Sorting
Source
Książki
(11)
Form of Work
Książki
(10)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Status
only on-site
(9)
available
(7)
Branch
Wypożyczalnia
(7)
Czytelnia
(9)
Author
Urban Bronisław (1942-2014)
(2)
Angiel Joanna
(1)
Augustyniak Ewa
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Bardziejewska Mariola (1969- )
(1)
Brzezińska Anna (1949- )
(1)
Butcher James N
(1)
Carson Robert C
(1)
Czopek Jakub
(1)
Dietrich Włodzimierz
(1)
Elliott Julian
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gindrich Piotr (1968- )
(1)
Gębora Agnieszka Katarzyna
(1)
Juszczyk-Rygałło Joanna
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kendall Philip C. (1950- )
(1)
Knapp Julie
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Langier Cecylia
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Mineka Susan
(1)
Myers David G
(1)
Oleszkowicz Anna
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Ordon Urszula
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Piwowarska Ewa
(1)
Place Maurice
(1)
Pęczkowski Ryszard
(1)
Radzki Kacper
(1)
Remiszewska Zofia
(1)
Sochacka Izabela
(1)
Válková Hana (1943- )
(1)
Widawski Krzysztof
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Ziółkowska Beata (1967- )
(1)
Year
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(8)
Time Period of Creation
2001-
(1)
Country
Poland
(11)
Language
Polish
(11)
English
(1)
Subject
Młodzież
(6)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(5)
Zaburzenia zachowania
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Dziecko
(3)
Osobowość
(3)
Psychologia
(3)
Psychoterapia
(3)
Uczniowie
(3)
Autyzm
(2)
Młodzież niedostosowana społecznie
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Stres
(2)
Szkolnictwo
(2)
Uczenie się
(2)
Wychowanie
(2)
Zaburzenia adaptacyjne
(2)
Zespół ADHD
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Agroturystyka
(1)
Autorytet
(1)
Choroby psychiczne
(1)
Chłopcy
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(1)
Dziewczęta
(1)
E-podręcznik
(1)
Edukacja medialna
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Geografia (przedmiot szkolny)
(1)
Gwałt
(1)
Harcerstwo
(1)
Internet
(1)
Jakość życia
(1)
Język dziecka
(1)
Kazirodztwo
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura szkoły
(1)
Lecznictwo
(1)
Molestowanie seksualne
(1)
Motywacja
(1)
Mózg
(1)
Młodzież trudna
(1)
Narkomania -- zapobieganie i zwalczanie
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie zintegrowane
(1)
Neuropsychologia
(1)
Niepowodzenia szkolne
(1)
Obowiązek szkolny
(1)
Oceny szkolne
(1)
Odżywianie
(1)
Organizacja
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pamięć
(1)
Paranoja
(1)
Patologia społeczna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedofilia
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Prawo do prywatności
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychopatologia
(1)
Rodzina dysfunkcyjna
(1)
Samobójstwo
(1)
Samookaleczenie
(1)
Schizofrenia
(1)
Socjologia rodziny
(1)
Spostrzeganie
(1)
Stosowana analiza zachowania
(1)
Sztuka dziecka
(1)
Temperament
(1)
Tożsamość płciowa
(1)
Turystyka wiejska
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uczucia
(1)
Urojenia
(1)
Wrażenia
(1)
Wuttke, Gustaw (1887-1975)
(1)
Wychowanie moralne
(1)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zaburzenia odżywiania
(1)
Zaburzenia psychiczne
(1)
Zachowania prozdrowotne
(1)
Zachowanie
(1)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(1)
Zdrowotność
(1)
Zmysły
(1)
Subject: time
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
2001-
(2)
Subject: place
Polska
(4)
Genre/Form
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Artykuły
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Raport z badań
(1)
Domain
Psychologia
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
11 results Filter
Book
In basket
Część I: Charakterystyka buntu młodzieńczego. 1. Bunt jako zjawisko społeczne. Kontestacja. 2. Bunt indywidualny - charakterystyka zjawiska. 3. Bunt młodzieńczy jako zjawisko psychologiczne - ujęcie własne. 4. Rola buntu młodzieńczego w kształtowaniu się poczucia tożsamości. Część II: Osobowościowe i temperamentalne uwarunkowania buntu młodzieńczego. 1. Bunt młodzieńczy a Wielka Piątka i temperament. 2. Bunt młodzieńczy a sposób przeżywania siebie w okresie adolescencji. 3. Pozytywne i negatywne aspekty buntu i ich uwarunkowania w świetle badań empirycznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Część I: Osobowościowe i społeczne uwarunkowania zaburzeń w zachowaniu i przestępczości młodzieży. Kilka uwag o genezie patologicznych form zachowania się współczesnej młodzieży; Dysocjalność we wczesnym dzieciństwie a zachowania przestępcze młodzieży; Wybrane metodologiczne trudności w diagnozowaniu antyspołecznych zaburzeń osobowości; Rozumienie genezy zaburzeń zachowania z perspektywy współczesnych koncepcji osobowości dziecka; Wybrane korelaty osobowościowe wykolejenia przestępczego u młodocianych; Zaburzenia osobowości u młodzieży - psychopatia i socjopatia; W poszukiwaniu tożsamości - od agresji potencjalnej do destruktywności; Zapotrzebowanie na stymulację u młodzieży niedostosowanej; Osobowościowe i społeczne predykatory zachowań przestępczych; Rodzinne predykatory agresji fizycznej młodzieży w sytuacjach społecznie trudnych; Psychospołeczne uwarunkowania zachowań aspołecznych nieletnich sprawców przestępstw z użyciem agresji; Zachowania agresywne a lęk u osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Standardy aprobowania przez młodzież różnych form agresji interpersonalnej; Postawy wobec norm moralnych i przestępczości seksualnej (badania empiryczne wśród młodzieży licealnej); Niektóre makroczynniki społeczne sprzyjające aktualnie przestępczości młodzieży w Polsce na tle procesu transformacji ustrojowej; Wykolejenie obyczajowo-przestępcze nieletnich dziewcząt w świetle czynników osobowościowych i środowiskowych; Rodzinne uwarunkowania zaburzeń w zachowaniu u dzieci.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
1. Wprowadzenie. 1. Udzielanie pomocy - podstawy. 3. Odmowa chodzenia do szkoły. 4. Zaburzenia uwagi i nadmierna aktywność ruchowa. 5. Zaburzenia łaknienia. 6. Sytuacje traumatyczne i stresowe. 7. Nieposłuszeństwo i sprzeciw dzieci. 8. Zachowania destrukcyjne w klasie i szkole. 9. Nadużywanie narkotyków. 10. Depresja u dzieci. 11. Dysleksja. Słowniczek. Indeks.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
1. Miejsce dysleksji wśród zaburzeń; 2. Wybrane osobowościowe i społeczne konsekwencje dysleksji w kontekście przystosowania; 3. Założenia metodologiczne; 4. Samoocena badanych uczniów; 5. Status socjometryczny badanych uczniów; 6. Zaburzenia w zachowaniu u badaniu uczniów; 7. Omówienie wyników badań własnych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Book
DVD
In basket
Zawiera: CZĘŚĆ I. STOSOWANIE PROGRAMU TERAPII 1. Wprowadzenie do programu terapii SAZ 2. Przewodnik po programie terapii 3. Program terapii SAZ – jak rozumieć AZ 4. Program terapii SAZ – jak stosować AZ 5. Strategie nauczania 6. Gromadzenie i zapisywanie danych 7. Sporządzanie wykresów 8. Tworzenie środowiska SAZ CZĘŚĆ II. PROGRAMY SZCZEGÓŁOWE 9. Umiejętności wzrokowo-przestrzenne 10. Pragmatyczne umiejętności językowe i umiejętności społeczne 11. Umiejętności szkolne 12. Umiejętności związane z funkcjami wykonawczymi 13. Umiejętności zachowaniem i regulacją emocji 14. Umiejętności zawodowe 15. Umiejętności społeczne/związane z zabawą 16. Umiejętności związane z samoobsługą; Bibliografia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 61 (1 egz.)
No cover
Journal
In basket
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 12/2016)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; O. Rola współczesnej szkoły w wychowaniu i kształceniu dzieci i młodzieży: Małe szkoły - duże problemy finansowe; Ocenianie uczniów we współczesnej i przyszłej praktyce edukacyjnej szkoły - szanse, zagrożenia, perspektywy; W poszukiwaniu świata wartości poprzez geograficzne okulary; Dziecko w kulturze szkoły; Refleksje o poszukiwaniu autorytetu w wychowaniu; II. Edukacja medialna we współczesnym systemie kształcenia: Bezpieczeństwo i ochrona prywatności młodzieży w Internecie w kontekście edukacji medialnej; Dialogowość procesów edukacyjnych w sieci; E-podręcznik jako środek edukacyjny przeznaczony dla pokolenia cyfrowych tubylców; III. Rola edukacji zintegrowanej w wychowaniu i kształceniu dziecka: edukacja najmłodszych dzieci wobec aktualnych zmian oświatowych; Rysunkowe obrazowanie bryły przez dzieci w wieku 3-6 lat - doniesienie z badań; Zachowania zdrowotne uczniów klas trzecich w wybranych szkołach podstawowych województwa kujawsko-pomorskiego; Moral upbringing of children in the context of transformations of modern familie. An overview of issues; IV. Współczesne formuły terapii u rekreacji: Funkcjonowanie placówek opiekuńczo-wychowawczych a poziom kompetencji społecznych wychowanków; Metoda harcerska w oddziaływaniach zakładu poprawczego; Edukacyjny wymiar turystyki wiejskiej; Tourism for All: challenge for persons with disability.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 37 (1 egz.)
Book
In basket
1. Krytyczne myślenie dzięki wiedzy psychologicznej, 2. Neurotyka, genetyka i zachowanie, 3. Rozwijające się dziecko, 4. Adolescencja i dorosłość, 5. Wrażenia, 6. Spostrzeganie, 7. Stany świadomości, 8. Uczenie się, 9. Pamięć, 10. Myślenie i język, 11. Inteligencja, 12. Motywacja, 13. Emocje, 14. Osobowość, 15. Zaburzenia psychiczne, 16. Terapia, 17. Stres a zdrowie, 18. Psychologia społeczna
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
11. Odmienność, dysfunkcje i wykorzystywanie seksualne, 12. Schizofrenia i zaburzenia urojeniowe, 13. Zaburzenia po uszkodzeniu mózgu i inne mechanizmy upośledzenia funkcji poznawczych, 14. Zaburzenia okresu dzieciństwa i adolescencji, 15. Ocena kliniczna, 16. Biologiczne metody leczenia, 17. Terapie psychologiczne, 18. Współczesne problemy leczenia zaburzeń psychicznych.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
1. Poznawanie dzieci; 2. Teoretyczne modele zaburzeń wieku dziecięcego; 3. Specyficzne problemy związane z zaburzeniami okresu dzieciństwa; 4. Zaburzenia zachowania; 5. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi; 6. Zaburzenia lękowe; 7. Depresja; 8. Zaburzenia odżywiania; 9. Upośledzenie umysłowe i zaburzenia uczenia się (zaburzenia umiejętności szkolnych); 10. Całościowe zaburzenia rozwojowe; 11. Tiki i zaburzenia wydalania; 12. Pytania do rozważenia.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 61 (1 egz.)
Book
In basket
Wstęp; Część pierwsza Wielowymiarowa natura zaburzeń w zachowaniu; Rozdział I Zaburzenia w zachowaniu a niedostosowanie społeczne i przestępczość młodzieży; 1. Pojęcie zaburzenia w zachowaniu; 2. Psychiatryczne ujęcie zaburzeń w zachowaniu; 3. Zaburzenia w zachowaniu i niedostosowanie społeczne w kryminologii i pedagogice resocjalizacyjnej; 4. Uściślenie kryteriów niedostosowania społecznego; Rozdział II Zaburzenia w zachowaniu w różnych koncepcjach teoretycznych; 1. Teorie organiczne; 2. Tradycja psychoanalityczna i interpretacja psychodynamiczna; 3. Perspektywa behawiorystyczna; 4. Zaburzenia w zachowaniu i niedostosowanie społeczne w perspektywie socjologicznej; 5. Zaburzenia w zachowaniu jako zakłócenie układu ekologicznego; 6. Zaburzenie w zachowaniu – niedostosowanie społeczne jako zjawisko kulturowe; Rozdział III Problemy diagnozy i typologii zaburzeń w zachowaniu; 1. Ogólne zasady i funkcje diagnozy zaburzeń w zachowaniu; 2. Diagnoza zaburzeń w zachowaniu – niedostosowania społecznego młodzieży w kontekście badań pedagogicznych; 3. Obserwacja w środowisku szkolnym jako podstawa diagnozy; 4. Narzędzia obserwacji: arkusz obserwacyjny Thomasa M. Achenbacha; 5. Problemy typologii zaburzeń w zachowaniu – niedostosowania społecznego; 6. Zachowania internalizacyjne i eksternalizacyjne jako typy zaburzeń w zachowaniu. Klasyfikacja T. M. Achenbacha; Część druga Czynniki osobowościowe i społeczne jako predyktory zachowań niedostosowanych i przestępczych; Rozdział I Ewolucja zaburzeń w zachowaniu w kierunku przestępczości. Rola czynników osobowościowych; 1. Powiązania wczesnych zachowań antyspołecznych z przestępczością; 2. Osobowościowe determinanty przestępczości. Koncepcja „przestępczego rdzenia osobowości”; 3. Problem stałości i ciągłości zachowań antyspołecznych; Rozdział II Zaburzenia w zachowaniu w kontekście środowiska społecznego; 1. Zmienne środowiskowe jako predyktory przestępczości; 2. Kryteria popularności i statusu społecznego dzieci zaburzonych w grupie rówieśniczej; 3. Rodzaje zaburzeń a popularność w grupie; 4. Samoocena a rodzaj zaburzenia i popularność; 5. Zaburzenia w zachowaniu a relacje interpersonalne w grupie; 6. Popularność dzieci zaburzonych w grupie rówieśniczej – próba empirycznej weryfikacji w badaniach własnych; 7. Podobieństwo cech osobowościowych i typy środowisk jako wyznaczniki interakcji; 8. Wzmacniający wpływ środowiska lokalnego na rodzinne czynniki ryzyka; Rozdział III Deprywacja potrzeby przynależności jako predyktor zachowań antyspołecznych; 1. Przyjaźń w okresie dzieciństwa a problemy przystosowania w dorosłym okresie życia; 2. Zależność od innych jako konsekwencja zaburzeń w zachowaniu; 3. Teoretyczne modele zależności; 4. Rola wsparcia społecznego w usamodzielnianiu jednostek zależnych; Rozdział IV Rodzina jako źródło zachowań dewiacyjnych; 1. Problemy diagnozy uwarunkowań rodzinnych; 2. Typy kontroli rodzicielskiej a zachowania dewiacyjne dzieci; 3. Rola rodziny w rozwoju samokontroli dziecka; Część trzecia Rozmiary i rodzaje zaburzeń w zachowaniu oraz przestępczości współczesnej młodzieży; Rozdział I Zachowania dewiacyjne w świetle badań empirycznych; 1. Rozmiary i rodzaje zaburzeń w zachowaniu młodzieży; 2. Rozmiary zaburzeń w zachowaniu w naturalnych środowiskach wychowawczych; 3. Agresja i przemoc wśród dzieci i młodzieży; 4. Poczucie bezpieczeństwa w szkole; Rozdział II Rozmiary, rodzaje i dynamika współczesnej przestępczości młodzieży; 1. Rozmiary przestępczości młodzieży polskiej pod koniec XX wieku; 2. Główne rodzaje i kategorie przestępstw; 3. Inne rodzaje patologii wśród młodzieży; 4. Terytorialne zróżnicowanie przestępczości młodzieży; Rozdział III Teoria napięcia jako próba interpretacji współczesnej przestępczości młodzieży; 1. Teoria napięcia w ujęciu Roberta Agnewa; 2. Główne typy napięcia; 3. Związek między napięciem a przestępczością; 4. Strategie adaptacji do napięcia; 5. Możliwości przewidywania wyboru przestępczych i nieprzestępczych strategii adaptacji; 6. Empiryczna weryfikacja teorii napięcia; Zakończenie; Aneks 1; Aneks 2; Aneks 3; Bibliografia.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (4 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
Book
In basket
Temperament jako czynnik ryzyka zaburzeń zachowania w okresie adolescencji; Poczucie jakości życia a zaburzenia zachowania u chłopców we wczesnej fazie okresu dorastania; Poczucie jakości życia a zaburzenia zachowania w późnej fazie okresu dorastania; Strategie radzenia sobie ze stresem a zaburzenia zachowania u chłopców niedostosowanych społecznie w okresie późnej adolescencji; Poziom rozwoju poznawczego i stadium rozwoju moralnego a zaburzenia zachowania u chłopców w późnej fazie dorastania; Specyfika stadium adolescencji jako kontekst ekspresji "anorexia nervosa"; Doświadczanie ciała w adolescencji i jego znaczenie dla genezy samookaleczeń u dziewcząt i kobiet; Podstawy postwencji samobójstw w szkołach.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 159.9 (1 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again