjalizacyjna
(47)
Nauczyciele
(42)
Szkolnictwo
(41)
Język polski
(40)
Szkolnictwo wyższe
(39)
Korekcja mowy
(34)
Oświata
(28)
Wymowa
(26)
Kształcenie
(25)
Młodzież
(25)
Wychowanie
(25)
Pedagogika społeczna
(24)
Spółgłoski
(21)
Pedagogika specjalna
(20)
Studenci
(19)
Pedagogika opiekuńcza
(16)
Więźniowie
(15)
Dziecko
(14)
Opieka społeczna
(14)
Patologia społeczna
(13)
Pedagogika penitencjarna
(13)
Terapia logopedyczna
(13)
Uczniowie
(13)
Niedostosowanie społeczne
(12)
Niepełnosprawni
(12)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(12)
Rodzina zastępcza
(12)
Wychowanie w rodzinie
(12)
Zaburzenia mowy
(12)
Rodzina
(11)
Kształcenie integracyjne
(10)
Nauczanie
(10)
Agresywność
(9)
Pedagodzy
(9)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(9)
Wsparcie społeczne
(9)
Język dziecka
(8)
Kształcenie ustawiczne
(8)
Nauczanie początkowe
(8)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(8)
Rynek pracy
(8)
Szkolnictwo specjalne
(8)
Szkolnictwo zawodowe
(8)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(8)
Domy dziecka
(7)
Kobieta
(7)
Kształcenie zawodowe
(7)
Nauka mówienia
(7)
Absolwenci szkół wyższych
(6)
Dzieci
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością
(6)
Efektywność nauczania
(6)
Kształcenie nauczycieli
(6)
Kultura
(6)
Metody nauczania
(6)
Młodzież trudna
(6)
Oświata dorosłych
(6)
Postawy
(6)
Prawo o szkolnictwie wyższym
(6)
Rodzice
(6)
Socjalizacja
(6)
Więziennictwo
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Edukacja medialna
(5)
Historia wychowania
(5)
Jakość kształcenia
(5)
Ludzie starzy
(5)
Metodologia
(5)
Młodociani przestępcy
(5)
Nauczyciele akademiccy
(5)
Penitencjarystyka
(5)
Pisanie
(5)
Polityka społeczna
(5)
Poradnictwo zawodowe
(5)
Praca
(5)
Społeczności lokalne
(5)
Sprawność motoryczna
(5)
Służba więzienna
(5)
Zarządzanie oświatą
(5)
Aspiracje zawodowe
(4)
Badania naukowe
(4)
Bezdomność
(4)
Czas wolny od pracy
(4)
Dorosłość
(4)
Dostęp do oświaty
(4)
Edukacja prozdrowotna
(4)
Edukacja włączająca
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Jakość życia
(4)
Język polski (przedmiot szkolny)
(4)
Kompetencje zawodowe
(4)
Nauczanie dorosłych
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(4)
Nauka pisania
(4)
Nieletni przestępcy
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Nierówności społeczne
(4)
Osoby z niepełnosprawnością
(4)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(102)
1989-2000
(44)
1901-2000
(22)
1989-
(12)
2001-0
(9)
1801-1900
(6)
1901-
(6)
1801-
(3)
1945-1989
(3)
1701-1800
(2)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(187)
Europa
(10)
Kraje Unii Europejskiej
(8)
Stany Zjednoczone (USA)
(3)
Ukraina
(3)
Wielka Brytania
(3)
Czechy
(2)
Japonia
(2)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Niemcy
(2)
Rosja
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Słowacja
(2)
Afryka
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Azja
(1)
Brazylia
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Chiny
(1)
Egipt
(1)
Hiszpania
(1)
Indie
(1)
Iran
(1)
Izrael
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Litwa
(1)
Nigeria
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Szwecja
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Włochy
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(64)
Opracowanie
(52)
Materiały konferencyjne
(22)
Monografia
(22)
Ćwiczenia i zadania
(22)
Materiały pomocnicze
(21)
Podręcznik
(14)
Raport z badań
(13)
Ćwiczenia logopedyczne
(10)
Karty pracy ucznia
(9)
Czasopismo naukowe
(8)
Czasopismo pedagogiczne
(8)
Książka do wypełniania
(6)
Case study (studium przypadku)
(4)
Komentarz do ustawy
(4)
Księga pamiątkowa
(4)
Poradnik
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Gry i zabawki
(1)
Komentarz prawny
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Program nauczania
(1)
Szkic literacki
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(226)
Socjologia i społeczeństwo
(65)
Językoznawstwo
(32)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(20)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(14)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(13)
Psychologia
(11)
Historia
(7)
Medycyna i zdrowie
(7)
Nauka i badania
(7)
Zarządzanie i marketing
(5)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
358 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych ; T. 13)
Zawiera: Część I Edukacja w życiu osoby z niepełną sprawnością: Indywidualizacja w edukacji warunkiem integracji – zarys modelu; Trening umiejętności społecznych jako forma wsparcia w rozwoju ucznia z niepełnosprawnością; Wspomaganie rozwoju dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi na etapie wychowania przedszkolnego; Realizacja działań proekologicznych w opinii nauczycieli szkół specjalnych; Historyczna wiedza pojęciowa uczniów klas III gimnazjum specjalnego; Znaczenie przedmiotu muzykografia w procesie edukacji muzycznej dzieci i młodzieży z dysfunkcją wzroku; Wybrane elementy edukacji specjalnej wprowadzające do roli człowieka dobrze wychowanego. Interpretacja badań własnych w świetle teorii Floriana Znanieckiego; Edukacja do dorosłości. Część II Wokół problemów socjalizacji osób z niepełnosprawnością: Miejsce terapii pedagogicznej w pedagogice specjalnej – studium terminologiczne; Adaptacja społeczna osób z niepełnosprawnością intelektualną – analiza narracji; Subiektywny obraz dorosłości osób z umiarkowaną i znaczną niepełnosprawnością intelektualną; Rola aktywności człowieka z niepełnosprawnością intelektualną w procesie rehabilitacji; Założenia polityki społecznej a rozwiązywanie problemów moralnych i prawnych osób z niepełnosprawnością; W poszukiwaniu dróg do samodzielności artystycznej osób z niepełnosprawnością; Cele życiowe i wzory osobowe młodzieży niepełnosprawnej w kontekście jej przyszłości i przygotowania do życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Roczniki Socjologii Rodziny : studia socjologiczne oraz interdyscyplinarne / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Tom 16)
Artykuły: Kobiety na rynku pracy - bariery płci. Patologia seksualna w systemie rodzinnym. Sytuacja i niektóre tendencje w rozwoju współczesnej rodziny w Rosji i Sankt-Petersburgu. Relacje zachodzące pomiędzy osobami samodzielnymi życiowo a ich rodzinami pochodzenia. Wielkość i struktura rodziny a przejście demograficzne. Zagrożenia przebiegu procesu wychowania we współczesnej rodzinie polskiej - jakościowa analiza opinii. Od wielodzietności do bezdzietności? Przemiany w poglądach na posiadanie dzieci i ich uwarunkowania. Rodzina wobec poszkodowanego w wypadku jej członka. Pożądany i unikany absenteizm członków rodziny w oczekiwaniach osób bezdomnych. Anorexia nervosa - fenomen ponowoczesnje kultury i choroba systemu rodzinnego. "Europejscy poszukiwacze" czy "alterkontestatorzy" - kolejne ogniwo wymiany pokoleń. Referaty: Profesor Zbigniew Tyszka jako badacz rodziny i koordynator ogólnopolskich programów badawczych. Rola Zbigniewa Tyszki w rozwoju socjologii lubelskiej. Poznańska socjologiczna szkoła badań nad rodziną w nurcie powojennej ewolucji socjologii rodziny w Polsce. Refleksje Profesora Zbigniewa Tyszki nad człowiekiem i rodziną XXI wieku. Koncepcja rodziny i sposoby jej badania w ujęciu profesora Zbigniewa Tyszki. Znaczenie systemu metodologicznego wieloaspektowej, integralnej analizy życia rodzinnego w badaniach nad rolą ojca w rodzinie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 1 Domy samotnej matki: 1.1. Trudności samotnego macierzyństwa; 1.2. Rola domów samotnej matki; 1.3. Regulacje prawne dotyczące domów samotnej matki; 1.4. Domy samotnej matki w świetle badań. Rozdział 2 Ośrodki interwencji kryzysowej: 2.1. Istota interwencji kryzysowej; 2.2. Zadania ośrodków interwencji kryzysowej; 2.3. Ośrodki interwencji kryzysowej w świetle przepisów prawa; 2.4. Egzemplifikacja funkcjonowania ośrodków interwencji kryzysowej. Rozdział 3 Rodziny zastępcze specjalistyczne: 3.1. Atrybuty rodzin zastępczych; 3.2. Rola rodzin zastępczych specjalistycznych; 3.3. Rodziny zastępcze specjalistyczne w ujęciu regulacji prawnych; 3.4. Praktyka funkcjonowania rodzin zastępczych specjalistycznych. Rozdział 4 Regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne: 4.1. Piecza zastępcza nad dziećmi chorymi 4.2. Kompetencje regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych; 4.3. Przepisy prawa odnoszące się do regionalnych placówek opiekuńczo-terapeutycznych; 4.4. Regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne w ujęciu empirycznym. Rozdział 5 Interwencyjne ośrodki preadopcyjne: 5.1. Znaczenie adopcji; 5.2. Zadania interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych; 5.3. Interwencyjne ośrodki preadopcyjne w świetle rozwiązań prawnych; 5.4. Działalność interwencyjnych ośrodków preadopcyjnych. Rozdział 6 Opiniodawcze zespoły sądowych specjalistów: 6.1. Znaczenie opiniowania w sprawach dzieci i rodziny; 6.2. Kompetencje opiniodawczych zespołów sądowych specjalistów; 6.3. Regulacje prawne dotyczące opiniodawczych zespołów sądowych specjalistów; 6.4. Rzeczywistość opiniodawczych zespołów sądowych specjalistów. Podsumowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Część I. Teoretyczne podstawy badań własnych. Rozdział I. Mózg – umysł „kruchy dom duszy”: 1. Kształtowanie się poglądów dotyczących relacji mózg – zachowanie; 2. Symetria i asymetria w przyrodzie i budowie człowieka; 3. Rozwój mózgu w cyklu życia organizmów żywych; 4. Funkcjonalne zróżnicowanie półkul mózgowych; 5. Mózg – umysł – zjawiska umysłowe; 6. Zjawisko lateralizacji. Ewolucyjne korzenie „ręczności”; 7. Przyczyny leworęczności. Genetyka – uszkodzenia mózgu czy środowisko? 8. Zmienność lateralizacji w ontogenezie; 9. Skąd się bierze leworęczność? 10. Krzywdzące mity; 11. Ciekawostki leworęczności. Krótka historia odkrycia; 12. Leworęczność na co dzień. Ergonomia a życie leworęcznych w świecie osób praworęcznych; 13. Badania wzorca lateralizacji (dominacji stronnej); 14. Sławni leworęczni. Rozdział II. Wielowymiarowość optymalnego wyboru zawodu – potrzeby a rzeczywistość: 1. Teorie rozwoju prozawodowego i zawodowego – wprowadzenie w problematykę; 2. Wybrane czynniki warunkujące rozwój i orientację zawodową człowieka; 3. Miejsce orientacji i aspiracji młodzieży w podejmowaniu decyzji edukacyjno-zawodowych; 4. Orientacje życiowe młodzieży; 5. Aspiracje jako decydujący czynnik ukierunkowania i startu zawodowego; 6. Poradnictwo zawodowe a doradztwo kariery i doradztwo personalne; 7. Strefy optymalnego wyboru zawodu: chcę, mogę, potrafię – planowanie ścieżki edukacyjno-zawodowej jako sposób tranzycji do świata zawodów; 8. Nowoczesne metody i techniki stosowane w doradztwie zawodowym i pośrednictwie pracy dla młodzieży; 9. Rozwijanie i wdrażanie innowacyjnych metod doradztwa zawodowego i pośrednictwa pracy dla młodzieży; 10. Z warsztatu nowoczesnego doradcy zawodowego – zrozumieć oraz pomóc w poznaniu i zrozumieniu siebie. Część II. Metodologia badań własnych. Rozdział 3. Zainteresowania zawodowe a typy umysłowości młodzieży o różnym typie lateralizacji – koncepcja teoretyczno-metodologiczna: 1. Założenia teoretyczne modelu badania zainteresowań zawodowych młodzieży o określonym typie umysłowości i lateralizacji; 2. Przedmiot, cele, problematyka badawcza i procedura badawcza; 3. Dobór i organizacja badań; 4. Uzasadnienie wyboru metody wnioskowania statystycznego. Część III. Analiza badań własnych. Rozdział 4. Zainteresowania zawodowe a umysłowość badanej młodzieży o różnym typie lateralizacji w kontekście płaszczyzn badawczych. Próba charakterystyki na podstawie przeprowadzonych badań: 1. Zainteresowania zawodowe badanych kobiet i mężczyzn; 2. Analiza profili kwestionariusza KZZ z uwzględnieniem płci i wieku badanej młodzieży; 3. Typy umysłowości w badanej grupie młodzieży; 4. Typ lateralizacji w badanej grupie; 5. Umysłowość a typ lateralizacji w badanej grupie; 6. Podsumowanie pierwszej części analizy; 7. Interpretacja profili indywidualnych Kwestionariusza Zainteresowań Zawodowych – analiza wybranych przypadków; 8. Analiza indywidualnych przypadków. Zakończenie; Bibliografia; Spis rycin, rysunków, schematów, tabel i wykresów; Aneksy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zróżnicowanie społeczne a edukacja, 2. Rola i znaczenie decentralizacji zarządzania dla oświaty wiejskiej i małomiasteczkowej, 3. Reformy edukacji a SNE, 4. Nauczyciele wobec społecznych nierówności edukacyjnych, 5. Polityka oświatowa samorządów terytorialnych w kontekście SNE, 6. Efekty edukacyjne uczniów z badanych gmin w kontekście SNE, 7. Oświatowe sukacsy i porażki badanych gmin w zakresie poprawy szans edukacyjnych uczniów, 8. Propozycja modelu zarządzania zdecentralizowaną oświatą
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wszechnicy Świętokrzyskiej / red. nauk. Mieczysław Adamczyk ISSN 1234-7604 ; Nr 110)
1. Bezrobocie, ubóstwo i Internet jako problemy społeczne i pracy socjalnej, Społeczno-ekonomiczne wyznaczniki ubóstwa w Polsce, Struktura i zakres bezrobocia w gminie miejsko-wiejskiej w kontekście zmian zjawiska w skali kraju, Internet nowym źródłem marginalizacji i wykluczenia, Wpływ komputera i Internetu na dzieci i młodzież. 2. Rodzina jako środowisko pracy socjalnej, Zdrowie prokreacyjne w świetle międzynarodowych standardów zdrowia, Formy i zakres działań na rzecz dzieci z rodzin dysfunkcyjnych, prowadzonych przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Kielcach, Przemoc domowa wobec kobiet, Interwencja kryzysowa wobec rodziny w kryzysie. 3. Pomoc społeczna i praca socjalna wobec problemów kształcenia, wychowania i resocjalizacji, Środowiskowe uwarunkowania planów życiowych młodzieży jako obszar badań pedagogiki społecznej, Wyrównanie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży ze środowisk zróżnicowanych kulturowo i socjoekonomicznie, Problemy wychowawcze w środowisku wiejskim i ich uwarunkowania, Przestępczość nieletnich w Polsce, Pomoc postpenitencjarna jako przykład pracy socjalnej z osobami opuszczającymi zakłady karne. 4. Starość i niepełnosprawność w aspekcie pedagogiki społecznej i pracy socjalnej, Wybrane obszary badań w gerontologii społecznej, Praca socjalna na rzecz osób nieaktywnych zawodowo, Działania ośrodka pomocy społecznej na rzecz osób starszych w środowisku małego miasta, Pomoc społeczna wobec niepełnosprawności w świetle programów unijnych, Zadania pracownika socjalnego w zakresie wspierania osób niepełnosprawnych, Poczucie integracji społecznej dorosłych osób z niepełnosprawnością jako pedagogiczny wskaźnik jakości życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci z ADHD i ich rodzeństwo : teoria i badania / Piotr Pawlak. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls" , 2013. - 270, [2] s. : rys., tab., wykr. ; 24 cm.
1. Wybrane zagadnienia dotyczące ADHD; 2. Dziecko z ADHD w systemie rodzinnym; 3. Metodologia badań własnych; 4. Wyniki badań własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pojęcie i istota meto ringu; 2. Programy mentoringowe- studia przypadków: Mentoring w firmie Nestle; Mentoring w firmie DHL Express; Mentoring w banku Citi Handlowy; Intermentoring pokoleniowy w organizacji; Mentoring jako element systemu zarządzania wiedzą w administracji publicznej; program mentoringowy w Krajowej Szkole Administracji Publicznej; Program mentoringowy Vital Voices Poland; "Jestem szefową". Mentoring w ramach programu dla dziewcząt z potencjałem przywódczym; Mentoring akademicki- doświadczenia Wyższej Szkoły Pedagogicznej im. Janusza Korczaka w Warszawie; Mentoring i tuto ring- doświadczenia Collegium Wratislaviense; Program Starszy Brat Starsza Siostra jako przykład mentoringu społecznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pedagogiczno-psychologiczny kontekst sieroctwa społecznego, 2. Dom dziecka jako forma kompensacji sieroctwa społecznego, 3. Działalność Towarzystwa "Nasz Dom", 4. Dom dla dzieci "Nasza Chata" w Przemyślu, 5. Grupa Usamodzielniająca, 6. Grupa Małych Dzieci - miejsce schronienia i opieki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Socjalizacja dziecka w rodzinie; 2. System opieki zastępczej w Polsce; 3. Dzieci z niepełnosprawnością w rodzinach zastępczych i adopcyjnych; 4. Założenia metodologiczne badań własnych; 5. Sytuacja rodzin adopcyjnych i zastępczych wychowujących dziecko z niepełnosprawnością w świetle badań własnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Osobowościowe i społeczne uwarunkowania zaburzeń w zachowaniu i przestępczości młodzieży. Kilka uwag o genezie patologicznych form zachowania się współczesnej młodzieży; Dysocjalność we wczesnym dzieciństwie a zachowania przestępcze młodzieży; Wybrane metodologiczne trudności w diagnozowaniu antyspołecznych zaburzeń osobowości; Rozumienie genezy zaburzeń zachowania z perspektywy współczesnych koncepcji osobowości dziecka; Wybrane korelaty osobowościowe wykolejenia przestępczego u młodocianych; Zaburzenia osobowości u młodzieży - psychopatia i socjopatia; W poszukiwaniu tożsamości - od agresji potencjalnej do destruktywności; Zapotrzebowanie na stymulację u młodzieży niedostosowanej; Osobowościowe i społeczne predykatory zachowań przestępczych; Rodzinne predykatory agresji fizycznej młodzieży w sytuacjach społecznie trudnych; Psychospołeczne uwarunkowania zachowań aspołecznych nieletnich sprawców przestępstw z użyciem agresji; Zachowania agresywne a lęk u osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Standardy aprobowania przez młodzież różnych form agresji interpersonalnej; Postawy wobec norm moralnych i przestępczości seksualnej (badania empiryczne wśród młodzieży licealnej); Niektóre makroczynniki społeczne sprzyjające aktualnie przestępczości młodzieży w Polsce na tle procesu transformacji ustrojowej; Wykolejenie obyczajowo-przestępcze nieletnich dziewcząt w świetle czynników osobowościowych i środowiskowych; Rodzinne uwarunkowania zaburzeń w zachowaniu u dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Radio studenckie w Polsce / Urszula Doliwa. - Olsztyn : Uniwersytet Warmińsko-Mazurski, 2008. - 187, [5] s. : tab.; wykr. ; 24 cm.
(Studia z Teorii Komunikacji I Medioznawstwa / red. nauk. Andrzej Staniszewski, Aleksander Kiklewicz ISSN 1899-4253 ; 1)
1. Radio studenckie jako element kultury studenckiej i systemu medialnego w Polsce: Kultura studencka w Polsce (próba charakterystyki i oceny); Dziennikarstwo studenckie od PRL do czasów współczesnych; Radiofonia studencka w Polsce na tle rozwiązań systemowych przyjętych w innych krajach; 2. Radiofonia studencka w PRL (próba charakterystyki i oceny): Powstanie radia studenckiego i jego rozwój w latach 1950-1989; Charakterystyka poszczególnych ośrodków radiofonii studenckiej; 3. Koncesjonowane stacje studenckie. Struktura organizacyjna- oferta programowa- funkcje społeczne: Charakterystyka koncesjonowanych stacji studenckich; Budżet nadawców akademickich; Pracownicy radia; Program stacji koncesjonowanych; Działalność pozaprogramowa stacji koncesjonowanych; Charakterystyka funkcjonowania koncesjonowanych stacji studenckich w Internecie; Analiza wyników słuchalności koncesjonowanych stacji studenckich; Funkcje społeczne koncesjonowanych stacji studenckich; 4. Nikoncesjonowane stacje studenckie. Struktura organizacyjna- oferta programowa- funkcje społeczne: Charakterystyka grupy niekoncesjonowanych stacji studenckich; Budżet niekoncesjonowanych stacji studenckich; Pracownicy radia; Działalność programowa i pozaprogramowa; Charakterystyka funkcjonowania niekonwencjonalnych stacji studenckich w Internecie; Funkcje społeczne niekoncesjonowanych stacji studenckich
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Przyszłość dydaktyki języków specjalistycznych (dyskusja panelowa); Potrzeby nauczycieli języków obcych specjalistycznych względem przygotowania i realizacji procesu dydaktycznego. Próba diagnozy; Przygotowanie filologa do komunikacji specjalistycznej: dydaktyka JOS a tłumaczenia specjalistyczne; Projekt TRAILs jako odpowiedź na potrzeby w zakresie kształcenia nauczycieli języków specjalistycznych; Refleksja nad rolami nauczycieli języków specjalistycznych; Nauczanie języka specjalistycznego a rozwój kompetencji na przykładzie modelu studiów dualnych; Języki specjalistyczne na kierunku filologicznym – o wyzwaniach w nauczaniu na przykładzie germanistyki; Z offline do online. Zajęcia języka specjalistycznego na filologii hiszpańskiej w okresie pandemii; Noty o autorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Wychowawcza funkcja szkoły; 2. Trudności wychowawcze w szkole; 3. Niezgrana klasa; 4. Niezdyscyplinowana klasa; 5. Skonfliktowana klasa; 6. Agresja i przemoc w klasie; 7. Nadmierna rywalizacja w klasie; 8. Klasa mało aktywna; 9. Niska motywacja do nauki; 10. Ściąganie; 11. Niepowodzenia w szkole; 12. Uczeń drugoroczny w klasie; 13. Wagary uczniowskie; 14. Mobbing elektroniczny; 15. W powodzi „komórek”; 16. Uczniowie różniący się kulturowo i językowo w klasie szkolnej; 17. Trudne relacje z rodzicami uczniów oraz pomiędzy nimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(SCRIPTUM / Dolnośląska Szkoła Wyższa Edukacji TWP)
Prawo pracy: 1. Stosunek pracy, 2. Wynagrodzenie za pracę, 3. Czas pracy i urlopy, 4. Odpowiedzialność w ramach stosunku pracy, 5. Ochrona pracy kobiet i młodocianych, 6. Zatrudnienie i bezrobocie. Ubezpieczenie społeczne i ochrona zdrowia: 1. Ogólna charakterystyka ubezpieczeń społecznych, 2. Zasiłki, 3. Renty i emerytury, 4. Ubezpieczenie wypadkowe, 5. Ochrona zdrowia. Pomoc społeczna: 1. Wprowadzenie do pomocy społecznej, 2. Świadczenia z pomocy społecznej, 3. Jednostki organizacyjne pomocy społecznej, 4. Pracownicy socjalni, 5. Świadczenia rodzinne, 6. Zatrudnienie socjalne, 7. Dodatek mieszkaniowy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; nr 2378)
1. Wprowadzenie oraz kilka słów o metodologii badań własnych; 2. Uwarunkowania wczesnej edukacji muzycznej dziecka; 3. Edukacja muzyczna uczniów klas I-III w kontekście przemian oświatowych; 4. Różne aspekty edukacji muzycznej dziecka w kształceniu zintegrowanym; 5. Zakończenie i podsumowanie pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa: Pamięć symboliczna w edukacji i w pedagogice PRL-u; O czytaniu i pisaniu historii myśli pedagogicznej; Powrót w trosce o odnowę znaczeń dla przyszłości; Konteksty teoretyczne podjętych lektur i rekonstrukcji historycznych; W obronie Wielkiego Pokolenia w pedagogice polskiej; Geneza książki i wyrazy wdzięczności. Kluczowa teza książki - zapoznany przełom: Wstęp; Co się stało naj(po)ważniejszego w polskiej pedagogice międzywojennej?; Co się stało naj(po)ważniejszego w polskiej pedagogice po II wojnie światowej?; Co się stało z pedagogiką kultury w Polsce? O genezie, rozkwicie, degradacji i degeneracji pedagogiki kultury - nowe otwarcie; Słowo o charakterze realizacji zadań badawczych; Jeszcze słowo o filozoficznej aktualności i zasadności wysiłku. Cz. I Norbert Elias i przemiany cywilizacji w kontekście metodologii dwoistości procesów (ilustracje i implikacje): Wstęp; Zmiana stylu rozumienia jako warunek nowej jakości wyjaśniania; O złożoności dynamiki „procesu cywilizacji”; W stronę ontologii relacyjnej; Zagubione tropy jako szansa, dominujące tropy jako przeszkoda; O dwoistości kanonu norm moralnych; Wielowarstwowość i ambiwalencja powiązań wobec redukcyjnego charakteru „systemu”; Paradygmat dwoistości na przykładzie realizacji zaangażowania versus neutralność; Dwoistość geniuszu jako przesłanka socjologii… geniusza; Zakończenie. Cz. II Problem obecności i nieobecności kategorii dwoistości w dyskursie pedagogicznym: Wstęp; Symptomy otwarcia na dwoistość w najnowszej pedagogice; O barierze słownikowej myślenia; O problemach z recepcją klasyki - pytanie o kulturę czytania; Zwiastuny otwarcia na ambiwalencję i dwoistość; Zakończenie. Cz. III Od „różnojedni” do unitas multiplex w trosce o związki i syntezy w przeciwieństwach: poszukiwania Henryka Rowida w sprzężeniu pedagogicznej tradycji i nowoczesności: Wstęp; W stronę pytania o strukturę złożoności; Wątki psychologii pedagogicznej - tropy metodologiczne; Dziedzictwo Bronisława Ferdynada Trentowskiego i jego współczesna waga dla pedagogiki; Idee „Chowanny” jako źródła „szkoły twórczej” Henryka Rowida; Między dramatem osobowości i tragizmem współczesności; Problemat rozbrojenia duchowego i jego dwoiste rozwiązania; Zakończenie. Cz. IV O Wyższy poziom autonomii w syntezie - Bogdan Nawroczyński w trosce o dwoistość jako pełnię zagadnień pedagogicznych w relacji splotu z kulturą i życiem: Wstęp; O dwoisty stosunek do tradycji; Przeciw antagonizmom teoretycznym w podstawach organizacji klasy szkolnej; Dwoistość jako antynomia w perspektywie pionowej; Dwoiste tropy w życiu duchowym - pochwała splotu i oscylacji twórczej; Dwoiste ufundowanie duchowości i bycie „między”; Przypadek Jerzego Kerschensteinera - rewitalizacja; Zakończenie. Cz. V Wyzwania „obiektów niemych kulturowo” - Zygmunta Mysłakowskiego odniesienia do perspektywy dwoistości jako niezbędnej i podstawowej dla zadań w pedagogice: Wstęp; Dwoiste znamiona kryzysu cywilizacyjnego - „totalizm” w latach 30. XX wieku i dziś; Akcenty metodologiczne; Kultura i specyfika dynamicznej z nią relacji w wychowaniu oraz jej ograniczenia; tropy dwoistości w mechanizmie sprzężenia, splotu i styczności - tradycja i jednostka; O dwoistości funkcji społecznej wychowania poprzez wartościowe i groźne zarazem zdwojenia oblicza; Obecność oscylacji i jej ograniczenia; Nadmiar jako dyktat groźnej jednostronności; Zakończenie - o potrzebie wyjścia poza ideologiczne zawężenia. Cz. VI Refleksyjność i refleksywność - Kazimierz Sośnicki i jego zmagania z dwoistością w poszukiwaniu syntezy złożoności procesu pedagogicznego: Wstęp; Przedwojenna odsłona lwowska; Odsłona końca lat 40. Aż do początku lat 60. XX wieku; Odsłona lat 60. W analizie pedagogiki zachodniej; Istota, cele i środki wychowania w rozwoju pedagogiki; Ostatnia odsłona lat 70. XX wieku; Zakończenie. Cz. VII Józef Mirski o „immanentnym polaryzmie” wychowania i „integralnie dwustronnej” złożoności zadań pedagogiki: Wstęp; Pochwała i krytyka rozwoju w stronę postkonwencjonalności w szkole „wspólnoty”; O podstawowej antynomii pedagogicznej; Idea „integralnej dwustronności” funkcji wychowania; Otwarcie pedagogiki na kulturę jako postulat metodologiczny; Gra dystansem jako sedno trosk wychowawczych; Pułapka harmonii; Zakończenie. Cz. VIII [Przeciw wyradzaniu się wychowania]. Antynomie wychowania i dialektyczny charakter pedagogiki w ujęciu Sergiusza Hessena: Wstęp; [Trzy główne motywy dwoistości u Sergiusza Hessena]; [Dialektyka poprzez dynamiczne rozumienie struktury]; [Krytyczny rys pedagogiki Hessenowskiej jako krytyki spuścizny marksizmu i komunizmu]; Troistość i dwoistość jako dwa typy dynamiki w koncepcji Sergiusza Hessena; [Ontologia bycia-między w działaniach pedagogicznych - dwoistość albo zwyrodnienie: zabawa, autorytet i inne zjawiska w wychowaniu]; O dualizmie szkolnym i o trudnościach w jego przezwyciężaniu; Johna Deweya i Jerzego Kerschensteinera dynamiczne ujęcie biegunowości wychowania i kształcenia; Zamiast zakończenia: złożoność, biegunowość, napięcia, jednia, pełnia, tragizm, czyli… Cz. IX Stefan Szuman i przejawy złożoności rozwoju w wychowaniu i uczeniu się - z ambiwalencją w tle: Wstęp; Życie jako oscylacja i równoważenie przeciwstawnych stron - o dwoistości zdrowia; Mierzenie się z dualizmami jako mechanizm rozwojowy dorastania; Dojrzewanie do nadziei i odkrycie dwoistości nadziei jako zjawiska trzeciej fazy rozwoju; Inteligencja, wyobraźnia i humor w dwoistych strukturach i funkcjach; Typologie psychologiczne jako bariera dla rozumienia dwoistości; O zmaganiach z ambiwalencją i o „wewnętrznym rozdwojeniu” w człowieku; O substytucie dwubiegunowości - dwukierunkowość i dwunurtowość linii rozwoju; Zakończenie. Cz. X [Między rozdrożami a dwoistością] Historyczne zakorzenienia i niekonsekwencje w pracach pedagogicznych Bogdana Suchodolskiego: Wstęp; Teza; Zastrzeżenia i inne uwagi metodologiczne; Perspektywa dwoistych pytań, wąskich granic i oksymoronicznych ideałów; [Unieważnienie jednostronności przyszłości w pedagogice i życiu]; Różnice w statusie… różnic; Akcenty historyczne - dwoistości odrodzenia, oświecenia i XIX wieku; Akcenty historyczne - dwoistości w dziejach kultury polskiej; Akcenty historyczne - dwoistość człowieka jako wyzwanie nowożytne; Dwoistość człowieka jako wyzwanie dla nowoczesności; Dwoistość onkologiczna życia i poznania jako przesłanka metodologiczna dla pedagogiki; O rygorystycznych i głębokich dualizmach; Przekraczanie dualizmu; Obecność oscylacji i trop ambiwalencji; Próba syntezy typów dwoistości; Zamiast zakończenia. Zamiast podsumowania książki - nowe otwarcie: O wizję edukacji - przeciw zawężeniu i opóźnieniu; Dwoistość w modelu elipsy między samorealizacją i poświęceniem; Dwoistość w poszukiwaniu języka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 21/2020)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Wybrane aspekty sytuacji szkolnej uczniów z zespołem Aspergera; Nauczyciel i uczeń wobec ery konwergencji medialnej; Kreatywne wykorzystanie potencjału wirtualnej rzeczywistości w dydaktyce; Resentyment a społeczna akceptacja rodzin wielodzietnych. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Obserwacja etnograficzna w kształceniu nauczycieli wczesnej edukacji; Po co jest szkoła? Funkcje szkoły z perspektywy kandydatów do zawodu nauczyciela; Rodzice w przestrzeni szkolnej; Dziecięce prace graficzne jako źródło informacji o rodzinie; Myśli i groźby samobójcze jako elementy zachowań presuicydalnych przejawiane u osób pozbawionych wolności. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: The development paths of hermeneutic competences: the end of an alibi, the beginning of a “sunny adventure”; Information and communication technology in the life of university students - future pre-school and first grade of primary school teachers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział I. Zasoby psychospołeczne człowieka w świetle podstawowych założeń teoretycznych; Rozdział II. Zasoby psychospołeczne nieletnich jako podstawa modyfikowania dobrostanu psychicznego; Rozdział III. Młodzieżowe ośrodki wychowawcze jako przestrzeń kształtowania zasobów psychospołecznych resocjalizowanych nieletnich; Rozdział IV. Założenia metodologiczne autorskich badań empirycznych; Rozdział V. Zasoby osobiste i społeczne nieletnich w MOW w świetle badań własnych; Rozdział VI. Podsumowanie. Koncepcja resocjalizacji nieletnich poprzez rozwijanie dobrostanu psychicznego; Bibliografia; Indeks nazwisk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Słowo o Jubilacie. Bibliografia prac prof. dr hab. Mariana Śnieżyńskiego za lata 1968-2000. Kilka słów wprowadzenia do konferencji. Część I: Edukacja prorodzinna w okresie transformacji. Ewolucyjne przemiany współczesnej rodziny polskiej; Kultura pedagogiczna rodziców: wyzwanie i czynnik stymulacji rozwoju młodego pokolenia Polaków; Osobowościowe determinanty konfliktu międzypokoleniowego w rodzinie; Edukacja pedagogiczna rodziców - ważny element systemu polityki prorodzinnej; O potrzebie przygotowania młodzieży do małżeństwa i rodzicielstwa; Edukacja do życia w rodzinie - stan i potrzeby; Wyzwania przyszłości a wychowanie prorodzinne. Część II: Polska rodzina w dobie przeobrażeń społeczno-kulturowych. Korczak i rodzina; Kościół - rodzina i wychowanie; Katolicki wzór małżeństwa w wychowaniu prorodzinnym; Rola Kościoła katolickiego w przygotowaniu ludzi młodych do świadomego podejmowania ról małżeńskich i rodzicielskich; Rodzina wiejska w dobie zmian społeczno-ustrojowych; Tradycje i obyczaje w wychowaniu rodzinnym; Pomoc państwa rodzinom bezrobotnym; Rodzinne uwarunkowania bezdomności; Aksjologiczne podobieństwa i różnice rodziców i dzieci; Edukacyjne zadania szkoły rodzenia. Część III: Zadania rodziny w realizacji edukacji prorodzinnej. Oddziaływanie wychowawcze rodziny a pola wpływów "pedagogiki prorodzinnej" w warunkach demokracji; Wpływ rodziny na system wartości współczesnej młodzieży; Wychowanie rodzinne do roli matki; Postawy maturzystów wobec dziecka nienarodzonego; Rozwijanie podmiotowości dziecka w rodzinie przygotowaniem do pełnienia odpowiedzialnych ról życiowych; Sąd młodzieży o małżeństwie; Zapomniane dziecko; Znaczenie ciągłej pedagogizacji rodziców dla wychowania prorodzinnego dziecka; Rodzina - skarbnica wzorów spędzania czasu wolnego dzieci klas młodszych; Miejsce rodziny w realizacji zadań współczesnej szkoły z zakresu edukacji zdrowotnej; Rodzina w wypowiedziach werbalnych i plastycznych dzieci; Rola środowiska rodzinnego w wychowaniu dzieci przebywających w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Krakowie. Część IV: Wychowanie psychospołeczne i seksualne w rodzinie. Natura i cel wychowania seksualnego w świetle nauki Kościoła; Wychowanie psychoseksualne w rodzinie; Społeczne funkcjonowanie osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w rolach rodzinnych; Psychospołeczne aspekty funkcjonowania rodzin z problemem bezrobocia; Powinności państwa względem rodziny w zakresie wychowania seksualnego dzieci i młodzieży. Część V: Zadania szkoły w realizacji edukacji prorodzinnej. Oczekiwania oraz potrzeby uczniów w zakresie przygotowania do życia rodzinnego i seksualnego; Wychowanie prorodzinne w szkole - opinie rodziców i uczniów, oczekiwania młodzieży wobec nowego przedmiotu; Oczekiwania młodzieży w stosunku do przedmiotu "Wychowanie do życia w rodzinie"; Umiejętności komunikacyjne nauczyciela - podejmowanie dyskusji o rodzinie w edukacji wczesnoszkolnej; Edukacja prorodzinna w klasach początkowych realizowana poprzez współpracę nauczycieli i rodziców. Część VI: Kształcenie nauczycieli-wychowawców do realizacji edukacji prorodzinnej. Nauczyciel a współuczestnictwo rodziców w procesie edukacji dzieci; Modelowanie w procesie przygotowania nauczycieli do dialogu wychowawczego; Introspekcja psychodydaktyczna nauczyciela wychowania prorodzinnego - propozycja badawcza; Kultura pedagogiczna wychowawców a edukacja prorodzinna; Metody aktywizujące w kształceniu nauczycieli-wychowawców prowadzących zajęcia z zakresu wychowania prorodzinnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej