Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(175)
IBUK Libra
(21)
ebookpoint BIBLIO
(4)
Forma i typ
Książki
(170)
E-booki
(25)
Czasopisma
(5)
Publikacje naukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(145)
dostępne
(91)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(93)
Czytelnia
(146)
Autor
Bartoszewski Jakub
(6)
Borski Maciej (1975- )
(5)
Rottermund Jerzy
(5)
Koczur Wiesław
(4)
Palak Zofia
(4)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(4)
Dykcik Władysław
(3)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(3)
Klinik Anna
(3)
Kosek-Nita Bogumiła
(3)
Krause Amadeusz
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(3)
Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich
(3)
Szumski Grzegorz
(3)
Zawiślak Aleksandra
(3)
Baran Jolanta
(2)
Chodkowska Maria
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Danilewska Joanna
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(2)
Gredka-Ligarska Iwona
(2)
Gurdek Magdalena (1977- )
(2)
Kalisz Anna
(2)
Kazanowski Zdzisław
(2)
Komorska Marta
(2)
Kosakowski Czesław
(2)
Kołaczek Bożena
(2)
Kwaśniewska Grażyna
(2)
Lityński Adam (1940- )
(2)
Majewski Kamil
(2)
Mazurczak Anna
(2)
Niedbalski Jakub
(2)
Nowicka Agnieszka
(2)
Paluszkiewicz Magdalena
(2)
Pisula Ewa
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Prokosz Małgorzata
(2)
Raś Danuta
(2)
Rączaszek Andrzej
(2)
Sekułowicz Małgorzata
(2)
Smith Deborah Deutsch
(2)
Sołtysiak Teresa
(2)
Szafrańska Anida
(2)
Szczęch Norbert
(2)
Wojciechowski Franciszek
(2)
Wojnarska Anna
(2)
Wrona Sylwia
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Zakrzewska-Manterys Elżbieta
(2)
Zeidler Włodzisław
(2)
Śliwak Jacek
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Alexová Milena
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Antonów Kamil
(1)
Baczała Ditta
(1)
Badora Sylwia
(1)
Bajorek-Ziaja Hanna
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Baran Beata
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Baraniewicz Danuta
(1)
Barnes Colin
(1)
Bartkowicz Zdzisław
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bereziński Mirosław
(1)
Bernat Rafał
(1)
Białas Marcin
(1)
Binnebesel Józef
(1)
Bokajło Wiesław
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borowski Marek
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Bosak-Sojka Maria
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Buliński Leszek
(1)
Burek Wojciech
(1)
Błaszczak Anna
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Celińska-Miszczuk Agata
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cibor Ryszard
(1)
Ciborowska Agnieszka
(1)
Cichoń Kamil
(1)
Ciechorski Jan
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czapiga Alina
(1)
Czerniak-Swędzioł Justyna
(1)
Daniluk Paulina
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dobrzeniecki Romuald
(1)
Domańska Monika
(1)
Doroszewska Janina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(70)
2000 - 2009
(123)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(200)
Język
polski
(199)
angielski
(1)
Temat
Niepełnosprawni
(102)
Pedagogika specjalna
(40)
Dziecko niepełnosprawne
(37)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(18)
Rehabilitacja (med.)
(18)
Rodzina
(15)
Niepełnosprawni umysłowo
(14)
Ludzie starzy
(12)
Pedagogika resocjalizacyjna
(12)
Kształcenie integracyjne
(11)
Dziecko
(10)
Opieka społeczna
(10)
Rynek pracy
(10)
Patologia społeczna
(8)
Rehabilitacja zawodowa
(7)
Szkolnictwo
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
Bezrobocie
(6)
Dziecko głuche
(6)
Młodzież
(6)
Młodzież niepełnosprawna
(6)
Wychowanie w rodzinie
(6)
Alkoholizm
(5)
Dyskryminacja chorych i niepełnosprawnych
(5)
Dziecko niedosłyszące
(5)
Dziecko niewidome
(5)
Nauczanie
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Polityka społeczna
(5)
Społeczeństwo
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Wykluczenie społeczne
(5)
Agresywność
(4)
Autyzm
(4)
Dziecko autystyczne
(4)
Dziecko upośledzone
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Głusi
(4)
Integracja społeczna
(4)
Internet
(4)
Muzykoterapia
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Oligofrenopedagogika
(4)
Osoby z niepełnosprawnością
(4)
Praca
(4)
Studenci niepełnosprawni
(4)
Świadczenia społeczne
(4)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(3)
Biblioterapia
(3)
Dziecko głuchociemne
(3)
Dziecko niedowidzące
(3)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(3)
Jakość życia
(3)
Konwencja o Prawach Osób Niepełnosprawnych (2006)
(3)
Marginalizacja społeczna
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Pedagogika
(3)
Poradnictwo zawodowe
(3)
Pracodawcy
(3)
Prawa człowieka
(3)
Prawo pracy
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Psychologia rozwojowa
(3)
Socjologia
(3)
Szkolnictwo specjalne
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Aspiracje
(2)
Demografia
(2)
Dyskryminacja
(2)
Dyskryminacja religijna
(2)
Dyskryminacja ze względu na orientację seksualną
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Homoseksualizm
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Inwalidztwo
(2)
Kadry
(2)
Kalectwo
(2)
Komputery
(2)
Kultura
(2)
Logopedia
(2)
Macierzyństwo
(2)
Mniejszości narodowe
(2)
Multimedia
(2)
Młodzież głucha
(2)
Narkomania
(2)
Narkotyki
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Niedorozwój umysłowy
(2)
Niepełnosprawni ruchowo
(2)
Niewidomi
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Podmiotowość
(2)
Temat: czas
1989-
(11)
2001-0
(9)
2001-
(3)
1901-2000
(2)
1901-
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Czechy
(1)
Dolnośląskie, województwo
(1)
Francja
(1)
Jagielnica (Ukraina, obw. tarnopolski, rej. czortkowski ; okolice)
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szwecja
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(8)
Czasopismo naukowe
(5)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Czasopismo prawnicze
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Edukacja i pedagogika
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
200 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 332)
1. Geneza kształcenia zintegrowanego i jej znaczenie dla kształtowania kompetencji uczniów klas początkowych, 2. Biospołeczna koncepcja niepełnosprawności i jej znaczenie dla funkcjonowania dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych, 3. Model pomocy dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w nowoczesnej koncepcji kształcenia, 4. Pedagogiczna interpretacja wybranych koncepcji programowych, 5. Ocena opisowa w edukacji uczniów klas początkowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie: Szanse i ograniczenia w doświadczeniu matki. O znaczeniu rozważania macierzyństwa z perspektywy psychologii osoby. Część I. Stawanie się matką. O przygotowaniu do macierzyństwa i macierzyństwie w toku życia: Psychologiczna analiza związków między ciałem i psyche w okresie ciąży; Kształtowanie i rozwój wzajemnej relacji z dzieckiem w pierwszych latach jego życia (o podwalinach charakteru człowieka); Pomiędzy tożsamością a autonomią. O byciu matką dziecka dorastającego i dorosłego. Część II. Trud bycia matką. O innych obliczach macierzyństwa: W oczekiwaniu na macierzyństwo. Funkcjonowanie kobiet z problemami w prokreacji; Macierzyństwo utracone. Funkcjonowanie matek dzieci nienarodzonych; Macierzyństwo przerwane. Żałoba po stracie dziecka; Macierzyństwo walczące. Funkcjonowanie matek dzieci niepełnosprawnych; Macierzyństwo przyjęte. O psychicznym funkcjonowaniu matek adopcyjnych. Zamiast zakończenia: macierzyństwo w XXI wieku. O autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Czym jest autyzm 2. Autyzm u małego dziecka 3. Rozpoznawanie autyzmu u małych dzieci 4. Diagnoza autyzmu 5. Zabawa u dzieci z autyzmem 6. Terapia małych dzieci z autyzmem 7. Rodzice w terapii małego dziecka z autyzmem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Polityka społeczna w Unii Europejskiej w XXI wieku: Wykuwanie Europejskiego Modelu Społecznego; Prawa społeczno-ekonomiczne człowieka w Traktacie Konstytucyjnym dla Europy i Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej; Wielosektorowa polityka społeczna- wybrane doświadczenia międzynarodowe; Rola sektora non-profit w realizacji zadań publicznych z zakresu polityki społecznej w krajach Unii Europejskiej; Aktualność idei sprawiedliwość społeczna w polityce społecznej; Globalizacja a polityka społeczna, czyli co dalej z państwem socjalnym?; Reformy welfare state w świetle ilościowych badań porównawczych; Kryzys gospodarczy- przełom w polityce społecznej czy dalsza jej marginalizacja; Kluczowe rozwiązania systemu polityki społecznej warunkujące przebieg karier rodzinnych w wybranych krajach Unii Europejskiej; Rola programów wspierających aktywność edukacyjną i zawodową młodzieży w Niemczech; 2. Europejskie problemy demograficzne: Demograficzne uwarunkowania polityki społecznej w Unii Europejskiej; Problemy demograficzne Polski na tle europejskim; Determinanty zmian zachowań prokreacyjnych- pomiędzy wschodem z zachodem Europy; Jakiej polityki rodzinnej potrzebuje Europa?; Procedura organizacji edukacji mniejszości narodowych- porównania międzynarodowe; Wykorzystanie rozwiązań polityk imigracyjnych wybranych państw w warunkach polskich; Migracje ze Śląska Opolskiego do Niemiec w okresie sześćdziesięciolecia; 3. Starość i niepełnosprawność w europejskiej polityce społecznej: Wybrane nurty w polityce społecznej wobec osób niepełnosprawnych; Szanse osób niepełnosprawnych na rynku pracy- doświadczenia polskie i zagraniczne; Aktywizacja zawodowa osób niepełnosprawnych w kontekście unijnych regulacji prawnych; Aktywizacja zawodowa osób starszych w perspektywie porównawczej; Sytuacja ludzi starych w państwach Europy Środkowej i Wschodniej w świetle wskaźników EUROSTSTU; 4. Krajowy i międzynarodowy rynek pracy: Polityka rynku pracy w Polsce i w Unii Europejskiej. Analiza komparatywna; Zadania Europejskich Służb Zatrudniania (EURES) na europejskim rynku pracy; Rozwój usług biznesowych w Unii Europejskiej- implikacje dla zatrudnienia; Ewolucja rynku pracy w Portugalii w latach 1986-2006- wnioski dla Polski; Polskie bezrobocie w środowiskach lokalnych; Diagnozowanie potrzeb rynku pracy w działalności publicznych służb zatrudnienia; 5. Międzynarodowe rozwiązania w systemie zabezpieczenia społecznego: Analiza porównawcza systemów emerytalnych Estonii i Łotwy; Europejskie rozwiązania ułatwiające opiekę nad dzieckiem- wybrane przykłady; Rola sieci społecznych we wspomaganiu rodziny; Bezdomność dzieci w Unii Europejskiej i w Polsce; 6. Przestrzenne i regionalne problemy polityki społecznej: Zasada programowania w UE, a lokalna i regionalna polityka społeczna w Polsce; Cele ewaluacji projektu europejskiego- szansa dla efektywnego wykorzystania środków publicznych; Zróżnicowania dochodowe i ubóstwo w nowych państwach członkowskich Unii Europejskiej; Wymiar społeczny foresightu regionalnego; Regionalna polityka społeczna względem mniejszości romskiej na przykładzie działań w województwie opolskim, w ramach wieloletniego Programu na rzecz społeczności romskiej w Polsce; 7. Polityka gospodarcza a polityka społeczna: Polityka gospodarcza wobec kryzysu finansowego. Wybrane zagadnienia; Społeczna odpowiedzialność biznesu w zakresie kreowania zrównoważonej konsumpcji; Prawo do dochodu obywatelskiego jako alternatywa dla prawa do pracy; Sytuacja odbiorcy końcowego w wybranych sektorach infrastruktury gospodarczej w Polsce na tle rozwiązań unijnych; Społeczne aspekty restrukturyzacji górnictwa w wybranych krajach Unii Europejskiej; Przesłanki i wyzwania społecznej polityki mieszkaniowej UE.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Muzyczna zabawa / Mirosław Zalewski. - Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, 2008. - 125, [3] s. : rys.; schem.; tab. ; 24 cm.
I. Część teoretyczno-praktyczna: 1. Wspomaganie rozwoju dzieci z głęboką niepełnosprawnością: Dziecięce porażenie mózgowe- definicje i klasyfikacja; Charakterystyka rozwoju psychofizycznego osób z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej; Rehabilitacja osób ze sprzężonymi upośledzeniami- metody oddziaływań rehabilitacyjnych w odniesieniu do osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym; Muzykoterapia w teorii i praktyce; 2. Wspomaganie rozwoju dzieci przedszkolnych: Wspomaganie rozwoju mowy dzieci przedszkolnych w wieku od 3 do 6 roku życia w kontekście kompetencji językowych i komunikacyjnych- terapia śpiewem; II. Część praktyczna: 1. Repertuar piosenek i propozycje aktywności
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biuletyn RPO. Źródła ; 2012 nr 10)
(Zasada Równego Traktowania. Prawo i praktyka ; nr 6)
1. Niepełnosprawność i osoba niepełnosprawna- od medycznego do społecznego modelu niepełnosprawności; 2. Równość osób z niepełno sprawnościami wobec prawa- sytuacja prawna osób ubezwłasnowolnionych; 3. Projektowanie uniwersalne- równość praw poprzez dostępność; 4. Równy dostęp do edukacji osób z niepełno sprawnościami; 5. Cyfrowe wyłączenie osób z niepełno sprawnościami; 6. Zabezpieczenie społeczne osób niepełnosprawnych; 7. Udział osób z niepełno sprawnościami w wyborach; 8. Dostęp osób z niepełno sprawnościami do wymiaru sprawiedliwości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 341 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 311 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Nauki o finansach to dziedzina, w której stale dzieje się coś nowego. Jest to odpowiedź na wciąż zmieniającą się sytuację w skali zarówno globalnej, jak i kraju. W kolejnym numerze naszego czasopisma przedstawiamy Czytelnikom osiem opracowań z różnych działów tej nauki. Działy te, nazwane częściami, podobnie jak we wcześniejszym numerze, zatytułowaliśmy odpowiednio: „Finanse publiczne”, „Finanse przedsiębiorstw, rachunkowość i analiza finansowa” oraz „Rynki finansowe”. Uznaliśmy przy tym, że w aktualnej sytuacji rynkowej bank częściej się jawi jako przedsiębiorstwo niż jako element tradycyjnego systemu bankowego. Dlatego też artykuł o ofercie ubezpieczeniowej banków został zakwalifikowany do części „Finanse przedsiębiorstw”. Szczególną uwagę chciałabym zwrócić na tekst poświęcony analizie narastającego uzależnienia finansów jednostek samorządowych od finansowania zewnętrznego, znacznie ograniczającego ich samodzielność finansową. Jest to jeden z najbardziej niepokojących problemów finansów publicznych, nadal nie rozwiązany, mimo upływu ćwierćwiecza od wprowadzenia tej fundamentalnej reformy ustrojowej. Mam nadzieję, że lektura artykułów zawartych w tym numerze będzie interesująca i inspirująca. Ewa Bogacka-Kisiel
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Konteksty teoretyczne. Polska pedagogika drugiej połowy XX wieku w walce o swoją tożsamość; Historia oświaty i jej miejsce w naukach pedagogicznych; Andragogika i jej usytuowanie w rodzinie nauk pedagogicznych; Wybrane elementy koncepcji rozwoju moralnego człowieka; O konieczności wyjścia pedagogiki poza współczesną humanistykę. 2. Rewalidacja. Humanistyczne paradygmaty wobec problemów pedagogiki specjalnej; Niezależność i samodzielność niepełnosprawnych warunkiem pełnej rehabilitacji; Znaczenie nauczania integracyjnego dla rozwoju dziecka i efektywności edukacji; Użytkownicy biblioterapii - psychologiczna charakterystyka typów i metod leczenia. 3. Resocjalizacja. Współczesne brzmienie resocjalizacji; W sprawie tożsamości pedagogiki penitencjarnej; Problem równego traktowania kobiet-więźniów w świetle teorii i praktyki penitencjarnej w Stanach Zjednoczonych i Polsce; Postawa nieletnich wobec resocjalizacji i jej wybrane korelaty; Aprobata i dezaprobata społeczna jako czynnik modyfikujący prezentowany obraz siebie przez młodzież niedostosowaną społecznie; Badanie koncentracji uwagi w diagnozie uczniów niedostosowanych społecznie; Działania nauczycieli stymulujące zachowania dewiacyjne uczniów; Zjawisko mobbingu na terenie szkół niemieckich. 4. Pedagogika społeczna i opiekuńcza. Pedagogika społeczna we współczesnej humanistyce polskiej; Humanizm współczesnej pedagogiki opiekuńczej; Formy pracy z rodzinami zastępczymi w Ośrodku Adopcyjno-Opiekuńczym; System integrowanej pomocy wolontariackiej dzieciom i młodzieży w rodzinach dysfunkcyjnych. 5. Pedagogika szkolna. Kategorie humanistyczne w wirówce szkół niepublicznych; Pedagogika Gestalt jako nurt pedagogiki humanistycznej; Nowa rola pedagoga szkolnego w kontekście grupy wsparcia dla kobiet samotnie wychowujących dzieci i dotkniętych bezrobociem; Komputer zamiast "marchewki" w pracy pedagoga szkolnego; Pedagog we współczesnym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ortopedagogika- system w okresie przemian; 2. Naukowe podejście do złożonej rzeczywistości; 3. Podstawy antropologiczne; 4. Paradygmat upośledzenia i jego konsekwencje; 5. Paradygmat systemowo- ekologiczny; 6. Integracja jako niejednoznaczna zasada; 7. Zakres działania ortopedagigicznego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Publikacja darmowa
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Key Concepts)
1. Niepełnosprawność: wybór modeli. 2. upośledzające społeczeństwo: dominacja i opresja. 3. Opresja społeczna: wzory i podziały społeczne. 4. Upośledzenie, niepełnosprawność i ciało. 5. Kultura, media i wyobrażenia. 6. Polityka niepełnosprawności: przełamywanie barier? 7. Niepełnosprawność a rozwój: globalna perspektywa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Wstęp, 2.Niepełnosprawne studiowanie niepełnospra wnych, 3.Student niepełnosprawny wobec barier architek tonicznych, 4.Dostępność architektoniczna szkoły wyż szej dla niepałnosprawnych, Student niepełnospraw ny w polskich szkołach wyższych, 5.Student niepełno sprawny w systemie szkolnictwa wyższego, 6.Student nie pełnosprawny - możliwości i ograniczenia w zdobyciu wykształcenia na poziomie wyższym na przykładzie UWM w Olsztynie, 7.Szkoła wyższa w uzdrowisku, 8.Uczelnia wy ższa bez barier, 9.Wszechnica Świętokrzyska w Kiel cach jako przykład uczelni bez barier, 10.Studenci nie pełnosprawni w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Gorzowie Wielkopolskim, 11.Rehabilitacja osób słabowi dzących i niewidomych - szansą na edukację wyższą, 12. Metody i techniki nauczania słabowidzących i niewido mych. Sytuacja osób niepełnosprawnych na rynku pracy : 1.Dor dztwo zawodowe dla osób niepełnosprawnych, 2.Koszty i korzysci w systemie rehabilitacji zawodowej osób nie pełnosprawnych, 3.Kierunki zmian systemu wspierania za trudnienia osób niepełnosprawnych w aspekcie integracj i Polski z Unią Europejską, 4.Niewidomy na rynku pracy - szanse i zagrożenia.Zatrudnianie pomimo czy dzięki niepełnosprawności?, 5.Pub integracyjny - pomysł na działalność gospodarczą. Niepełnosprawni i edukacja na świecie : 1.Edukacyjne d rogi młodzieży niesłyszącej w Norwegii. Sztuka i twórczość w terapii osób niepełnosprawnych : 1.Wystawa "Dotyk", 2.Galeria dotyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pierwszy tom z nowej serii wydawniczej SOCIALITER powstającej we współpracy z Instytutem Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji UW. Publikacja dotycząca polityki publicznej w obszarze niepełnosprawności prezentuje w sposób kompleksowy główne rozwiązania systemowe dotyczące wsparcia dla osób niepełnosprawnych. Autorka najpierw odnosi się do samego zjawiska niepełnosprawności i kwestii terminologicznych, następnie przedstawia zagadnienia związane z orzekaniem o niepełnosprawności, dane dotyczące populacji osób z niepełnosprawnością w Polsce, a także instytucjonalny rozwój polskiego systemu wsparcia osób z niepełnosprawnościami od 1989 roku. Podejmuje też niezwykle ważne kwestie związane z reprezentacją polityczną osób z niepełnosprawnościami oraz z dialogiem między władzami a środowiskiem społecznym, w tym ideę interwencji publicznej w obszarze niepełnosprawności. Systematycznie zostały omówione konkretne obszary wsparcia publicznego dla osób z niepełnosprawnościami, w podziale na wsparcie o charakterze pieniężnym i niepieniężnym, a w obszarze niepieniężnym – na sfery prywatną i społeczną. Zaprezentowano też wybrane wyzwania związane z podejmowaniem interwencji publicznych w obszarze niepełnosprawności, takie jak m.in.: trudności związane ze złożonością systemu, kontrowersje wokół odpłatności za wsparcie, problematyka opiekunów osób z niepełnosprawnościami oraz zagadnienia dotyczące wpływu społecznego na podejmowanie interwencji publicznych. Wskazano również możliwe korekty instytucjonalne. Do publikacji dołączony jest aneks obejmujący wybrane przepisy regulujące podstawowe zadania jednostek samorządu terytorialnego w obszarze niepełnosprawności oraz główne przepisy odnoszące się do omówionych obszarów wsparcia. Całościowość opisu i analizy polityki publicznej wobec niepełnosprawności jest największą zaletą pracy, która stanowi ważny wkład w dorobek studiów nad niepełnosprawnością w Polsce. W jednej monografii, opartej na spójnej i konsekwentnie realizowanej metodologii badawczej, dokonana zostaje analiza następujących zagadnień: kwestii terminologicznych dotyczących zjawiska niepełnosprawności, mechanizmów orzekania o niepełnosprawności, statusu społeczno-ekonomicznego i demograficznego populacji osób z niepełnosprawnością w Polsce, reprezentacji politycznej osób z niepełnosprawnościami, dialogu między władzami a środowiskiem społecznym osób z niepełnosprawnościami, instytucjonalnego rozwoju polskiego systemu (od roku 1989). (…) Praca powinna stać się ważnym elementem listy lektur w zakresie analizy funkcjonowania polityk publicznych w Polsce, ale także takich zagadnień, jak funkcjonowanie trzeciego sektora w obszarze polityki publicznej i mechanizmy rzecznictwa na rzecz interesów defaworyzowanych grup społecznych. Politycy – szczebla zarówno ogólnokrajowego, jak i lokalnego – oraz ich zaplecze doradcze stanowią również potencjalny krąg odbiorców pracy, gdyż stanowi ona wyczerpujący przegląd najistotniejszych zagadnień odnoszących się do ważnego obszaru polityki społecznej w Polsce. (Z recenzji prof. Barbary Gąciarz) Szczególnymi odbiorcami tej książki powinni być studenci pracy socjalnej, pedagogiki, psychologii oraz pracownicy socjalni. Generalnie grono osób, którym bliskie są takie zagadnienia, jak miejsce osoby z niepełnosprawnościami w społeczeństwie, sytuacja prawna osób z niepełnosprawnościami. W zasadzie ta książka (…) powinna trafić do rąk pracowników wszystkich instytucji pomocy społecznej, organizacji pozarządowych zajmujących się wspieraniem rodzin, do fundacji i instytucji, których celem działań jest szeroko rozumiana pomoc i wsparcie dla osób z niepełnosprawnością. Książka powinna też trafić do rąk uczestników szkolenia specjalizacyjnego Organizacja Pomocy Społecznej (…). Powinna być lekturą obowiązkową również dla wykładowców na tej specjalizacji. (Z recenzji prof. Anny Michalskiej) Seria wydawnicza SOCIALITER powstaje we współpracy Instytutu Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji UW i Wydawnictw Uniwersytetu Warszawskiego. Ukazują się w niej publikacje przedstawiające rezultaty interdyscyplinarnych studiów i badań nad funkcjonowaniem społeczeństwa. Ich tematyka obejmuje zagadnienia kryminologii, pedagogiki, penitencjarystyki, polityki publicznej, prawa, psychologii i socjologii. Prace publikowane w serii są adresowane do akademików, badaczy, studentów oraz osób zaangażowanych w życie publiczne. Rada Redakcyjna serii: Aleksander Manterys (przewodniczący), Bartłomiej Skowroński, Dagmara Woźniakowska-Fajst. ****** Disability as a field of public intervention Book on the public policy towards disability presents in a comprehensive manner the main system solutions for supporting disabled people in Poland. Selected problems related to the public interventions in the area of disability were also presented, and possible institutional adjustments were indicated. The SOCIALITER series is created in cooperation with the Institute of Social Prevention and Rehabilitation of the University of Warsaw and the publishing houses of the University of Warsaw. It contains publications presenting the results of interdisciplinary studies and research on the functioning of society. Their topics include the issues of criminology, pedagogy, penitentiary studies, public policy, law, psychology and sociology. The works published in the series are addressed to academics, researchers, students and people involved in public life. Editorial Board of the series: Aleksander Manterys (chairman), Bartłomiej Skowroński, Dagmara Woźniakowska-Fajst. ********* Dr Agnieszka Dudzińska - adiunkt na Wydziale Stosowanych Nauk Społecznych i Resocjalizacji Uniwersytetu Warszawskiego. --------- PhD Agnieszka Dudzińska - assistant professor at the Faculty of Applied Social Sciences and Rehabilitation at the University of Warsaw.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Część I. Wyzwania rehabilitacyjno-opiekuńcze wobec osób w okresie późnej dorosłości: Geragogika specjalna w starzejącym się społeczeństwie – potrzeby i możliwości; Wychowanie do godnej „złotej jesieni życia” w stadium integralności / „bilansowania drogi życiowej” – pedagogiczne implikacje koncepcji cyklu życia Erika H. Eriksona. Część II. Terapie niespecyficzne: Technologie wspomagające dla osób starszych z niepełnosprawnością; Wpływ fizjoterapii na sprawność fizyczną i psychiczną osób w podeszłym wieku. Część III. Terapie specyficzne: Zaburzenia mowy w chorobie Parkinsona; Wsparcie seniorów z niepełnosprawnością – na przykładzie terapii logopedyczno-psychologicznej osób z chorobą Parkinsona; Charakterystyka mowy osób z chorobą Alzheimera na przykładzie opowiadania historyjki obrazkowej; Metoda walidacji w opiece nad starszą osobą z demencją; Wspieranie seniora z niepełnosprawnością intelektualną w warunkach instytucjonalnych; Rehabilitacja optyczna osób starszych. Część IV. Z frontu badań i doświadczeń opiekuńczych: Paradygmat starości w percepcji współczesnego społeczeństwa w kontekście wypowiedzi seniorów, ich postaw, planów i oczekiwań; Działania w zakresie sportu, rekreacji oraz turystyki realizowane przez ośrodki pomocy społecznej w Polsce, skierowane do osób wykluczonych-seniorów; Percepcja czasu a doświadczenie lęku przez osoby w okresie późnej dorosłości – analiza wyników badań własnych; Praca z osobami starszymi z demencją – doświadczenia praktyczne opiekuna. Część V. Wkład seniorów do jakości życia społecznego: Ludzie starzy – strażnicy pamięci i nadziei; Osoba starsza jaką wartość w rodzinie. Noty o autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wstęp i założenia badawcze pracy, 2. Osoby niepełnosprawne: definicje, klasyfikacja, charakterystyka, 3. Rodzina w przestrzeni życiowej osób niesprawnych w okresie adolescencji, 4. Oblicza niepełnosprawności w okresie adolescencji, 5. Diagnoza systemu rodzinnego młodzieży z niepełnosprawnością, 6. Analiza i ocena powinności rodziny wobec problemów medycznych i rehabilitacyjnych dorastających osób niepełnosprawnych, 7. Uwarunkowania schematów poznawczych sytuacji życiowej osób niepełnosprawnych w okresie dorastania, 8. Funkcjonowanie adolescentów w przestrzeni społecznej i edukacyjnej, 9. Próba syntezy badań i rekomendacje dla praktyki edukacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Niepełnosprawni pomiędzy psychologią a ortopedagogiką. 1. Czy na pewno integracja? Postawy wobec osób niepełnosprawnych: stare problemy, nowe wątpliwości. Odkrywanie i akceptacja ludzkiej godności. 2. Psychopatologia i ortopedagogika w służbie niepełnosprawnych. Różnorodność i tożsamość. 3. Wzorzec i model? Pojęcie normy i jego status w okresie transformacji. 4. Poznać i zrozumieć, aby działać. Diagnoza dla osób z niepełnosprawnością: nowe modele, nowe zadania, nowe zagrożenia. 5. O niektórych osobliwościach czynności psychologa klinicznego. Część II: Humanizm i niepełnosprawność - promowanie jakości życia. 6. Humanizacja pomocy udzielanej osobom z niepełnosprawnością. 7. Diagnoza poczucia jakości życia u osób w starszym wieku. 8. Psychologiczna diagnoza środowiska społecznego - zapomniany wymiar poznawania ludzi. Część III: Odkrywanie niepełnosprawności: korzenie ortopedagogiki. 9. Od Johanna Heinricha Pestalozziego do Heinricha Hanselmanna i Paula Moora - europejski nurt ortopedagogiki. 10. Cenne, choć nieudane próby ukonstytuowania ortopedagogiki w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Europejska ; 24)
Kilka słów o Unii Europejskiej; Definicja niepełnosprawności w krajach Unii Europejskiej; Strategia Unii Europejskiej wobec niepełnosprawności; Walka z dyskryminacją; Tworzenie europy bez barier; Przeciwdziałanie społecznemu wykluczeniu; Rok 2003 wielkie wyzwanie; Organizacje pozarządowe w Unii Europejskiej; Finansowanie działań Unii Europejskiej na rzecz osób z niepełnosprawnością; Phare; ISPA; Sapard; Leonardo da Vinci II; Sokrates II.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poszukiwanie nowatorskich i alternatywnych koncepcji indywidualnej rehabilitacji oraz społecznej integracji osób niepełnosprawnych - aktualnym wyzwaniem praktyki edukacyjnej; O procesie wyboru metod rehabilitacji; O potrzebie stosowania terapii pedagogicznej w rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych; Elementy struktury diagnozy sytuacyjnej dla celów rehabilitacji; Strategii aktywizujące w diagnozie i terapii dzieci ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju; Współczesne technologie w służbie kształcenia i wychowania niepełnosprawnych dzieci i młodzieży; Podmiotowy i ekologiczny kontekst procesu rehabilitacji. Implikacje dla praktyki; Kontrowersje wokół przejścia od nauczania indywidualnego do nauczania w zespole klasowym uczniów z mózgowym porażeniem dziecięcym; Indywidualne i integracyjne zajęcia rehabilitacyjne z wykorzystaniem różnych modyfikacji Metody Dobrego Startu; Modyfikacja pracy rewalidacyjnej w ośrodkach leczniczo-wychowawczych w kontekście holistycznej koncepcji promocji zdrowia; Możliwości wykorzystania metod opartych na kontakcie z ciałem w pracy terapeutycznej prowadzonej w domach pomocy społecznej; Psychoemocjonalne wyznaczniki społecznej integracji dzieci przewlekle chorych; Raport o stanie placówek integracyjnych w Polsce w roku szkolnym 1996/97 - dostęp i jakość; Psychospołeczne uwarunkowania nauczania i wychowania integracyjnego; Wczesna rehabilitacja a integracyjne nauczanie a wychowanie; Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u dzieci upośledzonych umysłowo w procesie kształcenia integracyjnego; Metoda "dwuczłowieka" w rehabilitacji osób głęboko upośledzonych umysłowo; Realizacja specjalnych potrze edukacyjnych dzieci niewidomych i słabowidzących w integracji szkolnej; Działania na rzecz integracji z rówieśnikami dzieci niewidomych w wieku przedszkolnym; Jak pomagać rodzicom dzieci z autyzmem?; Empatia oraz metody psychoaktywne w procesie integracji dzieci niepełnosprawnych w edukacji wczesnoszkolnej; Warsztaty edukacji ekologicznej jako forma integracyjnego nauczania i wychowania; Problemy edukacji i młodzieży niepełnosprawnej w systemie nauczania indywidualnego; O indywidualnych formach pedagogicznego wsparcia i pomocy specjalnej w rehabilitacji i edukacji dziecka z niesprawnością ruchową w szkolnictwie ogólnodostępnym; Perspektywy i ograniczenia nauczania zintegrowanego w pracy z dzieckiem w szkole szpitalnej i sanatoryjnej; Rozwiązania metodyczne stosowane przez nauczycieli w ramach indywidualnego nauczania początkowego dzieci z dysfunkcją narządu ruchu; Wspomaganie rozwoju psychoruchowego dzieci z dysfunkcjami globalnymi; Rewalidacja dzieci z upośledzeniem sprzężonym w środowisku domowym - zadania pedagoga specjalnego; Modele terapii w rodzinach z osobami z umiarkowaną, znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną; Metoda Felicji Affolter w terapii dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Możliwości wykorzystania bajek relaksacyjno-wyobrażeniowych w pracy dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami rozwoju; Nowatorskie rozwiązania metodyczne w rehabilitacji dzieci autystycznych (na przykładzie Wielkiej Brytanii i Ukrainy); Rozwijanie bezpośredniej pamięci wzrokowej u dziecka niesłyszącego z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD); Zastosowanie systemu komunikacji alternatywnej w nauczaniu indywidualnym dziecka z wadą słuchu w świetle założeń surdologii; Organizacja poradnictwa dla rodziców dzieci z wada słuchu; Praca z dzieckiem dyslektycznym w gabinecie arteterapii; Lalki teatralne we wczesnej rewalidacji dzieci z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku; Mobilna rekreacja muzyczna w realizacji przedmiotu "muzyka" w grupie dzieci niepełnosprawnych; Rehabilitacja dzieci niepełnosprawnych z zaburzeniami emocjonalnymi poprzez muzykoterapię; P.M.D. (PAMAD) - izraelski program nauczania specjalnego zintegrowanego z komputerem; LOGOS - założenia metodyczne i realizacja programu komputerowego w rehabilitacji zaburzeń mowy i słuchu; Wykorzystanie metodyki zuchowej w kształtowaniu autonomii; Origami jako technika rehabilitacji osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej