Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(142)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(136)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(6)
Czasopisma
(5)
E-booki
(3)
Druki ulotne
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(114)
dostępne
(76)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(81)
Czytelnia
(114)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(16)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(13)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(9)
Grabowska Tatiana
(5)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(5)
Kaliszewska Małgorzata
(5)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(5)
Moroz Henryk
(5)
Bałachowicz Józefa
(4)
Czyż Stanisław
(4)
Godawa Grzegorz
(4)
Guła-Kubiszewska Halina
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Karpińska Anna
(4)
Klasińska Barbara
(4)
Kochanowska Ewa
(4)
Kocór Maria
(4)
Kowalewski Michał
(4)
Kryk Gabriela
(4)
Starościak Wojciech
(4)
Urbanek Bogdan
(4)
Wrońska Marta
(4)
Czopek Jakub
(3)
Dobrakowski Paweł
(3)
Hallada Marek
(3)
Jakubowicz-Bryx Anna
(3)
Kabat Małgorzata
(3)
Laskowski Mirosław
(3)
Matusek Beata (1975- )
(3)
Morańska Danuta (1963- )
(3)
Morbitzer Janusz
(3)
Muchacka Bożena
(3)
Nycz Edward
(3)
Ostrowski Kazimierz
(3)
Przewoźnik Sylwia
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Urbańska Magda
(3)
Waloszek Danuta (1947- )
(3)
Wereszczyńska Katarzyna
(3)
Łabuz-Roszak Beata
(3)
Bereźnicki Franciszek
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Błędowski Piotr
(2)
Ciechanowska Dorota
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Dusza Bożena
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kaiser Izabella
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Krajewska Anna (1956- )
(2)
Krakowski Krzysztof
(2)
Kraus Ewa (1971- )
(2)
Kruszewski Krzysztof
(2)
Królica Maria
(2)
Kübler Magdalena
(2)
Laska Eugenia Iwona
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lewandowski Marek
(2)
Lewowicki Tadeusz
(2)
Leśniewski Zbigniew
(2)
Lulek Barbara
(2)
Majzner Rafał
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Neckar-Ilnicka Teresa
(2)
Ogrodnik Joanna
(2)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Parczewska Teresa
(2)
Pawelski Leszek
(2)
Pawelski, Leszek
(2)
Piwowarska Ewa
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Pytel Sławomir
(2)
Półturzycki Józef
(2)
Pęczkowski Ryszard
(2)
Rosiak Agnieszka
(2)
Rosół Adam
(2)
Siemieniecki Bronisław
(2)
Sobieszczyk Maria
(2)
Stopolska Joanna
(2)
Szlosek Franciszek
(2)
Szulc Bogdan M
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Łuszczuk Władysława
(2)
Ślęczka Kazimierz
(2)
Świerk Małgorzata
(2)
Żegnałek Kazimierz
(2)
Adamek Irena
(1)
Akademia Podlaska
(1)
Alster Agnieszka
(1)
Aszkiełowicz Aleksandra
(1)
Attard Tonna Michelle
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Baranowska Aneta Sylwia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(51)
2000 - 2009
(81)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(7)
Kraj wydania
Polska
(144)
nieznany (cs)
(1)
Język
polski
(144)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Nauczyciele
(86)
Nauczanie
(48)
Kształcenie
(25)
Nauczanie początkowe
(25)
Pedagogika
(23)
Nauczyciele nauczania początkowego
(21)
Szkolnictwo
(21)
Uczniowie
(17)
Nauczyciele akademiccy
(13)
Wychowanie przedszkolne
(13)
Nauczanie na odległość
(10)
Nauczyciele przedszkoli
(10)
Oświata
(9)
Studenci
(9)
Uczenie się
(9)
Wychowanie
(9)
Internet
(8)
Multimedia
(8)
Szkolnictwo wyższe
(7)
Wychowanie fizyczne
(7)
Edukacja medialna
(6)
Informatyka
(6)
Komputery
(6)
Pedagogika specjalna
(6)
Metody nauczania
(5)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Rodzice
(5)
Efektywność nauczania
(4)
Myślenie twórcze
(4)
Młodzież
(4)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(4)
Nauczyciele zawodu
(4)
Przydatność zawodowa
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Sprawność motoryczna
(4)
Wychowanie do wartości
(4)
Wychowanie estetyczne
(4)
Agresywność
(3)
Dziecko
(3)
Innowacje
(3)
Innowacje pedagogiczne
(3)
Język polski
(3)
Kompetencje medialne
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Ludzie starzy
(3)
Matematyka
(3)
Nauczanie dorosłych
(3)
Pedeutologia
(3)
Pokolenie Z
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Rzeczywistość wirtualna
(3)
Samokształcenie
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Twórczość
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Uczniowie klas początkowych
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Zawód
(3)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Arteterapia
(2)
Badania naukowe
(2)
Cele wychowania
(2)
Dzieciństwo
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Edukacja
(2)
Edukacja europejska
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Edukacja muzyczna
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Gimnazja
(2)
Historia wychowania
(2)
Informacja
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Kultura
(2)
Logopedia
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Mentoring
(2)
Metodologia
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Muzyka
(2)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(2)
Nauczanie -- podręcznik akademicki
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Nauczanie programowane
(2)
Nauczyciel
(2)
Nauczyciele historii
(2)
Nauczyciele informatyki
(2)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1989-
(4)
1901-2000
(3)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Europa
(2)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Chiny
(1)
Dania
(1)
Irlandia
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Malta
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(8)
Podręcznik
(7)
Czasopismo naukowe
(5)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Opracowanie
(4)
Materiały konferencyjne
(2)
Monografia
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Księga pamiątkowa
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(29)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Psychologia
(2)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
145 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Referat wprowadzający: Rola i miejsce technologii informacyjnej w okresie reform edukacyjnych w Polsce. Kognitywistyka edukacyjna marzenia a rzeczywistość. Rozdział I - Problemy cywilizacji informacyjnej. Cywilizacja informacyjna i edukacja medialna; Technologia informacyjna w procesie globalizacji edukacji; Mass media, edukacja i przemiany kultury współczesnej; Tożsamość wirtualna, konteksty i paradoksy; Technologia informacyjna zmieniająca edukację; Sieciowa infrastruktura edukacyjna społeczeństwa informacyjnego i gospodarki cyfrowej; Program PIONIER - implikacje edukacyjne; Przygotowania studentów do wykorzystania Internetu; Tworzenie oscylacyjnych struktur wiedzy w procesie kształcenia w okresie cywilizacji informacyjnej; Inicjatywy na rzecz popularyzacji technologii informacyjnej w Polsce. Rozdział II - Kształcenie na odległość. Wybrane problemy przekazu informacji wykorzystywane w procesie kształcenia; Profesjonalne systemy wideokonferencyjne w projektach edukacyjnych; multimedialny moduł edukacyjny jako element systemu kształcenia na odległość; Zasady dydaktyki ogólnej w kształceniu na odległość; Sztuka ważenia słów w edukacji na dystans; Internet - pojęcie, narzędzie, obszary wykorzystania w kulturze, nauce i edukacji; Standaryzacja materiałów edukacyjnych; Nowe możliwości, potrzeby i zastosowania nauczania na odległość na podstawie praktycznego eksperymentu; Nowoczesne technologie informatyczne w edukacji dorosłych. Rozdział III - Kształcenie nauczycieli. Informatyka i pedagogika; Kilka refleksji z badań pilotażowych dotyczących wykorzystania szkolnej pracowni internetowej przez gminę; Technologia informacyjna a twórczy nauczyciele; Technologia informacyjna w kształceniu nauczycieli różnych specjalności; Internet w pracy pedagogicznej nauczyciela - na przykładzie Multimedialnej Witryny Nauczania Wczesnoszkolnego - www.edukacja.torun.pl; Wykorzystanie interakcyjnych właściwości edytora pisma nutowego w nauczaniu i uczeniu się muzyki w Wyższym Zawodowym Studium Pedagogicznym; Możliwości wykorzystania narzędzi technologii informacyjnej w edukacji. Rozdział IV: Studia podyplomowe. O Podyplomowym Studium w zakresie technologii informacyjnej w nauczaniu niestacjonarnym; Interakcja między uczestnikami kursu internetowego na przykładzie Studium Menedżerskiego Global MiniMBA; Pokolenie dorastające z komputerem wkracza na uniwersytety - nowe wyzwania edukacyjne; Słuchacze studiów podyplomowych prowadzonych przez Instytut Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej AP im. KEN w Krakowie jako propagatorzy technologii informacyjnej; Multimedialne prace dyplomowe. Rozdział V - Komputer (TI) w kształceniu. Jakie zmiany powoduje stosowanie nowych technologii w szkolnym nauczaniu matematyki?; Technologia informacyjna w szkole. Środki i narzędzia dydaktyczne w zreformowanej szkole; Systemy multimedialne w edukacji. Multimedia a gry dydaktyczne; Struktury informacyjne komunikatu multimedialnego w formie prezentacji; Analiza zastosowania multimedialnych programów komputerowych w procesie dydaktycznym; Multimedialny charakter symulacji lotniczej; Authorware Proffesional For Windows - uniwersalne narzędzie do tworzenia oprogramowania wspomagającego kształcenie; Wspomaganie komputerowe w kształceniu kulturowym na lekcjach języka polskiego w szkole podstawowej i gimnazjum; Wykorzystanie metody projektów do interdyscyplinarnego nauczania informatyki; Elektroniczne obrazy w katechezie, czyli e-ikony; Komputer we wspomaganiu pracy dydaktyczno-wychowawczej w przedszkolu; Propozycja zajęć plastycznych wykorzystujących komputer jako narzędzie plastyczne; Komputerowe wspomaganie nauki czytania u dzieci 6-letnich; Programowanie obiektowe w kształceniu przyrodników; Przegląd wybranych systemów oceniania wspomaganego komputerowo (CAA); Samoocena szkoły w dobie reformy oświaty. Rozdział VI - Technologia informacyjna w pedagogice specjalnej. Media w kształceniu specjalnym; Technologia informacyjna w kształceniu studentów pedagogiki rewalidacyjnej; Komputerowo wspomagany proces diagnostyczno-terapeutyczny trudności w nauce czytania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Innowacje we współczesnej szkole oraz dydaktyce, 2. Aktualne pojęcia i zadania dydaktyki, 3. Humanistyczne podejście do nauczania, 4. Przygotowanie nauczyciela do prowadzenia zajęć, rozkład zajęć, 5. Dwudziestowieczne koncepcje nauczania, 6. Szkolnictwo alternatywne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Organizacja rozwoju zawodowego nauczyciela, 2. Kompetencje nauczycieli we współczesnej cywilizacji, 3. Twórczy rozwój nauczyciela
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Idea obywatelskości w prawie i nauce; Edukacja obywatelska (model szkoleniowy); Praktyka wychowania obywatelskiego; Nauczyciel- trener
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ewaluacja i innowacje w edukacji.)
1. Ewaluacja szkolna w aspekcie ustalania efektywności procesu dydaktyczno-wychowawczego zorientowanego na jego jakość; 2. Prakseopedagogiczne aspekty kontroli i oceny procesów kształcenia i wychowania; 3. Aksjologiczne wymiary edukacji pedagogicznej kandydatów na nauczycieli; 4. Czynniki zwiększające duchowe zasoby nauczyciela; 5. O dobrym nauczycielu- w kontekście wybranych cnót i samooceny; 6. Istota kształcenia nauczycieli- prowadzenie ku samoocenie; 7. Talent pedagogiczny i wiedza przedmiotowa jako warunek sukcesów nauczyciela; 8. Samowiedza i samoświadomość podmiotowości w edukacji; 9. Skuteczność kształcenia i wychowania w kontekście zadań priorytetowych; 10. Start w zawodzie i warunki pracy nauczycieli (w opiniach nauczycieli emerytów); 11. Ocena edukacyjnych portali dla nauczycieli; 12. Można i trzeba uczyć inaczej; 13. Współczesne rozumienie procesu nauczenia- uczenia się a kompetencje pedagogiczne nauczycieli; 14. Ocenianie szkolne po nowemu; 15. W poszukiwaniu skutecznych metod oceny i samooceny indywidualnych stylów uczenia się; 16. Kontrola i ocena skuteczności kształcenia w szkole wyższej; 17. Samoocena studenta w kontekście praktyk pedagogicznych; 18. Ocena zachowania jako narzędzie restrykcji czy wychowania?; 19. Zdrowie w procesie wychowania (między akceptacją a odrzuceniem); 20. Ocenianie i samoocena jako element kompetencji zawodowych nauczyciela; 21. Ocenianie jako jeden z podstawowych składników kompetencji dydaktycznych nauczyciela; 22. Doskonalenia jakości pracy nauczyciela w zakresie kompetencji informacyjnych; 23. Uwarunkowania kształtowania kompetencji nauczycieli w zakresie oceniania w szkole podstawowej; 24. Niemoc i daremność. Refleksja nad Encyklopedią Pedagogiczną XXI wieku; 25. Nauczyciel o sobie- wokół uwarunkowań trafności autoobrazu; 26. Dylematy związane z uwzględnieniem podmiotowości oraz indywidualizacji w procesach kształcenia; 27. Ewaluacja wybranych obszarów pracy szkoły zawodowej; 28. Ocena opisowa w opinii rodziców uczniów klas młodszych29. O indywidualizacji w nauce czytania i pisania; 30. Ocena i samoocena w klasach integracyjnych; 31. Problem niepowodzeń szkolnych w świadomości przyszłych nauczycieli; 32. Samoocena pracy pedagoga szkolnego; 33. Ocena pracy bibliotekarza szkolnego; 34. O relacji między występowaniem preferencji a samooceną uczniów początkowej edukacji muzycznej; 35. Dylematy nauczyciela muzyki- jak oceniać młodych twórców?; 36. Inteligencje wielorakie w praktyce edukacyjnej- kierunki poszukiwań i możliwości wykorzystania; 37. Ewaluacja działalności bibliotek publicznych doby ponowoczesnej; 38. Ocena i samoocena na turystycznym szlaku; 39. Przedszkole w ocenie rodziców; 40. Samoocena ucznia a samoocena nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
1.Samouctwo informacyjne i pojęcia pokrewne oraz metodologia badań, 2.Szkoła wyższa w społeczeństwie informacyjnym, 3.Techniki informacyjne jako narzędzie pracy dla nauczycieli akademickich, 4.Wpływ technik informacyjnych na style studiowania, 5.Administrator sieci lokalnej w systemie funkcjonowania szkoły wyższej, 6.Samouctwo informatyczne wyzwaniem współczesności, 7.Biograficzne uwarunkowania samouctwa komputerowego nauczycieli akademickich, 8.Samouctwo informatyczne jako forma i metoda doskonalenia naukowo-dydaktycznego, 9.Środki informacyjne i infrastruktura w samodoskonaleniu naukowo-dydaktycznym, 10.Zasady etyczne i higiena zdrowotna w samouctwie informacyjnym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monographs / College of Management "Edukacja")
Zawiera: Part One I. Creative approach to teaching: Creativity; Younger school age children. II. Developing creativity in teacher training: Teacher competencies; Creativity development project. III. Creativity and school performance of students: Drawbacks of contemporary education; Creativity as the aim of education and as a psychological phenomenon; A creative individual. Part Two IV. A creative teacher of physical education in integrated education (on the example of primary school grades 1-3): The teacher and physical education; Working conditions of students and teachers; Determinants of physical education teaching effects; Values. Personality, and competences of a physical education teacher in the opinion of students; Summary. Part Three V. Factors increasing teachers’ job satisfaction: Job satisfaction; Job satisfaction in the teaching profession; Satisfaction factors in the teaching profession. VI. Motivational factors hierarchy in the teaching profession: Motivating teachers; Motivating teachers as a fundamental managerial task of a school headmaster. VII. How to creatively manage a school. Leadership in school management: Leading people in an organization. Key aspects and assumptions of the contemporary human resource management; The role and tasks of a school manager; The leadership role of the headmaster in school management; The school headmaster and leadership. VIII. Profession teacher: between educational theory and practice: Education: a chance for development or survival?; Evolution directions and questions about the shape of education; Education, teacher, student: connections and relations; Attention, changes are coming; Education as a path to freedom or enslavement: questions and answers. Conclusion. References.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
( Edukacja Nauczycielska Polonisty / red. Anna Janus-Sitarz)
1. Humanizm - odkrywanie osobowości nauczyciela-terapeuty, 2. Zdarzenia krytyczne w nauczaniu - budowanie refleksyjnej postawy nauczyciela, 3. Analiza transakcyjna - odkrywanie relacji nauczyciel-uczeń w sytuacjach dydaktyczno-wychowawczych, 4. Istota stylu terapeutycznego na lekcjach języka polskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podmiotowość człowieka a wyzwania współczesności; 2. Podmiotowość jako kategoria analityczna i kreatywna we współczesnej humanistyce; 3. Kontekst edukacyjny rozwoju podmiotowego dziecka; 4. Kategoria podmiotowości w praktyce edukacyjnej klas początkowych; 5. Podmiotowość dziecka w teorii indywidualnej nauczycieli klas początkowych; 6. Kształtowanie doświadczeń podmiotowych dzieci na zajęciach w badanych klasach; 7. Style działań edukacyjnych nauczycieli a szkolne doświadczenia uczniów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Edukacja jako pomoc w rozwoju w andragogice i gerontologii. 2. Dylematy andragogiki. Między nauczaniem, uczeniem się a autoedukacją. 3. Andragogika a perspektywy badań biograficznych. 4. Funkcja nauczyciela akademickiego - andragoga. 5. Od badań biograficznych do dydaktyki. 6. Edukacyjna funkcja dydaktyki biograficznej na przykładzie seminariów licencjackich i magisterskich. 7. Wokół projektu polsko-francuskich badań biograficznych. Wydarzenia osobiste, wydarzenia globalne. 8. Wydarzenia globalne i osobiste starszego pokolenia Polaków w świetle badań biograficznych. 9. Drogi edukacyjne osób starszych, ich początki. 10. Warsztaty biograficzne a rynek edukacyjny. 11. Edukacyjna funkcja badań biograficznych. Wydarzenia globalne i wydarzenia osobiste trzech generacji. 12. Edukacyjne dylematy pamięci. 13. Pamięć szkoły w badaniach andragogicznych. 14. Podróż i jej andragogiczny wymiar. 15. Podróż w pamięci ludzi starszych. 16. Instytucje drugiej szansy w badaniach biograficznych. 17. Nowe instytucje oświaty dorosłych we Włoszech. 18. Oświata dorosłych wobec emigrantów we Włoszech. 19. Prasa dla seniorów na przykładzie francuskich miesięczników. 20. Trzydziestolecie Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Założenia i tendencje rozwoju. 21. Nowe tendencje na UTW.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Koncepcje- modele, projekcje: Europejski model edukacji; Istota i założenia edukacji integracyjnej i włączającej; Pytania o współczesnego nauczyciela z transgresyjną koncepcją człowieka w tle; 2. Badania- rezultaty, komentarze: Szkoła w nurcie badań i koncepcji dotyczących istoty/roli dialogu w oddziaływaniach wychowawczych; E-learning w nauczaniu- uczeniu się; Potrzeba wykorzystania ICT w szkolnictwie wyższym; Edukacja nauczycielska a technologia informacyjna; Nauczyciel w społeczeństwie informacyjnym; Internet w doskonaleniu zawodowym nauczycieli; Technologia informacyjna w rewalidacji osób niepełnosprawnych; 3. Doświadczenia- odniesienia, prognozy: Odebranie godności ciału. Filozofia nałogu; Nieletnia ciężarna- porażką edukacji, rodziców, medycyny? Od książki elektronicznej do e-podręcznika; Neoliberalizm a przeświadczenie o (nie)zmienności w sposobach realizacji założeń dotyczących jego wpływu na edukację (rozważania w kierunku nie zawsze zyskującym powszechną akceptację)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Sztuka nauczania. - Wyd.7 zm. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2005. - 2 t.
Tom 1. Czynności nauczyciela / red. nauk. tomu Krzysztof Kruszewski (530 s.); Tom 2. Szkoła / red. nauk. tomu Krzysztof Konarzewski (233 s.).
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Cele kształcenia, 2. Wyniki kształcenia, 3. O nauczaniu i uczeniu się w szkole, 4. Nauczanie i uczenie się faktów, pojęć, zasad, 5. Nauczanie i uczenie się rozwiązywanie problemów, 6. Metody nauczania, 7. Gry dydaktyczne, 8. Najpotrzebniejsze zasady dydaktyczne, 9. O wychowaniu w szkole, 10. Niezwyczajni uczniowie, 11. Problemy zachowania uczniów, 12. Zbieranie i wykorzystywanie informacji o uczniu i klasie, 13. Nauczyciel jako twórca programu, 14. Scenariusze
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Cele kształcenia, 2. Wyniki kształcenia, 3. O nauczaniu i uczeniu się w szkole, 4. Nauczanie i uczenie się faktów, pojęć, zasad, 5. Nauczanie i uczenie się rozwiązywanie problemów, 6. Metody nauczania, 7. Gry dydaktyczne, 8. Najpotrzebniejsze zasady dydaktyczne, 9. O wychowaniu w szkole, 10. Niezwyczajni uczniowie, 11. Problemy zachowania uczniów, 12. Zbieranie i wykorzystywanie informacji o uczniu i klasie, 13. Nauczyciel jako twórca programu, 14. Scenariusze
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (6 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Z dziejów szkoły, 2. Szkoła w społeczeństwie, 3. Oświata Polska po roku 1989, 4. Uczeń, 5. Nauczyciel, 6. Program szkolny
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 1)
(Key Concepts Series ; vol. 1)
Acknowledgements; Introductory chapter; Teacher education – perspectives and inspirations; 1 Teacher Education – Theory, Policy and Practice; Research, theory and practice in initial teacher education: new contexts, new challenges; Teacher education and the end of theory; Teachers’ continuing professional development: trends in European countries; Competency frameworks for teachers: a contribution from the European education policy; Reform of teacher education and teacher educator competences; A survey study of Danish teacher educators’ competences and needs for capacity building; 2 Initial and Continuing Teacher Education – Towards Professionalism and Quality; Access to learning within Further and Higher educational levels; Reform of Initial Teacher Education in Wales: taking an analytical approach to the issues using activity theory; What skills do contemporary teachers need? The need to improve emotional intelligence and self-regulation in the opinion of teachers preparing for the job; Teacher team’s maturity as the basis for a learning school; Teachers’ digital competence from a global perspective; The learning outcomes approach: reflections from two Maltese trainers; Teacher CPD needs: perspectives from teachers in Malta and the Republic of Ireland; Personal and Social Development practice within a European neoliberal Maltese education System; A professional learning community model for a Maltese Catholic Church Primary School: A case study; Teachers in communities of practice: perspectives and experiences from three doctoral research students; Implementing inquiry science in the early years: teachers’ achievements and challenges; Moving to multi-cultural classrooms: lessons from the Celtic Tiger; The PACK checklist: A proposed pedagogical tool for multicultural foreign language learning settings.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teacher's work stress and some ehavioural, personality and organizational factors; Teachers and health education; "Magistra sana in schola sana"; Teachers of special schools and their care of their health; Role of a teacher of physical education in arousing the subjective need for movement as a determinant of a healthy life style; Nursery school teacher - teacher of health; Health and emotional stability of teachers; Teacher emotional stability: preliminary results of self-other agreement; Stress factors in the teaching profession; The teachers stressing situations in the teacher - adolescent pupil relationship; Neuroticism of students of pedagogical faculty as a stress factor and its influence on the failure in studies; Theoretical approaches to the pupils health culture formation; Possibilities and limits of somatic psychotherapy in people from service professions with burnout syndrome; Teachers and quality of life; Cognitive - behavioral approach to embark upon stress with humor; The joys and trials of the teaching profession; With ace gene forwards to the comfortable life; alternatively to the heavenly heights; Main health risks prevention school education; Health education and health promotion in Austrian schools; Are French students and teachers stressed; The teachers prestige and its development during the 20TH century; Psychology of a healthy living style; Ethics in relation to health; Quest for the healthy balance for creative and responsible teaching profession; Anxiety and fear in children at school; Priorities of education in the process of mental development; Qualitative and quantitative analysis of school children's and teenagers misbehavior at basic schools; Comparative analysis of characteristics of children with problem and nonproblem behavior; The position of education in primary prevention of socially undesirable phenomena; Drug and substance abuse among the students of secondary technical and secondary vocational schools - results of three-year research study; Contemporary viewpoint into practical intelligence; Sources and behaviour radon; Hidden risks at (school) chemical laboratory
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teaching English to young learners / Magdalena Szpotowicz, Małgorzata Szulc-Kurpaska. - Wyd. 1 - 3 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2012. - 319 s. : ilustracje ; 24 cm.
Zawiera: Introduction. 1. Early foreign language learning in Europe. 2. Approaches, methods and techniques: 2.1. Planning courses and designing syllabuses; 2.2. Integration of English and the primary curriculum; 2.3. Language development in the school; 2.4. Non-linguistic skills in the language classroom. 3. Lesson planning: 3.1. Lesson aims and objectives; 3.2. Principles of lesson planning; 3.3. Factors influencing what happens in the classroom; 3.4. Planning lessons with different age groups; 3.5. Bank of activities. 4. Language in the classroom. 5. Classroom management: 5.1. Principles of managing YL classes; 5.2.Discipline problems; 5.3. Managing different age groups; 5.4. Bank of activities. 6. Involving parents in the proces of management: 6.1. The role of parents; 6.2. Information for parents; 6.3.Homework; 6.4. Bank of activities. 7. Teaching the language: 7.1. Teaching vocabulary; 7.2. teaching grammar; 7.3. Teaching pronunciation. 8. Oracy development: 8.1. Teaching listening; 8.2. Teaching speaking. 9. Literacy development: 9.1. Teaching reading; 9.2. Teaching writing. 10. Assessment and testing: 10.1. Assessment; 10.2. Self-assessment; 10.3. Portfolio assessment; 10.4. Testing; 10.5. Assessment and testing in differen age groups. 11. Activities and resources: 11.1. Music, songs, chants and rhymes; 11.2. Play and games; 11.3. Storytelling and using readers; 11.4. Drama and puppets; 11.5. Projects with young learners; 11.6. Art and craft activities. 12. Plurilingual education. Appendices. Glossary of terms and definitions. References.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
CZ.I Wybrane problemy efektywności kształcenia, telelogii edukacyjnej i ontodydaktyki: 1. O wyższą efektywność procesu kształćenia i jego lepszą jakość, 2. Wewnątrzszkolna ocena wiedzy uczniów, 3. Integralność oceny opisowej, 3. Problemy oceny efektów kształcenia zawodowego w kontekscie dialogu, 4. Projektowanie celów kształcenia, 5. W poszukiwaniu taksonomii celów kształcenia w uniwerstytecie XXI wieku, 6. Nowe spojrzenie na metody kształcenia w kontekscie podmiotowego traktowania ucznia i obowiązujących standardów w Europie, 7. Jak pracować w wyższych klasach szkoły podstawowej, 8. Świat blizej dziecka, czy dziecko bliżej świata? Cz.II Instrumentarium pracy pedagogicznej - strategie, metody, formy organizacyjne: 1. Formy i rodzaje integracji w procesie uczenia się na odległość, 2. Udział technik komputerowych w interakcji edukacyjnej, 3. Edukacja wirtualna w XXI wieku, 7. Środki i formy komunikowania w XXI wieku, 4. Konserwatorium jak element dialogu wykładowcy ze studentami, 5. Recepcja tekstu i jego znaczenie w kontekscie nauczania języka obcego, 6. Poszukująca strategia kształcenia, 7. Specyfika funkcjonowania mózgu a przystosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości i potrzeb uczącego się, 8. Uwarunkowania twórczej aktywności matematycznej uczniów klas początkowych, 9. Metoda projketów w edukacji regionalnej, 10. Wspomaganie rozowju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych poprzez polisensoryczne spostrzeganie charakteru muzyki i jej elementów, 11. Tworzenie i recepcja sztuki jako przestrzenie realizacji potrzeb dziecka. 12. Praktyki pedagogiczne jako składnik efektywności wewnątrzszkolnej w procesie kształcenia nauczycieli WF., 13. Usytuowanie przedmiotów edukacji w kontekście polskich doświadczeń, 14. Poziom realizacji funkcji edukacyjnej na oddziale reumatologicznym, cz.III Partnerzy edukacyjnej interakcji: 1. Podmiotowość w teorii i praktyce edukacyjnej, 2. Autonomia ucznia a rzeczywistość szkolna, 3. Wiedza nauczycieli o uczniach, 4. Lęk szkolny, przyczyny, przejawy w opinii uczniów młodszych, 5. "wyprawka szkolna" - wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z rodzin ryzyka socjalnego, 6. Szanse edukacyjne dzieci z rodzin o niskim statusie socjoedukacyjnym, 7. Szanse edukacyjne młodzieży gimnazjalnej w opinii badanych podmiotów szkoły, 8. Jakość kształcenia w Polsce po reformie oświaty, 9. Partnerzy edukacyjnych interakcji - między przemocą a współdziałaniem, 10. Partnerzy edukacyjnych interakcji a realizacja zadań rozwojowych, 11. Nauczyciel partnerem w relacjach z uczniami i rodzicami, 12. Partnerzy edukacyjnych interakcji a wizja zaspokojania potrzeb uczniów klas młodszych, 13. jakość kontaków interpersonalnych rodziców i nauczycieli w trakcie procesu edukacyjengo, 14. Współudział rodziców w planie rozowju i działania przedszkola, 15. Kompetencje emocjonalne nauczyciela jako sprawcy dialogu, 16. Emocjonalnie inteligentni nauczyciele jako kreatorzy nowoczesnego kształcenia i wychowania, 17. Dialog w dydaktyce ogólnej i praktyce kształcenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Przedmowa do drugiego wydania. Część I. Co to jest tutoring? Kim jest tutor? Rozdział 1. Czym jest tutoring?: Instytucje są tak dobre jak ludzie, którzy je tworzą; Edukacja masowa, zindywidualizowana i spersonalizowana; Mistrz, który pozwala spojrzeć głębiej; Proces tutoringu i jego rodzaje (tutoring naukowy i rozwojowy); Tutoring, coaching, mentoring – różnice i podobieństwa; Inspirować do wielkości. Rozdział 2. Fundamenty i źródła tutoringu: Relacja mistrz–uczeń; Edukacja spersonalizowana i etyka cnót; Psychologia pozytywna; Tutoring – między ideałem a rzeczywistością. Rozdział 3. Praca tutorska i proces stawania się tutorem: Specyfika pracy tutora; Stawanie się tutorem; Proces kształcenia tutorów; Podsumowanie. Rozdział 4. Tutoring nie jest tani. Dlaczego się opłaca i jak go finansować?: Jakie zasoby są potrzebne, by wdrożyć tutoring?; Wdrażanie tutoringu w szkole. Ile to kosztuje?; Jakie są długofalowe korzyści z wdrażania tutoringu?; Sposoby finansowania programów tutoringowych; Podsumowanie. Część II. Tutoring – obszary zastosowań i badania Rozdział 1. Tutoring szkolny – personalizacja edukacji: Bitwa o człowieka; Razem możemy więcej; Personalizacja a indywidualizacja; Rzecznik. Rozdział 2. Tutoring akademicki – pomiędzy epistemą a doxą. Tożsamość metody w kontekście kształcenia uniwersyteckiego: Wprowadzenie; Skąd takie pozycjonowanie tutoringu w teorii i praktyce akademickiej?; Doxa i epistema w tutoringu – spotkanie idei z doświadczeniem; Tutoring a przywództwo ideowe z punktu widzenia pedagogiki; Tutoring a epistemiczne struktury poznawcze – perspektywa językoznawcza i dydaktyczna; Podmiot „stający się” i „tożsamość narracyjna” – hermeneutyka Paula Ricouera a mechanizmy działające w metodzie tutoringu akademickiego; Podsumowanie oraz kontekst wdrożeń w instytucji kształcenia wyższego (HEI). Rozdział 3. Badania: tutoring w opinii nauczycieli akademickich – perła z lamusa czy perła do lamusa?: Wprowadzenie; Metodologia badań; Analiza wyników badań; Dyskusja i wnioski końcowe. Rozdział 4. Tutoring w organizacjach pozarządowych i projektach społecznych: Charakterystyka tutoringu w organizacjach społecznych; Cele osiągane w tutoringu w projektach społecznych; Tutoring szansą dla organizacji pozarządowych; Korzyści płynące z tutoringu w organizacjach społecznych. Rozdział 5. Tutoring a edukacja domowa: Główne terminy i ich definicje; Interrelacje między tutoringiem a edukacją domową; Społeczne perspektywy rozwijania relacji tutoring–edukacja domowa i ich stosunek do oświaty zbiorowej. Część III. Studia przypadków Wprowadzenie: Co ma wpływ na skuteczne wdrożenie tutoringu? Kilka ważnych uwag na marginesie; Proaktywność / kreatywne podejście do rzeczywistości / przywództwo; Budowanie zespołu, potęga pytania „dlaczego?” i wspólna wizja; Myślenie strategiczne i zmiana. Rozdział 1. Tutoring w szkole: Tutoring w Gimnazjum nr 58 im. Jana Nowaka-Jeziorańskiego w Poznaniu; Tutoring w 2 Społecznym Liceum Ogólnokształcącym w Warszawie – jak wdrażaliśmy tutoring; Tutoring w zespole szkół nr 6 we Wrocławiu; Tutoring w szkole „Żagle” Stowarzyszenia „Sternik”– między szkołą a rodziną. Rozdział 2. Tutoring akademicki: Tutoring na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie – Wydziałowa Indywidualna Ścieżka Edukacyjna po pięciu latach funkcjonowania; Tutoring w Kolegium „Artes Liberales”; Tutoring na Wydziale Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego; Tutoring na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Gdańskiego – w trosce o jakość w ilości; Tutoring na uniwersytetach w Oksfordzie i Cambridge. Rozdział 3. Tutoring w organizacjach pozarządowych i projektach społecznych: Tutoring w Stowarzyszeniu Praktyków Kultury; Tutoring w Akademii Przyszłości Stowarzyszenia Wiosna – nie rybę, nie wędkę, ale mentalność wędkarza; Tutoring w Szkole Liderów; Tutoring w Programie Tutor Collegium Wratislaviense i Fundacji Dorastaj z Nami. Część IV. Wywiady: Wywiad z Tomaszem Krupskim, podopiecznym w Programie Tutor; Wywiad z Małgorzatą Witczak i Katarzyną Jędrzak, tutorkami z I Liceum Ogólnokształcącego im. Hugona Kołłątaja w Krotoszynie; Wywiad z dr Sabiną Ratajczak, tutorką, prodziekan Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej; Wywiad z dr Ewą Szymczak, prodziekan ds. kształcenia, Wydział Oceanografii i Geografii Uniwersytetu Gdańskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej