Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(45)
Forma i typ
Książki
(42)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Czasopisma
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(39)
dostępne
(11)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(12)
Czytelnia
(39)
Autor
Petkowicz Helena
(4)
Witkowska Ewa
(4)
Łukasik Stanisław
(4)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(3)
Guz Sabina
(3)
Kaliszewska Małgorzata
(3)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Kowalewski Michał
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Czopek Jakub
(2)
Dusza Bożena
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Karpińska Anna
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Kocór Maria
(2)
Konieczna Anna
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Urbańska Magda
(2)
Wrońska Marta
(2)
Adamek Irena
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Bednarczyk Beata
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Boguszewska Anna
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Bröderman Smeds Mari
(1)
Ciechanowska Dorota
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czaplińska-Muternilchowa Róża
(1)
Czelakowska Danuta
(1)
Czerwińska-Rydel Anna (1973- )
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Dewey John (1859-1952)
(1)
Dudel Barbara
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Folejewska Ryta
(1)
Forma Paulina
(1)
Grodzka-Jurczyk Eugenia
(1)
Gurba Ewa
(1)
Guzik Paweł
(1)
Góra Barbara
(1)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(1)
Hallada Marek
(1)
Jakacka Ewa (1964- )
(1)
Jakubowicz-Bryx Anna
(1)
Jastrząb Jadwiga
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaiser Izabella
(1)
Kaja Barbara
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Kruszewska Aleksandra
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Kwatera Anna
(1)
Lenartowska Krystyna
(1)
Levin Eyal
(1)
Lulek Barbara
(1)
Majzner Rafał
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Morbitzer Janusz
(1)
Musiał Emilia
(1)
Neckar-Ilnicka Teresa
(1)
Nycz Edward
(1)
Ogrodnik Joanna
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Paśko Ingrid
(1)
Piwowarska Ewa
(1)
Piękoś Karolina
(1)
Poklewska-Koziełło Ewa
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Puślecki Władysław
(1)
Pytel Sławomir
(1)
Pęczkowski Ryszard
(1)
Płóciennik Elżbieta
(1)
Radzikowska Dorota
(1)
Raszka Renata
(1)
Remża Piotr
(1)
Ryszka Łukasz
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Savchyn Nataliia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(12)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(45)
Temat
Nauczanie początkowe
(38)
Nauczanie zintegrowane
(16)
Wychowanie przedszkolne
(9)
Metody nauczania
(8)
Dziecko
(5)
Pedagogika
(5)
Szkolnictwo
(5)
Matematyka
(4)
Rodzice
(4)
Studenci
(4)
Wychowanie
(4)
Metoda Dobrego Startu
(3)
Metoda Montessori
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczyciele
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Czytanie
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Kształcenie
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Metodologia
(2)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Pisanie
(2)
Pokolenie Z
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Samokształcenie
(2)
Uczniowie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Badania naukowe
(1)
Bajkoterapia
(1)
Barwy
(1)
Bibliotekarstwo szkolne
(1)
Biblioterapia
(1)
Choroby psychosomatyczne
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
E-learning
(1)
Edukacja domowa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Egalitaryzm
(1)
Fonoholizm
(1)
Good Behavior Game
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Hermeneutyka
(1)
Historia wychowania
(1)
Informacja
(1)
Innowacje
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Język polski
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Konwergencja mediów
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kryzys edukacji
(1)
Kultura
(1)
Ludzie starzy
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Metoda projektów
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Muzyka
(1)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(1)
Myśli samobójcze
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Pedagogika penitencjarna
(1)
Pedagogika przedszkolna
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
1901-
(3)
1801-
(2)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(5)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(16)
Psychologia
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
45 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Część I: Koncepcja i realizacja Toruńskiej Szkoły Terapeutycznej. 1. Szkoła Terapeutyczna - projekt autorski. 2. Specjalne potrzeby edukacyjne. 3. Program wychowawczy Szkoły Terapeutycznej. 4. Edukacja terapeutyczna. 5. Dyrektor Szkoły Terapeutycznej. Część II: Działalność edukacyjna. 6. Podstawy edukacji wczesnoszkolnej. 7. Praktyka edukacji wczesnoszkolnej. 8. Edukacja polonistyczna. 9. Historia i społeczeństwo. 10. Przyroda. 11. Język angielski. 12. Matematyka. 13. Terapia wychowawcza. 14. Wychowanie fizyczne. 15. Edukacja techniczna. 16. Edukacja muzyczna. 17. Edukacja plastyczna. 18. Katecheza. 19. Ścieżki edukacyjne - założenia i realizacja. 20. Ścieżki edukacyjne realizowane w Toruńskiej Szkole Terapeutycznej. Część III: Działalność terapeutyczna. 21. Terapia logopedyczna. 22. Terapia dysleksji, dysgrafii i dysortografii. 23. Terapia matematyczna. 24. "Dziecięca matematyka" w terapii matematycznej. 25. Socjoterapia. 26. Szkoła dla rodziców. Część IV: Działalność wspomagająca rozwój i wychowanie. 27. Baza Szkoły Terapeutycznej. 28. Działalność pedagoga i psychologa szkolnego oraz opieka medyczna. 29. Szkolna świetlica terapeutyczna. 30. Biblioteka szkolna i czytelnictwo uczniów. 31. Formy aktywności pozalekcyjnej. 32. Wybrane scenariusze szczególnych wydarzeń szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
Zawiera: 1. Aktywność muzyczna dziecka i rola nauczyciela w tym procesie – z teorii i praktyki pedagogicznej: Przeżycie estetyczne jako jedno z zagadnień pedagogiki muzycznej okresu międzywojennego (1918-1939); Pedagogiczno-dydaktyczne implikacje dziecięcego przeżywania, doświadczania, poznawania i działania w obszarze muzyki; Metoda aktywnego słuchania muzyki w praktyce edukacyjnej; Improwizacja w twórczości muzycznej dziecka; Motywacje do podejmowania aktywności muzycznej przez uczniów w wieku wczesnoszkolnym; Kompetencje muzyczne uczniów klasy trzeciej szkoły podstawowej; Zróżnicowanie formy kontaktu dziecka z muzyką artystyczną w przedszkolu; Aplikacyjny wymiar edukacji estetycznej dziecka; Muzyka i jej formy aktywności a preferencje nauczycieli w nauczaniu zintegrowanym; Kompetencje nauczyciela w zakresie emisji głosu, stymulatorem aktywności muzycznej dziecka; Twórczość polskich kompozytorów w repertuarze muzycznym uczniów klas 0-III; Wizualizacje przestrzenne a kształtowanie plastyczności wytworów dziecięcych w kierunku swobodnej ekspresji artystycznej; Muzyka w edukacji religijnej dziecka. 2.Doświadczanie muzyki przez młodego odbiorcę w środowisku pozaszkolnym, mediach oraz w działaniach terapeutycznych: Rola środowiska rodzinnego w stymulowaniu aktywności muzycznej dziecka; Doświadczenia odtwórcze i twórcze uczestników Dziecięcego Zespołu Folklorystycznego „Ślązaczek”; Media inspiracją aktywności muzycznej dziecka; Działania muzyczne stymulatorem aktywności twórczej dziecka nadpobudliwego w klasie szkolnej; Terapeutyczna i kompensacyjna rola muzyki w pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo. 3.Z badań i doniesień naukowych kształcenia muzycznego w innych krajach Europy: Kreatywne tworzenie muzyki w realiach szkolnictwa niemieckiego; Ukraiński folklor muzyczny płaszczyzną rozwoju i wychowania dzieci w wieku przedszkolnym; Implikacje muzyczno-estetycznego wychowania dzieci, Z zagadnień myśli pedagogicznej Ukrainy; Kultivovanost hlasového projevu jako součást profesionální kompetence učitelů; Educational inspitarions for a child’s encounters with and experiences of music.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Konstruktywistyczne i kognitywistyczne koncepcje w nauczaniu i uczeniu się wspomaganym komputerem; 2. Kształcenie matematyczne uczniów edukacji propedeutycznej zintegrowanej; 3. Wybrane aspekty stosowania komputera w edukacji wczesnoszkolnej; 4. Koncepcja metodologiczna badań własnych; 5. Diagnoza poziomu wiedzy i umiejętności arytmetycznych w świetle badań początkowych; końcowych oraz dystansowych; 6. Analiza ilościowa-jakościowa badanego poziomu wiedzy i umiejętności arytmetycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Teoretyczne podstawy kształcenia wyzwalającego: Istota kształcenia wyzwalającego; Standardy walucji a podmiotowość i tożsamość; Osobowość w ujęciu C. Rogera; Prekursorzy kształcenia wyzwalającego; Twórcy systemów kształcenia w wolności; Dialog i relacje dialogowe w procesie kształcenia; 2. Koncepcja kształcenia wyzwalającego: Dezyderaty kształcenia wyzwalającego skierowane do nauczyciela; Upodmiotowiające zajęcia dydaktyczne; Przechodzenie od heterogennych do podmiotowych celów kształcenia; Podmiotowe cele kształcenia i strategie ich uzewnętrzniania; Teologiczne strategie w modelach upodmiotowiających zajęć dydaktycznych; Kształcenie wyzwalające jako systemowe zmiany w procesie dydaktycznym i interakcjach społecznych jago uczestników; 3. Stan doświadczania podmiotowości ucznia w edukacji wczesnoszkolnej: Organizacja badań i charakterystyka badanych; Metody opracowania zgromadzonego materiału; Nauka szkolna bez leku; Wpływ uczniów na proces uczenia się; Wyzwalanie motywów uczenia się; Pobudzanie i wspieranie zainteresowań; Postawa nauczyciela; Ogólny stan poczucia podmiotowości klas I-III w procesie kształcenia; 4. Próba zastosowania koncepcji kształcenia wyzwalającego w edukacji wczesnoszkolnej: Podstawy metodologiczne badań nad skutecznością kształcenia wyzwalającego; Stwarzanie warunków spełniających założenia kształcenia wyzwalającego; Treści programowe i ich realizacja; Realizacja identycznego tematu z zastosowaniem teleologicznej strategii O E i D; 5. Wpływ kształcenia wyzwalającego na rozwój uczniów w młodszym wieku szkolnym: Osiągnięcia szkolne uczniów grup porównawczych w badaniach końcowych i dystansowych; Efektywność kształcenia wyzwalającego w świetle danych pochodzących z obserwacji; Podmiotowość w procesie kształcenia w ocenie uczniów grup porównawczych; Kształcenie wyzwalające w ocenie uczestników eksperymentu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 311)
1. Kształtowanie postaw proekologicznych uczniów klas I-III w świetle literatury specjalistycznej; 2. Metodyka badań własnych; 3. Analizy, interpretacje i uogólnienia wyników badań
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Informacja o Skali Oceny Skuteczności Metody Dobrego Startu, 2. Zastosowanie Skali Oceny Skuteczności Metody Dobrego Startu, 3. Opis podskal i ocen
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy edukacji w systemie Montessori. 2. Metodologiczne założenia badań własnych. 3. Osiągnięcia dzieci w rozwoju poznawczym. 4. Sprawność językowa dzieci. 5. Wybrane osiągnięcia szkolne dzieci. 6. Zachowania społeczne dzieci. 7. Wybrane cechy osobowości dzieci. 8. Niektóre właściwości procesu nauczania-uczenia się w szkołach Montessori.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Cele polonistycznej edukacji wczesnoszkolnej; 2. Metody nauki czytania i pisanie w ujęciu porównawczym; 3. Proces nauki czytania; 4. Proces pisania; 5. Rozwój i kształcenie języka dzieci w wieku wczesnoszkolnym; 6. Praca z tekstem literackim; 7. Nauczanie gramatyki w edukacji wczesnoszkolnej; 8. Nauczanie ortografii i interpunkcji; 9. Rozwijanie twórczej aktywności uczniów; 10. Gry i zabawy dydaktyczne w polonistycznej edukacji dzieci; 11. Dramatyzacje w nauczaniu wczesnoszkolnym języka polskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dwa sposoby myślenia o nauczaniu; 2. Matematyczne sytuacje zadaniowe w edukacji dziecka; 3. O sytuacji rozwiązywania problemu; 4. O teoretycznych podstawach rozwiązywania matematycznych zadań problemowych; 5. O niektórych heurystycznych metodach rozwiązywania problemów. 6. W stronę twórczej samodzielności ucznia (i nauczyciela), czyli heurystyczne strategie rozwiązywania matematycznych zadań problemowych. 7. Kilka uwag o przebiegu i możliwych skutkach rozwiązywania problemów przez dzieci
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej / Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa ; 12)
1. Kształćenie dla przyszłości, 2. Myślenia można uczyć, 3. Praca nauczyciela z "myślowymi kapeluszami" w klasie III, 4. Wprowadzenie "myślenia kapeluszowego" w klasie II, 5. "Myślenie kapeluszowe" w procesie dydaktyczno-wychowawczym w klasie II, 6. Zastosowanie "myslowych kapeluszy" w zajęciach pozalekcyjnych, 7. Opinie nauczycieli o konpecji rozwijania myślenia według de Bono z perspektywy kilku lat
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wczesna Edukacja)
Zawiera: Tworzenie w edukacji wczesnoszkolnej warunków do uczenia się przez badanie; Rola nauczyciela przedszkola w kreowaniu dziecięcej aktywności podczas zabaw badawczych; Nauczyciel jako organizator warunków do działań badawczych w Programie Wychowania Przedszkolnego „Tablit”; Moduł języka angielskiego w Programie Wychowania Przedszkolnego „Tablit” - nowe możliwości dla nauczycieli; Wykorzystanie przez nauczyciela klas początkowych multimedialnych programów komputerowych o charakterze edukacyjnym; Badanie skuteczności programu komputerowego do nauki czytania; Uczeń uzdolniony matematycznie w opinii nauczycieli wczesnej edukacji; Współdziałanie nauczycieli i rodziców w tworzeniu warunków sprzyjających osiąganiu przez dziecko samodzielności w przedszkolu; Rola nauczyciela w kreowaniu postaw społecznych rodzeństw w grupie zróżnicowanej wiekowo na przykładzie Przedszkola Uniwersytetu Łódzkiego; Sztuka edukacji - przestrzeń muzeum i przedszkola jako środowisko kształcenia i wychowania do kultury; nauczyciel inicjatorem czytelnictwa uczniów klas początkowych; Obraz dziecka i dzieciństwa w twórczości Joanny Papuzińskiej jako źródło inspiracji nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej; Koncepcja Celestyna Freineta w pracy nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Wczesna edukacja dziecka - stan, potrzeby i kierunki przemian: Dziecko sześcioletnie w szkole. Szansa czy zagrożenie?; Dziecko w siódmym roku życia a start szkolny; Wczesna edukacja dzieci - stan, potrzeby i kierunki przemian; Start szkolny uczniów - studium porównawcze; Obowiązek szkolny w krajach Unii Europejskiej; Problematyka startu szkolnego na łamach czasopism pedagogicznych w latach 2000-2008; Znaczenie dzieciństwa w rozwoju osobowości; Wcześniejszy start szkolny w kontekście rozwoju i edukacji dziecka; Edukacja dziecka. Ograniczenia i możliwości - perspektywy; Dziecko jako podmiot edukacji w świetle nowej podstawy programowej klas I-III; Start szkolny dziecka sześcioletniego - między koniecznością a potrzebą; Opinie nauczycieli edukacji elementarnej na temat wcześniejszego startu szkolnego; Wcześniejsza edukacja dzieci sześcioletnich w szkole w opiniach nauczycieli przedszkoli; Dziecko sześcioletnie w systemie edukacyjnym w opinii studentów kierunków pedagogicznych; Gotowość współczesnej polskiej szkoły do przyjęcia sześciolatków. Cz. II Start szkolny a osiągnięcia rozwojowe i edukacja dzieci sześcioletnich: Diagnoza w edukacji przedszkolnej; Staż przedszkolny wobec społecznych uwarunkować dojrzałości szkolnej sześciolatków; Rozwój psychoruchowy dziecka sześcioletniego a zasady konstruowania procesu nauczania w edukacji wstępnej - w świetle obniżenia obowiązku szkolnego; Kompetencje społeczne dziecka a wcześniejszy start szkolny; Społeczno-emocjonalna gotowość dzieci sześcioletnich do podjęcia nauki (na podstawie badań własnych); Znaczenie edukacji przedszkolnej w rozwoju emocjonalnym człowieka; Możliwość dynamizowania rozwoju molarnego dziecka sześcioletniego w świetle nowej podstawy programowej; Homo Loquens? Uwagi o językowym przygotowaniu dziecka sześcioletniego do startu szkolnego; Poznawcze i społeczne uwarunkowania osiągnięć w czytaniu sześciolatków; Wybrane teoretyczne i praktyczne problemy motywowania dzieci sześcioletnich do uczenia się czytania; Konteksty elementarnej edukacji muzycznej dzieci przedszkolnych; Sprawność motoryczna - ważny element przygotowania dziecka do szkoły; Potrzeba edukacji konsumenckiej najmłodszych - zarys zagadnienia. Cz. III Wspierająca rola środowiska edukacyjnego i rodzinnego w rozwoju dziecka: Indywidualizacja programu kształcenia warunkiem zaspokojenia zróżnicowanych potrzeb dzieci; Specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i ich realizacja w szkole; Warunki wspierania rozwoju dziecka z grupy ryzyka dysekcji; Odroczenie obowiązku szkolnego szansą na przyszłe sukcesy edukacyjne dzieci; Opieka zdrowotna i socjalna w placówkach szkolnych w kontekście potrzeb rozwojowych dziecka; Wspierania nauczycieli przedszkola w ocenie dojrzałości szkolnej dziecka przez poradnię psychologicznego-pedagogiczną w Leżajsku; Od oglądalności do działalności dziecka w szkole. Organizacja środowiska wspierającego rozwój uczniów w deklaracjach przyszłych nauczycieli; Mądrość ukryta w zabawie - wspieranie zdolności dzieci w kształceniu zintegrowanym; Podmiotowość dziecka w wieku przedszkolnym w świetle zdarzeń krytycznych; Aksjologiczne aspekty kompetencji zawodowych nauczyciela szansą i wyzwaniem dla wcześniejszego startu szkolnego; Nauczyciel sześciolatka - pierwszoklasisty, pytania, wątpliwości, dylematy; Nauczyciel twórcą efektywnego środowiska edukacyjnego szkoły; Przygotowanie nauczycieli wczesnej edukacji do kształcenia literackiego, Stan aktualny, potrzeby i bariery rozwoju zawodowego nauczycieli klas I-III szkół podstawowych; Wsparcie środowiska rodzinnego jako warunek efektywności oddziaływania edukacji przedszkolnej; Edukacyjne wsparcie rodziców a poziom gotowości szkolnej dzieci; Opinie rodziców o wykorzystywaniu podręczników w edukacji przedszkolnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kierunki zmian w teorii i praktyce wczesnoszkolnej, czyli o dylematach i potrzebie ich rozwiązania; 2. Życie i działalność pedagogiczna Celestyna Freineta czyli o tym, jak postrzegają Freineta nauczyciele - jego uczniowie; 3. "Gawędy Mateusza" Celestyna Freineta, czyli o próbie interpretacji jego dzieła w kontekście zmian w edukacji wczesnoszkolnej; 4. Reminiscencje z Atelier, czyli o tym jak dzieło C. Freineta zainspirowało uczestników XXI RIDEF do poszukiwań edukacyjnych; 5. Koncepcja pedagogiczna Celestyna Freineta czyli o edukacji poprzez aktywne i twórcze uczestnictwo dziecka i nauczyciela w strefie rozwoju; 6. Inspiracje Freinetowskie w praktyce szkolnej czyli o doświadczeniach nauczycieli; 7. Powrót do myśli pedagogicznej C. Freineta czyli o źródłach innowacji pedagogicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Duchowy plan rozwoju dziecka według Marii Montessori 2. Spotkanie dziecka z pedagogiką Montessori 3. Rodzice w spotkaniu z pedagogiką Montessori 4. Przedszkole Montessori 5. Szkoła Montessori
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 14/2017)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych – dyskusje i polemiki: Projekt zmian procesu kształcenia akademickiego ukierunkowanego na wartości społeczne; Zróżnicowanie motywacji wobec studiowania i nie-uczciwości akademickiej studentów; Ściąganie i plagiaryzm jako wyraz studiowania pozorowanego we współczesnych szkołach wyższych; Wielowymiarowa działalność szkoły na rzecz wspierania rozwoju dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi wyzwaniem dla edukacji jutra; Teoretyczne podstawy pracy z uczniem ze specyficznymi trudnościami w nauce; Współczesny uczeń jako Homo mediens – edukacyjne implikacje; Czy w edukacji jest miejsce na Big Data? Bilans szans i zagrożeń; Kompetencja hermeneutyczna wychowawców/nauczycieli zdrowia; Pobudzanie przez czytanie, czyli biblioterapia w pracy nauczyciela, wychowawcy, terapeuty. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Wartości w zawodzie nauczyciela – wykorzystanie systemowej metody analizy pojęć wieloznacznych; Popularność nauczyciela jutra w szkole w świetle narracji własnej; Osiągnięcia szkolne uczniów szkół podstawowych pracujących w systemie klas łączonych; Aspiracje edukacyjne uczniów a poziom ich osiągnięć szkolnych; Zaufanie i odpowiedzialne zaangażowanie szkolnych podmiotów w edukację dla lepszego jutra; Nauczyciel dzieci w wieku wczesnoszkolnym kreatorem twórczej aktywności. Mity czy fakty?; Rozwijanie samodzielności poznawczej dziecka jako działanie (nie)pozorne nauczycieli w edukacji wczesnoszkolnej; Przebieg edukacji matematycznej w przedszkolu Montessori. Perspektywa badawcza; Wybrane kierunki optymalizacji edukacji muzycznej w klasach początkowych szkoły podstawowej w opiniach studentów; Oddziaływanie bajki na życie emocjonalne dziecka kończącego roczne przygotowanie przedszkolne; Bajka animowana i literacka w codzienności dziecka przedszkolnego; Aktywność edukacyjna studentów pedagogiki wczesnoszkolnej w kontekście ich planów dotyczących własnej przyszłości; Wybrane aspekty diagnozy surdologopedycznej dziecka z niedosłuchem przewodzeniowym. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Didactic, Educational and Social Dimension of Verbal Communication in Educational Theory and Practice of Contemporary Schools; Two types of contemporary reading style and its consequences for proces of thinking and school education; Opinions of parents and children on causes of peer rejection of young primary school students; The impact of lowering and raising the school age and its impact on healthy children, as well as children with disabilities and special educational needs; Creativity as a factor of students’ social intelligence. Summary of research findings; Organization of the educational process in schools with polish and the special boarding-schools for deaf children in the conditions of independent ukraine as a reflection of external differentiation between 1991 and 2010.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 20/2019)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Człowiek w zwierciadle przemian kultury - wyzwania dla ludzi zatrwożonych; Nauczyciel - system - badania naukowe; Praca domowa ucznia - konieczność versus zbędność; Kształtowanie tożsamość w epoce nowoczesnych technologii informacyjnych; Dydaktyka szkoły wyższej wobec zmiany cywilizacyjnej - nowa formuła wykładu; Kompetencje medialne wyznacznikiem konstruktywnego seniora w przestrzeni medialnej; Rola uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu jakości życia seniorów i zarządzaniu czasem; Jakość kształcenia w uczelni wojskowej - szanse i dylematy; Szkoła branżowa w opałach. Rzecz o kondycji szkolnictwa zawodowego w kontekście wyborów edukacyjnych młodzieży; Niepowodzenia szkolne z matematyki pedagogicznym wyzwaniem dla edukacji. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców - problem czy syndrom czasu?; Profilaktyka systemowa zachowań ryzykownych młodzieży. Raport z badań efektywności programu profilaktycznego „Mówimy nie uzależnieniom”; Mediacje jako narzędzia rozwiązywania konfliktów szkolnych i rodzinnych z perspektywy młodzieży studenckiej; Good behawior game - alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Factors impacting the improvement of hermeneuatic competences during academic education preparing for social professions; The role of new media in medical students’ acquisition of cognitive and social skills. An introduction to some fundamental considerations; Expectations of parents towards school in the context of responsibility for the upbringing and eduactional achievements of the child; Evaluation of the eduaction-related achievements of primary school pupils - between supporting and exclusion; A kindergarten teacher in students’ creative motor expression development; Positive and negative parental attitudes facing of child’s distability; Two perspectives on modern art. Education - between marginalization and globalization; The role of shared historical memory in Israeli and Polish education systems. Issues and trends; Determinants and dilemmas impacting the cooperation of family and school in conveying community values from the perspective of the literary output of Teresa Śliwińska, a teacher from Poznań. Bibliogaphical research; In the circle of the social and pedagogical significance of folk tradition and culture. The cult of saint roch - a patron saint of plague victims.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej