Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(26)
IBUK Libra
(1)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje fachowe
(5)
E-booki
(2)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(16)
tylko na miejscu
(14)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(17)
Czytelnia
(14)
Autor
Gajdzica Zenon (1970- )
(2)
Jurczyk Marta
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Kirenko Janusz (1954- )
(2)
Niedbalski Jakub
(2)
Parchomiuk Monika
(2)
Woynarowska Agnieszka
(2)
Bac Aneta
(1)
Baczała Ditta
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Bełszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Bobińska Kinga
(1)
Błeszyński Jacek (1963- )
(1)
Błeszyński Jacek J. (1963- )
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Czepczarz Jarosław
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Gabryś Agnieszka
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gałecki Piotr
(1)
Gluźniewicz Jadwiga
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Janus Edyta
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Kapica Marian (1934-)
(1)
Kijak Remigiusz J. (1979- )
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Komorowska Olga
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozłowski Arkadiusz
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Leszcz-Krysiak Agnieszka
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lindyberg Iwona
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Lulek Barbara
(1)
Machnio Dominika
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Marek Franciszek Antoni (1930- )
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Myśliwczyk Iwona (1978- )
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Nycz Edward
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Ostolski Paweł
(1)
Pietras Tadeusz
(1)
Pudzianowska Dorota
(1)
Rachwaniec-Szczecińska Żaneta
(1)
Smrokowska-Reichmann Agnieszka
(1)
Szopa Dorota
(1)
Szulc Bogdan M
(1)
Tobuła Kamila
(1)
Trempała Janusz (1953- )
(1)
Urych Ilona
(1)
Wierciński Jacek
(1)
Wilczyńska Sylwia
(1)
Wolan-Nowakowska Mariola
(1)
Wrona Sylwia
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łabuz-Roszak Beata
(1)
Łukasiewicz Iwona
(1)
Żychowicz Agnieszka
(1)
Żychowicz Paweł
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Temat
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(24)
Niepełnosprawność intelektualna
(5)
Adaptacja społeczna
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Rehabilitacja medyczna
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Zaburzenia mowy
(3)
Dorosłość
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Młodzież
(2)
Nauczyciele
(2)
Niepełnosprawność
(2)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Praca
(2)
Rehabilitacja zawodowa
(2)
Samodzielność
(2)
Seksualność
(2)
Socjologia niepełnosprawności
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Tożsamość osobista
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Usamodzielnianie wychowanków
(2)
Akceptacja choroby
(1)
Aktywność zawodowa
(1)
Analiza dyskursu
(1)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Arteterapia
(1)
Autonomia (filozofia)
(1)
Autyzm
(1)
Bezradność
(1)
Cele wychowania
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Diagnoza logopedyczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dorośli
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dyskurs
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Emancypacja
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Etiologia (medycyna)
(1)
Historia wychowania
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Jakość życia
(1)
Jąkanie
(1)
Klasa wojskowa
(1)
Kobieta
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kształcenie
(1)
Logopedia
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Mowa
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Niedostosowani społecznie
(1)
Niemowlę
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym
(1)
Nozologia
(1)
Obraz siebie
(1)
Obraz własnego ciała
(1)
Ochotnicze Hufce Pracy
(1)
Opieka nad osobami niesamodzielnymi
(1)
Opieka społeczna
(1)
Opieka wytchnieniowa
(1)
Organizacja oświaty
(1)
Osiągnięcia szkolne
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Osoby z niepełnosprawnością ruchową
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Oświadczenie woli
(1)
Patogeneza
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Temat: dzieło
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(13)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Europa
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(9)
Praca zbiorowa
(7)
Raport z badań
(5)
Monografia
(3)
Podręcznik
(3)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(16)
Socjologia i społeczeństwo
(16)
Medycyna i zdrowie
(5)
Psychologia
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Językoznawstwo
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Rozdział 1. Założenia rehabilitacji zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 1.1. Koncepcja biopsychospołeczna niepełnosprawności a prawo osób z niepełnosprawnością intelektualną do pracy 1.2. Współczesne rozumienie niepełnosprawności intelektualnej 1.3. Ograniczenia i możliwości zawodowe osób z niepełnosprawnością intelektualną 1.4. Założenia rehabilitacji społeczno-zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 1.5. System rehabilitacji zawodowej w Polsce Rozdział 2. Tranzycja młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną z systemu edukacji na rynek pracy 2.1. Znaczenie pracy w życiu osób z niepełnosprawnością intelektualną 2.2. Postawy rodzicielskie a kształtowanie samodzielności życiowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 2.3. Przygotowanie uczniów z niepełnosprawnością intelektualną do tranzycji z systemu edukacji na rynek pracy 2.4. Kształcenie zawodowe uczniów z niepełnosprawnością intelektualną 2.5. Zastosowanie modelu praktyk wspomaganych w szkołach przysposabiających do pracy szansą na przygotowanie młodzieży do wejścia na rynek pracy Rozdział 3. Znaczenie publicznych służb zatrudnienia w aktywizacji zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 3.1. Dopasowanie stanowiska i miejsca pracy do potrzeb osoby z niepełnosprawnością intelektualną 3.2. Usługi rynku pracy oraz formy wsparcia zatrudnienia osób bezrobotnych i poszukujących pracy 3.3. Założenia modelu naturalnej asystentury w obsłudze klientów z niepełnosprawnością intelektualną w urzędzie pracy Rozdział 4. Zatrudnienie wspomagane szansą na zwiększenie aktywności zawodowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 4.1. Założenia modelu zatrudnienia wspomaganego 4.2. Etapy zatrudnienia wspomaganego 4.3. Wdrażanie modelu zatrudnienia wspomaganego w Polsce Rozdział 5. Centrum DZWONI jako przykład modelowej praktyki zatrudnienia wspomaganego osób z niepełnosprawnością intelektualną 5.1. Merytoryczne i organizacyjne założenia działalności Centrum DZWONI 5.2. Proces zatrudnienia wspomaganego w Centrum DZWONI 5.3. Zastosowanie Międzynarodowej Klasyfikacji Niepełnosprawności Funkcjonowania i Zdrowia w procesie zatrudnienia wspomaganego Rozdział 6. Osoba z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku prac 6.1. Adaptacja społeczno-zawodowa nowo zatrudnionych pracowników 6.2. Przystosowanie środowiska pracy do potrzeb osoby z niepełnosprawnością intelektualną 6.3. Zarządzanie różnorodnością zespołów pracowniczych; Zakończenie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie i metoda biograficzna; Rozdział 1. Wieloaspektowość rodzicielstwa w perspektywie pedagogicznej: 1.1. Rodzice z niepełnosprawnością intelektualną. Doniesienia z badań; 1.2. Trudności związane z rodzicielstwem osób niepełnosprawnych intelektualnie – krytyczna analiza literatury przedmiotu; 1.3. Uwarunkowania społeczne rodzicielstwa osób niepełnosprawnych i postrzeganie go przez osoby z niepełnosprawnością intelektualną; 1.4. Kompetencje rodzicielskie i zdrowie rodziców z niepełnosprawnością intelektualną; 1.5. Promowanie wsparcia społecznego i umiejętności rodzicielskich przez rodziców z niepełnosprawnością intelektualną. Rozdział 2. „Codzienność rodzicielska” rodziców z głębszą niepełnosprawnością intelektualną – perspektywa badawcza: 2.1. Przed ciążą – życie w parze i plany założenia rodziny w historiach badanych rodziców; 2.2. Opieka położnicza – poród, jego przebieg i czas połogu w narracjach badanych rodziców; 2.3. Opieka nad dzieckiem. Codzienność rodzicielska; 2.4. Plany rodzicielskie rodziców z niepełnosprawnością intelektualną; Zakończenie; Bibliografia; O Autorze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Wprowadzenie. Seksualność i niepełnosprawność – płaszczyzna intersekcjonalna; Rozdział 1. Seksualność w wybranych teoriach społecznych: Seksuologia i seksualność; Psychoanaliza; Marksizm; Feminizm; Konstruktywizm społeczny; Seksualność i ciało; Ciało i konstruktywizm społeczny; Ciało w teorii społecznej Michela Foucaulta; Ciało w teorii socjologicznej Ervinga Goffmana; Ciało w teorii społecznej Pierre’a Bourdieu; Seksualność i władza; Ciało i seksualność a władza; Seksualność i kultura; Seksualność – dyspozycje i pole wytwarzania władzy; Seksualność i niepełnosprawność; Postrzeganie niepełnosprawności i dyskurs seksualności w pedagogice specjalnej; Dehumanizacja i orientalizacja seksualności osób z niepełnosprawnością; Seksualność i queer; Crip theory – w poszukiwaniu alternatywy? Rozdział 2. Metodologiczne założenia badań własnych: Badania etnograficzne; Zwrot interpretatywny w naukach społecznych; Zwrot performatywny w badaniach społecznych; Badania dyskursywne; Ewolucja przedmiotu badań i problemu badawczego; Przedmiot badań; Problem badawczy i cel badań; Strategia badań; Etnografia performatywna jako matryca metodologiczna wytwarzania i odtwarzania kultury; Drama – terminy, pojęcia, metody; Nieścisłości w terminologii dramy; Etnografia performatywna i drama – odgrywanie rytuałów; Narzędzie badawcze oraz metoda gromadzenia danych; Obserwacja uczestnicząca i wywiad grupowy; Dobór i charakterystyka próby badawczej; Metoda analizy danych empirycznych; Kwestie etyczne związane z partycypacyjnym modelem badawczym. Rozdział 3. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną – typy formacji dyskursywnych i kategorie konstruowane przez dyskurs: Sposoby opracowania danych empirycznych; Rama eugeniczna; Dyskurs „upośledzonego” rodzicielstwa; Dyskurs (nie)zdolności; Dyskurs reglamentacji potrzeb; Dyskurs pozornej edukacji seksualnej; Dyskurs eugeniczny; Dyskurs społecznej troski; Dyskurs milczącego profesjonalizmu; Rama podmiotowa; Dyskurs poszukiwania podmiotowości; Kategorie konstruowane przez dyskurs. Rozdział 4. (Nie)pełnonormatywna seksualność – interpretacja wyników badań własnych: Przemoc jako kontrakt społeczny i warunek konstytucji, tego co wspólne; Biopolityka i życie (nie)pełnowartościowe; Fantazmat emancypacji; Strategie zbiorowej odpowiedzialności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Dyskurs nad kompetencjami komunikacyjnymi: Wykorzystanie wspomagającej i alternatywnej komunikacji - wybrane metody i wyzwania nowej technologii; Akces osób z niepełnosprawnością intelektualną do społeczeństwa - komunikacja; Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u osób wykorzystujących wspomagające sposoby do porozumiewania się; Komunikacja alternatywna i wspomagająca. Wspomaganie osób z zaburzeniami w społeczeństwie w odniesieniu do komunikacji i edukacji: Znaki ręczno-ustne Jana Siestrzyńskiego jako początek komunikacji wspomagającej na ziemiach polskich; Komunikacja AAC w terapii osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Aplikacja b-Link jako narzędzie wspomagające nauczanie osób z niepełnosprawnością narządów ruchu; Komunikacja osób z jąkaniem w społeczeństwie; Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych u dzieci z autyzmem za pomocą PECS (Picture Exchange Communication System); Znaczenie edukacji w procesie wspierania inkluzji społecznej osób z niepełnosprawnością oraz budowania społeczeństwa inkluzyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Niepełnosprawność intelektualna; 2. Funkcjonowanie społeczne osób z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia; 3. Autonomia osób z lekką niepełnosprawnością intelektualna; 4. Podmiotowość osób z lekką niepełnosprawnością intelektualna; 5. Metodologia badań; 6. Teren, organizacja badań i charakterystyka badanych osób; 7. Autonomiczne funkcjonowanie uczniów z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej; 8. Podmiotowość w interakcjach z uczniami z lekka niepełnosprawnością intelektualna; 9. Funkcjonowanie społeczne uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualna; 10. Poczucie autonomii i podmiotowość uczniów z lekkim stopniem niepełnosprawności intelektualnej z ich funkcjonowanie społeczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ I. TEORETYCZNE ASPEKTY NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI I TERAPII ZAJĘCIOWEJ 1. Niepełnosprawność intelektualna – definicje, przyczyny, klasyfikacje 1.2. Ustalenia terminologiczne 1.3. Wybrane definicje 1.4. Przyczyny niepełnosprawności intelektualnej 1.5. Wybrane sposoby klasyfikowania 2. Charakterystyka wybranych zaburzeń rozwojowych związanych z niepełnosprawnością intelektualną 2.2. Zespół Downa (Down syndrome – DS) 2.3. Spektrum autyzmu (autism spectrum disorder – ASD) 2.4. Mózgowe porażenie dziecięce (MPD; cerebral palsy – CP) 2.5. Mukopolisacharydoza (mucopolysaccharidosis – MPS) 2.6. Embriopatia poróżyczkowa (congenital rubell syndrome – CRS) 2.7. Alkoholowy zespół płodowy ( fetal alcohol syndrome – FAS) 3. Charakterystyka wybranych zaburzeń psychicznych współwystępujących z niepełnosprawnością intelektualną 3.2. Charakterystyka zaburzeń psychicznych 3.3. Problemy diagnozy i występowanie zaburzeń psychicznych u osób z niepełnosprawnością intelektualną 3.4. Wybrane zaburzenia psychiczne 4. Rozumienie terapii zajęciowej i umiejętności terapeuty zajęciowego pracującego z osobami z niepełnosprawnością intelektualną 4.2. Rozumienie terapii zajęciowej 4.3. Podejście Skoncentrowane Na Osobie 4.4. Przegląd umiejętności terapeuty zajęciowego 5. Wybrane narzędzia oceny w terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 5.2. Wybrane podstawowe narzędzia oceny terapeutycznej 5.3. Wybrane narzędzia oceny poziomu wydolności funkcjonalnej 5.4. Wybrane narzędzia oceny zdolności poznawczych i kognitywnych oraz zachowania 5.5. Wybrane narzędzia oceny zdolności społecznych 5.6. Wybrane narzędzia oceny dysfunkcji fizycznych CZĘŚĆ II. OBSZARY FUNKCJONOWANIA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ I MOŻLIWOŚCI, JAKIE DAJE TERAPIA ZAJĘCIOWA 6. Podstawowe i złożone czynności życia codziennego 6.2. Charakterystyka czynności życia codziennego w aspekcie niepełnosprawności intelektualnej 6.3. Analiza aktywności i trening czynności życia codziennego 6.4. Zapobieganie urazom i upadkom podczas wykonywania czynności życia codziennego 6.5. Podstawowe czynności życia codziennego 6.6. Złożone czynności życia codziennego 6.7. Interwencja terapeutyczna w czynnościach życia codziennego 6.8. Studium przypadku 7. Terapia zajęciowa osób z niepełnosprawnością intelektualną w środowisku szkolnym 7.2. System edukacji specjalnej w Polsce 7.3. Terapia zajęciowa w szkole 7.4. Komunikacja w środowisku szkolnym 8. Praca jako istotny obszar terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną 8.2. Zatrudnienie osób z niepełnosprawnością intelektualną w Polsce – dane statystyczne i wybrane podmioty 8.3. Terapia zajęciowa w rehabilitacji zawodowej 8.4. Rehabilitacja zawodowa – zadania terapeuty zajęciowego 9. Czas wolny i zabawa osób z niepełnosprawnością intelektualną 9.2. Czas wolny 9.3. Czas wolny osób z niepełnosprawnością intelektualną 9.4. Rola terapeuty zajęciowego i sposoby włączania osób z niepełnosprawnością intelektualną w różne formy spędzania czasu wolnego 9.5. Zabawa 10. Uczestnictwo społeczne 10.2. Podstawy teoretyczne uczestnictwa społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną 10.3. Przykłady modeli i projektów w zakresie uczestnictwa społecznego osób z niepełnosprawnością intelektualną CZĘŚĆ III. WYBRANE PROBLEMY ZAJĘCIOWE OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ 11. Terapia zajęciowa osób z zespołem Downa w okresie wczesnego dzieciństwa 11.2. Wspomaganie rozwoju fizycznego i nabywania umiejętności przez dzieci z zespołem Downa 12. Seksualność osób z niepełnosprawnością intelektualną z perspektywy terapii zajęciowej 12.2. Rozwój psychoseksualny osób z niepełnosprawnością intelektualną 12.3. Zakresy seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną a rola terapii zajęciowej 12.4. Przykład interaktywnych zajęć w ramach wychowania psychoseksualnego 12.5. Poczucie prywatności osób z niepełnosprawnością intelektualną 12.6. Ochrona przed wykorzystaniem seksualnym 13. Wybrane zagadnienia terapii zajęciowej osób z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim 13.2. Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim ze sprzężeniami 13.3. Zwiększanie zakresu uczestnictwa poprzez terapię zajęciową 14. Środowiska polisensoryczne dla osób z niepełnosprawnością intelektualną na przykładzie metody Snoezelen (MSE) 14.2. Geneza i istota metody Snoezelen 14.3. Osiem zasad prowadzenia sesji Snoezelen 14.4. Wyposażenie pomieszczenia Snoezelen (Sali Doświadczania Świata) 14.5. Problemy w stosowaniu metody Snoezelen 14.6. Metoda Snoezelen współcześnie 14.7. Miejsce metody Snoezelen w terapii zajęciowej; Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. 1 Między niepełnosprawnością a normalnością. Konceptualizacja badań własnych: Rozdział 1. Człowiek z niepełnosprawnością w nowoczesności: 1.1. Niepełnosprawność intelektualna na tle zmian paradygmatycznych;  1.2. Podmiotowość we współczesnych debatach naukowych a podmiotowość osoby z niepełnosprawnością; 1.3. Autonomia i samostanowienie osób z niepełnosprawnością w relacji dialogowej; 1.4. Kategoria „ja” a poczucie tożsamości osób z niepełnosprawnością. Rozdział 2. Osoby niepełnosprawne intelektualnie na drodze do normalności: 2.1. Teoria uznania i jej kluczowe kategorie; 2.2. Koncepcje Pierre’a Bourdieu – demaskowanie porządku świata; 2.3. Dorosłość osób z niepełnosprawnością intelektualną jako kategoria dyskusyjna w pedagogice specjalnej; 2.4. Prawa i wybory osób z niepełnosprawnością jako mechanizm sprawczości; 2.5. Normalizacja życia osób niepełnosprawnych czy przemoc symboliczna – implikacje dla integracji społecznej; 2.6. Stereotyp i uprzedzenie – przykład zniekształconej rzeczywistości społecznej. Rozdział 3. Założenia metodologiczne i procedura badawcza: 3.1. Przyjęta orientacja metodologiczna a fenomen niepełnosprawności; 3.2. Cel i problematyka badań; 3.3. Biograficzna perspektywa badawcza, czyli chcę bardziej (z)rozumieć, jak postrzegasz świat; 3.4. Codzienność i aktorzy życia społecznego – aktorzy (nie)jednej roli; 3.5. Proces analizy materiału badawczego – dane narracyjne w koncepcji Schützego. Cz. 2 Jednostkowe i społeczne doświadczanie (nie)uznanej dorosłości w różnych polach społecznego egzystowania: Rozdział 4. Retrospekcja doświadczeń biograficznych dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną: 4.1. Interpretowanie dorosłości; 4.2. Kapitał domu rodzinnego w zakresie uznania lub deficytu uznania dorosłości osób z niepełnosprawnością intelektualną a zdolność do partycypacji, zdobycia kompetencji społecznych, obywatelskich; 4.3. Uznanie dorosłości osób z niepełnosprawnością intelektualną przez innych warunkiem lepszej jakości życia; 4.4. (Nie)uznane płaszczyzny społecznego egzystowania dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz wynikające z nich role społeczne; 4.5. Implikacje odmowy uznania dorosłości osób z niepełnosprawnością intelektualną i podjęte działania w celu uzyskania aprobaty innych. Rozdział 5. Uznanie dorosłości osób z niepełnosprawnością intelektualną. Próba rekapitulacji: 5.1. Podsumowanie i wnioski z badań własnych; 5.2. Przestrzeń wynikowa w świetle teorii społecznych. 
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Uwarunkowania sytuacji społecznej osób z upośledzeniem umysłowym. Rozwój mowy i języka dziecka z niepełnosprawnością intelektualną; Zaburzenia psychiczne u osób z rozpoznanym upośledzeniem umysłowym; Płaszczyzny wykluczenia społecznego osób niepełnosprawnych intelektualnie i ich rodzin; Lekkie upośledzenie umysłowe a nieprzystosowanie społeczne. Przegląd stanowisk. Część II: Uczeń z lekkim upośledzeniem umysłowym w szkole ogólnodostępnej. Psychospołeczne i edukacyjne funkcjonowanie ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej; Wykorzystanie biblioterapii i czytelnictwa w pracy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim; Lekcja z wrażliwości. Propozycja wykorzystania edukacji humanitarnej jako stymulatora rozoju emocnonalno-uczuciowego dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym; W trosce o wielostronny rozwój ucznia. Kilka uwag o wyborze szkoły i formach realizacji obowiązku szkolnego dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym. Część III: Obszary rehabilitacji społecznej osób z głębszym i głębokim upośledzeniem umysłowym. Metoda Knillów a teoria osobowości Kurta Goldsteina (studium indywidualnego przypadku); Rodzina i personel placówek opiekunczych w procesie edukacji osób z głębokim upośledzeniem umysłowym; Obszary aktywności mieszkańców domu pomocy społecznej; Twórczość osób niepełnosprawnych w kontekśdcie terapii Gestalt; Efekty kształcenia zawodowego osób z umiarkowanym i znacznym upośledzeniem umysłowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej