Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(46)
Forma i typ
Książki
(46)
Dostępność
tylko na miejscu
(39)
dostępne
(14)
Placówka
Wypożyczalnia
(14)
Czytelnia
(39)
Autor
Pawelski Leszek
(3)
Kurzyna-Chmiel Danuta
(2)
Szymański Mirosław J
(2)
Urbanek Bogdan
(2)
Akademia Podlaska
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Brycka Elżbieta
(1)
Brzezińska Renata
(1)
Budniak Alina
(1)
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(1)
Chymuk Mariia
(1)
Herbst Mikołaj
(1)
Herczyński Jan
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Jakubowski Jacek
(1)
Kamińska-Juckiewicz Małgorzata
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Koczoń-Zurek Sabina
(1)
Kocór Maria
(1)
Komorowska Hanna
(1)
Kopciewicz Lucyna
(1)
Korzeniecka-Bondar Alicja
(1)
Koszczyc Tadeusz (1946- )
(1)
Kowal Stanisław
(1)
Królica Maria
(1)
Kwiecińska Roma
(1)
Kępski Czesław
(1)
Laska Eugenia Iwona
(1)
Leksicka Krystyna
(1)
Levitas Anthony
(1)
Lewandowski Marek (1957- )
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Mendel Maria
(1)
Mnich Małgorzata
(1)
Moroz Henryk
(1)
Ochmański Marian
(1)
Palak Zofia
(1)
Palka Stanisław
(1)
Paprotna Gabriela
(1)
Petlák Erich
(1)
Pielecki Andrzej
(1)
Pituła Beata
(1)
Piwowarska Ewa
(1)
Potęga Witold
(1)
Putkiewicz Elżbieta
(1)
Radziwiłł Anna
(1)
Sawicki Mirosław
(1)
Sałata Elżbieta
(1)
Siellawa-Kolbowska Krystyna E
(1)
Skoczylas-Krotla
(1)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(1)
Stanek Janusz (1968- )
(1)
Stankiewicz Ryszard
(1)
Starościak Wojciech
(1)
Strutyńska Elżbieta
(1)
Suświłło Małgorzata
(1)
Szempruch Jolanta
(1)
Szewczyk Emilia
(1)
Waloszek Danuta
(1)
Wiłkomirska Anna
(1)
Zahorska Marta
(1)
Ładyżyńska Jolanta
(1)
Śnieżyński Marian
(1)
Żegnałek Kazimierz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(6)
2000 - 2009
(38)
1990 - 1999
(2)
Kraj wydania
Polska
(46)
Język
polski
(46)
Temat
Nauczyciele
(40)
Szkolnictwo
(17)
Oświata
(13)
Nauczanie
(8)
Nauczanie początkowe
(6)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Pedagogika
(5)
Kształcenie
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Kobieta
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Mężczyzna
(2)
Postawy
(2)
Rodzice
(2)
Rola społeczna
(2)
Studenci
(2)
Uczniowie
(2)
Unia Europejska
(2)
Alkoholizm
(1)
Biolodzy
(1)
Bourdieu, Pierre (1930-2002)
(1)
Domy dziecka rodzinne
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Inżynierowie
(1)
Języki
(1)
Kształcenie podyplomowe
(1)
Kształcenie ustawiczne
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Lekarze
(1)
Menedżerowie
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Narkotyki
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Opieka społeczna
(1)
Oswiata
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Pedeutologia
(1)
Polska
(1)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Pracownicy biurowi
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Programy autorskie (pedagog.)
(1)
Przemoc w szkole
(1)
Prześladowanie w miejscu pracy
(1)
Publicystyka polska
(1)
Płeć
(1)
Robotnicy
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rolnicy
(1)
Samorząd gminny
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Socjologia
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Szkolnictwo niepubliczne
(1)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Urzędnicy
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wychowawstwo
(1)
Zawód
(1)
Ścieżki edukacyjne
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Temat: czas
1989-
(12)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Katowice (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Polska
(1)
Warszawa (okręg)
(1)
Gatunek
Podręczniki szkolne
(1)
46 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wytwarzanie różnic rodzajowych w socjalizacyjnej pracy szkoły-przegląd badań, Różnice w przebiegu karier szkolnych uczennic i uczniów-przegląd badań, Polskie badania pedagogiczne uwzględniające perspektywę rodzaju, Teoretyczne ramy badań własnych.Problematyka umiejscowienia społecznego w teorii społecznej Pierre'a Bourdieu, Logika pola szkolnego.Nauczycielskie obrazy szkolnego funkcjonowania uczennic i uczniów-konstrukcja przedmiotu badań, I. Logika pola szkolnego-podziały,struktury,dyspozycje, II. Nauczycielskie obrazy szkolnego funkcjonowania uczennic i uczniów-wytwarzanie kapitału rodzajowego, Mechanizmy wytwarzania kapitału rodzajowego w polu szkolnym-podsumowanie, Koedukacja-polityka oswajania różnic czy praktyka rówqnych szans?, Poza politykę tożsamości? Teoria społeczna Pierre'a Bourdieu w badaniu szkolnych uwarunkowań dominacji i opresji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Innowacje we współczesnej szkole oraz dydaktyce, 2. Aktualne pojęcia i zadania dydaktyki, 3. Humanistyczne podejście do nauczania, 4. Przygotowanie nauczyciela do prowadzenia zajęć, rozkład zajęć, 5. Dwudziestowieczne koncepcje nauczania, 6. Szkolnictwo alternatywne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Przemiany infrastruktury edukacyjnej w Polsce w kontekście integracji europejskiej: Nauczyciel jako kreator nowej rzeczywistości edukacyjnej, Europeizm w kształceniu nauczyciel wspólnej Europy, Polscy nauczyciele w procesie integracji europejskiej, Euroedukacja w działalności nauczycieli województwa śląskiego. 2. Metodologiczny i terytorialny wymiar podjętych badań: Charakterystyka badanego środowiska, Metodologia badan własnych. 3. Deskrypcja i interpretacja wyników badań empirycznych: Nauczyciele i studenci specjalności nauczycielskich wobec integracji europejskiej. 3. Uwarunkowania dotyczące przestrzeni zawodowej i osobistej w procesie integracji. 4. Wiedza nauczycieli i studentów specjalności nauczycielskich o Unii Europejskiej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Integracyjne kształcenie osób niepełnosprawnych, 2. Kształcenie specjalne dzieci niewidomych i słabowidzących, 3. Funkcjonowanie dzieci niewidomych i słabowidzących w szkole ogólnodostępnej - przegląd badań, 4. Metodologia badań własnych, 5. Przystosowanie społeczne uczniów niewidomych i słabowidzących kształcących się w szkołach ogólnodostępnych i specjalnych, 6. Percepcja siebie i własnej sytuacji uczniów z inwalidztwem wzroku ze szkół ogólnodostępnych i specjalnych, 7. Pozycja socjometryczna w klasie szkolnej uczniów z dysfunkcją wzroku kształcących się w integracji, 8. Osiągnięcia szkolne badanych, 9. Pedagogiczne aspekty funkcjonowania uczniów niewidomych i słabowidzących w szkole ogólnodostępnej i specjalnej - w świetle wypowiedzi ankietowanych nauczycieli
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Nauczyciele wobec transformacji edukacyjnej; 2. Szkolnictwo niepubliczne Polsce - tradycje i współczesność; 3. Przegląd badań dotyczących funkcjonowania szkół niepublicznych w Polsce oraz pracujących w nich nauczycieli; 4. Założenia metodologiczne badań własnych; 5. Zawodowe uwarunkowania pracy nauczycieli szkół niepublicznych katolickich i świeckich w świetle własnych badań empirycznych. Analiza porównawcza. 6. Wyniki weryfikacji statystycznej hipotez
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 390)
1. Edukacyjne wyzwania globalizacji, 2. W kręgu edukacyjnych wyzwań teraźniejszości i przyszłości, 3. Szkoła i nauczyciel w okresie przemian społecznych, 4. Rodzina i szkoła w procesie gwałtownej zmiany społecznej, 5. Młodzież w perspektywie dalszego życia i pracy zawodowej, 6. Problemy demograficzne w szkolnictwie, 7. Nieegalitarność pedagogiki i egalitarnej polityki oświatowej, 8. Edukacja - droga reprodukcji społecznej czy emancypacji człowieka, 9. Wolność i równość w edukacji, 10. Kwestia równego startu w perspektywie reformy oświaty, 11. Reforma systemu edukacji - próba wyrównania szans młodego pokolenia, 12. Gimnazjum - rok trzeci. Osiągnięcia, problemy, znaki zapytania, 13. Wartości uczniów, ich rodziców i nauczycieli, 14. Nauczyciel akademicki - mistrz, przewodnik czy partner edukacyjny, 15. Śmiech w szkole
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Polskiego Stowarzyszenia Nauczycieli Twórczych ; Nr 5)
1. Dydaktyka jest najważniejsza; 2. Wychować dla przyszłości; 3. Nauczycielska rzeczywistość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Relacje wewnątrzszkolne i związki szkoły z otoczeniem: edukacyjne źródła wykluczania społecznego; szkoła jako płaszczyzna stygmatyzacji mniejszości etnicznych. Implikacje dla wielokulturowości; opinie uczniów szkoły licealnej na temat dzieci upośledzonych umysłowo; Partnerzy, sprytni, ofiary. O działaniach zespołowych u dzieci; więzi i role społeczne ucznia w klasie szkolnej; Relacje w klasie szkolnej w systemie kształcenia zintegrowanego - styl komunikowania się nauczycieli z uczniami i implikacje dydaktyczne; Klasa szkolna miejscem oddziaływań niewerbalnych komunikatów nauczyciela w pracy z uczniami - komunikat z badan; Współpraca - umiejętność kształtowania czy jedynie wymagana przez nauczycieli; Kultura organizacyjna szkoły. Komunikat z badan.; Makrostrukturalne uwarunkowania funkcjonowania szkoły w Bukowsku; " It is a big change" - children's transition from pre-school to school from the parent's perspective; Adaptacja ucznia do nowych warunków po przekroczeniu drugiego progu szkoły podstawowej. Cz. II Realizacja edukacji szkolnej: twórczość - reprodukcja; bezpieczeństwo - zagrożenia: Program kształcenia w okowach ideologii; Jakich umiejętności brakuje polskim uczniom?; Wybrane obszary zaniedbań w edukacji wczesnoszkolnej na wsi i w mieście; O zaniedbaniach i zaniechaniach w edukacji językowej i matematycznej dzieci; kilka słów o niektórych korzyściach nauki języków obcych we wczesnej edukacji; Czytanki w elementarzach - zaniedbany obszar refleksji krytycznej; Oddziaływania edukacyjne a poziom wypowiadania się dziecka. Problematyka zagadnienia w świetle analizy badań własnych; Od śpiewu do sztuki. Rozwój czy upadek; Ekspresja muzyczno-ruchowa jako zaniedbany obszar edukacji muzycznej dziecka; wczesna edukacja muzyczna -0 obszar zaniedbany czy zaniechany?; jak przeciwdziałać stereotypom w edukacji muzycznej; Podręczniki szkolne do przedmiotu muzyka w szkolnictwie ogólnokształcącym - spełnione czy nie spełnione oczekiwania; Lekcje muzyki - czy warto?; Niezwykła edukacja w zwykłej szkole; Socjokulturowe wymiary rocka jako obszar refleksji edukacyjnej; Komunikacja artystyczna w pozalekcyjnej praktyce wychowawczej na przykładzie dzieci wiejskich; Edukacja zdrowotna w szkole podstawowej; Znajomość tradycji regionu śląskiego przez uczniów edukacji wczesnoszkolnej mieszkających na Opolszczyźnie; czy szkoła kształtuje postawy obywatelskie młodzież? - wykorzystane czy zaniechane szanse; Szkoła wobec zadania przygotowania młodzieży niepełnosprawnej do wyboru zawodu w dobie zmian społecznych i gospodarczych na rynku pracy; Wykorzystanie komputera w edukacji dzieci; niebezpieczny komputer i Internet. Cz. III Koncepcje teoretyczne w pedagogice i ich implikacje dla praktyki studenckiej: Pedagogiczne implikacje założeń konstruktywizmu dla edukacji małych dzieci; Pedagogiczne idee konstruktywizmu i ich realizacja w praktyce przedszkolnej; Miedzy przekazem a konstrukcją - zadania typu "zbadaj i odkryj" jako przeciwdziałanie schematyzacji myślenia matematycznego uczniów; Interaktywny model uczenia się studentów wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego; Kompetencje poznawcze uczniów z perspektywy teorii i praktyki; Organizacja procesu nauczania -uczenia się dziecka w wieku wczesnoszkolnym - wyzwania i zagrożenia dla edukacji i rozwoju; Cognitive-developmental and their implications for music education; Wpływ czynników społeczno - kulturowych na doświadczenia edukacyjne nauczycieli i uczniów jako źródło sukcesów i porażek; Między założeniami a rzeczywistością szkolną; Konsekwencje postmodernizmu dla historii i edukacji historycznej; Wymiar ludzkiego czasu w realiach współczesnej edukacji. Cz. IV Nauczyciel - rozwój czy stagnacja?: nauczyciel i jego doskonalenie zawodowe na początku XXI wieku; Tradycje nauczycielskich poszukiwań innowacyjno-badawczych; Dialog akademicki - zaniedbany obszar w edukacji przyszłych nauczycieli; Umiejętności percepcyjne przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji dziecka w zakresie muzyki artystycznej; Rozwijanie kompetencji interpersonalnych w kształceniu nauczycieli w szkole wyższej ważnym zagadnieniem współczesnej edukacji; Kopiuj, a nie wymyślaj - rzecz o praktycznym przygotowaniu do zawodu nauczycielskiego; Gromadzenie informacji o dziecku - zaniedbany obszar pracy nauczyciel; Poczucie sensu życia nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej jako warunek rozwoju uczniów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej