Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(250)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(250)
Publikacje dydaktyczne
(34)
Publikacje fachowe
(13)
Publikacje naukowe
(5)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(215)
dostępne
(84)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(89)
Czytelnia
(217)
Autor
Faliszewska Jolanta
(31)
Dobrowolska Hanna
(15)
Konieczna Anna
(12)
Hanisz Jadwiga
(11)
Petkowicz Helena
(11)
Hryszkiewicz Ewa
(8)
Stępień Barbara
(8)
Winiecka-Nowak Joanna
(8)
Białobrzeska Joanna
(7)
Łukasik Stanisława
(7)
Dziabaszewski Wojciech
(6)
Wasilewska Krystyna
(6)
Drzycimska Bożena
(5)
Szumowski Grzegorz (1946- )
(5)
Aufderstrabe Hartmut
(4)
Bock Heiko
(4)
Chłopecka Kazimiera
(4)
Czerner-Wieczorek Katarzyna (1952- )
(4)
Danielewicz-Malinowska Aldona
(4)
Demianiuk Krzysztof
(4)
Dymarska Jolanta
(4)
Grabowski Andrzej Marek
(4)
Jędrzejewska-Wróbel Roksana
(4)
Kamińska Agnieszka
(4)
Kamiński Rafał
(4)
Koman Dorota
(4)
Kołaczyńska Marzena
(4)
Królik Anna
(4)
Nadarzyńska Beata
(4)
Ogrodowczyk Małgorzata
(4)
Stanecka Zofia
(4)
Wingate Ursula
(4)
Wojtczak Krystyna
(4)
Łukasik Stanisław
(4)
Bereźnicki Franciszek
(3)
Bielenica Krystyna
(3)
Blanc Jacquws
(3)
Bura Maria
(3)
Cartier Jean-Michel
(3)
Cesarska Danuta (1942- )
(3)
Dykcik Władysław
(3)
Kwil Małgorzata
(3)
Lederlin Pierre
(3)
Muller Jutta
(3)
Siemieniecki Bronisław
(3)
Watcyn-Jones Peter (1944- )
(3)
Alexander L. G. (1932- )
(2)
Case Doug
(2)
Czerniawska Ewa
(2)
Daniels Albert
(2)
Delatour Y
(2)
Dojlidko Wiesław
(2)
Estermann Christian
(2)
Gajda Janusz
(2)
Gawrońska Beata
(2)
Gepert Bożena
(2)
Hantschel Hans-Jürgen
(2)
Jaruszewski Wojciech (1970- )
(2)
Jennepin D
(2)
Juszczyk Stanisław
(2)
Karaszewski Stanisław
(2)
Klotz Verena
(2)
Krieger Paul
(2)
Kruszewski Krzysztof
(2)
Kubik Monika
(2)
Kupisiewicz Czesław
(2)
Köhl-Kuhn Renate
(2)
Leon-Dufour M
(2)
Mattle-Yeganeh A
(2)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(2)
Pachociński Ryszard (1930- )
(2)
Paleit Dagmar
(2)
Pilch Iwona
(2)
Piotrowska Małgorzata Ewa
(2)
Raczek Emilia
(2)
Rutkowski Janusz
(2)
Sherrington Ingrid
(2)
Smyrnova-Trybulska Eugenia
(2)
Szymańska Maria Alicja
(2)
Tallowitz Ulrike
(2)
Teyssier B
(2)
Vityuk Alexander
(2)
Wenta Kazimierz
(2)
Wilson Ken (1947- )
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Zhaldak Mirosław
(2)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(2)
Aleksander Tadeusz
(1)
Anderson John R. (1947- )
(1)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Bailey Tom
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Barczak Andrzej
(1)
Bartczak Agnieszka
(1)
Bednarek Józef
(1)
Biela Agnieszka
(1)
Bielecki Piotr
(1)
Bielski Janusz (1934-2018)
(1)
Bobula Stanisław
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(40)
2000 - 2009
(179)
1990 - 1999
(30)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(220)
nieznany (d)
(10)
nieznany (f)
(7)
Niemcy
(5)
Wielka Brytania
(5)
nieznany (us)
(3)
Węgry
(1)
Język
polski
(238)
angielski
(7)
niemiecki
(6)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(101)
Nauczanie zintegrowane
(68)
Nauczanie
(38)
Język niemiecki
(23)
Nauczanie języków obcych
(18)
Kształcenie
(17)
Język angielski
(16)
Matematyka
(13)
Nauczanie na odległość
(12)
Uczenie się
(11)
Internet
(10)
Nauczyciele
(10)
Pedagogika specjalna
(10)
Pedagogika
(9)
Komputery
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Język francuski
(7)
Niepowodzenia szkolne
(7)
Edukacja medialna
(6)
Oświata dorosłych
(6)
Szkolnictwo
(6)
Wychowanie
(6)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(5)
Informatyka
(5)
Metody nauczania
(5)
Programy edukacyjne (informat.)
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Uczniowie
(5)
Gramatyka
(4)
Multimedia
(4)
Oceny szkolne
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Dziecko głuche
(3)
Dziecko niepełnosprawne
(3)
Dziecko niewidome
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Język polski
(3)
Ludzie starzy
(3)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(3)
Nauczanie dorosłych
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Osobowość
(3)
Oświata
(3)
Pedagogika porównawcza
(3)
Samokształcenie
(3)
Szkolenie wewnątrzzakładowe
(3)
Wartość
(3)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(3)
Zarządzanie
(3)
Środowisko człowieka
(3)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dziecko
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko głuchociemne
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(2)
Dziecko upośledzone
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja regionalna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Ekologia
(2)
Języki
(2)
Kadry
(2)
Komputery -- stosowanie -- nauczanie
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Logopedia
(2)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(2)
Metodologia
(2)
Motywacja
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczanie -- podręcznik akademicki
(2)
Nauczanie programowane
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pedagogika medialna
(2)
Pedagogika przedszkolna
(2)
Pomoce dydaktyczne
(2)
Prawa dziecka
(2)
Program nauczania
(2)
Programy nauczania
(2)
Programy nauczania -- podręcznik
(2)
Przyroda
(2)
Psychologia nauczania
(2)
Rehabilitacja (med.)
(2)
Rynek pracy
(2)
Surdopedagogika
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Służba zdrowia
(2)
Uczenie się języków obcych
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Zawód
(2)
AIDS
(1)
Agresywność
(1)
Analiza SWOT
(1)
Temat: czas
1801-
(1)
1901-
(1)
1989-
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(67)
Ćwiczenia i zadania
(17)
Materiały pomocnicze
(8)
Karty pracy ucznia
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Słownik języka angielskiego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(50)
Językoznawstwo
(19)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Matematyka
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
251 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Korzenie andragogiki. Historia i główne założenia klasycznej andragogicznej teorii uczenia się dorosły6ch: Wprowadzenie; Badanie świata teorii uczenia się; Teorie uczenia się; Teoria uczenia się dorosłych: andragogika; Teorie nauczania; Andragogiczny model procesu uczenia się; 3. Postępy w uczeniu się dorosłych. Współczesne perspektywy efektywnego uczenia się dorosłych: Andragogika w praktyce. Rozszerzenie użyteczności andragogicznego modelu; Uczenie się dorosłych w kontekście rozwoju kadr pracowniczych; Nowe perspektywy w andragogice; Poza andragogikę; Przyszłość andragogiki; 3. Uczenie się dorosłych w praktyce. Zakres, narzędzia i badania wspierające andragogikę w praktyce: Całość- część- całość w andragogicznym modelu uczenia się; Od nauczyciela do facylitatora; Uwalniania energii drzemiącej w ludziach; Kontrakty. Kilka wskazówek na temat ich wykorzystania w uczeniu się dorosłych; Przewodnik do diagnozowania i planowania rozwoju kluczowych kompetencji; Kwestionariusz Stylu Uczenia się Osoby Dorosłej opracowane przez Malcoma S. Knowlesa; Szkolenia pracownicze i związane z nimi problemy; Model rozwoju pracowników. Skutezne działanie w nowych rolach i w środowisku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Edukacja ekologiczna i świadomość społeczna w Polsce. 2. Elementy składowe środowiska życia człowieka. 3. Ochrona środowiska przyrodniczego. 4. Ochrona powietrza przed zanieczyszczeniami. 5. Ochrona wód przed zanieczyszczeniami. 6 Ochrona gleby przed zanieczyszczeniami. 7. Przykłady edukacji ekologicznej. 8. Ruchy ekologiczne w Polsce. 9. Bibliografia i literatura uzupełniająca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Założenia metodologiczne 2. Zróżnicowanie kulturowe a edukacja 3. Okoliczności powstania koncepcji edukacji europejskiej 4. Zróżnicowanie kulturowe europejskiego kręgu kultury francuskiej a edukacja 5. Problemy edukacji w działalności europejskich instytucji i organizacji międzynarodowej 6. Ideologiczne i aksjologiczne podstawy koncepcji edukacji europejskiej 7. Typologia koncepcji edukacji europejskiej 8. Treści koncepcji edukacji europejskiej oraz cele i zadania realizujących je podmiotów 9. Formy realizacji koncepcji edukacji europejskiej 10. Problemy i perspektywy realizacji koncepcji edukacji europejskiej 11. Konkluzje i wnioski Załączniki
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Edukacja historyczna: 1. Dlaczego warto uczyć historii?; 2. Od historii naukowej do historii szkolnej; 3. Nauczyciel historii. Cz. II Nauczyciel historii w procesie dydaktycznym: 1. Cele edukacji historycznej; 2. Formy organizacyjne edukacji historycznej; 3. Metody nauczania historii; 4. Środki dydaktyczne w edukacji historycznej; 5. Źródła historyczne; 6. Lekcja historii; 7. Pozalekcyjne i pozaszkolne formy edukacji historycznej; 8. Ocenianie. Cz. III Nauczyciel historii w działaniu: 1. Programy nauczania historii; 2. Planowanie pracy dydaktycznej nauczyciela historii; 3. Indywidualizacja nauczania; 4. Nauczyciel w zespole; 5. Rozwój zawodowy nauczyciela historii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Cz. I Przesłanki kulturowe edukacji medialnej: Determinanty cywilizacyjne i kulturowe edukacji medialnej; Dominująca rola mass mediów i hipermediów w kulturze i edukacji; Swoistość mass mediów i ich oddziaływanie wychowawcze. Cz. II Kognitywistyczna teoria edukacji medialnej: Edukacja humanistyczna i komputery; Komunikacja człowieka z mediami. Cz. III Technologia informacyjna w edukacji: Multimedia i hipermedia w edukacji; Globalna sieć komputerowa - Internet - w edukacji; Komputer w edukacji. Cz. IV Metodyka kształcenia medialnego: Metodyka wykorzystania technologii informacyjnej w edukacji medialnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Multimedialna Biblioteka Pedagogiczna)
Cz.I Przesłanki kulturowe edukacji medialnej: Determinanty cywilizacyjne i kulturowe edukacji medialnej; Dominująca rola mass mediów i hipermediów w kulturze i edukacji; Swoistość mass mediów i ich oddziaływanie wychowawcze. Cz.II Kognitywistyczna teoria edukacji medialnej: Edukacja humanistyczna i komputery; Komunikacja człowieka z mediami. Cz.III Technologia informacyjna w edukacji: Multimedia i hipermedia w edukacji; Globalna sieć komputerowa - Internet - w edukacji; Komputer w edukacji. Cz.IV Metodyka kształcenia medialnego: Metodyka wykorzystania technologii informacyjnej w edukacji medialnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.77 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Krótkie wykłady z pedagogiki)
Część I: Humanistyczne podstawy edukacji regionalnej. Społeczność lokalna a kultura regionalna. Dzieciństwo i dorastanie: korzenie tożsamości osobistej i społecznej. Współczesna kultura wsi polskiej w procesie zmian. W poszukiwaniu metod badań i analizy. Edukacja regionalna na pograniczach. Edukacja regionalna w ujęciu Aleksandra Kazimierza Patkowskiego. Część II: Problemy i aspekty edukacji regionalnej. Region w pradziejach. Edukacyjna rola poznania dziedzictwa archeologicznego. W poszukiwaniu korzeni kulturowych. Sztuka ludowa, czyli o potrzebie ludowości. Edukacja na pograniczu kulturowym. O stereotypie kulturowym, czyli jak widzimy innych. Kierowanie zespołami wielokulturowymi: podstawowe problemy oraz strategie zaradcze. Część III: Praktykowanie edukacji regionalnej. Archeolog - odkrywca i badacz. Andrzejki i katarzynki, czyli wróżby ludowe. Chłopskie jadło, czyli tradycyjne pożywienie polskie. Kapliczki przydrożne jako wyróżniki krajobrazu kulturowego. "Krakowiacy i Górale", czyli sztuka w cieniu wierchów. Obrzędy i zwyczaje wielkanocne na terenie Białej Puszczy Kurpiowskiej - dawniej i dziś. Moda z malowanej skrzyni - łowicki strój ludowy. Własną ręką wy-tworzone. Dwa światy - jedna szkoła. Moje korzenie, moja tożsamość. "Ja tej" - czyli tożsamość poznaniaka. Dwa narody - jedna społeczność (na przykładzie bambrów poznańskich). Stereotyp - typ podstępny. Kto tak naprawdę jest kolorowy?! Inny czy taki sam? - Integracja osób pochodzących z różnych kręgów kulturowych. Konflikt tu i tam.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika wobec współczesności)
Wstęp, 1. Wielość kultur, 1.1 . Kultura człowieka i w człowieku, 1.2. Kultura jako komunikacja społeczna, 1.3. Typy kontaktu kultur i wynikające z nich postawy, 1.4. Kultura i cywilizacja, 1.5. Kultura i tradycja, 1.6. Kultura narodowa - Wielokulturowość - społeczeństwo wielokulturowe, 1.7. Etniczność w historii i współcześnie, 1.8. Dylematy kultur w międzycywilizacyjnym świecie, 2. Kultury etniczne i narodowe w Polsce. Sąsiedzi na pograniczach kulturowych, 2.1. My i inny, swoi i obcy, stereotypy i uprzedzenia, 2.2. Ku kulturze pogranicza. Ku człowiekowi pogranicza, 2.3. Charakter pogranicza polsko-białoruskiego, 2.4. Pogranicze białorusko-polskie, 2.5. Mniejszość narodowa i etniczna, 2.6. Funkcjonowanie mniejszości narodowych i etnicznych w Polsce 2.7. Edukacja szkolna dzieci i młodzieży z mniejszości narodowych i etnicznych, 3. Idee edukacji w warunkach wielokulturowości, 3.1. Współczesne wyzwania i zadania edukacji, 3.2. Edukacja dla sukcesu czy umiejętności znoszenia i pokonywania porażek, 3.3. Edukacja etnocentryczna, akulturacyjna czy asymilacyjna, 3.4. Edukacja regionalna jako podstawa kreowania społeczeństwa wielokulturowego, 3.5. Edukacja kultywująca dziedzictwo kulturowe przodków, 3.6. Edukacja europejska, 3.7. Edukacja globalna - planetarna i globalna, 3.8. Edukacja wielokulturowa, 3.9. Edukacja i komunikacja międzykulturowa, 3.10. Edukacja obywatelska wobec współistnienia w globalnym świecie, 3.11 Edukacja ku wspólnocie, 4. Ku tożsamości międzykulturowej, 4.1. Próba określenia tożsamości, 4.2. Tożsamość społeczna, 4.3. Tożsamość indywidualna - jednostkowa - osobowa, 4.4. Tożsamość kulturowa, 4.5. Koncepcja kreowania tożsamości międzykulturowej, 4.6. Generowanie etosu w procesie kreowania tożsamości międzykulturowej, 4.7. Język - istotny element kreowania tożsamości kulturowej, 4.8. Poszukiwanie tożsamości i ucieczka od tożsamości, Podsumowanie, Zakończenie, Bibliografia, Słownik ważniejszych pojęć, Indeks osób
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1 Środowisko i człowiek: 1.1. Środowisko - wyjaśnienie pojęć; 1.2. Składniki środowiska i ich charakterystyka; 1.3. Środowisko a zdrowie; Zadania. Rozdział 2 Poznawanie przyrody - edukacja o środowisku, w środowisku i dla środowiska: 2.1. Poznawanie przyrody przez dzieci; 2.2. Fazy poznawania przyrody; 2.3. Zasady nauczania o środowisku; Zadania. Rozdział 3 Cele, zadania i treści edukacji środowiskowej. Planowanie zajęć zintegrowanych: 3.1. Cele edukacji społeczno-przyrodniczej w przedszkolu i klasach początkowych; 3.2. Zadania edukacji środowiskowej; 3.3. Porównanie tradycyjnej i holistycznej edukacji środowiskowej; 3.4. Przygotowanie nauczyciela do zajęć; 3.5. Planowanie zajęć edukacji środowiskowej; 3.6. Sytuacje edukacyjne i ich elementy składowe; 3.7. Treści edukacji przyrodniczej jako czynnik integrujący w edukacji początkowej; Zadania. Rozdział 4 Metody edukacji środowiskowej i ich charakterystyka Formy aktywności dzieci w kontaktach ze środowiskiem. Pomoce dydaktyczne w edukacji społeczno-przyrodniczej: 4.1. Metody edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej; 4.2. Wybrane klasyfikacje metod; 4.3. Strategia wielostronnego kształcenia; 4.4. Cechy charakterystyczne wybranych metod edukacji społeczno-przyrodniczej; 4.5. Formy zajęć edukacji środowiskowej wykorzystywane w przedszkolu i klasach I-III; 4.6. Wycieczka i spacer w edukacji przyrodniczej i społecznej; 4.7. Prace domowe o tematyce społeczno-przyrodniczej; 4.8. Rola pomocy dydaktycznych w edukacji społeczno-przyrodniczej; Zadania. Rozdział 5 Poznawanie otoczenia społecznego: 5.1. Dziecko wśród ludzi; 5.2. Przygotowanie dziecka do życia w społeczeństwie; 5.3. Praca ludzi w rożnych zawodach - produkcja i wytwarzanie; 5.4. Poznawanie przeszłości - treści historyczne w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej; 5.5. Przedmioty w otoczeniu dziecka i ich poznawanie; 5.6. Tradycje, zwyczaje i obrzędy jako przykład wrastania w kulturę; Zadania. Rozdział 6 Higiena osobista i otoczenia dziecka. Odżywianie: 6.1. Zdrowie, higiena - podstawowe pojęcia; 6.2. Czynniki warunkujące zdrowie; 6.3. Wychowanie zdrowotne i edukacja zdrowotna; 6.4. Zasady edukacji zdrowotnej; 6.5. Edukacja zdrowotna dzieci; 6.6. Treści edukacji zdrowotnej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym; Zadania. Rozdział 7 Bezpieczeństwo dziecka w ruchu drogowym, w przedszkolu, szkole, w czasie zabaw: 7.1. Przygotowanie dziecka do przestrzegania norm i zasad bezpieczeństwa; 7.2. Problematyka bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym; 7.3. Cele i zadania edukacji komunikacyjno-drogowej dzieci w wieku 3-10 lat; 7.4. Bezpieczeństwo dzieci w domu, przedszkolu, szkole i w czasie zabaw; Zadania. Rozdział 8 Poznawanie roślin i zwierząt przez dzieci: 8.1. Poznawanie roślin i zwierząt w ujęciu programu; 8.2. Znaczenie poznawania świata roślin i zwierząt przez dzieci; 8.3. Znaczenie hodowli roślin i zwierząt w edukacji; Zadania. Rozdział 9 Ochrona przyrody i krajobrazu: 9.1. Zasoby przyrody a człowiek; 9.2. Ochrona środowiska - ustalenia terminologiczne; 9.3. Tradycje ochrony przyrody na świecie i w Polsce; 9.4. Formy ochrony przyrody w Polsce; 9.5. Tematy związane z ochroną przyrody i krajobrazu realizowane w przedszkolu i klasach początkowych; Zadania. Rozdział 10 Edukacja ekologiczna dzieci młodszych a zagrożenia środowiska naturalnego: 10.1. Pojęcie ekologii i jej cechy charakterystyczne jako nauki; 10.2. Zagrożenia środowiska a człowiek; 10.3. Cele i zadania edukacji ekologicznej; 10.4. Treści, metody i formy edukacji ekologicznej w przedszkolu i klasach początkowych; 10.5. Kształtowanie postaw proekologicznych; Zadania. Rozdział 11 Pogoda i klimat. Obserwacja pogody: 11.1. Pogoda, klimat, mikroklimat - meteorologia i klimatologia; 11.2. Elementy pogody i sposoby ich pomiaru; 11.3. Obserwowanie pogody z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym; 11.4. Fenologiczne, klimatyczne i astronomiczne pory roku; 11.5. Specyfika klimatu Polski; Zadania. Rozdział 12 Doświadczenia, eksperymenty i obserwacje zjawisk fizycznych, chemicznych i przyrodniczych: 12.1. Konieczność stosowania doświadczeń i eksperymentów przyrodniczych w pracy z dziećmi w wieku 3-10 lat; 12.2. Kształtowanie umiejętności obserwacji; 12.3. Badanie otaczającego świata - rola doświadczeń i eksperymentów przyrodniczych w poznawaniu praw rządzących przyrodą; 12.4. Podstawowe wskazówki metodyczne dotyczące organizacji działań eksperymentalnych dzieci młodszych; Zadania. Rozdział 13 Turystyka i krajoznawstwo w edukacji dzieci młodszych: 13.1. Znaczenie turystyki i krajoznawstwa; 13.2. Wyznaczanie kierunków w terenie i na mapie; 13.3. Mapa i plan - znaki umowne na planie i mapie; 13.4. Rodzaje map i ich wykorzystanie w edukacji; 13.5. Krajobrazy i ich charakterystyka; 13.6. Treści gospodarcze i administracyjne w programach edukacji wczesnoszkolnej; Zadania. Aneks: Załącznik 1. Pytania dzieci; Załącznik 2. Wynalazki; Załącznik 3. Rośliny; Załącznik 4. Zwierzęta; Załącznik 5. Zjawiska pogodowe; Załącznik 6. Przykładowy konspekt (scenariusz) zajęć zintegrowanych dla klasy I; Załącznik 7. Wykaz literatury na temat doświadczeń i eksperymentów dla dzieci młodszych; Załącznik 8. Wykaz literatury na temat wynalazków; Załącznik 9. Wykaz literatury zawierającej odpowiedzi na dziecięce pytania; Załącznik 10. Wykaz literatury na temat bezpieczeństwa dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1.Podstawy moralne i edukacyjne jako uwarunkowania zrównoważonego rozwoju, 2.Zrównoważony rozwój w celach i treściach kształcenia, 3.Przygotowanie nauczycieli do edukacji dla zrównoważonego rozwoju, 4.Projekty wzmocnieniem edukacji dla zrównoważonego rozwoju, 5.Wnioski i postulaty dla wzmocnienia nauczania o zrównoważonym rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Koncepcja i realizacja Toruńskiej Szkoły Terapeutycznej. 1. Szkoła Terapeutyczna - projekt autorski. 2. Specjalne potrzeby edukacyjne. 3. Program wychowawczy Szkoły Terapeutycznej. 4. Edukacja terapeutyczna. 5. Dyrektor Szkoły Terapeutycznej. Część II: Działalność edukacyjna. 6. Podstawy edukacji wczesnoszkolnej. 7. Praktyka edukacji wczesnoszkolnej. 8. Edukacja polonistyczna. 9. Historia i społeczeństwo. 10. Przyroda. 11. Język angielski. 12. Matematyka. 13. Terapia wychowawcza. 14. Wychowanie fizyczne. 15. Edukacja techniczna. 16. Edukacja muzyczna. 17. Edukacja plastyczna. 18. Katecheza. 19. Ścieżki edukacyjne - założenia i realizacja. 20. Ścieżki edukacyjne realizowane w Toruńskiej Szkole Terapeutycznej. Część III: Działalność terapeutyczna. 21. Terapia logopedyczna. 22. Terapia dysleksji, dysgrafii i dysortografii. 23. Terapia matematyczna. 24. "Dziecięca matematyka" w terapii matematycznej. 25. Socjoterapia. 26. Szkoła dla rodziców. Część IV: Działalność wspomagająca rozwój i wychowanie. 27. Baza Szkoły Terapeutycznej. 28. Działalność pedagoga i psychologa szkolnego oraz opieka medyczna. 29. Szkolna świetlica terapeutyczna. 30. Biblioteka szkolna i czytelnictwo uczniów. 31. Formy aktywności pozalekcyjnej. 32. Wybrane scenariusze szczególnych wydarzeń szkolnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / Szkoła Główna Handlowa w Warszawie ; 515)
1. Edukacja a gospodarka i oszczędności prywatne, 2. Podstawowe założenia koncepcji edukacyjnych kont osobistych: prymat innowacyjności brytyjskiej, 3. Omówienie wyników raportu badawczego DfES dotyczącego oceny działania brytyjskiego systemu EKO, 4. Eksperymentalny program EKO w Pensylwanii (USA)-1999 r., 5. Projekt EKO dla pracowników instytucji rządu federalnego w USA (1999-2001), 6. Projekt wprowadzenia EKO w Szwecji: raport komisarza rządu szwedzkiego z grudnia 2000 r., 7. Koncepcja edukacyjnych kont osobistych w świetle opinii polskich "interesariuszy" EKO
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 126)
R.I. Kształcenia integracyjne dzieci pełnosprawnych i niepełnosprawnych - kontekst teoretyczny i dotychczasowe dokonania badawcze: 1. Podejście systemowe w badaniu kształcenia integracyjnego, 2. Zjawisko kształcenia integracyjnego, 3. Badania nad kształćeniem integracyjnym w literaturze przedmiotu, 4. Systemowe badania powodzenia w kształceniu integracyjnym w ujęciu własnym. R.II Uwarunkowania powodzenia w kształceniu integracyjnym - wybrane pojdejścia badawcze: 1. Wybrane koncepcje uwarunkowań powodzenia w kształceniu integracyjnym, 2. Uwarunkowania pochodzące ze środowiska rodzinnego dziecka, 3. Uwarunkowania pochodzące ze środowiska szkolnego dziecka, 4. Uwarunkowania pochodzące od osoby dziecka. R.III Metodologia badań własnych: 1. Model i problematyka badań, 2. Opis badanych grup, 3. Narzędzia pomiaru zmiennych i sposób przeprowadzania badań, 4. Metody statystycznej analizy wyników badań. R.IV Opis oraz podstawowe analizy wyników badan własnych: 1. Konstrukcja czynnikowych wskaźników powodzenia w kształceniu integracyjnym, 2. Powodzenie w kształceniu integracyjnym w badanej grupie, 3. Zmienne psychospołeczne w badanej grupie. R.V Psychospołeczne uwarunkowania powodzenia w kształceniu integracyjnym - próba syntezy i wyjaśnienia oraz wnioski praktyczne: 1. Związki relacji równieśniczej ze zmiennymi psychospołecznymi, 2. Związki zadowolenia nauczyciela wspomagajacego oraz nauczyciela proawdzącego ze zmiennymi psychospołecznymi w badanej grupie, 3. związki powodzenia w kształceniu integracyjnym ze zmiennymi psychospołecznymi - próba syntezy, 4. Weryfikacja hipotez, dyskusja wyników oraz wnioski płynące z badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej