Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(27)
IBUK Libra
(7)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(26)
E-booki
(8)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(22)
tylko na miejscu
(18)
Placówka
Wypożyczalnia
(22)
Czytelnia
(18)
Autor
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(3)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Kwiatosz Karolina
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Stasiak Makary K
(2)
Zawiślak Aleksandra
(2)
Zrałek Maria (1948- )
(2)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Balon Urszula
(1)
Bednarczyk Henryk
(1)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(1)
Bernat Rafał
(1)
Biesok Grzegorz
(1)
Bogusz Marta
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Buchner-Jeziorska Anna
(1)
Bugaj Justyna M
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Błoński Krzysztof
(1)
Celej Piotr (1981- )
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cichoń Kamil
(1)
Dziadkowiec Joanna M
(1)
Gajewska Paulina
(1)
Gródek-Szostak Zofia
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Górniewicz Józef
(1)
Huczek Marian (1939-2023)
(1)
Janusz Anna
(1)
Jefmański Bartłomiej
(1)
Jung Elżbieta
(1)
Karpińska Anna
(1)
Klimczok Monika
(1)
Klimiuk Ewa
(1)
Knapik Alina
(1)
Kowalczuk Karol
(1)
Kozłowska Irena
(1)
Krajewska Anna (1956- )
(1)
Krzepicka Alicja
(1)
Król Karol
(1)
Kupny Weronika
(1)
Kusterka-Jefmańska Marta
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Madalińska-Michalak Joanna
(1)
Madalińska-Michalak Joanna (1965- )
(1)
Majewski Kamil
(1)
Makowski Michał
(1)
Mararski Maciej
(1)
Mazurek-Łopacińska Krystyna (1951- )
(1)
Michałek Janusz
(1)
Motnyk Marcin
(1)
Olma Bartosz
(1)
Olma Małgorzata
(1)
Palak Zofia
(1)
Plewka Czesław (1947- )
(1)
Pobojewska Aldona
(1)
Pochopeń Jolanta
(1)
Próchnicka Maria
(1)
Rosowska Agata
(1)
Ruta Przemysław
(1)
Seroka-Stolka Oksana
(1)
Shklyar Arkady
(1)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(1)
Sobel Tomasz
(1)
Stachowiak-Kudła Monika
(1)
Stalewski Tadeusz
(1)
Stefanów Piotr
(1)
Stolarska Agnieszka
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Szczęch Norbert
(1)
Szewczyk Irena
(1)
Szmidt Krzysztof J
(1)
Słysz Aleksander
(1)
Tarapata Jolanta
(1)
Tarnacka Agata
(1)
Tomczyk Anna
(1)
Widera Zbigniew
(1)
Woch Marek
(1)
Wujczyk Marcin
(1)
Wyród-Wróbel Jolanta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(33)
angielski
(2)
Temat
Jakość kształcenia
(16)
Szkolnictwo wyższe
(16)
Kształcenie
(7)
Niepełnosprawni
(5)
Efektywność nauczania
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Kompetencje zawodowe
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Zarządzanie jakością
(3)
Absolwenci szkół wyższych
(2)
Deklaracja bolońska (1999)
(2)
Erasmus+ (program)
(2)
Kształcenie zawodowe
(2)
Nauczyciele
(2)
Reklama
(2)
Rozwój zawodowy
(2)
Szkolenie zawodowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Zarządzanie oświatą
(2)
Zawód
(2)
Absolwenci szkół zawodowych
(1)
Administracja skarbowa
(1)
Banki
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dojrzałość psychiczna
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Europejski Obszar Szkolnictwa Wyższego
(1)
Ewaluacja
(1)
Globalizacja
(1)
Innowacje
(1)
Internet
(1)
Jakość życia
(1)
Kryzys
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kształcenie podyplomowe
(1)
Las
(1)
Ludzie starzy
(1)
Marketing
(1)
Mobilność edukacyjna
(1)
Młodzież głucha
(1)
Młodzież niepełnosprawna
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nauczanie
(1)
Nauka
(1)
Niedojrzałość psychiczna
(1)
Niedostosowanie społeczne
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
(1)
Opracowanie
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Pedagogika
(1)
Pierwsza praca
(1)
Podejmowanie decyzji
(1)
Polityka oświatowa
(1)
Polska Rama K
(1)
Prawo o szkolnictwie wyższym
(1)
Renta socjalna
(1)
Rozwój zrównoważony
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Społeczeństwo informacyjne
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkolnictwo niepubliczne
(1)
Uniwersytety
(1)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie publiczne
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zatrudnienie wspomagane
(1)
Zielona gospodarka
(1)
Życie akademickie
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1989-2000
(3)
1901-2000
(2)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Europa
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(12)
Opracowanie
(4)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Monografia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(10)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
35 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; R. 1 Samorząd terytorialny jako podmiot polityki oświatowej: Pojęcie samorządu terytorialnego; Polityka oświatowa jako składowa polityki społecznej; Uwarunkowania polityki oświatowej; Zadania oświatowe jednostki samorządu terytorialnego; Jakość kształcenia i jej determinanty. Perspektywa samorządowa; R. 2 Akredytacje środowiskowe i konkursy jakość w modelu zarządzania publicznego. Studium przypadku Konkurs „Samorządowy Lider Edukacji”: Zarządzanie – wprowadzenie definicyjne; Zarządzanie publiczne w perspektywie teoretycznej; Zarządzanie jakością; Konkursy jakości i ich rola w systemach zarządzania jakością; Rola konkursów jakości w zarządzaniu publicznym jednostki samorządu terytorialnego; Program „Samorządowy Lider Edukacji” jako instrument podnoszenia efektywności zarządzania oświatą na poziomie lokalno-regionalnym; Konkurs „Samorządowy Lider Edukacji” jako instrument marketingu terytorialnego; R. 3 Wnioski z akredytacji w Programie „Samorządowy Lider Edukacji” 2020/2021; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 352/354 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 352/354 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Kultura akademicka : koniec utopii? / Łukasz Sułkowski. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2016. - 220 S. : ilustracje ; 24 cm.
Zawiera: Wstęp. 1. Od uniwersytetu humboldtowskiego do uniwersytetu przedsiębiorczego. 1.1. Długa tradycja uniwersytecka. 1.2. Uniwersytet typu humboldtowskiego. 1.3. Transformacje uniwersytetu. 1.4. Uniwersytet przedsiębiorczy. 2. Od kultury akademickiego zaufania do kultury kontroli. 2.1. Kultura pod presją zmian. 2.2. Kultura jakości akademickiej. 2.3. Proces zmiany kulturowej. 2.4. Krytycznie o kulturze kontroli. 2.5. Polska kultura akademicka. 3. Od elitarnego do masowego dostępu do edukacji. 3.1. Upowszechnienie kształcenia wyższego. 3.2. Model uniwersalnego kształcenia. 3.3. Negatywne skutki upowszechnienia kształcenia wyższego. 3.4. Umasowienie studiów w Polsce. 4. Od „samorządu akademickiego” do zarządzania uniwersytetu. 4.1. Koncepcja governance uniwersytetu. 4.2. Modele ładu uniwersyteckiego. 4.3. Ewolucja nadzoru nad uniwersytetami. 4.4. Kształtowanie governance uczelni na przykładzie USA. 4.5. Polski model systemu nadzoru i zarządu nad uniwersytetami. 5. Od kultury akademickiej do kultury jakości. 5.1. Schyłek tradycyjnej kultury akademickiej. 5.2. Kultura jakości w uczelni wyższej. 5.3. Kultura odpowiedzi. 5.4. Kultura reaktywna. 5.5. Kultura regeneracji. 5.6. Reprodukcyjna kultura jakości. 5.7. Kultura uniwersytetu a kultura jakości. 6. Od odpowiedzialności do policzalności w edukacji wyższej. 6.1. Accountability uniwersytetu. 6.2. Rachunkowość i autonomia uniwersytetów. 6.3. Ograniczenia accountability w uczelniach wyższych. 6.4. Miary efektywności uniwersytetu. 7. Od kultury akademickiej do zarządzania jakością kształcenia. 7.1. Rozumienie zarządzania jakością kształcenia. 7.2. W kierunku zarządzania jakością. 7.3. Zmiany w systemach jakości kształcenia. 7.4. Metody zarządzania jakością kształcenia w uczelni wyższej. 7.5. Metody biznesowe stosowane w uczelniach – krytyczna recepcja. 8. Od humanistycznej do neoliberalnej idei uniwersytetu. 8.1. Krytyczna narracja na temat neoliberalizmu. 8.2. Neoliberalna wizja uniwersytetu? 8.3. Wartość krytycyzmu w refleksji nad neoliberalizmem. 8.4. Praktyki neoliberalne w uniwersytetach. 8.5. Neoliberalna orientacja w polskich uczelniach. 9. Od autorytetu pracownika akademickiego do korporacyjnych systemów motywacyjnych. 9.1. Ubożejący guru? 9.2. Utrata bezpieczeństwa i perspektyw rozwoju. 9.3. Korporacyjne systemy kontrolne i biurokratyzacja uczelni. 9.4. Upadek morale i cynizm organizacyjny. 9.5. Polska perspektywa. 9.6. Kierunek zmian. 10. Od etosu nauki do nauki przemysłowej. 10.1. Etos nauki nowożytnej. 10.2. Normy nauki akademickiej. 10.3. Erozja i transformacja akademickich norm nauki. 10.4. Amerykański uniwersytet badawczy. 11. Od kształcenia intelektualisty do forsowania specjalisty. 11.1. Intelektualiści i inteligencja. 11.2. Kształcenie dla praktyki. 11.3. Nowe curriculum. 11.4. Metody zawodowego kształcenia studentów. 11.5. Elastyczne kształcenie w Polsce. 12. Od edukacji będącej „dobrem publicznym” do prywatyzacji kształcenia. 12.1. Uniwersytet producentem „dóbr prywatnych”. 12.2. Co to jest „dobro publiczne”? 12.3. Edukacja wyższa jako dobro publiczne. 12.4. Krytyka „prywatyzacji” misji uniwersytetu. 12.5. Globalny kontekst dobra publicznego. 12.6. Argumenty za dobre prywatnym. 13. Od tradycji akademickiej do organizacji postbiurokratycznej. 13.1. Kultury organizacji publicznych. 13.2. Charakterystyka kultur organizacji publicznych. 13.3. Kultura biurokratyczna versus kultura pragmatyczna. 13.4. Kultura konserwatywna versus kultura innowacyjna. 13.5. Kultura hierarchiczna versus kultura równościowa. 13.6. Kultura kolektywistyczna versus kultura indywidualistyczna. 13.7. Kultura słaba versus kultura silna. 13.8. Kultura negatywna versus kultura pozytywna. 13.9. W kierunku postbiurokracji uniwersyteckiej. 14. Od funkcjonalistycznego do wieloparadygmatycznego rozumienia kultury uniwersytetu. 14.1. Wieloparadygmatyczne podejście do kultury akademickiej. 14.2. Zmiany kultur uniwersytetów. 14.3. Wieloparadygmatyczna koncepcja kultury organiacyjnej. 14.4. Wartości kultur uniwersytetów. Podsumowanie. Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Zarządzanie , ISSN 1899-8658 ; Zeszyt 2/2012)
Półrocznik, 2003-
Wcześniejsza częstotliwość: Nieregularnie, 2000-2002
Kryzys w strefie euro; Środowisko innowacyjne źródłem rozwoju regionu; Instrumenty marketingu w działalności instytucji finansowych na przykładzie banków; Kwota, jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, oraz rażąco niska cena w świetle poglądów doktryny i orzecznictwa; Funkcje lasu w świetle preferencji konsumentów; Innowacje jako czynnik budowania wzrostu wartości przedsiębiorstwa; Determinanty trwałości kanałów dostaw w środowisku wartości dla klienta; Zarządzanie na rynku doznań w branży gastronomicznej; Wpływ reklamy na decyzje zakupowe kobiet w aspekcie badań własnych; Shopping w wydaniu singli- czas to pieniądz?; Zarządzanie wiedzą- wczesna koncepcja zarządzania przedsiębiorstwem; Poprawa skuteczności zarządzania środkami finansującymi leczenie i profilaktykę wybranych chorób nowotworowych (cz. 2 badania); Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstwa w oparciu o jego ekoinnowacyjność; Doskonalenie jakości kształcenia szkoły wyższej jako organizacji uczącej się w świetle wymogów Krajowych Ram Kwalifikacji; Rola e-biznesu w zarządzaniu łańcuchem dostaw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Modele i systemy szkolnictwa wyższego w państwach europejskich; 2. Instytucjonalne mechanizmy zapewniania jakości; 3. Wpływ instytucjonalnych mechanizmów zapewnienia jakości na autonomię szkół wyższych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; Micro-credentials w szkolnictwie wyższym oraz w obszarze kształcenia i szkolenia zawodowego; Poziom 5. Polskiej Ramy Kwalifikacji: kształcenie specjalistyczne czy studia krótkiego cyklu?; Zawody pomocnicze w szkole branżowej I stopnia – wstępna analiza i propozycje zmian; Partnerstwo na rzecz podnoszenia jakości kształcenia zawodowego w regionach – czy trójstronny model jest nadal aktualny?; Rola inteligencji emocjonalnej w procesie podejmowania decyzji zawodowych; Czy gramy już w zielone?.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uwarunkowania jakości życia osób z niepełnosprawnością. 2. 2. Problemy jakości życia osób z upośledzeniem umysłowym. 3. Pedagogika korekcyjna w kontekście jakości życia. 4. Prawda i mity o jakości życia osób z niepełnosprawnością sensoryczną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Wyrównywanie szans osób z niepełnosprawnościami na polskim rynku pracy: Obowiązek pracodawcy zapewnienia niezbędnych racjonalnych usprawnień dla pracownika niepełnosprawnego; Status przedsiębiorstw na chronionym rynku pracy; Status prawny i zadania centrum integracji społecznej. Część II. Instytucjonalny system wsparcia osób z niepełnosprawnościami: Instytucjonalne przenikanie się kompetencji dotyczących publicznych ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych w Polsce; Rola PFRON w zabezpieczaniu ekonomicznych oraz społecznych potrzeb osób niepełnosprawnych na tle systemu wsparcia instytucjonalnego; Podmioty realizujące zadania powiatu w zakresie rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudniania osób niepełnosprawnych na przykładzie Miasta Tychy; Problem kognicji sądów administracyjnych w sprawach dotyczących orzekania o niepełnosprawności; Osoby niepełnosprawne w systemie edukacji. Część III. Likwidacja barier w przestrzeni publicznej: Głosowanie korespondencyjne jako mechanizm ograniczający przymusową absencję wyborczą osób niepełnosprawnych; Charakter preferencji podatkowych dla osób niepełnosprawnych na gruncie wybranych podatków; Preferencje podatkowe dla osób niepełnosprawnych w ustawie o podatku dochodowym od osób fizycznych; Ulgi przysługujące osobom niepełnosprawnym w opłatach abonamentowych za korzystanie z odbiorników radiowych i telewizyjnych; Ulgi i przywileje osób niepełnosprawnych w korzystaniu z przejazdów środkami transportu zbiorowego; Wybrane zagadnienia prawne i praktyka dostępności witryn internetowych dla osób niepełnosprawnych; Dostępność środowiska życia osób niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 342.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 342.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Praca omawia badania dotyczące publicznych liceów ogólnokształcących w Łodzi w kontekście doskonalenia warunków sprzyjających podnoszeniu jakości kształcenia i doskonalenia ich oferty edukacyjnej. Przedstawione w książce badania zostały zainicjowane przez władze edukacyjne Łodzi. Badania miały dostarczyć władzom edukacyjnym miasta informacji na temat publicznych liceów ogólnokształcących w Łodzi w celu zmierzenia się z wyzwaniem, jakim jest dbałość o doskonalenie warunków sprzyjających podnoszeniu jakości kształcenia i doskonalenia oferty edukacyjnej w tego typu szkołach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

W prezentowanym tomie autor, pionier badań nad twórczością, zwłaszcza w kontekście edukacyjnym, zbiera wyniki swoich dotychczasowych refleksji. Czytelnik otrzymuje unikatową na polskim rynku publikację o twórczości, która zawiera opisy i analizę procesów twórczych, refleksję nad pedagogiką ich inspirowania i utrwalania, a także prezentację metod badania twórczości. Autor, zajmując się uwarunkowaniami edukacyjnymi twórczości, pokazuje również omawiane zagadnienie w szerszym kontekście społeczno-kulturowym - definiuje ważne czynniki wspierania twórczości jako postawy i sposobu działalności człowieka.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The papers, being the effect of scientific work conducted within basic and implementation research, provide a lot of interesting information in terms of cognition and application. The problems of the articles making up this Journal concentrate mainly around the issues of human capital management, ergonomics, as well as entrepreneurship and innovativeness of organizations. In the collected articles, the Reader will find a lot of theoretical approaches concerning: innovation process and the method of studying the innovative ability of an enterprise, intellectual capital management, the methods of studying and improving the quality assurance system in an organization, the application of ergonomics principles in office work and teaching students, or tourism entrepreneurship. The Journal can be an interesting and useful reference for organization and management, tourism and pedagogics theoreticians, as well as students and practicians.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI JAK KSZTAŁCIĆ SOCJOLOGÓW? Niniejszy zeszyt Przeglądu Socjologicznego jest poświęcony problemom dydaktycznym. Jakkolwiek dydaktyka dominuje w codziennej działalności nauczycieli akademickich, rzadko jest przedmiotem debaty ponadlokalnej (czyli dotyczącej bieżących spraw organizacyjnych), analizującej sens i charakter studiów socjologicznych. Jesteśmy w trakcie przemian szkolnictwa wyższego ze względu na nowe Ustawy oraz wdrażanie doświadczeń i ustaleń Unii Europejskiej (proces boloński, krajowe ramy kwalifikacyjne). Przemiany te są odpowiedzią na wyzwania współczesności. Są też przedmiotem dyskusji w środowisku socjologów, w ramach Konferencji Instytutów Socjologii, na konferencjach (m.in. w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej – listopad 2010) i na Zjeździe w Krakowie (wrzesień-2010). Takie właśnie są źródła prezentowanych tekstów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Niniejszy tom zawiera teksty dotyczące szerokiego spectrum zjawisk i procesów związanych z funkcjonowaniem systemu edukacji w nowym typie społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy. Większość artykułów dotyczy szkolnictwa wyższego, które zarówno w Strategii Lizbońskiej, jak i w Procesie Bolońskim, zostało uznane za główny motor rozwoju społeczno-ekonomicznego. W nurcie tych rozważań mieszczą się teksty następujących Autorów: M. Wójcickiej, J. Kochanowskiego, K. Karczmarczuka, A. Boczkowskiego. Z kolei K. Musiał i A. Dziedziczak-Foltyn opisują próby wprowadzenia zmian w różnych systemach szkolnictwa wyższego. Tym niemniej jakość szkolnictwa wyższego i jego rola w modernizacji społecznej zależy od wcześniejszych etapów kształcenia, stąd też reformy dotyczą także innych elementów systemu edukacji. Dobitnie pokazuje to artykuł M. Zahorskiej omawiający przebieg i rezultaty reformy oświatowej w Polsce. W tym kontekście interesujący wydaje się tekst E. Wejbert-Wąsiewicz i E. Pęczkowskiej opisujący wydawałoby się uboczny problem (z punktu widzenia modernizacji społecznej), ale faktycznie dość kluczowy, gdyż pokazujący społeczno-kulturowe bariery wprowadzania zmian w systemie edukacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zeszyt jest dziełem pracowników naukowo-dydaktycznych naszej Uczelni oraz pracowników z innych szkół wyższych i ośrodków naukowych w kraju, tj. Wyższej Szkoły Logistyki w Poznaniu, Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie, Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie, Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Polsko-Japońskiej Akademii Technik Komputerowych oraz Centralnego Instytutu Ochrony Pracy – Państwowego Instytutu Badawczego w Warszawie. Artykuły, będące efektem prac naukowych prowadzonych w ramach badań podstawowych i wdrożeniowych, prezentują wiele interesujących poznawczo oraz aplikacyjnie informacji. Problematyka tekstów składających się na niniejszy Zeszyt koncentruje się głównie wokół zagadnień zarządzania zasobami pracy, kultury bezpieczeństwa pracy, efektywności procesu nauczania studentów w szkolnictwie wyższym, skuteczności mechanizmów zarządzania aktywami organizacji i nadzoru właścicielskiego oraz postrzegania marki jako czynnika procesu nabywczego na rynku dóbr konsumpcyjnych, wykorzystania e-learningu w procesie zarządzania wiedzą i innowacjami w przedsiębiorstwach nowoczesnej gospodarki.(...)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Uwadze czytelnika proponujemy lekturę kolejnego tomu „Przeglądu Socjologicznego” o zróżnicowanej treści. Pierwszą część tomu poświęcamy problematyce przemian i sytuacji uniwersytetu, szerzej szkolnictwa wyższego. Problematyka ta jest żywo dyskutowana w środowisku akademickim. Poświęcamy jej artykuł A. Boczkowskiego, skoncentrowany na dylematach umasowienia i uzawodowienia studiów wyższych. Drugi tekst, autorstwa I. Wagner, omawia sytuację naukowców w warunkach przemian instytucjonalnych. Ponadto zaprosiliśmy do dyskusji kilkoro autorów. Ich wypowiedzi dotyczą tych aspektów funkcjonowania uniwersytetu, które ich zdaniem są ważne dla uczestników społecznego pola nauki. Publikujemy wypowiedzi B. Fatygi, J. Kulpińskiej, Ł. Sułkowskiego i T. Szawiela. Dyskusję chcemy kontynuować w następnych zeszytach Przeglądu. Zapraszamy do udziału. Na drugą część tomu składają się trzy artykuły o zróżnicowanej tematyce: I. Sadowski przedstawia interdyscyplinarny obszar teoretyczno-badawczy neoinstytucjonalizmu, M. Nowicka (w nawiązaniu do książki T. Zaryckiego) omawia problem postkolonialnej sytuacji Europy Środkowo-Wschodniej po transformacji ustrojowej, zaś K. Franczak prezentuje założenia tzw. analizy ramowania (framing analysis), perspektywy badawczej skupionej na schematach interpretacji stosowanych w przekazach medialnych oraz różnych odmianach działań zbiorowych. W tomie znajdziemy także recenzję publikacji poświęconej przemianom kulturowym. Zwracamy uwagę na wydarzenia środowiskowe, publikując relacje z dwóch konferencji: na temat socjologii literatury oraz o aktualnej sytuacji socjologii i socjologów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Zagadnienia Rodzajów Literackich To wielojęzyczne czasopismo zostało powołane przez założycieli przede wszystkim dla prezentacji problematyki genologicznej w ujęciach badaczy z Polski i z całego świata. Redakcja podjęła też publikację, w każdym zeszycie, materiałów do przyszłego słownika rodzajów literackich. Oprócz tego ukazywały się tu również artykuły komparatystyczne i teoretycznoliterackie. Obecnie redaktorzy zachowując dotychczasowy profil pisma, otwierają szerzej łamy dla wszelkiego typu studiów literaturoznawczych bez względu na tematykę i założenia metodologiczne. Pojawiać się będą w "Zagadnieniach Rodzajów Literackich" także teksty o tematach kulturoznawczych, które będą penetrować bliższe i dalsze konteksty literatury. "ZRL" to jedyne w Polsce czasopismo wielojęzyczne, w którym kształtuje się międzynarodowa współpraca literaturoznawców Wschodu i Zachodu. Na jego wzór powstał swego czasu w USA genologiczny periodyk „Genre” (o czym anonsowali w artykule wstępnym z pierwszego tomu jego redaktorzy).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej