Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(58)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(57)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Czasopisma
(1)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(46)
dostępne
(36)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(37)
Czytelnia
(46)
Autor
Popek Stanisław (1936- )
(4)
Bańka Waldemar
(2)
Doliński Dariusz (1959- )
(2)
Morgan Gareth
(2)
Piotrowski Przemysław
(2)
Sokołowski Marek
(2)
Strelau Jan (1931-2020)
(2)
Wiankowska-Ładyka Zofia
(2)
Zawadzka Anna Maria
(2)
Alberoni Francesco
(1)
Baran Jolanta
(1)
Białopiotrowicz Grażyna
(1)
Borkowski Jan (pedagogika)
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Brogowski Leszek (1955- )
(1)
Bruner Jerome
(1)
Brzezińska Anna
(1)
Brzezińska Małgorzata
(1)
Brzostowska-Tereszkiewicz Tamara
(1)
Debord Guy (1931-1994)
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Duszak Anna (1950-2015)
(1)
Elliott Anthony
(1)
Fortuna Paweł
(1)
Francuz Piotr
(1)
Gasiul Henryk (1950- )
(1)
Germain Juliette
(1)
Graczkowska Małgorzata
(1)
Horodecka Amelia
(1)
Hryniewicz Janusz T
(1)
Jacyno Małgorzata
(1)
Jagiełłowicz Alina Bernadetta
(1)
Jakimowicz Wojciech
(1)
Kaczyński Grzegorz J
(1)
Kieżun Witold
(1)
Klebaniuk Jarosław
(1)
Kmiotek Krystyna
(1)
Kopciewicz Lucyna
(1)
Kozłowski Tomasz
(1)
Królak Sławomir
(1)
Kwaśniewska Anna
(1)
Larrandaburu Iban
(1)
Lewicka Maria
(1)
Lipińska-Grobelny Agnieszka
(1)
Maggi-Germain Nicole
(1)
Maurin Krzysztof
(1)
Merecz-Kot Dorota
(1)
Mickus Francis
(1)
Misiak Władysław
(1)
Motycka Alina
(1)
Nayagom Olivier Antoine
(1)
Nęcka Edward (1953- )
(1)
Olszewski Sławomir
(1)
Owczarek Krzysztof
(1)
Pankalla Andrzej
(1)
Pawlak Nina (1950- )
(1)
Piechowiak Marek
(1)
Piecuch Teresa
(1)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(1)
Potocki Arkadiusz
(1)
Przytuła Sylwia
(1)
Ptaszkowska Anka (1935- )
(1)
Płonka-Syroka Bożena
(1)
Rożnowski Bohdan
(1)
Rudkowska Grażyna
(1)
Schmitt Mélanie
(1)
Schramm Tomasz
(1)
Sikorski Czesław (1943- )
(1)
Sobocińska Magdalena
(1)
Sobol Michał
(1)
Sowa Janek
(1)
Stacherzak Justyna
(1)
Szaban Jolanta
(1)
Szlendak Tomasz
(1)
Truszkowska-Wojtkowiak Maria
(1)
Tyrała Paweł
(1)
Wachowski Jacek
(1)
Wagner Anne Catherine
(1)
Williamson Marianne
(1)
Wojtkowiak Jerzy
(1)
Wrona Leszek
(1)
Wrona-Polańska Helena
(1)
Ziółkowska Beata
(1)
Ćwiertnia Michał
(1)
Łazarewicz Magdalena Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(40)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(9)
Kraj wydania
Polska
(59)
Język
polski
(59)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Kultura
(13)
Organizacja
(10)
Kultura organizacyjna
(9)
Przedsiębiorstwo
(8)
Psychologia
(6)
Zarządzanie
(6)
Kadry
(5)
Kobieta
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Menedżerowie
(4)
Psychologia społeczna
(4)
Twórczość
(4)
Zarządzanie wiedzą
(4)
Kultura masowa
(3)
Motywacja pracy
(3)
Mężczyzna
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Praca
(3)
Przywództwo
(3)
Psychologia pracy
(3)
Psychologia twórczości
(3)
Płeć
(3)
Stres
(3)
Zachowanie organizacyjne
(3)
Antropologia społeczna
(2)
Diagnoza psychologiczna
(2)
Etyka biznesu
(2)
Globalizacja
(2)
Integracja europejska
(2)
Internet
(2)
Kreatywność
(2)
Kultura fizyczna
(2)
Miłość
(2)
Motywacja
(2)
Mózg
(2)
Neuropsychologia
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Ocena pracowników
(2)
Osobowość
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Pedagogika
(2)
Psychofizjologia
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Psychologia starości
(2)
Psychologia zarządzania
(2)
Psychologia środowiskowa
(2)
Psychopatologia
(2)
Reklama
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzina
(2)
Socjologia
(2)
Socjologia kultury
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(2)
Zatrudnienie
(2)
Zdolności
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Anoreksja
(1)
Anorektyczki i anorektycy
(1)
Arteterapia
(1)
Barwy
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioterapia
(1)
Blogi
(1)
Bruner, Jerome (1915- )
(1)
Bulimia
(1)
Decentralizacja (administracja)
(1)
Decyzje
(1)
Dialog społeczny
(1)
Dobro wspólne
(1)
Dziecko
(1)
Dziedzictwo naturalne
(1)
Edukacja medialna
(1)
Etnopsychologia
(1)
Feminizm
(1)
Film
(1)
Filozofia
(1)
Godność ludzka
(1)
Głusi
(1)
Hedonizm
(1)
Humanizacja pracy
(1)
Ideologia
(1)
Informacja
(1)
Informacja dla zarządzania
(1)
Integracja pracowników
(1)
Inteligencja (psychologia)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Interes prawny
(1)
Interes prywatny
(1)
Interes społeczny
(1)
Jakość życia
(1)
Jaźń
(1)
Język
(1)
Język a kultura
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kariera
(1)
Kolektywizm (psychologia)
(1)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(2)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Gatunek
Podręcznik
(11)
Praca zbiorowa
(5)
Opracowanie
(3)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Publicystyka
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(12)
Kultura i sztuka
(7)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Zarządzanie i marketing
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Filozofia i etyka
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
59 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Przedmiot i zakres pojęcia "narodowe kultury organizacyjne biznesu", 2. Kształtowanie się kultury organizacyjnej w nowej rzeczywistości gospodarczo-ustrojowej - przypadek Polski, 3. Niemieccy biznesmeni - twórcy i formy kultury organizacyjnej, 4. Angielscy gentelmani biznesu, 5. Amerykańscy biznesmeni podmiotem kultury organizacyjnej biznesu, 6. Japońscy biznesmeni - tradycje i nowe wyzwania dla kultury organizacyjnej, 7. Żydzi - biznes w diasporze, 8. Biznes w świecie arabskim, 9. Dziesięć tez na zakończenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Definiowanie cyberprzestrzeni, 2. Cyberkomunikacja, język, kultura w Internecie, 3. Pedagogiczny i edukacyjny aspekt sieci, 4. Ciemna strona Internetu
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział I: Społeczeństwo on-line. Nadzieje i rozczarowania. Dylematy społeczeństwa informacyjnego; Światopogląd społeczeństwa informacyjnego; Komunikowanie intrakulturowe w społeczeństwie informacyjnym: bariery i wyzwania; E-life czy a-life? Informatyzacja a stan anomii; Inteligencja emocjonalna w świecie off-line i on-line; Osobowość internauty; Internet a doświadczenia temporalne; E-pomoc. Uwarunkowania pomocniczości w Internecie; W poszukiwaniu psychologicznych mechanizmów problematycznego używania Internetu; E-handel książką. Rynek księgarski w Polsce w dobie ekspansji globalnej gospodarki internetowej; Rozdział 2: Internet a przyszłość komunikowania. Internet a nowe tendencje w dziedzinie komunikowania masowego; Komunikacja społeczna w sieci a interakcje off-line; Czy możliwa jest modlitwa przez Internet? Nieważne jak pytasz: cechy zaproszenia a skłonność do udziału w ankiecie internetowej; Społeczności wirtualne. O wspólnotowości w społeczeństwie sieciowym; Dzienniki drukowane w wersji on-line - apokalipsa czy zbawienie dla prasy codziennej? Internet jako narzędzie komunikowania się firm; Koncepcja komunikacji z wykorzystaniem środowiska 3D; Szanse i zagrożenia rozwoju polskiej administracji elektronicznej; Internet w procesie komunikowania się władz samorządowych ze społecznością lokalną i regionalną; E-voting jako jeden z elementów elektronicznej demokracji na przykładzie Estonii. Rozdział 3: Kultura, język, obyczaje Internetu. Internet jako szansa dla kultury wolnej; Dynamika kreacji. Technologiczna determinanta procesów wymiany symbolicznej a socjodynamika kultury Abrahama Molesa; Wizerunek polskich tradycjonalistów katolickich w Internecie; Tradycja i nowoczesność. Islam w Internecie. Analiza polskojęzycznych stron internetowych; Między tradycją a nowoczesnością. O powieści hipertekstowej z odwołaniem do "Końca świata według Emeryka" Radosława Nowakowskiego; "Komentowanie obowiązkowe" - o wybranych aspektach funkcjonowania komentarzy internetowych; Kultura prowadzenia sporów na forum internetowym; "Nowa społeczność" i "stare wartości". Kulturowe i społeczne wymiary strony internetowej zbudowanej na podstawie nazwiska. Rozwiązania szczegółowe; Dlaczego gry typu MMORPG stają się coraz bardziej popularne? Rozdział 4: Edukacja W/I przez Internet. System internetowego wspomagania edukacji; E-learning - edukacja na odległość; Internet jako źródło informacji w nauczaniu blokowym; Internet sojusznikiem działań przybliżających tematykę niepełnosprawności; Szkolny portal internetowy w komunikacji szkoły z rodzicami i środowiskiem lokalnym; Kompetencje medialne nauczycieli języków obcych; Nauczanie przez Internet na przykładzie Polskiego Uniwersytetu Wirtualnego. Rozdział 5: Technologie i zastosowanie Internetu. Zastosowanie Internetu w marketingu bankowym; Wykorzystanie Internetu w zarządzaniu finansami jednostek samorządu terytorialnego; Integralność referencyjna w dokumentach XML zorientowanych na dane; Analiza wydajności serwerów FTP w środowisku Windows; Hurtownie danych i Internet; Zastosowanie symulacji komputerowej przy użyciu javy w rozwoju dynamicznych procesów technologicznych na przykładzie drgań swobodnych i wymuszonych o jednym stopniu swobody z tłumieniem liniowym; E-advertising jako jedno z rozwiązań internetowego biznesu; Internet jako instrument bankowości elektronicznej; XBRL w modelowaniu danych finansowych; Kryptografia w Internecie; Wizualizacja informacji z wykorzystaniem pamięci holograficznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Ekonomiczne oblicza nierówności. Struktura własności podstawą nierówności; Paradoksy rozwoju kapitału ludzkiego jako źródło nierówności społecznych. Przypadek Polski; Społeczne implikacje dysproporcji ekonomicznych w zglobalizowanym świecie; Ubóstwo dochodowe w Polsce - tendencje i uwarunkowania; Zróżnicowanie dochodów w Polsce międzywojennej; Zróżnicowanie dochodów i wydatków w grupach społeczno-ekonomicznych 1993-2004; Wpływ nierówności społecznych na sytuację w gospodarstwach domowych w zakresie ubezpieczeń na życie. Część II: Społeczno-polityczne oblicza nierówności. Nierówności i ideologie w Polsce 1989-2006; Wykluczenie czy integracja? Mniejszości narodowe i etniczne w III RP; Problem niskiej obywatelskiej partycypacji w Polsce jako przyczyna nierówności społecznych; Realizacja zasady równości na gruncie prawa wyborczego; Znaczenie organizacji pozarządowych dla przeciwdziałania skutkom nierówności społecznych - argumenty teoretyczne; Przeciwdziałanie ubóstwu i bezrobociu na Warmii i Lubelszczyźnie. Próba analizy porównawczej; Dziedziczenie nierówności społecznych w percepcji elit politycznych. Porównawcze studium przypadku; Rodzaje i rola świadczeń społecznych wobec usamodzielnionych wychowanków placówek socjalizacyjnych w Polsce. Część III: Kulturowe oblicza nierówności. Moda jako narzędzie pozycjonowania klasowego; (Neo)awangarda wobec nierówności. Społeczny sens sztuki. E-exclusion - nowy obszar generowania nierówności społecznych; Ramy problemu bezrobocia w programach informacyjnych TVN i TVP1; Nierówności społeczne w debacie prasowej: dyskusja o polskiej biedzie na łamach "Gazety Wyborczej"; Prestiżowa polaryzacja typowej zabudowy mieszkalnej a różnice i nierówności społeczne. Część IV: Psychospołeczne oblicza nierówności. Nierówności interpersonalne. Jak samoocena narodowa Polaków może wpływać na ich relacje interpersonalne z rodakami; Polaków etyczne przesłanki potocznego rozumienia produktywności; Kondycja współczesnej rodziny w perspektywie demograficznej a nierówności społeczne; Zwielokrotniona nierówność. Refleksje o nierówności społecznej w kontekście niepełnosprawności; Motywacja pracy i czynniki sukcesu zawodowego a poczucie jakości życia pracowników. Część V: Kliniczne oblicza nierówności. Sposoby radzenia sobie z lękiem wśród młodzieży niedostosowanej społecznie; Rodzaje konfliktów społecznych i reakcje na nie przejawiane przez bezdomnych; Nierówności społeczne a społeczno-kulturowe podłoże kryzysów w ujęciu interwencji kryzysowej opartej na modelu Lee Ann Hoff; Nierówności społeczne a choroby psychiczne; Nierówności interpersonalne z punktu widzenia neuropsychologii klinicznej; Charakterystyka psychospołeczna uczestników psychoterapii uzależnień w ośrodku pomocy społecznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Obrazy organizacji / Gareth Morgan ; przeł. Zofia Wiankowska-Ładyka. - [dodruk]. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2005. - 490 s. : rys. ; 22 cm.
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Wprowadzenie; Ujęcie mechanistyczne bierze górę. Organizacje jako maszyny, Do akcji wkracza przyroda. Organizacje jako organizmy; W stronę samoorganizacji. Organizacje jako mózgi; Tworzenie rzeczywistości społecznej. Organizacje jako kultury; Interesy, konflikt i władza. Organizacje jako systemy polityczne; Badanie jaskini Platona. Organizacje jako psychiczne więzienia. Ujawniająca się logika zmian. Organizacja jako przepływ i transformacja; Groźne oblicze. Organizacje jako narzędzia dominacji; Doskonalenie sztuki analizowania organizacji. Używanie metafory do odczytywania i rozumienia organizacji; Myślenie obrazami. Przyszłość teorii organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Wprowadzenie; Ujęcie mechanistyczne bierze górę. Organizacje jako maszyny, Do akcji wkracza przyroda. Organizacje jako organizmy; W stronę samoorganizacji. Organizacje jako mózgi; Tworzenie rzeczywistości społecznej. Organizacje jako kultury; Interesy, konflikt i władza. Organizacje jako systemy polityczne; Badanie jaskini Platona. Organizacje jako psychiczne więzienia. Ujawniająca się logika zmian. Organizacja jako przepływ i transformacja; Groźne oblicze. Organizacje jako narzędzia dominacji; Doskonalenie sztuki analizowania organizacji. Używanie metafory do odczytywania i rozumienia organizacji; Myślenie obrazami. Przyszłość teorii organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Opętanie (nie)jedzeniem / red. Beata Ziółkowska. - Warszawa : SCHOLAR Wydaw. Naukowe, 2009. - 254 [2] s. : wykr., tab. ; 24 cm.
(Zastosowanie psychologii / red. nauk. Anna Brzezińska, Elżbieta Hornowska)
Słowo od redaktorki, Dynamika kontekstu społecznego w okresie dzieciństwa i dorastania, Dlaczego (nie) jemy? Psychologiczne uwarunkowania stosunku do pokarmu, 1. Rodzina jako kontekst rozwoju człowieka, 1.1. Współczesna rodzina jako kontekst rozwoju dzieci i młodzieży, 1.2. Przegląd koncepcji dotyczących rodzin anorektycznych, 1.3. Anorexia Nervosa - choroba jednostki czy choroba rodziny?, 1.4. Transgeneracyjne ujęcie rodziny a problematyka anoreksji, 1.5. Terapia systemowa rodzin w leczeniu anorexia nervosa, 1.6. Przemoc seksualna w rodzinie w etiologii zaburzeń jedzenia, 2. Adolescencja i formowanie struktury potrzeb, 2.1. Źródła hierarchii potrzeb w świetle koncepcji rozwoju człowieka, 2.2. Biologiczne i psychologiczne zmiany okresu adolescencji a anoreksja, 2.3. Osiąganie autonomii a ryzyko wystąpienia anoreksji w okresie adolescencji, 2.4. Potrzeba autonomii a lęk przed autonomią w anoreksji, 2.5. Anoreksja jako opóźnienie wejścia w dorosłość, 2.6. Potrzeba perfekcjonizmu jako źródło i czynnik utrwalający anorexia nervosa, 2.7. Potrzeba perfekcjonizmu a ekspresja anorexia nervosa. Profilaktyka i terapia. 3. Kultura jako kontekst rozwoju człowieka. 3.1. Uczestnictwo w kulturze i jego znaczenie dla procesu rozwoju, 3.2. Ciało dyscyplinowane. Wpływ kultury ponowoczesnej na powstanie anorexia nervosa, 3.3. Rola czynników kulturowych w powstawaniu zaburzeń odżywiania, 3.4. Poddaj się perfekcji - ciało w środkach masowego przekazu, 3.5. Kobieta szczupłą każda chce byćů Wpływ wzorców kulturowych na częstość zachorowań na anoreksję, 3.6. Potrzeba reformy reklamy a profilaktyka zaburzonego stosunku do ciała i jedzenia, 3.7. Krótka charakterystyka dzienników internetowych dziewcząt z anoreksją, 3.8. Anoreksja na forach internetowych - analiza krytyczna, 3.9. Anoreksja na forach internetowych, 3.10. Anoreksja i bulimia na forach internetowych, 4. Sytuacje trudne i strategie radzenia sobie, 4.1. Sytuacje trudne jako źródło zaburzeń łaknienia. Zaburzenia łaknienia jako źródło sytuacji trudnych. 4.2. Anorexia nervosa jako strategia zaradcza uruchamiana w sytuacjach trudnych, 4.3. Anoreksja - sposób radzenia sobie w sytuacji trudnej?, 4.4. Radzenie sobie z urazowymi doświadczeniami okresu dzieciństwa a podatność na anoreksję w okresie adolescencji, 4.5. Hospitalizacja pacjentek anorektycznych jako sytuacja trudna, 4.6. Być w pobliżu, być oboků Otoczenie w walce z chorobą, 4.7. Radzenie sobie dziewcząt z anorexia nervosa w sytuacji edukacyjnej. 5. Inne perspektywy ujmowania zaburzeń łaknienia, 5.1. Nowe spojrzenie na anoreksję psychiczną, 5.2. Głód więzi, głód siebieů Otyłość a anoreksja, 5.3. Anoreksja psychiczna jako zaburzenie o cechach uzależnienia, 5.4. Problem anoreksji w sporcie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp - zrozumieć starość; Cz. I Opieka nad zdrowym seniorem: Radzenie sobie z procesem starzenia się; Aktywność a motywacja; Relacje osób starszych z pokoleniem najmłodszych; Seksualność seniorów; Cz. II Zmaganie się z chorobą somatyczną w wieku senioralnym: Każdy choruje inaczej; Komunikacja zależna od nastroju; Odstępstwa od zaleceń lekarskich; Starzenie się osób niepełnosprawnych; Otyłość; Niedożywienie; Cukrzyca; Padaczka; Choroba Parkinsona; Ból przewlekły w chorobach narządu ruchu; Cz. III Specyfika opieki nad osobą starszą z zaburzeniami emocjonalnymi i poznawczymi: Zaburzenia nastroju; Udar mózgu; Zespół otępienny; Zaburzenia psychotyczne; Alkoholizm; Cz. IV Ku schyłkowi życia: Bilans życia; Czas pożegnań. Rozmowy o śmierci; Pomaganie rodzinie osoby chorej terminalnie; Wnuki w obliczu zbliżającej się śmierci dziadków; Cz. V Religia i jej znaczenie w okresie starości: Wymiar duchowy. Wiedza i religia; Chrześcijaństwo; Judaizm; Buddzym; Islam; Uwagi końcowe; Cz. VI Wybrane zagadnienia prawne dotyczące wieku senioralnego: Alimenty; Dziedziczenie; Załatwianie spraw przez pełnomocnika; Zasiłek pogrzebowy; Cz. VII Poradni: Zdrowie; Higiena; Bezpieczeństwo; Cz. VIII Wypalenie zawodowe i opiekuńcze; Umysł i ciało pod opieką; Panowanie nad złością; Asertywność; Radzenie sobie z mnożącymi się problemami. Podsumowanie: Karta praw opiekuna osoby starszej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie: Kłopotliwe konteksty analiz współczesności - rodzaj, polityka, pedagogika. 1. Psychologiczna i socjologiczna perspektywa analiz procesu nabywania tożsamości płci, 2. Kulturowe znaczenia kobiecości a pedagogika różnic - badania własne, 3. Kulturowe znaczenia kobiecości, 4. Kobiecość i męskość jako kategorie polityczne. Pedagogika różnic a "wyczucie miejsca" (le sens du placement), 5. Kobiecość a reprezentacje płciowego podziału pracy - czyli o iluzji doskonałego podziału świata, 6. Obraz świata niemożliwego a habitusowy mechanizm reprodukcji różnic rodzajowych, 7. Kobieta wyzwolona. nowe kategorie samoidentyfikacji a zdrowy rozsądek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Cz. I Rynek pracy i stosunki przemysłowe w procesie integracji europejskiej: Europejska strategia zatrudnienia a aktywna polityka rynku pracy; Wspólnotowe ramy instytucjonalne działań na polskim rynku pracy; HRM a zbiorowe stosunki w procesie przemian; Współpraca i zaangażowanie w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi - stosunki przemysłowe w okresie przemian; Przeciwdziałanie dyskryminacji w zatrudnieniu. Rzeczywistość polska a standardy europejskie; Przeciwdziałanie mobbingowi w miejscu pracy - doświadczenia wybranych krajów Unii Europejskiej oraz praktyczne wskazówki dla polskich pracodawców; Doświadczenia europejskie a rozwój partycypacji pracowniczej w Polsce; Pracownik upodmiotowiony - partner społecznie odpowiedzialny; Bezrobocie wśród ludzi młodych i jego wpływ na motywację do działań; Wspomaganie studenckiej przedsiębiorczości: perspektywa europejska; Aktywna polityka rynku pracy w krajach Unii Europejskiej. Ewolucja koncepcji - instrumenty i finansowanie; Wczesna identyfikacja osób zagrożonych długookresowym bezrobociem w krajach Unii Europejskiej; Deregulacja rynku pracy jako sposób ograniczania bezrobocia; Między rynkiem pracy a konkurencyjnym rynkiem przedsiębiorstw; Rynek pracy jako uwarunkowanie zarządzania kapitałem ludzkim; Koszty kształcenia w państwowych szkołach wyższych w Polsce w latach 1997-2002. Cz. II Strategie i metody zarządzania kapitałem ludzkim: Problemy kształtowania polityki personalnej w grupach kapitałowych; Marketing personalny - logistyka personalna (nowe trendy ZZL); Zarządzanie personelem w projektach; Różnorodność kulturowa a budowanie zaufania w organizacji; Doświadczenia firm amerykańskich w zarządzaniu różnorodnością i uwagi na temat możliwości wykorzystania ich w warunkach polskich; Zróżnicowanie kultur narodowych a systemy wynagrodzeń w wybranych krajach Unii Europejskiej; Wynagrodzenia w spółkach z udziałem kapitału zagranicznego w Polsce (na przykładzie podmiotów z Listy 500); Wynagrodzenia jako instrument zarządzania strategicznego w dużych przedsiębiorstwach przemysłowych; Kształtowanie kultury organizacyjnej w przedsiębiorstwach produkcyjnych w świetle badań; Kultura narodowa a profil przywódcy w wybranych krajach europejskich; Doskonalenie menedżerów w organizacji; Kapitał ludzki w procesie zarządzanie wiedzą - doświadczenia europejskich organizacji; Zarządzanie wiedzą a psychomanipulacja w przedsiębiorstwach polskich i francuskich; Nowe tendencje w kształtowaniu rozwoju zawodowego pracowników wobec integracji Polski z Unią Europejską; Zarządzanie kompetencjami w praktyce; Wykorzystanie coachingu w zarządzaniu rozwojem zawodowym pracowników; Zmiana w organizacji - w kierunku organizacji uczącej się; Zastosowanie analizy "5 sił Portera" do tworzenia strategii personalnej; Koherencja strategii personalnych i marketingowych w warunkach umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstw; Motywowanie pracowników w warunkach niepewności zatrudnienia; Proces motywowania w przedsiębiorstwach - przesłanki i kierunki zmian; Ocenianie motywacji pracowników i satysfakcji z pracy. Analiza przypadku; Oceniani pracowników - problemy i wyzwania w świetle integracji Polski z Unią Europejską; Praktyka pozyskiwania kadry kierowniczej do przedsiębiorstw międzynarodowych; Komunikacja transkoporacyjna i jej główne determinanty; Doskonalenie warunków pracy jako długofalowa inwestycja w potencjał społeczny firmy; Doświadczenia europejskie w obszarze ZZL w procesie restrukturyzacji; Wykorzystanie audytu wiedzy w restrukturyzacji zatrudnienia; Wewnętrzny kontekst zarządzania zasobami ludzkimi w procesach międzynarodowych fuzji i przejęć.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
11. Podstawy diagnozy psychologicznej: Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna; Wiedza. Podstawy teoretyczne diagnozy psychologicznej; Umiejętności. Praktyczne i interpersonalne kompetencje w diagnozowaniu; Wartości. Etyczna postawa psychologa w praktyce diagnostycznej; 12. Psychologia rozwoju człowieka: Co i jak bada psychologia rozwoju?; Zmiana a rozwój; Badania nad procesem i efektami rozwoju?; Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym; Rozwój w okresie dzieciństwa; Rozwój w okresie dorastania; Rozwój w okresie dorosłości; 13. Psychologia społeczna: Poznanie społeczne; Ja i samoocena; Postawy i ich zmiana; Relacje interpersonalne; Wpływ społeczny; Grupa społeczna; Relacje międzygrupowe; 14. Psychologia międzykulturowa: Psychologia międzykulturowa jako dyscyplina naukowa; Kulturowe uwarunkowania procesów psychologicznych i zachowań społecznych jednostki; Psychologia akulturacji; 15. Psychologia środowiskowa: Interdyscyplinarny charakter psychologii środowiskowej- zaleta czy balast?; Obszary badań psychologii środowiskowej; Projektowanie partycypacyjne- rola przyszłych użytkowników w kształtowaniu środowiska; Metoda badań psychologii środowiskowej; 16. Psychopatologia: Od objawu do systemu klasyfikacyjnego; Psychopatologia ogólna; Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dorosłości; Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dzieciństwa i adolescencji; 17. Mózgowe mechanizmy funkcji psychicznych i ich zaburzeń z perspektywy neuropsychologii i neuronauki: Neuroanatomia w zarysie; Procesy mózgowe warunkujące percepcję; Procesy mózgowe warunkujące percepcję; Procesy mózgowe warunkujące selektywną uwagę; Neuronalne systemy pamięci; Język a mózg; Mózgowe mechanizmy procesów emocjonalnych i zachowań społecznych; Plastyczność mózgu i jej znaczenie dla rehabilitacji; 18. Podstawy psychofizjologii: Elektroencefalografia; Badania neuropsychologiczne; Sondowanie mózgu; Metody obrazowania czynności mózgu; Aktywność układu sercowo- naczyniowego; Aktywność mięśni szkieletowych; Aktywność elastyczna skóry; 19. Zdrowie i stres: Psychologia wobec problematyki zdrowia; Stres psychologiczny i jego przezwyciężanie; Stres a zdrowie; 20. Podstawy pomocy psychologicznej: Pomoc i jej rodzaje; Cele zdrowotne a rodzaje pomocy psychologicznej; Cele rozwojowe i edukacyjne a rodzaj pomocy psychologicznej; Podstawowe umiejętności pomagania; Pomoc profesjonalna a wsparcie społeczne; 21. psychologia XXI wieku- wyzwania i zagrożenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Rozdział 11 Podstawy diagnozy psychologicznej: 11.1. Wprowadzenie. 11.2. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. 11.3. Wiedza. Podstawy teoretyczne diagnozy psychologicznej. 11.4. Umiejętności. Praktyczne i interpersonalne kompetencje w diagnozowaniu. 11.5. Wartości. Etyczna postawa psychologa w praktyce diagnostycznej. 11.6. Podsumowanie. Rozdział 12 Psychologia rozwoju człowieka: 12.1. Wprowadzenie. 12.2. Co i jak bada psychologia rozwoju? 12.3. Zmiana a rozwój. 12.4. Badania nad procesem i efektami rozwoju. 12.5. Rozwój w okresie prenatalnym i niemowlęcym. 12.6. Rozwój w okresie dzieciństwa. 12.6.1. Struktura II ery rozwoju i znaczenie poszczególnych etapów. 12.7. Rozwój w okresie dorastania. 12.8. Rozwój w okresie dorosłości. Rozdział 13 Psychologia społeczna: 13.1. Wprowadzenie. 13.2. Poznanie społeczne. 13.3. Ja i samoocena. 13.4. Postawy i ich zmiana. 13.5. Relacje interpersonalne. 13.6. Wpływ społeczny. 13.7. Grupa społeczna. 13.8. Relacje międzygrupowe. Rozdział 14 Psychologia międzykulturowa: 14.1. Wprowadzenie. 14.2. Psychologia międzykulturowa jako dyscyplina naukowa. 14.3. Kulturowe uwarunkowania procesów psychologicznych i zachowań społecznych jednostki. 14.4. Psychologia akulturacji. 14.4.1. Kontekst historyczny zjawiska akulturacji. 14.5. Podsumowanie. Rozdział 15 Psychologia środowiskowa: 15.1. Wprowadzenie. 15.2. Interdyscyplinarny charakter psychologii środowiskowej – zaleta czy balast? 15.3. Obszary badań psychologii środowiskowej. 15.4. Projektowanie partycypacyjne – rola przyszłych użytkowników w kształtowaniu środowiska. 15.5. Metody badań psychologii środowiskowej. Rozdział 16 Psychopatologia: 16.1. Wprowadzenie. 16.2. Od objawu do systemu klasyfikacyjnego. 16.3. Psychopatologia ogólna. 16.4. Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dorosłości. 16.5. Wybrane zaburzenia psychiczne okresu dzieciństwa i adolescencji. Rozdział 17 Mózgowe mechanizmy funkcji społecznych i ich zaburzeń z perspektywy neuropsychologii i neuronauki: 17.1. Wprowadzenie. 17.2. Neuroanatomia w zarysie. 17.3. Procesy mózgowe warunkujące percepcję. 17.4. Procesy mózgowe warunkujące selektywną uwagę. 17.5. Neuronalne systemy pamięci. 17.6. Język a mózg. 17.7. Mózgowe mechanizmy procesów emocjonalnych i zachowań społecznych. 17.8. Plastyczność mózgu i jej znaczenie dla rehabilitacji. Rozdział 18 Podstawy psychofizjologii: 18.1. Wprowadzenie. 18.2. Elektroencefalografia. 18.3. Badania neuropsychologiczne. 18.4. Sondowanie mózgu. 18.5. Metody obrazowania czynności mózgu. 18.6. Aktywność układu sercowo-naczyniowego. 18.7. Aktywność mięśni szkieletowych. 18.8. Aktywność elektryczna skóry. Rozdział 19 Zdrowie i stres: 19.1. Wprowadzenie. 19.2. Psychologia wobec problematyki zdrowia. 19.3. Stres psychologiczny i jego przezwyciężanie. 19.4. Stres a zdrowie. Rozdział 20 Podstawy pomocy psychologicznej: 20.1 Wprowadzenie. 20.2. Pomoc i jej rodzaje. 20.3. Cele zdrowotne a rodzaje pomocy psychologicznej. 20.4. Cele rozwojowe i edukacyjne a rodzaje pomocy psychologicznej. 20.5. Podstawowe umiejętności pomagania. 20.6. Pomoc profesjonalna a wsparcie społeczne. Rozdział 21 Psychologia XXI wieku – wyzwania i zagrożenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia biznesu : psychologia w biznesie / red. nauk. Bohdan Rożnowski, Paweł Fortuna. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2020. - XXI, [1], 590 s. : fotografie, ilustracje, wykres ; 29 cm.
Wstęp Część I. Historia psychologii biznesu 1. Między dociekaniem i manipulacją. zarys historii związków psychologii i biznesu 1.1. Geneza relacji psychologia – biznes 1.2. Wpływ dziedzictwa funkcjonalistów na rozwój psychologii biznesu 1.3. Początki relacji psychologia – biznes w Europie i Polsce Część II. Kwestie etyczne 2. Etyczne aspekty pracy psychologa biznesu w obszarze HR 2.1. Podstawowe wartości etyczne 2.2. Kto jest klientem? – problem odbiorcy i podmiotu oddziaływania 2.3. Kto decyduje o metodach diagnozy? 2.4. Kto może mieć dostęp do informacji uzyskanych w trakcie badań? 2.5. Jak zapewnić anonimowość w badaniach wewnątrz organizacji? 2.6. Jak wprowadzać zmiany organizacyjne? 2.7. Podsumowanie Część III. Kwestie metodologiczne 3. Psychologiczna diagnoza zachowań i zjawisk w organizacji 3.1. Wstęp 3.2. Czym jest diagnozowanie? 3.3. Metody badawcze w psychologii biznesu 3.4. Metody gromadzenia danych na potrzeby organizacji 3.5. W jaki sposób przeprowadzać diagnozę w organizacjach? 4. Badanie jakościowe zachowań w organizacji 4.1. Zamiast wstępu – ostrzeżenie 4.2. Jakościowe badania organizacji jako przedsięwzięcie humanistyczne 4.3. Krytycyzm i zaangażowanie – sedno metodologii jakościowej 4.4. Badanie etnograficzne na gruncie organizacji – praktyczna (i krótka) instrukcja obsługi 4.5. Zakończenie: naukowość i poezja 5. Cechy intelektu i osobowości w przewidywaniu funkcjonowania pracowników 5.1. Opis funkcjonowania człowieka przez konfigurację cech 5.2. Rozumienie cech intelektu; inteligencja ogólna, zdolności specjalne 5.2.1. Badania nad związkiem cech intelektu z funkcjonowaniem w pracy 5.3. Rozumienie cech osobowości; modele cech podstawowych i tzw. wąskie cechy osobowości 5.4. Zainteresowania zawodowe: między intelektem a osobowością 5.5. Podsumowanie Część IV. Kariera zawodowa 6. Wzory karier i ich rozwój 6.1. Wstęp 6.2. Klasyczne teorie kariery 6.3. Współczesne teorie kariery 6.4. Wzory kariery 7. Indywidualny rozwój pracownika: formalne i nieformalne uczenie się w miejscu pracy 7.1. Rozwój osobisty i uczenie się osób dorosłych w świetle teorii 7.2. Specyfika uczenia się w organizacji 7.3. Efektywny proces formalnego uczenia się w miejscu pracy 7.4. Ułatwianie nieformalnego uczenia się w miejscu pracy 8. zmiany na rynku pracy, utrata zatrudnienia i związane z tym wyzwania dla współczesnego pracownika 8.1. Wstęp 8.2. Istota i aspekty utraty pracy 8.3. Funkcjonowanie człowieka w sytuacji bezrobocia 8.4. Powrót do pracy 8.5. Podsumowanie 9. Psychologia przedsiębiorczości 9.1. Wstęp 9.2. Czym jest przedsiębiorczość? 9.3. Analizy teoretyczne przedsiębiorczości i badania jej psychologicznych uwarunkowań Część V. Psychologia pracy 10. Praca ludzka i jej analiza 10.1. Praca ludzka w ujęciu psychologii pracy i psychologii organizacji 10.2. Pojęcie pracy 10.3. Znaczenie pracy 10.4. Rodzaje pracy 10.5. Analiza pracy 10.6. Zastosowanie analizy pracy 11. Błędy w procesie pracy i sposoby im zapobiegania 11.1. Błędy w pracy jako problem społeczny 11.2. Błędy i ich rodzaje w procesie pracy 11.3. Charakterystyka błędów w ujęciu Jamesa Reasona 11.4. Afektywne konsekwencje wystąpienia błędów w pracy 11.5. Odziaływanie z perspektywy indywidualnej. Edukacyjna funkcja błędów 11.6. Odziaływanie z perspektywy systemowej 12. Proces doboru personelu: procedury i metody 12.1. Procedura doboru pracowników: podstawowy schemat i uwarunkowania 12.2. Pojęcie predyktora i kryterium – problem trafności decyzji selekcyjnych 12.3. Poszukiwanie kandydatów 12.4. Metody używane do badania kandydatów 12.5. Planowanie procedury: kolejność metod, łączenie wyników i wyciąganie wniosków 12.6. Podsumowanie 13. Ocena pracy – ewaluacja efektywności i potencjału pracowników 13.1. Wstęp 13.2. Efektywność zawodowa 13.3. Funkcje i cele ocen pracowniczych 13.4. Problem trafności ocen pracowniczych 13.5. Wprowadzanie systemów ocen w organizacji 13.6. Techniki pomiaru efektywności pracy i ewaluacji potencjału pracowników 13.7. Rola informacji zwrotnych 13.8. Nowe trendy w ocenianiu pracy Część VI. Organizacja 14. Psychologiczne wizje organizacji i ich konsekwencje dla funkcjonowania firm i pracowników 14.1. Wstęp 14.2. Czym jest organizacja i kim są jej członkowie? 14.3. Metafory organizacji 14.4. Tożsamość organizacyjna jako rodzaj tożsamości społecznej i rozumienie fenomenu tożsamości społecznej 14.5. Tożsamość organizacyjna a funkcjonowanie 15. Różnorodność kulturowa w miejscu pracy – perspektywa psychologiczna 15.1. Wstęp 15.2. Europejski kontekst zarządzania wielokulturowego – mobilność i migracja 15.3. Czym jest „kultura”? 15.4. Problemy integracji pracowników odmiennych kulturowo – szok kulturowy 15.5. Praktyczne zastosowanie umiejętności międzykulturowych w miejscu pracy – edukacja międzykulturowa 16. Kultura organizacji i klimat organizacyjny 16.1. Wstęp 16.2. Przegląd wybranych teorii oraz modeli kultury i klimatu organizacyjnego 16.3. Badanie kultury i klimatu organizacyjnego 16.4. Kultura i klimat organizacyjny – implikacje dla praktyki 17. Sprawiedliwość w organizacjach: teoria, metody i zastosowania 17.1. Co rozumiemy przez pojęcie sprawiedliwości organizacyjnej? 17.2. Jak formułowane są sądy o sprawiedliwości? 17.3. Czynniki organizacyjne i osobowe a sądy o sprawiedliwości 17.4. Konsekwencje (nie)sprawiedliwości w organizacji 17.5. Budowanie sprawiedliwego miejsca pracy – aplikacja teorii 18. Społeczna odpowiedzialność biznesu 18.1. Wstęp 18.2. Geneza i ewolucja pojęcia społecznej odpowiedzialności biznesu 18.3. Współczesne uwarunkowania rozwoju CSR – CSR w Polsce 18.4. Sposoby ujęcia i obszary CSR 18.5. Teoretyczne modele CSR i ich klasyfikacja 18.6. Aplikacje teorii. Instrumenty i metody pomiaru CSR 18.7. Psychologiczne aspekty CSR. Badania i perspektywy badawcze 19. Przywództwo w organizacji 19.1. Wstęp 19.2. Przywództwo a kierowanie 19.3. Teorie cech 19.4. Teorie zachowań 19.5. Zależnościowe modele kierowania 19.6. Model Full Range of Leadership Avolio i Bassa 19.7. Przywództwo charyzmatyczne 19.8. Teoria wymiany między przywódcą a członkiem zespołu i model tworzenia przywództwa 19.9. Przywództwo autentyczne 19.10. Przywództwo współdzielone 19.11. Przywództwo służebne 19.12. Przywództwo piątego stopnia 19.13. Koncepcje przywództwa dla biznesu 19.14. Wyzwania wobec przywództwa. Ciemna strona triada przywództwa 19.15. Związki przywództwa z dobrostanem pracowników 19.16. Czasopisma dotyczące przywództwa 19.17. Centra badań nad przywództwem 20. Komunikacja w organizacji 20.1. Wstęp 20.2. Tradycje w teoriach komunikacji 20.3. Komunikacja w zespołach 20.4. Przyszłe kierunki badań 21. Zespół pracowniczy 21.1. Wstęp 21.2. Pojęcie zespołu 21.3. Czynniki funkcjonowania zespołu 21.4. Klasyczne modele efektywności zespołu 21.5. Wielopoziomowe uwarunkowania efektywności zespołu 21.6. Tradycyjne formy współpracy zespołowej 21.7. Multizespołowość 21.8. Nowe struktury zespołowe 22. Innowacyjność w procesie pracy i w organizacji 22.1. Wstęp – innowacja w kontekście procesu twórczego 22.2. Psychologiczna specyfika innowacji – dwa modele 22.3. Innowacyjność jako właściwość pracownika 22.4. Innowacyjność jako właściwość grup i zespołów 22.5. Innowacyjność a kontekst organizacyjny 22.6. Konieczność różnicowania i wzbogacania modeli innowacji 23. Psychologiczne aspekty zmiany organizacyjnej 23.1. Wstęp 23.2. Globalne trendy w zmianie charakteru pracy 23.3. Rozumienie zmiany organizacyjnej i oporu wobec zmian 23.4. Indywidualne i organizacyjne uwarunkowania reakcji pracowniczych na zmianę Część VII. Człowiek w organizacji 24. Kontrakt psychologiczny w organizacji 24.1. Wstęp 24.2. Koncepcja kontraktu psychologicznego 24.3. Właściwości kontraktu psychologicznego 24.4. Treść kontraktu psychologicznego 24.5. Wyznaczniki treści kontraktu psychologicznego 24.6. Naruszenie i złamanie kontraktu psychologicznego 24.7. Konsekwencje naruszenia kontraktu psychologicznego 24.8. Kontrakt psychologiczny w przyszłości: nierozstrzygnięte pytania 25. zachowania organizacyjne „poza rolą” 25.1. Wstęp 25.2. Definicja zachowań „poza rolą” i ich cechy osiowe 25.3. Typologia organizacyjnych zachowań „poza rolą” 25.4. Typologie zachowań kontrproduktywnych 25.5. Modele teoretyczne wyjaśniające źródła zachowań „poza rolą” 25.6. Teorie odwetowe 25.7. Model stresory – emocje 25.8. Problemy metodologiczne 26. Motywacja do pracy 26.1. Wstęp 26.2. Motywacja do pracy – wczesne podejścia badawcze 26.3. Osobowościowe uwarunkowania motywacji – w kierunku autodeterminacji 27. Dobrostan zawodowy 27.1. Wstęp 27.2. Hedonistyczna perspektywa dobrostanu zawodowego – zadowolenie, satysfakcja i emocje w pracy 27.3. Eudaimonistyczna perspektywa dobrostanu zawodowego – poczucie sensu i ważności pracy 27.4. Podsumowanie Część VIII. Psychologia konsumpcji 28. Psychologia zachowań konsumenckich 28.1. Wstęp 28.2. Zachowania konsumenckie z perspektywy psychologii 28.3. Psychologiczne aspekty posiadania 28.4. Psychologiczne aspekty oddziaływania marki 28.5. Relacja konsument – marka 28.6. Konsumpcja na pokaz 29. Psychologia w marketingu 29.1. Wstęp 29.2. Modele zachowań konsumentów 29.3. Zastosowanie psychologii w polityce produktowej 29.4. Zastosowanie psychologii w polityce cenowej 29.5. Zastosowanie psychologii w dystrybucji 29.6. Zastosowanie psychologii w akcjach promocyjnych i reklamie; Bibliografia; Indeks rzeczowy; O Autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia mitu; Definicje mitu; Idea mitu w psychologii; Mit w perspektywie psychologiczno - kulturowej; Miejsce mitu w porządku kulturowym Indian Kofan; Kierunki badań w psychologii mitu; Kultury tradycyjne a współczesność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Historyczne korzenie i okresy rozwoju psychologii osobowości, 2. Kontrowersje wokół psychologii osobowości, 3. Człowiek jako podmiot i jego właściwości - teorie cech, 4. Człowiek jako podmiot i jego właściwości - leksykalno-statystyczne podejście do interpretacji cech osobowości, 5. Kontrowersje wokół teorii cech - sytuacjonalizm a teorie cech, 6. Podmiot kształtowany w procesie adaptacji - od natury biologicznej ku naturze kreowanej przez kulturę, 7. Właściwości natury i jej sposób spełniania się w interakcji z otoczeniem - sięgając ku przeszłości, która wciąż ma znaczenie. Ewolucja a podstawą osobowości, 8. Podmiot i jego potrzeby a formy adaptacji do społeczności i kultury, 9. Człowiek jako podmiot w interakcji z innym - teorie relacji z obiektem, 10. Człowiek jako podmiot w procesie adaptacji i rozwoju własnego potencjału - ku odkrywaniu własnej tożsamości, 11. Człowiek jako podmiot działający i samoregulujący - aktywistyczno-regulacyjne teorie osobowości, 12. Od spełnienia potrzeb i doświadczanie siebie ku tworzeniu własnej tożsamości w interakcji, 13. Człowiek jako podmiot odkrywający sens - egzystencjalna psychologia osobowości. W stronę podmiot osobowego, 14. Autorska propozycja personalistycznej interpretacji osobowości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Agata Błachnio, Aneta Przepiórka, Tomasz Rowiński: Dysfunkcjonalne korzystanie z internetu – przegląd badań [Dysfunctional Internet use – Review of research], doi: 10.7366/1896180020143101, s. 378–395; Anna Studzińska, Bogdan Wojciszke: Przekonania o genezie różnic płci a legitymizacja nierówności kobiet i mężczyzn [Beliefs in origins of sex differences and legitimization of inequality of men and women], doi: 10.7366/1896180020143102, s. 396–408; Edyta Biełous, Jerzy Trzebiński: Nadzieja podstawowa a wizje świata społecznego [Basic trust and beliefs about social world], doi: 10.7366/1896180020143103, s. 409–421; Klara Królewiak, Monika Wróbel: Poczuję to, co ty, jeśli cię polubię? Wpływ atrakcyjności interpersonalnej na zarażanie afektywne [Will I feel the way you do, because I like you? The influence of interpersonal attraction on affect contagion], doi: 10.7366/1896180020143104, s. 422–436; Joanna Barlińska, Piotr Szarota: Światopogląd a style randkowania [Worldview and dating styles], doi: 10.7366/1896180020143105, s. 437–444; Małgorzata Niesiobędzka: Jak wzmocnić dyscyplinę podatkową? Wpływ charakteru komunikatu perswazyjnego i moralności podatkowej na zachowanie podatników [How to enhance fiscal discipline? The impact of nature of persuasive message and tax morale on taxpayers’ behavior], doi: 10.7366/1896180020143106, s. 445–454; Kamil Imbir, Magdalena Rutniewska: Rola emocji (automatycznych vs. refleksyjnych) w procesach intuicyjnych ocen społecznych [The role of automatic vs. reflective emotions in intuitive social judgents], doi: 10.7366/1896180020143107, s. 455–465.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Część I. Teoretyczne podstawy mechanizmów twórczości plastycznej 1. Plastyka jako dziedzina twórczości: Człowiek jako istota twórcza; Twórczość – kryteria i kategorie twórczości plastycznej; Plastyka jako język wypowiedzi i społecznej komunikacji; 2. Osobowościowe uwarunkowania twórczości plastycznej: Psychopatologiczne poglądy na genezę twórczości plastycznej; Twórczość plastyczna w świetle psychologii głębi; Próby wyjaśnienia genezy twórczości plastycznej na podstawie teorii samorealizacji osobowości; Badania empiryczne nad osobowością twórczą plastyków; Modele psychiki ludzkiej; Twórczość plastyczna w świetle psychologii poznawczej; Wybitni intelektualiści jako twórcy dzieł plastycznych; Wpływ różnic indywidualnych na twórczość plastyczną; Systemowe ujęcie uzdolnień plastycznych na podstawie modeli interakcyjnych; Teorie systemów i ich wpływ na ujmowanie koncepcji psychiki ludzkiej; Wpływ modeli interakcyjnych na pojmowanie struktury uzdolnień plastycznych. Część II. Rozwój twórczości plastycznej dzieci i młodzieży 1. Rys historyczny badań nad twórczością plastyczną dzieci i młodzieży 2. Plastyka dzieci i młodzieży jako twórczość artystyczna 3. Okresy i fazy w twórczości plastycznej dzieci i młodzieży: Okresy i fazy rozwoju twórczości plastycznej dzieci i młodzieży – synteza wybranych poglądów; Rozwój kolorystyki w twórczości plastycznej dzieci i młodzieży w świetle dotychczasowych poglądów; Psychospołeczne uwarunkowania kryzysów w twórczości plastycznej młodzieży w świetle dotychczasowego piśmiennictwa. 4. Dotychczasowe metody analizy wytworów plastycznych; 5. Problemy, hipotezy i metody własnych badań: Problemy i hipotezy badawcze; Metody badań własnych i ich charakterystyka; Zakres i populacja osób badanych. 6. Psychologiczna analiza i charakterystyka formy i treści wypowiedzi plastycznych dzieci i młodzieży na podstawie własnych badań empirycznych: Bazgroty dzieci w wieku poniemowlęcym; Twórczość plastyczna dzieci wieku przedszkolnego; Twórczość plastyczna dzieci młodszego wieku szkolnego; Twórczość plastyczna dzieci w średnim i starszym wieku szkolnym. 7. Analiza kryzysu w twórczości plastycznej dzieci i młodzieży: Istota i objawy zjawisk kryzysowych; Czynniki warunkujące zjawisko kryzysu w twórczości plastycznej dzieci i młodzieży; Próby przezwyciężania kryzysu twórczości plastycznej dzieci i młodzieży w praktyce szkolnej. 8. Próby określenia typologii postaw twórczych na podstawie analizy materiałów z badań empirycznych: Analiza wyników badań empirycznych; Refleksje końcowe. 9. Wnioski. Część III. Funkcje twórczości plastycznej w życiu człowieka 1. Funkcje rozwojowo-edukacyjne w twórczości plastycznej: Funkcja – znaczenie pojęcia; Edukacyjna funkcja twórczości plastycznej. 2. Twórczość plastyczna jako projekcja osobowości: Ekspresja a twórczość plastyczna; Projekcja jako metoda badania w psychologii; Projekcja twórcza; Struktura wytworów plastycznych a język projekcji; Struktura wytworu plastycznego (S. Popek); Analiza projekcyjnych wyznaczników w wybranych testach rysunkowych; Kolor jako znak i wartość w projekcji; Ekspresja plastyczna dzieci jako informacja projekcyjna. 3. Twórczość plastyczna w psychoterapii: „Psychoterapia” i pojęcia pokrewne; Terapia w procesie twórczości plastycznej w sytuacji indywidualnej i społecznej; Regulacyjna moc twórczości plastycznej; Przykładowe programy; Zakończenie; Bibliografia; Spis schematów; Spis tabel; Spis wykresów; Wykaz ilustracji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kształtowanie kultury organizacyjnej- trendy: Kształtowanie marki organizacji przez kulturę organizacyjną firmy; Wielokulturowość w organizacji- wyzwania dla zarządzania; 2. Rozwijanie systemów zarządzania potencjałem społecznym- kierunki: Zarządzanie kompetencjami zawodowymi pracowników w nowoczesnych organizacjach; Nowe tendencje w podejściu do szkoleń w organizacji; 2. Jednostka w organizacji- nowe zagadnienia: Zaangażowanie w pracy i organizacji- przegląd problematyki i narządzi pomiaru; Strategie pomocy emocjonalnej- konstrukcja i trafność Skali Pracy Emocjami; 4. Kształtowanie wizerunku organizacji i marki- nowe możliwości i metody: Wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa- przegląd pojęć i metod pomiaru; O roli i znaczeniach marki produktu w kontekście nowoczesnych organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia zarządzania w organizacji / red. nauk. Anna Maria Zawadzka. - Wyd. 1 - 1 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2014. - 303, [1] s. : rys. , tab. ; 21 cm.
1. Kształtowanie kultury organizacyjnej- trendy: Kształtowanie marki organizacji przez kulturę organizacyjną firmy; Wielokulturowość w organizacji- wyzwania dla zarządzania; 2. Rozwijanie systemów zarządzania potencjałem społecznym- kierunki: Zarządzanie kompetencjami zawodowymi pracowników w nowoczesnych organizacjach; Nowe tendencje w podejściu do szkoleń w organizacji; 2. Jednostka w organizacji- nowe zagadnienia: Zaangażowanie w pracy i organizacji- przegląd problematyki i narządzi pomiaru; Strategie pomocy emocjonalnej- konstrukcja i trafność Skali Pracy Emocjami; 4. Kształtowanie wizerunku organizacji i marki- nowe możliwości i metody: Wizerunek i reputacja przedsiębiorstwa- przegląd pojęć i metod pomiaru; O roli i znaczeniach marki produktu w kontekście nowoczesnych organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Tow. Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego ; 117)
Cz. I. Rozumienie przekazu audiowizualnego: Znaczenie oceny realizmu przekazu dla zrozumienia oraz efektów kontaktów z przekazem audiowizualnym; Rozumienie treści komunikatów medialnych w zależności od ich formy, spójności i czasu odtwarzania; Rozumienie przekazu audiowizualnego zawierającego "tekst taśmowy" (TV-ticker) przez osoby zależne od pola; Rozwój zdolności myślenia metaforycznego u dzieci w okresie średniego dzieciństwa a rozumienie treści obrazowych z okolicy cięć montażowych; Fluktuacja uwagi wzrokowej na ekranie telewizora a rozumienie filmu niemego przez dzieci przedszkolne; Cz. II. Z pogranicza psychologii, teorii filmu i aksjologii: W pętli zapomnienia. Analiza narracyjna filmu Memento Christophera Nolana; Poznawcze i emocjonalne zaangażowanie widza w film fabularny w zależności od typu bohatera; Aksjologiczne uwarunkowania telewizji regionalnych; Cz. III. Perswazja w mediach audiowizualnych: Strach i lęk w reklamie politycznej; Formy i funkcje humoru w telewizji; Istotne znaczenie nieistotnych "ozdobników": wpływ informacji kontekstowej na postawę wobec treści wiadomości telewizyjnej; Cechy strukturalne przekazu reklamowego a zaangażowanie konsumenta
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.77 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej