Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(330)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(312)
Publikacje dydaktyczne
(86)
Publikacje fachowe
(34)
Publikacje naukowe
(32)
Czasopisma
(13)
Druki ulotne
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(251)
dostępne
(154)
wypożyczone
(9)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(166)
Czytelnia
(252)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(21)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(21)
Hryszkiewicz Ewa
(17)
Stępień Barbara
(17)
Winiecka-Nowak Joanna
(16)
Gepert Bożena
(11)
Kubik Monika
(11)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(10)
Bielenica Krystyna
(9)
Bura Maria
(9)
Kwil Małgorzata
(9)
Petkowicz Helena
(9)
Ogrodowczyk Małgorzata
(8)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(7)
Krukowska Małgorzata
(7)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(7)
Łukasik Stanisława
(7)
Grabowska Tatiana
(6)
Grzegółka-Maciejewska Agnieszka
(6)
Klasińska Barbara
(6)
Wojciechowska Katarzyna
(6)
Kaliszewska Małgorzata
(5)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(5)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(5)
Karpińska Anna
(5)
Kojs Wojciech (1940- )
(5)
Kowalewski Michał
(5)
Markiewicz-Patkowska Julita
(5)
Matusek Beata (1975- )
(5)
Plieth-Kalinowska Izabela
(5)
Szumowski Grzegorz (1946- )
(5)
Widawski Krzysztof
(5)
Łuszczuk Władysława
(5)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(4)
Ciechanowska Dorota
(4)
Czerner-Wieczorek Katarzyna (1952- )
(4)
Czyż Stanisław
(4)
Demianiuk Krzysztof
(4)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(4)
Gawlik Ewa
(4)
Gawrońska Beata
(4)
Godawa Grzegorz
(4)
Graboś Anita
(4)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(4)
Guła-Kubiszewska Halina
(4)
Kochanowska Ewa
(4)
Lankiewicz Bogusława
(4)
Lewowicki Tadeusz
(4)
Morbitzer Janusz
(4)
Raczek Emilia
(4)
Rutkowski Janusz
(4)
Siemieniecki Bronisław
(4)
Starościak Wojciech
(4)
Staszkiewicz Ewa
(4)
Wrońska Marta
(4)
Białoszewski Dariusz
(3)
Borowska Teresa
(3)
Cesarska Danuta (1942- )
(3)
Czopek Jakub
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Dobrowolska Hanna
(3)
Dusza Bożena
(3)
Dykcik Władysław
(3)
Guz Sabina
(3)
Kabat Małgorzata
(3)
Kaczmarek Żanetta
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Kocór Maria
(3)
Korabiewska Izabela
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Krajewska Anna (1956- )
(3)
Kraus Ewa (1971- )
(3)
Kryk Gabriela
(3)
Kęska Michał
(3)
Laskowski Mirosław
(3)
Lewandowska Monika
(3)
Lorenc Joanna
(3)
Lulek Barbara
(3)
Majzner Rafał
(3)
Morańska Danuta (1963- )
(3)
Muchacka Bożena
(3)
Musiał Emilia
(3)
Nycz Edward
(3)
Ogrodnik Joanna
(3)
Ostrowski Kazimierz
(3)
Palak Zofia
(3)
Parczewska Teresa
(3)
Piekarski Jacek
(3)
Urbańska Magda
(3)
Waloszek Danuta (1947- )
(3)
Wereszczyńska Katarzyna
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Alexander L. G. (1932- )
(2)
Biela Agnieszka
(2)
Chymuk Mariia
(2)
Ciesielka Marta
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Cyrańska Ewa
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(156)
2000 - 2009
(130)
1990 - 1999
(16)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(41)
Kraj wydania
Polska
(318)
Niemcy
(12)
Węgry
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(314)
niemiecki
(14)
angielski
(3)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(10)
Szkoły specjalne
(7)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(7)
Nauczanie początkowe
(3)
Przedszkola
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Nauczyciele
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(108)
Nauczanie
(86)
Pedagogika
(65)
Nauczanie zintegrowane
(51)
Nauczyciele
(44)
Pedagogika specjalna
(35)
Wychowanie przedszkolne
(35)
Metody nauczania
(25)
Kształcenie
(23)
Nauczanie języków obcych
(23)
Szkolnictwo wyższe
(17)
Język niemiecki
(15)
Edukacja medialna
(14)
Efektywność nauczania
(14)
Szkolnictwo
(14)
Uczenie się
(14)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(13)
Nauczanie na odległość
(13)
Studenci
(13)
Uczniowie
(13)
Wychowanie
(13)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(12)
Niepełnosprawni
(11)
Dziecko
(10)
Dziecko niepełnosprawne
(10)
Społeczeństwo informacyjne
(10)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Pedagogika medialna
(9)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(9)
Internet
(8)
Komputery
(8)
Nauczanie dorosłych
(8)
Myślenie twórcze
(7)
Nauczyciele nauczania początkowego
(7)
Psychologia wychowawcza
(7)
Rodzice
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Dziecko głuche
(6)
Dziecko niewidome
(6)
Gry i zabawy
(6)
Ludzie starzy
(6)
Młodzież
(6)
Nauczyciele akademiccy
(6)
Niepowodzenia szkolne
(6)
Oświata dorosłych
(6)
Samokształcenie
(6)
Twórczość
(6)
Dojrzałość szkolna
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Dziecko niedowidzące
(5)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Dziecko zdolne
(5)
Edukacja muzyczna
(5)
Gry edukacyjne
(5)
Kształcenie integracyjne
(5)
Kształcenie ustawiczne
(5)
Metodologia
(5)
Metody wychowawcze
(5)
Multimedia
(5)
Oświata
(5)
Pomoce dydaktyczne
(5)
Poziom podstawowy
(5)
Sprawność motoryczna
(5)
Teoria nauczania
(5)
Twórczość dzieci i młodzieży
(5)
Uczniowie klas początkowych
(5)
Umuzykalnianie
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(5)
Środki masowego przekazu
(5)
Andragogika
(4)
Dziecko niedosłyszące
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Edukacja
(4)
Gramatyka
(4)
Jakość kształcenia
(4)
Język angielski
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Logopedia
(4)
Mentoring
(4)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(4)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(4)
Muzykoterapia
(4)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(4)
Pedagogika przedszkolna
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Praktyki studenckie
(4)
Program nauczania
(4)
Surdopedagogika
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(4)
Wartość
(4)
Wychowanie do wartości
(4)
Wychowanie fizyczne
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Czas wolny od pracy
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko chore
(3)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(26)
1989-2000
(9)
1901-2000
(8)
1801-1900
(2)
1901-
(2)
2001-0
(2)
1801-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(28)
Europa
(5)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Chiny
(1)
Dania
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Irlandia
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Malta
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Pedagogika
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(60)
Podręcznik
(49)
Praca zbiorowa
(39)
Materiały pomocnicze
(30)
Opracowanie
(26)
Czasopismo naukowe
(13)
Czasopismo pedagogiczne
(13)
Scenariusz zajęć
(12)
Karty pracy ucznia
(11)
Monografia
(8)
Poradnik
(7)
Materiały konferencyjne
(5)
Raport z badań
(5)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Sprawdziany i testy
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Pieśń i piosenka
(2)
Arkusze egzaminacyjne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry językowe (pedagogika)
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Program nauczania
(1)
Rap
(1)
Śpiewnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(213)
Językoznawstwo
(23)
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Psychologia
(12)
Matematyka
(11)
Informatyka i technologie informacyjne
(7)
Medycyna i zdrowie
(6)
Kultura i sztuka
(4)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Historia
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Religia i duchowość
(1)
331 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ku komplementarnemu ujęciu losu człowieka. Pytania dla pedagogiki, 2. Następstwa ograniczeń losu współczesnego człowieka, 3. Kreowanie własnej egzystencji, 4. Konceptualizacja edukacyjnego modelu, 5. Funkcjonowanie wartości i wiązanie ich z dymensjami egzystencjalnymi w warunkach różnych ograniczeń losu, 6. Nastawienie "ku życiu" i "od życia". Poczucie sensu, 7. Przygotowanie człowieka do pokonywania ograniczeń losu w podstawowych instytucjach edukacyjnych, 8. Człowiek w sytuacji szczególnego ograniczania losu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Kierunki zmian w teorii i praktyce wczesnoszkolnej, czyli o dylematach i potrzebie ich rozwiązania; 2. Życie i działalność pedagogiczna Celestyna Freineta czyli o tym, jak postrzegają Freineta nauczyciele - jego uczniowie; 3. "Gawędy Mateusza" Celestyna Freineta, czyli o próbie interpretacji jego dzieła w kontekście zmian w edukacji wczesnoszkolnej; 4. Reminiscencje z Atelier, czyli o tym jak dzieło C. Freineta zainspirowało uczestników XXI RIDEF do poszukiwań edukacyjnych; 5. Koncepcja pedagogiczna Celestyna Freineta czyli o edukacji poprzez aktywne i twórcze uczestnictwo dziecka i nauczyciela w strefie rozwoju; 6. Inspiracje Freinetowskie w praktyce szkolnej czyli o doświadczeniach nauczycieli; 7. Powrót do myśli pedagogicznej C. Freineta czyli o źródłach innowacji pedagogicznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Duchowy plan rozwoju dziecka według Marii Montessori 2. Spotkanie dziecka z pedagogiką Montessori 3. Rodzice w spotkaniu z pedagogiką Montessori 4. Przedszkole Montessori 5. Szkoła Montessori
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Teoretyczne podstawy asertywności: 1. Ogólna charakterystyka asertywności, 2. Asertywność w wybrnaych podejściach teoretycznych, 3. Asertywność w praktyce pedagogicznej. Cz.II Trening asertywności: 4. Trening asertywności i jego skuteczność, 5. Rozwijanie asertywności u studentów pedagogiki. Cz.III Ewaluacja: 6. Strategia badań własnych, 7. Wyniki badań nad skutecznością rozwijania asertywności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pojecie i przedmiot dydaktyki: Dydaktyka jako nauka, Podstawowe pojęcia, Metody badań dydaktycznych. 2. Kształcenia: Cele kształcenia, Nowożytne systemy dydaktyczne, Zasady i reguły nauczania, Metody nauczania, Formy organizacyjne nauczania, Środki kształcenia. 3. Składniki procesu kształcenia: Uczeń, Nauczyciel, Treść kształcenia, Szkoła. 4. Dydaktyczne problemy współczesności: Niepowodzenia szkolne. Przyczyny i dydaktyczne środki zaradcze; Dydaktyczne aspekty nierówności, Próba dydaktycznego bilansu XX i pierwszej dekady XXI wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 16/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. TEORETYCZNE PODSTAWY PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Indywidualizm współczesnych autorów; Metodologiczny wymiar sztuki w badaniach edukacyjnych; Pedagogiczne implikacje antropologii V.E. Frankla; Nowe trendy w edukacji - koncepcja "głębokiego uczenia się"; Nie czynem, nie głosem, a sercem - rola wartości w zawodzie animatora kultury; Rola analizatora słuchowego w procesie uczenia się dziecka w młodszym wieku szkolnym; Efektywność finansowania polskiego systemu oświaty - analiza porównawcza; Nowa podstawa programowa szkół ponadpodstawowych a oczekiwania pracodawców względem ich absolwentów; Awans zawodowy - samorozwój nauczycieli czy zbędna biurokracja; Znaczenie rodziny w społeczeństwie w perspektywie programu 500+. II PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: Bariery kreatywności w nauczaniu akademickim; Współpraca nauczycieli z rodzicami - pespektywa nauczycieli (Raport z badań przeprowadzonych wśród nauczycieli klas gimnazjalnych); Błędy wychowawcze popełniane przez rodziców i ich rola w kształtowaniu rozwoju dziecka; Samodzielność dzieci w systemie edukacji tradycyjnej i alternatywnej na przykładzie badań własnych; Kompetencje wychowawcze nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej w opiniach studentów; Sukces dziecka sukcesem nauczyciela w teorii i praktyce edukacyjnej. Studium indywidualnych przypadków; Rzeczywistość edukacyjna osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną; Przydatność szkolnej interwencji profilaktycznej w placówce edukacyjnej. Wyniki badań ewaluacyjnych; Ocena stanu wiedzy licealistów na temat dopalaczy; Wiedza muzyczna absolwentów szkół średnich - kandydatów na nauczycieli wczesnej edukacji; Wiedza studentów fizjoterapii na temat zawodowego kodeksu etycznego; Edukacyjna funkcja turystyki senioralnej. III. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Professional certainty (gewissenheit) versus uncertainty (ungewissenheit) as components of educator's hermeneutic competence; From knowledge to wisdom. Around the conditionings of hermeneutic competences of pedagogy students - future pedagogues; The self-efficacy of physical education teacher candidates; Preparation of teachers for teaching physical education at first educational stage; The role of emotions, mnemonic techniques, and memory in developing children's L2 skills; Benefits and threats resulting from the use of cyberspace by children of early school age; The patriotism of Polish youth of the 21st century; Civic education of children and youth in the realities of the present day; Some aspects of changing attitudes toward mass culture and popular literature which a teacher should know; The conditions of the health education process of children at the preschool age in terms of safety rules compliance; Self-evaluation and self-esteem of children with syndrome can; Clinical communication as a need or obligation in teaching physiotherapy students; Correlations between forms of emotional health and coping with stress in the context of health education people who experienced malignant tumours.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Box zawiera: Podręcznik z ćwiczeniami. Cz. 1-5; Zeszyt. Cz. 1-5; Podręcznik z ćwiczeniami. Edukacja polonistyczna i społeczna. Cz. 1-4; Podręcznik z ćwiczeniami. Edukacja matematyczna. Cz. 1-4; Podręcznik z ćwiczeniami. Edukacja przyrodnicza; Podręcznik z ćwiczeniami. Edukacja artystyczna; Bawię się i uczę w klasie 3. CD-ROM; Wyprawka; Zajęcia komputerowe. Podręcznik z ćwiczeniami + CD-ROM.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Książka
W koszyku
Miejsce dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej; Rewalidacja indywidualna jako forma wspierająca kształcenie dziecka upośledzonego umysłowo w szkole masowej; Przykładowe ćwiczenia wykorzystywane na zajęciach rewalidacji indywidualnej zgodnie z ramowym programem rewalidacji; Zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego w klasie integracyjnej; Przykładowe opracowania niezbędne w pracy pedagoga specjalnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Streszczenie; 2. Wprowadzenie; 3. Praktyki pedagogiczne w procesie kształcenia nauczycieli; 4. Metodologia analizy desk-research przeprowadzonej w ramach projektu; 5. Wyniki analizy desk-research programu praktyk pedagogicznych; 6. Wnioski z analizy programów praktyk pedagogicznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
kształcenia zintegrowanego: 1. Podstawy filozoficzne i pedagogiczne edukacji wczesnoszkolnej; 2. Kompetencje kluczowe; 3. Zasady integracji; Bibliografia. Rozdział II. Planowanie pracy dydaktycznej: 1. Dokumenty programowe związane z prawem oświatowym: podstawa programowa, programy nauczania, podręczniki; 2. Dokumenty nauczyciela; 2.1. Plan metodyczny (konspekt, scenariusz, struktura lekcji); 2.2. Plan dydaktyczno-wychowawczy (rozkład materiału, plan wynikowy); 3. Cele dydaktyczne; Bibliografia. Rozdział III. Metodyka nauki czytania i pisania: 1. Metody wprowadzania głoski i litery; 1.1. Metody syntetyczne; 1.2. Metody analityczne; 2. Etapy wprowadzania głoski i litery; 2.1. Pisanie nowej litery; 3. Nauka czytania i pisania dwuznaków: sz, cz, ch, rz, dz, dż; 4. Formy czytania; 4.1. Uwagi praktyczne; 5. Przykłady ćwiczeń; Bibliografia. Rozdział IV. Ćwiczenia w mówieniu i pisaniu jako przygotowanie do tworzenia tekstów: 1. Przygotowanie do pracy z lekturą; 2. Rodzaje ćwiczeń słownikowych; 3. Ćwiczenia syntaktyczne - praca nad budową zdania; 4. Pisma użytkowe: list, zaproszenie, życzenia, telegram, dziennik, pamiętnik; 4.1. List; 4.2. Zaproszenie; 4.3. Życzenia; 4.4. Telegram; 4.5. Dziennik, pamiętnik; 5. Formy podawcze: opowiadanie, opis, sprawozdanie, kronika, streszczenie, opis postaci, rozprawka; 5.1. Opowiadanie; 5.2. Opis; 5.3. Sprawozdanie i kronika (notatka kronikarska); 5.4. Streszczenie; 5.5. Opis postaci; 5.6. Rozprawka; 6. Ćwiczenia w redagowaniu tekstów; Bibliografia. Rozdział V. Gramatyka a program kształcenia językowego w edukacji klas I-III: 1. Zagadnienia gramatyczne w edukacji wczesnoszkolnej; 2. Nowe podejście do gramatyki (kształcenie języka w świetle teorii aktów mowy); 3. Kształtowanie pojęcia zdania; 4. Kształtowanie pojęcia wyrazu; 5. Ćwiczenia przygotowujące do rozróżniania części mowy; 5.1. Rzeczownik; 5.2. Przyimek; 5.3. Przymiotnik; 5.4. Stopniowanie przymiotników; 5.5. Czasownik; 5.6. Przysłówek; 5.7. Liczebnik; 5.8. Równoważnik zdania; Bibliografia. Rozdział VI. Atrakcyjna ortografia: 1. Koncepcja nauczania ortografii w klasach I-III; 2. Treści nauczania; 3. Zasady nauczania ortografii; 4. Metody nauczania ortografii; 5. Formy sprawdzania umiejętności poprawnego pisania; 6. Pisownia spółgłosek miękkich; 6.1. Wiedza dla studenta i nauczyciela; 6.2. Błędy uczniowskie; 6.3. Jak uczyć pisowni spółgłosek miękkich?; 7. Atrakcyjne ćwiczenia ortograficzne; 7.1. Eliminatki tekstowe; 7.2. Zakreślanie wyrazów; 7.3. Ortograficzny bałwanek; 7.4. Podsumowanie; Bibliografia. Część II. Kształcenie literackie Rozdział I. Współczesne lektury w edukacji wczesnoszkolnej: 1. Baśń - jej poznawcze i wychowawcze walory; 2. Tabu w literaturze dla dzieci i nowe lektury; 3. Metodologie i wynikająca z nich metodyka; 3.1. Strukturalizm; 3.2. Hermeneutyka; 4. Klasyfikacja metod pracy z literaturą; Bibliografia. Rozdział II. Metodyka pracy z tekstem literackim - model strukturalistyczny: 1. Praca z poezją metodami werbalno-czynnościowymi/zadaniowymi Charakterystyka metody; 2. Propozycja pracy metodą werbalną według Wiesławy Żuchowskiej; 3. Praca z wierszami Juliana Tuwima, Jana Brzechwy, Danuty Wawiłow, Doroty Gellner; 3.1. Analiza wiersza Juliana Tuwima Lokomotywa; 3.2. Praca z innymi wierszami Danuty Wawiłow; 4. Przykłady zastosowania metod werbalnych w pracy z poezją Anny Kamieńskiej; 4.1. Metoda ukonkretnienia metafory; 4.2. Metoda substytucji; 5. Praca z prozą metodami werbalnymi; Bibliografia. Rozdział III. Metody pozawerbalne - przekład intersemiotyczny: 1. Interpretacje wierszy metodą ekspresywnego wykonania utworów; 2. Ukonkretnianie metafory w zabawie ruchowej; Bibliografia. Rozdział IV. Metody aktywizujące - model hermeneutyczny: 1. Klasyfikacja i omówienie metod; 2. Przykłady zastosowań metod aktywizujących; 2.1. Typy dyskusji; 2.2. Techniki dyskusji; 3. Metody eksponujące: słuchowisko, komiks, film, drama; 3.1. Słuchowisko radiowe jako forma artystyczna; 3.2. Komiks i inne formy pracy z wykorzystaniem multimediów; 3.3. Film; 3.4. Pokaz połączony z przeżyciem; 3.5. Drama; 4. Metody programowane - z użyciem komputera, maszyny dydaktycznej, podręcznika programowanego; 5. Metody praktyczne; 5.1. Podsumowanie; 6. Przykłady pracy z literaturą dla dzieci metodami aktywizującymi; Bibliografia. Rozdział V. Ewaluacja: 1. Ocenianie w edukacji wczesnoszkolnej; 2. Przykłady metod ewaluacyjnych; 2.1. Kosz i walizeczka; 2.2. Rybi szkielet; Zakończenie. Bibliografia. Aneks: Natalia Leszkiewicz. Książka obrazkowa dla dzieci - refleksje o jakości treści obrazka; Olga Tuszyńska. Integracja języka polskiego z matematyką metodą dramy; Paulina Pająk. Współczesne formy zabawy w edukacji wczesnoszkolnej; Monika Szubierajska. Jakie metody aktywizujące najbardziej rozwijają kreatywność poznawczą dziecka. Zareklamuj kilka z nich, uzasadniając wybór (teatrzyk, słuchowisko, komiks).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej