E-kultura: Historyczność i środki jej wyrazu. Przeszłość, teraźniejszość i perspektywy przyszłości; Księga, biblioteka, pamięć: metafory Internetu; Etnologiczna kategoria "terenu" a Internet; Estetyka www- od sztuki w Internecie do sztuki publicznej; Culture jamming w sieci, czyli jak zagłuszyć kulturę konsumpcyjną w czasach Internetu; Nowe przestrzenie wolności. Internet a Zycie literackie w Rosji; E-nauka: Historia nauki w Internecie- rozważania metodologiczne; Kształcenie na odległość- perspektywa związana z rozwojem technologii informatycznych; Wpływ edukacji medialnej w RPA na poziom i jakość nauczania; E-matematyka kontra matematyka w szkolnej ławce; E-społeczeństwo: Nowe media jako czynnik rozwoju społeczno-ekonomicznego; E-religijność. Nowe wyzwanie, nowe możliwości; Gry komputerowe- digitalny instrument tożsamościowej kreacji; Psycholog w cyber-mieście. Możliwość weryfikacji hipotez na temat relacji człowiek- środowisko w modelach wirtualnych; Na ile narracja współczesnego człowieka staje się hipernarracją?; "Virtual realisty" czy "Real virtuality"? Uczestnictwo w świecie czatu internetowego jako sfera aktywności ludycznej współczesnego człowieka; Rzeczywista nierzeczywistość. Czaty, blogi, fora internetowe- nowa przestrzeń komunikacji społecznej; Kłamstwo w sieci; E-komunikacja a interakcja seksualna; Uzależnienie od Internetu- zasięg, formy, zagrożenia; E-misja posthumanizmu; E-mancypacja. Przyczynek do krytyki medialnej i intelektualnej recepcji internetu
1.Postkartezjański model szkolnictwa wyższego, 2.Edukacja w obliczu przemian. Edukacja a zmiany polityczno-ekonomiczne i technologiczne we współczesnym świecie, 3.Zaangażowanie niepaństwowych uczelni wyższych w rozwój loklany i regionalny w latach transformacji, 4.Cele i metoda Programu Rozwoju Małych Miast - edukacja jako czynnik rozwoju społeczności loklanych, 5.Program Rozowju Małych Miast we Fromborku, 6.Program Rozowju Małych Miast w Bieczu, 7.Interwencja społecno-edukacyjna w środowisku loklanym: doświadczenia dotychczasowe
Inspiracją do powstania książki była potrzeba podzielenia się z Czytelnikiem obserwacjami oraz naukową refleksją nad współczesną wielokulturową rzeczywistością społeczną i współtworzącym ją człowiekiem. Autorka łączy prezentowaną problematykę z postulatem naprawy relacji międzyludzkich i międzykulturowych poprzez zgodę na powszechną realizację idei zrównoważonego rozwoju, którą postrzega jako niezbędny dziś cel aktywności społeczności globalnej. Sugeruje wykorzystanie edukacji międzykulturowej, dostrzegając w niej najbardziej uzasadnione narzędzie wychowawcze, aby wielokulturowa społeczność globu dokonała zmiany swoich postaw i wybrała odbudowę podstawowych środowisk życia ludzi (przyrodniczego, kulturowego, społecznego i gospodarczego) na zasadach harmonii i współbycia, z odrzuceniem narracji zysku, rabunkowej gospodarki, przymusu rywalizacji oraz niechęci wobec drugiego człowieka. Znaczącym i nowatorskim spojrzeniem na wyzwania zrównoważonego rozwoju jest odwołanie się do obszaru kultury, który jest jednym z głównych, a zarazem najczęściej pomijanych filarów koncepcji zrównoważenia.
Inspiracją do powstania książki była potrzeba podzielenia się z Czytelnikiem obserwacjami oraz naukową refleksją nad współczesną wielokulturową rzeczywistością społeczną i współtworzącym ją człowiekiem. Autorka łączy prezentowaną problematykę z postulatem naprawy relacji międzyludzkich i międzykulturowych poprzez zgodę na powszechną realizację idei zrównoważonego rozwoju, którą postrzega jako niezbędny dziś cel aktywności społeczności globalnej. Sugeruje wykorzystanie edukacji międzykulturowej, dostrzegając w niej najbardziej uzasadnione narzędzie wychowawcze, aby wielokulturowa społeczność globu dokonała zmiany swoich postaw i wybrała odbudowę podstawowych środowisk życia ludzi (przyrodniczego, kulturowego, społecznego i gospodarczego) na zasadach harmonii i współbycia, z odrzuceniem narracji zysku, rabunkowej gospodarki, przymusu rywalizacji oraz niechęci wobec drugiego człowieka. Znaczącym i nowatorskim spojrzeniem na wyzwania zrównoważonego rozwoju jest odwołanie się do obszaru kultury, który jest jednym z głównych, a zarazem najczęściej pomijanych filarów koncepcji zrównoważenia.
1. Edukacja, 2. RP a UE - edukacja, 3. Kultura, 4. RP a UE - kultura, 5. Sport, 6. RP a UE - sport, 7. Społeczeństwo informacyjne, 8. RP a UE - Społeczeństwo informacyjne
1. Socjologia jako dyscyplina naukowa, 2. Historia socjologii, 3. Kultura, 4. Regulacja społeczna, 5. Zbiory, zbiorowość i grupy społeczne, 6. Struktura społeczna, 7. Religia, 8. Rodzina, 9. Społeczne problemy zdrowia, 10. Instytucja życia gospodarczego, 11. Zachowania zbiorowe, 12. Państwo i naród
R.I Socjologia jako dyscyplina naukowa, R.II Rola socjologii w poznawaniu i rozumieniu rzeczywistości społecznej, R.III Człowiek jako istota społeczna, R.IV Kulturowe podstawy życia społecznego, R.V Więź społeczna - jej tworzenie się i przejawy, RT.VI Struktury społeczne - zagadnienia ogólne, R.VII Struktury społeczne - egzemplifikacje, R.VIII Wybrane metody i techniki badań socjologicznych stosowane w pracy socjalnej
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Wprowadzenie w tematykę pracy i przyjęta metodologia. Rozdział 2. Miejsce etyki w dzisiejszej rzeczywistości społecznej. Rozdział 3. Etyczność policyjna z perspektywy etyki administracji. Rozdział 4. Etyczność funkcjonariusza polskiej policji: geneza i pola zagrożeń. Rozdział 5. Idee a świat społeczny. Implementacja idei poprzez trening psychologiczny. Rozdział 6. Wybrane elementy socjologii i filozofii prawa. Rozdział 7. Teoria zarządzania: wartości a kultura organizacyjna. Rozdział 8. Idealna biurokracja Maxa Webera i jej krytyka u Krzysztofa Mertona. Rozdział 9. Niektóre dalekowschodnie wątki kultury bezpieczeństwa w dobie globalizacji. Zakończenie. Wnioski i postulaty. Bibliografia.
1. Wartości ogólnokulturowe, 2. Wartości narodowe, 3. Wartości religijne, 4. Wartości w perspektywie integracji europejskiej, 5. Wartości w perspektywie regionu Podkarpacia, 6. Wartosci akademickie
1. Rzeczywistość telewizyjnych dyskursów - fenomenologia telewizyjnego medium; 2. Transformacja telewizji - telemorfoza oraz status telewizji; 3. Self-Television - autoreferencyjna natura telewizji; 4. Telewizja śniadaniowa - koncepcje telewizji bezpośredniego przekazu; 5. Telewizja rozrywkowa- rozrywkowa koncepcja telewizji; 6. Teleporadnictwo - kultywacja i znaczenia zmian w życiu indywidualnym oraz społecznym; 7. Teleinterwencjonizm - wizualizacja i inscenizacja problematyki społecznej i instytucjonalnej; 8. Telesocjonwesy - wyjaśnienie i interpretacja rzeczywistości; 9. Teleświat medyczny - medykalizacja codzienności i diagnozowanie stanu organizmu społecznego; 10. Telekulinaria - popularyzacja gotowania w telewizji; 11. Telewizyjni bohaterowie Kasia i Tomek- negocjacyjny styl życia w kulturze konsumpcyjnej; 12. Telewizyjne pokolenie "Magdy M." - styl życia reprezentantów pokolenia trzydziestolatków; Zakończenie: Telewizja w metaforach codzienności - społeczny i kulturowy fenomen telewizji.
Zawiera: Część analityczna: Wartość a pieniądz; Substancjalna wartość pieniądza; Pieniądz w szeregach celów; Część syntetyczna: Wolność indywidualna; Ekwiwalent pieniężny wartości osobowych; Styl życia; Posłowie.
Kultura organizacyjna - co to takiego? Trzy poziomy kultury organizacyjnej; O sztuce budowania, czyli kultura organizacyjna to nie tylko wewnętrzna sprawa firmy; Jak pielęgnować kulturę organizacyjną; Kultura organizacyjna a zmiany w firmie; Fuzje i wykupy przedsiębiorstw, czyli jak walczyć z niezgodnością kultur.
1. Funkcje komunikacji społecznej, 2. Komunikacja między kulturowa w kontekście integracji europejskiej, 3. Reguły i działania komunikacyjne w sferze publicznej świat a społecznego, 4. Mediacje jako element komunikacji politycznej w społeczeństwie obywatelskim, 5.Zaufanie jako podstawa kapitału społecznego, 6. Polskie przedsiębiorstwa wobec strategii Public relations, 7. Komunikacja polityczna-nowe wyzwania dla aktorów polskiego życia politycznego, 8. Miejsce marketingu społecznego w organizowaniu społeczności lokalnej. Teoria i praktyka , 9. Komunikowanie o problemach społecznych a rozwój społeczności lokalnych, 10. Bariery komunikowania przy rozwiązywaniu problemów społecznych-na podstawie badań
epmirycznych w instytucjach pomocy społecznej, 11.Ge nder w badaniach komunikowania masowego, 12.Językowy i
obrazowy świat kobiet i mężczyzn na przykładzie prasy
rozrywkowej dla nich przeznaczonej, 13.Politycy w ocz ac twórców przekazów medialnych.Wzorzec postulowany, 14.Zachowania społeczne a sfera racjonalnych wyborów-a spekt komunikacji społecznej, 15.Próba przedstawienia procesu negocjacji towarzyszącego wydarzeniom ekonomi czym. 16.Wpływ statusu społeczno-zawodowego rodziców n a dokonywanie przez młodzież wybory edukacyjne
1. Czas, przestrzeń i działalność człowieka, 2. Globalizacja, 3. Globalna fabryka, 4. Nowoczesne technologie a globalizacja, 5. Społeczeństwo i kultura w zglobalizowanym świecie, 6. Globalne ocieplenie, 7. zagłada wilgotynych lasów równikowych, 8. Pustynnienie, 9. Geograficzne badania nad rozowjem
1. Wprowadzenie: Granice, narody i państwa. 2. Granice państwowe i społeczno-kulturowe w antropologii. 3. Inne ujęcia problematyki granic, narodów i państw. 4. Symbole i rytuały władzy. 5. Gospodarka wywrotowa. 6. Przekraczanie granic a transformacja wartości i ludzi. 7. Polityka ciała. 8. Podsumowanie: Kultury nadgraniczne a kryzys państwa narodowego.
Dziedziczenie pozycji społecznej i ruchliwość międzypokoleniowa w latach 1987-1999; Pochodzenie społeczne a poziom wykształcenia; Związek pozycji zawodowej z wykształceniem; Co różnicuje dochody? Hierarchia dochodów i statusu materialnego; Elementy nowego stylu.
1. Hiperskok: Paradoks nagłej zmiany; Nowa wspaniała sieć; Najbliższe przestrzenie rynkowe; 2. Pięć nieciągłości: Wojowanie o uwagę; Wieczne teraz; Prorocy rozmachu; Kultura mashup; Zaufanie jako nowy środek płatniczy; 3. Najbliższy zakręt: Pokolenie bańki internetowej; Hiperskok ku rozwojowi; Czas przyszły dokonany