Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(44)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(41)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje fachowe
(7)
Czasopisma
(3)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(35)
tylko na miejscu
(23)
Placówka
Wypożyczalnia
(35)
Czytelnia
(23)
Autor
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Białoszewski Dariusz
(2)
Błędowski Piotr
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Hallada Marek
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Karpińska Anna
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Kwiatosz Karolina
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lulek Barbara
(2)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- )
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Stopolska Joanna
(2)
Szempruch Jolanta
(2)
Szlosek Franciszek (1943- )
(2)
Urbańska Magda
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Andrzejczak Aldona
(1)
Attard Tonna Michelle
(1)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Buchner-Jeziorska Anna
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Błażejowski Henryk
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Chodkowski Zbigniew
(1)
Chojnacki Jan
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(1)
Czopek Jakub
(1)
Day Christopher
(1)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(1)
Derda Ahata
(1)
Derda Olga
(1)
Desperak Marta
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Drogosz-Zabłocka Elżbiera
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dziewulak Dobromir (1958- )
(1)
Ferdyn Emanuel
(1)
Forma Paulina
(1)
Furman Joanna
(1)
Gerlach Ryszard
(1)
Gerlach Ryszard (1955- )
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Gromadzka Monika
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzonka Grzegorz
(1)
Gurba Ewa
(1)
Górecka Halina
(1)
Idem Magdalena
(1)
Iwanowska-Maćkowiak Mariola
(1)
Jakimiuk Beata
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Kaczmarek Anna
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Karpińska Anna (1958- )
(1)
Kic-Drgas Joanna
(1)
Kincel Adam
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kocór Maria
(1)
Kolisko-Nagły Małgorzata
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Kossowska Małgorzata
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kotlorz Dorota
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik-Paluch Katarzyna
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kubiak Martyna
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kulej Wiktoria
(1)
Kuźnik Marek
(1)
Kwiatkowski Stefan M
(1)
Laskowska Izabela
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Marten Zbigniew
(1)
Marzec Bożena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(13)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(45)
Język
polski
(43)
angielski
(2)
Temat
Nauczyciele
(16)
Kształcenie
(14)
Kształcenie ustawiczne
(12)
Kształcenie zawodowe
(10)
Szkolnictwo wyższe
(10)
Szkolnictwo zawodowe
(10)
Pedagogika pracy
(7)
Poradnictwo zawodowe
(7)
Kształcenie nauczycieli
(6)
Szkolenie zawodowe
(6)
Kompetencje zawodowe
(5)
Szkolnictwo
(5)
Zawód
(5)
Erasmus+ (program)
(4)
Jakość kształcenia
(4)
Oświata
(4)
Rozwój zawodowy
(4)
Rynek pracy
(4)
Studenci
(4)
Absolwenci szkół wyższych
(3)
Kwalifikacje zawodowe
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Praca
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Uczenie się
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wychowanie
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
Doskonalenie zawodowe
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Innowacje pedagogiczne
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Kształcenie za granicą
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Mobilność edukacyjna
(2)
Młodzi dorośli
(2)
Nauczanie dorosłych
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Pedagodzy
(2)
Pokolenie Z
(2)
Rodzice
(2)
Samokształcenie
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Szkolnictwo wojskowe
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Uczniowie
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Uznawalność wykształcenia i kwalifikacji zawodowych
(2)
Wiatrowski, Zygmunt (1928- )
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Absolwenci szkół zawodowych
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Adopcja
(1)
Agresywność
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Altruizm
(1)
Andragogika
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Arteterapia
(1)
Awans zawodowy
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Cele życiowe
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Coaching
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dogoterapia
(1)
Dojrzałość psychiczna
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dorosłość
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dzieciństwo
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko zdolne
(1)
E-learning
(1)
Edukacja europejska
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Egalitaryzm
(1)
Emergentyzm
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(12)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
1901-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(18)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Europa
(2)
Irlandia
(2)
Ukraina
(2)
Austria
(1)
Czechy
(1)
Dania
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Grecja
(1)
Hiszpania
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Malta
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Portugalia
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Słowacja
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(16)
Opracowanie
(5)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Księga pamiątkowa
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Podręcznik
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Encyklopedia
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(28)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Nauka i badania
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Psychologia
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
45 wyników Filtruj
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 21/2020)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Wybrane aspekty sytuacji szkolnej uczniów z zespołem Aspergera; Nauczyciel i uczeń wobec ery konwergencji medialnej; Kreatywne wykorzystanie potencjału wirtualnej rzeczywistości w dydaktyce; Resentyment a społeczna akceptacja rodzin wielodzietnych. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Obserwacja etnograficzna w kształceniu nauczycieli wczesnej edukacji; Po co jest szkoła? Funkcje szkoły z perspektywy kandydatów do zawodu nauczyciela; Rodzice w przestrzeni szkolnej; Dziecięce prace graficzne jako źródło informacji o rodzinie; Myśli i groźby samobójcze jako elementy zachowań presuicydalnych przejawiane u osób pozbawionych wolności. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: The development paths of hermeneutic competences: the end of an alibi, the beginning of a “sunny adventure”; Information and communication technology in the life of university students - future pre-school and first grade of primary school teachers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 18/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Role pedagogiki w rozwiązywaniu problemów współczesnego człowieka; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Edukacja dorosłych w kontekście globalnego i wielokulturowego społeczeństwa; Założenia logoteorii Viktora Emila Frankla a wychowanie człowieka; Szkoła jako przestrzeń wspomagania rozwoju; Możliwości wykorzystania arteterapii w edukacji zdrowotnej. II. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Pedagogical essay in academic teaching. Genesis, humanist values, and didactic expectations; Burnout syndrome of university teachers; Communication at school and its influence on the feeling of stress; Relationship to work and learning across three generations; Specifications of functioning in a close interpersonal relationship of women with the tendency of depression education in identifying the depressive tendency; Youth subcultures in the 2nd decade of the 21st century; Forms of musical education and their implementation in artistic and pedagogical systems; Pespective of postwar maternity in Poland (the example of "Moda i życie praktyczne" in the years 1946-1950); Functioning of families with children with autism and the role of non-profit institutions; Organization of educational process in schools with polish educating and the special school for deaf children in the conditions od independent Ukraine (1991-2010). Comparative aspects; Tworzenie i rozwój edukacji dla dzieci z zaburzeniami czucia na Ukrainie i w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Temat
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Wstęp. Część I. Społeczno-kulturowe warunki zmian w edukacji. Rozdział 1. Potencjał kategorii emergencji w rozpoznawaniu kwestii społeczno-humanistycznych. Rozdział 2. Zwrot edukacyjny w perspektywie kulturowej. Rozdział 3. Środowiskowe strategie profilaktyczne jako obszar zainteresowania pedagogiki społecznej. Ewolucja teorii i praktyki pedagogicznej. Część II. Edukacja w okresie dzieciństwa a przyszłe losy człowieka. Rozdział 1. Ochrona dziecka i dzieciństwa? Niektóre, wybrane aspekty. Rozdział 2. Oczekiwania rodziców i nauczycieli w obszarze zaangażowania w proces edukacji dziecka. Afirmacja pozoru współpracy. Rozdział 3. Grupa wielowiekowa szansą na adaptację dziecka do warunków przedszkola. Rozdział 4. Plany życiowe młodszych uczniów. Część III. Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze we współczesnej szkole. Rozdział 1. W kręgu problemów wychowawczych współczesnej szkoły - recepcja postaw uczniów przez nauczycieli wybranych placówek oświatowych. Rozdział 2. Mediator w szkole - szansa na porozumienie w konfliktach szkolnych i rówieśniczych. Rozdział 3. Dlaczego edukacja muzyczna jest ważna? Rozdział 4. Komputer w małej szkole. Rozdział 5. Animatorzy kultury jako wychowawcy dzieci i młodzieży. Część IV. Wychowanie moralne w edukacji człowieka. Rozdział 1. Rola wartości etycznych we współczesnym świecie a wpływy wychowania i środowisko życia jednostki. Rozdział 2. Dialog w wychowaniu do wartości w szkole. Rozdział 3. Przyszłe nauczycielki wobec aktywności prospołecznej jako celu wychowania moralnego ucznia. Część V. Edukacja zdrowotna, profilaktyka i terapia. Rozdział 1. Wybrane aspekty procesu wychowania fizycznego w opinii dzieci i młodzieży bydgoskich szkół. Rozdział 2. Aktywność fizyczna u dzieci w wieku szkolnym jako profilaktyka wad postawy. Rozdział 3. Wiedza i nawyki żywieniowe dzieci w wieku szkolnym w zakresie gospodarki wapniowo-fosforanowej. Rozdział 4. Rola muzyki w wychowaniu, edukacji i terapii uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rozdział 5. Wybrane metody zooterapii w leczeniu dzieci z autyzmem. Część VI. Edukacja wyższa w toku przemian cywilizacyjnych. Rozdział 1. Przemiany szkolnictwa wyższego - między globalnymi procesami a tradycją. Rozdział 2. Czas pandemii czasem innowacyjności, kreatywności i próby nauczyciela akademickiego. Rozdział 3. Wolność, Tomku, w swoim domku? Uwarunkowania warsztatu pracy i nauki na studiach pedagogicznych w czasach pandemii. Rozdział 4. Przygotowanie zawodowe kadry oficerskiej polskich sił zbrojnych. Rozdział 5. Badania losów absolwentów Akademii Sztuki Wojennej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Podjęta tematyka rozważań sytuuje się na styku dwóch dużych obszarów dociekań pedagogicznych. Z jednej strony obejmuje problem pedeutologiczny, dociekając, w jakie kompetencje powinien być wyposażony współczesny nauczyciel, z drugiej zaś – aktualne problemy teorii wychowania estetycznego przez zawężenie podmiotu badań do nauczycieli muzyki.
W pierwszej rozdziale skoncentrowano się na roli technologii informacyjno-komunikacyjnej we współczesnej pedagogice, ze specjalnym uwzględnieniem edukacji estetycznej, co każe również zastanowić się nad obecnością nowych mediów w sztuce. Przedstawione są tu stanowiska zarówno pedagogów, jak i teoretyków sztuki (tu głównie Ryszarda W. Kluszczyńskiego) na temat udziału nowych mediów w obydwu rozpatrywanych obszarach.
Drugi rozdział dotyczy pojęcia kompetencji informatycznych nauczyciela muzyki. Opisano w nim kompetencje oraz poddano analizie dokumenty określające postulowany stan kompetencji informatycznych nauczycieli muzyki, a także ich naturalne rozwinięcie, jakim są programy kształcenia kandydatów na nauczycieli muzyki w uczelniach regionu łódzkiego.
W kolejnym rozdziale zawarto metodologię badań, zarówno ilościowych, jak i jakościowych. Oprócz przedmiotu badań, celów, metod, technik, narzędzi, omówiono również samą organizację badań.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej