Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(293)
IBUK Libra
(32)
ebookpoint BIBLIO
(10)
Forma i typ
Książki
(283)
E-booki
(42)
Publikacje naukowe
(41)
Publikacje fachowe
(21)
Czasopisma
(10)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje informacyjne
(7)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(213)
dostępne
(191)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(195)
Czytelnia
(214)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(29)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(25)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(21)
Karpińska Anna
(10)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(10)
Pilch Tadeusz (1939- )
(9)
Gajdzica Zenon (1970- )
(8)
Różycka Ewa
(7)
Bereźnicki Franciszek
(6)
Białoszewski Dariusz
(6)
Klasińska Barbara
(6)
Korabiewska Izabela
(6)
Lewandowska Monika
(6)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(5)
Gawlik Ewa
(5)
Kaliszewska Małgorzata
(5)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(5)
Kojs Wojciech (1940- )
(5)
Mamroł Andrzej
(5)
Przewoźnik Sylwia
(5)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(5)
Baraniak Barbara
(4)
Bednarczyk Henryk
(4)
Colonna-Kasjan Daniela
(4)
Dobrakowski Paweł
(4)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(4)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(4)
Krakowski Krzysztof
(4)
Kryk Gabriela
(4)
Kupisiewicz Czesław
(4)
Matusek Beata (1975- )
(4)
Morańska Danuta (1963- )
(4)
Ostrowski Kazimierz
(4)
Półturzycki Józef
(4)
Rączaszek Andrzej
(4)
Sobieszczyk Maria
(4)
Wiatrowski Zygmunt (1928- )
(4)
Wrońska Marta
(4)
Łabuz-Roszak Beata
(4)
Czopek Jakub
(3)
Grabowska Tatiana
(3)
Grusiewicz Mirosław
(3)
Głowacz Arkadiusz
(3)
Hallada Marek
(3)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(3)
Kochanowska Ewa
(3)
Koczur Wiesław
(3)
Kocór Maria
(3)
Kopsztejn Maria
(3)
Kowalewski Michał
(3)
Kozerska Agnieszka
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Kruszewski Krzysztof
(3)
Krzywoń Danuta (1973- )
(3)
Ledzińska Maria
(3)
Markiewicz-Patkowska Julita
(3)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(3)
Palka Stanisław
(3)
Pawlak Mirosław
(3)
Rongies Witold
(3)
Rudkowska Grażyna
(3)
Szempruch Jolanta
(3)
Wasylewicz Magdalena
(3)
Widawski Krzysztof
(3)
Wojciechowska Katarzyna
(3)
Wrona Leszek
(3)
Wróblewska Walentyna
(3)
Żegnałek Kazimierz
(3)
Adamczyk Marta
(2)
Bakonyi Jadwiga
(2)
Barańska Magdalena
(2)
Batiuk Anna
(2)
Bednarczyk Henryk (1943- )
(2)
Boydell Tom
(2)
Buchnat Marzena
(2)
Błędowski Piotr
(2)
Christoph Monika
(2)
Ciechanowska Dorota
(2)
Czajkowska Maria
(2)
Dusza Bożena
(2)
Dymara Bronisława
(2)
Furman Joanna
(2)
Gajak-Toczek Małgorzata
(2)
Gerlach Ryszard (1955- )
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Grzesiak Jan
(2)
Hetmańczyk Hewilia
(2)
Huczek Marian (1939-2023)
(2)
Juříková Jana
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kantowicz Ewa
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Kazanowski Zdzisław
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Konarzewski Krzysztof
(2)
Kowalczuk Karol
(2)
Krajewska Anna (1956- )
(2)
Kraus Ewa (1971- )
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(2)
Kwaśna Anna
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(30)
2010 - 2019
(129)
2000 - 2009
(156)
1990 - 1999
(19)
Okres powstania dzieła
2001-
(32)
Kraj wydania
Polska
(335)
Język
polski
(330)
angielski
(5)
Temat
Kształcenie
(157)
Nauczyciele
(55)
Szkolnictwo
(48)
Nauczanie
(47)
Szkolnictwo wyższe
(47)
Kształcenie ustawiczne
(46)
Wychowanie
(38)
Pedagogika
(30)
Kształcenie integracyjne
(26)
Oświata
(22)
Jakość kształcenia
(16)
Uczenie się
(16)
Uczniowie
(15)
Oświata dorosłych
(14)
Rynek pracy
(14)
Pedagogika specjalna
(13)
Pedagogika pracy
(11)
Rodzina
(11)
Kształcenie zawodowe
(10)
Młodzież
(10)
Szkolnictwo zawodowe
(10)
Nauczanie na odległość
(9)
Niepełnosprawni
(9)
Opieka społeczna
(9)
Studenci
(9)
Wychowanie przedszkolne
(9)
Dziecko
(8)
Dziecko niepełnosprawne
(8)
Edukacja medialna
(8)
Internet
(8)
Kształcenie nauczycieli
(8)
Nauczanie dorosłych
(8)
Praca
(8)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(8)
Zawód
(8)
Efektywność nauczania
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Nauczanie zintegrowane
(7)
Niepowodzenia szkolne
(7)
Poradnictwo zawodowe
(7)
Integracja społeczna
(6)
Kształcenie podyplomowe
(6)
Polska
(6)
Pracownicy socjalni
(6)
Społeczeństwo informacyjne
(6)
Szkolenie zawodowe
(6)
Szkolnictwo specjalne
(6)
Unia Europejska
(6)
Bezrobocie
(5)
Edukacja włączająca
(5)
Erasmus (program)
(5)
Erasmus+ (program)
(5)
Historia wychowania
(5)
Innowacje
(5)
Kompetencje zawodowe
(5)
Kształcenie za granicą
(5)
Multimedia
(5)
Pedagogika społeczna
(5)
Samokształcenie
(5)
Socjalizacja
(5)
Wartość
(5)
Wybór kierunku kształcenia
(5)
Zmiana społeczna
(5)
Absolwenci szkół wyższych
(4)
Edukacja
(4)
Kompetencje kluczowe
(4)
Komputery
(4)
Ludzie starzy
(4)
Metodologia
(4)
Metody nauczania
(4)
Nauczanie -- efektywność -- badanie -- metody
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Oceny szkolne
(4)
Osoby z niepełnosprawnością
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Rodzice
(4)
Rozwój zawodowy
(4)
Ubóstwo
(4)
Wiatrowski, Zygmunt (1928- )
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Czas wolny od pracy
(3)
Deklaracja bolońska (1999)
(3)
Demografia
(3)
Dobre praktyki
(3)
Dorosłość
(3)
Dostęp do oświaty
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko głuche
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Globalizacja
(3)
Gospodarka
(3)
Kadry
(3)
Kwalifikacje zawodowe
(3)
Leonardo da Vinci (program)
(3)
Muzykoterapia
(3)
Młodzi dorośli
(3)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Osobowość
(3)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(37)
1901-2000
(13)
1989-2000
(11)
1989-
(8)
2001-0
(4)
1801-1900
(2)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(48)
Europa
(7)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Niemcy
(3)
Rosja
(3)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(3)
Wielka Brytania
(3)
Afryka
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Francja
(2)
Hiszpania
(2)
Irlandia
(2)
Japonia
(2)
Ukraina
(2)
Węgry
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Azja
(1)
Brazylia
(1)
Chiny
(1)
Czechy
(1)
Dania
(1)
Egipt
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Finlandia
(1)
Grecja
(1)
Górny Śląsk
(1)
Indie
(1)
Iran
(1)
Izrael
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraje rozwinięte
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Malta
(1)
Nigeria
(1)
Norwegia
(1)
Olkusz (woj. małopolskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Portugalia
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Szwecja
(1)
Słowacja
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
Zagłębie Dąbrowskie
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląsk, Górny
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(50)
Opracowanie
(17)
Podręcznik
(15)
Czasopismo naukowe
(10)
Materiały konferencyjne
(10)
Encyklopedia
(9)
Czasopismo pedagogiczne
(8)
Księga pamiątkowa
(6)
Monografia
(5)
Aforyzmy
(2)
Poradnik
(2)
Raport z badań
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Szkic
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(101)
Socjologia i społeczeństwo
(26)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(12)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(10)
Nauka i badania
(6)
Zarządzanie i marketing
(5)
Psychologia
(4)
Historia
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Językoznawstwo
(1)
335 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Z dziejów szkoły, 2. Szkoła w społeczeństwie, 3. Oświata Polska po roku 1989, 4. Uczeń, 5. Nauczyciel, 6. Program szkolny
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Projekt „Strategie komunikacji społecznej w Policji”; R. 2 Projekt „Profesjonalna komunikacja w sytuacjach kryzysowych”; R. 3 Projekt „Tłumacz w negocjacjach kryzysowych. Recepcja tłumacza w przestrzeni międzykulturowej w negocjacjach policyjnych”; R. 4 Projekt „Pseudokobicowskie grupy przestępcze. Historia, diagnoza i działania prewencyjno-profilaktyczne w aspekcie kryminalistycznym i kryminologicznym”; R. 5 Projekt „Język przemocy. (Anty)terrorystyczna propaganda. Mechanizmy i środki manipulacji a przekład”; R. 6 Projekt „Analiza dyskursu śledczego w ramach oceny wiarygodności zeznań podejrzanego i świadka w kontekście doskonalenia kadry Policji”; R. 7 Projekt „Dzielnicowy jako podstawowe ogniwo realizacji filozofii community policing w Polsce”; R. 8 Projekt „Dialog Policji ze społeczeństwem z perspektywy funkcjonowania Krajowej Mapy Zagrożeń Bezpieczeństwa”; R. 9 Projekt „Negocjacje policyjne. Strategie komunikacyjne w perspektywie teorii aktów mowy - nowa perspektywa badawcza”; R. 10 Projekt „Public relations w sytuacjach kryzysowych w mundurowych instytucjach służby publicznej (studia przypadków w Policji)”; R. 11 Synergiczny efekt realizacji oferty edukacyjnej dla funkcjonariuszy Policji przez podmioty zewnętrzne”; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 351/354 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 351/354 (1 egz.)
E-book
W koszyku
W publikacji zaprezentowano sylwetkę Tadeusza Czapczyńskiego, jednego z wybitnych polonistów międzywojnia, działacza oświatowego, autora podręczników i książek dla nauczycieli, badacza literatury i literata. Szczególnie ważna - zarówno w refleksji nad historią dydaktyki, jak i dla projektowania zmian we współczesnej oświacie - jest jego antropocentryczno-kulturowa wizja kształcenia polonistycznego (literackiego i językowego), która w sposób zasadniczy przyczyniła się do odejścia od dydaktyki bazującej na pamięciowym reprodukowaniu treści w kierunku nauczania angażującego młodych ludzi w proces kształcenia. Ponadto jego studia literaturoznawcze są dowodem na to, że umiejętnie łączył pracę badawczą z warsztatem nauczyciela. Mimo bogatej i różnorodnej aktywności Czapczyńskiego, jego dorobek nie doczekał się dotąd szerszego omówienia. Autorka wydobywa go z zapomnienia, mając nadzieję, że dzięki temu Czytelnicy lepiej poznają tę niezwykłą postać.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

W publikacji zaprezentowano sylwetkę Tadeusza Czapczyńskiego, jednego z wybitnych polonistów międzywojnia, działacza oświatowego, autora podręczników i książek dla nauczycieli, badacza literatury i literata. Szczególnie ważna - zarówno w refleksji nad historią dydaktyki, jak i dla projektowania zmian we współczesnej oświacie - jest jego antropocentryczno-kulturowa wizja kształcenia polonistycznego (literackiego i językowego), która w sposób zasadniczy przyczyniła się do odejścia od dydaktyki bazującej na pamięciowym reprodukowaniu treści w kierunku nauczania angażującego młodych ludzi w proces kształcenia. Ponadto jego studia literaturoznawcze są dowodem na to, że umiejętnie łączył pracę badawczą z warsztatem nauczyciela.

Mimo bogatej i różnorodnej aktywności Czapczyńskiego, jego dorobek nie doczekał się dotąd szerszego omówienia. Autorka wydobywa go z zapomnienia, mając nadzieję, że dzięki temu Czytelnicy lepiej poznają tę niezwykłą postać.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 1)
(Key Concepts Series ; vol. 1)
Acknowledgements; Introductory chapter; Teacher education – perspectives and inspirations; 1 Teacher Education – Theory, Policy and Practice; Research, theory and practice in initial teacher education: new contexts, new challenges; Teacher education and the end of theory; Teachers’ continuing professional development: trends in European countries; Competency frameworks for teachers: a contribution from the European education policy; Reform of teacher education and teacher educator competences; A survey study of Danish teacher educators’ competences and needs for capacity building; 2 Initial and Continuing Teacher Education – Towards Professionalism and Quality; Access to learning within Further and Higher educational levels; Reform of Initial Teacher Education in Wales: taking an analytical approach to the issues using activity theory; What skills do contemporary teachers need? The need to improve emotional intelligence and self-regulation in the opinion of teachers preparing for the job; Teacher team’s maturity as the basis for a learning school; Teachers’ digital competence from a global perspective; The learning outcomes approach: reflections from two Maltese trainers; Teacher CPD needs: perspectives from teachers in Malta and the Republic of Ireland; Personal and Social Development practice within a European neoliberal Maltese education System; A professional learning community model for a Maltese Catholic Church Primary School: A case study; Teachers in communities of practice: perspectives and experiences from three doctoral research students; Implementing inquiry science in the early years: teachers’ achievements and challenges; Moving to multi-cultural classrooms: lessons from the Celtic Tiger; The PACK checklist: A proposed pedagogical tool for multicultural foreign language learning settings.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Teoretyczne podstawy uwarunkowań wykorzystywania teoretycznej wiedzy pedagogicznej w praktyce edukacyjnej: 1. Wybrane koncepcje pedagogiki, 2. Teoria pedagogiczna a teoretyczna wiedza pedagogiczna, 3. Tworzenie teoretycznej wiedzy pedagogicznej, 4. Charakterystyka elementów teoretycznej wiedzy pedagogicznej, 5. Teoretyczna wiedza pedagogiczna a praktyka edukacyjna. Cz. II Metodologiczne podstawy badań własnych: 6.Metodologia badań własnych. Cz. III Analiza wyników badań własnych: 7. Stan wykorzystywania teoretycznej wiedzy pedagogicznej w praktyce edukacyjnej, 8. Uwarunkowanie wykorzystywanie teoretycznej wiedzy pedagogicznej związane z drogą przekazu tejże wiedzy do praktyki, 9. Uwarunkowania wykorzystywania teoretycznej wiedzy pedagogicznej związane z samokształceniem i aktywnością zawodową nauczycieli, 10. Uwarunkowania wykorzystywania teoretycznej wiedzy pedagogicznej związane z postawami nauczycieli i teoretyków tej wiedzy, 11. Model efektywniejszego wykorzystywania teoretycznej wiedzy pedagogicznej w praktyce edukacyjnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
CZ.I Wybrane problemy efektywności kształcenia, telelogii edukacyjnej i ontodydaktyki: 1. O wyższą efektywność procesu kształćenia i jego lepszą jakość, 2. Wewnątrzszkolna ocena wiedzy uczniów, 3. Integralność oceny opisowej, 3. Problemy oceny efektów kształcenia zawodowego w kontekscie dialogu, 4. Projektowanie celów kształcenia, 5. W poszukiwaniu taksonomii celów kształcenia w uniwerstytecie XXI wieku, 6. Nowe spojrzenie na metody kształcenia w kontekscie podmiotowego traktowania ucznia i obowiązujących standardów w Europie, 7. Jak pracować w wyższych klasach szkoły podstawowej, 8. Świat blizej dziecka, czy dziecko bliżej świata? Cz.II Instrumentarium pracy pedagogicznej - strategie, metody, formy organizacyjne: 1. Formy i rodzaje integracji w procesie uczenia się na odległość, 2. Udział technik komputerowych w interakcji edukacyjnej, 3. Edukacja wirtualna w XXI wieku, 7. Środki i formy komunikowania w XXI wieku, 4. Konserwatorium jak element dialogu wykładowcy ze studentami, 5. Recepcja tekstu i jego znaczenie w kontekscie nauczania języka obcego, 6. Poszukująca strategia kształcenia, 7. Specyfika funkcjonowania mózgu a przystosowanie wymagań edukacyjnych do możliwości i potrzeb uczącego się, 8. Uwarunkowania twórczej aktywności matematycznej uczniów klas początkowych, 9. Metoda projketów w edukacji regionalnej, 10. Wspomaganie rozowju dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych poprzez polisensoryczne spostrzeganie charakteru muzyki i jej elementów, 11. Tworzenie i recepcja sztuki jako przestrzenie realizacji potrzeb dziecka. 12. Praktyki pedagogiczne jako składnik efektywności wewnątrzszkolnej w procesie kształcenia nauczycieli WF., 13. Usytuowanie przedmiotów edukacji w kontekście polskich doświadczeń, 14. Poziom realizacji funkcji edukacyjnej na oddziale reumatologicznym, cz.III Partnerzy edukacyjnej interakcji: 1. Podmiotowość w teorii i praktyce edukacyjnej, 2. Autonomia ucznia a rzeczywistość szkolna, 3. Wiedza nauczycieli o uczniach, 4. Lęk szkolny, przyczyny, przejawy w opinii uczniów młodszych, 5. "wyprawka szkolna" - wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z rodzin ryzyka socjalnego, 6. Szanse edukacyjne dzieci z rodzin o niskim statusie socjoedukacyjnym, 7. Szanse edukacyjne młodzieży gimnazjalnej w opinii badanych podmiotów szkoły, 8. Jakość kształcenia w Polsce po reformie oświaty, 9. Partnerzy edukacyjnych interakcji - między przemocą a współdziałaniem, 10. Partnerzy edukacyjnych interakcji a realizacja zadań rozwojowych, 11. Nauczyciel partnerem w relacjach z uczniami i rodzicami, 12. Partnerzy edukacyjnych interakcji a wizja zaspokojania potrzeb uczniów klas młodszych, 13. jakość kontaków interpersonalnych rodziców i nauczycieli w trakcie procesu edukacyjengo, 14. Współudział rodziców w planie rozowju i działania przedszkola, 15. Kompetencje emocjonalne nauczyciela jako sprawcy dialogu, 16. Emocjonalnie inteligentni nauczyciele jako kreatorzy nowoczesnego kształcenia i wychowania, 17. Dialog w dydaktyce ogólnej i praktyce kształcenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Acta Universitatis Wratislaviensis ; No 2101)
1. Paradygmatyczne ramy rozwoju teorii, 2. Teorie empiryczne, 3. Teorie "wymyślone", 4. Teorie nieformalne (praktyczne), 5. Dysycplinowa tożsamość a teoretyczność andragogiki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uzasadnienie koncepcji pracy; Zamiast wprowadzenia. I. W poszukiwaniu statusu tożsamości naukowej pedagogiki pracy: 1. Jak rozumiem termin status tożsamości naukowej; 2. Stan teoretyczności pedagogiki pracy; 3. Pedagogika pracy czy pedagogika zawodowa? 4. Ewolucja przedmiotu badań i zainteresowań pedagogiki pracy; 5. Obszary i działy badawcze jako próba systematyki i doprecyzowania przedmiotu badań pedagogiki pracy; 6. Przedmiot badań i obszary problemowe pedagogiki pracy w kontekście współczesnych rozstrzygnięć edukacyjnych i ekonomicznych. II. System pojęciowy pedagogiki pracy: 1. Proces tworzenia i wyodrębniania z pespektywy pedagogicznej systemu pojęciowego dla relacji człowiek-praca; 2. Drogi i bezdroża interpretacyjne pracy ludzkiej; 3. Edukacja czy wychowanie przez pracę i do pracy? 4. Spór o istotę zawodu; 5. Kwalifikacje i kompetencje zawodowe jako przykład braku konsekwencji i spójności definicyjnych; 6. Umiejętność jako podstawowa kategoria pojęciowa nie tylko pedagogiki pracy. III. Założenia metodologiczne, procedury oraz metody badań charakterystyczne dla pedagogiki pracy: 1. Typologia badań pedagogicznych; 2. Założenia metodologiczne eksponowane w pedagogice pracy; 3. Procedura badań jako ważna kategoria strategii metodologicznej w pedagogice pracy; 4. Metody i techniki stosowane w badaniach pedagogicznych problemów relacji człowiek-wychowanie-praca. IV. Wybrane aspekty teoretyczne i systemowe kształcenia i doskonalenia zawodowego (spojrzenie z perspektywy pedagogiki pracy): 1. Istota kształcenia doskonalenia zawodowego; 2. Socjoekonomiczny model rozwoju człowieka jako podstawowa przesłanka teoretyczna współcześnie rozumianego kształcenia zawodowego; 3. Kształcenie zawodowe w Polsce po 1945 roku w kontekście złożoności historycznej, mnogości sprzecznych koncepcji oraz zmian cywilizacyjno-kulturowych; Refleksja końcowa; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Tryptyk edukacyjny / Lech Witkowski ; T. 2)
Cz. I Myślenie o kulturze i nowoczesności, Cz. II Myślenie o pedagogice i edukacji, cz. III Myślenie o tożsamości i podmiotowości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pojęcie uczenia się, procesy uczenia się i różne ich wymiary. 2. Poznawczy wymiar uczenia się. 3. Refleksja, metauczenie się i uczenie się transformatywne. 4. Uczenie się a emocje. 5. Rozwój osobowy i refleksyjność. 6. Kiedy intencjonalne uczenie się nie zachodzi? 7. Interakcja, społeczne uczenie się i socjalizacja. 8. Uczenie się przez doświadczenie. 9. Sekwencja uczenia się, przeskoki, stadia, modele. 10. Przestrzenie uczenia się. 11. Uczenie się, motywacja i wiek uczących się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
E-book
W koszyku

Niniejsza publikacja poświęcona została jednej z form indywidualnego nauczania jakim jest tutoring. Tutoring jako jedna z form zindywidualizowanego nauczania została omówiona na podstawie jej implementacji w uczelniach technicznych. Publikacja jest formą wparcia Tutorów i Tutee w zakresie realizacji programów tutorskich w szczególności na uczelniach technicznych, jak również inspiracją do wdrożenia innych, równie efektywnych form zindywidualizowanego nauczania.
Monografia powstała we współautorstwie doświadczonych Tutorów Politechniki Białostockiej, będących nauczycielami akademickimi, a także ich Tutee oraz innych studentów Politechniki Białostockiej. Realizacja programu tutorskiego została zrealizowana dzięki finasowaniu ze środków Ministerstwa Nauki i Edukacji w ramach projektu Doskonałość Dydaktyczna Politechniki Białostockie realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Publikacja z cyklu badań nad twórczym uniwersytetem. Autorzy zajmują się aktualnymi tendencjami w szkolnictwie wyższym, które powinno przygotowywać absolwentów do wejścia na rynek pracy. Potrzeba kształtowania postaw i umiejętności staje się dla współczesnych uczelni ważniejsza niż dostarczanie wiedzy. Istnieją postawy i umiejętności uniwersalne, ale pojawia się wiele nowych. Współpraca szkół wyższych ze światem biznesu obejmuje różnorodne działania, m.in. tworzenie rad biznesu przy konkretnych jednostkach, włączanie praktyków do rad kierunków i specjalności, powierzanie im prowadzenia zajęć. Jest to szczególnie istotne dla kierunków, które wybrały profil praktyczny w ramach studiów pierwszego stopnia, przygotowujących do podjęcia pracy zawodowej. Coraz częściej absolwenci studiów licencjackich decydują się na stałą pracę, odkładając kształcenie magisterskie „na później” bądź realizują je w trybie studiów zaocznych. [...] Odpowiedzią na potrzeby rynku jest takie przekształcanie programów studiów, aby - umożliwiając osiąganie założonych efektów kształcenia - wypełniały istniejącą lukę kompetencyjną. Efektem tych działań ma być zwiększenie zatrudnialności absolwentów. Nie jest to droga ani łatwa, ani szybka, wydaje się wszak jedyną z możliwych. Szkoły wyższe muszą nią kroczyć, jeśli chcą konkurować z uczelniami w Europie i na świecie. Z Wprowadzenia
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Publikacja z cyklu badań nad twórczym uniwersytetem. Autorzy zajmują się aktualnymi tendencjami w szkolnictwie wyższym, które powinno przygotowywać absolwentów do wejścia na rynek pracy.

Potrzeba kształtowania postaw i umiejętności staje się dla współczesnych uczelni ważniejsza niż dostarczanie wiedzy. Istnieją postawy i umiejętności uniwersalne, ale pojawia się wiele nowych. Współpraca szkół wyższych ze światem biznesu obejmuje różnorodne działania, m.in. tworzenie rad biznesu przy konkretnych jednostkach, włączanie praktyków do rad kierunków i specjalności, powierzanie im prowadzenia zajęć. Jest to szczególnie istotne dla kierunków, które wybrały profil praktyczny w ramach studiów pierwszego stopnia, przygotowujących do podjęcia pracy zawodowej. Coraz częściej absolwenci studiów licencjackich decydują się na stałą pracę, odkładając kształcenie magisterskie „na później” bądź realizują je w trybie studiów zaocznych. [...] Odpowiedzią na potrzeby rynku jest takie przekształcanie programów studiów, aby - umożliwiając osiąganie założonych efektów kształcenia - wypełniały istniejącą lukę kompetencyjną. Efektem tych działań ma być zwiększenie zatrudnialności absolwentów. Nie jest to droga ani łatwa, ani szybka, wydaje się wszak jedyną z możliwych. Szkoły wyższe muszą nią kroczyć, jeśli chcą konkurować z uczelniami w Europie i na świecie.

Z Wprowadzenia

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
U podstaw dialogu o edukacji / red. nauk. Anna Karpińska. - Białystok : Trans Humana, 2003. - 270 s. : tab. ; 21 cm.
1.Wartości - podstawą dialogu o edukacji, Cz. I Wartości - podstawą dialogu o edukacji, Cz. II Aksjologiczny wymiar kształcenia i wychowania
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Objaśnienia podstawowych pojęć: Człowiek; Życie; Rozwój; Uczenie się; Cywilizacja; 2. Dlaczego człowiek musi uczyć się przez całe życie?: Raporty i filary uczenia się: Uczyć się żeby: istnieć, znać prawdę, żyć wspólnie, działać skutecznie, przeżywać radość życia, sprawiedliwie oceniać innych; tworzyć, być szczęśliwym; 3. Uczenie się człowieka w opinii uczonych: Teorie uczenia się według J. Linharta; Uwarunkowania skutecznego uczenia się według Z. Włodarskiego; Wyznaczniki skutecznego uczenia się według R. Kiplinga; Możliwość uczenia się ludzi starszych według P. Warra
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Rozpoznawanie zagrożeń i potencjału płynącego z cyberprzestrzeni a współczesne wyzwania edukacyjne: Potencjał komunikacyjno-edukacyjny nauczyciela kontra cyberprzestrzeń; Fonoholizm - mit czy zagrożenie; Czy internet może zabić? Profilaktyka "hejtu" i cyberbullyingu; Zagrożenia płynące z sieci w opinii społecznej w pracach badawczych studentów. Część II. Cyberświat a praktyka szkolna ucznia i nauczyciela: Wykorzystanie technologii komputerowej w terapii dzieci z dysleksją; Potencjał elektronicznych narzędzi dydaktycznych wykorzystywanych w pracy z dzieckiem w wieku szkolnym; Cyberprzestrzeń a doskonalenie kompetencji językowych dzieci w młodszym wieku szkolnym; Możliwości zastosowania technologii komputerowej w edukacji matematycznej uczniów w młodszym wieku szkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uwarunkowania edukacji włączającej: Teoretyczne implikacje koncepcji edukacji włączającej; Bariery i uwarunkowania edukacji włączającej; Edukacja inkluzyjna- pomiędzy szansą a zagrożeniem; Wspomaganie rozwoju dzieci niepełnosprawnych a pomoc nauczyciela wspomagającego w szkole ogólnodostępnej; Opinie nauczycieli szkół ogólnodostępnych na temat edukacji włączającej uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym w kontekście toczącej się reformy kształcenia specjalnego; Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej- problem czy wyzwanie?; 2. Oblicza edukacji integracyjnej: Funkcjonowanie uczniów z niepełnosprawnością różnego typu klasach integracyjnych; Przedszkole integracyjne wstępem do kształcenia integracyjnego; Integracja osób pełno i niepełnosprawnych jedną z dróg rozwoju kształcenia specjalnego; Kształcenie integracyjne- moda czy krok milowy edukacji w Polsce; Postrzeganie kształcenia integracyjnego przez rodziców uczniów pełnosprawnych; Dziecko w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Integracyjne kształcenie osób niepełnosprawnych, 2. Kształcenie specjalne dzieci niewidomych i słabowidzących, 3. Funkcjonowanie dzieci niewidomych i słabowidzących w szkole ogólnodostępnej - przegląd badań, 4. Metodologia badań własnych, 5. Przystosowanie społeczne uczniów niewidomych i słabowidzących kształcących się w szkołach ogólnodostępnych i specjalnych, 6. Percepcja siebie i własnej sytuacji uczniów z inwalidztwem wzroku ze szkół ogólnodostępnych i specjalnych, 7. Pozycja socjometryczna w klasie szkolnej uczniów z dysfunkcją wzroku kształcących się w integracji, 8. Osiągnięcia szkolne badanych, 9. Pedagogiczne aspekty funkcjonowania uczniów niewidomych i słabowidzących w szkole ogólnodostępnej i specjalnej - w świetle wypowiedzi ankietowanych nauczycieli
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ustawa o systemie oświaty : komentarz / Mateusz Pilich. - Stan prawny na 14.08.2006 r. - Warszawa : Dom Wydawniczy ABC, 2006. - 756, [2] s. ; 22 cm.
1. Przepisy ogólne, 2. Wychowanie przedszkolne, obowiązek szkolny i obowiązek nauki, 3. Zarządzanie szkołami i placówkami publicznymi, 4. Społeczne organy w systemie oświaty, 5. Organizacja kształcenia, wychowania i opieki w szkołach i placówkach publicznych, 6. Zakłady kształcenia i placówki doskonalenia nauczycieli, 7. Finansowanie szkół i placówek publicznych, 8. Szkoły i placówki niepubliczne, 9. Pomoc materialna dla uczniów, 9. Przepisy szczególne, 10. Zmiany w przepisach obowiązujących, 11. Przepisy przejściowe i końcowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej