Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(133)
IBUK Libra
(10)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(125)
Publikacje naukowe
(31)
Publikacje fachowe
(18)
E-booki
(11)
Czasopisma
(6)
Audiobooki
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(102)
dostępne
(88)
wypożyczone
(14)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(103)
Czytelnia
(103)
Autor
Grabiec Olimpia (1975- )
(6)
Borkowska Stanisława (1939- )
(5)
Oleksyn Tadeusz (1945- )
(5)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(3)
Król Henryk (1932-2014)
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Penc Józef (1939-2017)
(3)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(3)
Wziątek-Staśko Anna
(3)
Adair John Eric (1934- )
(2)
Armstrong Michael (1928- )
(2)
Bańka Waldemar
(2)
Beck-Krala Ewa
(2)
Bieda Jolanta
(2)
Bieniok Henryk (1940- )
(2)
Bieńkowska Jolanta
(2)
Blanchard Kenneth H. (1939- )
(2)
Czarnecka-Wójcik Ewa
(2)
German Janusz (1974- )
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Gruszecka-Malec Grażyna
(2)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(2)
Huczek Marian (1939-2023)
(2)
Ingram Jolanta
(2)
Ingram Marian
(2)
Juchnowicz Marta (1948- )
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kamińska Barbara
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Kozłowski Waldemar
(2)
Kranas Grażyna
(2)
Kraśnicka Teresa
(2)
Królik Grażyna
(2)
Lany Magdalena
(2)
Lipka Anna
(2)
Lubrańska Anna
(2)
Ludwiczyński Antoni
(2)
Majewski Maciej
(2)
Malara Zbigniew
(2)
Nowicka Agnieszka
(2)
Ochonczenko Helena
(2)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(2)
Rusiński Michał
(2)
Sekuła Zofia
(2)
Synowiec Jadwiga
(2)
Urbańska Magda
(2)
Walotek-Ściańska Katarzyna
(2)
Wójcik Marian
(2)
Zasępa Piotr
(2)
Ściborek Zbigniew (1949- )
(2)
Adamiec Marek
(1)
Aniszewska Grażyna
(1)
Appelo Jurgen
(1)
Bakalarz Dariusz
(1)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Balcerak Alicja
(1)
Balcerzyk Robert
(1)
Balina Rafał
(1)
Barkov Sergej Aleksandrovič
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Belbin Meredith
(1)
Berniak-Woźny Justyna
(1)
Bombol Małgorzata
(1)
Brach Bartłomiej (1988- )
(1)
Bruch Heike
(1)
Buchelt-Nawara Beata (1974- )
(1)
Budzisz Bolesław
(1)
Burkiewicz Maria
(1)
Burrows Hal (1937- )
(1)
Bućko Józef
(1)
Bylok Felicjan
(1)
Cewińska Joanna
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Chojnacki Włodzimierz
(1)
Chorób Roman
(1)
Chruściel Tadeusz Jakub
(1)
Ciekanowski Zbigniew
(1)
Cierniak-Emerych Anna
(1)
Cooper Cary
(1)
Cox Charles
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Czajka Kamil
(1)
Czarkowska Lidia
(1)
Czopek Jakub
(1)
Daniecki Wojciech
(1)
Daszkowski Julian
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Drews Agnieszka
(1)
Dudek Marek
(1)
Dudzik-Lewicka Irena
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Dąbrowska Anna
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(1)
Enkelmann Nikolaus B. (1936- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(53)
2000 - 2009
(73)
1990 - 1999
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(142)
Rosja
(2)
Język
polski
(140)
angielski
(2)
rosyjski
(2)
Odbiorca
Pracownicy HR
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Motywacja pracy
(120)
Kadry
(58)
Zarządzanie
(27)
Organizacja
(25)
Praca
(25)
Płaca
(22)
Przedsiębiorstwo
(20)
Przywództwo
(19)
Ocena pracowników
(18)
Menedżerowie
(17)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(17)
Motywacja
(16)
Zatrudnienie
(12)
Kultura organizacyjna
(11)
Decyzje
(10)
Psychologia pracy
(10)
Zarządzanie wiedzą
(9)
Zarządzanie jakością
(8)
Innowacje
(6)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(6)
Zarządzanie strategiczne
(6)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Mentoring
(5)
Polityka zatrudnienia
(5)
Praca zespołowa
(5)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(5)
Satysfakcja zawodowa
(5)
Zachowanie organizacyjne
(5)
Organizacja pracy
(4)
Przydatność zawodowa
(4)
Psychologia zarządzania
(4)
Zaangażowanie pracowników
(4)
Bodźce ekonomiczne
(3)
Kapitał ludzki
(3)
Kariera
(3)
Konflikt
(3)
Negocjacje
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Planowanie
(3)
Planowanie strategiczne
(3)
Produktywność pracy
(3)
Rynek pracy
(3)
Siła robocza
(3)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(3)
Studenci
(3)
Styl kierowania
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Zawód
(3)
Autorytet
(2)
Kapitalizm
(2)
Kompetencje przywódcze
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Komunikowanie marketingowe
(2)
Kontrola
(2)
Koszty
(2)
Kultura pracy
(2)
Kwalifikacje zawodowe
(2)
Ludzie starzy
(2)
Metodologia
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczyciele
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Oceny pracowników
(2)
Postawy
(2)
Prawo pracy
(2)
Produkcja
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Prześladowanie w miejscu pracy
(2)
Psychologia
(2)
Płynność kadr
(2)
Rekrutacja pracowników
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzice
(2)
Samorealizacja
(2)
Socjologia organizacji
(2)
Teoria wymagań i zasobów pracy
(2)
Wartościowanie pracy
(2)
Wojsko
(2)
Współdziałanie
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Zarządzanie kryzysowe
(2)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(2)
Zarządzanie ryzykiem
(2)
Zdolności
(2)
Adaptacja zawodowa
(1)
Administracja
(1)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alokacja
(1)
Aspiracje
(1)
Audyt wewnętrzny
(1)
Audyt zewnętrzny
(1)
Awans zawodowy
(1)
BHP
(1)
Badania naukowe
(1)
Banki spółdzielcze
(1)
Barwy
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(12)
2001-0
(4)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Ukraina
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Gatunek
Podręcznik
(30)
Opracowanie
(15)
Praca zbiorowa
(15)
Poradnik
(8)
Monografia
(7)
Czasopismo naukowe
(6)
Czasopismo ekonomiczne
(5)
Materiały pomocnicze
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki
(1)
Raport z badań
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(74)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(29)
Psychologia
(8)
Edukacja i pedagogika
(3)
Praca, kariera, pieniądze
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
144 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Praktyka psychologii organizacji i pracy; Reguły, praktyka i problemy; Techniki, narzędzia i procedury; Rozwijanie zasobów ludzkich; Zasady i techniki selekcji pracowników, Testy psychologiczne, Ocena wykonywania zadań, szkolenie i doskonalenie personelu, Psychologia organizacji; Przywództwo, Motywacja, satysfakcja z pracy i zaangażowanie; Kształtowanie się organizacji; Właściwości miejsca pracy; Bezpieczeństwo, przemoc i zdrowie w miejscu pracy; Stres w miejscu pracy; Psychologia inżynieryjna, Psychologia zachowań konsumenckich.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia motywacji w organizacji / Zdzisław Nieckarz. - Warszawa : Difin , 2011. - 192 s. : rys., tab. ; 23 cm.
1. Wprowadzenie do teorii motywacji; 2. Proces motywowania a rola czynników zewnątrz- i wewnątrzorganizacyjnych; 3. Finansowe narzędzia motywowania pracowników; 4. Systemowe narzędzia motywowania pracowników; 5. Indywidualne narzędzia motywowania pracowników; 6. Ocena organizacji poprzez pryzmat czynników motywacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Analiza psychologiczna pracy w organizacji, 2. Podejmowanie decyzji w organizacji, 3. Motywacja w organizacji, 4. Przywództwo i jego wpływ na organizację, 5. Stres w organizacji, 6. Postawy wobec pracy, organizacji i ludzi, 7. Funkcjonowanie grup w organizacji i praca zespołowa, 8. Zachowania prospołeczne, kooperacja i konflikt w organizacji, 9. Patologie związane z pracą w organizacji: pracoholizm i mobbing
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Praca - jej różne oblicza i aspekty: Znaczenie pracy w życiu człowieka, Człowiek wobec zmienności świata pracy; Sytuacje trudne i stres w pracy; Wypalenie zawodowe; Bezrobocie; Pracoholizm; Mobbing. 2. Człowiek w pracy: Psychologiczne koncepcje człowieka; Człowiek w sytuacji pracy - podmiotowe wyznaczniki funkcjonowania. 3. Pracując z innymi: Jednostka w zespole; Kierownik czyli kto?; Style kierowania - definicja, charakterystyka, zróżnicowanie; Style kierowania - wybrane propozycje teoretyczne. 4. Motywacja w pracy: Motywacja - perspektywa psychologiczna; Motywacja do pracy - perspektywa historyczna; Motywacja do pracy - przegląd teorii. 5. Między teorią a praktyką
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia pracy. Podstawowe pojęcia i zagadnienia / Anna Lubrańska. - Wyd. 2 rozszerz. - Warszawa : Difin, 2017. - 224 s. ; 21 cm.
Zawiera: R. 1 Człowiek w pracy, czyli o uwarunkowaniach realizacji roli zawodowej; R. 2 Praca i pracownik wobec współczesnych wyzwań zawodowych; R. 3 Praca jako przestrzeń rozwoju zagrożeń dla dobrostanu jednostki; R. 4 Stres w pracy; R. 5 człowiek w pracy z innymi; R. 6 Motywacja do pracy; R. 7 Satysfakcja z pracy; R. 8 Współczesny rynek pracy - zróżnicowanie pokoleniowe; R. 9 Teoria i praktyka - wzajemne relacje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.3 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Katarzyna Jaśko, Marta Szastok: Źródła nierównych wynagrodzeń kobiet i mężczyzn [Sources of pay inequality among women and men], doi 10.7366/1896180020153301, s. 128–140; Michał Olszanowski, Piotr Winkielman: Rola płynności przetwarzania w procesach wnioskowania społecznego z ekspresji mimicznej twarzy [The role of perceptual fluency in social inferences from facial expressions], doi 10.7366/1896180020153302, s. 141–148; Olga Białobrzeska, Konrad Bocian, Michał Parzuchowski, Natalia Frankowska, Bogdan Wojciszke: To nie fair (bo mi szkodzi): zaangażowanie interesu własnego zniekształca ocenę sprawiedliwości dystrybutywnej [It’s not fair if I don’t gain from it: Engaging self-interest distorts the assessment of distributive justice], doi 10.7366/1896180020153303, s. 149–162; Marek Błażewicz: Wpływ orientacji na dominację społeczną i prawicowego autorytaryzmu na wnioskowanie o cechach wspólnotowych i kompetencyjnych [Influence of social dominance orientation and right-wing authoritarianism on inference of communion and competence traits], doi 10.7366/1896180020153304, s. 163–173; Kinga Piber, Małgorzata Kossowska: Wpływ motywowania do tłumienia stereotypowych myśli na poziom wyczerpania wolicjonalnego [uppression of prejudice and depletion of limited resources: The role of motivational intervention], doi 10.7366/1896180020153305, s. 174–191; Eugenia Mandal, Marcin Moroń, Anna Latusek: Wzbudzanie zazdrości jako metoda wywierania wpływu w bliskich związkach [Jealousy induction as influence strategy in close relationships], doi 10.7366/1896180020153306, s. 192–209; Damian Grabowski, Agata Chudzicka-Czupała: Wielowymiarowy profil etyki pracy (WPEP). Charakterystyka psychometryczna polskiej wersji kwestionariusza Multidimensional Work Ethic Profile [Psychometric validation of the Polish version of the Multidimensional Work Ethic Profile], doi 10.7366/1896180020153307, s. 210–230.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Współczesna pedagogika pracy - problemy interdyscyplinarne, 2. Pracownik w organizacji, 3. Badanie pracy i zawodów, 4. Organizacja czasu pracy, 4. Przedsiębiorczość, 5. Psychologiczne mechanizmy zachowania człowieka w organizacji, 7. Przystosowanie do pracy i dobór zawodowy, 8. Motywacja do pracy, 9. Edukacja dorosłych w organizacji, 10. Sztuka bycia pracownikiem, 11. Style zachowania dorosłych, 12. Autorytet przełożonego, 13. Zjawiska patologiczne we współczesnym przedsiębiorstwie, 14. Pedagogika pracy XXI wieku - koncepcje, badania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Między pracownikami a pracodawcami istnieje układ oparty na wymianie. Pracodawca potrzebuje pracy ludzkiej do realizacji swoich przedsięwzięć. Pracownik oczekuje w zamian rekompensaty, nie tylko w postaci zapłaty. Układ ten byłby idealny, gdyby oczekiwania obu stron mogły być w pełni zaspokajane. W rzeczywistości trudno o zrównoważenie aspiracji obu stron. Pracodawcy chcą, aby pracownicy pracowali więcej i chętniej. Ci drudzy wysuwają zastrzeżenia, co do poziomu zaspokojenia ich potrzeb. Każdy chce osiągnąć jak najwięcej, ale przewaga sił leży po stronie dających zatrudnienie. To oni dyktują warunki, od których zależy zadowolenie ludzi świadczących pracę. Podejmując próbę rozwiązania tego problemu, najlepiej zatem dążyć do konsensusu, czyli usuwać powody niedogodności odczuwanych przez pracowników tak, aby mogli oni lepiej wykonywać swoje zadania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Między pracownikami a pracodawcami istnieje układ oparty na wymianie. Pracodawca potrzebuje pracy ludzkiej do realizacji swoich przedsięwzięć. Pracownik oczekuje w zamian rekompensaty, nie tylko w postaci zapłaty. Układ ten byłby idealny, gdyby oczekiwania obu stron mogły być w pełni zaspokajane. W rzeczywistości trudno o zrównoważenie aspiracji obu stron. Pracodawcy chcą, aby pracownicy pracowali więcej i chętniej. Ci drudzy wysuwają zastrzeżenia, co do poziomu zaspokojenia ich potrzeb. Każdy chce osiągnąć jak najwięcej, ale przewaga sił leży po stronie dających zatrudnienie. To oni dyktują warunki, od których zależy zadowolenie ludzi świadczących pracę. Podejmując próbę rozwiązania tego problemu, najlepiej zatem dążyć do konsensusu, czyli usuwać powody niedogodności odczuwanych przez pracowników tak, aby mogli oni lepiej wykonywać swoje zadania.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
R. I. Źródła i metody ich wykorzystywania: 1. O studiowaniu literatury; 2. O wulgaryzacji wiedzy; 3. O interdyscyplinarności nauki; R. II. Przyczynki do teorii i praktyki dostępności psychologicznej na przykładach prostych danych statystycznych: 1. Spostrzeganie zbiorów; 2. Operowanie pojęciami; Informacje i dezinformacje o zbiorach; Retoryka liczb; Analizy społecznej skuteczności dezinformacji o zbiorach; R. III. Narodziny kapitalizmu: 1. Myślenie historyczne a interpretacja humanistyczna; 2. U schyłku średniowiecza; 3. Gospodarcze uwarunkowania przemian społecznych; 4. Konkurencja produkcyjna i handlowa; 5. Zarys znaczenia spółek akcyjnych; 6. Brytyjska marynarka wojenna w czasie wojen napoleońskich; R. IV. Geneza i społeczny sens osobowości prawnej przedsiębiorstw: 1. Elementy stabilności i dynamiki interpretacji danych; 2. Koncepcje osoby prawnej; 3. Prawdopodobne bariery rozpowszechniania; 4. Pierwsze realizacje; 5. Bankructwa i przeciwdziałania; 6. Istota osobowości prawnej; 7. Własność a osobowość prawna; 8. Osobowość prawna a organizowanie w ujęciu retorycznym; R. V. Metodologiczne problemy motywacji płacowej: 1. Miejsce analiz motywacyjnych w ekonomii i zarządzaniu; 2. Koszt pracy, płaca, dochód w narracjach ekonomicznych; R. VI. Teoretyczne problemy motywacji płacowej: 1. Psychospołeczne założenia niektórych ekonomicznych teorii płac; 2. Struktura społeczno-zawodowa a zróżnicowanie wynagrodzeń; 3. Subiektywne uwarunkowania słuszności płacy; R. VII. Rola retoryki w metodologii nauk empirycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Gospodarka i Zarządzanie)
1. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi współczesnej organizacji; 2. Od motywacji do zaangażowania. Ewolucja teorii, nowoczesne koncepcje i rozwiązania; 3. Źródła i czynniki zaangażowania- w świetle danych badawczych; 4. Proponowane rozwiązania w zakresie kreowania zaangażowania pracowników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń. The periodical (annual) Rozprawy Komisji Językowej Łódzkiego Towarzystwa Naukowego / Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society was established in 1954. Articles featured in Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society concentrate on issues from numerous linguistic fields which present various research methodologies. Treatises and articles are of theoretical-methodological and material representing nature. Apart from papers in Polish studies, Dissertations of Language Committee of Lodz Learned Society publishes also Slavonic articles and compendious works with reference to Indo-European state. The authors of articles are mainly linguists from Lodz; however, besides them there are scientists from outside Lodz and abroad who represent all generations.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zamieszczane w Rozprawach Komisji Językowej artykuły podejmują tematykę z wielu dziedzin lingwistycznych, prezentujących różną metodologię badawczą. Publikowane rozprawy i artykuły mają charakter teoretyczno-metodologiczny i materiałowy. Obok prac polonistycznych w Rozprawach... ukazują się prace slawistyczne i komparatywne z odniesieniem do stanu indoeuropejskiego, autorstwa głównie językoznawców łódzkich, ale także pozałódzkich i zagranicznych – przedstawicieli wszystkich pokoleń.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Szkolenia)
Cz. I: Rozwijanie umiejętności przywódczych w perspektywie 1. Uwagi wstępne 2. Natura przywództwa 3. Badania dotyczące rozwijania umiejętności przywódczych Cz. II: Siedem warunków skutecznego rozwijania umiejetności przywódczych 4. Opracowanie strategii rozwijania umiejętności przywódczych 5. Selekcja 6. Szkolenie liderów 7. Opracowanie zasad planowania kariery 8. Powierzenie menedżerom liniowym roli mentorów 9. Samorozwój 10. Rozwijanie cech i umijetności lidera strategicznego Cz. III: Realizacja warunków w praktyce; Literatura, Indeks
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Historyczne źródła polskiej kultury organizacyjnej, 2. Modele motywacyjne, 3. Koszt psychiczny a inicjatywa i innowacyjność, 4. Style kierowania, 5. Sztywność i elastyczność w doborze stylu kierowania, 6. Metody kierowania ludźmi a efektywność przedsiębiorstw czy podręcznikowe zasady kierowania są skuteczne w polskich warunkach, 7. Dlaczego przedsiębiorstwa prywatne i publiczne stosują rożne metody kierowania? Dwie perspektywy analityczne: konfliktowa i funkcjonalna, 8. Alienacja, kultura i stosunki klasowe w badanych przedsiębiorstwach, 9. Przeszkody osobowościowe we współdziałaniu i decydowaniu zbiorowym, 10. Gospodarka oparta na wiedzy i organizacje "uczące się", 11. Czynniki sprzyjające i niesprzyjające adaptacji do gospodarki opartej na wiedzy. Optymalny dobór stylu kierowania
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monographs / College of Management "Edukacja")
Zawiera: Part One I. Creative approach to teaching: Creativity; Younger school age children. II. Developing creativity in teacher training: Teacher competencies; Creativity development project. III. Creativity and school performance of students: Drawbacks of contemporary education; Creativity as the aim of education and as a psychological phenomenon; A creative individual. Part Two IV. A creative teacher of physical education in integrated education (on the example of primary school grades 1-3): The teacher and physical education; Working conditions of students and teachers; Determinants of physical education teaching effects; Values. Personality, and competences of a physical education teacher in the opinion of students; Summary. Part Three V. Factors increasing teachers’ job satisfaction: Job satisfaction; Job satisfaction in the teaching profession; Satisfaction factors in the teaching profession. VI. Motivational factors hierarchy in the teaching profession: Motivating teachers; Motivating teachers as a fundamental managerial task of a school headmaster. VII. How to creatively manage a school. Leadership in school management: Leading people in an organization. Key aspects and assumptions of the contemporary human resource management; The role and tasks of a school manager; The leadership role of the headmaster in school management; The school headmaster and leadership. VIII. Profession teacher: between educational theory and practice: Education: a chance for development or survival?; Evolution directions and questions about the shape of education; Education, teacher, student: connections and relations; Attention, changes are coming; Education as a path to freedom or enslavement: questions and answers. Conclusion. References.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wiedza jako symulator rozwoju, 2. Uealstycznienie jako sposób rozowju przedsiębiorstwa, 3. Budowanie kompetencji przedsiębiorstwa, 4. kompetencje przywódcze w przedsiębiorstwach o zasiegu globalnym, 5. rozwój kompetencji pracowniczych, 6. system motywowania pracowników jako czynniki rozwoju przedsiębiorstwa, 7. Rola technologii i systemów informatycznych w rozwoju przedsiębiorstwa, 8. Systemy pomiatu wyników działalności przedsiębiorstwa, 9. Zaufanie jako warunek kooperacji przedsiębiorstw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sztuka kierowania / Tadeusz Oleksyn. - Wyd. 3 rozsz. - Warszawa : Wyższa Szkoła Zarządzania i Przedsiębiorczości, 2001. - 324, [4] s. : tab, rys. ; 23 cm.
1. Kierowanie jako sztuka. Podstawowe terminy: Dlaczego kierowanie stało się sztuką?; Zarządzanie-kierowanie -przywództwo. Kierownik-menedżer-lider.; Ważniejsze konkluzje. 2. Role kierownicze: Role organizacyjne; Specyfika różnych poziomów kierowania i związanych z nimi kompetencji; Ważniejsze konkluzje. 3. Zarządzanie czasem: Strategiczne znaczenie czasu; Zarządzanie czasem jako interdyscyplinarna dziedzina wiedzy; Jak oszczędzać i lepiej wykorzystywać czas? 4. Wybrane techniki (metody) zarządzania: Model kierowniczy i techniki zarządzania; Zarządzanie przez cele; Zarządzanie przez wyniki; Zarządzanie ofensywne; Zarządzanie przez jakość; Zarządzanie przez marketing; Zarządzane przez wyjątki; Zarządzanie przez animację; Ważniejsze konkluzje. 5. Style kierowania (przywództwa); Ważniejsze konkluzje. 6. Tworzenie zespołów: Dobór ludzi do zespołu; Integracja, Rozwój zawodowy i społeczny zespołu; Reorganizacja zespołów i restrukturyzacja zatrudnienia; Rozpiętość kierowania; Ważniejsze konkluzje. 7. Kierowanie rozwojem: Rozwój zawodowy kierownika; Rozwój zawodowy pracowników; Ważniejsze konkluzje. 8. Sztuka decydowania: Proces podejmowania decyzji; Centralizacja, czy decentralizacja decyzji?; Bariery w podejmowaniu racjonalnych decyzji; Decyzje indywidualne czy grupowe?; Metody decyzyjne w rozwiązywaniu trudnych problemów; Ważniejsze konkluzje. 9. Kształtowanie misji, tożsamości i kultury organizacji: Misja organizacji; Misja a uniwersalne cele przedsiębiorstw; Misja a strategia firmy i techniki zarządzania; Tożsamość organizacji; Kultura organizacji; Ważniejsze konkluzje. 10. Kierowanie zmianami: Podstawowe pytania dot. zmian polityka i proces zmian; Bariery zmian i ich pokonywa nie; Ważniejsze konkluzje. 11. Sztuka postępowania z pracownikami; Ważniejsze konkluzje. 12. Sztuka komunikacji: Istota i zasady komunikacji; Komunikacja formalna i nieformalna; Mowa ciała; Ważniejsze konkluzje. 13. Sztuka motywacji: Istota i znaczenie motywowania; Motywowanie a wynagradzanie. Struktura i ranga motywatorów; Systemy motywacyjne i systemy wynagradzania; Godziwe wynagrodzenie- wielkie wyzwanie; Kilka rad na temat skutecznego i etycznego motywowania; Ważniejsze konkluzje. 14. Etyk a w kierowaniu: Czy cel uświęca środki?; Czego należy się wystrzegać?; Kilka powodów, dla których warto być etycznym kierownikiem; Bez zbędnej retoryki i hipokryzji; Kodeksy etycznego postępowania; Etyka a dobre obyczaje i etykieta; Ważniejsze konkluzje. 15. Specyfika narodowych cech kierowania: Postawy etnocentryczne, policentryczne i geocentryczne; Amerykanie a Europejczycy; Specyfika japońskiego zarządza nie; Ważniejsze konkluzje. 16. Wyzwania globalizacji: Istota i geneza globalizacji; Globalizacja czy regionalizacja? Megafirmy i ich strategie; Blaski i cienie oraz perspektywy globalizacji; Wyzwania dla zarządzających, związane z globalizacją; Ważniejsze konkluzje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kierowanie jako sztuka. Podstawowe terminy: Dlaczego kierowanie stało się sztuką?; Zarządzanie-kierowanie -przywództwo. Kierownik-menedżer-lider.; Ważniejsze konkluzje. 2. Role kierownicze: Role organizacyjne; Specyfika różnych poziomów kierowania i związanych z nimi kompetencji; Ważniejsze konkluzje. 3. Zarządzanie czasem: Strategiczne znaczenie czasu; Zarządzanie czasem jako interdyscyplinarna dziedzina wiedzy; Jak oszczędzać i lepiej wykorzystywać czas? 4. Wybrane techniki (metody) zarządzania: Model kierowniczy i techniki zarządzania; Zarządzanie przez cele; Zarządzanie przez wyniki; Zarządzanie ofensywne; Zarządzanie przez jakość; Zarządzanie przez marketing; Zarządzane przez wyjątki; Zarządzanie przez animację; Ważniejsze konkluzje. 5. Style kierowania (przywództwa); Ważniejsze konkluzje. 6. Tworzenie zespołów: Dobór ludzi do zespołu; Integracja, Rozwój zawodowy i społeczny zespołu; Reorganizacja zespołów i restrukturyzacja zatrudnienia; Rozpiętość kierowania; Ważniejsze konkluzje. 7. Kierowanie rozwojem: Rozwój zawodowy kierownika; Rozwój zawodowy pracowników; Ważniejsze konkluzje. 8. Sztuka decydowania: Proces podejmowania decyzji; Centralizacja, czy decentralizacja decyzji?; Bariery w podejmowaniu racjonalnych decyzji; Decyzje indywidualne czy grupowe?; Metody decyzyjne w rozwiązywaniu trudnych problemów; Ważniejsze konkluzje. 9. Kształtowanie misji, tożsamości i kultury organizacji: Misja organizacji; Misja a uniwersalne cele przedsiębiorstw; Misja a strategia firmy i techniki zarządzania; Tożsamość organizacji; Kultura organizacji; Ważniejsze konkluzje. 10. Kierowanie zmianami: Podstawowe pytania dot. zmian polityka i proces zmian; Bariery zmian i ich pokonywa nie; Ważniejsze konkluzje. 11. Sztuka postępowania z pracownikami; Ważniejsze konkluzje. 12. Sztuka komunikacji: Istota i zasady komunikacji; Komunikacja formalna i nieformalna; Mowa ciała; Ważniejsze konkluzje. 13. Sztuka motywacji: Istota i znaczenie motywowania; Motywowanie a wynagradzanie. Struktura i ranga motywatorów; Systemy motywacyjne i systemy wynagradzania; Godziwe wynagrodzenie- wielkie wyzwanie; Kilka rad na temat skutecznego i etycznego motywowania; Ważniejsze konkluzje. 14. Etyk a w kierowaniu: Czy cel uświęca środki?; Czego należy się wystrzegać?; Kilka powodów, dla których warto być etycznym kierownikiem; Bez zbędnej retoryki i hipokryzji; Kodeksy etycznego postępowania; Etyka a dobre obyczaje i etykieta; Ważniejsze konkluzje. 15. Specyfika narodowych cech kierowania: Postawy etnocentryczne, policentryczne i geocentryczne; Amerykanie a Europejczycy; Specyfika japońskiego zarządza nie; Ważniejsze konkluzje. 16. Wyzwania globalizacji: Istota i geneza globalizacji; Globalizacja czy regionalizacja? Megafirmy i ich strategie; Blaski i cienie oraz perspektywy globalizacji; Wyzwania dla zarządzających, związane z globalizacją; Ważniejsze konkluzje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pojęcie i systematyka teorii motywacji: Pojęcie motywacji; Systematyka teorii motywacji. 2. Ch-ka wybranych teorii motywacji: Chk-ka wybranych teorii motywacji; Ch-ka wybranych teorii procesu. 3.Zintegrowany model motywacji: Ch-ka i analiza zintegrowanego modelu motywacji; Wnioski wynikające ze zintegrowanego modelu motywacji. 4. Uwarunkowania systemu motywacyjnego: Ogólna analiza uwarunkowań systemu motywacyjnego; Wpływ indywidualnych cech pracowników na system motywacyjny; Wpływ cech organizacji na system motywacyjny; Wpływ cech otoczenia organizacji na system motywacyjny; Wzajemne oddziaływanie wyodrębnionych grup czynników. 5. Uwagi końcowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej