Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(108)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(107)
Publikacje naukowe
(10)
Publikacje fachowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Audiobooki
(1)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(74)
dostępne
(73)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia
(78)
Czytelnia
(77)
Autor
Cialdini Robert B. (1945- )
(3)
Stewart John
(3)
Białopiotrowicz Grażyna
(2)
Dobek-Ostrowska Bogusława (1955- )
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Maliszewski Wojciech J
(2)
Potocki Arkadiusz
(2)
Sikorski Wiesław
(2)
Smółka Paweł
(2)
Stawnicka Jadwiga
(2)
Stojanowski Jacek
(2)
Winkler Renata
(2)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(2)
Adler Ronald Brian
(1)
Banasik Przemysław
(1)
Bandler Richard (1950- )
(1)
Baran Jolanta
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Barański Jarosław
(1)
Barge J. Kevin
(1)
Barkov Sergej Aleksandrovič
(1)
Baryluk Marzena
(1)
Bauman Zygmunt (1925-2017)
(1)
Benien Karl
(1)
Biel Dariusz
(1)
Blikle Andrzej Jace (1939- )
(1)
Bolstad Richard
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Bredemeier Karsten
(1)
Brent Mike
(1)
Błaszczyk Klaudia
(1)
Chlabicz Sławomir
(1)
Cierpisz Małgorzata
(1)
Coleman Peter T
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Czopek Jakub
(1)
Degen Ursula
(1)
Dent Fiona Elsa
(1)
Derks Lucas
(1)
Deutsch Morton
(1)
Doktór-Owczarek Gabriela
(1)
Drzewowski Mirosław
(1)
Dusza Bożena
(1)
Dziekońska Joanna
(1)
Dąbrowa Ewa
(1)
Dąbrowska-Kaczorek Małgorzata
(1)
Fabish Robin
(1)
Fabish Sharon
(1)
Filipowicz Grzegorz
(1)
Flores Suzana E
(1)
Forward Susan (1938- )
(1)
Frazier-Glynn Donna
(1)
Garpiel Rafał
(1)
Geller Tatiana
(1)
Gerstmann Stanisław (1911-1983)
(1)
Glińska-Neweś Aldona (1971- )
(1)
Godawa Grzegorz
(1)
Goldstein Noah J
(1)
Golec Danuta
(1)
Golka Marian
(1)
Grabiak Joanna
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Greever Tom
(1)
Griffin Em
(1)
Grinder John
(1)
Gurba Ewa
(1)
Gutowski Maksymilian
(1)
Głodowski Włodzimierz
(1)
Hallada Marek
(1)
Hansburg Freda
(1)
Herriger Catherine
(1)
Hochschild Russell Arlie
(1)
Hocker Joyce L
(1)
Höffner Marta
(1)
Izdebski Paweł
(1)
Jakubowska Urszula
(1)
Janisz Krzysztof
(1)
Jankowska Dorota
(1)
Jaworska Aleksandra
(1)
Jurkowski Ryszard
(1)
Kacmajor Magdalena
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kaczmarek Bożydar
(1)
Kalemba Marcelina
(1)
Kalisz Anna
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(1)
Kandefer Katarzyna
(1)
Kanios Anna
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kliszcz Joanna
(1)
Kmiotek Krystyna
(1)
Kobylińska Dorota
(1)
Kocór Maria
(1)
Kodura Małgorzata
(1)
Konieczny Jacek
(1)
Kostera Monika (1963- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(56)
1990 - 1999
(4)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(108)
Rosja
(1)
Język
polski
(108)
rosyjski
(1)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy
(1)
Temat
Komunikacja interpersonalna
(69)
Stosunki interpersonalne
(39)
Komunikacja społeczna
(35)
Komunikacja niewerbalna
(13)
Relacje międzyludzkie
(9)
Komunikacja międzykulturowa
(7)
Negocjacje
(7)
Perswazja
(7)
Interakcje społeczne
(6)
Język
(6)
Psychologia społeczna
(6)
Rodzina
(6)
Konflikt
(5)
Nauczyciele
(5)
Rozmowa
(5)
Socjotechnika
(5)
Kadry
(4)
Kultura organizacyjna
(4)
Manipulacja (psychol.)
(4)
Manipulacja (psychologia)
(4)
Menedżerowie
(4)
Praca zespołowa
(4)
Rodzice
(4)
Chorzy
(3)
Dzieci
(3)
Grupy społeczne
(3)
Inteligencja emocjonalna
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Motywacja pracy
(3)
Nauczanie
(3)
Organizacja
(3)
Postawy
(3)
Praca
(3)
Przedsiębiorstwo
(3)
Psychologia
(3)
Retoryka
(3)
Spostrzeganie interpersonalne
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(3)
Uczniowie
(3)
Uczucia
(3)
Zarządzanie projektami
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Edukacja medialna
(2)
Etyka biznesu
(2)
Image
(2)
Informacja
(2)
Innowacje pedagogiczne
(2)
Internet
(2)
Kobieta
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Komunikacja wewnętrzna
(2)
Konflikt interpersonalny
(2)
Konflikt społeczny
(2)
Konsumenci
(2)
Marketing społecznościowy
(2)
Małżeństwo
(2)
Media społecznościowe
(2)
Miłość
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Pokolenie Z
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Przywództwo
(2)
Psychologia lekarska
(2)
Public relations
(2)
Rodzeństwo
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Społeczeństwo
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Słuchanie
(2)
Terapia rodzinna
(2)
Trening grupowy (psychol.)
(2)
Zachowanie
(2)
Zachowanie organizacyjne
(2)
Zarządzanie
(2)
Zarządzanie kryzysowe
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Akty mowy
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Arteterapia
(1)
Asertywność
(1)
Atrakcyjność interpersonalna
(1)
Autoprezentacja
(1)
Autyzm
(1)
Badania naukowe
(1)
Barwy
(1)
Bezrobocie
(1)
Blog
(1)
Cyberbezpieczeństwo
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Decyzje
(1)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Polska
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Podręcznik
(12)
Poradnik
(9)
Praca zbiorowa
(6)
Opracowanie
(4)
Karty pracy ucznia
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Monografia
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Audiobooki
(1)
Esej
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Media i komunikacja społeczna
(10)
Psychologia
(10)
Zarządzanie i marketing
(9)
Edukacja i pedagogika
(7)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
109 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Geneza współczesnego zainteresowania pozytywnymi relacjami interpersonalnymi w naukach o zarządzaniu: 1.2. Positive Organizational Scholarship; 1.3. Pozytywny potencjał organizacji; 1.4. Orientacja pozytywna organizacji wysokiej efektywności; 1.5. Pozytywne relacje interpersonalne w rozważaniach klasyków nauk o zarządzaniu. Rozdział 2. Pozytywne relacje w zespole pracowniczym: 2.2. Istota i znaczenie pozytywnych relacji interpersonalnych w świetle literatury; 2.3. Istota pozytywnych relacji interpersonalnych w zarządzaniu: propozycja wymiarów i mierników. Rozdział 3. Pozytywne relacje w zespołach pracowniczych jako element proinnowacyjnego klimatu organizacyjnego: 3.2. Istota proinnowacyjnego klimatu organizacyjnego; 3.3. Pozytywne relacje interpersonalne w organizacji a przekonania na temat tworzenia innowacji; 3.4. Relacje interpersonalne w zespole jako wymiar typologii zespołów pracowniczych tworzących innowacje; 3.5. Związek pozytywnych relacji interpersonalnych w zespole pracowniczym z komunikacją wewnętrzną jako mechanizm sprzyjający innowacyjności. Rozdział 4. Pozytywne relacje interpersonalne przełożony - podwładny: 4.2. Teoria wymiany lider - podwładny (leader - member exchange); 4.3. Autentyczne przywództwo jako podstawa relacji przełożony - podwładny; 4.4. Istota bezpieczeństwa psychologicznego; 4.5. Autentyczne przywództwo, bezpieczeństwo psychologiczne i efekty uczenia się. Rozdział 5. Pozytywne relacje interpersonalne pracowników a negatywne zjawiska organizacyjne: 5.2. Pozytywne relacje interpersonalne a organizacyjne zachowania obywatelskie; 5.3. Istota zachowań kontrproduktywnych pracowników; 5.4. Związek pozytywnych i negatywnych zachowań pracowniczych w świetle badania jednostek samorządu terytorialnego; 5.5. Teorie wyjaśniające współwystępowanie zachowań pozytywnych i negatywnych w organizacji. Rozdział 6. Pozytywne relacje interpersonalne w relacjach międzyorganizacyjnych: 6.2. Rola relacji międzyorganizacyjnych we współczesnej gospodarce; 6.3. Więź interpersonalna partnerów a istota relacji międzyorganizacyjnych. Istota pozytywnych relacji interpersonalnych jako komponentu relacji międzyorganizacyjnych; 6.4. Relacje interpersonalne a zaufanie i zaangażowanie partnerów biznesowych; 6.5. Kulturowe uwarunkowania budowania osobistych relacji w biznesie; 6.6. Narzędzia budowania pozytywnych relacji interpersonalnych w biznesie. Rozdział 7. Pozytywne relacje interpersonalne w zarządzaniu jako wskaźnik równowagi organizacyjnej: 7.1. Wprowadzenie. Definicja pozytywnych relacji interpersonalnych w zarządzaniu - raz jeszcze; 7.2. Teoria równowagi organizacyjnej; 7.3. Pozytywne relacje interpersonalne a wskaźniki równowagi organizacyjnej; 7.4. Pozytywne relacje interpersonalne a instrumenty zarządzania służące równowadze organizacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pomoc społeczna w Polsce- modele polityki społecznej, zasady i regulacje prawne oraz zadania pracownika socjalnego; 2. Konflikty i polubowne formy ich rozwiązywania; 3. Komunikacyjne i psychologiczne aspekty konfliktu; 4. Negocjacje0 zagadnienia ogólne; 5. Mediacja - zagadnienia uniwersalne; 6. Postępowanie mediacyjne- przebieg, rola mediatora, relacje stron; 7. Zastosowanie negocjacji w zawodzie pracownika socjalnego; 8. Zastosowanie mediacji w zawodzie pracownika socjalnego; 9. Prawne regulacje negocjacji i mediacji w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część I: Samoświadomość pedeutologiczna nauczyciela akademickiego kształcącego nauczycieli. O niezbywalności autorefleksji w praktyce edukacyjnej nauczyciela akademickiego; Jakość kształcenia jako podstawowy problem szkoły wyższej; Uwagi o podmiocie kształcenia jako kryterium oferty edukacyjnej; Refleksja edukacyjna w kontekście sekratejskiego spotkania człowieka z człowiekiem; Kształcenie komunikacyjnych kompetencji studentów w odpowiedzi na potrzeby rynku pracy; Kreatywność w kształceniu nauczycieli informatyki; O co pyta współczesna pedeutologia? Część II: Doświadczenia i autorefleksje nauczycieli akademickich. O przewadze poszukiwań nad wskaźnikami - autorefleksja nauczyciela akademickiego; Kształtowanie kultury umysłowej studentów z punktu widzenia refleksyjnego praktyka; O twórczości pedagogicznej nayczyciela refleksji kilka; Rozwój umiejętności badawczych studentów; Czy uczelnia kształcąca nauczycieli wychowuje wychowawców? Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych studentów kierunków pedagogicznych; Komunikacyjny model K. Steila inspiracją do pracy własnej nauczyciela akademickiego; O nauczycielu zaangażowanym; Autonomia i sterowanie w edukacji prospektowej a kształcenie akademickie. Część III: Z perspektywy praktyka. Kompetencje interpersonalne pedagogów w opinii absolwentów; Poziom nauczycielskich kompetencji osiągany w procesie kształcenia a wymagania w miejscu pracy; Moje studiowanie z perspektywy pracy zawodowej; "Sama się dziwię, że osobowość nauczyciela akademickiego, jego stosunek do studentów jest dla nas, osób dorosłych, tak ważny".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Media and Publuc Ralation)
1.Public relations- pomiędzy rynkiem a sferą publiczną w kierunku koncepcji pr jako zarządzania zaufaniem; 2. Zastosowanie instrumentów marketingu w kryzysie bankowym; 3. Konwergencja komunikowania interpersonalnego i masowego w komunikacji marketingowej (casus bloga mbanku); 4. Kreowanie e-wizerunku samorządu terytorialnego; 5. Wybrane narzędzia komunikowania wewnętrznego i zewnętrznego w jednostkach samorządu terytorialnego; 6. Medialna autopromocja- próba klasyfikacji (rys teoretyczny); 7. Public relations a media lokalne; 8. Zarządzanie zmianą oraz komunikowanie w sytuacji kryzysowej na przykładzie redakcji prasowych; 9. Wykorzystanie mediów społecznościowych w komunikacji biznesowej; 10. Social media jako narzędzie promocji instytucji kultury na przykładzie Tarnowskiego Centrum Kultury; 12. Analiza kreacji wizerunku Alexa Jonesa na nowych mediach; 13. Komunikacja jako narzędzie strategiczne dla IT; 14. Multifatyczność komunikacji marketingowej; 15. System wizualizacji i marka jako instrumenty komunikacji marketingowej; 16. Lokowanie produktu w kontekście nieuczciwej konkurencji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 659 (1 egz.)
Czytelnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 659 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Przegląd ogólny: Słowo o teorii; Ważenie słów Ernesta Bormanna: teoria symbolicznej konwergencji; Wytyczanie terytorium (siedem tradycji w dziedzinie teorii komunikacji). Cz.II Komunikacja interpersonalna: George Herbert Mead Symboliczny interakcjonizm; W. Barnett Pearce i Vernon Cronen: skoordynowane gospodarowanie znaczeniem; Judee Burgoon: teoria niespełnionych oczekiwań; David Buller i Judge Burgoon: teoria interpersonalna oszustwa; Refleksje etyczne; Przetwarzanie poznawcze; Jesse Delia: konstruktywizm; Kształtowanie związku; Teoria penetracji społecznej Irwina Altmana i Dalmasa Taylora; Teoria redukowania niepewności Charlesa Bergera; Utrzymywanie związku; Podejście interakcyjne Paula Watzlawicka; Dialektyka relacji Leslie Baxter i Barbary Montgomery;
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kulturowe podłoże potrzeb i różnorodności sposobów ich zaspokajania, 2. Wzory kształtowania więzi grupowej i tożsamości kulturowej jednostek, 3. Profile kultury, 4. Postrzeganie innych i komunikacja międzykulturowa, 5. sSposoby definiowania innych, 6. Modele interpersonalnych stosunków międzykulturowych, 7. Wielokulturowość i pluralizm, 8. Komunikacja międzykulturowa w globalizującym się świecie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Potrzeby komunikacyjne w organizacji; 2. Teoria komunikowania; 3. Elementy komunikacji interpersonalnej w przedsiębiorstwie; 4. Komunikacja przedsiębiorstwa z otoczeniem; 5. Komunikacja, wiedza organizacyjna i innowacje zarządcze; 6. Komunikacja interkulturowa w organizacji; 7. Audyt komunikacji wewnętrznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Onepress Exclusive)
Zawiera: Przedmowa; Siedmioro wielkich myślicieli będących źródłem inspiracji dla tej książki; Poznaj serię Strategyzer; Podstawy. Dlaczego zespoły osiągają słabe wyniki i jak je poprawić; 1. Odkryj mapę synchronizacji zespołu. Co to jest i w jaki sposób działa? 1.1. Rozpoczęcie pracy: cztery filary mapy synchronizacji zespołu 1.2. Planowanie podziału zadań za pomocą mapy synchronizacji zespołu (tryb planowania) 1.3. Utrzymywanie członków zespołu na właściwej ścieżce (tryb oceny) 2. Wykorzystaj mapę w praktyce. Jak korzystać z mapy synchronizacji zespołu? 2.1. Mapa synchronizacji zespołu na spotkaniach 2.2. Mapa synchronizacji zespołu w ramach projektów 2.3. Mapa synchronizacji zespołu dla dopasowania organizacyjnego 3. Zaufanie wśród członków zespołu. Cztery narzędzia do tworzenia atmosfery pełnej zaufania i zwiększonego bezpieczeństwa psychologicznego 3.1. Kontrakt zespołowy 3.2. Formularz ustalania faktów 3.3. Karta szacunku 3.4. Przewodnik bezprzemocowego wyrażania potrzeb 4. Głębsza analiza. Odkryj podstawy naukowe będące inspiracją dla opisanych narzędzi oraz książki 4.1. Wzajemne zrozumienie i wspólna płaszczyzna 4.2. Zaufanie i bezpieczeństwo psychologiczne 4.3. Typy relacji 4.4. Twarz i grzeczność.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Od autorek; 1. Etyka zawodowa: Czym jest etyka; Etyka w pracy; Etyka zawodowa ‒ wypowiedzi przedstawicieli zawodów; Studium przypadku; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; Odpowiedzi do zadań; 2. Jak planować pracę: Opis stanowiska pracy narzędziem organizacji pracy; Pamięć i metody organizacji czasu pracy; Metody organizacji czasu w odpowiedzi na ulotność pamięci; Lista zadań TO DO, czyli do zrobienia; Karteczki przypominające; Nowe technologie w służbie organizacji czasu; Kalendarz indywidualny i wspólny; Metoda Eisenhowera; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; 3. Dlaczego warto się rozwijać: W jaki sposób można się rozwijać i dlaczego warto; Zabawa, nauka i praca; Kotwice kariery; Kompetencje i ich rozwój; Motywacja do rozwoju i zmiany; Jak się uczyć i stawać kompetentnym specjalistą; Wolontariat jako metoda rozwoju kompetencji; Uczymy się całe życie; Czy praca może uskrzydlać; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; 4. Jak radzić sobie ze stresem: Czym jest stres; Stres jako bodziec; Stres jako relacja. Poznawcza definicja stresu; Mechanizm stresu, biologia stresu; Fazy stresu; Objawy stresu; Stresory; Sposoby zwalczania stresu; Sposoby radzenia sobie ze stresem; Przykładowe ćwiczenia relaksacyjne; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; Odpowiedzi do zadań; 5. Profilaktyka wypalenia zawodowego: Czym jest wypalenie; Objawy zespołu wypalenia; Kto jest narażony na wypalenie; Osobowościowe uwarunkowania wypalenia zawodowego; Organizacyjne uwarunkowania wypalenia zawodowego; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; Odpowiedzi do zadań; 6. Emocje ‒ wróg czy przyjaciel: Czym jest inteligencja emocjonalna; Czym są emocje; Rozpoznawanie emocji; Rola emocji; Rozumienie emocji i radzenie sobie z nimi; Wpływ emocji na myślenie, podejmowanie decyzji i działanie; Radzenie sobie z trudnymi emocjami; Empatia; Radzenie sobie z trudnymi emocjami klientów; Porwanie emocjonalne; Kiedy jesteś szefem; Inteligencja emocjonalna; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; Odpowiedzi do zadań; 7. Jesteśmy jedną drużyną. Budowanie zespołu: Grupa a zespół – definicje; Grupa; Zespół; Kiedy grupa staje się zespołem – elementy procesu grupowego; Etapy (fazy) rozwoju grupy; Faza 1 – formowanie; Faza 2 – docieranie; Faza 3 – normowanie; Faza 4 – współdziałanie; Normy grupowe; Struktura grupy; Role grupowe; Jak budować zespół. Warunki zaistnienia procesu grupowego; Rola kierownika w budowaniu zespołu; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; Odpowiedzi do zadań; 8. Ja w roli kierownika: Cechy skutecznego lidera; Motywacja lidera; Przywódca z wizją; Style kierowania; Rozwój umiejętności przywódczych; Krótki kurs przywództwa; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; Odpowiedzi do zadań; 9. Jak rozmawiać: Czym jest komunikacja; Kanały komunikacji; Komunikacja werbalna; Komunikacja niewerbalna; Przestrzeń w komunikacji; Komunikacja w sytuacjach trudnych. Podstawowe narzędzia komunikacyjne; Parafraza; Pytania; Klaryfikacja; Odzwierciedlenie; Komunikat „ja”; Informacja zwrotna (ang. feedback); Asertywność; Techniki i narzędzia asertywnej komunikacji; Stawianie granic; Radzenie sobie z krytyką; Komunikacja z klientem – standardy; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; Odpowiedzi do zadań; 10. Współpraca z klientami: Profesjonalna obsługa; Nawiązanie kontaktu, autoprezentacja; Rozpoznanie potrzeb klientów; Prezentacja oferty; Odpowiedź na pytania lub radzenie sobie z zastrzeżeniami; Realizacja usługi; Zakończenie i podziękowanie; Kontakt podtrzymujący współpracę; Bariery komunikacyjne w relacjach z klientem; Konflikty i negocjacje; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; Odpowiedzi do zadań; 11. Zmiana i kreatywność: Postawa; Model „wielkiej piątki”; Kreatywność; Trenowanie kreatywności; Dlaczego dziwienie się jest wartościowe; Kwestionariusz Moje kotwice kariery; Podsumowanie; Rekomendowana literatura; Odpowiedzi do zadań; Spis tabel; Spis rysunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Gratulacja, przemyślenia, opinie: Jerzy Kopel o zniewolonej konsumpcji; Treści psychologiczne w pracach naukowych prof. dr. Jerzego Kopla; Motyw społecznego w pracach Profesora Jerzego Kopla; 2. Realia współczesnego społeczeństwa a teoria i praktyka dialogu: Kultura jako czynnik zrównoważonego rozwoju społeczeństwa informacyjnego; Ideologiczne tworzenie rzeczywistości społecznej; Homo consumens; Dealer i klient. O istocie dialogu; 3. Dialog w perspektywie człowieczeństwa- od narodzin do starości człowieka: Dialog a kształtowanie poczucia odpowiedzialności; Psychologia dialogu; Dialog w perspektywie osobowej; Dziecko jako podmiot dialogu w rodzinie; Tworzenie podstaw dla partycypacji osób starszych w życiu społecznym; W trosce o kulturę fizyczną młodego pokolenia polaków; O dialogach, sąsiedztwach literackich i życiowym poszukiwań Jana Pawła II i ks. Jana Twardowskiego; 4. Dialog jako podstawa skutecznej komunikacji: Dialogiczność relacji ze studentami a założenia grzeczności językowej; Swoboda i granice dialogu w Internecie; Dialog lektur a dialog pokoleń; 5. Dialog w dyskursach politycznych: O (nie)możliwości dialogu z komunistami u progu tzw. polski Ludowej- prawnika uwagi luźne; Lekcja Modzelewskiego; Kazimierz Ślęczka- Czy wolno emigrować? (Kilka słów o patriotyzmie); Autonomia terytorialna- płaszczyzna dialogu czy konfliktów?; Wprowadzenie do kapitalizmu państwowego; Dialog jako niezbędny element sprawnego (prawidłowego) funkcjonowania gminy; 6. Dialog w rozważaniach prawnych: Nie ma ugody bez dialogu; Work-life balance jako przestrzeń do dialogu pomiędzy pracownikiem a (odpowiedzialnym) pracodawcą; Dialog interpersonalny i dyskurs prawniczy w mediacji; inicjatywa ludowa jako instytucja dialogu społecznego; Z problematyki korupcji w administracji publicznej; 7. Reminiscencje dialogu w naukach społecznych i praktyce/codzienności współczesnego życia: Historia nauki z medycyną i edukacją w tle; Zastosowanie prostej regresji liniowej w badaniach w naukach społecznych; Kobiety w męskim świecie. Dialog warunkiem osiągnięcia prawdziwej równości płci; Analiza udziału systemów ratowniczych w zarządzaniu kryzysowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pragnienie sukcesu, 2. Komunikacja jako więź, 3. Cudowne uzdrowienia - Pani Mara i spółka, 4. Rytułały społeczne, 5. Rytułały w świecie biznesu, 6. Rytuały dnia powszechnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1.Znaczenie aktywnego słuchania, 2.Podświadomy proces kodowania, 3.System reprezenatcji, 4.Wszystko jest w oczach, 5.Jak zadawać pytania, 6.Jak rozpocząć rozmowę, 7.Komunikacja niewerbalna - mowa ciała, 8.Pytania otwarte i zamknięte, 9.Język, 10.Cechy i korzyści, 11.Jak radzić sobie ze sprzeciwem, 12.Dochodząc do tak
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Cz. I podstawy komunikacji: 1. Wprowadzenie do komunikacji, 2. Model kompetencji komunikacyjnej, 3. Spostrzeganie, 4. Język, 5. Komunikacja niewerbalna, 6. Słuchanie, 7. Kompetencja w komunikacji internetowej, Cz.II Komunikacja interpersonalna: 8. Wprowadzenie do komunikacji interpersonalnej, 9. Związki międzyludzkie a wiedza, 10. Związki międzyludzkie a umiejętności. Cz. III Komunikacja w małej grupie, 11. Komunikacja w małej grupie a motywacja, 12. Podejmowanie decyzji, 13. Przywództwo, czyli zarządzanie relacjami w grupie. Cz. IV przemawianie publiczne, 14. Wprowadzenie do przemawiania publicznego, 15. Przygotowanie wystąpienia publicznego, 16. Prezentacja wystąpienia, 17. Wystąpienia informacyjne, 18. Wystąpienia perswazyjne. Dodatek: Kompetentne prowadzenie wywiadów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kreatywność)
Zawiera: Część I. Zasady komunikowania międzyludzkiego. 1: Ogólne zasady porozumiewania się. Część II. Komunikowanie się lekarza z pacjentem. 2: Porozumiewanie się lekarza z pacjentem i pacjenta z lekarzem; 3: Empatia a relacja lekarz-pacjent; 4: Psychologiczne aspekty jatropatogenii; 5: Komunikowanie werbalne i niewerbalne; 6: Przestrzeń gabinetu lekarskiego jako warunek komunikowania się; 7: Zachowanie intymności pacjentki w gabinecie ginekologicznym; 8: Przestrzeganie zaleceń lekarskich; 9: Zasady komunikowania się lekarza z pacjentem z uwzględnieniem przewlekle i ciężko chorego; 10: Rozmowa z nieuleczalnie chorym; 11: Choroba jako dewiacja społeczna i jej znaczenie w komunikowaniu się lekarza z pacjentem; 12: Wyznaczniki efektywności postępowania lekarskiego w oczach pacjenta; 13: Potrzeby i oczekiwania pacjentów objętych opieką lekarza rodzinnego; 14: Czynniki wpływające na jakoś komunikowania się lekarza z pacjentem i jego rodziną lub najbliższym mu otoczeniem. Część III. Etyczne i prawne aspekty komunikowania się lekarza z pacjentem. 15: Troska, zaufanie i sprawiedliwość jako wartości ustanawiające w etyce medycznej; 16: Między deontologią a autonomią pacjenta. O granicach słuszności wzajemnych roszczeń pacjenta i lekarza; 17: Drugi język medykalizacji; 18: Bioetyczny kontekst zakłóceń w komunikowaniu się lekarza z pacjentem; 19: Podstawy prawne komunikowania się w medycynie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zachowania organizacyjne jako nauka; 2. Uwarunkowania zachowań indywidualnych; 3. Uwarunkowania zachowań grupowych; 4. Uwarunkowania zachowań międzyorganizacyjnych; 5. Zmiana jako element zachowań organizacyjnych; 6. Kształtowanie zachowań organizacyjnych poprzez motywowanie; 7. Konflikty i ich wpływ na zachowania ludzi w organizacjach; 8. Dylematy i wyzwania w zakresie kształtowania zachowań organizacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoria personifikacji. 2. Panorama społeczna. 3. Samopoznanie i tożsamość. 4. Władza. 5. Zmiana postaw społecznych. 6. Panorama rodziny. 7. Badamy panoramę duchowości. 8. Szkolenie i zespoły. 9. Metafory władzy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Opinie o książce; Przedmowa: O tym, jak przegadałem swoją drogę do świata designu; UX to wciąż młoda dziedzina; O czym jest ta książka?; Kto powinien przeczytać tę książkę?; Struktura książki; Dlaczego napisałem tę książkę?; Podziękowania; 1. Zdolny projektant umie rozmawiać: Ważne zebranie; Dobry design to kwestia gustu, ale nie do końca; Gdzie kucharek sześć; Każdy jest projektantem!; Interfejs to Twoje dzieło; Praca zespołowa nie tak znowu dobra; Twoja praca polega na komunikacji; Elokwencja to sukces; Bądź sprawnym projektantem; 2. Interesariusz też człowiek: Zrozum ich punkt widzenia; Wskazywanie wpływowych jednostek; Wartości interesariuszy; Historyjki interesariuszy; Nawiązuj korzystne relacje; 3. Spotkanie jako projekt: Określ kontekst; Optymalizuj z myślą o zapamiętywaniu; Pozbądź się zakłóceń; Przewiduj reakcje; Zbuduj sieć wsparcia; Próba generalna; 4. Wysłuchać znaczy zrozumieć: Czynności pasywne; Czynności aktywne; 5. Właściwy stan umysłu: Zrozum swoją rolę; Okiełznaj swoje ego; Bądź na tak; Rozwiń pozytywną personę; Zmień słownictwo; Przejście; 6. Sformułuj odpowiedź: Strategia udzielania odpowiedzi; Taktyka to działanie; 7. Określ przekaz: Biznes; Projekt; Badania; Ograniczenia; 8. Zabezpieczenie poparcia: Zdobycie poparcia; Zsumujmy wszystko; 9. Dalsze działania: Spotkanie po zebraniu; Przekaż sprawozdanie; Odfiltruj ważne informacje; Poszukaj sprzymierzeńców; Zrób cokolwiek choćby nie to, co trzeba; 10. Radzenie sobie ze zmianami: Chodzi o to, żeby coś zmienić prawda?; Co tu się rzeczywiście dzieje?; Nie ma tego złego; Bank Zaufania; Kiedy się mylisz; Zarządzanie oczekiwaniami; To już prawie koniec; 11. Jak decydenci mogą pomagać projektantom?: Ślepiec i król; Dziesięć wskazówek współpracy z projektantami; Przygotuj listę kontrolną projektu; Miejsce przy stole konferencyjnym; O autorze; Kolofon.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1. BUDOWANIE OSOBISTYCH KOMPETENCII ETYKIETY. 1.1. Co decyduje o budowaniu naszego osobistego wizerunku. 1.1.1. Casual. 1.1.2. Business casual. 1.1.3. Business dress. 1.1.4. Casual Friday. 1.1.5. Overdress. 1.2. Najczęstsze uchybienia dotyczące strojów w pracy. 1.3. Dbanie o garderobę praktyczne porady. 1.3.1. Garnitur, kostium, garsonka. 1.3.2. Krawaty, muszki, apaszki. 1.3.3. Koszule. 1.3.4. Buty. 1.3.5. Dodatki. 1.4. Case study - stroje wg watykańskiego protokołu. 1.5. Ciekawostka - moda powstańcza. Rozdział 2. CEREMONIAŁY. 2.1. Ceremonie w różnych państwach. 2.2. Ceremoniały w Polsce. 2.3. Różnorodność ceremoniałów. 2.4. Organizacja uroczystości. 2.5. Przykładowy ceremoniał. 2.5.1. Etap przygotowania do uroczystości. 2.5.2. Etap przebiegu uroczystości. 2.6. Uroczystości w salach. 2.7. Ceremoniał w szkołach wyższych. 2.8. Ceremonie a flaga państwowa. 2.9. Case study - ceremoniał dworski. Rozdział 3. PRECENENCJA - CZYLI KTO PIERWSZY. 3.1. Precedencja służbowa (organizacyjna). 3.2. Precedencja w szkołach wyższych. 3.3. Precedencja rzeczowa. 3.4. Precedencje państwowe. 3.4.1. Precedencja stanowisk kierowniczych w Polsce. 3.4.2. Republika Francji. 3.4.3. Republika Federalna Niemiec. 3.4.4. Federacja Rosyjska. 3.4.5. Zjednoczone Królestwo Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej. 3.4.6. Królestwo Hiszpanii. 3.4.7. Stany Zjednoczone Ameryki. 3.5. Precedencja w życiu Polonii. 3.6. Precedencja w różnych organizacjach. 3.7. Zachowanie pierwszeństwa w różnych sytuacjach. 3.7.1. Winda, budynek, pomieszczenia. 3.7.2. Środki komunikacji publicznej. 3.7.3. Samolot. 3.7.4. Pociąg. 3.7.5. Samochód. 3.8. Stoły. 3.8.1. Rozsadzanie na bankiecie - przykład z historii. 3.9. Case study - creative protocol. 3.10. Precedencja w strukturach międzynarodowych. 3.10.1. Precedencja w Unii Europejskiej. 3.10.2. Precedencja w ONZ. 3.10.3. Precedencja w NATO. 3.11. Ciekawostka - konsulowie honorowi. 3.12. Precedencja okazjonalna - klucz do trudnych sytuacji. 3.13. Podpisywanie umów - zasada alternatu. Rozdział 4. POWITANIA I TYTUŁOWANIE. 4.1. Powitania. 4.1.1. Różnorodność powitań. 4.1.2. Gafy przy powitaniach. 4.1.3. Gafy „na wysokich szczeblach”. 4.1.4. Ciekawostka - dziwne powitania. 4.1.5. Uścisk dłoni. 4.1.6. Podanie ręki w relacjach służbowych. 4.2. Przedstawianie. 4.3. Tytułowanie. 4.3.1. Tytuły kurtuazyjne: ekscelencja, eminencja, magnifcencja. 4.3.2. Jego Magnificencja. 4.3.3. Pierwsza dama. 4.3.4. Tytuły funkcjonariuszy publicznych w Polsce. 4.3.5. Tytuły naukowe i funkcje w szkołach wyższych. 4.3.6. Tytuły zawodowe. 4.4. Witanie: odwrócona precedencja. 4.5. Uchybienia w tytułowaniu. 4.6. Żartobliwie branżowe pożegnania. Rozdział 5. BILETY WIZYTOWE. 5.1. Kartonik wizytowy. 5.2. Dane teleadresowe na wizytówce. 5.3. Wersje dwujęzyczne wizytówek. 5.4. Wymiana wizytówek. 5.5. Wizytownik. 5.5.1. Dopiski na wizytówkach. 5.5.2. Skróty literowe na wizytówkach. 5.6. Uchybienia związane z wizytówkami. 5.7. Ciekawostka - różnorodność wizytówek. Rozdział 6. KOMUNIKACIA INTERPERSONALNA WYMAGAJĄCA ETYKIETY. 6.1. Różnorodność komunikacji. 6.2. Komunikacja niewerbalna w etykiecie. 6.2.1. Gesty i ich różne znaczenie. 6.2.2. Na co uważać w różnych krajach. 6.2.3. Znaczenie operowania przestrzenią w komunikacji. 6.3. Czynniki pomagające w nawiązywaniu relacji. 6.4. Etykieta prowadzenia rozmowy. 6.4.1. Przykłady nietaktownych zachowań podczas rozmowy. 6.4.2. Komunikacja i ogłada językowa. 6.4.3. Najczęstsze grzechy językowe. 6.5. Używanie języka obcego. 6.6. Ciekawostka - wielość języków. Rozdział 7. ETYKIETA W NEGOCJACJACH. 7.1. Charakterystyka kultur. 7.1.1. Kultury protransakcyjne i propartnerskie. 7.1.2. Kultura ceremonialna. 7.1.3. Kultura nieceremonialna. 7.1.4. Kultura monochroniczna. 7.1.5. Kultura polichroniczna. 7.1.6. Kultura powściągliwa. 7.1.7. Kultura ekspresyjna. 7.2. Pułapki w rozmowach, czyli czego unikać w negocjacjach na świecie. 7.3. Zasady etykiety w negocjacjach. 7.4. Ciekawostka - negocjacje wielostronne. Rozdział 8. TELEFON. 8.1. Telefon w instytucji/organizacji. 8.2. Telefon osobisty. 8.3. Kontakt telefoniczny. 8.4. Alfabet telefoniczny (fonetyczny). 8.5. SMS - czyli krótkie informacje tekstowe. 8.6. Uwaga na zakazy. Rozdział 9. KORESPONDENCJA. 9.1. Sztuka epistolografii. 9.2. Charakterystyka listów oficjalnych. 9.3. Korespondencja urzędowa, służbowa. 9.4. Zasady formułowania korespondencji urzędowej. 9.5. Korespondencja dyplomatyczna. 9.6. Listy prywatne. 9.7. Adresowanie korespondencji. 9.7.1. Używanie tytułów w adresowaniu korespondencji. 9.7.2. Sposoby adresowania i zwracania się do adresatów. 9.7.3. Przykłady ze sfery dyplomatycznej. 9.8. Ciekawostka pełne tytuły monarchów. 9.9. Kwestie techniczne związane z pisaniem listów. 9.9.1. Wysyłanie listów. 9.9.2. Przekazywanie listów p.g. 9.10. Korespondencja elektroniczna, czyli e-mailowa. 9.11. Części składowe listu. 9.11.1.Temat. 9.11.2. Nagłówek. 9.11.3. Treść listu. 9.11.4. Zakończenie listu. 9.12. Korespondencja w sferach akademickich. 9.13. Uwaga na skróty. Rozdział 10. INTERNET I KOMUNIKATORY. 10.1. Popularne narzędzia komunikacji społecznościowej. 10.2. Charakterystyka mediów społecznościowych. 10.3. Często popełniane błędy w pisowni w Internecie. 10.3.1. Błędy ortograficzne. 10.3.2. Błędy w pisowni wyrazów wielką i małą literą. 10.3.3. Pisownia łączna lub rozdzielna. 10.3.4. Popularne masło maślane. 10.3.5. Błędy interpunkcyjne. 10.4. Netykieta. 10.4.1. Naruszenie prawa i obyczajów. 10.4.2. E-mail historycznie. 10.5. Listy elektroniczne, e-mail. 10.6. Uwaga na edytory. 10.7. Fora internetowe, czaty, strony internetowe. 10.8. Profile społecznościowe. 10.9. Gry internetowe. 10.10. Anonimowość w sieci. 10.11. Shoutbox - nowy wymiar czatowania. 10.12. Spam. Rozdział 11. RECEPCJA I SEKRETARIAT. 11.1. Koncepcje organizacji pracy sekretariatu. 11.2. Pięć elementów w funkcjonowaniu sekretariatu. 11.2.1. Wyposażenie wnętrza w kontekście przyjmowania gości. 11.2.2. Sposób obsługi klientów zewnętrznych. 11.2.3. Sposób obsługi klientów wewnętrznych. 11.2.4. Obsługa korespondencji tradycyjnej i elektronicznej. 11.2.5. Kontakt telefoniczny z klientami biura. 11.3. Budowanie profesjonalizmu sekretarki, asystentki. 11.3.1. Cenione cechy sekretarki, asystentki. 11.3.2. Ubiór sekretarki, asystentki. Rozdział 12. KONFERENCJE, KONGRESY. 12.1. Różne rodzaje konferencji. 12.2. Perspektywy konferencji. 12.2.1. Perspektywa organizatora konferencji. 12.2.2. Perspektywa uczestnika konferencji. 12.2.3. Perspektywa prezentera, gościa zabierającego głos. 12.3. Ciekawostka - menu w Jałcie. Rozdział 13. DELEGACJE I WYJAZDY SŁUŻBOWE. 13.1. Program wizyty. 13.1.1. Program oficjalny a program roboczy. 13.1.2. Uwaga - koordynator wizyty. 13.1.3. Przygotowanie merytoryczne wizyty. 13.2. Ciekawostka - wizyta incognito. 13.3. Wyjazd delegacji za granicę. 13.3.1. Kto za co odpowiada? 13.3.2. Wyjazd delegacji. 13.3.3. Przyjazd delegacji zagranicznej. 13.4. Dzień wizyty – posiłki. 13.5. Gafy związane z wyjazdami i przyjmowaniem gości. 13.6. Dobra rada – tłumacz. 13.7. Arkusz wizyty. Rozdział 14. PREZENTY. 14.1. Prezenty w tradycji. 14.2. Uwaga na obostrzenia organizacyjne i korporacyjne. 14.3. Zasada równości prezentów obu stron. 14.4. Przekazywanie prezentu. 14.5. Lista prezentów. 14.6. Na co zwracać uwagę - dobre rady. 14.7. Prezenty w różnych kręgach kulturowych. 14.7.1. Co na prezent? 14.7.2. Kwiaty. 14.7.3. Prezenty w różnych krajach i kulturach. 14.7.4. Uchybienia związane z prezentami. 14.8. Case study - prezentowa gafa. 14.9. Różne formy prezentów uznawane za propozycje korupcyjne. 14.10. Dziwne prezenty dyplomatyczne. Rozdział 15. ZAPROSZENIA. 15.1. O istocie zaproszeń. 15.2. Karty zaproszeniowe. 15.3. Zawartość zaproszenia. 15.4. Zaproszenie na okaziciela. 15.5. Wysyłanie zaproszeń. 15.6. Gdy na zaproszeniu zastosowano skróty literowe. 15.6.1. Dobra praktyka. 15.6.2. Pro memoriał. 15.7. Ciekawostka - d.u.p.a. 15.8. Zaproszenia w sferze dyplomatycznej. 15.9. Zaproszenia na uroczystości rodzinne. 15.10. Różne wydarzenia. 15.11. Zaproszenia na stronach internetowych. 15.12. Uchybienia przy zaproszeniach. Rozdział 16. LOKALE I WYDARZENIA FIRMOWE. 16.1. Różnorodność wydarzeń połączonych z poczęstunkiem. 16.2. Kryteria wyboru miejsca spotkania. 16.2.1. Czynniki brane pod uwagę przy organizacji wydarzenia. 16.2.2. Dobór odpowiednich potraw dla gości. 16.2.3. Praktyczne podpowiedzi przy wyborze lokalu. 16.3. Serwisy kelnerskie - style obsługi gości. 16.3.1. Serwis francuski. 16.3.2. Serwis rosyjski. 16.3.3. Serwis angielski. 16.3.4. Serwis amerykański. 16.4. Bankiety. 16.5. Obsługa w stylu rodzinnym. 16.6. Przyjęcia bufetowe. 16.7. Ciekawostka - stół szwedzki. 16.8. Wydarzenia w szkołach wyższych. 16.9. Dziwne polskie potrawy dla obcokrajowców. Rozdział 17. ETYKIETA STOŁU. 17.1. Etykieta stołu - nasuwające się pytania. 17.2. Rodzaje przyjęć. 17.2.1. Rodzaje przyjęć ze względu na porę dnia. 17.2.2. Klasyfikacja przyjęć ze względu na stopień formalności. 17.3. Krótka charakterystyka typów przyjęć. 17.3.1. Lampka wina. 17.3.2. Śniadanie. 17.3.3. Koktajl. 17.3.4. Kawa i herbata. 17.3.5. Obiad. 17.3.6. Obiad bufetowy, przyjęcie bufetowe. 17.3.7. Aperitif. 17.3.8. Garden party i grill party. 17.4. Zaproszenie na przyjęcie. 17.5. Menu. 17.6. Przebieg śniadania i obiadu. 17.7. Stoły oficjalne, bankietowe, biesiadne. 17.8. Przy stole. 17.9. Dłonie, pałeczki, sztućce. 17.10. Ciekawostka pałeczkowa. 17.11. Wyzwania i zagrożenia przy stole. 17.11.1. Wybrane trudne potrawy i sposób ich jedzenia. 17.11.2. Dobre praktyki zachowania przy stole. 17.11.3. Najczęściej popełniane błędy. 17.12. Rozliczenie posiłku – napiwki. Rozdział 18. NAPOJE - RODZAJE I PRZEZNACZENIE. 18.1. Rodzaje serwowanych napojów. 18.1.1. Zasady serwowania napojów alkoholowych. 18.1.2. Temperatura serwowania piwa. 18.1.3. Zróżnicowane temperatury serwowania win. 18.1.4. Temperatura serwowania innych wybranych napojów. 18.2. Case study dyplomatyczny problem z alkoholem. 18.3. O degustacji wina - podstawowe zasady. 18.4. Kawa i herbata. 18.4.1. Kawa. 18.4.2. Herbata. 18.5. Herbaciane zwyczaje. 18.6. Ciekawostka - najdroższe napoje świata. Rozdział 19. TOASTY. 19.1. Rodowód i symbolika toastów. 19.1.1. Toasty biesiadne. 19.1.2. Toasty oficjalne. 19.2. Wznoszenie toastu. 19.2.1. Przygotowanie toastu. 19.2.2. Osoba wznosząca toast. 19.2.3. Kieliszek przy wznoszeniu toastu. 19.2.4. Osoba uhonorowana toastem. 19.2.5. Stuk kieliszków. 19.2.6. Dobra praktyka - wydruk toastu. 19.3. Ciekawostka - toast gruziński. 19.4. Odmowa toastu. 19.5. Uwaga na... czyli czego unikać przy toastach. 19.6. Pułapka bruderszaftu. 19.7. Case study - toast a hymn. Rozdział 20. GAFY - PRZESĄDY I KŁOPOTLIWE GESTY. 20.1. Gafy w środowisku międzynarodowym. 20.2. Gafy i zwyczaje made in Poland. 20.3. Gafy dotyczące gestów w różnych kulturach. 20.3.1. Kciuk do góry. 20.3.2. Victoria. 20.3.3. Vegeta. 20.3.4. Gest przywołania. 20.3.5. Moutza. 20.3.6. Figa. 20.3.7. Uderzanie otwartą dłonią (spodnią krawędzią) w szyję. 20.3.8. Kiwanie głową, kręcenie. 20.3.9. Tzw. rogi, czyli mały i wskazujący palec wyprostowane. 20.3.10. Środkowy palec. 20.4. Gesty W obrębie twarzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej