Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(73)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(69)
Publikacje naukowe
(5)
Czasopisma
(3)
E-booki
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(61)
dostępne
(58)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(62)
Czytelnia
(61)
Autor
Chodyński Andrzej
(4)
Grudzewski Wiesław M
(4)
Mikuła Bogusz
(4)
Potocki Arkadiusz
(3)
Chodyńska-Kukułka Agata
(2)
Hejduk Irena K
(2)
Jabłoński Adam Stefan
(2)
Jabłoński Marek Marian
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Krupski Rafał
(2)
Majewski Miłosz
(2)
Merski Janusz
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Penc Józef (1939-2017)
(2)
Perechuda Kazimierz
(2)
Pietrzyk Małgorzata
(2)
Sajkiewicz Alicja
(2)
Senge Peter M
(2)
Łuczkiewicz Grzegorz
(2)
Albigowski Marek
(1)
Andrzejczak Aldona
(1)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Batorski Jarema
(1)
Beckhard Richard (1918-1999)
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Borkowski Stanisław
(1)
Borkowski Stanisław (1945- )
(1)
Borowiecki Ryszard (1943- )
(1)
Brdulak Jakub J
(1)
Bryke Mariusz
(1)
Brzeziński Marek
(1)
Brzeziński Marek (1949- )
(1)
Chojnacki Włodzimierz
(1)
Cygan Zdzisław
(1)
Czekaj Janusz
(1)
Czekaj-Szopa Anna
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Dembo Myron H
(1)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(1)
Dudzik-Lewicka Irena
(1)
Gableta Małgorzata
(1)
German Janusz (1974- )
(1)
Glinka Beata (1973- )
(1)
Gluźniewicz Jadwiga
(1)
Godala Magdalena
(1)
Goldsmith Marshali
(1)
Goryńska Anna
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Grandys Andrzej J
(1)
Gregor Bogdan (1943- )
(1)
Grudzewski Wiesław
(1)
Gudkova Svetlana
(1)
Guzik Paweł
(1)
Hampden-Turner Charles
(1)
Hesselbein Frances (1915- )
(1)
Hopej Marian
(1)
Howaniec Honorata
(1)
Hryniewicz Janusz T
(1)
Huczek Antoni
(1)
Huczek Marian (1939-2023)
(1)
Jabłoński Marek
(1)
Jabłoński Władysław
(1)
Jagoda Henryk
(1)
Janisz Karina
(1)
Janiszewski Adam
(1)
Jashapara Ashok
(1)
Jaskólski Krzysztof
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Jeziorski Leopold
(1)
Juraszek Joanna
(1)
Juraszek Marian
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaczorowska-Spychalska Dominika
(1)
Kaliski Maciej
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Kamiński Robert
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kasprzak Marek
(1)
Kawalec Anna
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kleiner Art
(1)
Kochalski Cezary
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kopciuszewska Elżbieta
(1)
Koralewska-Mróz Helena
(1)
Kordel Piotr
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Kowalczyk Stanisław
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(55)
1990 - 1999
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(76)
Język
polski
(75)
angielski
(1)
Temat
Organizacja ucząca się
(67)
Przedsiębiorstwo
(31)
Zarządzanie wiedzą
(27)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(13)
Organizacja
(13)
Gospodarka oparta na wiedzy
(11)
Kadry
(11)
Innowacje
(10)
Zarządzanie
(10)
Kultura organizacyjna
(6)
Szkolnictwo wyższe
(6)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(5)
Zarządzanie strategiczne
(5)
Informacja dla zarządzania
(4)
Menedżerowie
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Uczenie się
(4)
Wiedza
(4)
Efektywność ekonomiczna
(3)
Kultura
(3)
Motywacja
(3)
Motywacja pracy
(3)
Przywództwo
(3)
Systemy informatyczne zarządzania
(3)
Decyzje
(2)
Dziecko
(2)
Globalizacja
(2)
Informacja
(2)
Informacja gospodarcza
(2)
Informacja naukowa
(2)
Internet
(2)
Konkurencja
(2)
Marketing elektroniczny
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie
(2)
Praca
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Studenci
(2)
Współdziałanie
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Adaptacja zawodowa
(1)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Automatyzacja procesów biznesowych
(1)
Badania naukowe
(1)
Benchmarking
(1)
Coaching
(1)
Crowdsourcing
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Etyka biznesu
(1)
Good Behavior Game
(1)
Inkubatory przedsiębiorczści
(1)
Innowacje organizacyjne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Jakość produktu
(1)
Jakość usług
(1)
Job crafting
(1)
KION Polska
(1)
Kaizen
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Kariera
(1)
Karmienie piersią
(1)
Klaster (ekonomia)
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Komunikacja międzykulturowa
(1)
Konflikt
(1)
Konflikt interpersonalny
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Ludzie starzy
(1)
Marketing
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Mentoring
(1)
Metodologia
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Multimedia
(1)
Muzyka
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Następstwo prawne
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Negocjacje
(1)
Niedostosowani społecznie
(1)
Niemowlę
(1)
Niepełnosprawność intelektualna
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-
(2)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Kołbaskowo (woj. zachodniopomorskie, pow. policki, gm. Kołbaskowo)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(8)
Podręcznik
(5)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Poradnik
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(18)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(15)
Edukacja i pedagogika
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Nauka i badania
(1)
76 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Monografia stanowi studium wprowadzania koncepcji organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego. Wykazane w niej działania są z punktu widzenia interesariuszy pożądane a nie konieczne, co w znaczącym stopniu wpływa na elastyczność i wykonywalność koncepcji. Z tego powodu monografia jest ważna w dyskursie naukowym, ale przede wszystkim ma ważny i istotny wymiar praktyczny. Założenia organizacji uczącej się wprowadziły w życie liczne przedsiębiorstwa. Istnieją instrumenty wspomagające ten proces oraz ułatwiające zarządzanie wiedzą w organizacjach, jednak wszystko to odnosi się przede wszystkim do biznesu i organizacji działających na rynku. Publikacja ma celu ukazanie procesu wdrażania zasad organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego, będącej bardzo ważnym elementem otoczenia biznesu. Jest również próbą opisu procesów, które wciąż zachodzą. Nie daje jednoznacznych recept, ale Autorzy mają nadzieję, że okaże się pomocna przy reformowaniu organizacji sektora publicznego. Sektora, który tych reform niewątpliwie wymaga. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). Praca autorstwa Jacka Pasiecznego i Tomasza Rosiaka wypełnia pusta przestrzeń na polskim rynku publikacji książkowych. Trudno bowiem znaleźć pozycję książkową, która z jednej strony łączy tematykę organizacji uczącej się ze sferą administracji publicznej, z drugiej zaś prezentuje szczegółowo proces badawczy i osiągnięte rezultaty. Opracowanie to może stanowić punkt odniesienia dla opracowań powstających w tym obszarze w przyszłości. (Prof. Adam Samborski, Kierownik Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach) Książka ta ma ważny dla praktyki walor, gdyż jest swoistym studium wykonalności koncepcji organizacji uczącej się w organizacji sektora publicznego. Te, jak wiemy z dotychczasowej praktyki, cechują się bardzo niskim poziomem elastyczności, a z uwagi na pozycję „monopolistyczną” ich ewolucja jest często ograniczona i sprowadza się wyłącznie do implementacji koniecznych, a nie pożądanych przez interesariuszy, zmian. Z tego właśnie powodu uważam jednoznacznie i z całą pewnością, iż monografia stanowi ważny głos w dyskursie nie tylko naukowym, ale przede wszystkim ma ważny i istotny wymiar praktyczny. (Prof. Paweł Antonowicz, Prodziekan ds. Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego) ********* Towards a Learning Organisation. Organisational Transformation as Exemplified by a Public Administration Unit The monograph is a study of introducing the concept of a learning organisation in a public sector organisation. The actions presented are desirable rather than necessary from the stakeholders' point of view, which significantly affects the flexibility and feasibility of the concept. For this reason, the monograph is important in academic discourse, but above all it has a significant practical dimension. The assumptions of a learning organisation have been implemented by numerous enterprises. There are instruments supporting this process and facilitating knowledge management in organisations; however, all this refers primarily to business and organisations operating on the market. The publication aims to show the process of implementing the principles of a learning organisation in a public sector organisation, which is a very important element of the business environment. It also attempts to describe processes that are still on. It does not give unequivocal recipes, but the authors hope that it will prove helpful in reforming public sector organisations. A sector undoubtedly requiring such reforms. ********* Dr hab. prof. UW Jacek Pasieczny (ORCID 0000-0002-9405-3861) – kieruje Zakładem Innowacji Organizacyjnych i Przedsiębiorczości na Wydziale Zarządzania UW. Autor kilkudziesięciu publikacji z obszaru zarządzania. Interesuje się problematyką planowania biznesowego, zarządzania zmianą oraz patologii i dysfunkcji organizacyjnych. Obok pracy naukowej prowadzi również działalność konsultingową – autor i współautor kilkudziesięciu prac doradczych dla biznesu i administracji. Były członek i przewodniczący rad nadzorczych spółek z sektora prywatnego i publicznego. Dr Tomasz Rosiak – adiunkt w Zakładzie Międzynarodowych Stosunków Gospodarczych na Wydziale Zarządzania UW. W swoich badaniach nad usprawnianiem funkcjonowania organizacji opiera się na dorobku teorii z obszaru organizacji uczących się, podejścia systemowego oraz zarządzania zmianą. Równolegle do kariery akademickiej zajmuje się doradztwem biznesowym. Specjalizuje się w doradztwie strategicznym, reorganizacji procesów biznesowych oraz struktur. Jego doświadczenie konsultingowe obejmuje zarówno projekty doradcze, wdrożeniowe, jak i szkoleniowe dla firm z sektora prywatnego i państwowego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Nearly all the texts included in this issue of Sociological Revue relate to civil society and participative democracy. The articles present various approaches to these phenomena and their aspects, and are based on empirical data. The large article by F. Schütze is focused on the results of research previously presented in Sociological Review (vol. 60–2011/1 and vol. 57–2008/4). This international research project is devoted to European identity and civil society, as a result of which, the author proposes the design of a learning program for civil society activists and common citizens. The next article by A. Krzewińska describes the method of study of deliberative democracy developed by James Fishkin. J. Stempień proposes the economic concept of Principal-agent to investigate representative democracy systems. M. Legris Revel analyses research results in France concerning the process of institutionalisation and proceduralisation of the participation of citizens. C. Penna proposes the actor-network approach to investigate the relationships between social movements and the state during the land reform in Brazil. The last article by M. Wieczorkowska is devoted to a different topic – the cultural and social aspects of the female body in the context of medicalisation.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 20/2019)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Człowiek w zwierciadle przemian kultury - wyzwania dla ludzi zatrwożonych; Nauczyciel - system - badania naukowe; Praca domowa ucznia - konieczność versus zbędność; Kształtowanie tożsamość w epoce nowoczesnych technologii informacyjnych; Dydaktyka szkoły wyższej wobec zmiany cywilizacyjnej - nowa formuła wykładu; Kompetencje medialne wyznacznikiem konstruktywnego seniora w przestrzeni medialnej; Rola uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu jakości życia seniorów i zarządzaniu czasem; Jakość kształcenia w uczelni wojskowej - szanse i dylematy; Szkoła branżowa w opałach. Rzecz o kondycji szkolnictwa zawodowego w kontekście wyborów edukacyjnych młodzieży; Niepowodzenia szkolne z matematyki pedagogicznym wyzwaniem dla edukacji. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców - problem czy syndrom czasu?; Profilaktyka systemowa zachowań ryzykownych młodzieży. Raport z badań efektywności programu profilaktycznego „Mówimy nie uzależnieniom”; Mediacje jako narzędzia rozwiązywania konfliktów szkolnych i rodzinnych z perspektywy młodzieży studenckiej; Good behawior game - alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Factors impacting the improvement of hermeneuatic competences during academic education preparing for social professions; The role of new media in medical students’ acquisition of cognitive and social skills. An introduction to some fundamental considerations; Expectations of parents towards school in the context of responsibility for the upbringing and eduactional achievements of the child; Evaluation of the eduaction-related achievements of primary school pupils - between supporting and exclusion; A kindergarten teacher in students’ creative motor expression development; Positive and negative parental attitudes facing of child’s distability; Two perspectives on modern art. Education - between marginalization and globalization; The role of shared historical memory in Israeli and Polish education systems. Issues and trends; Determinants and dilemmas impacting the cooperation of family and school in conveying community values from the perspective of the literary output of Teresa Śliwińska, a teacher from Poznań. Bibliogaphical research; In the circle of the social and pedagogical significance of folk tradition and culture. The cult of saint roch - a patron saint of plague victims.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej