Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(176)
IBUK Libra
(20)
ebookpoint BIBLIO
(4)
Forma i typ
Książki
(171)
E-booki
(24)
Czasopisma
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(146)
dostępne
(90)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(94)
Czytelnia
(147)
Autor
Bartoszewski Jakub
(6)
Borski Maciej (1975- )
(5)
Rottermund Jerzy
(5)
Koczur Wiesław
(4)
Krause Amadeusz
(4)
Palak Zofia
(4)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(4)
Dykcik Władysław
(3)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(3)
Klinik Anna
(3)
Kosek-Nita Bogumiła
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(3)
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich
(3)
Szumski Grzegorz
(3)
Zawiślak Aleksandra
(3)
Baran Jolanta
(2)
Chodkowska Maria
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Danilewska Joanna
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(2)
Gredka-Ligarska Iwona
(2)
Gurdek Magdalena (1977- )
(2)
Kalisz Anna
(2)
Kazanowski Zdzisław
(2)
Komorska Marta
(2)
Kosakowski Czesław
(2)
Kołaczek Bożena
(2)
Kwaśniewska Grażyna
(2)
Lityński Adam (1940- )
(2)
Majewski Kamil
(2)
Mazurczak Anna
(2)
Niedbalski Jakub
(2)
Nowicka Agnieszka
(2)
Paluszkiewicz Magdalena
(2)
Pisula Ewa
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Prokosz Małgorzata
(2)
Raś Danuta
(2)
Rączaszek Andrzej
(2)
Sekułowicz Małgorzata
(2)
Smith Deborah Deutsch
(2)
Sołtysiak Teresa
(2)
Szafrańska Anida
(2)
Szczęch Norbert
(2)
Wojciechowski Franciszek
(2)
Wojnarska Anna
(2)
Wrona Sylwia
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Zakrzewska-Manterys Elżbieta
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Śliwak Jacek
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Alexová Milena
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Antonów Kamil
(1)
Baczała Ditta
(1)
Badora Sylwia
(1)
Bajorek-Ziaja Hanna
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Baran Beata
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Baraniewicz Danuta
(1)
Barnes Colin
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bereziński Mirosław
(1)
Bernat Rafał
(1)
Białas Marcin
(1)
Binnebesel Józef
(1)
Bokajło Wiesław
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borowski Marek
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Bosak-Sojka Maria
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Buliński Leszek
(1)
Burek Wojciech
(1)
Błaszczak Anna
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Celińska-Miszczuk Agata
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cibor Ryszard
(1)
Ciborowska Agnieszka
(1)
Cichoń Kamil
(1)
Ciechorski Jan
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czapiga Alina
(1)
Czerniak-Swędzioł Justyna
(1)
Daniluk Paulina
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dobrzeniecki Romuald
(1)
Domańska Monika
(1)
Doroszewska Janina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(69)
2000 - 2009
(124)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(200)
Język
polski
(199)
angielski
(1)
Temat
Niepełnosprawni
(103)
Pedagogika specjalna
(40)
Dziecko niepełnosprawne
(37)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(18)
Rehabilitacja (med.)
(18)
Rodzina
(15)
Niepełnosprawni umysłowo
(14)
Ludzie starzy
(12)
Pedagogika resocjalizacyjna
(12)
Kształcenie integracyjne
(11)
Dziecko
(10)
Opieka społeczna
(10)
Rynek pracy
(10)
Patologia społeczna
(8)
Rehabilitacja zawodowa
(7)
Szkolnictwo
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
Bezrobocie
(6)
Dziecko głuche
(6)
Młodzież
(6)
Młodzież niepełnosprawna
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Alkoholizm
(5)
Dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych
(5)
Dziecko niedosłyszące
(5)
Dziecko niewidome
(5)
Nauczanie
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Polityka społeczna
(5)
Społeczeństwo
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Wykluczenie społeczne
(5)
Agresywność
(4)
Autyzm
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Dziecko upośledzone
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Głusi
(4)
Integracja społeczna
(4)
Internet
(4)
Muzykoterapia
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Oligofrenopedagogika
(4)
Osoby z niepełnosprawnością
(4)
Praca
(4)
Studenci niepełnosprawni
(4)
Świadczenia społeczne
(4)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(3)
Biblioterapia
(3)
Dziecko głuchociemne
(3)
Dziecko niedowidzące
(3)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(3)
Jakość życia
(3)
Konwencja o Prawach Osób Niepełnosprawnych (2006)
(3)
Marginalizacja społeczna
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Pedagogika
(3)
Poradnictwo zawodowe
(3)
Pracodawcy
(3)
Prawa człowieka
(3)
Prawo pracy
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Socjologia
(3)
Szkolnictwo specjalne
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Aspiracje
(2)
Demografia
(2)
Dyskryminacja
(2)
Dyskryminacja religijna
(2)
Dyskryminacja ze względu na orientację seksualną
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Homoseksualizm
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Inwalidztwo
(2)
Kadry
(2)
Kalectwo
(2)
Komputery
(2)
Kultura
(2)
Logopedia
(2)
Macierzyństwo
(2)
Mniejszości narodowe
(2)
Multimedia
(2)
Młodzież głucha
(2)
Narkomania
(2)
Narkotyki
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Niepełnosprawni ruchowo
(2)
Niewidomi
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Podmiotowość
(2)
Temat: czas
1989-
(12)
2001-0
(9)
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1901-
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Czechy
(1)
Dolnośląskie, województwo
(1)
Francja
(1)
Jagielnica (Ukraina, obw. tarnopolski, rej. czortkowski ; okolice)
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szwecja
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(8)
Czasopismo naukowe
(5)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Czasopismo prawnicze
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
200 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie w problematykę niepełnosprawności; 2. Podstawowe założenia badań własnych; 3. Program badań własnych; 4. Zróżnicowanie wartościowania indywidualnego i społecznego modelu niepełnosprawności: analiza wyników badań; 5. Korelaty osobowościowe indywidualnego i społecznego modelu niepełnosprawności: analiza wyników badań; 6. Czynniki kształtujące indywidualny i społeczny model niepełnosprawności: analiza wyników badań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Oddajemy w ręce Czytelników kolejny numer czasopisma „Informatyka Ekonomiczna”. Jak każdy wcześniejszy zeszyt również ten ma unikatowy charakter. Głównymi przesłankami dla stworzenia tego zbioru była chęć zaprezentowania różnorodności poglądów oraz przemyśleń Autorów, wynikających z doświadczeń zdobytych w trakcie wieloletniej praktyki związanej z tworzeniem, doskonaleniem oraz implementacją nowoczesnych technologii w organizacjach. Wybrane do opublikowania w aktualnym numerze „Informatyki Ekonomicznej” opracowania otrzymały pozytywne recenzje. Redaktor niniejszego wydania pragnie wyrazić wdzięczność wszystkim Autorom, którzy zechcieli podzielić się swoimi doświadczeniami oraz poglądami. Ponadto składa podziękowania Recenzentom za wnikliwe i rzeczowe oceny przedkładanych prac. Iwona Chomiak-Orsa
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Idea integracji osób niepełnosprawnych - rozwiązania systemowe: 1. Refleksje nad barierami występującymi przy wdrażaniu integracji osób niepełnosprawnych w Polsce na początku nowego tysiąclecia; 2. Szanse i zagrożenia integracyjnego kształcenia i bytowania osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; 3. Problem integracji dziecka niepełnosprawnego pochodzącego z rodziny mieszkającej na wsi; 4. Nauczanie osób z uszkodzonym słuchem języka angielskiego jako języka obcego w Polsce i innych krajach; 5. Doświadczenia Lokalnych Władz Edukacyjnych w Anglii w zakresie kształcenia integracyjnego. Rozdział 2. Integracja osób niepełnosprawnych i ich rodzin w środowisku społecznym: 1. Podstawy wobec osób niepełnosprawnych jako wyznaczniki działań integracyjnych; 2. Integracja - to nas dotyczy; 3. Podstawy społeczne wobec osób niepełnosprawnych ruchowo; 4. Językowy obraz niepełnosprawności (komunikat z badań); 5. Stosunek społeczeństwa do rodzin z dzieckiem autystycznym; 6. Społeczne i ekonomiczne funkcjonowanie rodzin dzieci z porażeniem mózgowym - barierą czy szansą ich integracji; 7. Postawy wobec rehabilitacji rodzin wychowujących dziecko niepełnosprawne; 8. Rola rodziny w procesie reintegracji społecznej na przykładzie chorego po wypadku komunikacyjnym; 9. Obraz rodziców w percepcji młodzieży z cukrzycą; 10. Doświadczenia integracyjne młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w kontaktach z własnym rodzeństwem. Rozdział 3. Przygotowanie osób niepełnosprawnych i niedostosowanych społecznie do integracji w społeczeństwie ludzi zdrowych: 1. Empatia a poziom osiągnięć szkolnych uczniów z dysleksją szkolną; 2. Kompetencja komunikacyjna i społeczna jako determinanty pełnej integracji podmiotowej - dynamika ich rozwoju u dziecka głębiej upośledzonego; 3. Samoocena a uczestnictwo w lokalnym środowisku młodzieży z lekką niepełnosprawnością intelektualną; 4. Z badań nad rozwojem sprawności fizycznej uczniów lekko upośledzonych umysłowo; 5. Osobowościowe uwarunkowania społecznej integracji młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; 6. Determinanty poziomu asertywności i zaburzeń w zachowaniu młodzieży nieprzystosowanej społecznie; 7. Readaptacja społeczna skazanych - uwarunkowania i perspektywy; 8. Problemy edukacji estetycznej dzieci z wadą wzroku w warunkach integracji; 9. Rola pedagoga w realizacji wychowania estetycznego uczniów słabo widzących; 10. Integracyjna wartość twórczości niewidomych poetów. Biblioterapeutyczna analiza poezji Krystyny i Jacka Rosów; 11. Spędzanie czasu wolnego uczniów niepełnosprawnych intelektualnie razem z pełnosprawnymi. Rozdział 4. Efekty edukacji integracyjnej: 1. Psychospołeczne aspekty efektywności edukacji dzieci w systemie integracyjnym; 2. Uczeń z wadą słuchu w środowisku słyszących rówieśników szkolnych; 3. Pozycja socjometryczna uczniów niepełnosprawnych a postawa nauczycieli wobec integracji; 4. Stosunek i zachowanie dzieci pełnosprawnych wobec dzieci niepełnosprawnych w klasach integracyjnych; 5. Funkcjonowanie dzieci niepełnosprawnych uczących się w integracji; 6. Społeczna gotowość dzieci niepełnosprawnych do integracji edukacyjnej; 7. Młodzież niepełnosprawna i jej rodzice wobec integracji edukacyjnej; 8. Postawy rodziców wobec możliwości integracji szkolnej dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych; 9. Postrzeganie integracji przez rodziców dzieci sprawnych i niepełnosprawnych; 10. Poglądy rodziców dotyczące integracji społecznej dzieci niepełnosprawnych w przedszkolu. Rozdział 5. Uwarunkowania procesu edukacji integracyjnej: 1. Wybrane uwarunkowania procesu kształcenia ucznia z lekkim upośledzeniem umysłowym w niższych klasach szkoły podstawowej ogólnodostępnej; 2. Temperamentalne implikacje funkcjonowania ucznia niepełnosprawnego w szkole specjalnej i w szkole masowej; 3. Kontrowersje wokół problemu integracji osób z dysleksją z uwzględnieniem zaburzeń w ich kompetencji językowej; 4. Stan wiedzy nauczycieli na temat osób ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 5. Kontakty integracyjne a wiedza dzieci 8-letnich na temat funkcjonowania osób niewidomych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krótkie wykłady z pedagogiki)
1. Komparatystyczne badania niesegregacyjnego kształcenia niepełnosprawnych - stan i perspektywy, 2. Dyskursy niesegregacyjnego kształcenia niepełnosprawnych, 3. Kiedy kształcenie niepełnosprawnych nie jest segregacyjne? 4. Modele integracyjnego kształcenia niepełnosprawnych, 5. Kształcenie niepełnosprawnych w wybranych krajach - egzemplifikacje modeli, 6. Sens i granice zmian systemów kształcenia uczniów niepełnosprawnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Paradygmat interakcyjny w rehabilitacji zawodowej osób z upośledzeniem umysłowym - przestrzeń teoretyczna. 2. Osoby z upośledzeniem umysłowym jako podmiot praktyki rehabilitacyjnej. 3. Doświadczenia zawodowe osób upośledzeniem umysłowym - czynnik kontekstualny. 4. Założenia metodologiczne badań własnych. 5. Psychometryczna charakterystyka zmiennych podmiotowych - wyniki, istotności różnic, związki. 6. Zróżnicowanie zmiennych podmiotowych ze względu na ilość i jakość doświadczeń zawodowych badanych (zmienna kontekstualna). 7. Interakcja zmiennych niezależnych (podmiotowych i kontekstualnych) wykazujących związki z poziomem kompetencji zawodowej badanych. 8. W kierunku syntezy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Postępowanie prewencyjne i wczesna interwencja w aspekcie medycznym. Zastosowanie kwasu foliowego w zapobieganiu wadom wrodzonym u dzieci jako element wczesnej profilaktyki dla przyszłych matek; Prewencja w opiece nad noworodkiem; Reakcje kobiet ciężarnych na informacje o wadach dziecka uzyskane podczas diagnostyki ultrasonograficznej. Część II: Wspomaganie rozwoju dziecka i psychopedagogiczna pomoc rodzinie. Rodzina wobec niepełnosprawności dziecka - problemy adaptacji i funkcjonowania; Jak informować rodziców o stwierdzonych u dziecka nieprawidłowościach rozwojowych - psychologiczne konsekwencje niepomyślnej diagnozy; Wczesna interwencja psychologiczna w procesie uczenia się rodzicielstwa; Relacja rodzic-dziecko z perspektywy teorii przywiązania. część III: Idea wczesnej interwencji - skuteczność działań i kierunki rozwoju w opiece nad dzieckiem i jego rodziną; Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka w systemie współpracy resortowej i samorządowej; Model opieki nad dziećmi od urodzenia do 7 roku życia z zaburzeniami rozwoju psychoruchowego w Ośrodku Wczesnej Interwencji Polskiego Stowarzyszenia na rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym (OWI PSOUU); Tendencje dotyczące wczesnej interwencji wobec dziecka z zaburzeniami rozwojowymi oraz jego rodziny w krajach Unii Europejskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak wykorzystać internet w poszukiwaniu pracy? / Anna Owczarz. - Gliwice : Helion, 2005. - 236, [2] s. : rys. ; 21 cm.
1. Praca w Polsce, 2. Praca poza granicami kraju, 3. Praca dla absolwenta i nie tylko, 4. Praca dla osób niepełnosprawnych, 5.Inne sposoby zdobywania pracy, 6. Praca u wybranego pracodawcy, 7. Internet skarbnicą informacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Status osoby niepełnosprawnej i orzecznictwo; 2. Zatrudnienie osób niepełnosprawnych- system kwotowy; 3. Uprawnienia niepełnosprawnych pracowników; 4. Wsparcie dla pracodawców z otwartego rynku pracy; 5. Uelastycznienie zatrudnienia niepełnosprawnych pracowników; 6. Formularze; 7. Ważne linki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uwarunkowania jakości życia osób z niepełnosprawnością. 2. 2. Problemy jakości życia osób z upośledzeniem umysłowym. 3. Pedagogika korekcyjna w kontekście jakości życia. 4. Prawda i mity o jakości życia osób z niepełnosprawnością sensoryczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Człowiek z niepełnosprawnością intelektualną w paradygmacie systemowo-ekologicznym; 2. Jakość życia jako efekt relacji wiążących człowieka z niepełnosprawnością intelektualną z jego środowiskiem; 3. Szanse i zagrożenia osiągania pomyślnych i satysfakcjonujących stosunków z otoczeniem przez osoby dorosłe z niepełnosprawnością intelektualną; 4. Metodologia badań własnych; 5. Jakość życia osób z niepełnosprawnością intelektualną w świetle wyników badań własnych; 6. Podsumowanie wyników badań oraz wnioski końcowe; 7. Model osiągania maksymalnej jakości życia osób dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Jakość życia osób niepełnosprawnych: Jakość życia w niepełnosprawności; Postawy społeczne a poczucie jakości życia osób niepełnosprawnych; Szanse i zagrożenia edukacji integracyjnej w kontekście jakości życia osób z ograniczeniami sprawności (na podstawie opinii nauczycieli różnych typów szkół) Praca zawodowa - ważny wyznacznik jakości życia osób niepełnosprawnych (polityka Unii Europejskiej wobec zatrudnienia osób niepełnosprawnych); Problemy rodzin z dzieckiem niepełnosprawnym w kontekście jakości życia; Wyrównywanie startu życiowego osób niepełnosprawnych; Możliwości wyboru drogi życia przez osoby niepełnosprawne; Tendencje autodestrukcyjne - osobowość a nepełnosprawność; Następstwa globalnych i lokalnych przeobrażeń społecznych dla jakości życia osób niepełnosprawnych; Rola grup wsparcia w podwyższaniu jakości życia niewidomych i słabo widzących osób w starszym wieku; Korekta Dysfunkcjonalnych Schematów Zachowania (KDSZ) jako narzędzie rehabilitacji psychicznej; Sposoby komunikowania się z niesłyszącymi studentami w czasie egzaminów a jakość kształcenia; Społęczeństwo wobec autonomii osób niesłyszących; Osobowośc młodzieży z uszkodzonym słuchem i słyszącej w świetle Testu Wyborów Kolorów M. Lüschera (wybrane zagadnienia); Percepcja własnej sytuacji a poczucie jakości zycia osób z upośledzeniem umysłowym; Metody rehabilitacji seksualnej osób niepełnosprawnych; Wybrane aspekty poczycia jakości życia bezrobotnych osób niepełnosprawnych; Terapeutyczne walory rozmowy z ciężko chorym dzieckiem; Dobrostan psychiczny a dwa rodzaje inteligencji: emocjonalna i poznawcza; Czy wsparcie społeczne poprawia dobrostan nieśmiałych osób i pomaga w przezwyciężaniu niesmiałości?; Stygmatyzacja chorych psychicznie - kontekst edukacyjny; Psychoedukacja a jakość życia chorych z zaburzeniami psychicznymi; Poczucie jakości życia w okresie późnej dorosłości; Współczesna rzeczywistość a problemy i potrzeby osób w starszym wieku; Jakość życia osób niepełnosprawnych w województwie lubelskim - diagnoza sytuacji materialno-bytowej. Cz.II Jakość życia osób nieprzystosowanych społecznie: Poprawianie wizerunku siebie i wizji przyszłości w procesie skutecznej resocjalizacji; Zróżnicowane mikrosystemy wychowawcze a jakość oddziaływań resocjalizacyjnych i readaptacyjnych; Zatrudnianie skazanych w świetle nowych uregulowań prawnych; Środowiskowe uwarunkowania przestępczości nieletnich w okresie transformacji ustrojowej; Jakość życia rodzin pochodzenia a przeszłość i perspektywy dorastania dziewcząt objętych programem resocjalizacji; Obraz mężczyzny w percpecji dziewcząt resocjalizowanych; Rola i znaczenie rodziny w życiu kobiet popełniających przestępstwa; Zapobieganie przestępczości a jakośc życia w społęcznościach miejskich; Specyfika warunków życiowych ojców alimentatorów - podopiecznych kuratora sądowego; Resocjalizacja twórcza skazanych przez kulturę i sztukę - szansą na zmianę jakości ich życia (na przykładzie Zakładu Karnego we Włocławku); Jakość życia ludzi bezdomnych; Proces życiowego usamodzielniania bezdomnych kobiet (na przykładzie jakościowej analizy przypadków).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; Nr 88)
1. Problemy komunikacji i porozumienia: Komunikacja w rodzinie - patologia procesów komunikacyjnych. 2. Zakłócenia relacji międzyludzkich w rodzinie: Skuteczne porozumiewanie się rodziców z dziećmu, Rodzinnna lojalność, Wpływ doświadczeń rodzinnych na poglądy dzieci dotyczące zdrowia i choroby. 3. Zachowania dewiacyjne i przestępczość: Zakąłd poprawczy jako placówka resocjalizacji nieletnich, Podkultura uczniowska ("kocenie") - formy i zakres występowania zjawiska, 4. Niepełnosprawność, choroba i opieka: Choroba Alzheirmera - problem chorego, jego opiekuna i lekarza, Problemy społecznego odbioru osób z upośledzeniem umysłowym, 5. Ludzie odrzuceni społecznie a rozwój praw człowieka: Osoby stanowiące zagrożenie społeczne (od średniowiecza do czasów współczesnych), Rozwój praw człowieka w teorii i praktyce społecznej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Skrypty Uniwersytetu Śląskiego ; 566)
1. Problemy komunikacji i porozumienia; 2. Zakłócenia relacji międzyludzkich w rodzinie; 3. Zachowania dewiacyjne i przestępczość; 4. Niepełnosprawność, choroba i opieka; 5. Ludzie odrzuceni społecznie a rozwój praw człowieka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 349 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej