Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(44)
Forma i typ
Książki
(43)
Publikacje naukowe
(6)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(32)
tylko na miejscu
(30)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(34)
Czytelnia
(30)
Autor
Trempała Janusz (1953- )
(4)
Babiuch Małgorzata
(2)
Birch Ann
(2)
Brzezińska Anna
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Olejnik Marian
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Urban Bronisław
(2)
Wojciechowski Aleksander
(2)
Wrona Leszek
(2)
Łuczyński Jan
(2)
Bardziejewska Mariola
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Butcher James N
(1)
Carson Robert C
(1)
Chudzik Aleksandra
(1)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(1)
Ciechanowicz Anna
(1)
Czopek Jakub
(1)
Debesse Maurice
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dietrich Włodzimierz
(1)
Dusza Bożena
(1)
Elliott Julian
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Gurba Ewa
(1)
Haith Marshall M. (1937- )
(1)
Hallada Marek
(1)
Harwas-Napierała Barbara Tom 2 Charakterystyka okresów życia człowieka
(1)
Harwas-Napierała Barbara Tom 3 Rozwój funkcji psychicznych
(1)
Helms Donald B
(1)
Jaczewski Andrzej
(1)
Janiszewska-Rain Joanna
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kapica Gabriela (1941- )
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpiński Maciej
(1)
Kendall Philip C. (1950- )
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Knapp Julie
(1)
Kocór Maria
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Krasiejko Izabela
(1)
Krauze-Sikorska Hanna
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Lis Stanisława
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Matczak Anna (1938- )
(1)
Mańk-Kowalska Jadwiga
(1)
Miller Scott A. (1944- )
(1)
Mineka Susan
(1)
Musiał Emilia
(1)
Myers David G
(1)
Oleszkowicz Anna
(1)
Oleszkowicz Anna (1956- )
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Ostrowska Małgorzata
(1)
Ostrowski Kazimierz
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Paździo Renata
(1)
Piotrowska Anna
(1)
Place Maurice
(1)
Popek Stanisław (1936- )
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(1)
Przetacznik-Gierowska Maria Tom 1 Zagadnienia ogólne
(1)
Przewoźnik Sylwia
(1)
Przybył Iwona
(1)
Radomska Anna
(1)
Rzewucka Paulina
(1)
Salovey Peter
(1)
Senejko Alicja (1954- )
(1)
Sieja Krzysztof
(1)
Sluyter David J
(1)
Stawinoga Renata
(1)
Suchodolski Bogdan
(1)
Szczepkowski Jacek
(1)
Szczurek-Boruta Alina
(1)
Toeplitz Zuzanna
(1)
Trempała Janusz (1953- ) Tom 2 Charakterystyka okresów życia człowieka
(1)
Trempała Janusz (1953- ) Tom 3 Rozwój funkcji psychicznych
(1)
Turner Jeffrey S
(1)
Tyszkowa Maria
(1)
Tyszkowa Maria Tom 1 Zagadnienia ogólne
(1)
Urbańska Magda
(1)
Uszyńska-Jarmoc Janina
(1)
Vasta Ross
(1)
Waloszek Danuta (1947- )
(1)
Wasylewicz Magdalena
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(10)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(44)
Język
polski
(44)
Odbiorca
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Temat
Młodzież
(29)
Dziecko
(19)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(16)
Psychologia rozwojowa
(12)
Osobowość
(11)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(9)
Twórczość dzieci i młodzieży
(6)
Uczucia
(6)
Psychologia
(5)
Rozwój społeczny
(5)
Uczniowie
(5)
Wychowanie
(5)
Dzieci
(4)
Metodologia
(4)
Mowa
(4)
Myślenie
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Niemowlę
(4)
Rodzina
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Dziecko trudne
(3)
Motywacja
(3)
Psychologia dziecka
(3)
Psychoterapia
(3)
Szkolnictwo
(3)
Wsparcie społeczne
(3)
Zespół ADHD
(3)
Autyzm
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Dorosłość
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Genetyka
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Język dziecka
(2)
Młodzież trudna
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Noworodek
(2)
Odżywianie
(2)
Patologia społeczna
(2)
Piaget, Jean (1896-1980)
(2)
Poznanie
(2)
Praca socjalna
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Psychologia prenatalna
(2)
Płeć
(2)
Rodzice
(2)
Stres
(2)
Sztuka dziecka
(2)
Temperament
(2)
Tożsamość płciowa
(2)
Uczenie się
(2)
Zachowanie
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Agresywność
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholizm dzieci i młodzieży
(1)
Arteterapia
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Autorytet
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Brzezińska, Anna (1949- )
(1)
Chłopcy
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzałość emocjonalna
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dyslekcja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziewczęta
(1)
E-learning
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Egalitaryzm
(1)
Fonoholizm
(1)
Genetyka zachowania
(1)
Gwałt
(1)
Hermeneutyka
(1)
Historia wychowania
(1)
Informacja
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Język
(1)
Kazirodztwo
(1)
Komunikacja internetowa
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Kryzys edukacji
(1)
Kształcenie
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Temat: miejsce
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Polska
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Podręcznik
(11)
Opracowanie
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(11)
Edukacja i pedagogika
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Biologia
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
44 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Wielowymiarowy wizerunek dzieciństwa: Dzieciństwo czyni człowieka; Nĕkolik poznámek z výzkumu ke „svĕtu dĕtí”; Kvalita života dítĕtu ve škole a příprava učitelů; Dĕtství jako sociální jev; Dzieciństwo naszą przyszłością. Cz. II W kręgu dziecięcej twórczości: Twórczość literacka dzieci w młodszym wieku szkolnym (Wybór z czasopism uczniowskich); Inspirująca rola przyrody w twórczości plastycznej dzieci; Dziecięca ekspresja plastyczna, jej cechy i wartość; Wspomaganie rozwoju dziecka w pedagogice celestyna Freineta; W kręgu dziecięcej enigmistyki. Cz. III Nowe obszary edukacji elementarnej: Dziecko podmiotem wychowania zdrowotnego; Czas wolny uczniów klas początkowych; Samokształcenie młodszych uczniów; Dzieciństwo w świecie mass mediów; Rodziny młodszych uczniów w sytuacji migracji zarobkowej rodziców; Wczesna interwencja w zespole Downa. Cz. IV Nauczyciel – tradycje – współczesność: Niektóre instytucjonalne uwarunkowania zmian w edukacji (na przykładzie edukacji wczesnej); Jana Legowicz filozoficzna koncepcja istoty nauczyciela.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temperament jako czynnik ryzyka zaburzeń zachowania w okresie adolescencji; Poczucie jakości życia a zaburzenia zachowania u chłopców we wczesnej fazie okresu dorastania; Poczucie jakości życia a zaburzenia zachowania w późnej fazie okresu dorastania; Strategie radzenia sobie ze stresem a zaburzenia zachowania u chłopców niedostosowanych społecznie w okresie późnej adolescencji; Poziom rozwoju poznawczego i stadium rozwoju moralnego a zaburzenia zachowania u chłopców w późnej fazie dorastania; Specyfika stadium adolescencji jako kontekst ekspresji "anorexia nervosa"; Doświadczanie ciała w adolescencji i jego znaczenie dla genezy samookaleczeń u dziewcząt i kobiet; Podstawy postwencji samobójstw w szkołach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychowanie moralne w zarysie / Mieczysław Łobocki. - Wyd. 2. - Kraków : Oficyna Wydaw. "Impuls", 2006. - 214, [1] s. ; 24 cm.
1. Charakterystyka wychowania moralnego i jego uwarunkowania 2. Rozwój moralny dzieci i młodzieży 3. Wartości tworzywem wychowania moralnego 4. Autorytet w wychowaniu moralnym 5. Nauczanie religii a wychowanie moralne 6. Wychowanie seksualne a wychowanie moralne 7. Czynniki dezorganizujące wychowanie moralne
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Rozwój poznawczy, 2. Rozwój emocjonalny, 3. Rozwój społeczny, 4. Rozwój moralny, 5. Rozwój osobowości, 6. Róznice indywidualne w rozwoju psychicznym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tom 1. Zagadnienia ogólne / Maria Przetacznik-Gierowska, Maria Tyszkowa (266, [1] s. : wykr.); Tom 2. Charakterystyka okresów życia człowieka / red. nauk. Barbara Harwas-Napierała, Janusz Trempała (303, [1] s. : tab.); Tom 3. Rozwój funkcji psychicznych / red. nauk. Barbara Harwas-Napierała, Janusz Trempała (209, [1] s. : tab.).
Książka
W koszyku
1. Okres prenatalny, 2. Wczesne dzieciństwo, 3. Średnie dzieciństwo. Wiek przedszkoly, 4. Późne dzieciństwo. Młodszy wiek szkolny, 5. Adolescencja, 6. Wczesna dorosłość, 7. Średnia dorosłość. Wiek średni, 8. Późna dorosłość. Wiek starzenia się
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Nr 132)
Część I: Twórczość artystyczna - kategoria kultury humanistycznej. 1. Twórczość - eksplikacja pojęcia. 2. Artystyczna twórczość dziecka - w kręgu subiektywnych przeżyć i doświadczeń. 3. Aksjologiczne aspekty twórczości artystycznej. Część II: Edukacja przez sztukę - w stronę rozwoju twórczej osobowości dziecka. 1. Założenia badawcze. 2. Zmysłowe doświadczanie świata w procesie twórczym. 3. Twórczość artystyczna jako jedna z dróg aktywizacji myślenia. 4. Emocjonalne i motywacyjne wartości procesu twórczego. O aktywnym współuczestnictwie dziecka i nauczyciela w procesie twórczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Krytyczne myślenie dzięki wiedzy psychologicznej, 2. Neurotyka, genetyka i zachowanie, 3. Rozwijające się dziecko, 4. Adolescencja i dorosłość, 5. Wrażenia, 6. Spostrzeganie, 7. Stany świadomości, 8. Uczenie się, 9. Pamięć, 10. Myślenie i język, 11. Inteligencja, 12. Motywacja, 13. Emocje, 14. Osobowość, 15. Zaburzenia psychiczne, 16. Terapia, 17. Stres a zdrowie, 18. Psychologia społeczna
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Współczesna myśl psychologiczna, 2. Pojęcie i czynniki rozwoju psychicznego człowieka, 3. Aktywność poznawcza, 4. Aktywność społeczne, 5. Procesy emocjonalne, 6. Motywacja, 7. Osobowość - koncepcje, struktury i rozwój, 8.Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 8. Indywidualne możliwości i preferencje uczniów o rozwoju typowym, 9. Uczniowie o wybitnych możliwościach rozwoju, 10. Uczniowie o ograniczonych możliwościach uczenia się, 11. Dzieci niepełnosprawne, 12. Uczniowie z trudnościami w rozwoju emocjonalno-społecznym, 13. Poznawanie ucznia i jego środowiska, 14.Nauczyciel i uczeń w procesie edukacji, 15.Pomoc psychologiczna w procesie edukacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie. 1. Udzielanie pomocy - podstawy. 3. Odmowa chodzenia do szkoły. 4. Zaburzenia uwagi i nadmierna aktywność ruchowa. 5. Zaburzenia łaknienia. 6. Sytuacje traumatyczne i stresowe. 7. Nieposłuszeństwo i sprzeciw dzieci. 8. Zachowania destrukcyjne w klasie i szkole. 9. Nadużywanie narkotyków. 10. Depresja u dzieci. 11. Dysleksja. Słowniczek. Indeks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metodyka Pracy Socjalnej MPS)
Wstęp; Rozdział 1 Pedagogiczne inspiracje w pracy asystentów rodziny z dzieckiem i z rodzinami; Rozdział 2 Rozwój, opieka, wychowanie i edukacja dzieci w różnym wieku; Rozdział 3 Wsparcie rodziców w tworzeniu bezpiecznego stylu przywiązania; Rozdział 4 Dziecko krzywdzone – symptomy i ochrona; Rozdział 5 Współczesne wybrane koncepcje opieki i terapii dziecka z traumą rozwojową; Współpraca zawodów pomocowych i interwencyjnych – zakończenie; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp, 1. Rozwój,twórczość i tożsamość a edukacja dziecka w młodszym wieku szkolnym, 2. Teoretyczne źródła budowania koncepcji edukacji wspierającej twórczość i autokreację dzieci w młodszym wieku szkolnym, 3. Autorska koncepcja edukacji dzieci "Od twórczości potencjalnej do autokreacji", 4. Problem,metodologia i organizacja badań, 5. Kompetencje dziecka i ich zmiany a fazie aktualnego rozwoju-analiza wyników badań, 6. Kompetencje autokreacyjne jako właściwość najbliższej fazy życia i strefy rozwoju dziecka-wyniki badań własnych, 7. Podsumowanie wyników badań i refleksje końcowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Część I. Teoretyczne podstawy mechanizmów twórczości plastycznej 1. Plastyka jako dziedzina twórczości: Człowiek jako istota twórcza; Twórczość – kryteria i kategorie twórczości plastycznej; Plastyka jako język wypowiedzi i społecznej komunikacji; 2. Osobowościowe uwarunkowania twórczości plastycznej: Psychopatologiczne poglądy na genezę twórczości plastycznej; Twórczość plastyczna w świetle psychologii głębi; Próby wyjaśnienia genezy twórczości plastycznej na podstawie teorii samorealizacji osobowości; Badania empiryczne nad osobowością twórczą plastyków; Modele psychiki ludzkiej; Twórczość plastyczna w świetle psychologii poznawczej; Wybitni intelektualiści jako twórcy dzieł plastycznych; Wpływ różnic indywidualnych na twórczość plastyczną; Systemowe ujęcie uzdolnień plastycznych na podstawie modeli interakcyjnych; Teorie systemów i ich wpływ na ujmowanie koncepcji psychiki ludzkiej; Wpływ modeli interakcyjnych na pojmowanie struktury uzdolnień plastycznych. Część II. Rozwój twórczości plastycznej dzieci i młodzieży 1. Rys historyczny badań nad twórczością plastyczną dzieci i młodzieży 2. Plastyka dzieci i młodzieży jako twórczość artystyczna 3. Okresy i fazy w twórczości plastycznej dzieci i młodzieży: Okresy i fazy rozwoju twórczości plastycznej dzieci i młodzieży – synteza wybranych poglądów; Rozwój kolorystyki w twórczości plastycznej dzieci i młodzieży w świetle dotychczasowych poglądów; Psychospołeczne uwarunkowania kryzysów w twórczości plastycznej młodzieży w świetle dotychczasowego piśmiennictwa. 4. Dotychczasowe metody analizy wytworów plastycznych; 5. Problemy, hipotezy i metody własnych badań: Problemy i hipotezy badawcze; Metody badań własnych i ich charakterystyka; Zakres i populacja osób badanych. 6. Psychologiczna analiza i charakterystyka formy i treści wypowiedzi plastycznych dzieci i młodzieży na podstawie własnych badań empirycznych: Bazgroty dzieci w wieku poniemowlęcym; Twórczość plastyczna dzieci wieku przedszkolnego; Twórczość plastyczna dzieci młodszego wieku szkolnego; Twórczość plastyczna dzieci w średnim i starszym wieku szkolnym. 7. Analiza kryzysu w twórczości plastycznej dzieci i młodzieży: Istota i objawy zjawisk kryzysowych; Czynniki warunkujące zjawisko kryzysu w twórczości plastycznej dzieci i młodzieży; Próby przezwyciężania kryzysu twórczości plastycznej dzieci i młodzieży w praktyce szkolnej. 8. Próby określenia typologii postaw twórczych na podstawie analizy materiałów z badań empirycznych: Analiza wyników badań empirycznych; Refleksje końcowe. 9. Wnioski. Część III. Funkcje twórczości plastycznej w życiu człowieka 1. Funkcje rozwojowo-edukacyjne w twórczości plastycznej: Funkcja – znaczenie pojęcia; Edukacyjna funkcja twórczości plastycznej. 2. Twórczość plastyczna jako projekcja osobowości: Ekspresja a twórczość plastyczna; Projekcja jako metoda badania w psychologii; Projekcja twórcza; Struktura wytworów plastycznych a język projekcji; Struktura wytworu plastycznego (S. Popek); Analiza projekcyjnych wyznaczników w wybranych testach rysunkowych; Kolor jako znak i wartość w projekcji; Ekspresja plastyczna dzieci jako informacja projekcyjna. 3. Twórczość plastyczna w psychoterapii: „Psychoterapia” i pojęcia pokrewne; Terapia w procesie twórczości plastycznej w sytuacji indywidualnej i społecznej; Regulacyjna moc twórczości plastycznej; Przykładowe programy; Zakończenie; Bibliografia; Spis schematów; Spis tabel; Spis wykresów; Wykaz ilustracji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Przedmowa do wydania polskiego (Anna Brzezińska). Przedmowa. Rozdział 1 Odkrywanie natury dziecka: Czym jest psychologia dziecka?; Do czego jest nam potrzebna psychologia dziecka?; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 2 Istota dzieciństwa: Kim jest dziecko?; Perspektywa historyczna; Perspektywa kulturowa; Dorosły sposób myślenia o dzieciach; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 3 Początek życia: O dziedziczeniu; Od poczęcia do narodzin; Przystosowanie noworodka do życia; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 4 Tworzenie związków: Istota związku; Rodzina; Rozwój przywiązania; Relacje między rówieśnikami; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 5 Rozwój emocjonalny: Czym są emocje?; Pojmowanie emocji przez dzieci; Socjalizowanie emocji; Kompetencje emocjonalne; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 6 Dziecko jako naukowiec: Piagetowska teoria rozwoju poznawczego: Przegląd; Studia rozwoju poznawczego; Za i przeciw teorii Piageta; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 7 Dziecko jako praktykant: Wygotskiego społeczno-poznawcza teoria rozwoju: Przegląd; Od cudzej pomocy do autopomocy; Ocena; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 8 Dzieci jako osoby przetwarzające informacje: Modelowanie czynności umysłowych; Istota myśli; Organizacja umysłu; Zapamiętywanie; Myślenie o ludziach; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 9 Posługiwanie się językiem: Czym jest język?; Przebieg rozwoju języka; Wyjaśnienie procesu przyswajania sobie języka; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Rozdział 10 Ku dojrzałości: Stawanie się człowiekiem dorosłym; Ciągłość i zmiana; Podsumowanie; Literatura dodatkowa; Literatura uzupełniająca w języku polskim. Słownik pojęć. Bibliografia. Indeks nazwisk. Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Odkrywanie natury dziecka, 2. Istota dzieciństwa, 3. Początek życia, 4. Tworzenie związków, 5. Rozwój emocjonalny, 6. Dziecko jako naukowiec. Piagetowska teoria rozwoju poznawczego, 7. Dziecko jako praktykant: Wygotskiego społeczno-poznawcza teoria rozwoju, 8. Dzieci jako osoby przetwarzające informację, 9. Posługiwanie się językiem, 10. Ku dojrzałości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (3 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota twórczości i płaszczyzny jej rozpatrywania, 2. Język obszarem twórczości dziecięcej, 3. Metodologiczne podstawy badań włąsnych, 4. Wyzwalenie twórczości językowej uczniów w toku zajęć eksperymentalnych, 5. Rozwój zdolności myślenia dywergencyjnego uczniów pod wpływem programu oddziaływań edukacyjnych w świetle badań własnych, 6. Skuteczność programu oddziaływań edukacyjnych a płeć i wiek badanych uczniów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I.: Podstawy psychologii rozwoju człowieka: 1. Kształtowanie się naukowej psychologii rozwoju człowieka, 2. Natura rozwoju psychicznego, 3. Mechanizm zmiany rozwojowej, 4. Teorie rozwoju psychicznego, 5. Badanie rozwoju psychicznego człowieka ; II.: Rozwój psychiczny człowieka w poszczególnych okresach życia : 6. Okres prenatalny, 7. Wczesne dzieciństwo, 8. Średnie dzieciństwo - wiek przedszkolny, 9. Późne dzieciństwo - młodszy wiek szkolny, 10. Dorastanie, 11. Wczesna dorosłość, 12. Średnia dorosłość, 13. Późna dorosłość; III. : Stosowana psychologia rozwojowa : wybrane zagadnienia : 14. Prawidłowości rozwoju sfery metapoznawczej w teorii i praktyce nauczania, 15. Praktyczne implikacje wiedzy o rozwoju społeczno-moralnym, 16. Zarządzanie edukacją wspierającą rozwój indywidualny uczniów, 17. Praktyczna wiedza o rozwoju życia rodzinnego, 18. Wspieranie młodzieży w zakresie samopoznania, planowania własnego życia oraz podejmowania decyzji dotyczących własnej przyszłości, 19. Wspomaganie funkcjonowania ludzi starzejących się, 20. Wspomaganie rozwoju osób z niepełnosprawnością intelektualną, 21. Wspomaganie osób z zaburzeniami należącymi do autystycznego spektrum w perspektywie psychopatologii rozwojowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Część pierwsza Wielowymiarowa natura zaburzeń w zachowaniu; Rozdział I Zaburzenia w zachowaniu a niedostosowanie społeczne i przestępczość młodzieży; 1. Pojęcie zaburzenia w zachowaniu; 2. Psychiatryczne ujęcie zaburzeń w zachowaniu; 3. Zaburzenia w zachowaniu i niedostosowanie społeczne w kryminologii i pedagogice resocjalizacyjnej; 4. Uściślenie kryteriów niedostosowania społecznego; Rozdział II Zaburzenia w zachowaniu w różnych koncepcjach teoretycznych; 1. Teorie organiczne; 2. Tradycja psychoanalityczna i interpretacja psychodynamiczna; 3. Perspektywa behawiorystyczna; 4. Zaburzenia w zachowaniu i niedostosowanie społeczne w perspektywie socjologicznej; 5. Zaburzenia w zachowaniu jako zakłócenie układu ekologicznego; 6. Zaburzenie w zachowaniu – niedostosowanie społeczne jako zjawisko kulturowe; Rozdział III Problemy diagnozy i typologii zaburzeń w zachowaniu; 1. Ogólne zasady i funkcje diagnozy zaburzeń w zachowaniu; 2. Diagnoza zaburzeń w zachowaniu – niedostosowania społecznego młodzieży w kontekście badań pedagogicznych; 3. Obserwacja w środowisku szkolnym jako podstawa diagnozy; 4. Narzędzia obserwacji: arkusz obserwacyjny Thomasa M. Achenbacha; 5. Problemy typologii zaburzeń w zachowaniu – niedostosowania społecznego; 6. Zachowania internalizacyjne i eksternalizacyjne jako typy zaburzeń w zachowaniu. Klasyfikacja T. M. Achenbacha; Część druga Czynniki osobowościowe i społeczne jako predyktory zachowań niedostosowanych i przestępczych; Rozdział I Ewolucja zaburzeń w zachowaniu w kierunku przestępczości. Rola czynników osobowościowych; 1. Powiązania wczesnych zachowań antyspołecznych z przestępczością; 2. Osobowościowe determinanty przestępczości. Koncepcja „przestępczego rdzenia osobowości”; 3. Problem stałości i ciągłości zachowań antyspołecznych; Rozdział II Zaburzenia w zachowaniu w kontekście środowiska społecznego; 1. Zmienne środowiskowe jako predyktory przestępczości; 2. Kryteria popularności i statusu społecznego dzieci zaburzonych w grupie rówieśniczej; 3. Rodzaje zaburzeń a popularność w grupie; 4. Samoocena a rodzaj zaburzenia i popularność; 5. Zaburzenia w zachowaniu a relacje interpersonalne w grupie; 6. Popularność dzieci zaburzonych w grupie rówieśniczej – próba empirycznej weryfikacji w badaniach własnych; 7. Podobieństwo cech osobowościowych i typy środowisk jako wyznaczniki interakcji; 8. Wzmacniający wpływ środowiska lokalnego na rodzinne czynniki ryzyka; Rozdział III Deprywacja potrzeby przynależności jako predyktor zachowań antyspołecznych; 1. Przyjaźń w okresie dzieciństwa a problemy przystosowania w dorosłym okresie życia; 2. Zależność od innych jako konsekwencja zaburzeń w zachowaniu; 3. Teoretyczne modele zależności; 4. Rola wsparcia społecznego w usamodzielnianiu jednostek zależnych; Rozdział IV Rodzina jako źródło zachowań dewiacyjnych; 1. Problemy diagnozy uwarunkowań rodzinnych; 2. Typy kontroli rodzicielskiej a zachowania dewiacyjne dzieci; 3. Rola rodziny w rozwoju samokontroli dziecka; Część trzecia Rozmiary i rodzaje zaburzeń w zachowaniu oraz przestępczości współczesnej młodzieży; Rozdział I Zachowania dewiacyjne w świetle badań empirycznych; 1. Rozmiary i rodzaje zaburzeń w zachowaniu młodzieży; 2. Rozmiary zaburzeń w zachowaniu w naturalnych środowiskach wychowawczych; 3. Agresja i przemoc wśród dzieci i młodzieży; 4. Poczucie bezpieczeństwa w szkole; Rozdział II Rozmiary, rodzaje i dynamika współczesnej przestępczości młodzieży; 1. Rozmiary przestępczości młodzieży polskiej pod koniec XX wieku; 2. Główne rodzaje i kategorie przestępstw; 3. Inne rodzaje patologii wśród młodzieży; 4. Terytorialne zróżnicowanie przestępczości młodzieży; Rozdział III Teoria napięcia jako próba interpretacji współczesnej przestępczości młodzieży; 1. Teoria napięcia w ujęciu Roberta Agnewa; 2. Główne typy napięcia; 3. Związek między napięciem a przestępczością; 4. Strategie adaptacji do napięcia; 5. Możliwości przewidywania wyboru przestępczych i nieprzestępczych strategii adaptacji; 6. Empiryczna weryfikacja teorii napięcia; Zakończenie; Aneks 1; Aneks 2; Aneks 3; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej