Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(149)
IBUK Libra
(2)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(144)
Publikacje fachowe
(38)
Publikacje naukowe
(26)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Czasopisma
(5)
Dostępność
tylko na miejscu
(97)
dostępne
(94)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(100)
Czytelnia
(97)
Autor
Liszcz Teresa (1945- )
(12)
Baran Krzysztof Wojciech
(8)
Borkowska Stanisława (1939- )
(8)
Barzycka-Banaszczyk Małgorzata (1949- )
(7)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(7)
Juchnowicz Marta (1948- )
(6)
Walczak Krzysztof
(6)
Borski Maciej (1975- )
(4)
Czajka Zdzisław
(4)
Jacewicz Agnieszka
(4)
Jacukowicz Zofia
(4)
Kuczyński Tadeusz (1952- )
(4)
Małkowska Danuta
(4)
Niedbała Zdzisław
(4)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(4)
Rostkowski Tomasz
(4)
Antonów Kamil
(3)
Armstrong Michael (1928- )
(3)
Dörre-Kolasa Dominika
(3)
Gersdorf Małgorzata (1952- )
(3)
Góral Zbigniew
(3)
Kinowska Hanna
(3)
Kosut Anna
(3)
Kubot Zdzisław (1948- )
(3)
Masternak Zygmunt
(3)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(3)
Patulski Andrzej
(3)
Perdeus Wiesław
(3)
Rączka Krzysztof
(3)
Sobczyk Arkadiusz
(3)
Stelina Jakub (1969- )
(3)
Szurgacz Herbert
(3)
Włodarczyk Mirosław
(3)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(2)
Beck-Krala Ewa
(2)
Bomba Katarzyna
(2)
Borek-Buchajczuk Renata
(2)
Bosak-Sojka Maria
(2)
Czerniak-Swędzioł Justyna
(2)
Czerwińska-Koral Katarzyna
(2)
Duraj Tomasz
(2)
Golnau Wiesław (1965- )
(2)
Gonet Karolina
(2)
Jasiński Zdzisław (1947- )
(2)
Jęcek Zuzanna
(2)
Kobroń-Gąsiorowska Łucja
(2)
Krasuń Aneta
(2)
Król Henryk (1932-2014)
(2)
Kumor-Jezierska Ewelina
(2)
Lach Daniel Eryk
(2)
Lekston Mariusz (1975- )
(2)
Lewandowicz-Machnikowska Monika (1973- )
(2)
Ligaj Jarosław
(2)
Ludwiczyński Antoni
(2)
Majewska Renata
(2)
Manikowski Robert
(2)
Marciniak Jarosław
(2)
Matuszak Michał
(2)
Mowczan Damian
(2)
Muszalski Wojciech (1929-2022)
(2)
Piątkowski Jan (1951- )
(2)
Podsiadło Iwona
(2)
Raczkowski Michał
(2)
Sanetra Walerian (1943- )
(2)
Sekuła Zofia
(2)
Sienkiewicz Łukasz
(2)
Szewczyk Helena
(2)
Szlachta-Kisiel Katarzyna
(2)
Tomaszewska Monika
(2)
Ćwiertniak Bolesław Maciej (1952- )
(2)
Łysiak Marcin R
(2)
Świętnicki Tomasz
(2)
Żołyński Janusz
(2)
Alimpiiev Yevhenii
(1)
Bakalarz Tomasz
(1)
Balcerzyk Robert
(1)
Bartosik Krzysztof
(1)
Baryń Magdalena
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Bieniok Henryk (1940- )
(1)
Bilkiewicz Tatiana
(1)
Bohdziewicz Piotr
(1)
Broma-Bąk Ewa
(1)
Buchelt-Nawara Beata (1974- )
(1)
Bukowska Urszula
(1)
Bukowski Maciej
(1)
Bąba Michał
(1)
Bąk Krzysztof
(1)
Cambus Claude
(1)
Carby-Hall Joseph R
(1)
Cewińska Joanna
(1)
Cierniak-Emerych Anna
(1)
Cieślak Monika
(1)
Cowling Alan
(1)
Crawford James T
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Czechowski Marcin
(1)
Detyna Beata
(1)
Dolot Anna
(1)
Doroszczak Jan
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(88)
1990 - 1999
(6)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(151)
Rosja
(1)
Język
polski
(151)
rosyjski
(1)
Temat
Płaca
(137)
Prawo pracy
(63)
Czas pracy
(50)
Kadry
(38)
Urlopy
(38)
Zatrudnienie
(27)
Umowa o pracę
(26)
Motywacja pracy
(22)
Praca
(21)
Kobieta
(18)
Zbiorowe stosunki pracy
(17)
Ocena pracowników
(15)
Związki zawodowe
(15)
Polityka płacowa
(13)
Przedsiębiorstwo
(13)
Rozwiązanie umowy o pracę
(13)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(13)
BHP
(11)
Praca młodocianych
(11)
Ubezpieczenia społeczne
(11)
Bezrobocie
(9)
Bhp
(9)
Rynek pracy
(9)
Macierzyństwo
(8)
Polityka zatrudnienia
(8)
Wartościowanie pracy
(8)
Świadczenia społeczne
(8)
Choroby zawodowe
(7)
Emerytura
(7)
Wypadki przy pracy
(7)
Zwolnienia grupowe
(7)
Świadectwa pracy
(7)
Menedżerowie
(6)
Praca czasowa
(6)
Płaca minimalna
(6)
Pozapłacowe świadczenia pracownicze
(5)
Prawo ubezpieczeń społecznych
(5)
Renty
(5)
Siła robocza
(5)
Telepraca
(5)
Świadczenia pracownicze
(5)
Młodzież
(4)
Odpowiedzialność dyscyplinarna
(4)
Opieka społeczna
(4)
Pracodawcy
(4)
Prawa i obowiązki pracownika
(4)
Rekrutacja pracowników
(4)
Ubezpieczenia wypadkowe
(4)
Wypowiedzenie umowy o pracę
(4)
Zarządzanie wiedzą
(4)
Zatrudnienie elastyczne
(4)
Bodźce ekonomiczne
(3)
COVID-19
(3)
Historia prawa
(3)
Kariera
(3)
Ochrona danych osobowych
(3)
Postępowanie administracyjne
(3)
Praca zdalna
(3)
Pracownicy samorządowi
(3)
Prawo cywilne procesowe
(3)
Prawo socjalne
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(3)
Płynność kadr
(3)
Regulamin wynagradzania
(3)
Renta rodzinna
(3)
Służba zdrowia
(3)
Ubezpieczenia chorobowe
(3)
Dialog społeczny
(2)
Dyskryminacja w zatrudnieniu
(2)
Epidemie
(2)
Grunty rolne
(2)
Inspekcja pracy
(2)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(2)
Kapitał ludzki
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Koszty pracy
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Kwalifikacje zawodowe
(2)
Mediacja (prawo)
(2)
Motywacja
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Oceny pracowników
(2)
Organizacja pracy
(2)
Outplacement
(2)
Outsourcing
(2)
Oświata
(2)
Pieniądz
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Prawa człowieka
(2)
Prawa i obowiązki pracodawcy
(2)
Prawo Unii Europejskiej
(2)
Prawo lokalowe
(2)
Prawo międzynarodowe
(2)
Prawo urzędnicze
(2)
Premia
(2)
Przedsiębiorstwo jednoosobowe
(2)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(2)
Psychologia pracy
(2)
Temat: dzieło
Allegoria ed effetti del Buono e del Cattivo Governo
(1)
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Temat: czas
2001-
(23)
1901-2000
(4)
1989-2000
(3)
1301-1400
(1)
1918-1939
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(44)
Kraje Unii Europejskiej
(6)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Arktyka (region)
(1)
Czechy
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Kosowo
(1)
Rosja
(1)
Svalbard (Norwegia ; terytorium)
(1)
Turkmenistan
(1)
Wielka Brytania
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Podręcznik
(45)
Opracowanie
(15)
Praca zbiorowa
(13)
Czasopismo naukowe
(5)
Czasopismo prawnicze
(4)
Komentarz do ustawy
(3)
Analiza i interpretacja
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Monografia
(2)
Poradnik
(2)
Akty prawne
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(41)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(37)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(29)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(11)
Edukacja i pedagogika
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
152 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
I. Zarządzanie ludźmi - zarys problematyki: 1. Menedżer liniowy jest odpowiedzialny za ludzi. 2. Rola funkcji personalnej 3. Funkcja personalna menedżera liniowego II. Zarządzanie ludźmi - podstawowe umiejętności: 4. Motywowanie; 5. Zawieranie kontraktu psychologicznego; 6. Zaangażowanie i morale 7. Przywództwo 8. Budowanie zespołu; 9. Delegowanie kompetencji 10. Komunikowanie 11. Organizowanie III. Zasoby: 12. Planowanie wymagań; 13. Analiza stanowiska pracy; 14. Analiza ról 15. Analiza kompetencji i kompetencyjności; 16. Opis stanowiska pracy i określenie roli 17. Projektowanie stanowiska pracy; 18. Rekrutacja 19. Rozmowa kwalifikacyjna IV. Zarządzanie wynikami: 20.Zarządzanie wynikami - ujecie ogólne 21. Zarządzanie oczekiwaniami 22. Przeglądy wyników i rozwoju 23. Plan rozwoju indywidualnego 24. Zarządzanie mało wydajnymi pracownikami 25. Zarządzanie wynikami zespołu V. Rozwój pracowników: 26. Odpowiedzialność menedżera liniowego za rozwój pracowników 27. Określenie potrzeb edukacyjnych 28. Zarządzanie szkoleniem i rozwojem VI. Zarządzanie wynagrodzeniem: 29. Zarządzanie strukturami i systemami płac 30. Wartościowanie i wycena stanowisk pracy; 31. Wynagrodzenie uzależnione od wyników, kompetencji lub umiejętności; 32. Przegląd płac i podejmowanie decyzji finansowych VII. Stosunki pracy: 33. Zarządzanie stosunkami pracy; 34. Negocjacje VIII. Zarządzanie stosunkami pracy: 35. Struktura prawna; 36. Zarządzanie zdrowiem i bezpieczeństwem 37. Reedukacja pracowników; 38. Rozmowy dyscyplinarne 39. Zarządzanie frekwencją
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp, Przedsiębiorstwo jako system pracy; Zadania, funkcje i wymagania kwalifikacyjne w systemie pracy; Organizacja pracy indywidualnej; Zasady organizacji pracy zespołowej; Normowanie procesów pracy; Wartościowanie pracy; Organizacja przebiegu procesu kadrowego; Czas pracy i jego organizacja; Planowanie przebiegu pracy; Kontrola przebiegu pracy; Wynagrodzenie za pracę; Badania i ocena efektywności pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie wynagrodzeniami / Michael Armstrong ; przeł. Magdalena Lany. - Wyd. 2. - Warszawa : Wolters Kluwer SA , 2013. - 457, [3] s. : rys., tab. ; 31 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. ZARZĄDZANIE WYNAGRODZENIAMI - INFORMACJE OGÓLNE; 2. KONTEKST ZARZĄDZANIA WYNAGRODZENIAMi; 3. WYNAGRODZENIE CAŁKOWITE; 4. STRATEGICZNE ZARZĄDZANIE WYNAGRODZENIAMI; 5. TWORZENIE I WDRAŻANIE STRATEGII WYNAGRADZANIA; 6. POLITYKA WYNAGRADZANIA; 7. CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA POZIOMY PŁACOWE; 8. MOTYWACJA A WYNAGRODZENIA; 9. ZAANGAŻOWANIE I IDENTYFIKACJA Z FIRMĄ; 10. KONTRAKT PSYCHOLOGICZNY; 11. SYSTEMY WARTOŚCIOWANIA STANOWISK PRACY; 12. TWORZENIE I UŻYWANIE SYSTEMÓW WARTOŚCIOWANIA STANOWISK PRACY; 13. RÓWNA PŁACA ZA PRACĘ O TAKIEJ SAMEJ WARTOŚCI; 14. PRZEGLĄDY PŁACOWE POD KĄTEM ZASADY RÓWNOŚCI; 15. ANALIZA STAWEK RYNKOWYCH; 16. ANALIZA RÓL; 17. RODZAJE STRUKTUR ZASZEREGOWANIA I STRUKTUR PŁAC; 18. TWORZENIE STRUKTUR ZASZEREGOWANIA I STRUKTUR PŁAC; 19. PŁACA UWARUNKOWANA SYTUACYJNIE; 20. SYSTEMY BONUSÓW; 21. WYNAGRODZENIE ZESPOŁOWE; 22. WYNAGRODZENIE UZALEŻNIONE OD EFEKTYWNOŚCI CAŁEJ ORGANIZACJI; 23. SYSTEMY UZNANIOWE; 24. ZARZĄDZANIE PRZEZ EFEKTY A WYNAGRODZENIA; 25. WYNAGRADZANIE DYREKTOR ÓW I KADRY KIEROWNICZEJ NAJWYŻSZEGO SZCZEBLA; 26. WYNAGRODZENIA NA SCENIE MIĘDZYNARODOWEJ; 27. WYNAGRADZANIE PRACOWNIKÓW DZIAŁU SPRZEDAŻY I OBSŁUGI KLIENTA; 28. WYNAGRADZANIE PRACOWNIKÓW WIEDZY; 29. WYNAGRADZANIE PRACOWNIKÓW PRODUKCYJNYCH; 30. ŚWIADCZENIA PRACOWNICZE; 31. ŚWIADCZENIA ELASTYCZNE; 32. PROGRAMY EMERYTALNE; 33. ZARZĄDZANIE WYNAGRODZENIAMI; 34. ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA SYSTEM WYNAGRODZEŃ.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne aspekty wynagradzania; 2. Zarządzanie wynagrodzeniami na szczeblu gospodarki; 3. Zarządzanie wynagrodzeniami w sferze budżetowej; 4. Zarządzanie wynagrodzeniami w przedsiębiorstwach; 5. Wynagradzanie według stanowisk pracy; 6. Wynagrodzenie według kompetencji; 7. Opłacanie efektów pracy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Zarządzanie zasobami ludzkimi; 2. Procesy zarządzania zasobami ludzkimi; 3. Praca i zatrudnienie; 4. Zachowanie organizacyjne; 5. Projektowanie i rozwój organizacji; 6. Pozyskiwanie zasobów ludzkich; 7. Zarządzanie wydajnością; 8. Uczenie się i rozwój; 9. Wynagradzanie pracowników; 10. Stosunki pracy; 11. Bezpieczeństwo, higiena i dobrostan pracownika; 12. Polityka, procedury i system zzl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka audytowanych organizacji, 2. Organizacja funkcji personalnej, 3. Strategia zarządzania zasobami ludzkimi, 4. Rekrutacja i selekcja kandydatów do zatrudnienia, 5. Ruch zatrudnieniowy, 6. Ocena pracy, 7.Wynagradzanie pracowników, 8. Zarządzania rozwojem i karierami pracowników, 9. Społeczne środowisko pracy, 10. Zbiorowe stosunki pracy, 11. Społeczna odpowiedzialność biznesu, 12. Deklarowane osiągnięcia w dziedzinie ZZL
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; R.1 Zarządzanie zasobami ludzkimi w perspektywie historycznej; R.2 Uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi; R.3 Planowanie zatrudnienia; R.4 Kształtowanie stanu i struktury zatrudnienia; R.5 Kierowanie ludźmi w organizacji; R.6 Ocenianie w procesie pracy; R.7 Rozwój zasobów ludzkich; R.8 Kształtowanie wynagrodzeń; R.9 Warunki i stosunki pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w perspektywie historycznej 2. Uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi. 3. Planowanie zatrudnienia. 4. Kształtowanie stanu i struktury zatrudnienia. 5. Kierowanie ludźmi w organizacji. 6. Ocenianie w procesie pracy. 7. Zarządzanie efektywnością pracy. 8. Rozwój zasobów ludzkich. 9. Kształtowanie wynagrodzeń. 10. Warunki i stosunki pracy. 11. Doskonalenie zarządzania zasobami ludzkimi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
1. Ku doskonałości HR. 2. Integracja strategii HR ze strategią organizacji. 3. HR w organizacjach o elastycznych strukturach i zatrudnieniu. 4. Wynagrodzenia efektywne: oczekiwania a rzeczywistość. 5. Bezpośrednia i przedstawicielska partycypacja pracownicza. 6. Społeczna odpowiedzialność organizacji. 7. Współpraca między działem HR i związkami zawodowymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ I. OD PRACY DO KAPITAŁU LUDZKIEGO. Rozdział 1. Transformacja pracy i funkcji personalnej: 1.1. Istota pracy; 1.2. Transformacja pracy; 1.3. Czy zmierzch pracy?; 1.4. Nowe zjawiska w obszarze pracy; 1.5. Ewolucja funkcji personalnej; 1.5.1. Istota funkcji personalnej; 1.5.2. Modele funkcji personalnej; 1.5.3. Fazy rozwoju funkcji personalnej; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 2. Podstawy funkcji zarządzania zasobami ludzkimi: 2.1. Istota zarządzania zasobami ludzkimi; 2.1.1. Istota i znaczenie pojęcia zasoby ludzkie organizacji; 2.1.2. Co rozumie się przez zarządzanie zasobami ludzkimi?; 2.2. Rodzaje zarządzania zasobami ludzkimi; 2.2.1. Modelowe ujęcia ZZL; 2.2.2. Podejście "twarde" i "miękkie" w ZZL; 2.3. Zastrzeżenia wobec koncepcji ZZL; 2.4. Istota, zasady i modele polityki personalnej; 2.4.1. O istocie polityki personalnej; 2.4.2. Nowa treść pojęcia polityka personalna/kadrowa; 2.4.3. Ogólne zasady polityki personalnej; 2.4.4. Szczegółowe zasady polityki personalnej; 2.4.5. Modele polityki personalnej; 2.5. Specyficzne podejścia w ZZL; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 3. Kapitał ludzki organizacji: 3.1. Istota i pomiar kapita3u intelektualnego organizacji; 3.1.1. Mierzenie kapitału intelektualnego organizacji; 3.1.2. Nowa propozycja bilansu przedsiębiorstwa; 3.1.3. Pozafinansowe mierniki kapitału intelektualnego organizacji; 3.2. Pojęcie i rodzaje kapitału ludzkiego; 3.2.1. Kapitał ludzki w skali makro; 3.2.2. Indywidualny kapitał ludzki; 3.2.3. Kapitał ludzki zespołu; 3.2.4. Kapitał ludzki organizacji; 3.2.5. Kapitał ludzki jako metafora; 3.3. Od zasobów ludzkich do kapitału ludzkiego; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 4. Uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi: 4.1. Wewnętrzne uwarunkowania ZZL; 4.1.1. Strategiczny aspekt ZZL; 4.1.2. Kultura organizacyjna a ZZL; 4.1.3. Struktura organizacyjna a ZZL; 4.2. Zewnętrzne uwarunkowania ZZL; 4.2.1. Globalizacja; 4.2.2. Integracja europejska; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚĆ II. PLANOWANIE I ALOKACJA ZASOBÓW LUDZKICH. Rozdział 5. Analiza pracy i planowanie zatrudnienia: 5.1. Istota i rodzaje analizy pracy; 5.2. Proces analizy pracy; 5.3. Opis stanowiska pracy i jego wykorzystanie; 5.4. Istota planowania i rodzaje planów zasobów ludzkich; 5.5. Metody planowania zatrudnienia i jego wykorzystanie; 5.6. Budowa społecznego planu restrukturyzacji; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 6. Alokacja zasobów ludzkich organizacji: 6.1. Istota i determinanty alokacji zasobów ludzkich; 6.2. Pozyskiwanie pracowników; 6.2.1. Rekrutacja; 6.2.2. Selekcja; 6.2.3. Adaptacja; 6.3. Alokacja pracowników wewnątrz organizacji; 6.4. Odejścia pracowników; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚĆ III. OCENA PRACY I PRACOWNIKÓW. Rozdział 7. Wartościowanie pracy: 7.1. Istota i rozwój wartościowania pracy; 7.2. Metody wartościowania pracy; 7.3. Proces wartościowania pracy i jego uwarunkowania; 7.4. Wykorzystanie wyników wartościowania pracy; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 8. Ocenianie pracowników: 8.1. Istota i rodzaje oceny pracowników; 8.2. Projektowanie okresowych ocen pracowniczych; 8.2.1. Cele oceniania; 8.2.2. Zasady oceniania; 8.2.3. Kryteria oceniania; 8.2.4. Metody oceniania; 8.2.5. Procedura oceniania; 8.3. Wdrażanie ocen pracowniczych; 8.4. Wykorzystanie ocen pracowniczych; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚC IV. SYSTEMY MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW. Rozdział 9. Motywacja i motywowanie: 9.1. Istota motywacji. Krótki rys podstawowych teorii; 9.2. Motywowanie do pracy; 9.2.1. Narzędzia motywowania; 9.2.2. Ewolucja motywowania; 9.2.3. Warunki i zasady skutecznego motywowania; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 10. Wynagradzanie: 10.1. Istota wynagrodzeń. Kwestie terminologiczne; 10.2. Funkcje wynagrodzeń; 10.3. Determinanty wynagrodzeń; 10.4. Kształtowanie strategii wynagrodzeń; 10.5. Tabele płac i zasady podwyższania stawek płac; 10.5.1. Dziewięć zasad budowy tabel płac; 10.5.2. Podstawowe problemy budowy tabel płac; 10.5.3. Zasady podwyższania stawek płac; 10.6. Formy wynagrodzeń; 10.6.1. Cztery podstawowe formy wynagrodzeń; 10.6.2. Inne formy wynagradzania; 10.6.3. O zasadach skutecznego premiowania; 10.7. Wynagrodzenia długoterminowe; 10.7.1. Akcje i opcje na akcje; 10.7.2. Systemy odroczonych udziałów w zysku; 10.7.3. Warunki powodzenia; 10.8. Świadczenia dodatkowe; 10.9. Mierniki efektów; 10.10. Analiza i usprawnianie systemu wynagrodzeń; o zarządzaniu systemem wynagrodzeń; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚĆ V. ROZWÓJ KAPITALU LUDZKIEGO ORGANIZACJI. Rozdział 11. Istota rozwoju kapitału ludzkiego organizacji: 11.1. Transformacja zasobów ludzkich w kapitał ludzki; 11.2. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji; 11.2.1. Modele polityki personalnej; 11.2.2. Stawka na najlepszych; 11.3. Główne czynniki rozwoju kapitału ludzkiego organizacji; 11.3.1. Szkolenia pracowników; 11.3.2. Realokacja pracowników; 11.3.3. Restrukturyzacja wykonywanej pracy; 11.3.4. Działania w zakresie ochrony zdrowia i obsługi socjalnej; 11.4. Pozostałe czynniki rozwoju kapitału ludzkiego; 11.4.1. Wpływ kultury organizacyjnej; 11.4.2. Równowaga między pracą zawodową a życiem osobistym; 11.4.3. Rola zarządzania wiedzą; 11.5. Podmioty rozwoju kapitału ludzkiego; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 12. Proces szkolenia pracowników: 12.1. Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych; 12.2. Plan szkolenia pracowników i jego realizacja; 12.3. Metody szkoleniowe;12.3.1. Wybrane metody szkolenia na stanowisku pracy; 12.3.2. Wybrane metody szkolenia poza stanowiskiem pracy; 12.3.3. Zabezpieczenie materialne przedsięwzięć szkoleniowych; 12.4. Ocena przebiegu i efektów przedsięwzięć szkoleniowych; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 13. Kształtowanie karier w organizacji: 13.1. Istota kariery zawodowej; 13.2. Teorie rozwoju kariery - wymiar indywidualny; 13.3. Organizacyjny aspekt kariery zawodowej. Zarządzanie karierą; 13.3.1. Subprocesy zarządzania karierą w organizacji; 13.3.2. Instrumenty zarządzania karierą; 13.4. Zarządzanie karierą - wyzwania i przyszłe tendencje; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚĆ VI. ORGANIZACJA PROCESÓW PERSONALNYCH. Rozdział 14. Organizacja zarządzania zasobami ludzkimi: 14.1. Podmioty zarządzania zasobami ludzkimi; 14.2. Role i kompetencje pracowników działu zasobów ludzkich; 14.3. Rozwiązania organizacyjne w obszarze funkcji personalnej; 14.4. Outsourcing zadań personalnych; 14.5. Doradztwo personalne; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 15. Informatyczne systemy wspomagania ZZL: 15.1. System zarządzania - system informacyjny - system informatyczny; 15.2. System informatyczny i jego elementy; 15.3. System informatyczny i jego użyteczność w ZZL; 15.4. Oferta - użyteczność systemów informatycznych we wspomaganiu rutynowej pracy menedżera personalnego i pracowników działu ZZL; 15.5. Wirtualizacja i jej rola w zarządzaniu zasobami ludzkimi; 15.6. Uwagi o zastosowaniu systemów informatycznych do wspomagania funkcjonowania ZZL - rola Internetu; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚĆ VII. PARTNERSTWO SPOLECZNE W BUDOWANIU KAPITAŁU LUDZKIEGO ORGANIZACJI. Rozdział 16. Partnerstwo w zarządzaniu kapitałem ludzkim organizacji: 16.1. Partnerstwo i jego formy – kwestie terminologiczne; 16.2. Trzy modele zarządzania zasobami ludzkimi w ujęciu szerokim; 16.2.1. Model amerykański; 16.2.2. Model zachodnioeuropejski; 16.2.3. Model japoński; 16.3. Partnerstwo w ZZL w Polsce; 16.3.1. Dialog społeczny - rola państwa; 16.3.2. Partnerzy społeczni; 16.3.3. Partnerstwo zakładowe - relacje pomiędzy pracodawcą (kierownictwem) i pracownikami; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 17. W poszukiwaniu nowej drogi: 17.1. Ewolucja modelu unijnego (korporacyjnego); 17.2. Dialog społeczny; 17.3. ZZL w organizacjach a relacje: pracodawca (kierownictwo)–pracownicy (ich przedstawicielstwa); 17.3.1. Elastyczność zakładowego ZZL; 17.3.2. Rodzaje artykulacji interesów pracowniczych w organizacji; 17.3.3. Co z korporatyzmem?; 17.3.4. Wzrost roli działu ZZL; 17.4. Podsumowanie; Pytania; Literatura zalecana. ANEKS. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W RÓŻNYCH ORGANIZACJACH A.1. ZZL w małych i średnich przedsiębiorstwach; A.1.1. Charakterystyka zatrudnienia w MSP; A.1.2. Uwarunkowania ZZL w MSP; A.1.3. Organizacja (struktura, podmioty, zadania); A.1.4. Strategie i metody ZZL; A.1.5. Wyzwania, problemy do rozwiązania; Pytania; Literatura zalecana. A.2. ZZL w jednostkach administracji publicznej; A.2.1. Charakterystyka zatrudnienia w jednostkach administracji publicznej; A.2.2. Uwarunkowania i ograniczenia ZZL; A.2.3. Organizacja funkcjonowania instytucji administracji publicznej; A.2.4. Strategie i metody ZZL; A.2.5. Przewidywane zmiany w realizacji funkcji personalnej; Pytania; Literatura zalecana; A.3. ZZL w jednostkach badawczo-rozwojowych; A.3.1. Wprowadzenie; A.3.2. Charakterystyka zatrudnienia w JBR; A.3.3. Uwarunkowania ZZL w JBR; A.3.4. Organizacja ZZL w JBR; A.3.5. Strategie i narzędzia ZZL; A.3.6. Podsumowanie; Pytania; Literatura zalecana. A.4. ZZL w jednostkach sektora usług medycznych; A.4.1. Wprowadzenie; A.4.2. Charakterystyka zatrudnienia; A.4.3. Uwarunkowania ZZL w ZOZ-ach; A.4.4. Organizacja funkcji personalnej w SP ZOZ-ach; A.4.5. Strategie i metody ZZL w szpitalach; A.4.6. Podsumowanie; Pytania; Literatura zalecana. Bibliografia. Słownik pojęć. Indeks rzeczowy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: od pracy do kapitału ludzkiego. 1. Transformacja pracy i funkcji personalnej. 2. Podstawy koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi. 3. Kapitał ludzki organizacji. 4. Uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi. Część II: Planowanie i alokacja zasobów ludzkich. 5. Analiza pracy i planowanie zatrudnienia. 6. Alokacja zasobów ludzkich organizacji. Część III: Ocena pracy i pracowników. 7. Wartościowanie pracy. 8. Ocenianie pracowników. Część IV: Systemy motywowania pracowników. 9. Motywacja i motywowanie. 10 Wynagradzanie. Część V: Rozwój kapitału ludzkiego organizacji. 11. Istota rozwoju kapitału ludzkiego organizacji. 12. Proces szkolenia pracowników. 13. Kształtowanie karier w organizacji. Część VI: Organizacja procesów personalnych. 14. Organizacja zarządzania zasobami ludzkimi. 15. Informatyczne systemy wspomagania ZZL. Część VII: Partnerstwo społeczne w budowaniu kapitału ludzkiego organizacji. 16. Partnerstwo w zarządzaniu kapitałem ludzkim organizacji. 17. W poszukiwaniu innej drogi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. menedżerowie i ich zadania w nowoczesnej organizacji, 2. Zachowania i uczestnictwo ludzi w organizacji, 3. Przywództwo wyzwaniem dla współczesnego kierownika, 4. Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji, 5. Determinanty zarządzania zasobami ludzkimi w procesie transformacji, 6. Planowanie zatrudnienia i pozyskiwanie pracowników sprzyjających powodzeniu organizacji, 7. Kierowanie zespołami pracowniczymi, 8. Ocenianie i rozwój pracowników, 9. Wynagradzanie pracowników, 10. Proces komunikowania się w przedsiębiorstwie, 11. rozwiązywanie konfliktów w przedsiębiorstwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji / Tadeusz Oleksyn. - Wyd. 3 rozszerz. i zaktual. - Warszawa : Wolters Kluwer SA , 2014 - 642, [2] s. : rys., tab. ; 24 cm.
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Istota i ewolucja zarządzania kadrami; 2. ZZL w systemie zarządzania organizacja; 3. Kompetencje i rozwój zawodowy; 4. Kształtowanie zatrudnienia; 5. Motywowanie; 6. Wynagradzanie; 7. Wymiarowanie pracy i ocena pracowników; 8. Kultura i etyka organizacji; 9. Zamiast zakończenia: wyzwania ZZL z szerszej perspektywy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie , ISSN 1899-8658 ; Tom XIX Zeszyt 2/2018)
Kwartalnik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularnie. 2000-2002, Półrocznik, 2003-2014
Zawiera: Scientific examination and valuation of holistic managerial competence; Innovation culture as the basis for innovative environment of the enterprise; Innowacyjne produkty i usługi w polskiej bankowości; Financial risk in the contemporary environment of enterprises; Wdrożenie koncepcji „szczupłego” zarządzania w szkole wyższej; „Rodzinny znaczy godny zaufania” - przedsiębiorstwa rodzinne w opinii polskich konsumentów; Talent jako element potencjału organizacji XXI wieku; Istota kapitału relacyjnego - ujęcie empiryczne oraz dalsze kierunki badań; Big data jako narzędzie zarządzania procesem budowania społeczeństwa idealnego; Wynagrodzenie i zatrudnienie w mikroprzedsiębiorstwach; Integralne oceny równowagi makroekonomicznej na przykładzie polskiej gospodarki; Analiza założeń teorii uwarunkowań sytuacyjnych w kontekście zarządzania projektem europejskim; Change or continuation? Long-term city management on the example of local development strategy of Katowice; Zastosowanie chmury obliczeniowej dla potrzeb systemów BPMS; Chosen aspects of it resources security in sme sector enterprises - results of the research; Koncepcja modelu zagrożenia w systemach ostrzegających organizację; Recenzja książki: D. Martin, J. Schouten, Sustainable Marketing.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Uwagi o zasadach prawa pracy; R.2 Funkcje przepisów o czasie pracy; R.3 Dynamizm rozwojowy przepisów o czasie pracy; R.4 Czas pracy jako kategoria prawna; R.5 Podstawowe pojęcia i definicje czasu pracy w ujęciu normatywnym; R.6 Zasada ryzyka podmiotu zatrudniającego a czas pracy; R.7 Zasada prawa do wypoczynku a czas pracy; R.8 Zasada ograniczonej elastyczności przepisów o czasie pracy; R.9 Zasada koherencji przepisów o czasie pracy i przepisów o urlopach; R.10 Zasada koherencji przepisów o czasie pracy i wynagrodzeniu; R.11 Czas pracy a zasada ochrony zdrowia i bezpieczeństwa pracownika; R.12 Czas pracy a zasada ochrony macierzyństwa i rodzicielstwa; R.13 Odpowiedzialność pracodawcy za przestrzeganie przepisów; Zakończenie i uwagi de lege ferenda.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Różnice w statusie prawno-organizacyjnym pomiędzy osobami zarządzającymi zakładem pracy w imieniu pracodawcy (top menedżment) a pozostałą kadrą kierowniczą; Kontrakt menedżerski a kontrakt kierowniczy; Klauzule autonomiczne jako źródło zabezpieczenia interesów menedżera i pracodawcy; Zakaz konkurencji w stosunkach pracy mający swoje źródła w umowie; Status prawno-organizacyjny oraz zasady zatrudniania i wynagradzania członków zarządu spółki kapitałowej; Status prawno-organizacyjny oraz zasady zatrudniania i wynagradzania osób zarządzających przedsiębiorstwem państwowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, Cz.I Makrostruktura rynku pracy, szoki i instytucje, Cz.II Adaptacyjność do zmian gospodarczych, Cz.III Płace w makro i mikroperspektywie, Cz.IV Aktywne polityki na elastycznym rynku pracy, Wnioski dla polityki gospodarczej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne podstawy stosowania płacy minimalnej, 2. Płaca minimalna w dokumentach międzynarodowych oraz prawodawstwie Polskie, innych krajów Unii Europejskiej i Stanów Zjednoczonych, 3. Wyniki badań nad wysokością i częstotliwością stosowania płacy minimalnej w Polsce na tle innych krajów Unii Europejskiej i Stanów Zjednoczonych, 4. Wpływ płacy minimalnej na rynek pracy w Stanach Zjednoczonych w Polsce i w innych krajach Unii Europejskiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

W książce podjęto próbę oszacowania wpływu nierówności płac na poziom łącznej produktywności czynników produkcji (TFP). Od wielu lat badacze dyskutują o tym, jak powinien kształtować się poziom nierówności dochodów czy płac. W świetle przyjętego kryterium okazuje się, że odpowiedź na to pytanie nie jest uniwersalna, a istotną rolę odgrywa kontekst regionalny. W publikacji dokonano przeglądu badań i koncepcji związanych z wpływem nierównomierności rozkładu płac i dochodów na poziom oraz wzrost gospodarczy. Scharakteryzowano również sposoby pomiaru nierówności, a także ich związek z kapitałem ludzkim i społecznym. W części empirycznej postawiono hipotezę, że dla każdego województwa istnieje optymalne zróżnicowanie płac, które maksymalizuje poziom łącznej produktywności czynników produkcji.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W książce podjęto próbę oszacowania wpływu nierówności płac na poziom łącznej produktywności czynników produkcji (TFP). Od wielu lat badacze dyskutują o tym, jak powinien kształtować się poziom nierówności dochodów czy płac. W świetle przyjętego kryterium okazuje się, że odpowiedź na to pytanie nie jest uniwersalna, a istotną rolę odgrywa kontekst regionalny. W publikacji dokonano przeglądu badań i koncepcji związanych z wpływem nierównomierności rozkładu płac i dochodów na poziom oraz wzrost gospodarczy. Scharakteryzowano również sposoby pomiaru nierówności, a także ich związek z kapitałem ludzkim i społecznym. W części empirycznej postawiono hipotezę, że dla każdego województwa istnieje optymalne zróżnicowanie płac, które maksymalizuje poziom łącznej produktywności czynników produkcji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej