Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(82)
IBUK Libra
(18)
ebookpoint BIBLIO
(2)
Forma i typ
Książki
(72)
E-booki
(20)
Publikacje naukowe
(19)
Czasopisma
(10)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(58)
dostępne
(48)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(52)
Czytelnia
(60)
Autor
Grabiec Olimpia (1975- )
(6)
Antonowicz Paweł
(5)
Borski Maciej (1975- )
(5)
Chodyński Andrzej
(5)
Fleszer Dorota (1971- )
(5)
Gasparski Wojciech (1936-2022)
(5)
Huczek Marian (1939-2023)
(5)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(5)
Baran Krzysztof Wojciech
(4)
Gurdek Magdalena (1977- )
(4)
Sobas Magdalena
(4)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(4)
Bakonyi Jadwiga
(3)
Dörre-Kolasa Dominika
(3)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(3)
Lewicka-Strzałecka Anna
(3)
Majewski Kamil
(3)
Rok Bolesław
(3)
Sitek Marcin
(3)
Walotek-Ściańska Katarzyna
(3)
Zasępa Piotr
(3)
Adamus Rafał
(2)
Antonów Kamil
(2)
Baran Beata
(2)
Baran-Wesołowska Beata
(2)
Barut Arkadiusz (1974- )
(2)
Bąk Dariusz
(2)
Czerwińska-Koral Katarzyna
(2)
Dzieńdziora Joanna
(2)
Dzyuma-Zaremba Ulyana
(2)
Góral Zbigniew
(2)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(2)
Jędrejek Grzegorz
(2)
Kaźmierczak Magdalena
(2)
Kuczkowski Przemysław
(2)
Lewandowicz-Machnikowska Monika (1973- )
(2)
Lis Artur
(2)
Lityński Adam (1940- )
(2)
Malinowska Ewa
(2)
Pudło-Jaremek Anna
(2)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(2)
Rybak Mirosława
(2)
Siciński Jędrzej
(2)
Sikołowska Julita
(2)
Sipa Monika
(2)
Staszewska Jolanta (1960- )
(2)
Suska Magdalena
(2)
Trojanowski Tomasz
(2)
Walczak Krzysztof
(2)
Wolniak Radosław
(2)
Wróbel Magdalena
(2)
Włodarczyk Mirosław
(2)
Abramski Olgierd
(1)
Adamczyk Jadwiga
(1)
Augustyn Paulina
(1)
Bagińska Izabela
(1)
Balina Rafał
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Bała Karolina
(1)
Bernatt Maciej
(1)
Berniak-Woźny Justyna
(1)
Bobińska Krystyna
(1)
Bonikowska Małgorzata
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Brendzel-Skowera Katarzyna
(1)
Buczkowski Bogdan
(1)
Budzyński Wojciech (nauki ekonomiczne)
(1)
Buglewicz Ksenia
(1)
Buratowska Klaudia
(1)
Bylok Felicjan
(1)
Bąk-Grabowska Dominika
(1)
Bęben Robert
(1)
Celary Ireneusz
(1)
Chaba Dawid
(1)
Chovancová Miloslava
(1)
Chovaniec Pavel
(1)
Chruściel Tadeusz Jakub
(1)
Cichy Diana
(1)
Ciechorski Jan
(1)
Cierpioł Adrian
(1)
Ciosk Kinga
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czarny Elżbieta
(1)
Czermińska Małgorzata
(1)
Czubała Anna (1943- )
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(1)
Dorożyński Tomasz
(1)
Duczmal Wojciech
(1)
Dudziak Arkadiusz
(1)
Dudzic Ewa
(1)
Dudzik-Lewicka Irena
(1)
Duraj Tomasz
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Folfas Paweł
(1)
Freeman Edward R. (1951- )
(1)
Frejtag-Mika Eliza
(1)
Gabrusewicz Tomasz
(1)
Gajewska Paulina
(1)
Garlińska-Bielawska Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(50)
2000 - 2009
(31)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(102)
Język
polski
(101)
angielski
(1)
Temat
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(32)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(24)
Etyka biznesu
(13)
Przedsiębiorstwo
(13)
Innowacje
(10)
Zarządzanie
(10)
Menedżerowie
(7)
Odpowiedzialność społeczna
(7)
Prawo pracy
(7)
Odpowiedzialność dyscyplinarna
(6)
Konkurencyjność
(5)
Marketing
(5)
Motywacja pracy
(5)
Emerytura
(4)
Kultura organizacyjna
(4)
Odpowiedzialność cywilna
(4)
Praca czasowa
(4)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(4)
Przywództwo
(4)
Płaca
(4)
Zarządzanie jakością
(4)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Zarządzanie wiedzą
(4)
Zbiorowe stosunki pracy
(4)
Związki zawodowe
(4)
Czas pracy
(3)
Handel międzynarodowy
(3)
Instytucje nonprofit
(3)
Kadry
(3)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(3)
Klaster (ekonomia)
(3)
Komunikacja marketingowa
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Konkurencja
(3)
Nieruchomości
(3)
Odpowiedzialność karna
(3)
Odpowiedzialność moralna
(3)
Organizacja
(3)
Patologia społeczna
(3)
Postępowanie dyscyplinarne
(3)
Praca młodocianych
(3)
Pracodawcy
(3)
Prawo Unii Europejskiej
(3)
Prawo cywilne procesowe
(3)
Prawo do ochrony zdrowia
(3)
Prawo karne
(3)
Przedsiębiorczość (postawa)
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(3)
Public relations
(3)
Renta rodzinna
(3)
Renty
(3)
Szkodliwość społeczna czynu
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Ubezpieczenia chorobowe
(3)
Ubezpieczenia społeczne
(3)
Ubezpieczenia wypadkowe
(3)
Umowa o pracę
(3)
Unia Europejska (UE)
(3)
Urlopy
(3)
Antyterroryzm
(2)
Banki
(2)
Biblioteki akademickie
(2)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(2)
Diagnostyka prenatalna
(2)
Dyskryminacja
(2)
Etyka zawodowa
(2)
Gospodarka narodowa
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Gry komputerowe
(2)
Informatyzacja
(2)
Infrastruktura społeczna
(2)
Integracja gospodarcza
(2)
Jakość usług
(2)
Kapitał ludzki
(2)
Kapitał społeczny
(2)
Komunikacja wewnętrzna
(2)
Kreowanie wizerunku
(2)
Marketing cyfrowy
(2)
Media społecznościowe
(2)
Motywacja
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Ocena pracowników
(2)
Ochrona danych osobowych
(2)
Ochrona praw konsumenta
(2)
Odpowiedzialność konstytucyjna
(2)
Odpowiedzialność prawna
(2)
Organizacja ucząca się
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Otoczenie firmy
(2)
Polityka społeczna
(2)
Postępowanie administracyjne
(2)
Postępowanie cywilne
(2)
Pracownicy samorządowi
(2)
Prawa dziecka
(2)
Prawo do sądu
(2)
Prawo konstytucyjne
(2)
Prawo miejscowe
(2)
Prawo ubezpieczeń społecznych
(2)
Prawo urzędnicze
(2)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Temat: czas
2001-
(16)
1989-2000
(6)
1901-2000
(4)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(22)
Kraje Unii Europejskiej
(5)
Czechy
(2)
Włochy
(2)
Afryka Zachodnia
(1)
Azja
(1)
Azja Wschodnia
(1)
Chiny
(1)
Cypr
(1)
Francja
(1)
Kanada
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje rozwijające się
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Słowacja
(1)
Tadżykistan
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Władysławowo (woj. pomorskie, pow. pucki, gm. Władysławowo)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(14)
Praca zbiorowa
(13)
Czasopismo naukowe
(11)
Czasopismo ekonomiczne
(5)
Czasopismo prawnicze
(5)
Opracowanie
(4)
Monografia
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Poradnik
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(28)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(19)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(9)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(8)
Filozofia i etyka
(7)
Nauka i badania
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Rolnictwo i leśnictwo
(1)
102 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział 1. Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw: 1.1. Geneza społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw; 1.2. Definicje Corporate Social Responsibility; 1.3. Rola interesariuszy; 1.4. Społeczna odpowiedzialność w zarządzaniu przedsiębiorstwem; 1.5. Pomiar i ocena korzyści społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw. Rozdział 2. Pojęcie i rozwój koncepcji marketingu społecznego: 2.1. Istota marketingu społecznego; 2.2. Społeczna odpowiedzialność w wybranych koncepcjach marketingu; 2.3. Etapy wdrażania marketingu społecznego w przedsiębiorstwach. Rozdział 3. Marketing ekologiczny: 3.1. Pojęcie i istota marketingu ekologicznego; 3.2. Ekoprodukt jako podstawa marketingu ekologicznego; 3.3. Pozostałe instrumenty ekologicznego marketing miksu. Rozdział 4. Marketing sponsorski: 4.1. Istota i znaczenie sponsoringu; 4.2. Przesłanki rozwoju sponsoringu; 4.3. Sponsoring a inne sposoby wspierania; 4.4. Rodzaje i formy sponsoringu; 4.5. Elementy strategii sponsoringu. Rozdział 5. Formy współpracy przedsiębiorstw z organizacjami pozarządowymi w realizacji zadań marketingu społecznego: 5.1. Marketing społecznie zaangażowany; 5.2. Wolontariat pracowniczy; 5.3. Kampanie społeczne mające na celu zmianę postaw społecznych. Rozdział 6. Formy komunikacji działań z zakresu marketingu społecznego: 6.1. Istota i znaczenie raportu społecznego; 6.2. Standardy raportowania; 6.3. Prawne uregulowania społecznego raportowania; 6.4. Rankingi przedsiębiorstw; 6.5. Konkursy. Literatura.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Materialne określenie przestępstwa / Ewa Plebanek. - Stan prawny na 1.07.2009 r. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2009. - 324 s. ; 22 cm.
(Monografie)
Cz. I. W poszukiwaniu definicji społecznej treści przestępstwa. Pojęcie społecznej szkodliwości a definicja przestępstwa: 1. Społeczna szkodliwość (społeczne niebezpieczeństwo) jako termin opisowy; 2. Społeczna szkodliwość (społeczne niebezpieczeństwo) jako termin oceniający; 3. Materialne ujęcie definicji przestępstwa w okresie zmiany ustroju. Ułomności: chlubić się czy przezwyciężać?; 4. O dwóch znaczeniach społecznej szkodliwości- z problematyki pogranicza płaszczyzny stanowienia i stosowania prawa; Cz. II. Karygodność jako element struktury przestępstwa: 1. Społeczna treść czynów prawnokarnie irrelewantnych, okoliczności wyłączających bezprawność i czynów o znikomym stopniu szkodliwości społecznej; 2. Materialne ujecie przestępstwa z zagadnienie winy: czysta normatywna teoria winy i praktyczne konsekwencje jej przyjęcia dla problematyki społecznej treści przestępstwa; 3. Faktory wyznaczające stopień społecznej szkodliwości czynu; 4. Uwagi dotyczące wpływu rozpracowania teoretycznego instytucji na praktykę wymiaru sprawiedliwości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Meritum Biblioteka)
1. Mobbing w miejscu pracy - pojęcie, skutki, przeciwdziałanie, 2. Polubowne rozstrzyganie sporów w sprawach z zakresu prawa pracy, 3. Roszczenia przysługujące ofiarom mobbingu na podstawie przepisów kodeksu pracy, 4. Dochodzenie roszczeń na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego, 5. Prawnokarne aspekty stosowania mobbingu, 6. Zbieg roszczeń, 7. Znaczenie Państwowej Inspekcji Pracy w zapobieganiu oraz zwalczaniu zjawiska mobbingu, 8. Dla pracodawcy, 9. Postulaty de lege ferenda
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Meritum Biblioteka)
1. Mobbing w miejscu pracy - pojęcie, skutki, przeciwdziałanie, 2. Polubowne rozstrzyganie sporów w sprawach z zakresu prawa pracy, 3. Roszczenia przysługujące ofiarom mobbingu na podstawie przepisów kodeksu pracy, 4. Dochodzenie roszczeń na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego, 5. Prawnokarne aspekty stosowania mobbingu, 6. Zbieg roszczeń, 7. Znaczenie Państwowej Inspekcji Pracy w zapobieganiu oraz zwalczaniu zjawiska mobbingu, 8. Dla pracodawcy, 9. Postulaty de lege ferenda
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość w XXI wieku / Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie)
Cz. I. Zrozumieć istotę i fenomen najlepszych praktyk w zarządzaniu łańcuchem dostaw: 1. Najlepsze praktyki w biznesie- między młotem wymagań ekonomicznych a kowadłem społecznej odpowiedzialności biznesu; 2. Charakterystyka najlepszych praktyk w logistyce i zarządzaniu łańcuchem dostaw- wnioski z kwerendy źródeł; Cz. II. Najlepsze praktyki w zarządzaniu łańcuchem dostaw w Polsce- studia przypadków: 3. Wykorzystanie energii geotermalnej do ogrzewania obiektu składowego. Studium przypadku Centrum Dystrybucji IKEA w Jarostach; 4. Wpływ zastosowania nowej technologii w produkcji soków na zwiekszenie efektywności procesów logistycznych w przedsiębiorstwie. Przypadek najlepszej praktyki Grupy Maspex Wadowice; 5. Wdrożenie Flow Logistics- rekonfiguracja oraz doskonalenie systemu zarzadzania siecią transportową. Studium przypadku DB Schenker w Polsce; 6. Zastosowanie koncepcji Six Sigma w zarządzaniu przepływami materiałowymi. Studium przypadku Power Controls
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I Innowacje źródłem sukcesu przedsiębiorstwa – analiza krytyczna; Wybrane problemy innowacyjności małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce i innych krajach Unii Europejskiej; Innowacje organizacyjne i marketingowe w małych firmach w województwie opolskim; Kilka uwag w sprawie uczciwości i odpowiedzialności firmy; Rynek szkolnictwa wyższego w Polsce w pogoni za innowacją; Innowacje pedagogiczne – potrzeba profilaktyki społecznej. Część II Dynamika i wybrane charakterystyki przemian innowacyjnych; Efektywne motywowanie pracowników determinantą innowacyjnego przedsiębiorstwa; Hybrydowe metody nowoczesnego motywowania do pracy; Optymizm jako kapitał psychologiczny pracownika. Część III Innowacje – wyzwanie dla marketingu; Stymulatory rozwoju innowacji marketingowych; Innowacje marketingowe a funkcjonowanie mikro- i małych przedsiębiorstw; Logistyczna obsługa klienta i integracja ECR i CRM jako przejawy innowacyjnego działania w łańcuchu dostaw; Partnering oraz system CRM jako narzędzia działań marketingowych w przedsiębiorstwie; Marketing sportowy i sponsoring jako obszar działań innowacyjnego konsultingu zarządzania; Zarządzanie marketingiem w sporcie – stosowanie innowacyjnych działań marketingowych w klubie fitness; Innowacyjność marketingu internetowego w branży szkoleniowo-doradczej. Część IV Marketing w mediach społecznościowych; Innowacyjność polityki informacyjnej a odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstw; Społeczna odpowiedzialność biznesu jako element innowacyjnego zarządzania firmą – wsparcie systemowe i europejskie; Innowacje inspirowane społeczną odpowiedzialnością i społeczna odpowiedzialność inspirowana innowacjami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Normy moralne: próba systematyzacji / Maria Ossowska. - Wyd. 4. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2000. - 230, [1] s. ; 21 cm.
Ogólne uwagi o wartościowaniu; Normy moralne w obronie naszego biologicznego istnienia; Normy moralne w obronie godności; Normy moralne w obronie niezależności; Normy moralne w obronie prywatności; Normy moralne służące potrzebie zaufania; Normy moralne strzegące sprawiedliwości; Normy moralne wobec konfliktów społecznych; Cnoty miękkie na straży pokojowego współżycia; Cnoty służące organizowaniu życia zbiorowego; Cnoty osobiste, czyli zdobiące; Cnoty praktyczne; Normy moralne dotyczące norm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Znaczenie komunikacji społecznej dla działalności przedsiębiorstwa; 2. Społeczna odpowiedzialność biznesu jako system kształtowania relacji; 3. Analiza modeli pr w wybranych przedsiębiorstwach oraz rola i miejsce csr w strategii budowania relacji z interesariuszami na podstawie badań; 4. Współzależność public relations i corporate social responsibility w społecznej komunikacji przedsiębiorstwa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I.Współczesny kontekst organizowania - organizacja w relacjach z otoczeniem: Organizacja w środowisku międzynarodowym: Zarys teoretyczno-instytucjonalny; System informacyjny rachunkowości- ramy koncepcyjne; Lex mercatoria jako przykład samoregulacji prawnej handlu międzynarodowego; Wykorzystanie teorii corporate governance w korporacjach; Organizacja bez granic - łańcuchy dostaw, sieci i "ekosystemy"; Gender w organizacjach. 2. Aspekty organizacji i zarządzania we współczesnych teoriach: Informacja w zarządzaniu a rachunkowość; Kultura i organizacje: Perspektywa antropologiczna; Planowanie jako walka z niepewnością; Duchowość w organizacji; Doradztwo naukowe (Action Research) jako metoda sprzyjająca uczeniu się organizacji i tworzeniu wiedzy; Krytyczne badania nad doradztwem organizacyjnym; Fenomen przedsiębiorczości społecznej; Teoria aktora-sieci (Actor- NetworkTheory ANT); Nowe technologie w organizacjach; Nowe kierunki w badaniach nad przywództwem. 3. Współczesne trendy w zarządzaniu - aspekty praktyki: Rachunkowość jako system informacyjny wspomagający zarządzanie; Kwestie praktyczne zarządzania w kontekście wielonarodowym: Perspektywa firmy i jej interesariuszy; Zarządzanie na rynku doznań; Przedsiębiorczość w małej firmie; Negocjacje w organizacji; Społeczna odpowiedzialność organizacji; Nowe kierunki w zarządzaniu ludźmi - zaangażowanie organizacyjne. 4. Badania organizacji - metody badawcze i ich implikacje: Zarządzanie zmianą i badanie wartości organizacji z użyciem techniki siatki repertuaru; Opowieść paradygmatyczna, pole kapitały i gra dystynkcji w opowiadaniach o karierze; Podwójne czytanie rzeczywistości: wspieranie badań ilościowych badaniami jakościowymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tematyka prezentowanego zbioru opracowań jest stosunkowo szeroka i zróżnicowana, co może wywoływać wrażenie pewnej przypadkowości i eklektyczności ich doboru. Właściwość ta jest jednak trwałym, trudnym do uniknięcia, elementem tożsamości nauk o przedsiębiorstwie, jest warunkiem odpowiednio wszechstronnego, całościowego poznawania natury przedsiębiorstwa oraz mechanizmów rządzących jego powstawaniem i rozwojem. Dwa początkowe opracowania (J. Czupiała i G. Osbert-Pociechy) mają charakter stosunkowo ogólny i traktują o ważnych tendencjach i warunkach rozwoju współczesnego zarządzania. Kolejne trzy opracowania (Cz. Zająca, D. Tenety-Skwiercz, A. Sokołowskiej) poświęcone są nabierającej znaczenia problematyce społecznej odpowiedzialności biznesu. Wspólnym mianownikiem kolejnej grupy artykułów (K. Grzesik, A. Pietroń-Pyszczek, A. Jagody, A. Cierniak-Emerych) jest spojrzenie z różnych perspektyw na miejsce człowieka w organizacji (przedsiębiorstwie) oraz na pełnione przezeń i wobec niego funkcje. Przedmiotem kolejnych trzech opracowań (M. Trenkner, M. Morawskiego, E. Tabaszewskiej) jest wyjątkowo nośna współcześnie problematyka zarządzania wiedzą, przy czym opracowanie M. Trenkner jest granicznym między tym i poprzednim obszarem przedmiotowym. Trzy dalsze artykuły (Sz. Kłopockiego, A. Połomskiej-Jesionowskiej, M. Kwiecińskiej) podejmują doniosłe zagadnienia więzi międzyorganizacyjnych w sferze gospodarczej i pozagospodarczej. Dla ostatnich czterech opracowań trudno znaleźć wspólny mianownik, przy czym one także znakomicie mieszczą się w jakże rozległej tematyce nauki o przedsiębiorstwie. Autorzy, przyjmując w pełni odpowiedzialność za treść i sposób prezentacji poruszanych zagadnień, będą wdzięczni Czytelnikom za wszelkie, kierowane pod ich adresem uwagi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia podejmuje aktualną i istotną tematykę wykorzystania nowoczesnych technologii, w tym innowacyjnych produktów technologicznych i biznesowych w działalności podmiotów aktywnych na rynku nieruchomości mieszkaniowych, głównie na rynku pierwotnym. Jest to słabo rozpoznany do tej pory obszar badawczy wykorzystujący innowacyjne technologie z grupy PropTech, które oddziałują na zrównoważony rozwój lokalnych rynków mieszkaniowych w Polsce, a także funkcjonowanie miast i aglomeracji (w szerszym zakresie). Autorów interesuje oddziaływanie nowoczesnych technologii na społeczeństwo (w tym społeczności lokalne), środowisko naturalne, ład korporacyjny, gospodarkę lokalną (w tym rynek pracy). Zasadniczym celem monografii jest przedstawienie teoretycznych i praktycznych aspektów PropTech w odniesieniu do działalności deweloperów mieszkaniowych na lokalnym rynku nieruchomości. Autorzy dokonali krytycznego przeglądu literatury oraz przeprowadzili badania własne wśród przedsiębiorstw deweloperskich na wybranym lokalnym (poznańskim) rynku mieszkaniowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
ROZDZIAŁ I. Wpływ zmian społecznych i kulturowych na ewolucję modeli biznesowych ROZDZIAŁ II. Motywacja pracowników jako element społecznej odpowiedzialności biznesu ROZDZIAŁ III. Działalność kieleckich przedsiębiorstw w aspekcie społecznej odpowiedzialności ROZDZIAŁ IV. Budowanie trwałych relacji z pracownikami w organizacji odpowiedzialnej społecznie. ROZDZIAŁ V. Społeczna odpowiedzialność menedżerów - ujęcie socjologiczne ROZDZIAŁ VI. Społeczna odpowiedzialność organizacji medialnych na przykładzie Telewizji Polsat ROZDZIAŁ VII. Turkusowe zarządzanie jako odpowiedź na narastające trendy organizacyjne ROZDZIAŁ VII. Wyzwania wobec zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach turkusowych ROZDZIAŁ IX. Transformacja w organizację zieloną i jej wpływ na wydajność organizacji ROZDZIAŁ X. Świadomość ekologiczna konsumentów w kontekście koncepcji zero waste ROZDZIAŁ XI. Międzynarodowe programy promujące proekologiczne rozwiązania w portach morskich ROZDZIAŁ XII. Model układu relacyjnego podmiotów partycypujących w ekonomii współdzielenia ROZDZIAŁ XIII. Myślenie cyklem życia jako paradygmat nowoczesnego zarządzania produktem ROZDZIAŁ XIV. Wiek pracowników jako determinanta ich lojalności wobec pracodawcy (na przykładzie jednostek ochrony zdrowia) ROZDZIAŁ XV. Zarząd sukcesyjny z perspektywy przedsiębiorcy, jego spadkobierców, pracowników i kontrahentów ROZDZIAŁ XVI. Programy onboardingowe jako źródło przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw ROZDZIAŁ XVII. Logistyczne determinanty kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstw ROZDZIAŁ XVIII. Polityka transportowa Unii Europejskiej wobec wyzwań środowiskowych ROZDZIAŁ XIX. Bariery we współpracy proinnowacyjnej uczelni i przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Metody i czynniki zwiększające skuteczność zarządzania organizacjami non profit. Komunikacja z otoczeniem jako budowanie wizerunku uczelni wyższych na przykładzie Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu; Public relations a wizerunek organizacji non profit; Wizualizacja jako element budowy wizerunku organizacji non profit; Badania satysfakcji klientów wewnętrznych w organizacji non profit; Rola menedżera w organizacji non profit; Wdrażanie systemu zarządzania jakością w aparatach pomocniczych organów administracji publicznej; Proekologiczna organizacja non profit jako interesariusz przedsiębiorstw; Zarządzanie organizacją non profit jako realizatorem usług społecznych; Wolontariat jako zasób organizacji non profit. Część II: Czynniki wzrostu jakości biblioteki. Pracownicy biblioteki jako ważny czynnik wpływający na jakość usług bibliotecznych; Wewnętrzne public relations biblioteki publicznej; Klient usług bibliotecznych w świetle normy PN ISO 9001:2000; System biblioteczny SOWA narzędziem wspomagania usług świadczonych użytkownikowi biblioteki Wyższej Szkoły Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu; Kultura organizacyjna w bibliotece; Rola public relations w zwalczaniu kryzysu w bibliotece; Istota jakości w bibliotekoznawstwie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Odpowiedzialność banku komercyjnego - aspekt ogólny: O odpowiedzialność ogólnie; Określenia i podstawy odpowiedzialności banku jako podmiotu gospodarczego; Koncepcja teoretycznego poznania odpowiedzialności banku komercyjnego. 2. Odpowiedzialność wewnętrzna banku komercyjnego: Odpowiedzialność mikroekonomiczna; Odpowiedzialność prawna; Odpowiedzialność finansowa; Odpowiedzialność etyczna; Odpowiedzialność wobec klienta; Odpowiedzialność ekologiczna; Odpowiedzialność strategiczno-organizacyjna. 3. Odpowiedzialność publiczna banku komercyjnego: Oczekiwania dotyczące odpowiedzialności publicznej banku; Wrażliwość społeczna jako wyznacznik odpowiedzialność publicznej; Odpowiedzialność makroekonomiczna; Odpowiedzialność makroekonomiczna w kontekście funkcji sektora bankowego; Odpowiedzialność społeczna; Różnice pomiędzy odpowiedzialnością makroekonomiczną i odpowiedzialnością społeczną banku. 4. Odpowiedzialność zagregowana banku komercyjnego. 5. Perspektywy odpowiedzialności zagregowanej w kierunku odpowiedzialności społecznej biznesu bankowego: Odpowiedzialność banków komercyjnych o odbiorze społecznym; Przemiany w (europejskim) otoczeniu banku. Odpowiedzialność społeczna biznesu bankowego szansą banku komercyjnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336.71 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Odpowiedzialność ekologiczna w modelach rozwoju przedsiębiorstw; 2. Proaktywny rozwój przedsiębiorstwa a obszary szans i zagrożeń ekologicznych; 3. Orientacja przedsiębiorcza w budowie kompetencji ekologicznych przedsiębiorstwa; 4. Odpowiedzialność ekologiczna we współczesnych modelach architektury biznesu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Odpowiedzialność konstytucyjna na tle koncepcji odpowiedzialności, 2. Odpowiedzialność konstytucyjna w polskim konstytucjonalizmie XX w. (1918-1997), 3. Charkater Trybunału Stanu, 4. Kognicja Trybunału Stanu, 5.Postępowanie w sprawie odpowiedzialności konstytucyjnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wykaz skrótów; Wstęp; Rozdział I. Aksjologiczno-filozoficzne podstawy odpowiedzialności pracodawcy w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy Rozdział II. Ogólnoteoretyczne podstawy odpowiedzialności pracodawcy z tytułu naruszenia bezpieczeństwa i higieny pracy 1. Uwagi wstępne 2. Bezpieczeństwo i higiena pracy jako ochrona dóbr osobistych 3. Bezpieczeństwo i higiena pracy w sferze indywidualnego prawa pracy 4. Bezpieczeństwo i higiena pracy na gruncie zbiorowego prawa pracy 5. Skutki naruszenia bezpieczeństwa i higieny pracy w odniesieniu do innych gałęzi prawa Rozdział III. Przesłanki uznania wypadku przy pracy lub choroby zawodowej 1. Uwagi wstępne 2. Przesłanki pojęciowe wypadku przy pracy 3. Tryb uznania zdarzenia za wypadek przy pracy 4. Skutki uznania zdarzenia za wypadek przy pracy dla pracodawcy 5. Podstawy prawne odpowiedzialności pracodawcy wobec pracownika z tytułu choroby zawodowej 6. Szczególne postacie wypadków przy pracy Rozdział IV. Świadczenia społeczne przysługujące pracownikowi z tytułu niezdolności do pracy 1. Uwagi wstępne 2. Podstawowe świadczenia przysługujące pracownikowi z tytułu niezdolności do pracy z powodu choroby lub macierzyństwa 3. Podstawowe świadczenia przysługujące pracownikowi z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej 4. Jednorazowe odszkodowanie dla członków rodziny pracownika lub rencisty zmarłego wskutek wypadku przy pracy lub choroby zawodowej 5. Renty z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej 6. Dodatek do renty rodzinnej dla sieroty zupełnej 7. Dodatek pielęgnacyjny 8. Pokrycie kosztów leczenia z zakresu stomatologii i szczepień ochronnych oraz zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne Rozdział V. Świadczenia uzupełniające z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej 1. Wstęp 2. Przesłanki odpowiedzialności pracodawcy 3. Tryb dochodzenia roszczeń przez poszkodowanego 4. Przyczynienie się pracownika do wypadku przy pracy lub choroby zawodowej 5. Renta wyrównawcza (uzupełniająca) 6. Zmiana wysokości renty uzupełniającej 7. Odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej 8. Zadośćuczynienie z tytułu wypadku przy pracy lub choroby zawodowej 9. Odsetki od odszkodowania i zadośćuczynienia Rozdział VI. Przedawnienie roszczeń z tytułu renty wyrównawczej i choroby zawodowej 1. Pojęcie przedawnienia 2. Termin przedawnienia 3. Przerwanie okresu przedawnienia 4. Zarzut przedawnienia 5. Termin dochodzenia roszczeń z orzeczeń sądowych; Zakończenie; Literatura; Akty prawne; Orzecznictwo.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Etyka zawodowa; 2. Procesowe zarządzanie organizacją; 3. System przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym; 4. Wdrażanie systemu przeciwdziałania zagrożeniom korupcyjnym; 5. Odpowiedzialność społeczna organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / C.H.Beck)
1. Geneza i istota społecznej odpowiedzialności biznesu: Zmiany we współczesnym świecie jako przesłanki zainteresowania społeczną odpowiedzialnością biznesu; Rozwój refleksji aksjologicznej i etycznej nad działalnością gospodarczą w społeczeństwie; Odpowiedzialność społeczna a cele przedsiębiorstwa; Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa- ewolucja pojęcia; Teoria interesariuszy i model społeczny przedsiębiorstwa; Od społecznej odpowiedzialności biznesu do modeli społecznego działania; Definicja społecznej odpowiedzialności biznesu z perspektywy teorii interesariuszy; System społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa; 2. Instrumenty zarządcze w polityce społecznej odpowiedzialności biznesu: Model zarządzania społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstwa; Rola instytucji publicznych w promowaniu społecznym; Nadzór korporacyjnym jako mechanizm regulujący społeczną odpowiedzialność przedsiębiorstw; Korzyści z bycia społecznie odpowiedzialnym przedsiębiorstwem: czy SOP może być źródłem przewagi konkurencyjnej?; Rozwój przedsiębiorstwa jako proces tworzenia wartości dla interwesariuszy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Praca Naukowa / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach)
1. Odpowiedzialność w przestrzeni społecznej: Problem odpowiedzialności w warunkach wielowymiarowej deregulacji. Na marginesie etyki radykalnego racjonalizmu Leszka Kołakowskiego; Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu, korzyści dla organizacji; Społeczna odpowiedzialność biznesu. Korzyści dla organizacji; Społeczna odpowiedzialność biznesu jako współdziałanie zapewniające spójność społeczną; Odpowiedzialność aksjologiczna uczelni wyższych próbą odpowiedzi na kryzys społeczno-gospodarczy; Model zarządzania uczelnią przejawem społecznej odpowiedzialności; Bank komercyjny jako instytucja zaufania publicznego; Odpowiedzialność w systemie ochrony zdrowia; Odpowiedzialność za wybrane działania komercyjne w ochronie zdrowia (role reklamy w kształtowaniu popytu na produkty medyczne); Polskie koleje państwowe w okresie międzywojennym wobec społeczeństwa- na marginesie dyskusji o społecznej odpowiedzialności biznesu (wybrane aspekty); Radiowa moda na słowa. Kilka uwag o odpowiedzialności za słowo; odpowiedzialność człowieka za kulturalne zachowanie; 2. Odpowiedzialność w przestrzeni pastoralnej: Odpowiedzialność w chrześcijańskim języku religijnym; Moralna odpowiedzialność za kształtowanie opinii publicznej; Rozwój duszpasterskiego poradnictwa przejawem odpowiedzialności kościoła za małżeństwo i rodzinę; Edukacja czy terapia w pastoralnej pracy z małżeństwami; Ubezpieczenie wiary wymogiem nowej ewangelizacji; W trosce o odpowiedzialne postawy pastoralne w życiu kościoła; Odpowiedzialność kościoła w Polsce za misyjny aspekty polskiego duszpasterstwa emigracyjnego; Odpowiedzialność za świętość eucharystii; Odpowiedzialność kościoła katolickiego za dzieło głoszenia wiary w krajach muzułmańskich w nauczaniu Jana Pawła II' "Bądź stróżem brata swego". O odpowiedzialności w twórczości Fiodora Dostojewskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej