Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(78)
Forma i typ
Książki
(78)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(53)
dostępne
(41)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(48)
Czytelnia
(53)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(4)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(4)
Ledzińska Maria
(3)
Baran Jolanta
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Czerniawska Ewa
(2)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(2)
Dewey John (1859-1952)
(2)
Jarmuż Sławomir
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Półturzycki Józef
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Witkowski Tomasz
(2)
Wrona Leszek
(2)
Włodarski Ziemowit (1925-2014)
(2)
Łuszczuk Władysława
(2)
Adamczewski Rafał
(1)
Alster Agnieszka
(1)
Anderson John R. (1947- )
(1)
Andrzejczak Aldona
(1)
Andrzejewska Anna
(1)
Bachnik Katarzyna
(1)
Bartoszewicz Hanna
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bełszyńska Helena
(1)
Bielicki Eugeniusz (1926- )
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Borowska Teresa
(1)
Bruner Jerome
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Brzostowska-Tereszkiewicz Tamara
(1)
Byčkov Jiří (1972- )
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Charmaciński Marcin
(1)
Chojnacki Marek
(1)
Ciosek Mieczysław (1945- )
(1)
Claparede Edward
(1)
Cudowska Agata
(1)
Cylkowska-Nowak Mirosława
(1)
Czapiga Alina
(1)
Czaplińska-Muternilchowa Róża
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dawidziuk Stanisław
(1)
Dembo Myron H
(1)
Dopierała Dominika
(1)
Dryden Gordon
(1)
Dąbrowski Andrzej
(1)
Fabiszak Marta
(1)
Galloway Charles
(1)
Garbarski Lechosław
(1)
Glasser William
(1)
Grochowalska Magdalena
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Hanelt-Skotarczak Joanna
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Janicka-Olejnik Ewa
(1)
Jasiński Tadeusz
(1)
Jstrzębska Elżbieta
(1)
Jusewicz-Kalter Ewa
(1)
Jóźwiak Bożena
(1)
Kalina Roman Maciej
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Kałuszyński Maciej
(1)
Knapik-Szweda Sara
(1)
Komar Natalia
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Konieczna-Nowak Ludwika
(1)
Kossowska Małgorzata
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Kościelniak Marek
(1)
Kraszewski Krzysztof
(1)
Kruszewski Krzysztof
(1)
Kubielski Wiesław Wojciech
(1)
Kuszak Kinga
(1)
Kędzia Marta
(1)
Lasocińska Kamila
(1)
Lewczuk Anna
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Matczak Anna
(1)
Michalak Renata
(1)
Mietzel Gerd
(1)
Mikrut Adam
(1)
Modrzejewska Daria
(1)
Montessori Maria (1870-1952)
(1)
Mroczek-Żulicka Aleksandra
(1)
Muchacka Bożena
(1)
Nelson Thorana S
(1)
Neville Bernie
(1)
Nowicka Agnieszka
(1)
Obniski Zbigniew
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Olszak Alicja
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Olubiński Andrzej
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Phillips D.C
(1)
Piękoś Karolina
(1)
Pomirska Zofia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(23)
2000 - 2009
(47)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(78)
Język
polski
(78)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Nauczanie
(38)
Uczenie się
(16)
Nauczyciele
(15)
Psychologia wychowawcza
(12)
Nauczanie początkowe
(11)
Pedagogika
(11)
Uczniowie
(10)
Kształcenie
(9)
Myślenie twórcze
(7)
Wychowanie
(7)
Szkolnictwo
(6)
Twórczość
(6)
Dziecko
(5)
Osobowość
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Internet
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Kultura
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Uczniowie klas początkowych
(3)
Uczucia
(3)
Zdolności
(3)
Agresywność
(2)
Arteterapia
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Język
(2)
Język polski
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kreatywność
(2)
Leczenie
(2)
Metoda Montessori
(2)
Motywacja
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Mowa
(2)
Muzykoterapia
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(2)
Nauczanie -- teoria
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Oceny szkolne -- psychologia
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pedeutologia
(2)
Poznanie
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Psychologia nauczania
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Psychoterapia
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Studenci
(2)
Wartość
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Wyobraźnia
(2)
Zawód
(2)
Antropologia filozoficzna
(1)
Biblioterapia
(1)
Bruner, Jerome (1915- )
(1)
Cele wychowania
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Czytanie
(1)
Dane osobowe
(1)
Dewey, John (1859-1952)
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja najmłodszych
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Empatia
(1)
Etyka
(1)
Głusi
(1)
Humanizm (postawa)
(1)
Jakość życia
(1)
Język a kultura
(1)
Język dziecka
(1)
Język francuski
(1)
Języki
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(5)
Podręcznik
(4)
Monografia
(3)
Opracowanie
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(15)
Psychologia
(13)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
78 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej i jego ewolucja; 2. Wymiary niepełnosprawności intelektualnej; 3. Diagnoza niepełnosprawności intelektualnej; 4. Początki opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie i ich edukacja; 5. Edukacja i wychowanie osób niepełnosprawnych intelektualnie; 6. Zaburzenia mowy dzieci niepełnosprawnych intelektualnie i ich terapia; 7. Sytuacja rodziców i dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; 8. Z zagadnień deontologii zawodu pedagoga specjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ku komplementarnemu ujęciu losu człowieka. Pytania dla pedagogiki, 2. Następstwa ograniczeń losu współczesnego człowieka, 3. Kreowanie własnej egzystencji, 4. Konceptualizacja edukacyjnego modelu, 5. Funkcjonowanie wartości i wiązanie ich z dymensjami egzystencjalnymi w warunkach różnych ograniczeń losu, 6. Nastawienie "ku życiu" i "od życia". Poczucie sensu, 7. Przygotowanie człowieka do pokonywania ograniczeń losu w podstawowych instytucjach edukacyjnych, 8. Człowiek w sytuacji szczególnego ograniczania losu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Edukacja obronna i sporty walki na świecie. Judo w systemie edukacji fizycznej dzieci i młodzieży Japonii; Sporty i sztuki walki w Meksyku - dylematy organizacyjne oraz metodyczne. Część II: Biomedyczne aspekty trenowania sportów walki przez dzieci i młodzież. Biomedyczne uwarunkowania edukacji fizycznej dzieci i młodzieży uwzględniające elementy sportów walki; Energetyczne podstawy wysiłku w sportach walki. Część III: Wybrane zagadnienia z metodyki nauczania samoobrony. Dźwignia na wyprostowanym ramieniu i jej przykładowe zastosowania w samoobronie; Metodyka nauczania i doskonalenia elementów samoobrony stosowana w hapkido. Część IV: Socjalizacyjne i wychowawcze aspekty uczestnictwa w sportach walki. Sztuki walki - środkiem edukacji holistycznej; Zasadność włączenia sportów i sztuk walki do szkolnych programów wychowania fizycznego - w świetle badań; Socjalizacyjne i edukacyjne walory sportów walki - na przykładzie judo; Reedukacja dzieci trudnych przez sporty walki; Przyczyny rezygnacji z treningów sportów i sztuk walki w ocenie trenerów i instruktorów; Trener kung-fu - mistrz, wychowawca, przewodnik. Część V: Psychologiczne problemy udziału w sportach walki. Ocena stopnia umotywowania młodzieży do treningu kung-fu; Sposoby zachowania się w konfrontacjach pozasportowych lotników polskich, którzy deklarują różne doświadczenie z dziedziny sportu; Nasilenie lęku i agresywności młodzieży uprawiającej różne formy sztuk walki na tle grupy porównawczej; Preferowane przez młodzież wrocławską sposoby przeciwdziałania agresji fizycznej. Część VI: Kompetencje motoryczne i koordynacyjne osób przygotowanych do walki wręcz. Ocena przygotowania policjantek i policjantów do walki w starciu bezpośrednim; Związek umiejętności zadawania uderzeń stosowanych w samoobronie z wszechstronną sprawnością fizyczną; Ocena umiejętności bezpiecznego upadku z wszechstronną sprawnością fizyczną; Poziom zdolności zachowania równowagi dziewcząt uprawiających samoobronę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Aksjologiczne aspekty ludzkiego rozwoju; Co warto wiedzieć o procesie rozwoju człowieka gdy próbujemy ingerować w jego przebieg; znaczenie obecności ludzi starszych dla rozwoju dzieci i młodzieży. Część I: Globalne i parcjalne dysfunkcje intelektu - problemy diagnostyczne, terapeutyczne i edukacyjne. Wspomaganie rozwoju czy przeszkadzanie w rozwoju? Funkcjonalny model psychologicznej diagnozy klinicznej stosowany do badań dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; Kompleksowa stymulacja rozwoju dzieci z wrodzonymi i nabytymi dysfunkcjami ośrodkowego układu nerwowego według Wrocławskiego Modelu Usprawniania; Stymulacja czuciowa w rozwoju dzieci głębiej upośledzonych umysłowo; Wczesne wspomaganie dziecka zagrożonego w prawidłowym rozwoju - z doświadczeń Zespołu Terapeutyczno-Konsultacyjnego dla Dzieci z Problemami w Rozwoju; Oddziaływania psychologiczne i logopedyczne we wspomaganiu rozwoju dziecka z niedokształceniem mowy pochodzenia kolorowego; Charakterystyka twórczości plastycznej dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim, umiarkowanym i znacznym; Muzykoterapia jako metoda wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży z trudnościami; Wrażliwość moralna osób upośledzonych umysłowo na przykładzie analizy przypadku; Dysleksja w Polsce. Efekt nieharmonijności rozwoju czy zaniedbania pedagogiczne?; Zadania szkoły w tworzeniu systemu pomocy uczniom z trudnościami w rozwoju; Organizacja edukacji dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie w województwie dolnośląskim. Część II: Zaburzenia emocjonalne u dzieci i młodzieży jako skutek problemów rozwojowych i patologii rodzinnych. Diagnoza dziecka z zaburzeniami zachowania i jej zastosowanie w pracy pedagoga szkolnego; Zachowania agresywne u 10-letniego chłopca - próba wyjaśnienia przyczyn z zastosowaniem teorii S. M. Johnsona; Wspieranie rozwoju emocjonalnego małego dziecka w kontekście teorii charakteriologiczno-rozwojowej; Podstawowe zagadnienia i pojęcia z zakresu przemocy w rodzinie; Psychologiczne pomaganie dziecku wykorzystanemu seksualnie i jego rodzinie; Społeczne i podmiotowe uwarunkowania aktów suicydalnych dzieci i młodzieży; Wybrane cechy osobowości a strategia radzenia sobie ze stresem u młodzieży we wczesnej fazie adolescencji z chorobą nowotworową; Obrony jako reakcje na zagrożenia stosowane przez adolescentów z chorobą nowotworową; Modele wychowania a koncepcje natury dziecka; Nieprawidłowa komunikacja jako jedna z przyczyn występowania konfliktów w relacjach interpersonalnych. Komunikaty. Koordynacja wzrokowo-ruchowa u dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; Pomoc psychologiczna dla rodzin dzieci z trudnościami w rozwoju - rola psychologa w Zespole Wczesnej Interwencji; Przeżycia związane z lękiem u starszych wychowanków Domu Dziecka; Akceptacja i odrzucenie w grupie młodzieży ze szkół średnich; Zaburzenia emocjonalno-motywacyjne u ucznia z dysleksją; Neuropsychologiczna terapia dysleksji rozwojowej. Stymulowanej półkul mózgowych; Psychologiczna charakterystyka buntu wewnętrznego w okresie dorastania. Streszczenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Metody badań pedagogicznych. Pedagogika porównawcza. Dydaktyka szkolna. Psychologia kształcenia. Pedeutologia. Socjologia edukacji. Podstawy prawa oświatowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie empatii w świetle różnorodnych koncepcji, 2. Uwarunkowania empatii, 3. Empatia w kontaktach interpersonalnych, 4. Wartość empatii w życiu człowieka, 5. Rozwijanie umiejętności empatycznych, 6. Założenia badawcze, 7. Sposoby rozwijania empatii studentów pedagogiki specjalnej, 8. Efektywność rozwijania empatii studentów pedagogiki specjalnej. Analiza uzyskanych wyników badań, 9. Twoja opinia na temat zajęć. Interpretacja informacji zwrotnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Program telewizyjny; 2. Audycja radiowa; 3. Konwencja snu; 4. Teatr w teatrze; 5. Spotkanie po latach; 6. Żywy pamiętnik; 7. Twórcza narada, czyli burza mózgów; 8. Goście w szkole; 9. Motyw podróży w czasie albo/i przestrzeni; 10. Wywiad sceniczny; 11. Magiczne pudełko; 12. Parodia utworu; 13. Prezentacja PowerPoint albo film; 14. Świeczornica
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Cz. I Wychowanie przedszkolne i wczesnoszkolne w perspektywie jutra: Rodzina jako środowisko wspierające rozwój emocjonalno-społeczny dziecka w wieku przedszkolnym; Sześciolatek oczami rodziców. Doniesienia z badań; Rodzina w edukacji młodszych uczniów; Wykorzystanie muzyki w usprawniania mowy dziecka w wieku przedszkolnym; Miejsce telewizji w życiu dziecka w wieku wczesnoszkolnym; Czas wolny(?) dziecka w wielkim mięście - dylematy pedagoga. Cz. II Kulturowe aspekty kształcenia: Lokalne środowiska przyrodnicze jako miejsce nabywania wiadomości i umiejętności dzieci w młodszym wieku szkolnym; Książkowe inspiracje do poznawania piękna Polski przez dzieci; Świat wartości w literaturze dla dzieci źródłem planowania i realizowania projektów edukacyjnych przez nauczyciela wczesnej edukacji; Kanon literatury muzycznej w praktyce edukacyjnej; Poszukiwanie polskiego syty ulu narodowego w sztuce i edukacji artystycznej w drugiej połowie XIX stulecia i na początku XX wieku. Cz. III Kultura fizyczna i wychowanie zdrowotne w edukacji jutra: Wychowanie fizyczne i sport w polskiej rzeczywistości edukacyjnej; Aqua aerobik jako polecana forma aktywności fizycznej w środowisku wodnym dla osób starszych; Wybrane aspekty aktywności fizycznej jako działanie profilaktyczne w zespołach bólowych dolnego odcinka kręgosłupa u osób prowadzących sedenteryjny tryb życia; Poziom zachowań zdrowotnych w wybranej grupie dzieci w wieku przedszkolnym i ich rodziców; Do students change their heating habits after passing from elementary to secondary school?. Cz. IV Kapitał ludzki w edukacji jutra. Problemy edukacji zawodowej i pro zawodowej: Przyszłość szkolnictwa zawodowego w Polsce; Sytuacja zawodowa absolwentów Szkoły Wyższej im. Pawła Włodkowica w Płocku. Raport z badań; Absolwenci instytucji drugiej szansy i ich świat wartości; Jednostki kształcenia zawodowego Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Cz. V Aksjologiczne i społeczne problemy edukacji jutra: Indywidualizm jako wartość wżyciu człowieka ponowoczesnego a jego funkcjonowanie w rodzinie; Osobistość jutra. Przesłanie dla pokoleń - Woronieckiego wizja osoby; Aksjologiczne problemy edukacji jutra: relacje zasady równości z wolnością i sprawiedliwością; Aksjologiczne uwarunkowania działań prospołecznych w trosce o egzystencjalny wymiar wolontariatu; „Moda na wolontariat?” - medialny aspekt zjawiska. Cz. VI Edukacja i egzystencja osób dorosłych: neurodydaktyczne uwarunkowania uczenia się dorosłych; Wybrane aspekty funkcjonowania społecznego ludzi starszych w Polsce; Czas wolny ludzi starszych w opinii ich wnuków - studentów pedagogiki; Portale społecznościowe w życiu współczesnej młodzieży akademickiej; Migracje zarobkowe mężczyzn z terenów wiejskich i ich skutki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział I: Społeczeństwo on-line. Nadzieje i rozczarowania. Dylematy społeczeństwa informacyjnego; Światopogląd społeczeństwa informacyjnego; Komunikowanie intrakulturowe w społeczeństwie informacyjnym: bariery i wyzwania; E-life czy a-life? Informatyzacja a stan anomii; Inteligencja emocjonalna w świecie off-line i on-line; Osobowość internauty; Internet a doświadczenia temporalne; E-pomoc. Uwarunkowania pomocniczości w Internecie; W poszukiwaniu psychologicznych mechanizmów problematycznego używania Internetu; E-handel książką. Rynek księgarski w Polsce w dobie ekspansji globalnej gospodarki internetowej; Rozdział 2: Internet a przyszłość komunikowania. Internet a nowe tendencje w dziedzinie komunikowania masowego; Komunikacja społeczna w sieci a interakcje off-line; Czy możliwa jest modlitwa przez Internet? Nieważne jak pytasz: cechy zaproszenia a skłonność do udziału w ankiecie internetowej; Społeczności wirtualne. O wspólnotowości w społeczeństwie sieciowym; Dzienniki drukowane w wersji on-line - apokalipsa czy zbawienie dla prasy codziennej? Internet jako narzędzie komunikowania się firm; Koncepcja komunikacji z wykorzystaniem środowiska 3D; Szanse i zagrożenia rozwoju polskiej administracji elektronicznej; Internet w procesie komunikowania się władz samorządowych ze społecznością lokalną i regionalną; E-voting jako jeden z elementów elektronicznej demokracji na przykładzie Estonii. Rozdział 3: Kultura, język, obyczaje Internetu. Internet jako szansa dla kultury wolnej; Dynamika kreacji. Technologiczna determinanta procesów wymiany symbolicznej a socjodynamika kultury Abrahama Molesa; Wizerunek polskich tradycjonalistów katolickich w Internecie; Tradycja i nowoczesność. Islam w Internecie. Analiza polskojęzycznych stron internetowych; Między tradycją a nowoczesnością. O powieści hipertekstowej z odwołaniem do "Końca świata według Emeryka" Radosława Nowakowskiego; "Komentowanie obowiązkowe" - o wybranych aspektach funkcjonowania komentarzy internetowych; Kultura prowadzenia sporów na forum internetowym; "Nowa społeczność" i "stare wartości". Kulturowe i społeczne wymiary strony internetowej zbudowanej na podstawie nazwiska. Rozwiązania szczegółowe; Dlaczego gry typu MMORPG stają się coraz bardziej popularne? Rozdział 4: Edukacja W/I przez Internet. System internetowego wspomagania edukacji; E-learning - edukacja na odległość; Internet jako źródło informacji w nauczaniu blokowym; Internet sojusznikiem działań przybliżających tematykę niepełnosprawności; Szkolny portal internetowy w komunikacji szkoły z rodzicami i środowiskiem lokalnym; Kompetencje medialne nauczycieli języków obcych; Nauczanie przez Internet na przykładzie Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego. Rozdział 5: Technologie i zastosowanie Internetu. Zastosowanie Internetu w marketingu bankowym; Wykorzystanie Internetu w zarządzaniu finansami jednostek samorządu terytorialnego; Integralność referencyjna w dokumentach XML zorientowanych na dane; Analiza wydajności serwerów FTP w środowisku Windows; Hurtownie danych i Internet; Zastosowanie symulacji komputerowej przy użyciu javy w rozwoju dynamicznych procesów technologicznych na przykładzie drgań swobodnych i wymuszonych o jednym stopniu swobody z tłumieniem liniowym; E-advertising jako jedno z rozwiązań internetowego biznesu; Internet jako instrument bankowości elektronicznej; XBRL w modelowaniu danych finansowych; Kryptografia w Internecie; Wizualizacja informacji z wykorzystaniem pamięci holograficznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Internet- aktualne problemy stoanowienia i stosowania prawa: Jak Internet zmienia prawne ramy prywatności?; Privacy by Design jako paradygmat ochrony prywatności; Propozycje zmian Kodeksu cywilnego i Kodeksu postępowania cywilnego w zakresie dokumentów elektronicznych; Internet a nowe prawo prywatne międzynarodowe; Rola Kodelsu pracy w systemie przepisów dotyczących ochrony danych pracownika; Problemy administracyjnoprawne związane z ekspansją Internetu; 2. Sieci i portale internetowe: Bezpieczeństwo systemu nazw domenowych; Obowiązki przedsiębiorcy- administratora w sieci; Regulacją wyłączenia odpowiedzialności dostawców usług hostingowych; Ochrona informacji- problemy nie tylko projektowe; Funkcjonowanie portali internetowych- wybrane problemy prawne; Portale internetowe- zagrożenia realne i pozorne; Analiza internetowych sieci społecznościowych jako zagrożenia dla bezpieczeństwa organizacji; Portale społecznościowe a prawo do ochrony danych osobowych- zarys problemu; Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w serwisach społecznościowych; Prywatność w serwisach społecznościowych. Nowe wyzwania dla ruchu wolnego oprogramowania; Dane osobowe w systemach monitoringu- stan aktualny i kierunki zmian; Anonimowość w sieci. Zagadnienia udostępniania danych osobowych; 3. Publiczne systemy informacyjne i e-usługi: Publiczne zasoby informacyjne jako podstawa tworzenia platform integracyjnych; Podpis osobisty jako metoda identyfikacji w publicznych systemach informatycznych; Udostępnianie informacji publicznej - elektroniczny wniosek i stosowanie Kodeksu postępowania administracyjnego; Rola Elektronicznej Skrzynki Podawczej w bezpiecznej komunikacji organu administracyjnego ze stroną postępowania administracyjnego; Informacja o prawie jako szczególny rodzaj informacji publicznej; elektroniczny dostęp do Nowej Księgi Wieczystej i Krajowego Rejestru Sądowego; Informatyzacja Krajowego Rejestru Karnego- zmiany regulacji; System informacji oświatowej; Prawna problematyka obrotu detalicznego produktami leczniczymi w Internecie; Zakres i jawność danych rejestrów lekarskich; Edukacyjno-informacyjny portal e-zdrowie; Systemy Advenced Passenger Information oraz Passenger Name Record: e-usługi; E-lerning w administracji publicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dysleksja jako specyficzne trudności w uczeniu się czytania i pisania: Co warto wiedzieć o dysleksji; Specjalne trudności w czytaniu i pisaniu jako przyczyna niepowodzeń szkolnych; Wpływ dysleksji na funkcjonowanie psychospołeczne uczniów; 2. Niekonwencjonalne sposoby działań terapeutycznych: Terapia pedagogiczna dziecka dyslektycznego; Zastosowanie map myśli w terapii dysleksji; Humor w procesie nauczania dzieci dyslektycznych; Bajkoterapia- motywacja do nauki czytania i pisania; 3. Multimedia w terapii dzieci z zaburzeniami czytania i pisania: Zastosowanie komputera w terapii dzieci z zaburzeniami czytania i pisania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie do lektury: O czym jest książka? Kilka uwag o konstrukcji tekstu w książce. Argumenty za udostępnieniem eseju nauczycielom. Wsteczne lusterko czyli przeszłość w dyskusji o edukacji dzieci. Teraźniejszość/współczesność w edukacji dzieci. Zarys problemu. Vade mecum, czyli pójdź za mną… Część I - Rozważ cywilizacyjno-pedagogiczny kontekst edukacji. 1. Czym jest cywilizacja jako obszar lokowania celów edukacji. 2. Wybrane cechy/znaki naszego czasu jako podstawa edukacji człowieka. 2.1. Globalizacja. 2.2. Dataizacja/algorytmizacja. 2.3. Wieloznaczność. 2.4. Konsumeryzm. 3. kompetencje współczesnego człowieka trzeciej fali cywilizacyjnej jako podstawa doboru treści edukacyjnych. 3.1. Kreatywność jako podstawa twórczości/innowacyjności/badania. 3.2. Wyobraźnia i jej uwalnianie. 3.3. Działanie zespołowe/wspólne/grupowe. 3.4. Umiejętność porozumiewania się. 3.4.1. Kompetencja językowa. 3.4.2. Kompetencja komunikacyjna. 3.5. Umiejętności informatyczne i informacyjne. 4. Codzienność w uwalnianiu i rozwijaniu kompetencji cywilizacyjnych. 4.1. Zgiełk, szum informacyjny wokół wychowania/edukacji (gadanina). 4.2. Ciekawość. 4.3. Dwuznaczność. Podsumowanie. Część II – Spójrz – to jest dziecko i jego czas życia – dzieciństwo. Co o nim wiesz? 1. Wiedza i niewiedza o dziecku i dzieciństwie. 2. Wiedza potoczna o dziecku i dzieciństwie. Pedagogie. 3. Naukowe spojrzenie na dzieciństwo i dziecko. 3.1. Naukowa wiedza i niewiedza o dzieciństwie. 3.2. Naukowa wiedza i niewiedza o dziecku. 3.2.1. Wiedza o biologicznym rozwoju dziecka. 3.2.2. Wiedza o psychicznych procesach zachodzących w dziecku. 3.2.3. Obraz społecznych możliwości dziecka. 3.2.4. Syntetyczny naukowy obraz rozwoju dziecka. 4. Co powinnaś wiedzieć? Kilak przestróg. Podsumowanie. Część III – Poprowadź dziecko ku doświadczaniu w świecie. 1. Obszary zmiany koniecznej. 1.1. Zmiana idei, celów i funkcji edukacji. 1.2. Czy i co można/powinno się zmienić w stanowieniu celów? 2. Kierunki zmiany w edukacji. 2.1. Przejście od części do całości. 2.2. Przejście od obiektywizmu do epistemologii. 2.3. Przejście od struktur ku procesowi. 2.4. Przejście od budowy do sieci powiązań. 2.5. Przejście od prawdy do przybliżonego jej opisu. 3. Obszary i kierunki zmiany w edukacji dzieci. 4. Teoretyczny kontekst edukacji. Wybrane zakresy. 5. Krytyka jako wymiar etyczności i profesjonalizmu nauczycieli. 6. Wymiary odpowiedzialności nauczycielskiej. 7. Uczenie (się) przez dziecko odpowiedzialnych zachorowań. 8. Ustawowe zadania nauczyciela dziecka. Krytyczny ich odczyt. 9. Zasady edukacji dzieci w nowych kontekstach współczesności. Podsumowanie Część IV – przystań i zobacz, jak bawi się dziecko. 1. Zabawa jako płaszczyzna doświadczania siebie jako jednostki przez dziecko. 2. Właściwości zabawy. 3. Pierwiastki zabawy. 4. Cechy zabawy. 5. Między zabawą a grą w edukacji. 6. Lokalizacja zabawy w edukacji. Bez podsumowania – otwarcie myślenia nauczyciela na wartości zabawy, czyli ciąg dalszy zależy od Ciebie. Część V – Poszukaj dróg wspierania dziecka w doświadczaniu siebie i świata. 1. Rozpoznawanie-poznawanie jako warunek efektywnej edukacji. 1.1. Doświadczanie-doświadczenia. 1.2. Rozpoznawanie siebie przez nauczyciela. 1.3. Rozpoznanie-poznanie możliwości działaniowych dzieci. 2. Parametry rzeczywistości edukacyjnej. 2.1. Przestrzeń. 2.2. Czas. 2.3. Liczebność/liczba/liczność. 2.4. Przyczynowość. 3. Holizm w rzeczywistości edukacyjnej. Podsumowanie. Część VI – Wymiary Twojego nauczycielstwa. 1. Dziesięć proponowanych lekcji do odrobienia. 2. Autotest kompetencji pedagogicznej. 3. Obrazy z życia wzięte jako podstawa do przemyślenia stosunku do dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
R. 1 Dziś i jutro edukacji: Oświata, nauka i szkolnictwo wyższe w Polsce znajduje się w kryzysie; Przeszkody w reformowaniu oświaty, nauki i szkolnictwa wyższego; Ostrze krytyki skierowanie pod adresem edukacji; Prognozowanie oświaty, nauki i szkolnictwa wyższego; Dostosowywanie edukacji do społeczeństwa wiedzy; Zamiast podsumowania. R. 2 Dążenie ku szkole jutra: Jaka jest polska szkoła?; Tocząca się reforma szkoły; Szkoła jutra; Oczekiwania w stosunku do szkoły jutra. R. 3 Edukacja procesem komunikowania się: Logosfera i dewastacja potęgi słowa; Teoria racjonalnego działania komunikacyjnego; Funkcje języka w procesie edukacji; Istotny wyznacznik tożsamości narodowej; Czy nieuleczalne okaleczenie?; Wulgaryzacja języka; Inwazja nowomowy do edukacji; Co przeszkadza szkole w byciu źródłem poprawnej polszczyzny? Sprzężenie zwrotne między językiem teorii i praktyki i edukacji; Kultura języka i troska o nią; Przesłanie. R. 4 Uniwersytet w poszukiwaniu misji adekwatnej do wyzwań społeczeństwa wiedzy: Istota uniwersytetu i jego systemowa transformacja; uczestnicy uniwersyteckiej dydaktyki i wzajemne oczekiwania wobec siebie; Równorzędne podmioty w procesie dydaktyki akademickiej i badań naukowych; etos uniwersytecki; Wyraz stałego zainteresowania i trosk; Uniwersytet w kontekście kapitału ludzkiego; Określanie edukacyjnej jakości pracy uniwersytetu; Niepokój o dydaktykę akademicką i jego przezwyciężanie; Krajowe Ramy Kwalifikacji; Parametryzacja; konkluzje. R. 5 Sens wartości w edukacji: Pojęcie wartości; Podstawowe przyczyny wzrostu zainteresowania wartościami; Zasadnicze kwestie związane z wartościami i ich funkcje; Wartości poznawcze i uniwersalne; Wartości ogólnoludzkie (ponadczasowe, uniwersalne); Praca jako wartość; Taksonomia wartości; Wartości patriotyczne; Rola wartości w edukacji; Relacje między wartościami; Ukąszenie neoliberalizmu i postmodernizmu; Klasyfikacja wartości i jej techniki; Państwo na straży systemy wartości; Wartości społeczne w świetle badań; Ojczyzna; Patriotyzm. R. 6 Cele kształcenia w kategoriach funkcji, czynności i zdań: Kiedy możemy mówić o efektywności systemu edukacji?; Pojęcie celów kształcenia i ich źródła; Wartość, siła regulacyjna i funkcje celów procesu kształcenia; Europejski horyzont celów edukacji w Polsce i ich klasyfikacja; Kontekst ekonomiczny celów kształcenia; Źródła celów edukacji; ustalenie celów procesu kształcenia; Operacjonalizacja celów kształcenia według R.H. Daviesa, L.T. Alexandra i S.L. Yelona; Operacjonalizacja celów edukacji w ujęciu J.J. Guilberta; Istotne momenty realizacji celów edukacyjnych; Projektowanie celów procesu edukacji. R. 7 Uczyć w duchu mądrości i wiedzy: By mogły służyć edukacji refleksyjnej; Dostosowywanie metod dydaktycznych do potrzeb społeczeństwa w drodze do wiedzy; Troska o wysoki poziom zajęć dydaktyczno-wychowawczych; Aktywność, kreatywność ucznia/studenta i metody dydaktyczne; Kategoryzacja metod dydaktycznych i ich wpływ na aktywność kreatywną uczniów/studentów. R. 8 Kwalifikowanie postępów w nauce: Nowy wymiar ewaluacji postępów uczniów w nauce; Funkcje i rodzaje oceniania uczniowskich osiągnięć szkolnych; Wewnątrzszkolna ewaluacja osiągnięć uczniów; Ocenianie zewnętrzne; Sprawdziany, egzaminy gimnazjalne, matura, testy PISA i nowy ranking dydaktyczny OECD; Testowa ewaluacja wiedzy uczniów; Typy zadań testowych; Etapy opracowywania testów; Określanie wyników kształcenia za pomocą testów; Wpływ oceniania na jakość edukacji. R. 9 Przede wszystkim nauczyciel: Właściwości edukacji nauczycieli; Tożsamość nauczyciela; Jak przygotować nauczycieli do wymagań społeczeństwa wiedzy?; Role i funkcje nauczyciela; Kompetencje nauczyciela; Doskonalenie zawodowe nauczycieli w miejscu ich pracy; Europejski drogowskaz kształcenia nauczycieli w Polsce; Konkluzje. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Twórczość jako zjawisko, wartość, proces, 2. Twórcza postawa w narracji osobowości kreatywnej, 3. Koncepcja twórczych orientacji życiowych, 4. Przestrzeń kształtowania orientacji życiowych, 5.Próba empirycznej egzemplifikacji koncepcji, 4.Edukacyjne konsekwencje twórczego paradygmatu myślenia, 5. Wokół idei człowieka poszukującego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Nauczyciel szkoły specjalnej w literaturze przedmiotu, 2. Czynniki warunkujące kompetencje nauczyciela szkoły specjalnej, 3. Opis badań własnych, 4. Prezentacja wyników badań w zakresie postaw pedagogicznych nauczycieli szkół specjalnych, 5. Hierarchia wartości nauczycieli szkół pedagogicznych a ich postawy pedagogiczne, 6. Analiza i interpretacja wyników badań dotyczących kwalifikacji zawodowych nauczycieli szkół specjalnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Edukacja Jutra)
Cz. I Wychowanie w edukacji jutra: Refleksje o wychowaniu w warunkach kultury ponowoczesnej; Reklama a wychowanie; Czy szczęście rodzinne jest dziełem przypadku? Rodzina najlepszym nauczycielem; Zjawisko sekstingu wśród młodzieży oraz jego konsekwencje; Raniące doświadczenia dorastającego, czyli spaleni słoneczkiem w proch… Namysł nad zjawiskiem seksualizacji młodzieży oraz życiem z piętnem śmierci; Regulacyjny wymiar arteterapii w kompensowaniu braków i niepowodzeń życiowych młodego człowieka. Cz. II Uwarunkowania współczesnej edukacji: Szkoły stowarzyszeniowe w perspektywie edukacji jutra; Przestrzenie i nie/miejsca szkoły; Agresja i przemoc w środowisku szkolnym; Uwarunkowania zachowań agresywnych; Bunt jako wartość w procesie edukacyjnym. Cz. III Jakość kształcenia i niepowiedzenia szkolne: Tutoring szkolny jako narzędzie edukacji zindywidualizowanej; „Przeciętność” ucznia i mechanizmy jej generowania w środowisku szkolnym; Dziecko w edukacji wczesnoszkolnej - podmiot czy już przedmiot współczesnego systemu edukacji?; Edukacja dla bezpieczeństwa w przestrzeniu edukacyjnej i społecznej; Społeczne konsekwencje cyberprzemocy i deficytów emocjonalnych współczesnych i przyszłych pokoleń uczniów; Nadmierny kontakt z mediami jako przyczyna zaburzeń rozwoju poznawczego dzieci kończących wychowanie przedszkolne - raport z badań; „Ugrowienie” (w) edukacji. Cz. IV Role nauczyciela we współczesnej edukacji: Współpraca nauczycieli w zespołach - wzory zachowań i sposoby działania w świetle wyników badań własnych; Współpraca rodziców i nauczycieli wobec zróżnicowanych problemów wychowawczych i dydaktycznych; Kompetencja komunikacyjna nauczycieli w działaniach edukacyjnych; Skuteczność komunikacji dydaktycznej w aspekcie indywidualnego profilu uczenia się czynności ruchowych; Wybrane aspekty kształtowania asertywności u studentów pedagogiki; Między dystansem a bliskością. Empatia jako kompetencja hermeneutyczna. Cz. V Kształcenie zawodowe nauczycieli: Mankamenty kształcenia nauczycieli w szkołach wyższych; Przygotowanie absolwenta szkoły wyższej do roli zawodowej nauczyciela akademickiego na przykładzie Akademii Obrony Narodowej; Rozwijanie kompetencji dydaktycznych młodej kadry akademickiej, Ars Docendi UJ - opis przypadku; Wspomnienia i plany przyszłych pedagogów dotyczące edukacji uczniów zdolnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
1. Pojecie i twórczości, zdolności i postawy twórczej, 2. Elektroniczne media, 3. Nauczyciele i twórczość, 4. Problemy i metoda badań, 5. Wyniki badań ilościowych, 6. Wyniki badań jakościowych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca kultury: Twórczość osób z niepełnosprawnością - wielość spojrzeń, wielość problemów; Osoby niepełnosprawne jako twórcy i odbiorcy przekazów kulturalnych; Poezja osób niewidzących - sens życia - autokreacja - autorewalidacja; Niesłyszący twórcy kultury - wybitni malarze XIX i XX wieku; Ekspresja artystyczna osób z wadą słuchu; "Wiedział, co zrobić ze swoim życiem". Obecność chorych i niepełnosprawnych w kulturze; O twórczych kobietach radzących sobie z dysfunkcją wzroku; Olga Skorochodowi - życie, twórczość, osiągnięcia osoby głuchoniemej; Osoba niesłysząca jako twórca i odbiorca kultury; Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca tekstu literackiego; Niepełnosprawny tancerz; Zainteresowania kulturalne uczniów z upośledzeniem umysłowym; Aktywność kulturalna osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Uczestnictwo kulturalne studentów z niepełnosprawnością. Bariery korzystania z dóbr kultury; Wzory osobowe w kulturze masowej a problemy wychowania uczniów niepełnosprawnych; Czytelnictwo czasopism wśród młodzieży niesłyszącej; Telewizja jako forma uczestnictwa uczniów z wadą słuchu w kulturze; Rynek dziecięcy sposobem przekazania emocji dziecka. Wpływ telewizji na odbiór i okazywanie reakcji agresywnych; Internet jako integracyjna przestrzeń kultury; Uczniowie niesłyszący jako twórcy i odbiorcy kultury fizycznej; Cz. II Nowe koncepcje upowszechniania kultury i nowe idee aktywności kulturalnej osób niepełnosprawnych: Rehabilitacyjny aspekt udziału osób niepełnosprawnych w tworzeniu dóbr kulturalnych; Rozwijanie kompetencji osób niepełnosprawnych intelektualnie do odbierania i tworzenia kultury; Literatura piękna w rehabilitacji niesłyszących; Biblioterapia i czytelnictwo jako forma uczestnictwa w kulturze i metoda terapii młodzieży niepełnosprawnej ruchowo; "Zabawa teatrem", "praca teatrem" - o dwóch stronach terapeutycznej funkcji teatru; Aktynowość plastyczna a rozwój wyobraźni dziecka niepełnosprawnego intelektualnie; Dziecko z wadą słuchu w świecie muzyki; Indywidualna i grupowa muzykoterapia jako jedna z metod psychoterapii dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Stymulowanie rozwoju dzieci niepełnosprawnych fizycznie w okresie późnego dzieciństwa przez percepcję dzieł sztuki XX wieku; Działalność Drużyn "Nieprzetartego szlaku" źródłem poznania tradycji, kultury i cywilizacji kraju; Kształtowanie postaw dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną wobec kultury fizycznej; Student pedagogiki specjalnej - przyszły facylitator uczestnictwa osób z niepełnosprawnością w kulturze?; Sztuka i kultura bez barier na przykładzie organizacji społecznych w Austrii; Rola organizacji głuchoniewidomych w tworzeniu szans uczestnictwa w kulturze; Aktywność artystyczna osób niewidomych i niedowidzących na przykładzie działalności Krajowego Centrum Kultury Polskiego Związku Niewidomych w Kielcach; Osoba niepełnosprawna jako twórca i odbiorca kultury. Doświadczenia z pracy z młodzieżą niewidomą i słabowidzącą w SOSW przy ul. Tynieckiej w Krakowie; Cz. III Kulturowe konteksty niepełnosprawności: Twórcza obecność osób niepełnosprawnych; Osoba niepełnosprawna w zmieniającym się świecie kultury i komunikacji; Jedność ludzka w akcie kreacji - refleksje nad twórczą identycznością człowieka; Niepełnosprawność jako krytyczne wydarzenie życiowe w doświadczeniu narratorów; Postawy osób z niepełnosprawnością intelektualną wobec życia; Niepełnosprawność z perspektywy psychologii pozytywnej; Osoba niepełnosprawna w świetle antropologii Fryderyka Nietzschego; wizerunki osób niepełnosprawnych w mediach - media w percepcji niepełnosprawnych; Rzecz o Minotaurze - osoba z niepełnosprawnością w literaturze współczesnej; Między groteską a metaforą - czyli starożytnych Egipcjan pojmowanie niepełnosprawności; Kultura duchowa czyli kultura duchowości (duchowość kultury) w dyskursie ezoterycznym? Pytanie o kontekst niepełnosprawności; Wybrane aspekty religijności młodzieży gimnazjalnej z lekkim stopniem upośledzenia umysłowego; Religijność osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną; Uśmiech niedokończony; Kod językowy i dyskurs osób z niepełnosprawnością intelektualną. O bytowaniu na pograniczu; Cz. IV Edukacyjne i rehabilitacyjne konteksty niepełnosprawności: Aksjologiczne aspekty procesu rehabilitacji; Dylematy dotyczące pomiaru zdolności twórczych uczniów z niepełnosprawnością intelektualną lekkiego stopnia; Wspieranie elementarnych zdolności twórczych uczniów niedosłyszących; Oryginalność jako kryterium oceny zdalności twórczych uczniów z wadą słuchu; Wpływ środowiska wychowawczego na zainteresowania i organizację czasu wolnego uczniów z niepełnosprawnością intelektualną (rozważania teoretyczne); Rozwój osobisty - kontekst konstruowania wiedzy o sobie w pracy zespołowej nauczycieli klas integracyjnych; Idea integracji edukacyjnej w realiach szkół gimnazjalnych; Edukacja włączająca - nowa jakość? Czy dotąd byliśmy pedagogicznie zacofani?; Wczesna rewalidacja dzieci niesłyszących nowym wyzwaniem edukacyjnym w Polsce; Wczesna stymulacja językowa dziecka o nieharmonijnym rozwoju drogą do świata kultury; Znaczenie stymulacji zmysłów w terapii dzieci z głęboką niepełnosprawnością; Wpływ stereotypii i dyskomfortu sensorycznego na jakość społecznego funkcjonowania dziecka z autyzmem; Przewlekłe zespoły bólowe jako forma niepełnosprawności? Dwie perspektywy; Podstawy wychowawcze rodziców a ich skłonność do zachowań krzywdzących wobec dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Życie kulturalne rodziny a zasób słownictwa uczniów niepełnosprawnych intelektualnie (doniesienie z badań); Dzieci i komputery - o plusach mówimy, a czy pamiętamy zagrożeniach?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej