Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(1214)
IBUK Libra
(30)
ebookpoint BIBLIO
(10)
Forma i typ
Książki
(1174)
Publikacje dydaktyczne
(217)
Publikacje naukowe
(176)
Publikacje fachowe
(166)
E-booki
(40)
Czasopisma
(24)
Poradniki i przewodniki
(17)
Publikacje informacyjne
(14)
Druki ulotne
(12)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(907)
dostępne
(608)
wypożyczone
(39)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(642)
Czytelnia
(914)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(30)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(29)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(25)
Hinz Magdalena
(17)
Hryszkiewicz Ewa
(17)
Stępień Barbara
(17)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(16)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(16)
Winiecka-Nowak Joanna
(16)
Kojs Wojciech (1940- )
(15)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(14)
Pilch Tadeusz (1939- )
(14)
Sałamacha Przemysław
(13)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(13)
Gajdzica Zenon (1970- )
(12)
Gepert Bożena
(12)
Głuchowska Hanna
(12)
Kubik Monika
(12)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(12)
Krzywoń Danuta (1973- )
(11)
Petkowicz Helena
(11)
Matusek Beata (1975- )
(10)
Pelc Maria
(10)
Bielenica Krystyna
(9)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(9)
Bura Maria
(9)
Dudek Sandra
(9)
Dudziec Kamila
(9)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(9)
Krukowska Małgorzata
(9)
Kwil Małgorzata
(9)
Spychał Krzysztof
(9)
Łukasik Stanisława
(9)
Klasińska Barbara
(8)
Ogrodowczyk Małgorzata
(8)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(7)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(7)
Grabowska Tatiana
(7)
Górska Milena
(7)
Kaliszewska Małgorzata
(7)
Karpińska Anna
(7)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(7)
Kuć Małgorzata
(7)
Markiewicz-Patkowska Julita
(7)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(7)
Różycka Ewa
(7)
Łuszczuk Władysława
(7)
Badora Sylwia
(6)
Borowska Teresa
(6)
Czarnik Barbara
(6)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(6)
Graboś Anita
(6)
Grzegółka-Maciejewska Agnieszka
(6)
Jeruszka Urszula (1952- )
(6)
Kochanowska Ewa
(6)
Kowalewski Michał
(6)
Kubinowski Dariusz
(6)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(6)
Lewowicki Tadeusz
(6)
Maniecka Magdalena
(6)
Morbitzer Janusz
(6)
Pachociński Ryszard (1930- )
(6)
Palka Stanisław
(6)
Piekarski Jacek
(6)
Plieth-Kalinowska Izabela
(6)
Sapijaszka Zofia
(6)
Staszkiewicz Ewa
(6)
Widawski Krzysztof
(6)
Wojciechowska Katarzyna
(6)
Wrońska Marta
(6)
Żabiński Dawid
(6)
Barańska Małgorzata
(5)
Białoszewski Dariusz
(5)
Cudak Henryk
(5)
Cudak Sławomir
(5)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(5)
Dudzikowa Maria
(5)
Gawlik Ewa
(5)
Gawrońska Beata
(5)
Gerlach Ryszard (1955- )
(5)
Godawa Grzegorz
(5)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(5)
Gubała Magdalena
(5)
Guz Sabina
(5)
Hetmańczyk Hewilia
(5)
Kabat Małgorzata
(5)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(5)
Kirenko Janusz (1954- )
(5)
Kisiel Mirosław
(5)
Kocór Maria
(5)
Korabiewska Izabela
(5)
Kosek-Nita Bogumiła
(5)
Krajewska Anna (1956- )
(5)
Kraus Ewa (1971- )
(5)
Krause Amadeusz
(5)
Lewandowska Monika
(5)
Lulek Barbara
(5)
Mastalski Janusz
(5)
Mańka Aleksander (1966- )
(5)
Morańska Danuta (1963- )
(5)
Rok wydania
2020 - 2024
(159)
2010 - 2019
(481)
2000 - 2009
(553)
1990 - 1999
(52)
1980 - 1989
(2)
1960 - 1969
(1)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(254)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(1237)
Niemcy
(12)
Wielka Brytania
(4)
Węgry
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(1230)
niemiecki
(14)
angielski
(10)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(34)
6-8 lat
(29)
Dzieci
(27)
0-5 lat
(25)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(21)
Przedszkola
(18)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(17)
9-13 lat
(11)
Szkoły specjalne
(9)
Klasa 1.
(8)
Klasa 2.
(8)
Klasa 3.
(8)
Nauczyciele
(8)
Logopedzi
(7)
Rodzice
(7)
Klasa 4.
(3)
Klasa 5.
(3)
Klasa 6.
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
14-17 lat
(2)
Chorzy z afazją
(2)
Szkoły policealne
(2)
Technikum
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Klasa 0.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Młodzież
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Pedagogika
(242)
Wychowanie
(117)
Nauczanie początkowe
(108)
Pedagogika resocjalizacyjna
(103)
Nauczyciele
(91)
Nauczanie
(86)
Pedagogika specjalna
(82)
Szkolnictwo
(80)
Kształcenie
(72)
Szkolnictwo wyższe
(64)
Wychowanie przedszkolne
(57)
Nauczanie zintegrowane
(51)
Pedagogika społeczna
(50)
Oświata
(46)
Młodzież
(44)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(44)
Dziecko
(43)
Korekcja mowy
(43)
Rodzina
(41)
Język polski
(40)
Patologia społeczna
(36)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(35)
Wychowanie w rodzinie
(34)
Opieka społeczna
(32)
Uczniowie
(32)
Niedostosowanie społeczne
(31)
Niepełnosprawni
(31)
Pedagogika pracy
(30)
Metodologia
(29)
Wymowa
(29)
Nauczanie języków obcych
(28)
Uczenie się
(28)
Pedagogika opiekuńcza
(27)
Studenci
(27)
Dzieci
(26)
Spółgłoski
(26)
Metody nauczania
(25)
Zaburzenia mowy
(24)
Agresywność
(23)
Edukacja medialna
(23)
Terapia logopedyczna
(22)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(20)
Niepowodzenia szkolne
(20)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(20)
Więźniowie
(20)
Dziecko niepełnosprawne
(19)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(19)
Młodzież trudna
(19)
Wsparcie społeczne
(19)
Kształcenie integracyjne
(18)
Kształcenie ustawiczne
(18)
Środki masowego przekazu
(18)
Historia wychowania
(17)
Internet
(17)
Metody wychowawcze
(17)
Oświata dorosłych
(17)
Pedagodzy
(17)
Pedagogika medialna
(17)
Pedagogika penitencjarna
(17)
Diagnoza pedagogiczna
(16)
Dziecko autystyczne
(16)
Dziecko z niepełnosprawnością
(16)
Praca
(16)
Autyzm
(15)
Badania naukowe
(15)
Język dziecka
(15)
Język niemiecki
(15)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(15)
Pisanie
(15)
Psychologia
(15)
Rodzina zastępcza
(15)
Socjalizacja
(15)
Dziecko trudne
(14)
Efektywność nauczania
(14)
Komunikacja społeczna
(14)
Myślenie twórcze
(14)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(14)
Społeczeństwo informacyjne
(14)
Terapia zajęciowa
(14)
Uczucia
(14)
Wartość
(14)
Gramatyka
(13)
Ludzie starzy
(13)
Nauczanie na odległość
(13)
Pedagogika kultury
(13)
Rynek pracy
(13)
Dziecko niewidome
(12)
Edukacja międzykulturowa
(12)
Język angielski
(12)
Kultura
(12)
Muzykoterapia
(12)
Nieletni przestępcy
(12)
Osoby z niepełnosprawnością
(12)
Psychologia wychowawcza
(12)
Psychoterapia
(12)
Rodzice
(12)
Szkolnictwo zawodowe
(12)
Wychowanie do wartości
(12)
Wychowanie moralne
(12)
Gry i zabawy
(11)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(156)
1989-2000
(56)
1901-2000
(38)
1989-
(13)
1901-
(10)
2001-0
(10)
1801-1900
(9)
1945-1989
(7)
1801-
(5)
1701-
(3)
1701-1800
(3)
1901-1914
(2)
1914-1918
(2)
1918-1939
(2)
1939-1945
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(187)
Europa
(17)
Kraje Unii Europejskiej
(9)
Stany Zjednoczone (USA)
(6)
Wielka Brytania
(5)
Niemcy
(3)
Rosja
(3)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(3)
Ukraina
(3)
Włochy
(3)
Austria
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Chiny
(2)
Czechy
(2)
Górny Śląsk
(2)
Hiszpania
(2)
Japonia
(2)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Litwa
(2)
Olkusz (woj. małopolskie)
(2)
Starożytna Grecja
(2)
Szwajcaria
(2)
Szwecja
(2)
Słowacja
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Zagłębie Dąbrowskie
(2)
Afryka
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Azja
(1)
Brazylia
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Dania
(1)
Egipt
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Holandia
(1)
Indie
(1)
Iran
(1)
Irlandia
(1)
Izrael
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraje rozwinięte
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Malta
(1)
Nigeria
(1)
Norwegia
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Pedagogika
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Portugalia
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(154)
Praca zbiorowa
(148)
Ćwiczenia i zadania
(122)
Opracowanie
(118)
Materiały pomocnicze
(77)
Poradnik
(50)
Monografia
(49)
Karty pracy ucznia
(42)
Materiały konferencyjne
(41)
Scenariusz zajęć
(25)
Czasopismo naukowe
(24)
Czasopismo pedagogiczne
(24)
Raport z badań
(24)
Encyklopedia
(12)
Księga pamiątkowa
(12)
Ćwiczenia logopedyczne
(12)
Case study (studium przypadku)
(8)
Książka do wypełniania
(6)
Komentarz do ustawy
(5)
Gry i zabawy
(4)
Poradniki i przewodniki
(4)
Sprawdziany i testy
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Pieśń i piosenka
(2)
Programy wychowania przedszkolnego
(2)
Słownik terminologiczny
(2)
Arkusze egzaminacyjne
(1)
Esej
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawki
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Gry językowe (pedagogika)
(1)
Kalendarium
(1)
Komentarz prawny
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Program nauczania
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Rap
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Synteza
(1)
Szkic
(1)
Szkic literacki
(1)
Słownik
(1)
Varia
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Wypisy
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Śpiewnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(761)
Socjologia i społeczeństwo
(133)
Językoznawstwo
(74)
Psychologia
(74)
Medycyna i zdrowie
(28)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(25)
Nauka i badania
(24)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(22)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(18)
Historia
(15)
Matematyka
(15)
Kultura i sztuka
(13)
Media i komunikacja społeczna
(12)
Informatyka i technologie informacyjne
(11)
Zarządzanie i marketing
(11)
Kultura fizyczna i sport
(6)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(5)
Filozofia i etyka
(5)
Religia i duchowość
(4)
Ochrona środowiska
(3)
Transport i logistyka
(3)
Biologia
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
1254 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; nr 2378)
1. Wprowadzenie oraz kilka słów o metodologii badań własnych; 2. Uwarunkowania wczesnej edukacji muzycznej dziecka; 3. Edukacja muzyczna uczniów klas I-III w kontekście przemian oświatowych; 4. Różne aspekty edukacji muzycznej dziecka w kształceniu zintegrowanym; 5. Zakończenie i podsumowanie pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Engram)
Zawiera: Wprowadzenie; Rozdział 1. Rozwój kompetencji emocjonalnych w średnim i późnym dzieciństwie 1.1. Pojęcie emocji 1.2. Zdolność reprezentacji emocji w dzieciństwie 1.3. Nabywanie kompetencji emocjonalnych przez uczniów 1.4. Doświadczanie trudnych emocji w młodszym wieku szkolnym: Doświadczanie strachu przez dzieci; Przeżywanie przez dzieci złości; Rozmowa i modelowanie – sposoby na trudne emocje. Rozdział 2. Rozwój kompetencji społecznych dzieci w młodszym wieku szkolnym 2.1. Rozwijanie umiejętności interpersonalnych 2.2. Wzory zachowań społecznych uczniów 2.3. Znaczenie samopoznania dla rozwoju społecznego 2.4. Obszary rozwoju kompetencji społeczno-emocjonalnych Rozdział 3. Praca w grupie jako forma wspomagania rozwoju i terapii 3.1. Istota pracy w grupie 3.2. Procesy grupowe 3.3. Metody i techniki wykorzystywane w pracy z grupą Rozdział 4. Kompetencje społeczno-emocjonalne dzieci 6-letnich. Badania własne 4.1. Metodologia badań własnych: Przedmiot i cele pracy; Metody, narzędzia badawcze oraz grupa badana. 4.2. Wyniki badań własnych: Trudności dzieci w zakresie umiejętności społecznych i emocjonalnych; Częstotliwość zgłaszanych zaleceń w pracy z dzieckiem dotyczących rozwijania kompetencji emocjonalno-społecznych. 4.3. Wnioski z przeprowadzonych badań Rozdział 5. Projektowanie programu profilaktyczno-terapeutycznego 5.1. Diagnoza potrzeb uczestników 5.2. Ogólna charakterystyka programu profilaktyczno-terapeutycznego– „Plecak szczęśliwego ucznia” 5.3. Idea scenariuszy zajęć programu „Plecak szczęśliwego ucznia” 5.4. Bloki tematyczne i cele zajęć Rozdział 6. Scenariusze zajęć w ramach programu „Plecak szczęśliwego ucznia” 6.1. Scenariusze realizujące temat I – tworzenie i integracja grupy Zajęcia 1.1. W krainie zabawy – poznajmy się Zajęcia 1.2. W krainie zabawy – rozpoczynamy wspólne podróżowanie Zajęcia 1.3. W krainie dobrego słuchania – jak dobrze słuchać? Zajęcia 1.4. W krainie dobrego słuchania – słucham cię, słuchaj mnie Zajęcia 1.5. W krainie dobrego słuchania – potrafimy słuchać Zajęcia 1.6. W krainie dobrych manier – normy i zasady w grupie Zajęcia 1.7. W krainie dobrych manier – proszę, dziękuję Zajęcia 1.8. W krainie dobrych manier – kultura w zachowaniu 6.2. Scenariusze realizujące temat II – poznawanie siebie samego i innych Zajęcia 2.1. W krainie poznawania siebie – autoprezentacja Zajęcia 2.2. W krainie poznawania siebie – autoprezentacja II Zajęcia 2.3. W krainie poznawania siebie – wiadomości o mnie Zajęcia 2.4. W krainie poznawania siebie – otwartość wobec innych Zajęcia 2.5. W krainie poznawania siebie – mocne strony Zajęcia 2.6. W krainie poznawania siebie – jaka/jaki jestem? Zajęcia 2.7. W krainie poznawania siebie – balonowe „ja” Zajęcia 2.8. W krainie poznawania siebie – książeczka o mnie 6.3. Scenariusze realizujące temat III – relacje z innymi Zajęcia 3.1. W krainie przyjaźni – postawa koleżeńska Zajęcia 3.2. W krainie przyjaźni – profil grupowy Zajęcia 3.3. W krainie przyjaźni– supermoce i słabości Zajęcia 3.4. W krainie przyjaźni – potrzeby innych Zajęcia 3.5. W krainie przyjaźni – wspólna opowieść 6.4. Scenariusze realizujące temat IV – świat emocji i uczuć Zajęcia 4.1. W krainie emocji – rozpoznawanie i nazywanie emocji i uczuć Zajęcia 4.2. W krainie emocji – co czuję ja? co czujesz ty? Zajęcia 4.3. W krainie emocji – stworki Zajęcia 4.4. W krainie emocji – uczucia się zmieniają Zajęcia 4.5. W krainie pozytywnych emocji – empatia Zajęcia 4.6. W krainie pozytywnych emocji – wdzięczność Zajęcia 4.7. W krainie pozytywnych emocji – odczuwamy wdzięczność Zajęcia 4.8. W krainie negatywnych emocji – złość piękności szkodzi Zajęcia 4.9. W krainie negatywnych emocji – dlaczego się złościmy? Zajęcia 4.10. W krainie negatywnych emocji – czy strachu trzeba się bać? Zajęcia 4.11. W krainie negatywnych emocji – jestem odważny Zajęcia 4.12. W krainie emocji – okna emocji Zajęcia 4.13. W krainie emocji – kapelusz uczuć Zajęcia 4.14. W krainie emocji – gramy z emocjami 6.5. Scenariusze realizujące temat V – komunikacja w grupie Zajęcia 5.1. W krainie komunikacji – skuteczna komunikacja Zajęcia 5.2. W krainie komunikacji – jak mówić, by nas słuchano? Zajęcia 5.3. W krainie komunikacji – mosty zamiast murów Zajęcia 5.4. W krainie komunikacji – asertywność w praktyce Zajęcia 5.5. W krainie komunikacji – rozwiązywanie konfliktów Zajęcia 5.6. W krainie komunikacji – smoki są wśród nas Zajęcia 5.7. W krainie komunikacji – współpraca zamiast rywalizacji 6.6. Scenariusze realizujące temat VI – zamknięcie pracy z grupą Zajęcia 6.1. W krainie wspomnień – podsumowanie zajęć Zajęcia 6.2. W krainie wspomnień – mój plecak Zajęcia 6.3. W krainie wspomnień – prezent; Zakończenie; Literatura cytowana; Noty autorskie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Psychologia i życie. 2. Metody badawcze w psychologii. 3. Biologiczne i ewolucyjne podstawy zachowania. 4. Wrażenia zmysłowe i percepcja. 5. Psychika, świadomość i odmienne stany świadomości. 6. Uczenie się i analiza zachowania. 7. Pamięć. 8. Procesy poznawcze. 9. Inteligencja i pomiar inteligencji. 10. Rozwój człowieka w ciągu życia. 11. Motywacja. 12. Emocje, stres i zdrowie. 13. Zrozumieć osobowość człowieka. 14. Zaburzenia psychiczne. 15. Terapie zaburzeń psychicznych. 16. Psychologia społeczna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowana książka stanowi autobiografię Prof. Janusza Gajdy Moje życie, podobnie jak życie każdego człowieka, choć jest niepowtarzalne, jednocześnie stanowi swoisty dokument określonej epoki. Stąd i ta moja autobiografia będzie drobnym przyczynkiem do oceny przebytej przeze mnie drogi, postrzegania ludzi, siebie i stosunku do świata, ale tak że zaistniałych przemian społeczno-kulturowych. Mam nadzieje, że tak też będzie odebrana, a moi najbliżsi przyjmą ją z wyrozumiałością i być może znajdą w niej inspirację do refleksji nad własnym losem. Autor Moje życie. Fakty, wspomnienia, refleksje autor podzielił na trzy części. W pierwszej zatytułowanej: Fakty i wspomnienia opisał swoje dzieciństwo i młodość oraz poszczególne okresy pracy zawodowej: w technikach rolniczych, w nadzorze pedagogicznym i w zapleczu naukowym oraz w szkolnictwie wyższym. W drugiej – zatytułowanej Próba oceny i refleksji nad przebytą drogą – skoncentrował się na trzech zagadnieniach: swoich miłościach, pasjach i zainteresowaniach oraz próbie zbilansowania przebytej drogi. Trzecia część – Aneksy – zawiera nieco poszerzone drzewo genealogiczne ilustrujące losy swojej rodziny w Polsce i USA, bibliografię swoich publikacji jako uzupełnienie opisanych w książce faktów. Wersja papierowa książki zawiera płytę CD.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wychowawca - zawód czy rola społeczna?; 2. Równouprawnienie na rynku pracy; 3. Praktyczny wymiar pracy wychowawcy; 4. Przygotowanie zawodowe; 5. Wychowawca poza szkołą: kolonie, wycieczki szkolne etc.; 6. Wychowawca wobec współczesnych przemian społecznych; 7. Sprawdź, czy sobie poradzisz.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział I. Zasoby psychospołeczne człowieka w świetle podstawowych założeń teoretycznych; Rozdział II. Zasoby psychospołeczne nieletnich jako podstawa modyfikowania dobrostanu psychicznego; Rozdział III. Młodzieżowe ośrodki wychowawcze jako przestrzeń kształtowania zasobów psychospołecznych resocjalizowanych nieletnich; Rozdział IV. Założenia metodologiczne autorskich badań empirycznych; Rozdział V. Zasoby osobiste i społeczne nieletnich w MOW w świetle badań własnych; Rozdział VI. Podsumowanie. Koncepcja resocjalizacji nieletnich poprzez rozwijanie dobrostanu psychicznego; Bibliografia; Indeks nazwisk.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Diagnostyka ... ; 01)
Część I: Diagnostyka pedagogiczna w teorii i praktyce. Sukces lub porażka w obliczu współczesnych nierówności społecznych. Od aberracji psychospołecznych ku normalizacji; Zastosowanie technik systemowych w diagnozowaniu rodzin i kandydatów na rodziców zastępczych; Diagnozowanie umiejętności kooperacyjnych dzieci jedynych w wieku przedszkolnym; Diagnozowanie i wspomaganie rozwoju dzieci nieśmiałych; Wsparcie społeczne ze strony rówieśników jako warunek powodzenia szkolnego uczniów gimnazjum; Diagnostyka pedagogiczna w szkole i środowisku lokalnym; Wybrane problemy diagnozy i pomocy dzieciom z rodzin z problemem alkoholowym w Polsce; Wsparcie społeczne dzieci i młodzieży gimnazjalnej oraz wychowanków świetlic socjoterapeutycznych i domów dziecka. Część II: Profilaktyka społeczna w badaniach i działaniach profilaktycznych. Psychoedukacja w procesie przygotowywania pedagogów do podejmowania zadań z zakresu profilaktyki społecznej; Wzory picia alkoholu wśród młodych Europejczyków. Prezentacja wyników badań z lat dziewięćdziesiątych XX wieku; Charakterystyka gminnych programów profilaktyki przeciwalkoholowej; Szkolny program profilaktyki - szansą spójności dla podejmowanych działań profilaktycznych; Zagrożenie uzależnieniami. Szkolne programy profilaktyczne; Pedagog szkolny wobec problemu wykorzystywania seksualnego dzieci; Świat wartości wychowanków resocjalizowanych, na przykładzie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego w Łękawie; Terapia twórczością jako profilaktyka stresu; Rola i działalność Częstochowskiego Towarzystwa Profilaktyki Społecznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodyka Pracy Socjalnej MPS)
Wstęp; Rozdział 1 Pedagogiczne inspiracje w pracy asystentów rodziny z dzieckiem i z rodzinami; Rozdział 2 Rozwój, opieka, wychowanie i edukacja dzieci w różnym wieku; Rozdział 3 Wsparcie rodziców w tworzeniu bezpiecznego stylu przywiązania; Rozdział 4 Dziecko krzywdzone – symptomy i ochrona; Rozdział 5 Współczesne wybrane koncepcje opieki i terapii dziecka z traumą rozwojową; Współpraca zawodów pomocowych i interwencyjnych – zakończenie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Teoretyczne ujęcie problematyki socjalizacji w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. 1. Dzieci "skazane" na dom dziecka. 2. Specyfika funkcjonowania placówek opiekuńczo-wychowawczych na gruncie polskim. 3. Biblioterapia i jej możliwości oddziaływania na proces socjalizacji. Część II: Eksperyment biblioterapeutyczny. Próba uzupełnienia programów wychowawczych w całonocnych placówkach opiekuńczo-wychowawczych. 1. Metodologia badań własnych. 2. Badania przygotowawcze. 3. Badania główne. Zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie w problematykę uzależnień; 2. Kompendium dla realizatorów programu; 3. Kompendium dla trenerów i superwizorów programu; 4. Kompendium dla rodziców; 5. Kompendium dla dzieci i młodzieży; 6. Raport z badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie, przyczyny niepowodzeń szkolnych, Pojęcie dysleksji,jej rodzaje i przyczyny, Zaburzenia percepcji słuchowej, Rodzaje zaburzeń artykulacji, trudności w uczeniu się uwarunkowane zaburzeniami spostrzeżeń wzrokowych, Dysgrafia, Dysortografia-definicja,symptomy,terapia, Zaburzenia orientacji przestrzennej, Uczeń z zaburzeniami orientacji przestrzennej, zaburzenia lateralizacji, Rola ruchu w procesie nauczania i terapii dziecka, Zaburzenia rozwoju ruchowego, Wczesne przejawy opóźnienia rozwoju ruchowego dzieci-zasady i sposoby ich usprawniania, Nadpobudliwość psychoruchowa, Dzieci zahamowane psychoruchowo, przyczyny trudności w uczeniu się matematyki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czasopismo ogólnopolskie ukazujące się od roku 1956. Drukuje, zarówno artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki, jak i omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Jest pismem o szerokim profilu: zamieszczane są w nim materiały z różnych subdyscyplin pedagogiki, w tym z pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także z problematyki wychowania estetycznego. Ukazuje się w języku polskim i angielskim. Po artykułach zamieszczane są streszczenia w języku angielskim. Również spis treści tłumaczony jest na język angielski. Archiwalne zeszyty "Kwartalnika Pedagogicznego" proszę zamawiać pisząc na mail: dz.handlowy@uw.edu.pl Informujemy, że nasze Wydawnictwo nie prowadzi prenumeraty czasopism. Prenumeratę proszę zamawiać w sieci RUCH, Kolporter i Garmond. Archiwalne numery można znaleźć w formie elektronicznej na stronie internetowej Central and Eastern European Online Library Strona internetowa "Kwartalnika Pedagogicznego"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja omawia badania zrealizowane przez Instytut Medycyny Pracy w Łodzi na losowej próbie ponad 1200 nauczycieli szkół publicznych z całego kraju. W książce przedstawiono wyniki aktualnej diagnozy stanu pozytywnych (salutogennych) i negatywnych (stresorów) czynników środowiska pracy nauczycieli. Dane uzupełniono o analizę jakości relacji nauczyciel – uczeń, także w zakresie przemocy w tym wymiarze. Omówiono również konsekwencje oddziaływania warunków pracy na nauczycieli, w tym poziom wypalenia zawodowego. Publikacja zawiera także propozycje praktycznych rozwiązań w kwestii redukcji ujemnego wpływu środowiska pracy nauczyciela na jego dobrostan. Niniejsza książka na podstawie wyników aktualnych reprezentatywnych badań na dużej próbie nauczycieli opisuje, jak spostrzegają oni pozytywne i negatywne czynniki występujące w ich miejscu pracy. Podjęto w niej dyskusję na temat związków między warunkami pracy nauczyciela a relacją nauczyciel – uczeń. Ponieważ z założenia prezentowana publikacja ma mieć wymiar praktyczny, czytelnika zainteresowanego metodologią zrealizowanych badań odsyłamy do aneksu, gdzie przedstawiono podstawowe informacje dotyczące schematu badawczego, doboru próby i zastosowanych narzędzi. […] Pragniemy, aby głównymi odbiorcami książki były osoby zajmujące się planowaniem i organizacją pracy nauczycieli na różnych poziomach – od systemowego po zarządzanie konkretną placówką oświatową. Staraliśmy się zatem uzyskać kompromis – przedstawiamy rzetelne dane naukowe jednak w przystępnej formie, świadomie rezygnując z niektórych dyskusji teoretycznych czy bardziej skomplikowanych metod analizy uzyskanych wyników. […] […] Struktura książki obejmuje rozdziały wprowadzające do zagadnień stresorów i czynników salutogennych w środowisku pracy oraz rozwiązań na rzecz wspierania dobrostanu nauczyciela w środowisku pracy. W kolejnych rozdziałach omówiono wpływ warunków pracy na nauczyciela, uwzględniając zarówno negatywne (np. poziom wypalenia zawodowego), jak i pozytywne (np. chęć ponownego wyboru zawodu) konsekwencje. Następnie dokładnie scharakteryzowano poszczególne stresory psychospołeczne w środowisku pracy. Każdy z rozdziałów dotyczących tego tematu zawiera krótkie wprowadzenie teoretyczne i odniesienie do wcześniejszych badań. Przedstawiono w nich także wybrane wyniki naszych badań i zaproponowano rozwiązania praktyczne mające na celu zapobieganie negatywnym skutkom oddziaływania określonego stresora w środowisku pracy, jego eliminację bądź redukcję. Podjęto także problematykę przemocy w relacji nauczyciel – uczeń i jej powiązania ze stanem psychospołecznych warunków pracy nauczyciela. Następnie, zachowując podobną strukturę, omówiono salutogenne elementy środowiska pracy. W rozwiązaniach praktycznych skoncentrowano się na tym, jak wspierać pozytywne aspekty środowiska pracy nauczycieli. Osobny rozdział poświęcono fizycznym warunkom pracy nauczycieli, które także, chociaż w ograniczonym zakresie, były diagnozowane w naszych badaniach prezentowanych w niniejszej publikacji. Książkę zamykają rozważania ukazujące, jak działania na rzecz dobrostanu nauczycieli mogą być realizowane w formie dobrze zaplanowanego, ustrukturyzowanego programu promocji zdrowia. […] Jacek Pyżalski Dorota Merecz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Praca składa się z dwóch głównych części poprzedzonych dwoma rozdziałami wstępnymi. W części pierwszej (Między Abderą i Sycylią) przedstawione są testimonia, fragmenty i interpretacje tyczące biografii Protagorasa, w drugiej (‘Sophia’ Protagorasa) natomiast te, które odnoszą się do jego myśli (w tym łącznie 60 fragmentów w przekładzie własnym, z czego 59 po raz pierwszy w przekładzie na język polski). W prolegomenach poruszone zostały zagadnienia metodologiczne (wraz z przyjętymi tutaj zasadami ekspozycji materiału źródłowego) oraz dotyczące historii terminu sophistes.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
(Monografie Lex)
1. Niektóre problemy kwalifikowania skazanych i tymczasowo aresztowanych do grupy osadzonych niebezpiecznych; 2. Skazani szczególnie chronieni. Uwagi na tle problemu zapewnienia bezpieczeństwa osobistego osadzonych w polskich jednostkach penitencjarnych; 3. Wybrane problemy związane z wykonywaniem kary aresztu wojskowego; 4. Podstawy prawne szczególnego traktowania skazanych uzależnionych od środków odurzających; 5. Recydywa w prawie karnym wykonawczym powojennej Polski; 6. Skazani z niepsychotycznymi zaburzeniami psychicznymi; 6. Karać czy leczyć? Budowa polskiego systemu postępowania ze skazanymi wskazującymi zaburzenia preferencji seksualnych. Raport z badań; 7. Wykonywanie kary pozbawienia wolności wobec tzw. więźniów sumienia; 8. Młodociani w świetle przepisów kodeksu karnego wykonawczego; 9. Cudzoziemcy w polskich aresztach śledczych i zakładach karnych; 10. Skazani na kary długoterminowe w polskich jednostkach penitencjarnych; 11. Status tymczasowo aresztowanego, wobec którego wykonywana jest kara pozbawienia wolności; 12. Wykonywanie kary pozbawienia wolności wobec kobiet.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielowymiarowość diagnozy i terapii FASD / Anna Piekacz. - Warszawa : Difin SA, 2020. - 162 s. : rys. ; 24 cm.
(Engram)
Zawiera: Część 1. SPEKTRUM POALKOHOLOWYCH WRODZONYCH ZABURZEŃ ROZWOJOWYCH (FETAL ALCOHOL SPECTRUM DISORDERS, FASD) W ŚWIETLE ROZWAŻAŃ TEORETYCZNYCH I BADAŃ 1. Definicja pojęcia i klasyfikacje FASD 2. Rys historyczny rozwoju wiedzy na temat FASD 3. Traumatyzujący wpływ alkoholu na płód 4. Diagnozowanie FASD 4.1. Współczesne kategorie diagnostyczne FASD według wytycznych Sieci Diagnostyki i Prewencji FAS Stanu Washington (The Washington State FAS Diagnostic and Prevention Network, FAS DPN) 4.2. Procedura diagnostyczna według standardów 4-cyfrowego Kwestionariusza Diagnostycznego 4.3. Ocena zaburzeń, które mogą być efektem wpływu alkoholu na rozwijający się organizm. Zaburzenia pierwotne i wtórne 5. Wybrane formy pomocy osobom ze Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych 5.1. Terapia Wygaszania i Stymulacji Odruchów wg Sally Goddard (INPP) 5.2. Indywidualna Symulacja Słuchu Kielda Johansena JIAS 5.3. Terapia Integracji Sensorycznej 5.4. Trening Bilateralnej Integracji (BI) 5.5. Self-Reg – metoda samoregulacji 5.6. Play Therapy 5.7. Zooterapia (animaloterapia) 5.8. Terapie funkcji poznawczych 5.9. Osteopatia 5.10. Podejście 8 kroków 5.11. Akomodacje środowiskowe według Małgorzaty Tomanik i Magdaleny Borkowskiej 5.12. Podejścia do traumy rozwojowej 6. Sytuacja osób z FASD w Polsce Część 2. CODZIENNOŚĆ Z FASD. DIAGNOZA, ZALECENIA TERAPEUTYCZNE, PROGNOZA 1. Wprowadzenie. Procedura diagnostyczna według standardów 4-cyfrowego Kwestionariusza Diagnostycznego 2. Chłopiec, wiek 1 rok 2 miesiące. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Częściowy Płodowy Zespół Alkoholowy (PFAS) 3. Chłopiec 4,6 roku. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Częściowy Płodowy Zespół Alkoholowy (PFAS), ekspozycja na alkohol 4. Dziewczynka 8 lat. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS), ekspozycja na alkohol 5. Dziewczynka, 11 lat. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Zaburzenia Neurobehawioralne, ekspozycja na alkohol (ND/AE) 6. Chłopiec, 14 lat. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Encefalopatia niepostępująca, ekspozycja na alkohol (SE/AE) 7. Kobieta, 32 lata. Rozpoznanie diagnostyczne i postępowanie terapeutyczne: Płodowy Zespół Alkoholowy (FAS), ekspozycja na alkohol Część 3. DZIECKO Z FASD W SYSTEMIE PIECZY ZASTĘPCZEJ – SYSTEM ODDZIAŁYWAŃ WYCHOWAWCZO-TERAPEUTYCZNYCH 1. Organizacja pieczy zastępczej w Polsce 2. Obszary traumy rozwojowej dziecka z FASD w pieczy instytucjonalnej 3. Główne obszary pomocy dziecku z FASD w instytucjonalnej pieczy zastępczej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Zaangażowanie antropologa łączy trzy postawy autobiograficzne ‒ świadectwa, wyznania, wyzwania. Osią pracy jest napięcie między konwencjonalną teorią antropologiczną a przeżyciem, zwłaszcza przeżyciem granicznym choroby, śmierci i cierpienia.
Autor odrzuca utrwalony sposób pisania o tych kwestiach, sprowadzający się najczęściej do rejestracji i interpretacji „rytuałów” im towarzyszących, społecznych wyobrażeń czy obrazów medialnych. Ze szlachetną premedytacją stawia przed czytelnikiem „nagą” prawdę przeżycia, jej banalność, marginesowość, jej wstyd i efekt poniżenia. Autor wadzi się z naszą mentalnością, z naszym najgłębszym „ja”, dokonując swoją pracą znaczącej transgresji etycznej.
Tym, co wyróżnia autora spośród innych, jest wariant antropologii zaangażowanej przedstawiany ostentacyjnie, ma charakter programowego manifestu, zanurzenia zaangażowania w żywiole autobiograficznym. Trzy postawy jego autobiograficznego „ja” wybrzmiewają wspólnie. Antropologiczny lógos odnajduje w postawie świadectwa argumentacyjną siłę opisu zdarzeń i stawia na „wymowę faktów”. Antropologiczny ethos lokuje się w postawie wyznania, by odpowiednio ukształtowany w swej słownej formie badawczy raport mógł stać się ‒ ujawniającą doświadczenia i przeżycia ‒ przekonującą antyfikcją. Antropologiczny pathos przybiera postawę wyzwania, a czyni to, etycznie umocowany, dla poruszenia innych antropologów jako badaczy‒ludzi.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej