Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(136)
IBUK Libra
(51)
ebookpoint BIBLIO
(38)
Forma i typ
Książki
(131)
E-booki
(89)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje fachowe
(5)
Czasopisma
(4)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Audiobooki
(1)
Proza
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(110)
dostępne
(57)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(57)
Czytelnia
(112)
Autor
Jałowiecki Bohdan
(9)
Słodczyk Janusz
(7)
Majer Andrzej
(6)
Szczepański Marek S
(5)
Gorzelak Grzegorz
(4)
Jarno Witold
(4)
Kita Jarosław
(4)
Czornik Małgorzata
(3)
Domański Ryszard
(3)
Marcińczak Szymon
(3)
Nowakowska Aleksandra
(3)
Przygodzki Zbigniew
(3)
Szołtysek Jacek
(3)
Zysiak Agata
(3)
Śmiechowski Kamil
(3)
Banaś Jarosław
(2)
Boryczka Ewa M
(2)
Brach Jarosław
(2)
Brol Marcin
(2)
Brol Ryszard
(2)
Bryx Marek
(2)
Brzeziński Kamil
(2)
Czarnecki Witold
(2)
Czerny Mirosława
(2)
Derlukiewicz Niki
(2)
Domański Tomasz
(2)
Fiszbak Jolanta
(2)
Florek Magdalena
(2)
Gawron Grzegorz
(2)
Glińska Ewa
(2)
Gontar Zbigniew
(2)
Grabiec Olimpia (1975- )
(2)
Gruda Michał
(2)
Guz Jagoda
(2)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(2)
Huczek Marian (1939-2023)
(2)
Jabłoński Marek
(2)
Jarczewski Wojciech
(2)
Jewtuchowicz Aleksandra
(2)
Kocemba-Żebrowska Joanna
(2)
Kopel Anna
(2)
Kurkowska Ewelina
(2)
Kuć-Czajkowska Katarzyna
(2)
Lutek Wojciech
(2)
Madejska Marta
(2)
Marszał Tadeusz
(2)
Mendoza Ciro Alfonso Serna
(2)
Modzelewski Wojciech Tomasz
(2)
Ogrodowczyk Agnieszka
(2)
Pastuszak Zbigniew
(2)
Pielesiak Iwona
(2)
Piziak Bartosz
(2)
Pyka Robert
(2)
Rewers Ewa
(2)
Różycka-Stasiak Wiesława
(2)
Siemiński Waldemar
(2)
Sikora-Fernandez Dorota
(2)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(2)
Strycharz Grzegorz
(2)
Suliborski Andrzej
(2)
Szmigiel-Rawska Katarzyna
(2)
Szromnik Andrzej
(2)
Szuścik Urszula
(2)
Szymański Marcin
(2)
Tobiasz-Lis Paulina
(2)
Wójcik Marcin
(2)
Węcławowicz Grzegorz (1943- )
(2)
Zakrzewska-Półtorak Alicja
(2)
Łukowski Wojciech
(2)
Abramow-Newerly Jarosław (1933- )
(1)
Adamczewska Maria
(1)
Adamiec Sabina
(1)
Adamski Tadeusz
(1)
Adamus Jagoda
(1)
Adamus-Matuszyńska Anna
(1)
Antczak-Stępniak Agata
(1)
Antonyuk Nataliya
(1)
Artemenko Lina
(1)
Bafadhal Oemar Madri
(1)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Barczykowska Agnieszka
(1)
Bartkowiak Piotr
(1)
Bartoszek Adam
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Beba Patrycja
(1)
Bednarek-Szczepańska Maria
(1)
Belniak Stanisław
(1)
Bielecka Małgorzata
(1)
Bień Magdalena
(1)
Borowik Iwona
(1)
Borowska-Stefańska Marta
(1)
Brzezinski Piotr
(1)
Błoch Żaneta
(1)
Błąd Marta
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Chruściel Tadeusz Jakub
(1)
Churski Paweł
(1)
Ciechański Ariel
(1)
Ciszewski Łukasz
(1)
Coop Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(35)
2010 - 2019
(79)
2000 - 2009
(107)
1990 - 1999
(3)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
1901-2000
(1)
1939-1945
(1)
Kraj wydania
Polska
(225)
Język
polski
(223)
angielski
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura kolumbijska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Miasta
(116)
Urbanistyka
(17)
Urbanizacja
(15)
Przestrzeń publiczna (urban.)
(10)
Samorząd terytorialny
(10)
Socjologia miasta
(8)
Globalizacja
(7)
Gospodarka
(7)
Marketing terytorialny
(7)
Metropolie (urban.)
(7)
Społeczeństwo
(7)
Społeczności lokalne
(7)
Gospodarka komunalna
(6)
Planowanie przestrzenne
(6)
Wieś
(6)
Innowacje
(5)
Prezydent miasta
(5)
Wizerunek miasta
(5)
Gospodarka terenowa
(4)
Inteligentne miasta i wsie
(4)
Kapitał społeczny
(4)
Logistyka gospodarcza
(4)
Nieruchomości
(4)
Przestępczość
(4)
Regionalizacja gospodarcza
(4)
Samorząd gminny
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Transport
(4)
Turystyka
(4)
Zarządzanie
(4)
Bezpieczeństwo publiczne
(3)
Budownictwo miejskie
(3)
Burmistrz
(3)
Inwestycje
(3)
Jakość życia
(3)
Komunikacja miejska
(3)
Nieruchomości miejskie
(3)
Polityka
(3)
Polityka regionalna
(3)
Rodzina
(3)
Rozwój regionalny
(3)
Samorząd miejski
(3)
Wykluczenie społeczne
(3)
Wójt
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Budownictwo przemysłowe
(2)
Budżety terenowe
(2)
Demografia
(2)
Ekorozwój
(2)
Fundusze strukturalne UE
(2)
Geografia miast
(2)
Geografia społeczna
(2)
Gospodarka odpadami
(2)
Gospodarka regionalna
(2)
Integracja społeczna
(2)
Inwestycje zagraniczne
(2)
Kultura
(2)
Logistyka zwrotna
(2)
Metropolie (urbanistyka)
(2)
Osiedle mieszkaniowe
(2)
Partie polityczne
(2)
Planowanie terenowe
(2)
Polityka miejska
(2)
Polska
(2)
Promocja handlowa
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Przestrzeń
(2)
Public relations
(2)
Regiony (adm.)
(2)
Religia
(2)
Rosja
(2)
Samorząd powiatowy
(2)
Siła robocza
(2)
Socjologia
(2)
Targi i wystawy
(2)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(2)
Ubóstwo
(2)
UrbanLab Gdynia
(2)
Urzędnicy
(2)
Wzrost gospodarczy
(2)
Łańcuch dostaw
(2)
Śmieci
(2)
Abramow-Newerly, Jarosław (1933- )
(1)
Agroturystyka
(1)
Architekci
(1)
Architektura
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezrobocie
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Budownictwo
(1)
Budownictwo użyteczności publicznej
(1)
Budżety obywatelskie
(1)
Budżety powiatowe
(1)
Centra handlowe
(1)
Ceny
(1)
Charyzmat
(1)
Chemikalia
(1)
Choroby ludzi
(1)
Chrześcijaństwo
(1)
Czas
(1)
Temat: czas
2001-
(17)
1989-
(11)
1901-2000
(7)
1989-2000
(6)
2001-0
(6)
1801-1900
(2)
1001-
(1)
1101-
(1)
1201-
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1501-1600
(1)
1601-
(1)
1601-1700
(1)
1701-
(1)
1701-1800
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
401-
(1)
501-
(1)
601-
(1)
701-
(1)
801-
(1)
901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Częstochowa (woj. śląskie)
(2)
Śląsk, Górny
(2)
Bałtyk
(1)
Biecz (woj. małopolskie)
(1)
Brazylia
(1)
Dania
(1)
Dąbrowa Górnicza (woj. śląskie)
(1)
Europa
(1)
Gdynia (woj. pomorskie)
(1)
Kamień (woj. wielkopolskie, pow. kaliski, gm. Ceków-Kolonia ; okolice)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Macondo (miasto fikcyjne)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Wolne Miasto Gdańsk (1920-1939)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Zwierzyniec (woj. lubelskie, pow. Zamość)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Żoliborz (Warszawa ; część miasta)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(12)
Monografia
(6)
Opracowanie
(6)
Raport z badań
(6)
Podręcznik
(5)
Czasopismo naukowe
(4)
Czasopismo ekonomiczne
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Literatura kolumbijska
(1)
Literatura polska
(1)
Pamiętniki mówione
(1)
Powieść
(1)
Szkic
(1)
Szkic literacki
(1)
Vademecum
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(12)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(10)
Architektura i budownictwo
(3)
Transport i logistyka
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
225 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ

Przedmiotem opracowania jest rozwój ludności Łodzi oraz przemiany jej struktur demograficzno-społecznych i przestrzennych od powstania miasta do czasów współczesnych. Analizą objęto pięć okresów: 1) do 1820 r., 2) lata 1820–1918, 3) lata 1918–1945, 4) lata 1945–1989 oraz 5) po 1989 r. Pokazano prawidłowości rządzące dynamiką, strukturą i zmiennością przestrzenną ludności Łodzi w warunkach specyficznych dla danych okresów. Opisano też kierunki dotychczasowego rozwoju demograficznego i zmiany w strukturze ludności miasta, a także ich ważniejsze konsekwencje. Zwrócono w szczególności na głęboki regres demograficzny oraz zmiany struktury demograficznej i społeczno-zawodowej ludności, generowane przez transformację systemową, w tym zwłaszcza na proces starzenia demograficznego ludności. Omówiono perspektywy demograficzne Łodzi, z uwzględnieniem zarówno uwarunkowań, jak i konsekwencji przewidywanego, dużego ubytku ludności miasta.
Książka może zainteresować studentów i pracowników naukowych zajmujących się problemami geograficznymi, historycznymi, demograficznymi, socjologicznymi i ekonomicznymi dotyczącymi Łodzi. Może być ono również przydatna dla osób związanych z urbanistyką, planowaniem, polityką oraz gospodarką przestrzenną Łodzi.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Audiobook
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Małgorzata Rejter jest doktorem nauk społecznych i pasjonuje się humanistycznym, spersonalizowanym podejściem do człowieka i jego biografii zapisanej w przestrzeni geograficznej, czyli geobiografii. Powstanie tej monografii zostało zainspirowane pragnieniem interpretacji geobiografii zamieszkiwania poszczególnych osób na historycznym tle ich życia, zapisanych w przestrzeni miasta. Cel pracy zrealizowano dzięki biografiom siedemnastu narratorów, a nie da się zaprzeczyć, że los każdego człowieka jest unikatowym fenomenem biograficznym.

*

Małgorzata Rejter poprzez dopracowanie autorskiego narzędzia badawczego uzupełnia naszą wiedzę odnoszącą się do biografii zamieszkiwania. Zaproponowała nowatorską technikę "suwaka biograficznego", która pozwala uporządkować kluczowe momenty karier mieszkaniowych i topobiografii. [...] O ile założeniem klasycznej wersji metody biograficznej jest zrozumienie ludzkiego życia w kontekście społecznych procesów, o tyle sensem geobiografii jest analiza miejsc/przestrzeni w przebiegu życia i doświadczeniu jednostki.

Z recenzji dr. hab. Macieja Kowalewskiego, prof. Usz

Problematyka poświęcona geobiografiom zamieszkiwania zapisanym w przestrzeni konkretnego miasta (w tym przypadku: Łodzi), a opowiedzianym przez indywidualne podmioty należy do niezmiernie istotnych. [...] Recenzowane opracowanie ma szansę stać się jednym z pierwszych na współczesnym polskim rynku geograficznym publikacji naukowych poświęconych miejskim geobiografiom zweryfikowanym empirycznie, a nie tylko teoretycznie.

Z recenzji dr. hab. Mikołaja Madurowicza, prof. UW

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Moskwa - bułhakow Miłość i diabeł, 2. Praga - Hasek dobry Wojak w NATO, 3. Wenecja - Thomas Mann Miłość po sezonie, 4. Wenecja - Thoman Mann Życie po śmierci, 5. Berlin - Klaus Mann - Czas wojny, gniewu i miłości, 6. Paryż - Remarque Magiczy romans, 7. Berlin - Isherwood Życie kabaretem jest, 8. Paryż - Coletta czarujaca gorszycielka, 9. Rzym - Moravia lekkość bytu, 10. Paryż, Saint-Tropez, Sopot-Sagan Dawno temu, 11. Waerona - Szekspir Kochankowie spod nieszczęśliwej gwiazdy, 12. Elynor - Szekspir "reszta jest milczeniem", 13. La Mancha - Cervantez tajemnicza kraina, 14. Praga - Kafka Pokochać pana K., 15 .Wiedeń - Canetti tramwaj z widokiem na sławę, 16. Odense-Kopenhaga-Andresen "podróżować znaczy żyć", 17. Warszawa - Konwicki Było...minęło...jest...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie; 2. Cel, metoda, zakres badań; 3. Obszary funkcjonalne miast, procesy metropolizacji, warunki dla kształtowania policentrycznego rozwoju systemu osadniczego Polski; 4. Procesy rozwojowe miast małych i średnich Polski w okresie 1995-2010; 5. Ranking miast małych i średnich; 6. Studia przypadków miast o wyróżniających się wskaźnikach rozwojowych; 7. Analiza skupień; 8. Policentryczność rozwoju systemu osadniczego z udziałem miast małych i średnich w kontekście procesów metropolizacji; 9. Dostępność transportowa a wskaźniki rozwojowe miast.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Małe miasta - problemy badawcze i próby syntetycznych ujęć; Małe miasta w rozwoju obszarów wiejskich; Małe miasta w Polsce - wybrane aspekty współczesnej definicji; Małe miasta w teorii i praktyce zrównoważonego rozwoju; Najmniejsze miasta w Polsce (1989-2003); Małe miasta w Polsce - zmiany ludnościowe i funkcjonalne w drugiej połowie XX wieku; Możliwości aktywizacji gospodarczej małych miast w Polsce w warunkach rosnącej konkurencji międzynarodowej; Teoria i praktyka planowania strategicznego w małych miastach; Małe miasta a funkcje pozarolnicze na obszarach wiejskich województwa lubelskiego; Rola małych podmiotów gospodarczych w kształtowaniu struktury funkcjonalnej małych miast w regionie śląskim; Współpraca małego miasta i gmin wiejskich - przypadek Ziemi Żywieckiej; Zabudowa mieszkaniowa małych miast - przeszłość i teraźniejszość. Rodzaj i stan zasobów mieszkaniowych; Przemiany struktury przestrzennej małych miast w opinii młodych mieszkańców; Małe miasta w regionalnych układach osadniczych Polski; Zróżnicowanie warunków życia ludności w małych miastach Małopolski; Przeobrażenia w zakresie infrastruktury społecznej małych miast Pomorza środkowego; Charakterystyka transport zbiorowego w małych i średnich miastach Polski; Znaczenie małych miast w rozwoju regionu dolnego Śląska; Wiejska geneza wybranych miast środkowej Polski; Małe miasta Polsce - wybrane ośrodki i ich problemy rozwojowe; Inicjatywy przeciwdziałania bezrobociu w ramach budowy strategii rozwoju lokalnego Dębicy; Mała i średnia przedsiębiorczość szansą na aktywizację społeczności lokalnych w małych i średnich miastach Pomorza Środkowego; Kapitał zagraniczny w wybranych miastach aglomeracji wrocławskiej; Rewitalizacja małego miasta w świetle zasad zrównoważonego rozwoju na przykładzie Prudnika; Przemiany demograficzne i funkcjonalne małych miast górniczych na przykładzie Lędzin; Uwarunkowania rozwoju i struktura nowych inwestycji budowlanych na obszarze małego miasta aglomeracji łódzkiej - przykład Strykowa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.I Środowisko zamieszkania jako przedmiot badań psychologicznych: 1. Pojęcie środowiska w wybranych koncepcjach psychologicznych, 2. Środowisko zamieszkaniaz perspektywy psychologii środowiskowej. R.II Mapy poznawcze środowiska zamieszkania: 1. Geneza i rozwój pojęcia mapy w psychologii, 2. Wiedza o środowisku. R.III Ryzyko i zagrożenie w środowisku zamieszkania: 1. Przestępczość w środowisku zamieszkania, 2. Ryzyko zostania ofiarą przestępstwa a poczucie bezpieczeństwa. R.IV Percepcja zagrożenia przestępczością w mapach poznawczych środowiska zamieszkania młodzieży: 1. Model map poznawczych środowiska zamieszkania zagrożonego przestępczością, 2. Społeczne i percepcyjne wskaźniki zagrożenia przestępczością w środowisku życia młodzieży, 3. Procedura wyodrębniająca regiony mentalne środowiska zamieszkania zagrożonego przestępczością, 4. Analiza struktury map poznawczych środowiska zamieszkania zagrożonego przestępczością
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Publikacja prezentuje wielostronne i bardzo różnorodne podejście do marketingu akademickiego w kontekście współpracy z władzami miast i regionów polskich oraz zagranicznych.
Przyjęta formuła tego opracowania opiera się na indywidualnym podejściu każdego z Autorów do szeroko rozumianej problematyki marketingu akademickiego oraz do roli uniwersytetów w rozwoju oraz w promocji miast i regionów. Przyjęta perspektywa jest dla każdego z Autorów bardzo silnie powiązana z jego wcześniejszymi doświadczeniami badawczymi, jak również z doświadczeniami marketingowymi związanymi z realizacją pewnych projektów przez uniwersytety lub na rzecz uniwersytetów. Dotyczy to zarówno zespołu hiszpańskiego z Granady, jak również polskich doświadczeń. Głównym celem publikacji jest zarówno dokonanie bilansu dotychczasowych doświadczeń we wdrażaniu szeroko rozumianych koncepcji marketingu akademickiego, jak również spojrzenie na ten problem z perspektywy różnych podmiotów oraz różnych regionów.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
1. Geneza i warunki rozwoju marketingu terytorialnego, 2. Marketing terytorialny jako rynkowa koncepcja pozyskiwania czynników rozwojowych jednostek przestrzenno-administracyjnych, 3. Przesłanki kształtowania orientacji marketingowej jednostek osadniczych, 4. Korzyści dla klientów - użytkowników jako podstawa koncepcji produktu w marketingu terytorialnym, 5. Marketingowy wizerunek jednostki osadniczej, 6. Partnerstwo podmiotów działających na rynku miast i regionów - koncepcja marketingowa, 7. Targi jako środek aktywizacji lokalnego środowiska gospodarczego, 8. Marketingowe instrumenty oddziaływania na inwestorów zagranicznych - zarys koncepcji marketingu mix miast i regionów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352/354 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing terytorialny : miasto i region na rynku / Andrzej Szromnik. - Wyd. 3 poszerz. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2010. - 372 s. : rys.; tab. ; 25 cm.
1. Geneza i warunki rozwoju marketingu terytorialnego; 2. Marketing terytorialny jako rynkowa koncepcja pozyskiwania czynników rozwojowych jednostek przestrzenno-rozwojowych; 3. Przesłanki kształtowania orientacji marketingowej jednostek osadniczych; 4. Korzyści dla klientów- użytkowników jako podstawowa koncepcji produktu w marketingu terytorialnym; 5. Marketingowy wizerunek jednostki osadniczej; 6. Marketing przedsiębiorstwa a marketing regionu- sprzężenie zwrotne; 7. Regiony wiedzy- marketingowa koncepcja międzyregionalnych przepływów kwalifikowanej siły roboczej; 8. Marketingowa koncepcja lokalizacji obiektów handlowych w przestrzeni miasta (regionu); 9. Partnerstwo podmiotów działających na rynku miast i regionów- koncepcja marketingowa; 10. Przedsięwzięcie sportowe jako czynnik miast i regionów; 11. Internacjonalizacja miast i regionów jako wynik międzynarodowych przepływów strumieni marketingowych; 12. Targi jako środek aktywizacji lokalnego środowiska gospodarczego; 13. Marketingowe instrumenty oddziaływania na inwestorów zagranicznych- zarys koncepcji marketingu mix miast i regionów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing terytorialny : miasto i region na rynku / Andrzej Szromnik. - Wyd. 4 poszerz. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2012. - 451, [1] s. : rys. , 24 cm.
1. Geneza i warunki rozwoju marketingu terytorialnego; 2. Marketing terytorialny jako rynkowa koncepcja pozyskiwania czynników rozwojowych jednostek przestrzenno-rozwojowych; 3. Przesłanki kształtowania orientacji marketingowej jednostek osadniczych; 4. Korzyści dla klientów- użytkowników jako podstawowa koncepcji produktu w marketingu terytorialnym; 5. Marketingowy wizerunek jednostki osadniczej; 6. Marketing przedsiębiorstwa a marketing regionu- sprzężenie zwrotne; 7. Regiony wiedzy- marketingowa koncepcja międzyregionalnych przepływów kwalifikowanej siły roboczej; 8. Pozycjonowanie jako podstawa strategii marketingowej miast i regionów; 9. Innowacyjność w strategii pozycjonowania jednostek osadniczych; 10. Marketingowa koncepcja lokalizacji obiektów handlowych w przestrzeni miasta (regionu); 11. Partnerstwo podmiotów działających na rynku miast i regionów- koncepcja marketingowa; 12. Przedsięwzięcie sportowe jako czynnik miast i regionów; 13. Internacjonalizacja miast i regionów jako wynik międzynarodowych przepływów strumieni marketingowych; 14. Targi jako środek aktywizacji lokalnego środowiska gospodarczego; 15. Marketingowe instrumenty oddziaływania na inwestorów zagranicznych- zarys koncepcji marketingu mix miast i regionów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 352/354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Marketing terytorialny - aspekty strategiczne, 2. Konkurencyjność jednostek terytorialnych a działania marketingowe, 3. Narzędzia marketingu terytorialnego, 4. Wizerunek i marka jednostek terytorialnych, 5. Obszary aplikacji marketingu terytorialnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 352/354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Partycypacja obywatelska w miastach: Nowe formy partycypacji obywatelskiej w miastach- doświadczenia niemiecki; Budżet partycypacyjny- doświadczenia największych polskich miast; Możliwość wykorzystania inicjatywy lokalnej w procesie współrządzenia w jednostkach terytorialnych; Działania lobbingowe- doświadczenia Lublina; Pierwsze samorządowe wysłuchanie publiczne- doświadczenia Katowic; Lubelski wymiar partycypacji; Przejawy partycypacji społecznej w procesie zarządzania strategicznego- doświadczenia wybranych miast Lubelszczyzny; Konsultacje społeczne- doświadczenia miasta stołecznego Warszawy; Wpływ rezultatów konsultacji społecznych na kształt instrumentarium marketingowego samorządów- doświadczenia Częstochowy; 2. Marketing terytorialny w miastach: Wybrane narzędzia marketingu terytorialnego- doświadczenia Zamościa; Kreowanie wizerunku miasta- doświadczenia Opola Lubleskiego; Promocja i kampania wizerunkowa- doświadczenia Rzeszowa w latach 2009-2013; Media społecznościowe w procesie promocji miast w Sudetach Zachodnich; Obywatel jako konsument na rynku miejsc; Turystyka miejska- szansa rozwoju regionów?; 3. Zróżnicowanie społeczne miast: Favele i turystyka ubóstwa w Rio de Janeiro w przededniu Mundialu i Olimpiady; Miasta migracyjne- problemy i perspektywy; "My" i "oni" w Warszawie- zróżnicowanie metropolitarnej społeczności w świadomości mieszkańców; Status miasta i jego wpływ na rozwój demograficzny- doświadczenia Zielonej Góry; Językowe historie miast- próba teorii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wstęp. Geografia nierównomiernego rozwoju; 2. Dezindustrializacja - mit czy rzeczywistość; 3. High-tech a przeobrażenia amerykańskich miast; 4. Usługi produkcyjne jako czynnik miastotwórczy; 5. Rola gospodarki nieformalnej 6. Dysproporcje ekonomiczne; 7. Kalifornia - megastan w procesie przemian; 8. Zamiast zakończenia: różne drogi procesów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe i Konferencyjne)
Europa, Europa, czyli słowo o VII tyskim seminarium majowym; Miasta europejskie. Szanse i perspektywy rozwoju; Perspektywy współpracy miast europejskich; Partnerstwo społeczne w zarządzaniu nowoczesnym miastem jako płaszczyzna międzynarodowej współpracy miast europejskich; Unia Europejska, podstawy, założenia, konsekwencje; Kształcenie kadr menedżerskich dla zarządzania innowacjami: doświadczenia zachodnioeuropejskie a Polska; Rola funduszy strukturalnych i programów pomocowych Unii Europejskiej w przyspieszaniu procesów integracyjnych; Rola miast w stymulacji gospodarki lokalnej oraz rozwoju przedsiębiorstw i zatrudnienia; technika i społeczeństwo w kształceniu inżynierów. Przypadek cottbus; Współpraca naukowa polskich i francuskich uczelni wyższych w ramach programu polonium 19982000 na przykładzie współpracy Akademii Ekonomicznej w Katowicach i Universite de Grenoble); Fundusze pomocowe, nauka i przemysł. Kooperacja miast i instytucji europejskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Umasowienie szkolnictwa wyższego zapewniło miastom dostęp do nowej, licznej grupy konsumentów – studentów. W konsekwencji wiele ośrodków akademickich przeistoczyło się w ostatnich dekadach w swoiste „miasta studentów”. Struktury gospodarcze i przestrzenne takich miast funkcjonują i rozwijają się dzięki zaspokajaniu potrzeb konsumenckich młodzieży akademickiej. Biorcami rosnącej populacji studentów okazały się jednak nie tylko ośrodki o ugruntowanej tradycji akademickiej, ponieważ studenci stali się także użytkownikami miast zdominowanych niegdyś przez produkcję przemysłową. W książce przedstawiono szeroko zakrojone studium porównawcze dwóch poprzemysłowych miast akademickich – Łodzi i Turynu – w którym kluczowe znaczenie przypisano badaniu ankietowemu nad zachowaniami konsumenckimi studentów. Miało ono na celu określenie roli tych zachowań w rozwoju gospodarczym i przestrzennym obu ośrodków. Analizie poddano trzy wymiary zachowań konsumenckich studentów – gospodarczy, przestrzenny i czasowy – na rynkach edukacyjnym, mieszkaniowym, handlowym, transportowym, gastronomicznym oraz usług czasu wolnego. '
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jeżdżąc po świecie, odkryłem, że podróż jest czymś więcej niż zmianą miejsca pobytu w celach poznawczych lub rekreacyjnych. Potrzebna jest nam po to, aby siebie samego zdefiniować, odnaleźć w sobie te specyficzne cechy, które pozwalają określić się wobec innych i wobec świata. Bo rośniemy, gromadząc doświadczenia i nabierając cech charakteru zawsze pośród rzeczy, na tle jakiegoś krajobrazu, który został – tak lub inaczej – uporządkowany, któremu wybrano i określono centrum i peryferie, a także pośród ludzi, którzy dają nam szansę autodefinicji, w autokreacyjnej podróży i – na koniec – w lekturze opisującej cudze, ale podobne do moich przygody. (Jerzy Jarzębski)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
1. Miasto-przedmiot gospodarowania, 2. Miasto - podmiot gospodarujący, 3. Miasto-zbiór korzyści, 4. Miasto - obiekt stale (dynamicznie) zmieniający się
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352/354 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 352/354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Wykłady z Socjologii / red. nauk. Piotr Sztompka ; Tom 4)
1. Mistrzowie, sukcesorzy i epigoni: orientacje teoretyczne i metodologiczne w socjologii miasta, 2. Miasto w historii, 3. Miasto i przestrzeń miejska w realnym socjalizmie - aktorzy i ideologie, 4. Metropolizacja i metropolie, 5.Polskie metropolie - przestrzeń i społeczeństwo, 6.Socjologiczne pojęcie przestrzeni
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Miasto jako przedmiot badań urbanistyki, 2. Miasto jako przedmiot badań architektury, 3. Miasto jako przedmiot badań filozofii kultury, 4. Miasto jako przedmiot badań antropologii kulturowej, 5. Miasto jako przedmiot badań ekonoamii, 6. Miasto jako przedmiot badań geografii, 7. Miasto jako przedmiot badań psychologii, 8. Miasto jako przedmiot badań psychologii, 9. Miasto jako przedmiot badań socjologii, 10. Miasto jako przedmiot badań demografii, 11. Miasto jako przedmiot badań polityki społecznej, 12. Wspólne i odrębne płaszczyzny badań nad miastem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej