Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(146)
ebookpoint BIBLIO
(3)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(145)
Publikacje naukowe
(19)
Publikacje fachowe
(5)
E-booki
(4)
Czasopisma
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(119)
dostępne
(80)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia
(86)
Czytelnia
(119)
Autor
Hołyst Brunon (1930- )
(4)
Urban Bronisław
(4)
Cekiera Czesław
(3)
Czekaj Krzysztof
(3)
Deptuła Maria
(3)
Instytut Gospodarstwa Społecznego
(3)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(3)
Kurzynowski Adam
(3)
Mańka Aleksander (1966- )
(3)
Pospiszyl Irena
(3)
Sołtysiak Teresa
(3)
Stanik Jan M
(3)
Szymański Andrzej
(3)
Chakowski Maciej
(2)
Janke Andrzej W
(2)
Jędrejek Grzegorz
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Kopsztejn Maria
(2)
Kosek-Nita Bogumiła
(2)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(2)
Kozak Stanisław
(2)
Krasiejko Izabela
(2)
Krzyżak-Szymańska Ewa
(2)
Kwaśniewski Jerzy (1942-2023)
(2)
Niesporek Andrzej
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Palak Zofia
(2)
Pierzchała Kazimierz
(2)
Raś Danuta
(2)
Różalska Ewa
(2)
Stahl Małgorzata (1946- )
(2)
Stawnicka Jadwiga
(2)
Stojecka-Zuber Renata
(2)
Suliborski Andrzej
(2)
Szczepanik Renata
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Wieczorek Leszek
(2)
Wójcik Marcin
(2)
Zawartka-Czekaj Monika
(2)
Abgrall Jean-Marie (1950- )
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Badora Sylwia
(1)
Badziukiewicz Beata
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Barczykowska Agnieszka
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Basaj Agnieszka
(1)
Bechowska-Gebhardt Agata
(1)
Bentovim Arnon
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Biel Krzysztof
(1)
Bielecka Elżbieta
(1)
Bielicki Eugeniusz
(1)
Boczkowska Magdalena
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Bolechów Bartosz
(1)
Borkowski Jan (pedagogika)
(1)
Borowska Teresa
(1)
Bołdyrew Aneta
(1)
Brahmi Kamil
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Brągiel Józefa (1941- )
(1)
Budrewicz Irena
(1)
Cabalski Marian
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Christoph Monika
(1)
Chrobot Magdalena
(1)
Chudzik Aleksandra
(1)
Ciborski Piotr
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Czapiga Alina
(1)
Czerkawski Andrzej
(1)
Dajnowicz-Piesiecka Diana
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Dobrowolski Zbysław
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Durek Iwona
(1)
Dzieża Wiesława
(1)
Elliott Julian
(1)
Fopka-Kowalczyk Małgorzata
(1)
Frączkiewicz-Wronka Aldona (1960- )
(1)
Furman Joanna
(1)
Gaberle Andrzej
(1)
Gawda Barbara
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gawrońska Anita
(1)
Gaś Zbigniew B
(1)
Gołembowska Monika
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gray Jenny
(1)
Gruca-Miąsik Urszula
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena
(1)
Guzik Paweł
(1)
Hirszel Krzysztof
(1)
Ignatowski Grzegorz
(1)
Ilnicka Renata Małgorzata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(41)
2000 - 2009
(105)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(150)
Język
polski
(150)
Temat
Patologia społeczna
(104)
Pedagogika resocjalizacyjna
(30)
Młodzież
(27)
Rodzina
(26)
Niedostosowanie społeczne
(19)
Dziecko
(15)
Nałóg
(12)
Opieka społeczna
(12)
Alkoholizm
(11)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(11)
Prześladowanie w miejscu pracy
(11)
Uczniowie
(11)
Agresywność
(10)
Przemoc
(10)
Młodzież trudna
(9)
Narkomania
(9)
Bezrobocie
(8)
Niepełnosprawni
(8)
Polityka społeczna
(8)
Przestępczość
(8)
Zapobieganie
(8)
Marginalizacja społeczna
(7)
Przemoc w rodzinie
(7)
Stosunki interpersonalne
(7)
Szkolnictwo
(7)
Zwalczanie
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(6)
Grupy społeczne
(6)
Wychowanie
(6)
Nieletni przestępcy
(5)
Pedagogika społeczna
(5)
Socjalizacja
(5)
Socjologia
(5)
Społeczności lokalne
(5)
Struktura społeczna
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Bezpieczeństwo publiczne
(4)
Jakość życia
(4)
Korupcja
(4)
Kryminologia
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Samobójstwo
(4)
Społeczeństwo
(4)
Ubóstwo
(4)
Uzależnienie (nałóg)
(4)
Wykluczenie społeczne
(4)
Bezdomność
(3)
Dziecko maltretowane
(3)
Dziecko trudne
(3)
Interakcje społeczne
(3)
Kobieta
(3)
Konflikt społeczny
(3)
Ludność
(3)
Narkotyki
(3)
Obywatelstwo
(3)
Odżywianie
(3)
Policja
(3)
Polityka społeczna a demografia
(3)
Polityka społeczna a gospodarka
(3)
Promocja zdrowia
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Socjologia rodziny
(3)
Służba zdrowia
(3)
Ubezpieczenia społeczne
(3)
Wartość
(3)
Więziennictwo
(3)
Wskaźniki społeczne
(3)
Zachowanie
(3)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(3)
Zdrowie publiczne
(3)
Zmiana społeczna
(3)
AIDS
(2)
Adaptacja społeczna
(2)
Administracja
(2)
Budownictwo
(2)
Choroby
(2)
Choroby cywilizacyjne
(2)
Czas wolny od pracy
(2)
Czas wolny od pracy ucznia
(2)
Dyslekcja i dysgrafia
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Dzielnicowi
(2)
Dziewczęta
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
HIV
(2)
Homoseksualizm
(2)
Konflikt
(2)
Kultura
(2)
Ludzie starzy
(2)
Manipulacja (psychol.)
(2)
Naród
(2)
Nauczyciele
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Odpoczynek
(2)
Palenie tytoniu
(2)
Pedagogika penitencjarna
(2)
Pedagogika rodziny
(2)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(2)
Temat: czas
1989-
(11)
2001-0
(10)
2001-
(8)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1901-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Dąbrowa Górnicza (woj. śląskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(10)
Podręcznik
(9)
Praca zbiorowa
(7)
Monografia
(3)
Raport z badań
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(24)
Edukacja i pedagogika
(13)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(6)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Psychologia
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Medycyna i zdrowie
(1)
Religia i duchowość
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
150 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Socjopedagogiczne problemy integracji w warunkach polskiej szkoły, 2. Specjalne potrzeby edukacyjne w zakresie społecznego funkcjonowania uczniów z ograniczeniami biologicznymi w środowiskowymi, 3. Metodologiczne podstawy badań własnych, 4. Przygotowanie środowiska szkolnego dla potrzeb uczniów z obciążeniami biologicznymi, 5. Funkcjonowanie szkoleń uczniów z niepełnosprawnością i chorobą przewlekłą, 6. Społeczne funkcjonowanie w klasie szkolnej uczniów z rodzina obciążonych problemem alkoholowym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Przemiany społeczno-ekonomiczne w Królestwie Polskim w latach 1864–1914, obok pozytywnych konsekwencji, niosły ze sobą polaryzację społeczeństwa, eskalację biedy i zjawisk dewiacyjnych. Niniejsza publikacja jest poświęcona rozwijającym się w tym czasie patologiom społecznym, które w badanym okresie i współcześnie są uważane za szczególnie groźne: alkoholizmowi, prostytucji, „handlowi żywym towarem”, dzieciobójstwu, porzucaniu dzieci, aborcji, krzywdzeniu i zaniedbywaniu dzieci prowadzącemu do powstania grupy „dzieci ulicy” oraz demoralizacji i przestępczości nieletnich. Analizie poddano opinie i poglądy społeczeństwa Królestwa Polskiego na temat uwarunkowań tych zjawisk, ich przejawów i konsekwencji. Równolegle przedmiot badań stanowiły inicjatywy społeczne o charakterze profilaktycznym, edukacyjnym i opiekuńczo-wychowawczym na rzecz osób najuboższych, opuszczonych, zaniedbanych, wykazujących zachowania patologiczne. Celem pracy było także określenie skuteczności owych działań i ich znaczenia w modernizacji życia społecznego na przełomie XIX i XX w.
Metodologię badań historyczno-pedagogicznych starano się połączyć z metodami badań idei, myśli i praktyk pedagogicznych. Złożoność podejmowanego zagadnienia spowodowała, że zasadne było sięgnięcie do ustaleń specjalistów z pokrewnych dyscyplin naukowych – pedagogów, historyków społecznych, historyków prawa i medycyny, literaturoznawców. Wzbogaciło to pracę, będącą monografią o charakterze historyczno-pedagogicznym, o interdyscyplinarną refleksję nad badanymi zjawiskami.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
1. Reklama społeczna - czym jest i jak się zmienia, 2. Polskie kampanie społeczne w latach 2002-2006, 3. Reklama społeczna w Polsce - podsumowanie ostatnich lat, 4. Między propagandą a reklamą, 5. Nietypowa reklama społeczna, 6. Wartość marki w reklamie społecznej Kampania "Dzieciństwo bez krzywdzenia" - edycja międzynarodowa, 7. PAH - pomoc bez granic, 8. Caritas - kampania opiekuna ubogich, 9. Dlaczego warto zainteresować się reklamą społeczną na poziomie lokalnym. Śląski program promocji trzeźwości, 10. Prasa lokalna i dzienniki regionalne - niedoceniony partner akcji społecznych, 11. Reklama społeczna. zagadnienia prawne, 12. Przygotowanie kampanii społecznej - krok po kroku, 13. Kampanie społeczne w agencjach reklamowych, 14. Badania marketingowe - droga do sukcesu społecznej kampanii reklamowej, 15. Społeczniku - badaj swoje kampanie! Znajomość i ocena wybranych kampanii społecznych z lat 2002 - 2006, 16. Reklama społeczna w czasach nieuwagi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia w resocjalizacji ; Cz. 3)
1. Rodzina jako podstawowe środowisko wychowawcze w świetle danych statystycznych: Rodzin w Polsce; Rozwody według liczby małoletnich dzieci w małżeństwach w latach 1994-2004; Separacje według liczby małoletnich dzieci; Rodziny wykluczone społecznie i zagrożone wykluczeniem w 2005 r.; Liczba rodzin objętych pomocą społeczną w latach 1999-2006; Powody przyznawania pomocy społecznej; Rodziny zastępcze w latach 1994-2006; Ewidencja spraw w sądach rejonowych o umieszczenie małoletniego w rodzinie zastępczej w latach 2000-2006; Ewidencja spraw o przysposobienie w sądach rodzinnych w latach 1984-2006; Małoletni pod nadzorem sadów w latach 1994-2006; Liczba małoletnich pod opieką sądu, których rodziców pozbawiono władzy rodzicielskiej, zawieszono ją lub ograniczono; Seksualne wykorzystanie dzieci; Dzieciobójstwo i porzucenie. 2. Sytuacja dziecka w zakresie funkcjonowania resortu edukacji: Przestępczość w szkole w latach 2004-2007. 3. Aktywność ekonomiczna młodzieży. 4. Nieletni przebywający w placówkach opiekuńczo-wychowawczych, interwencyjnych i resocjalizacyjnych. 5. Przestępczość nieletnich na podstawie statystyk policyjnych. 6. Postępowanie z nieletnimi w świetle danych sądowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Terminologia i problematyka niedostosowania społecznego w literaturze przedmiotu, 2. Środowiska socjalizacji w etiologii niedostosowania społecznego, 3. Środowiskowy kontekst niedostosowania społecznego młodzieży w świetle wyników badań, Program profilaktyczny. Przeciwdziałanie zachowaniom agresywnym wśród młodzieży
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Kwestia Społeczna w Województwie Śląskim)
1. Od badania kwestii społecznej w mieście do polityki społecznej i planowania społecznego - zagadnienia metodologiczne; 2. Świętochłowice - najmniejszy powiat grodzki województwa śląskiego i jego kapitał ludzki; 3. Bezrobocie w zbiorowości mieszkańców; 4. Kwestia socjalna i system pomocy społecznej; 5. Problem uzależnienia i współuzależnienia od alkoholu i środków odurzających w społeczności mieszkańców miasta; 6. Poznane wymiary dezorganizacji i przedsiębiorczości w mieście; 7. Od diagnozy problemów społecznych do kreacji strategii polityki społecznej w Świętochłowicach; 8. Planowanie społeczne w mieście. Od strategii do planu społecznego przedsięwzięć i organizowania społeczności lokalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wyzwania globalne)
1. Terroryści i terroryzm: Psychopatologia, racjonalność i problem "osobowości terrorystyczne"; Teorie psychodynamiczne; Czynniki społeczne i kulturowe; Geneza, radykalizacja i eskalacja; Neutralizacja psychospołecznych inhibitorów agresji; Psychospołeczny model procesualny; Psychologia terroryzmu religijnego; Psychospołeczne aspekty terroryzmu samobójczego; Psychologia superterroryzmu; Rola kobiet- terroryzm w kontekście płci społecznej; 2. Audytoria, ofiary, decydencji: Terroryzm jako proces komunikacji i wpływu społecznego; Psychologiczne aspekty sytuacji zakładniczych; Ofiary terroryzmu; Strach, lęk i percepcja ryzyka; Trauma i zaburzenia posttraumatyczne jako skutek działań terrorystycznych; Psychologiczne konwencje działań terrorystycznych w wybranych grupach szczególnych; Minimalizowanie psychologicznych skutków działań terrorystycznych; 8. Elementy psychologii antyterroryzmu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 32 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część 1. Założenia teoretyczne i metodologiczne badań własnych Rozdział 1. Tożsamość osobowa w perspektywie humanistyczno-społecznej: 1.1. Filozoficzne tropy myślenia o tożsamości człowieka; 1.1.1. Samoświadomość jako istota tożsamości osobowej; 1.1.2. Tożsamość osobowa w ujęciu procesualnym; 1.1.3. Aksjologiczno-etyczny wymiar tożsamości osobowej; 1.1.4. Określanie własnej tożsamości przez nawiązywanie relacji dialogicznej z innymi; 1.1.5. Twarze i maski; 1.1.6. Autorefleksja i sytuacje graniczne w budowaniu tożsamości osobowej; 1.2. Pojęcie, struktura, rodzaje i rozwój tożsamości osobowej w ujęciu psychologicznym; 1.2.1. Pojęcie tożsamości osobowej na tle kategorii bliskoznacznych; 1.2.2. Rodzaje tożsamości osobowej; 1.2.3. Struktura oraz procesy integracji tożsamości osobowej; 1.2.4. Wewnętrzne mechanizmy konstruowania własnej tożsamości;  1.2.5. Tożsamość osobowa w perspektywie rozwojowej; 1.2.6. Przebieg i uwarunkowania procesu zmian w tożsamości osobowej; 1.3. Społeczno-kulturowe uwarunkowania zmienności tożsamości osobowej; 1.3.1. Znaczenie kontekstu społeczno-kulturowego w socjologicznych modelach rozwoju tożsamości; 1.3.1.1. Rozwój tożsamości w poglądach przedstawicieli interakcjonizmu symbolicznego; 1.3.1.2. Kształtowanie się tożsamości według założeń modelu światopoglądowego; 1.3.1.3. Rozwój tożsamości w założeniach modeli eklektycznych; 1.3.2. Tworzenie własnej tożsamości w zmieniającym się społeczeństwie i kulturze ponowoczesnej; 1.3.2.1. Popkulturowe uwarunkowania kształtowania się tożsamości współczesnej młodzieży. Rozdział 2. Zmiana tożsamości dewiacyjnej jako cel oddziaływań resocjalizacyjnych: 2.1. Pojęcie i struktura tożsamości dewiacyjnej; 2.1.1. Poznawczy wymiar tożsamości dewiacyjnej; 2.1.2. Aksjologiczny wymiar tożsamości dewiacyjnej; 2.1.3. Afektywny i ewaluacyjny wymiar tożsamości dewiacyjnej; 2.1.4. Behawioralny wymiar tożsamości dewiacyjnej; 2.1.5. Wymiar rozwojowy tożsamości dewiacyjnej; 2.2. Powstawanie i rozwój tożsamości dewiacyjnej w toku nawiązywanych interakcji społecznych; 2.2.1. Tożsamość dewiacyjna jako efekt stygmatyzacji zewnętrznej i autostygmatyzacji; 2.2.2. Znaczenie odzwierciedlania ocen innych w procesie autostygmatyzacji; 2.3. Psychospołeczne konsekwencje posiadania tożsamości dewiacyjnej; 2.4. Pozytywne aspekty funkcjonowania kontroli społecznej; 2.5. Wywoływanie zmian w tożsamości dewiacyjnej w warunkach resocjalizacji instytucjonalnej; 2.5.1. Organizacja oraz funkcjonowanie młodzieżowych ośrodków wychowawczych i socjoterapeutycznych w systemie resocjalizacji nieletnich; 2.5.2. Klimat społeczny w instytucjach resocjalizujących młodzież niedostosowaną społecznie. Rozdział 3. Motywacja do zmiany tożsamości dewiacyjnej w procesie resocjalizacji nieletnich: 3.1. Podstawowe mechanizmy i typy motywacji do samodoskonalenia w okresie dorastania; 3.1.1. Pojęcie i funkcje motywacji w procesie samorozwoju człowieka; 3.1.2. Znaczenie emocji w motywacji zachowań; 3.1.3. Potrzeby jako motyw ludzkiego działania; 3.1.4. Oczekiwania związane z prawdopodobieństwem sukcesu i porażki; 3.1.5. Atrybucje sukcesów i niepowodzeń jako mechanizm motywujący do zmiany; 3.1.6. Siła motywacji a zaangażowanie w proces zmiany; 3.1.7. Typy motywacji w dążeniu do zmiany siebie; 3.2. Motywowanie do zmiany w wychowaniu resocjalizującym; 3.2.1. Znaczenie mechanizmów motywujących w procesie resocjalizacji; 3.2.2. Metody motywowania do zmiany tożsamości dewiacyjnej stosowane w resocjalizacji nieletnich; 3.2.2.1. Dialog motywujący w resocjalizacji nieletnich; 3.2.2.2. Motywowanie do zmiany metodą coachingu; 3.2.2.3. Mentoring jako sposób na rozwijanie wewnętrznej motywacji do zmiany; 3.2.2.4. Metody twórczej resocjalizacji jako katalizator zmian w tożsamości dewiacyjnej; 3.2.2.5. Motywowanie do zmiany zachowania za pomocą nagród i kar. Rozdział 4. Założenia metodologiczne badań własnych: 4.1. Przedmiot, cele, problematyka i hipotezy badawcze; 4.2. Charakterystyka zmiennych i wskaźników występujących w badaniu; 4.3. Zastosowane metody, techniki i narzędzia badawcze; 4.4. Teren i organizacja badań oraz charakterystyka grupy badawczej; 4.5. Zastosowane procedury i metody analizy danych. Część 2. Rezultaty badań własnych Rozdział 5. Komponenty strukturalne tożsamości dewiacyjnej wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych (MOW): 5.1. Procesy rozwoju tożsamości osobowej wychowanków; 5.2. Orientacje aksjologiczne i kryzys w wartościowaniu u wychowanków MOW;  5.2.1. Zróżnicowanie natężenia kryzysu w wartościowaniu u wychowanków MOW; 5.3. Wymiar ewaluacyjno-emocjonalny tożsamości dewiacyjnej nieletnich;  5.3.1. Poczucie winy i lęk przed karą; 5.4. Poznawcze i behawioralne aspekty tożsamości dewiacyjnej nieletnich; 5.5. Struktura komponentów tożsamości dewiacyjnej nieletnich;  5.6. Interpretacja i dyskusja nad wynikami dotyczącymi tożsamości dewiacyjnej nieletnich.  Rozdział 6. Motywacja do zmiany tożsamości dewiacyjnej u nieletnich przebywających w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych: 6.1. Natężenie i powiązania między mechanizmami wyznaczającymi siłę motywacji do zmiany siebie; 6.2. Typ motywacji do zmiany i zaawansowanie w procesie zmian a płeć i wiek nieletnich oraz długość pobytu w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych; 6.3. Wzajemne powiązania i znaczenie komponentów strukturalnych w przyjętym modelu motywacji do zmiany siebie; 6.4. Interpretacja i dyskusja nad wynikami dotyczącymi motywacji nieletnich do zmiany. Rozdział 7. Wymiary tożsamości dewiacyjnej a motywacja do zmiany u wychowanków młodzieżowych ośrodków wychowawczych : 7.1. Wymiar rozwojowy tożsamości dewiacyjnej a motywacja do zmiany siebie; 7.1.1. Stopień rozwoju procesów tożsamościowych a zróżnicowanie siły motywacji do zmiany siebie; 7.1.2. Natężenie komponentów wymiaru rozwojowego tożsamości dewiacyjnej a typ motywacji do zmiany siebie; 7.1.3. Procesy rozwoju tożsamości osobowej a zaawansowanie w procesie zmiany siebie; 7.2. Wymiar aksjologiczny tożsamości dewiacyjnej a motywacja wychowanków do jej zmiany; 7.2.1. Natężenie komponentów w wymiarze aksjologicznym tożsamości dewiacyjnej nieletnich a zróżnicowanie siły motywacji do zmiany; 7.2.2. Natężenie komponentów w wymiarze aksjologicznym tożsamości dewiacyjnej nieletnich a typ motywacji do zmiany siebie; 7.2.3. Preferencje aksjologiczne a zaawansowanie w procesie zmiany siebie  7.3. Wymiar autoewaluacyjny tożsamości dewiacyjnej a motywacja do zmiany siebie; 7.3.1. Zróżnicowanie siły motywacji do zmiany i jej związki z poziomem samooceny nieletnich; 7.3.2. Poziom samooceny a typ motywacji do zmiany; 7.3.3. Poziom samooceny a zaawansowanie w procesie zmiany; 7.4. Poziom kryzysu w wartościowaniu oraz trudności z określeniem własnej tożsamości osobowej a motywacja do zmiany siebie; 7.4.1. Zróżnicowanie siły motywacji do zmiany ze względu na poziom kryzysu w wartościowaniu oraz natężenie eksploracji ruminacyjnej; 7.4.2. Natężenie komponentów kryzysu w wartościowaniu i kryzys poszukiwania własnej tożsamości a typ motywacji do zmiany; 7.4.3. Poziom kryzysu w wartościowaniu i natężenie eksploracji ruminacyjnej a zaawansowanie w procesie zmiany siebie; 7.5. Wymiar behawioralny tożsamości dewiacyjnej a motywacja do zmiany siebie; 7.5.1. Związki pomiędzy komponentami wymiaru behawioralnego tożsamości dewiacyjnej a siłą motywacji do jej zmiany; 7.5.2. Poziom dysfunkcjonalności społecznej a typ motywacji do zmiany tożsamości dewiacyjnej; 7.5.3. Natężenie komponentów w wymiarze behawioralnym tożsamości dewiacyjnej a zaawansowanie w procesie zmiany siebie; 7.6. Komponenty wymiaru poznawczo-afektywnego tożsamości dewiacyjnej a motywacja do zmiany siebie; 7.6.1. Zróżnicowanie siły motywacji do zmiany ze względu na natężenie komponentów w poznawczo-afektywnym wymiarze tożsamości dewiacyjnej; 7.6.2. Poziom natężenia komponentów w poznawczo-afektywnym wymiarze tożsamości dewiacyjnej a typ motywacji do zmiany siebie; 7.6.3. Natężenie komponentów poznawczych i afektywnych tożsamości dewiacyjnej a zaawansowanie w procesie zmiany siebie. Rozdział 8. Tożsamość dewiacyjna nieletnich a motywacja do zmiany w świetle uzyskanych rezultatów badawczych: 8.1. Stopień rozwoju tożsamości dewiacyjnej nieletnich a motywacja do zmiany – wyniki uogólnione; 8.2. Interpretacja i dyskusja nad wynikami przeprowadzonych badań; 8.3. Zalecenia do pracy pedagogicznej nad rozwijaniem motywacji do zmiany u nieletnich przebywających w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych. Zakończenie.    
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I.: Wokół tożsamości dewiantów: Polityka reintegracji społecznej a tożsamość człowieka; Destygmatyzacja tożsamości dewiantów jako zmiana czasowa i interpersonalna w polifunkcyjnym modelu probacji; Reorganizacja społeczności lokalnej a reintegracja społeczna byłych przestępców; Artyści i dewianci - wspólne korzenie zachowań kreatywnych; Tożsamość Avatara - dewiacja czy nadzieja? Rozważania wokół kreacji tożsamości w secondo life; Osobowe i patologiczne wyznaczniki tożsamości - prawo do odmienności w społeczeństwie postmodernistycznym; Perspektywa pojęcia tożsamości w resocjalizacji w ujęciu antropologii filozoficznej; Tożsamość zabójczyń - studium przypadków; Resocjalizacja przestępców seksualnych, czyli próby okiełznania żywiołów; Zmiany poglądów na temat dewiacji seksualnych; Społeczne determinanty kształtowania się homoseksualności oraz dewiacyjnej tożsamości osób o preferencjach homoseksualnych; Czyny karalne o charakterze seksualnym jako przejaw zachowań dewiacyjnych nieletnich; Profil zaburzeń przestępców seksualnych - kazuistyka; II.: Problemy reintegracji społecznej dewiantów: Asystent probacyjny jako obrońca, rzecznik, nauczyciel, doradca i pośrednik podopiecznych w przestrzeni interwencji humanistyczno-egzystencjonalnych; Halfway house- między więzieniem a wolnością (o roli placówek rezydencjonalnych w systemie korekcji w USA); Humanistyczno-egzystencjalna koncepcja re-personalizacji sprawców przestępstw; Tożsamość i podmiotowość jednostek w procesie reintegracji społecznej; Readaptacja społeczna jako dążenie do dobrego życia; Samoocena skazanych wyznacznikiem readaptacji społecznej; Praca nad osobistą i społeczną tożsamością jednostki podstawą oddziaływań resocjalizacyjnych w środowisku otwartym; Integracja społeczna osób zwolnionych z zakładu karnego w opinii studentów pedagogiki resocjalizacyjnej; III.: Uwarunkowania resocjalizacji i terapii dewiantów: Świadomość diagnostyczna zawodowych kuratorów sądowych w kontekście realizacji zadań związanych z diagnozą osobopoznawczą i środowiskową - problemy, potrzeby, możliwości i ograniczenia; Skuteczność oddziaływań resocjalizujących w percepcji kuratorów sądowych; Zapotrzebowanie na stymulację agresywnych sprawców przestępstw; Dynamika uzależnienia od narkotyków w ujęciu interakcyjnym; Metody resocjalizacji skazanych uzależnionych od środków odurzających lub psychotropowych; Czynniki utrudniające pełnienie roli matki przez kobiety odbywające karę pozbawienia wolności; Rola rodziny w systemie wsparcia skazanych; Znaczenie pracy w opiniach uwięzionych; IV.: Resocjalizacja nieletnich - procesy i uwarunkowania: Agresywność osób wykolejonych jako wyzwanie dla resocjalizacji; Edukacja inkluzyjna szansą dla uczniów nieprzystosowanych społecznie; Obszar "międzyludzkiego" jako miejsce kształtowania tożsamości. Metodyka resocjalizacji w świetle interakcjonizmu symbolicznego; Zaburzenia poczucia odpowiedzialności młodzieży niedostosowanej społecznie; Środowisko wychowawcze i poziom asertywności młodzieży gimnazjalnej a jej stosunek do kłamstwa; Znaczenie inteligencji emocjonalnej w procesie komunikacji społecznej nieletnich; Dziecko niedostosowane społecznie wobec instytucji pomocowych. Perspektywa porównawcza; Metody pracy z nieletnimi w polskich zakładach poprawczych; Edukacja zawodowa jako forma wspomagania umiejętności społecznych wychowanków zakładów poprawczych w procesie ich readaptacji społecznej; Pobudzanie do poszukiwania tożsamości nieletnich uczestniczek warsztatów fotograficznych; Zakłady poprawcze readaptacyjne nową szansą na przystosowanie; Readaptacja społeczna nieletnich opuszczających zakłady poprawcze w percepcji ekspertów; Program "Wykorzystaj szansę - zdobądź nowe umiejętności" jako przykład próby inkluzji społecznej młodzieży marginalizowanej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wychowawcze aspekty obcowania z cyberprzestrzenią: Zagrożenia wychowawcze w cyberprzestrzeni; Nauczyciel, wychowawca i uczeń w obliczu zagrożeń cyberprzestrzeni; Pozytywne i negatywne postawy wobec mediów; Współczesne media- szansa czy zagrożenie rozwoju dzieci i młodzieży; Cyberprzestrzeń źródłem nowych zagrożeń; Technologie informacyjne sposobem likwidacji barier uczniów niepełnosprawnych; 2. Życie w świecie najnowszych technologii: Relacje wirtualne w rodzinie w XXI wieku; Gry komputerowe: zagrożenie czy szansa na rozwój; Przyszłość społeczeństwa wiedzy w obliczu egzystencji w świecie nowych technologii; Cyberprzestrzeń- życie w Matrixie; Społeczeństwo wiedzy; 3. Kształtowanie zachowań przez media: Wpływ Internetu i gier komputerowych na występowanie zachowań patologicznych wśród dzieci i młodzieży; Cyberprzestrzeń i jej ujemny wpływ na dziecko w młodszym wieku szkolnym; Przeciw cyberprzemocy- przykład z praktyki Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Jaworznie; Cyberprzestrzeń zagrożeniem dla fizycznego i psychicznego zdrowia młodych ludzi; Agresja w bajkach dla dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Szanse i zagrożenia rozwoju człowieka)
1. Dzieci z układu ryzyka, 2. Psychologiczne i społeczne źródła zagrożeń poczucia ufności w wieku niemowlęcym, 3. O dzieciach zgubionych w fantazji, 4. Poziom ryzyka dysleksji u dzieci w wieku przedszkolnym według opinii rodziców, 5. Lateralizacja a obraz własnego ciała: podstawy rozwoju w okresie dzieciństwa, 6. Nieśmiałość dziecka jako czynnik zagrażający rozwojowi kompetencji emocjonalnej, 7. Patologia "bordeline" u dzieci, 8. Samoocena i aktywność społeczna dzieci niewidomych a nadopiekuńczość ich rodziców, 9. Negatywny wpływ doświadczeń z dzieciństwa na funkcjonowanie Dorosłych Dzieci Alkoholików, 10. Wykorzystanie seksualne - trauma nadużycia czy trauma ujawnienia?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie / Wyższa Szkoła Policji w Szczytnie)
1. Aktywność środowiska lokalnego na rzecz poczucia bezpieczeństwa jako zagadnienie pedagogiki społecznej, 2. Metodologia i problematyka badan własnych, 3. Poczucie bezpieczeństwa w wymiarze społecznym, 4. Wizerunek dzielnicowego jako członka społeczności lokalnej, 5. Dydaktyka oraz programy szkoleń zawodowych policjantów prewencji, 6. Środki masowego przekazu oraz opinia publiczna a poczucie bezpieczeństwa, 7. Uspołeczenianie Policji poprzez zarządzanie jakością, 8. Znaczenie prewencji kryminalnej w procesie kształtowania poczucia bezpieczeństwa w społeczności lokalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 352/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Toruńska ; t. 11)
Zawiera: R. 1 Patologia społeczna – próba wyjaśnienia istoty problemu: Wprowadzenie; Norma a patologia; Pojęcie patologii społecznej; Patologia społeczna a dewiacja społeczna; Rola zachowań patologicznych i dewiacyjnych w społeczeństwie; Źródła zachowań patologicznych w teoriach; Resocjalizacja i profilaktyka jako praktyka pedagogiczna w przeciwdziałaniu zachowaniom z obszaru patologii społecznej. R. 2 Metodologiczne parametry pedagogiki resocjalizacyjnej: Wprowadzenie; Konceptualizacja systemu pojęciowego pedagogiki resocjalizacyjnej; Wyjaśnienie jako cel badań pedagogiki resocjalizacyjnej; Strategie badań pedagogiki resocjalizacyjnej; Typy badań pedagogiki resocjalizacyjnej; Schematy badań pedagogiki resocjalizacyjnej; Metody badań społecznych pedagogiki resocjalizacyjnej. R. 3 Wieloaspektowe możliwości diagnozy pedagogicznej: Wprowadzenie; Diagnoza w naukach społecznych; Diagnoza w pedagogice; Typy i rodzaje diagnoz w pedagogice jako nauce; Metody i techniki badawcze w diagnozie pedagogicznej; Błędy diagnostyczne i etyka w procesie diagnozy; Diagnoza resocjalizacyjna jako przykład specyficznej diagnozy zachowań patologicznych; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pedagog szkolny w świetle prawa oświatowego, 2. Pedagog szkolny w swojej szkole, 3. Być sobą, 4. Co robić, czyli możliwe i niemożliwe kierunki działania, 5. Wychowanie i profilaktyka - rola pedagoga szkolnego, 6. Pomoc psychologiczna a pomoc życiowa(dwutorowość działań i ich uzupełnianie się ), 7. Pomoc materialna, 8. Odpowiedzialność pedagoga szkolnego, 9. Czy chcesz porozmawiać?, 10. Pokój pedagoga szkolnego, 11. Pedagog szkolny i uczniowie, 12. Pedagog szkolny i rodzice, 13. Pedagog szkolny i nauczyciele, 14. Najczęstsze problemy szkolne, 15. Najczęstsze problemy rodzinne, 16. Najczęstsze problemy osobiste, 17. Kiedy kierować do specjalisty?, 18. Dysleksja, 19. Godziny wychowawcze, 20. Prawo niezbędne w pracy pedagoga szkolnego, 21. Metody oraz techniki badawcze i diagnostyczne, 22. Samodoskonalenie zawodowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. I Zachowania dewiacyjne młodzieży - uwarunkowania i profilaktyka: Uwarunkowania i profilaktyka zachowań dewiacyjnych młodzieży’ Profilaktyka demoralizacji i przestępczości nieletnich - ujęcie lokalne; Problem uzależnień wśród młodzieży niepełnosprawnej; Zachowania siucydalne dzieci i młodzieży województwa śląskiego w latach 22000-2005; Psychologiczne uwarunkowania zachowań agresywnych dzieci i młodzieży oraz ich profilaktyka. R. II Rodzina i szkoła a niedostosowanie społeczne dzieci i młodzieży: Dysfunkcjonalność życia rodzinnego i jej konsekwencje socjalizacyjne dla dzieci i młodzieży; Wartości zagubione w wychowaniu rodzinnym a demoralizacja dzieci i młodzieży; Atmosfera domowa w środowisku rodzinnym a przestępczość dzieci i młodzieży; Udział Straży Miejskiej w realizacji programu profilaktycznego dla szkół gimnazjalnych; Postępowanie nauczycieli w sytuacjach zagrożenia dzieci oraz młodzieży przestępczością i demoralizacją. R. III Rozwój cywilizacyjny źródeł zagrożeń bezpieczeństwa dzieci i młodzieży: Bezpieczeństwo dzieci i młodzieży w kontekście zagrożeń informacyjno-informatycznych; Zjawisko wtórnego pylenia jako zagrożenie cywilizacyjne dzieci i młodzieży; Zjawisko wtórej emisji PB i Cd jako zagrożenia cywilizacyjne dzieci i młodzieży; Zagrożenia cywilizacyjne i koszty społeczne związane ze spożywaniem alkoholu przez kobiety ciężarne. R. IV W trosce o godne życie, rozwój i wychowanie dziecka: Ochrona i opieka dziecka we współczesności polskiej; Postawy wobec młodzieży marginalizowanej - zadania duszpasterskie; Wyzwania wychowawcze i profilaktyczne epoki mediów; Dzieci dziesięcioletnie i ich uspołecznienie w ruchu drogowym; Problemy współpracy instytucji realizujących programy profilaktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Socjalizacja i jej zaburzenia; R.2 Wykolejenie społeczne jako efekt wadliwej integracji wartości i postaw; R.3 Metodologiczne podstawy badań własnych; R.4 System wartości nieletnich w różnych stadiach wykolejenia społecznego; R.5 Postawy nieletnich w różnych stadiach wykolejenia; R.6 Interpretacja i dyskusja wyników
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Władza. Przywileje. Korupcja / Maria Jarosz. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2004. - 263, [1] s. : wykr. ; 21 cm.
Cz.I Władza : 1. Władza, 2. Patologia władzy, 3. Górnictwo : gorące kasztany władzy. Cz.II Przywileje i nierówności : 4. Przywileje, 5. Społeczne obszary nierówności, 6. Dysproporcje materialne : biedni i bogaci, 7. Bezrobotni i z marginalizowani, 8. Dziedziczenie statusu rodziny : bariery edukacyjne. Cz.III korupcja : 10. Źródła i zasięg korupcji, 11. Korupcja w środowisku wojska, 12. Korupcja polityczna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Zakamycza)
Cz. I Cechy identyfikacyjne pisma w doktrynie; 1.Pojęcie dowodu, 2. Ekspertyza pismoznawcza jako czynność dowodowa, 3. Czynniki wpływające na cechy pisma. Patologia pisma, 4. Znaczenie ekspertyzy pismoznawczej w procesie dowodzenia, 5. Metody badania pisma ręcznego. Cz. II Badania nad cechami identyfikacyjnymi pisma; 6. Wpływ urazów i dolegliwości kończyn na cechy identyfikacyjne pisma ręcznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie do psychologii klinicznej / Helena Sęk. - Wyd. 3. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2005. - 340, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 5)
Część I: Podstawy psychologii klinicznej. 1. Psychologia kliniczna jako dziedzina stosowana - korzenie - dynamika rozwoju - aktualne tendencje. 2. Podejścia, modele i koncepcje w psychologii klinicznej. 3. Sposoby rozumienia normalności i zdrowia oraz ich znaczenie dla psychologii klinicznej. 4. Orientacja patogenetyczna i salutogenetyczna. 5. Psychologia kliniczna a psychopatologia. 7. Wkład podstawowych kierunków psychologii do psychologii klinicznej. 7. Podstawy klinicznej diagnozy psychologicznej. 8. Pomoc psychologiczna w rozwiązywaniu problemów zdrowotnych - zagadnienia podstawowe. Część II: Obszary zastosowań psychologii klinicznej. 9. Zakres zastosowań psychologii klinicznej. Obszary tradycyjne i współczesne. 10. Rozwojowo-społeczne ujęcie zaburzeń psychicznych a psychologia kliniczna. 11. Psychologia zdrowia i choroby. 12. Psychologia kliniczna a interwencja w kryzysie, sytuacjach traumatycznych i katastroficznych. 13. Psychologia uzależnień - znaczenie profilaktyki, terapii i grup samopomocy. 14. Psychologia kliniczna a wybrane formy patologii zjawisk społecznych. 15. Przygotowanie do zawodu psychologa klinicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wsparcie społeczne w rehabilitacji osób z niepełnosprawnością: Dylematy wsparcia społecznego osób z niepełnosprawnością; Rola kompetencji (dyspozycji instrumentalnych i osobowościowych) pedagogów specjalnych we wsparciu osób rehabilitowanych i resocjalizowanych; Postawy nauczycieli wobec kształcenia integracyjnego a wsparcie pedagogiczne; Relacje interpersonalne w procesie wsparcia społecznego osób niepełnosprawnych; Ryzyko osłabienia wsparcia społecznego jako podstawowy dylemat współczesnej rehabilitacji; Społeczne wspieranie osób niepełnosprawnych w procesie ich integracji; Problemy pedagogicznego wsparcia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w zakresie społecznego funkcjonowania w klasie szkolnej; Interdyscyplinarna wiedza jako punkt wyjścia do właściwej opieki nad dzieckiem niepełnosprawnym; Społeczne wsparcie studentów niesłyszących w społeczności akademickiej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego; Sytuacja społeczno-ekonomiczna osób niesłyszących; Biopsychospołeczna koncepcja niepełnosprawności a wieloaspektowość wsparcia; Wsparcie osób niepełnosprawnych i ich rodzin w placówkach Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym; Wykorzystanie osiągnięć dydaktyki w kształceniu uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Turnus rehabilitacyjny dla rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi jako jedna z form społecznego wsparcia; Warsztaty terapii zajęciowej w rehabilitacji osób niepełnosprawnych; Elementy sieci wsparcia społecznego nauczycieli w środowisku profesjonalnym; Wspieranie osób niepełnosprawnych w procesie rehabilitacji; Dylematy diagnozy i pomiaru efektów wsparcia społecznego rodzin wychowujących dziecko z Zespołem Downa; Wspólnoty "Wiary i Światła" jako grupy wsparcia osób niepełnosprawnych intelektualnie i ich opiekunów; Prawnoadministracyjne i społeczne formy pomocy osobom niepełnosprawnym i rodzinom; 2. Wsparcie społeczne a efektywność resocjalizacji penitencjarnej: Wsparcie społeczne a efektywność resocjalizacji penitencjarnej; Wspomaganie psychopedagogiczne i formalnoprawne pedagogów i podopiecznych z wolnościowych i zakładowych instytucji resocjalizacyjnych; Kontrowersje wokół roli samooceny w procesie wykolejenia i resocjalizacji; Wsparcie społeczne młodzieży zażywającej środki odurzające; Postawy młodzieży wobec zjawiska uzależnień jako wyznacznik działalności profilaktycznej; Psychologiczne aspekty terapii sprawców nadużyć seksualnych wobec dzieci; Podkultura "grypsujących" jako grupa wsparcia w warunkach izolacji więziennej; Przemoc w percepcji nieletnich przestępców; profil osobowości rodzinnych kuratorów sądowych oraz czynniki redukujące satysfakcję z pracy- komunikat z badań; Działalność duszpasterstwa więziennego- możliwości i ograniczenia; Czy rzeczywiście bezkarni? O odpowiedzialności nieletnich sprawców przestępstw; Działalność resocjalizacyjna zakładu karnego typu półotwartego; Wsparcie społeczne osób uzależnionych od alkoholu objętych terapią; Niedomagania pomocy postpenitencjarnej wobec wyzwań współczesnej rzeczywistości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej