Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(320)
IBUK Libra
(28)
ebookpoint BIBLIO
(3)
Forma i typ
Książki
(311)
Publikacje naukowe
(32)
E-booki
(31)
Publikacje fachowe
(27)
Czasopisma
(8)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Proza
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(242)
dostępne
(192)
wypożyczone
(9)
Placówka
Wypożyczalnia
(200)
Czytelnia
(243)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(7)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(5)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(5)
Klasińska Barbara
(5)
Kaliszewska Małgorzata
(4)
Kojs Wojciech (1940- )
(4)
Mańka Aleksander (1966- )
(4)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(4)
Trempała Janusz (1953- )
(4)
Urban Bronisław
(4)
Białoszewski Dariusz
(3)
Borecka-Biernat Danuta
(3)
Brzezińska Anna (1949- )
(3)
Deptuła Maria
(3)
Gajdzica Zenon (1970- )
(3)
Grabowska Tatiana
(3)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Karpińska Anna
(3)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Korabiewska Izabela
(3)
Kozak Stanisław
(3)
Lewandowska Monika
(3)
Mrózek Robert (1942- )
(3)
Niedbała Zdzisław
(3)
Nycz Edward
(3)
Ostrowska Krystyna
(3)
Sołtysiak Teresa
(3)
Studenski Ryszard (1937-2023)
(3)
Szymański Andrzej
(3)
Urbańska Magda
(3)
Wesołowska Anna Maria
(3)
Wrońska Marta
(3)
Babiuch Małgorzata
(2)
Bartkowicz Zdzisław
(2)
Birch Ann
(2)
Borowska Teresa
(2)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(2)
Brzezińska Anna
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Danilewska Joanna
(2)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Grzegorzewska Barbara (1947- )
(2)
Grzesiak Magdalena
(2)
Hallada Marek
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Janas-Kozik Małgorzata
(2)
Jędrzejewski Marek
(2)
Jędrzejko Mariusz
(2)
Jędrzejko Mariusz Z
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Krzyżak-Szymańska Ewa
(2)
Kurzeja Anna
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lulek Barbara
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Mastalski Janusz
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Modrzewski Jerzy
(2)
Musiał Emilia
(2)
Naprawa Renata
(2)
Ogińska-Bulik Nina
(2)
Olejniczuk-Merta Anna
(2)
Olejnik Marian
(2)
Opora Robert
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Palak Zofia
(2)
Pielecki Andrzej
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Plichta Piotr
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Pytka Lesław
(2)
Rongies Witold
(2)
Rudkowska Grażyna
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Sajdak Anna
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Schmitt Éric-Emmanuel (1960- )
(2)
Sikora Ewa
(2)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(2)
Stanek Janusz (1968- )
(2)
Stojecka-Zuber Renata
(2)
Syrek Ewa
(2)
Szczurek-Boruta Alina
(2)
Szlendak Tomasz
(2)
Szopiński Józef
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(17)
2010 - 2019
(114)
2000 - 2009
(205)
1990 - 1999
(15)
Okres powstania dzieła
2001-
(26)
Kraj wydania
Polska
(351)
Język
polski
(349)
angielski
(2)
Odbiorca
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Młodzież
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura francuska
(2)
Temat
Młodzież
(198)
Dziecko
(51)
Pedagogika resocjalizacyjna
(32)
Rodzina
(32)
Młodzież trudna
(27)
Niedostosowanie społeczne
(25)
Patologia społeczna
(24)
Szkolnictwo
(22)
Wychowanie
(20)
Agresywność
(19)
Osobowość
(18)
Uczniowie
(18)
Dzieci
(17)
Postawy
(17)
Twórczość dzieci i młodzieży
(17)
Nauczyciele
(16)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(16)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(15)
Internet
(14)
Psychologia rozwojowa
(14)
Dziecko trudne
(13)
Narkotyki
(12)
Nałóg
(12)
Kształcenie
(11)
Nauczanie
(11)
Socjalizacja
(11)
Studenci
(11)
Depresja psychiczna
(10)
Nieletni przestępcy
(10)
Pedagogika społeczna
(10)
Psychologia dziecka
(10)
Psychoterapia
(10)
Subkultura
(10)
Narkomania
(9)
Pedagogika
(9)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(9)
Wychowanie w rodzinie
(9)
Świadomość społeczna
(9)
Alkoholizm
(8)
Nauczanie początkowe
(8)
Niepełnosprawni
(8)
Pedagogika specjalna
(8)
Psychologia młodzieży
(8)
Substancje uzależniające
(8)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(8)
Uczucia
(8)
Wartość
(8)
Wsparcie społeczne
(8)
Cyberprzemoc
(7)
Psychologia
(7)
Społeczeństwo
(7)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(7)
Edukacja medialna
(6)
Gry komputerowe
(6)
Kobieta
(6)
Ludzie starzy
(6)
Metodologia
(6)
Młodzież niepełnosprawna
(6)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Niemowlę
(6)
Oświata
(6)
Rozwój społeczny
(6)
Samobójstwo
(6)
Stosunki interpersonalne
(6)
Stres
(6)
Uzależnienie od komputera
(6)
Zachowanie
(6)
Aspiracje
(5)
Autyzm
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością
(5)
Motywacja
(5)
Mowa
(5)
Myślenie
(5)
Młodzież z niepełnosprawnością
(5)
Przemoc
(5)
Rodzice
(5)
Starość
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Uczenie się
(5)
Uzależnienie (nałóg)
(5)
Zachowania ryzykowne
(5)
Zapobieganie
(5)
Zmiana społeczna
(5)
Środki masowego przekazu
(5)
AIDS
(4)
Bezrobocie
(4)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Dziecko zdolne
(4)
HIV
(4)
Jakość życia
(4)
Konsumenci (ekon.)
(4)
Kształcenie integracyjne
(4)
Kultura
(4)
Odżywianie
(4)
Osoby w wieku starszym
(4)
Poradnictwo zawodowe
(4)
Prawo pracy
(4)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
1989-
(23)
2001-
(21)
2001-0
(16)
1989-2000
(8)
1901-2000
(5)
1901-
(3)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1939-1945
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(32)
Europa
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Stany Zjednoczone (USA)
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Bielsko-Biała (woj. śląskie)
(1)
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Lubuskie, województwo
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Słowacja
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ukraina
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(35)
Opracowanie
(23)
Podręcznik
(21)
Czasopismo naukowe
(8)
Czasopismo pedagogiczne
(6)
Monografia
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Raport z badań
(4)
Poradnik
(3)
Karty pracy ucznia
(2)
Literatura dla młodzieży
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Bajka i baśń
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Literatura
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Powieść
(1)
Powieść epistolarna
(1)
Publicystyka
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(49)
Socjologia i społeczeństwo
(41)
Psychologia
(31)
Medycyna i zdrowie
(11)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(5)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(4)
Kultura i sztuka
(4)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Biologia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Nauka i badania
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
351 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Cz.I Subkultury młodzieżowe na tle sytuacji społeczno-politycznej i w perspektywie naukowo-badawczej, 2. Subkultury młodzieżowe w sytuacji edukacyjnej. Próba typologii
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie w problematykę dzieci ulicy: Pojęcie dziecka ulicy; Kategorie dzieci ulicy; Sytuacja dzieci ulicy w krajach rozwijających się; Kwestia pomocy dzieciom ulicy; 2. kształtowanie się oddziaływań pedagogicznych wobec dzieci ulicy: Definicja pracy profilaktyczno-wychowawczej prowadzonej na ulicy; Pedagogia wyjścia do młodzieży; Antoni Makarenko i bezprizori; praca z młodzieżą na ulicach Paryża; Pat Nixon z Calgary; Wkład Kazimierza Lisieckiego "Dziadka" w rozwój pracy wychowawczej na ulicy; Janusz Korczak i dzieci ulicy; Wychowanie podwórkowe w Polsce w latach 60. XX wieku; Współczesne przykłady form pomocy dzieciom ulicy w Polsce; 3. Rola pedagoga ulicy w profilaktyce środowiskowej: Profilaktyka a praca wychowawcza na ulicy; Pedagog ulicy jako szansa dla dzieci ulicy; Metody pracy profilaktyczno-wychowawczej w środowisku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; R. 1 Terapia schematów w pracy z dziećmi i młodzieżą – podstawowe zagadnienia: psychorozwojowe aspekty terapii schematów; Model terapii schematów; Model trybów w pracy z dziećmi i młodzieżą; Cechy szczególne terapii schematów uwarunkowane wiekiem pacjenta; Dostępność terapii schematów. R. 2 Terapia schematów w przypadku niemowląt i małych dzieci: Specyficzne zadania i kwestie rozwojowe, potencjalne kryzysy, konflikty i traumy z perspektywy terapii schematów; Mężczyzna w roli ojca z perspektywy terapii schematów; Diagnoza, psychoedukacja i terapia zaburzeń regulacji w terapii schematów; Podsumowanie. R. 3 terapia schematów w przypadku dzieci w wieku przedszkolnym: Specyficzne zadania i kwestie rozwojowe, potencjalne kryzysy, konflikty i traumy z perspektywy terapii schematów; Diagnoza, psychoedukacja i leczenie w duchu terapii schematów; Terapia schematów w praktyce: kształtowanie relacji i strategie terapii odpowiednio do wieku dziecka; opis przypadku: wyniki diagnozy oraz postępowanie terapeutyczne; Podsumowanie. R. 4 Terapia schematów w przypadku dzieci w wieku szkolnym: Specyficzne dla wieku szkolnego zadania rozwojowe i konflikty; Koncepcje diagnozy dzieci szkolnych w terapii schematów; Terapia schematów w praktyce: kształtowanie relacji terapeutycznej i strategie terapii odpowiednie do wieku dziecka; Podsumowanie. R. 5 Terapia schematów w przypadku nastolatków: Specyficzne dla okresu dojrzewania zadania i kwestie rozwojowe, potencjalne kryzysy, konflikty i traumy oraz ich wpływ na rozwój poznawczy; Diagnoza, psychoedukacja i leczenie w duchu terapii schematów; Terapia schematów w praktyce: kształtowanie relacji terapeutycznej i strategie terapeutyczne odpowiednie do wieku pacjenta; Podsumowanie. R. 6 terapia schematów w przypadku młodych dorosłych: Specyficzne zadania i kwestie rozwojowe, potencjalne kryzysy, konflikty i traumy z perspektywy terapii schematów; Diagnoza, psychoedukacja oraz leczenie i obraz kliniczny najczęstszych zaburzeń według terapii schematów; Terapia schematów w praktyce: strategie terapeutyczne, kształtowanie relacji terapeutycznej i techniki odpowiednie do wieku pacjenta; Podsumowanie. R. 7 Techniki terapeutyczne w pracy z dziećmi i młodzieżą: Uwagi wstępne: motywacja dzieci i młodzieży do terapii; Praca z trybami: podstawowe elementy, materiały i pomoce; Budowanie relacji terapeutycznej jako zasadniczy element terapii schematów; Empatyczna konfrontacja; Zorientowana na tryby terapia przez zabawę; praca z historiami; psychoedukacja; Wykorzystanie obrazków, rysunków i innych technik twórczych w pracy nad schematami i trybami; Praca z trybami przy użyciu krzeseł; Praca z trybami przy użyciu lalek (marionetek, pacynek, kukiełek) i innych figur; Budowanie „wewnętrznego domu”; Praca wyobrażeniowa; Karty przypominające i podobne pomoce; Zadania domowe; Podsumowanie i wskazówki dotyczące leczenia poszczególnych technik. R. 8 Praca z rodzicami pacjenta w ramach terapii schematów: Sposoby pracy z rodzicami; Perspektywy rozwoju systemowej terapii schematów; Konstelacje trybów i aktywowanie się trybów w systemie; Rola terapeuty wobec rodziców: relacja terapeutyczna na trudnym polu pomiędzy poradnictwem, coachingiem, udzielaniem wskazówek i terapią; Diagnozowanie schematów i trybów rodziców pacjenta; psychoedukacja oparta na wyjaśnieniach i rysunkach; Interwencje stosowane w pracy ze schematami i z trybami; Opis przypadku: stosowanie różnych interwencji w praktyce; Podsumowanie. R. 9 terapia schematów a wniosek o terapię: Informacje na temat objawów; Informacje na temat pacjenta i zaburzenia; Orzeczenie dotyczące stanu psychicznego pacjenta w momencie składania wniosku; Orzeczenie dotyczące chorób somatycznych; Analiza zachowań pacjenta i warunków sprzyjających rozwinięciu się zaburzenia; Diagnoza; Cele terapii i rokowanie; plan leczenia uwzględniający techniki terapii schematów; Podsumowanie. R. 10 terapia schematów dzieci i młodzieży – rozwijające się podejście: Krajowe i międzynarodowe grupy robocze; Doskonalenie zawodowe terapeutów; terapia schematów w kształceniu terapeutów dzieci i młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Seksualność jako płaszczyzna relacji międzyosobowych i odniesień aksjologicznych, 2. Przemiany obyczajowości seksualnej w XX wieku, 3. Młodzieżowa prasa polska lat dziewięćdziesiątych nośnikiem nowej obyczajowości seksualnej, 4. Metodologiczne podstawy badań, 5. Propagowane przez magazyny młodzieżowe modele zachowań seksualnych, 6. Nastolatki o ich związkach uczuciowych, 7. Opinie o życiu seksualnym rówieśników i własnym, 8. Nastolatki wobec konsekwencji aktywności seksualnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Maturzyści 2005' - Studenci UAM w Poznaniu ; t. 5)
1. Dlaczego badanie konsumpcji? Z problematyki społeczeństwa konsumpcyjnego i jego kultury; 2. Kogo, co i jak badać? Orientacja konsumpcyjna jako kategoria analityczna w badaniach nad młodzieżą; 3. Nasilenie i interioryzacja orientacji konsumpcyjnej a modelowy konsument Zygmunta Baumana; 4. Studenci o adekwatności do rzeczywistości Baumanowskiego modelu konsumenta; 5. Ukształtowanie orientacji konsumpcyjnej młodzieży akademickiej; 6. Uwarunkowania orientacji konsumpcyjnej; 7. Co i dla kogo wynika z rezultatów badań orientacji konsumpcyjnej?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przedmowa; Rozpoczęło się w Wilnie; W zaborze pruskim; Szkoła w szkole; Dlaczego tak się stało?; Sytuacja przed wybuchem; ZET i ZUS; Wielofrontowość działań bojkotowych; Obronne ramię ZET-u; Uniwersytet Warszawski; Młodzież w walce o szkołę polską; Wielkie Polki w akcji bojkotu szkoły rosyjskiej; Rozmiary bojkotu; Organizacje tajne i jawne; Roman Dmowski i bojkot szkoły rosyjskiej; Stanisław Dobrowolski- nauczyciel i wychowawca nauczycieli: prace organizacyjne, analiza działalności, działalność badawcza i pisarska, wytrwała walka o polską szkołę; ZET- wychowawca; Bogdan Nawroczyński- dzielny działacz ZET-u; Wkład ZET-u w czyn zbrojny narodu polskiego; Raport donosiciela; Owoce bojkotu; Echa historyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 930.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Badania Interdyscyplinarne / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ISSN 1895-376X ; Nr 8)
Wstep, 1. Teoretyczne aspekty psychospołecznych uwarunkowań aktywności turystycznej młodzieży szkolnej, 1.1. Aktywność turystyczna młodzieży, 1.2. Charakterystyka potrzeb i motywacji, 1.3. Pojęcie i elementy osobowości, 1.4. Istota postawy społecznej, 2. Społeczne uwarunkowania aktywności turystycznej młodziezy, 2.1. Turystyka jako źródło zaspokajania potrzeb, 2.2. Motywy aktywności turystycznej, 2.3. Styl życia, 2.4. Rola rodziny w rozwijaniu zainteresowań i potrzeb dzieci, 3. Ekonomiczne determinanty aktywności turystycznej uczącej się młodzieży, 3.1. Wzory zachowań konsumpcyjnych w czasie wolnym, 3.2. Zachowania ekonomiczne mlodych konsumentów na rynku turystycznym, 4. Organizacyjno-instytucjonalne oddziaływania na aktywność turystyczną uczniów wielkopolskich szkół średnich, 4.1. Szkoła i jej znacznie w rozwoju zainteresowań turystycznych, 4.2. Rola organizacji turystyczno-krajoznawczych, 4.3. Znaczenie Kościoła w rozwijaniu aktywności turystycznej młodego pokolenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 379.85 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1. Niepełnosprawność wzroku – w świetle literatury przedmiotu 1.1. Uszkodzenie wzroku – definicje, klasyfikacje, przyczyny niepełnosprawności 1.2. Konsekwencje niepełnosprawności wzroku 1.3. Psychopedagogiczne mechanizmy kompensujące brak wzroku 2. Sytuacja życiowa osób z niepełnosprawnością wzroku – kontekst teoretyczny 2.1. Sytuacja życiowa – rozumienie pojęcia i rodzaje sytuacji życiowych 2.2. Percepcja sytuacji życiowej przez osoby niepełnosprawne 3. Akceptacja niepełnosprawności 3.1. Pojęcie akceptacji w ujęciu definicyjnym 3.2. Akceptacja niepełnosprawności przez osoby z niepełnosprawnością wzroku 4. Poczucie sensu życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 4.1. Sens życia i potrzeba poczucia sensu życia – ujęcie teoretyczne 4.2. Sens życia osób niepełnosprawnych w świetle dotychczasowych badań 5. Jakość życia osób niepełnosprawnych 5.1. Definicje i kategorie jakości życia 5.2. Jakość życia w niepełnosprawności 6. Role społeczne 6.1. Pojęcie roli społecznej 6.2. Pełnienie ról społecznych jako przejaw przystosowania społecznego 6.3. Niepełnosprawność a zakres pełnienia ról społecznych 7. Metodologiczne podstawy i organizacja badań własnych 7.1. Przedmiot i cel badań 7.2. Problemy badawcze i hipotezy robocze 7.3. Zmienne i wskaźniki 7.4. Metody, techniki oraz narzędzia badań własnych 7.5. Organizacja badań i metody analizy wyników 7.6. Charakterystyka badanej grupy 8. Analiza i interpretacja wyników badań własnych 8.1. Percepcja własnych problemów przez młodzież z niepełnosprawnością 8.2. Poczucie jakości życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 8.3. Poziom poczucia sensu życia młodzieży z niepełnosprawnością wzroku w świetle uzyskanych wyników badań Inwentarzem Sensu Życia T. Warnera i S. Williamsa 8.4. Akceptacja niepełnosprawności przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku w świetle uzyskanych wyników badań Skalą Akceptacji Inwalidztwa (SAI) Moniki Orkan-Łęckiej 8.5. Poziom pełnienia ról społecznych przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku w świetle wyników badań Skalą Oszacowań do Oceny Funkcjonowania Młodzieży w Rolach Społecznych 9. Percepcja własnej sytuacji życiowej a funkcjonowanie w rolach społecznych przez młodzież z niepełnosprawnością wzroku 9.1. Analiza korelacji między wskaźnikami percepcji własnych problemów a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.2. Analiza korelacji między wynikami poczucia jakości życia a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.3. Analiza korelacji między wynikami badań poczucia sensu życia a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanych grupach młodzieży 9.4. Analiza korelacji między wynikami akceptacji niepełnosprawności a poziomem funkcjonowania w rolach społecznych w badanej grupie młodzieży z niepełnosprawnością wzroku 10. Charakterystyka badanej grupy z perspektywy analizy skupień. Zakończenie; Bibliografia; Spis obiektów graficznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Młode pokolenie przełomu wieków, 2. Transformacja, społeczeństwo,młodzież, wychowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dlaczego postawa 3X, a nie abstynencja? ; 2. Postawa 3X - perspektywa psychokulturowa ; 3. Postawa 3X w otoczeniu społeczno-kulturowym ; 4. Postawa 3X jako objaw kryzysu tożsamości w teorii Erika H. Eriksona.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Młodzież jako element struktury społecznej, 2. Marginalizacja społeczna i jej identyfikacja - dylematy definicyjne, 3. Działalność Stowarzyszenia Tratwa w latach 1996-2004, 4. Młodzież i dorośli w Stowarzyszeniu Tratwa, 5. Stowarzyszenie Tratwa jako miejsce profilaktyki marginalizacji młodzieży
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz I. Teoretyczne podstawy badań; 1. Filozoficzne i prawne interpretacje pojęcia "wolność"; 2. Społeczne konteksty wolności; Cz. II. Analiza wyników badań własnych; 1. Założenia metodologiczne badań własnych; 2. Charakterystyka demograficzno-społeczna badanej populacji; 3. Definiowanie przez badanych pojęć: wolność, odpowiedzialność, tolerancja i ich wzajemnych relacji; 4. Badani wobec wolności w wybranych kontekstach społecznych; 5. Młodzieżowe interpretacje odpowiedzialności i tolerancji; 6. Suplement. Dynamika interpretacji wolności w wypowiedziach uczniów- uczestników wywiadu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Kwestie pojęciowe: 1. Rozumienie socjoterapii, 2. Rozumienie psychoterapii, 3. Rozumienie diagnozy. Cz. II Diagnoza dzieci: 4. Psychodynamiczna perspektywa rozwojowa okresu latencji; 5. Styk perspektywy rozwojowej z psychopatologią a implikacje praktyczne. Cz. III Diagnoza młodzieży: 6. Psychodynamiczna perspektywa rozwojowa okresu adolescencji, 7. Styk perspektywy rozwojowej z psychopatologią a implikacje społeczne. Część. IV Diagnoza w relacji socjoterapeutycznej: 8. Stosunek wobec zasad w grupie socjoterapeutycznej; 9. Funkcjonowanie w grupie socjoterapeutycznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie w problematykę uzależnień; 2. Kompendium dla realizatorów programu; 3. Kompendium dla trenerów i superwizorów programu; 4. Kompendium dla rodziców; 5. Kompendium dla dzieci i młodzieży; 6. Raport z badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Polska młodzież - zaburzenia w rozwoju biopsychospołecznym (etiologia, fenomenologia, skutki i szanse optymalnego rozwoju): Style życia preferowane przez młodzież niepełnosprawną w zmieniającej się rzeczywistości społeczno-ekonomicznej ostatniego dziesięciolecia; Wybrane aspekty wczesnej stymulacji dziecka z upośledzeniem umysłowym a przystosowanie psychospołeczne do realizacji obowiązku szkolnego; Aktywne uczestnictwo w życiu społecznym młodzieży i dorosłych upośledzonych umysłowo; Pozycja dzieci niepełnosprawnych intelektualnie w rodzinie jako wyznacznik ich społecznej integracji; Formy agresji ujawniające się w relacjach społecznych młodzieży z lekkim upośledzeniem umysłowym; Integracja dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym z rówieśnikami ze szkół masowych; Zadania, kompetencje i gotowość nauczyciela klas integracyjnych do pomocy uczniom w kształtowaniu poczucia własnej wartości; Utrudnienia w procesach integracji młodego pokolenia z zaburzeniami wzroku - uwagi krytyczne i propozycje zmian; Scenariusz dnia mieszkańców domów pomocy społecznej dla osób z niepełnosprawnością umysłową; Doświadczanie siebie przez dzieci z głęboką niepełnosprawnością intelektualną żyjące w Domu Pomocy Społecznej; Status a jakość życia osób z niepełnosprawnością intelektualną - mity i fakty; Zainteresowania zawodowe uczniów szkół zawodowych specjalnych; Obraz samego siebie a aspiracje młodzieży z uszkodzonym słuchem na tle integracji edukacyjnej i społecznej; Niektóre trudności w uzyskiwaniu samodzielności przez młodzież głuchoniewidomą; Szanse rozwoju młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną. Cz. II Polska młodzież - zaburzenia w zachowaniu (etiologia, fenomenologia, skutki, szanse rozwoju): Aspiracje życiowe współczesnej młodzieży licealnej w aspekcie przemian ustrojowych i środowiska rodzinnego; Decyzje zawodowo-edukacyjne i ich uwarunkowania u młodzieży sprawnej i niepełnosprawnej; Poczucie alienacji u maturzystów; Aspiracje kształcenia uczniów szkół podstawowych. Czynniki ograniczające; Zaburzenia socjalizacji dzieci w rodzinach o osłabionych więziach rodzinnych; Typ kontroli rodzicielskiej i modele oddziaływań środowiska a zaburzenia w zachowaniu młodzieży; Socjalizacja i wychowanie dzieci w rodzinach z ubóstwem materialnym; Rola czynników osobowościowo-rodzinnych w rozwoju zaburzonych form zachowania młodzieży w trudnej sytuacji interakcji społecznej; Zjawisko używania środków odurzających i psychotropowych przez młodzież szkolną; Używanie alkoholu i środków odurzających przez studentów; Psychologiczno-etyczne aspekty nikotynizmu wśród młodzieży; Zachowania dewiacyjne młodzieży i ich niektóre uwarunkowania w świetle badań porównawczych; Postawy młodocianych więźniów wobec norm i rygoryzmu moralnego; Przestępczość młodzieży - rozmiary i charakterystyka zjawiska; Społeczne uwarunkowania przestępczości młodzieży; Alkohol w etiologii desocjalizacji i wykolejenia przestępczego młodocianych mężczyzn; Więź emocjonalna w rodzinach nieletnich prostytutek; Koncepcja życia, śmierci i śmierci samobójczej w percepcji dziecka; Psychospołeczne uwarunkowania zamachów samobójczych dzieci i młodzieży; Przemoc widziana oczami dziecka; Niektóre uwarunkowania przemocy wobec młodego pokolenia w rodzinie (doniesienia z badań); Młodzież wobec represji karnej nowego Kodeksu Karnego; Projektowanie programów profilaktycznych w środowisku lokalnym - potrzeby a rzeczywistość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 397)
1. Typy postaw wobec osób postrzeganych jako one, 2. Determinanty procesu społecznego i poznawania ludzi, 3. Komponenty postaw nietolerancyjnych, 4. Metodologiczne podstawy badań własnych, 5. Kierunki badań empirycznych nad postawami wobec osób postrzeganych jako inne, 6. Postawy młodzieży licealnej wobec osób postrzeganych jako inne w świetle badań własnych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Jak myślimy o rozwoju człowieka? 2. Jak przebiega rozwój człowieka? 3. Wiek niemowlęcy. Jak rozpoznać potencjał dziecka? Jak rozpoznać ryzyko i jak pomagać? 4. Wiek poniemowlęcy. Jak rozpoznać potencjał dziecka? Jak rozpoznać ryzyko i jak pomagać? 5. Wiek przedszkolny. Jak rozpoznać potencjał dziecka? Jak rozpoznać ryzyko i jak pomagać? 6. Wiek szkolny. Jak rozpoznać potencjał dziecka? Jak rozpoznać ryzyko i jak pomagać? 7. okres dorastania. Jak rozpoznać potencjał nastolatków? Jak rozpoznać ryzyko i jak pomagać? 8. Okres wczesnej dorosłości. Jak rozpoznać potencjał młodych dorosłych? Jak rozpoznać ryzyko i jak pomagać? 9. Środkowy okres dorosłości. Jak rozpoznać potencjał dojrzałych dorosłych? Jak rozpoznać ryzyko i jak pomagać? 10. Okres późnej dorosłości. Jak rozpoznać potencjał ludzi w wieku podeszłym? Jak rozpoznać ryzyko i jak pomagać? 11. Jak trafnie rozpoznawać problemy rozwojowe? 12. Jak skutecznie wspomagać rozwój?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Istota wartości i ich znaczenie w edukacji: Przyczyny wzrostu zainteresowania wartościami edukacji; Pojęcie wartości; Rola wartości w edukacji. R. 2 Kategorie wartości: Klasyfikacja wartości; Wartości poznawcze; Wartości uniwersalne. R. 3 Odczytywanie, klaryfikacja oraz techniki wartości i ich związek z celami edukacji: Interpretacja wartości; Relacje między wartościami; Związek między wartościami, a człowiekiem; Klaryfikacja wartości i jej techniki; Źródło celów edukacji; Refleksje końcowe. R. 4 Wartości preferowane przez młodzież, studentów i nauczycieli: Niektóre rezultaty rozpoznawania wartości z ostatnich lat; Badania własne. R. 5 ojczyzna: „Synteza naczelnych wartości”; Pojęcie Ojczyzny, jej funkcje i odniesienia; Ojczyzna w sensie dziedzictwa literackiego; Czy Ojczyzna jest wartością dla młodzieży szkolnej i studenckiej oraz nauczycieli? R. 6 Nośnik wartości: Pojęcie języka i jego funkcje w procesie edukacji szkolnej; Świadectwa zawstydzającego regresu cywilizacji; Najtrudniej uleczalne okaleczenie; Język w sensie dziedzictwa kulturowego; Kultura języka i troska o nią; Konkluzje. R. 7 Wartości a edukacja nauczycieli: Aksjologiczny fundament w kształceniu nauczycieli i ich aktywności zawodowej; Spór o koncepcję kształcenia nauczycieli; Wiedza w kształceniu nauczycieli; Standardy kompetencji zawodowych nauczycieli; Uniwersyteckie kształcenie nauczycieli; Potrzeba bliższego zainteresowania się praktykami pedagogicznymi; Ch-ka praktyk pedagogicznych, ich przebieg i warunki zaliczenia; We wspólnym interesie; Potrzeba intensyfikacji pedagogicznych praktyk nauczycielskich; Zadania doskonalenia zawodowego nauczycieli; Formy i treści doskonalenia zawodowego nauczycieli; Doskonalenie nauczycieli w miejscu ich pracy; Wypalanie się nauczycieli a ich doskonalenie; Konstatacje końcowe. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Środowisko rodzinne osamotnionej młodzieży gimnazjalnej; 2. Trudna sytuacja szkolna jako czynnik ryzyka marginalizacji lubuskich gimnazjalistów; 4. Rola dorosłych we wsparciu młodzieży gimnazjalnej; 5. Czynniki ryzyka i czynniki ochronne w zaburzeniach nastroju młodzieży gimnazjalnej; 6. Brak przynależności grupowej jako czynnik sprzyjający wykluczeniu społecznemu gimnazjalistów; 7. Profilaktyczne aspekty spędzania czasu wolnego lubuskich gimnazjalistów; 8. Media w życiu lubuskich gimnazjalistów - spojrzenie jakościowe; 9. Młodzież Lubuska 2012 z perspektywy uczniów i dyrektorów szkół gimnazjalnych w świetle wyników badań sondażowych; 10. Główne problemy życiowe mieszkańców województwa lubuskiego w świetle wyników badań sondazowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zatrudnienie w organizacjach pozarządowych- perspektywa teoretyczna: Zatrudnienie w trzecim sektorze: możliwości i perspektywy; Finansowo-prawne podstawy zatrudnienia; Teoria elastyczności pracy a trzeci sektor; Trzeci sektor jako zbiorowy pracodawca; Zarządzanie kadrami w organizacjach pozarządowych; 2. Wzory zatrudnienia w trzecim sektorze- wyniki badań: Badanie wzorów zatrudnienia w organizacjach pozarządowych; Elastyczne formy zatrudnienia kobiet w organizacjach pozarządowych w świetle wyników badań; Cechy i formy zatrudnienia osób w wieku przedemerytalnym w organizacjach pozarządowych; Trzeci sektor: docelowe czy tymczasowe miejsce pracy dla młodych osób?; Zatrudnienie osób niepełnosprawnych w trzecim sektorze; Problemy zatrudnienia w trzecim sektorze w opinii kadry zarządzającej; Scenariusze wywiadów grupowych z pracownikami organizacji pozarządowych; Scenariusz wywiadu grupowego z kadrą zarządzającą organizacji pozarządowych; 3. Młodzież w organizacjach pozarządowych- ścieżki kariery zawodowej: Ścieżka rozwoju w organizacji pozarządowej; Praca w organizacji pozarządowej- konfrontacja wyobrażeń z rzeczywistością; Wolontariat i zatrudnienie w organizacji pozarządowej na podstawie doświadczeń polskiej Akcji Humanitarnej; Pozarządowość w praktyce. Doświadczenia z praktyk studenckich; Wzory zatrudnienia w trzecim sektorze. Wnioski i rekomendacje
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 304 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej