Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(78)
Forma i typ
Książki
(78)
Publikacje naukowe
(19)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(51)
dostępne
(50)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(54)
Czytelnia
(51)
Autor
Radzicki Józef
(10)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(8)
Strelau Jan (1931-2020)
(7)
Kowalczewska Joanna
(5)
Materska Maria (1942- )
(5)
Oleś Piotr K
(5)
Gerrig Richard J. (1959- )
(4)
Gilewicz Joanna
(4)
Jaworska Aleksandra
(4)
Czerniawska Ewa
(3)
Czerniawska Ewa (1955- )
(3)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(3)
Hall Calvin S
(3)
Lindzey Gardner
(3)
Majczyna Beata
(3)
Butcher James N
(2)
Campbell Jihn B
(2)
Carson Robert C
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Dietrich Włodzimierz
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Gasiul Henryk (1950- )
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Johnson Robert Lee (1941- )
(2)
Kowlaczewska Joanna
(2)
Majczyna Marek
(2)
McCann Vivian
(2)
McWilliams Nancy
(2)
Milska-Wrzosińska Zofia
(2)
Mineka Susan
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Pervin Lawrence A. (1936- )
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Rosenhan David L
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Sikora Katarzyna
(2)
Suchecki Jacek
(2)
Sęk Helena (1938- )
(2)
Trempała Janusz (1953- )
(2)
Walker Elaine F
(2)
Wilkin-Day Aleksandra
(2)
Wojciechowski Aleksander
(2)
Wrona Leszek
(2)
Zagrodzki Michał
(2)
Łuczyński Jan
(2)
Argyle Michael (1925- )
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Berryman Julia C
(1)
Bilikiewicz Adam
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Bucki Piotr
(1)
Byra Stanisława
(1)
Błachnio Agata
(1)
Cervone Daniel
(1)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(1)
Colman Andrew M
(1)
Costa Paul T. Jr
(1)
Deckers Lambert
(1)
Domachowski Waldemar (1948- )
(1)
Feldman Robert S
(1)
Gergen Kenneth J
(1)
Hargreaves David J
(1)
Harwas-Napierała Barbara Tom 2 Charakterystyka okresów życia człowieka
(1)
Harwas-Napierała Barbara Tom 3 Rozwój funkcji psychicznych
(1)
Hilgard Ernest R
(1)
Howells Kevin
(1)
Huget Patrycja
(1)
John Oliver P
(1)
Johnson Stephen M
(1)
Juczyński Zygfryd (1941- )
(1)
Kacmajor Anna
(1)
Kacmajor Magdalena
(1)
Klimasiński Krzysztof
(1)
Kosslyn Stephen M
(1)
Krzyżewski Krzysztof
(1)
Lazarus Arnold A
(1)
Leary Mark R
(1)
Marody Mirosława
(1)
Materska Maria
(1)
McCrae Robert R
(1)
Mizia Bogdan
(1)
Myers David G
(1)
Ockleford Elisabeth M
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Oleszkowicz Anna
(1)
Oleś Maria (1956-2017)
(1)
Orski Marek
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Parchomiuk Monika
(1)
Pervin Lawrence A
(1)
Przepiórka Aneta
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria Tom 1 Zagadnienia ogólne
(1)
Przytuła Sylwia
(1)
Radochoński Mieczysław
(1)
Robbins Stephen P
(1)
Rosenberg Robin S
(1)
Seligman Martin E. P
(1)
Seligman Martin E. P. (1942- )
(1)
Siekańska Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(50)
1990 - 1999
(7)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(78)
Język
polski
(78)
Temat
Osobowość
(69)
Psychologia
(37)
Stres
(19)
Uczucia
(17)
Motywacja
(16)
Psychologia rozwojowa
(14)
Psychologia społeczna
(14)
Młodzież
(12)
Psychoterapia
(11)
Psychologia osobowości
(10)
Uczenie się
(10)
Choroby psychiczne
(9)
Poznanie
(9)
Psychologia różnic indywidualnych
(9)
Pamięć
(8)
Psychopatologia
(8)
Zaburzenia psychiczne
(8)
Zachowanie
(8)
Inteligencja (psychologia)
(7)
Myślenie
(7)
Psychiatria
(7)
Świadomość
(7)
Sen
(6)
Zmysły
(6)
Dziecko
(5)
Metodologia
(5)
Metody badawcze
(5)
Mowa
(5)
Psychologia kliniczna
(5)
Rozwój osobowości
(5)
Schizofrenia
(5)
Depresja psychiczna
(4)
Inteligencja (psychol.)
(4)
Lęk
(4)
Mózg
(4)
Rozwój społeczny
(4)
Temperament
(4)
Zaburzenia osobowości
(4)
Alkoholizm
(3)
Anoreksja
(3)
Bulimia
(3)
Choroby afektywne
(3)
Nerwice
(3)
Neuropsychologia
(3)
Odżywianie
(3)
Paranoja
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Uczniowie
(3)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(3)
Ból
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Historia psychologii
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konflikt
(2)
Kwestionariusz osobowości
(2)
Leczenie
(2)
Narkomania
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Podmiotowość
(2)
Praca
(2)
Psychoanaliza
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Psychologia sądowa
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Różnice indywidualne
(2)
Samobójstwo
(2)
Starzenie się
(2)
Stres pourazowy
(2)
Typologia psychologiczna
(2)
Umysł
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Zaburzenia preferencji seksualnych
(2)
Zapobieganie
(2)
Zawód
(2)
Adaptacja
(1)
Alkohol
(1)
Autyzm
(1)
Behawioryzm
(1)
Charakter
(1)
Choroby
(1)
Choroby ludzi
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Chorzy
(1)
Ciąża
(1)
Decyzje
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorośli
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Filozofia medycyny
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Grupy społeczne
(1)
Gwałt
(1)
Hipnoza
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Język
(1)
Temat: czas
2001-
(1)
Gatunek
Podręcznik
(37)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(36)
Edukacja i pedagogika
(5)
Medycyna i zdrowie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Biologia
(1)
78 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Elementy filozofii dla psychologów: Wprowadzenie; Główne pytania metafizyczne; Źródła poznania; Umysł; Granice poznania i metoda naukowa; Prawda i znaczenie; Wiedza i działanie- w stronę etyki; Jednostka- wspólnota- władza. Filozofia społeczne i polityczna; Człowiek; Podsumowanie; 2. Historia psychologii- od Wundta do czasów najnowszych: Wprowadzenie; Wundta koncepcja psychologii jako nauki o świadomym doświadczeniu bezpośrednim; Reakcja na psychologię Wundta- szkoła wuirzburska, psychologia aktów i psychologia postaci; Funkcjonalizm- psychologia poręcza za filozofię. Zastosowanie zasad psychologicznych w praktyce; Psychologia behawiorystyczna- chwilowy rozbrat psychologii z filozofią; Neobehawioralizm- psychologia ponownie brata się z filozofią; Psychoanaliza- od aspiracji naukowych do mitu; Psychologia humanistyczna- nauka czy filozofia życia?; Orientacja poznawcza- ostatnie słowo psychologii?; Historia polskiej myśli psychologiczne- okres przednaukowy; Pierwsze pracownie psychologii eksperymentalnej i ich twórcy- polska psychologia wkracza na drogę nauki; Podsumowanie; 3. Etyczne problemy działalności praktycznej, edukacyjnej i naukowej psychologa: Wprowadzenie; Etyczne problemy praktyki psychologicznej; Kompetencje w praktyce psychologicznej; Etyczne aspekty nauczania psychologii; Popularyzacja psychologii. Psycholog w mediach; Etyczne zasady prowadzenia badań naukowych w psychologii; Podsumowanie; Załączniki: Kodeks etyczno- zawodowy psychologa; 4. Metodologia. Podstawy metodologiczne i statystyczne prowadzenia badań naukowych w psychologii: Wprowadzenie; Poznanie psychologiczne jako poznanie naukowe; Język statystyki jako język badań empirycznych; Podstawowe modele badawcze: eksperymentalny i korelacyjny; Podsumowanie; 5. Genetyka zachowania i psychologia ewolucyjna: Wprowadzenie; Darwinowskie korzenie psychologii; Podstawowe pojęcia ewolucjonizmu; Uwarunkowania genetyczne i środowiskowe ujawniające się w różnicach indywidualnych; Co wnoszą do rozważań o naturze ludzkiej genetyka zachowania i psychologia ewolucyjna?; Podsumowanie; 6. Procesy poznawcze: Spostrzeganie; Rozpoznawanie obrazów; Wyobrażeniowa reprezentacja rzeczywistości; Pojęciowa reprezentacja rzeczywistości; Pamięć i uczenie się; Uwaga i kontrola poznawcza; Myślenie, rozumowanie i rozwiązywanie problemów; Podejmowanie decyzji; Język i komunikacja; Podsumowanie; 7. Emocje i motywacja: Wprowadzenie; Powstawanie emocji- interakcja mechanizmów biologicznych, psychologicznych i społecznych; Wyrażanie emocji podstawowych i pochodnych; Współdeterminowanie zachowania przez emocje i poznania; Motywacja w najważniejszych systemach teoretycznych; Podstawowe mechanizmy motywacyjne; Typy motywacji; Motywacja w przebiegu zachowania; Podsumowanie; 8. Osobowość: Wprowadzenie; Główne orientacje w psychologii osobowości; Koncepcje psychoanalityczne; Koncepcje humanistyczne i psychologia pozytywna; Psychologia egzystencjalna; Podejście poznawcze; Socjobiologiczna koncepcja osobowości; Psychologia narracyjna; Współczesne koncepcje ja; Teoria osobowości: integracja- badania- aplikacje; Podsumowanie; 9. Psychologia różnic indywidualnych: Wprowadzenie; Paradygmat badań i podstawowe kategorie opisowe różnic indywidualnych; Temperament; Osobowość; Inteligencja; Podsumowanie; 10. Psychometria. Konstrukcja i adaptacja testów psychologicznych: Wprowadzenie; Cele psychometrii; Historia psychometrii; Specyficzne problemy etyczne; Założenia i modele dotyczące konstrukcji testów psychologicznych; Koncepcja cechy a założenia konstrukcji testu; Procedura konstrukcji testu; Kulturowa adaptacja testów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Psychologia jako nauka: 1. Psychologia jako nauka o zachowaniu; 2. Funkcje organizmu; Wzrastanie i rozwój: 3. Wiek niemowlęcy i dziecięctwo; 4. Dorastanie i wiek dojrzały; Motywacja i emocje: 5. Motywacja; 6. Emocje; Spostrzeganie: 7. Spostrzeganie przedmiotów i zdarzeń; 8. Zmysłowe podłoże spostrzegania; Uczenie się i myślenie: 9. Natura uczenia się; 10. Pamięć i zapomnienie; 11. Organizacja procesu uczenia się; 12. Myślenie, mowa i rozwiązywanie problemów; Indywidualność i osobowość: 12. Metody statystyczne i pomiar w psychologii; 13. Badanie uzdolnień i inteligencji; 15. Dziedziczność a środowisko; 16. Metody badan osobowości; Teorie osobowości; Konflikt, przystosowanie i zdrowie psychiczne: 18. Konflikt i przystosowanie; 19. Zdrowie psychiczne i psychoterapia; Zachowanie społeczne: 20. Psychologia społeczna; 21. Zawodowe zastosowanie psychologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Historyczne korzenie współczesnej myśli psychologicznej, 2. Kryzys psychologii klasycznej, 3. Psychologia klasyczna, 4. Behawioryzm, 5. Psychoanaliza, 6. Psychologia postaci, 7. Człowiek i świat, 8. Psychologia poznawcza, 9. Psychologia osobowości, 10. Psychologia w Polsce, 11. Spojrzenie w przyszłość
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Psychologii Społecznej)
1. Wprowadzenie; 2. Taktyki; 3. Motywy autoprezentacji; 4. Kontekst społeczny: normy i role; 5. Wartości odbiorców autoprezentacji; 6. Aktualny wizerunek społeczny; 7. Zasada komplementarności; 8. "Ja" prywatne; 9. Autoprezentacyjne troski.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Osobowość antyspołeczna / Mieczysław Radochoński. - Rzeszów : Uniwersytet Rzeszowski, 2009. - 250, [2] s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Geneza i rozwój zaburzeń osobowosci: Definicje i podejścia do zaburzeń osobowości; Ogólne i szczegółowe kryteria diagnostyczne; Trudności w dianozowaniu zaburzeń osobowości; 2. Czynniki determinujące rozwój zachowania antyspołecznego: Definicyjne i klasyfikacyjne problemy zaburzeń antyspołecznych; Rozwój zaburzeń antyspołecznych w cyklu życiowym; Zapobieganie antyspołecznym zaburzeniom osobowości; Terapia pacjentów z osobowością antyspołeczną i psychopatią; 3. Postacie zaburzeń antyspołęcznych w cyklu życiowym: Wczesne czynniki ryzyka wystąpienia zachowania antyspołecznego; Zespół deficytu uwagi i nadpobudliwości psychoruchowej- ZDUNP; Zaburzenia opozycyjno-buntownicze- ZOB; Zaburzenia kontroli zachowania- ZKZ; Osobowość antyspołeczna- OA; 4. Metodologiczne problemy badań własnych: Koncepcyjne tło broblemu badań; Problemy badawcze i hipotezy; Opis zastosowanych technik badawczych; Organizacja badań; Charakterystyka badanych grup; 5. Analiza porównawcza wyników badań: Właściwości temperametu badanych osób; Funkcjonowanie szkiolne badanych; Występowanie zachowań antyspołecznych we wczesnym okresie życia; Wpływ umiejętności wychowawczych rodziców; Charakterystyka systemów rodzinnych badanych osób; Rola relacji z rówieśnikami; Współwystępowanie specyficznych zaburzeń osobowości w grupie recydywistów; Zależności między zmiennymi występującymi w badanaich; 9. Podsumowanie i uwagi końcowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Elementy filozofii dla psychologów: 1.2. Główne pytania metafizyczne; 1.3. Źródła poznania; 1.4. Umysł; 1.5. Granice poznania i metoda naukowa; 1.6. Prawda i znaczenie; 1.7. Wiedza i działanie - w stronę etyki; 1.8. Jednostka - wspólnota - władza. Filozofia społeczna i polityczna; 1.9. Człowiek. 2. Historia psychologii - od Wundta do czasów najnowszych: 2.2. Wundta koncepcja psychologii jako nauki o świadomym doświadczeniu bezpośrednim; 2.3. Reakcja na psychologię Wundta - szkoła würzburska, psychologia aktów i psychologia postaci; 2.4. Funkcjonalizm - psychologia poręcza za filozofię. Zastosowanie zasad psychologicznych w praktyce; 2.5. Psychologia behawiorystyczna - chwilowy rozbrat psychologii z filozofią; 2.6. Neobehawioryzm - psychologia ponownie brata się z filozofią; 2.7. Psychoanaliza - od aspiracji naukowych do mitu; 2.8. Psychologia humanistyczna - nauka czy filozofia życia?; 2.9. Orientacja poznawcza - ostatnie słowo psychologii?; 2.10. Historia polskiej myśli psychologicznej - okres przednaukowy; 2.11. Pierwsze pracownie psychologii eksperymentalnej i ich twórcy - polska psychologia wkracza na drogę nauki. 3. Etyczne problemy działalności praktycznej, edukacyjnej i naukowej psychologa: 3.2. Etyczne problemy praktyki psychologicznej; 3.3. Kompetencje w praktyce psychologicznej; 3.4. Etyczne aspekty nauczania psychologii; 3.5. Popularyzacja psychologii. Psycholog w mediach; 3.6. Etyczne zasady prowadzenia badań naukowych w psychologii. 4. Metodologia. Podstawy metodologiczne i statystyczne prowadzenia badań naukowych w psychologii: 4.2. Poznanie psychologiczne jako poznanie naukowe; 4.3. Język statystyki jako język badań empirycznych; 4.4 Podstawowe modele badawcze: eksperymentalny i korelacyjny. 5. Genetyka zachowania i psychologia ewolucyjna: 5.2. Darwinowskie korzenie psychologii; 5.3. Podstawowe pojęcia ewolucjonizmu; 5.4. Uwarunkowania genetyczne i środowiskowe ujawniające się w różnicach indywidualnych; 5.5. Co wnoszą do rozważań o naturze ludzkiej genetyka zachowania i psychologia ewolucyjna?. 6. Procesy poznawcze: 6.2. Spostrzeganie; 6.3. Rozpoznawanie obrazów; 6.4. Wyobrażeniowa reprezentacja rzeczywistości; 6.5. Pojęciowa reprezentacja rzeczywistości; 6.6. Pamięć i uczenie się; 6.7. Uwaga i kontrola poznawcza; 6.8. Myślenie, rozumowanie i rozwiązywanie problemów; 6.9. Podejmowanie decyzji; 6.10. Język i komunikacja; 6.11. Podsumowanie; 7. Emocje i motywacja: 7.1. Wprowadzenie; 7.2 Powstawanie emocji- interakcja mechanizmów biologicznych, psychologicznych i społecznych; 7.3. Wyrażanie emocji podstawowych i pochodnych; 7.4. Współdeterminowanie zachowania przez emocje i poznania; 7.5. Motywacja w najważniejszych systemach teoretycznych; 7.6. Podstawowe mechanizmy motywacyjne; 7.7. Typy motywacji; 7.8. Motywacja w przebiegu zachowania; 7.9. Podsumowanie; 8. Osobowość: 8.1. Wprowadzenie; 8.2. Główne orientacje w psychologii osobowości; 8.3. Koncepcje psychoanalityczne; 8.4. Koncepcje humanistyczne i psychologia pozytywna; 8.5. Psychologia egzystencjalna; 8.6. Podejście poznawcze; 8.7. Socjobiologiczna koncepcja osobowości; 8.8. Psychologia narracyjna; 8.9. Współczesne koncepcje ja; 8.10. Teoria osobowości: integracja- badania- aplikacje; 8.11. Podsumowanie; 9. Psychologia różnic indywidualnych: 9.1. Wprowadzenie; 9.2. Paradygmat badań i podstawowe kategorie opisowe różnic indywidualnych; 9.3. Temperament; 9.4. Osobowość; Inteligencja; 9.5. Podsumowanie; 10. Psychometria. Konstrukcja i adaptacja testów psychologicznych: 10.1. Wprowadzenie; 10.2. Cele psychometrii; 10.3. Historia psychometrii; 10.4. Specyficzne problemy etyczne; 10.5. Założenia i modele dotyczące konstrukcji testów psychologicznych; 10.6. Koncepcja cechy a założenia konstrukcji testu; 10.7. Procedura konstrukcji testu; 10.8. Kulturowa adaptacja testów; 10.9. Podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jak człowiek zaczął rozumieć siebie?: Czym jest psychologia?; Psychologia a zdrowy rozsądek; Podejście psychologa; Czy psychologowie to podejrzani eksperymentatorzy; Eksperyment psychologiczny; To, czego oczekujemy, wpływa na to, co widzimy; Eksperymenty to nie wszystko; Co dalej?. 1. Język ciała: Czy język ciała to zjawisko naturalne?; Wyraz twarzy; Gesty i postawa; Zapachy jako element języka ciała; Dotyk; Kłamstwo i oszustwo; Trening umiejętności społecznych. 2. Twoja osobowość: Każdy ma osobowość; To zależy od punktu widzenia; Podejście oparte na pojęciu cechy; Teoria Eysencka - trzy wymiary osobowości; Od opisu do wyjaśnienia; "Czy jestem sobą, czy sytuacją" - problem konsekwencji; Perspektywa poznawcza - to zależy od punktu widzenia; Teoria konstruktów osobistych; Atrybucje i dystres psychiczny; Metody oceny osobowości. 3. Twoja płeć - o byciu mężczyzną i kobietą: Płeć czy rodzaj?; Wpływy biologiczne; Hormony i zachowanie; Płeć a tożsamość rodzajowa; Od narodzin do dojrzałości; Czy różnice płciowe się zmieniają; Różnice rodzajowe w szkole i po jej ukończeniu. 4. Ty i inni: Role społeczne; Co myślimy, a co robimy?; Stereotypy i uprzedzenia; Jak inni na nas wpływają; Konformizm; Posłuszeństwo i autorytet; Przemoc a środki masowego przekazu; Siła społecznego oddziaływania. 5. Twoje emocje: Miłość i przywiązanie; Natura miłości niemowlęcej; Przywiązanie i miłość osoby dorosłej; Natura miłości dojrzałej; Typy i style miłości; Gniew i agresja; Gorąca i zimna agresja; Natura gniewu; Czym jest prowokacja; Cechy gniewu; Czy możemy radzić z gniewem. 6. Twój mózg: Co znajduje się w twojej głowie; Skąd wiemy, za co odpowiadają poszczególne części mózgu?; Komórki w centralnym układzie nerwowym; Dwie półkule - jeden mózg; Odczuwanie emocji; Świadomość; Naprawianie uszkodzeń. 7. Twoje zdrowie: Psychologia; zdrowie i choroba; Być zdrowym; Profilaktyka zdrowotna; Bycie chorym; Leczenie. 8. Rozwój człowieka: Badania nad rozwojem; Rozwój w niemowlęctwie; Teoria umysłu - spostrzeganie emocji u innych; Rozwój języka; Poznanie społeczne u dzieci w wieku szkolnym; Adolescencja i dojrzałość. 9. Problemy psychologiczne: Lęk i związane z nim problemy; Założona natura strachu i lęku; Źródła fobii i lęków; Leczenie strachu i lęku; Lęk społeczny; Schizofrenia; zaburzenia osobowości; Krytyczna ocena metod klasyfikacji - niektóre ograniczenia diagnostycznych systemów wyróżniania zaburzeń osobowości. 10. Jak widzimy świat - spostrzeganie i myślenie: Spostrzeganie to coś więcej niż odczuwanie zmysłami; Uwaga oddziałuje na spostrzeganie; Mechanizmy pamięci; Myślenie i natura myśli; Różnice w sposobie myślenia i kreatywności. 11. Uczenie się o świecie: Uczenie się przez tworzenie powiązań; Uczenie się na podstawie skutków; Uczenie się przewidywania; Uczenie się od innych; Świadomość, inteligencja i uczenie się. 12. Człowiek i inne zwierzęta: Czy inne zwierzęta myślą?; Inteligencja, posługiwanie się narzędziami i kultura; Czy tylko ludzie mają swój język?; Wrażliwość zmysłów u zwierząt; Świadomość i przytomność; Jak człowiek wykorzystuje inne zwierzęta; Człowiek i inne zwierzęta. 13. Co psychologowie mogą zrobić dla Ciebie?: Jak zostać psychologiem; Wykładowcy i badacze; Psychologie kliniczni i psychoterapeuci; Psychologowie zdrowia; Psychologowie wychowawczy; Psychologowie sądowi; Psychologowie pracy; Psychologowie sportu; Psychologowie pracujący w innych dziedzinach
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2889)
I. Pojęcie sytuacji trudnej. Radzenie sobie człowieka w sytuacjach trudnych: 1. Pojęcie sytuacji trudnej. stres psychologiczny. 2. Rodzaje sytuacji trudnych. 3. Sytuacje społecznej interakcji jako sytuacje trudne. 4. Pojęcie i kategorie radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 5. Strategie radzenia sobie w kontekście sytuacji trudnych. II. Osobowościowe uwarunkowania strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych: 1. Samoocena jako czynnik determinujący strategie radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 2. Rola poczucia umiejscowienia kontroli w wyznaczaniu strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 3. Lęk jako predykator strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. III. Rodzinne uwarunkowania strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych: 1. Rola postaw rodzicielskich w generowaniu strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. 2. Modelujący wpływ rodziców w kształtowaniu strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych. IV. Metodologia badań własnych: 1. Teoretyczne podstawy badań. 2. Problemy i hipotezy badawcze. 3. Metody badań własnych. 4. Charakterystyka osób badanych i przebieg badań. V. Wyniki badań. Osobowościowe uwarunkowania stosowanych przez młodzież strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych: 1. Poziom samooceny badanej młodzieży a ich strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych. 2. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem poziomu samooceny młodzieży. 3. Poczucie umiejscowienia kontroli młodzieży a ich strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych. 4. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem poczucia umiejscowienia kontroli młodzieży. 5. Poziom leku dorastającej młodzieży a ich strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach. 6. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem poziomu lęku młodzieży. 7. Zmienne osobowościowe jako determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. 8. Zmienne osobowościowe jako wskaźnik prognozy strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. VI. Wyniki badań. Rodzinne uwarunkowania stosowanych przez młodzież strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych: 1. Percepcja postaw rodzicielskich a strategie radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. 2. Porównanie strategii radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych pod względem postaw rodzicielskich percypowanych przez młodzież. 3. Strategie radzenia sobie rodziców w trudnych sytuacjach społecznych w percepcji młodzieży a przejawiane przez nią strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych. 4. Zmienne rodzinne jako determinanty strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych. 5. Zmienne rodzinne jako wskaźnik prognozy strategii radzenia sobie młodzieży w trudnych sytuacjach społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmowa; Podziękowania; Rozdział 1 Wprowadzenie do motywacji i emocji; Rozdział 2 Ewolucyjni poprzednicy motywacji; Rozdział 3 Uzależnienia i zachowania towarzyszące uzależnieniom; Rozdział 4 Homeostaza: temperatura, pragnienie, głód i jedzenie; Rozdział 5 Zachowanie, pobudzenie i wartościowość afektywna; Rozdział 6 Stres, radzenie sobie i zdrowie; Rozdział 7 Psychologiczne potrzeby i motywy; Rozdział 8 Osobowość i motywacja; Rozdział 9 Motywacja zewnętrzna i wewnętrzna; Rozdział 10 Motywująca rola celu; Rozdział 11 Emocje i nastroje; Rozdział 12 Emocje jako motywy; Indeks rzeczowy; Indeks nazwisk; O Autorze.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Okres prenatalny, 2. Wczesne dzieciństwo, 3. Średnie dzieciństwo. Wiek przedszkoly, 4. Późne dzieciństwo. Młodszy wiek szkolny, 5. Adolescencja, 6. Wczesna dorosłość, 7. Średnia dorosłość. Wiek średni, 8. Późna dorosłość. Wiek starzenia się
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tom 1. Zagadnienia ogólne / Maria Przetacznik-Gierowska, Maria Tyszkowa (266, [1] s. : wykr.); Tom 2. Charakterystyka okresów życia człowieka / red. nauk. Barbara Harwas-Napierała, Janusz Trempała (303, [1] s. : tab.); Tom 3. Rozwój funkcji psychicznych / red. nauk. Barbara Harwas-Napierała, Janusz Trempała (209, [1] s. : tab.).
Książka
W koszyku
Zawiera: 1.Nienormalność dawniej i dzisiaj: Tematy i zadania; Wczesne podejście do nienormalności; Leczenie obłąkanych; Współczesna definicja nienormalności; Podsumowanie. 2.Badanie psychologiczne, diagnoza i metody badań naukowych: Badanie psychologiczne; Diagnoza; metody badań naukowych. 3.Podejścia psychologiczne: Podejście psychodynamiczne; Podejścia egzystencjalne i humanistyczne; Podejście behawioralne; Podejście poznawcze; Podsumowanie, 4.Podejście biologiczne i neurotyka: Podejście biologiczne; Geny a zachowania nienormalne; Neurony i etiologii biochemiczna; Struktury mózgowe a nienormalne zachowanie; Rozwój układu nerwowego a nienormalne zachowania; Wpływ środowiska na nienormalne zachowania; Podsumowanie. 5.Zaburzenia lękowe: Strach i lek; Fobia; Zaburzenia po stresie urazowym; Lęk paniczny; Uogólnione zaburzenia lękowe; Zaburzenia obsesyjno-kompulsywne; Niepokój codzienny; Podsumowanie. 6.Zaburzenia somatoformiczne i dysocjacyjne: Zaburzenia somatoformiczne; Zaburzenia dysocjacyjne; Podsumowanie. 7.Zaburzenia snu: Klasyfikacja zaburzeń snu; Depresja i zaburzenia depresyjne; Teoria zaburzeń depresyjnych; Leczenie zaburzeń depresyjnych; Zaburzenia dwubiegunowe; Samobójstwo; Podsumowanie. 8.Zaburzenia wczesnodziecięce: Rozpoznanie zaburzeń dziecięcych; Zaburzenia emocjonalne; Zaburzenia rozwojowe; Zaburzenia odżywiania i nawyków; Destrukcyjne zaburzenia zachowania; Podsumowanie. 9.Zaburzenia osobowości: Diagnozowanie zaburzeń osobowości; Zaburzenia dziwaczno-ekscentryczne; Zaburzenia dramatyczno-niekonsekwentne; Zaburzenia obawowo-lękowe; Podsumowanie. 10.Schizofrenie: Co to jest schizofrenia; Deficyty funkcjonowania; Źródła podatności; Metody leczenia schizofrenii; Podsumowanie. 11.Zaburzenia późnego wieku dojrzałości: Podatność na zaburzenia okresu starzenia się; Demencja; Delirium; Depresja wieku podeszłego; Lek w podeszłym wieku; Nadużywanie określonych substancji w podeszłym wieku; Zaburzenia urojeniowe; Schizofrenia późnego okresu dorosłości; Podsumowanie. 12.Czynniki psychiczne a zaburzenia somatyczne: Interakcje umysłu i ciała; Choroba wieńcowa serca; Wrzody trawienne; Zaburzenia układu odpornościowego; Podsumowanie. 13.Zaburzenia na tle seksualnym: Pięć warstw życia erotycznego; Tożsamość płciowa: warstwa I; orientacja seksualna: warstwa II; Preferencje seksualne: warstwa III; Rola płciowa: warstwa IV; Realizacja seksualna: warstwa V; Podsumowanie. 14.Zaburzenia wywołane zażywaniem środków psychoaktywnych: Zażywanie i nadużywanie substancji psychoaktywnych; Alkohol; Środki pobudzające (stymulanty); Opiaty; Substancje halucynogenne; Marihuana; Tytoń; Barbiturany i benzodiazepiny; Walka z nadużywanie substancji psychoaktywnych; Podsumowanie. 15.Społeczna i prawna perspektywa w psychopatologii: Wpływ choroby umysłowej; Przymusowe skierowanie na leczenie psychiatryczne; Skierowanie do szpitala psychiatrycznego z przyczyn prawnych; Nowe wyzwania dla systemu prawnego; Nadużycia związane z opieką zdrowia psychicznego; Podsumowanie. 16.Przyszłe kierunki: poziomy analizy: biopsychologia morderstwa; Rozwój: zapobiegać chorobie; terapia z wyboru: psychologia pozytywna; Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia stosunków międzyludzkich / Michael Argyle ; przeł. Waldemar Domachowski. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1999. - 363, [1] s. : rys., tab., wykr. ; 21 cm.
Zawiera: Motywacja społeczna; Twarz, spoglądanie i inne niewerbalne komunikaty; Komunikacja werbalna i konwersacja; Spostrzeganie innych; Wpływ osobowości i sytuacji na zachowania społeczne; Relacje między dwie- ma osobami; Grupy, organizacja, klasa i kultura; Samo- wyobrażenie i samoprezentacja; Zachowanie społeczne a zaburzenia psychiczne; Wybrane profesjonalne umiejętności społeczne; Szkolenie umiejętności społecznych; Epilog.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (4 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rozwój poznawczy, 2. Rozwój emocjonalny, 3. Rozwój społeczny, 4. Rozwój moralny, 5. Rozwój osobowości, 6. Róznice indywidualne w rozwoju psychicznym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kształtowanie się psychologii rozwojowej jako nauki, 2. Przedmiot, problemy i zadania współczesnej psychologii rozwoju człowieka, 3. Pojęcie rozwoju i zmiany rozwojowej, 4. Zasady i prawidłowości psychicznego rozwoju człowieka, 5. Ekologiczne uwarunkowania rozwoju psychicznego człowieka, 6. Rola kultury w rozwoju psychicznym jednostki, 7. Jednostka a rodzina: interakcje, stosunki, rozwój, 8. Zmiany rozwojowe aktywności i działalności jednostki, 9. Wybrane koncepcje i teorie rozwoju psychicznego człowieka, 10. Periodyzacja rozwoju psychicznego, 11. Metodologiczne problemy badania procesów rozwoju
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
( Edukacja Nauczycielska Polonisty / red. Anna Janus-Sitarz)
R. I Zasady i prawidłowości psychicznego rozwoju człowieka. R.ł II Wybrane teorie rozwoju psychicznego. R. III Rozwój procesów poznawczych. R. IV Rozwój twórczości. R. V Rozwój mowy. R. VI Rozwój społeczny. R. VII Rozwój emocjonalny. R VIII Rozwój osobowości., R.IX Współczesne konteksty roli nauczyciela i ucznia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nienormalność dawniej i dzisiaj, 2. Badanie psychologiczne, diagnoza i metody badań naukowych, 3. Podejścia psychologiczne, 4. Podejście biologiczne i neurotyka, 5. Zaburzenia lękowe, 6. Zaburzenia somatoformiczne i dysocjacyjne, 7. Zaburzenia snu, 8. Zaburzenia wczesnodziecięce, 9. Zaburzenia osobowości, 10. Schizofrenie, 11. Zaburzenia późnego wieku dojrzałości, 12. Czynniki psychiczne a zaburzenia somatyczne, 13. Zaburzenia na tle seksualnym, 14. Zaburzenia wywołane zażywaniem środków psychoaktywnych, 15. Społeczna i prawna perspektywa w psychopatologii, 16. Przyszłe kierunki rozwoju psychopatologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Badanie tajemnic psychiki i zachowania; badania psychologiczne; Biopsychologia i nauka o układzie nerwowym; Psychika, świadomość i stany alternatywne; Rozwijające się dziecko; Rozwój w ciągu całego życia; Wrażenia; Spostrzeganie; Uczenie się i analiza zachowania pamiętanie i zapominanie; Procesy poznawcze; Motywacja; Emocje, stres i psychologia zdrowia; Rozumienie ludzkiej osobowości; Różnice indywidualne; Psychologia społeczna; Psychopatologia; Terapie mające na celu zmiany osobowościowe; Statystyka i życie: od analizy danych do wniosków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej