Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(19)
IBUK Libra
(6)
Forma i typ
Książki
(17)
Publikacje naukowe
(8)
E-booki
(6)
Publikacje fachowe
(5)
Czasopisma
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(15)
tylko na miejscu
(11)
Placówka
Wypożyczalnia
(15)
Czytelnia
(11)
Autor
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Grabowska Tatiana
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(2)
Klasińska Barbara
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Mańka Aleksander (1966- )
(2)
Nycz Edward
(2)
Pawlak Mirosław
(2)
Stojanowski Jacek
(2)
Urbańska Magda
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Andrzejewska Anna
(1)
Argyle Michael (1925- )
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Bednarek Józef
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bojanowicz Justyna
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Ciupińska Beata
(1)
Cudak Henryk
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Derda Olga
(1)
Domachowski Waldemar (1948- )
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(1)
Dziekońska Joanna
(1)
Forma Paulina
(1)
Furman Joanna
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Germain Juliette
(1)
Gomez de la Cuesta Gina
(1)
Grubicka Joanna
(1)
Guzik Paweł
(1)
Hallada Marek
(1)
Jacyno Małgorzata
(1)
Jakimowicz Wojciech
(1)
Jońca Dominika
(1)
Jusiak Roman
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Karpińska Anna
(1)
Klimczak Dariusz Piotr
(1)
Klimczak Kinga
(1)
Kompowska-Marek Radosława
(1)
Korabiewska Izabela
(1)
Kowalczyk Weronika
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Krauss G. W
(1)
Kryk Gabriela
(1)
Król Magdalena B
(1)
Kulej Wiktoria
(1)
Kuta Tomasz
(1)
Kwatera Anna
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał (1948- )
(1)
Larrandaburu Iban
(1)
Lasota Adam
(1)
Lasota Agnieszka
(1)
LeGoff Daniel B
(1)
Levin Eyal
(1)
Lewandowska Monika
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Lulek Barbara
(1)
Machnio Dominika
(1)
Maggi-Germain Nicole
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Mazaraki Karolina
(1)
Micheli Enrico
(1)
Mickus Francis
(1)
Miko-Giedyk Justyna
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Nawrat-Wyraz Dorota
(1)
Nayagom Olivier Antoine
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Nowak Anna
(1)
Nowicka Marzenna (1962- )
(1)
Ogonowska Agnieszka
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Opolska-Bielańska Agata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(12)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(23)
angielski
(1)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Nauczyciele
(1)
Temat
Kompetencje społeczne
(11)
Kompetencje medialne
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Nauczyciele
(5)
Dziecko autystyczne
(4)
Relacje międzyludzkie
(4)
Autyzm
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Kształcenie
(3)
Młodzież
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Cele wychowania
(2)
Cyberbezpieczeństwo
(2)
Dzieciństwo
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Kultura
(2)
Menedżerowie
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Profilaktyka społeczna
(2)
Rodzice
(2)
Socjalizacja
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Terapia zabawą
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Umuzykalnianie
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie moralne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Agresywność
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Altruizm
(1)
Andragogika
(1)
Animaloterapia
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Antypedagogika
(1)
Cele życiowe
(1)
Cyberprzestrzeń
(1)
Cyfrowi tubylcy
(1)
Decentralizacja (administracja)
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dialog społeczny
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dobre praktyki
(1)
Dobro wspólne
(1)
Dogoterapia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziedzictwo naturalne
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Ekspresja emocji
(1)
Emergentyzm
(1)
Epidemie
(1)
Felinoterapia
(1)
Godność ludzka
(1)
Good Behavior Game
(1)
Grupy społeczne
(1)
Hipoterapia
(1)
Historia wychowania
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Integracja pracowników
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Interes prawny
(1)
Interes prywatny
(1)
Interes społeczny
(1)
Intersubiektywność
(1)
Klasa wojskowa
(1)
Klocki Lego
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kolektywizm (psychologia)
(1)
Kompetencja (prawo)
(1)
Kompetencje dydaktyczne
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt szkolny
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Kultura języka
(1)
Kwalifikacje zawodowe
(1)
Ludzie starzy
(1)
Matematyka
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Media społecznościowe
(1)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1901-2000
(2)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Europa
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(8)
Opracowanie
(4)
Czasopismo naukowe
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Monografia
(2)
Podręcznik
(2)
Raport z badań
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Psychologia
(6)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
25 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia stosunków międzyludzkich / Michael Argyle ; przeł. Waldemar Domachowski. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 1999. - 363, [1] s. : rys., tab., wykr. ; 21 cm.
Zawiera: Motywacja społeczna; Twarz, spoglądanie i inne niewerbalne komunikaty; Komunikacja werbalna i konwersacja; Spostrzeganie innych; Wpływ osobowości i sytuacji na zachowania społeczne; Relacje między dwie- ma osobami; Grupy, organizacja, klasa i kultura; Samo- wyobrażenie i samoprezentacja; Zachowanie społeczne a zaburzenia psychiczne; Wybrane profesjonalne umiejętności społeczne; Szkolenie umiejętności społecznych; Epilog.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; Tom 3)
Wstęp; 1 Porozmawiajmy o kompetencjach; Kompetencje przyszłości; Przyszłość należy do świadomych i aktywnych obywateli. Jakie kompetencje są im niezbędne? Jak skutecznie je kształtować? (Perspektywa aksjologiczna); Przedsiębiorczość jako kompetencja przyszłości; Kompetencje kluczowe uczniów w międzynarodowych raportach i badaniach; Mobilność edukacyjna sposobem na rozwijanie kompetencji potrzebnych na rynku pracy; Międzynarodowe projekty edukacyjne drogą do rozwoju kompetencji kluczowych; 2 Wyzwania współczesnej edukacji; Nowoczesne doradztwo w szkołach: predyspozycje uczniów a ich przyszłość zawodowa; Efektywna edukacja. W poszukiwaniu balansu między technologią, kulturą i naturą; Kreatywność a standaryzacja: pedagogika twórczości i jej postulaty pod adresem współczesnej szkoły; Wspieranie rozwoju kreatywności wśród uczniów; Racjonalne dostosowania i modyfikacje w edukacji uczniów mających specjalne potrzeby edukacyjne; Edukacja międzykulturowa w szkołach i jej znaczenie. Wyzwania współczesnej edukacji w ramach inicjatyw UE; Projekt eTwinning jako sposobność do rozwijania inteligencji wielorakich uczniów; 3 Kompetencje cyfrowe; Język programowania jako kompetencja XXI w.; Nowoczesne technologie w nauczaniu przedmiotów ścisłych; Jak zetrzeć kurz nieaktualności z dawnych tekstów kultury? Dziedzictwo kulturowe w dobie nowoczesnych mediów na przykładzie Mendla Gdańskiego Marii Konopnickiej; Cyberbezpieczeństwo w szkołach: skuteczne strategie działania; Wyzwania i zagrożenia przestrzeni cyfrowej dla edukacji i aktywności zawodowej; 4 Kompetencje społeczne nauczycieli; Od psychologii do edukacji: zasady podnoszenia skuteczności nauczania i wychowania; Znaczenie inteligencji emocjonalnej w funkcjonowaniu ucznia i nauczyciela; Coaching w edukacji. Innowacje na rzecz rozwoju; Prestiż zawodu a kompetencje nauczycieli; Kompetentny nauczyciel – przyszłość czy rzeczywistość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie do lektury: O czym jest książka? Kilka uwag o konstrukcji tekstu w książce. Argumenty za udostępnieniem eseju nauczycielom. Wsteczne lusterko czyli przeszłość w dyskusji o edukacji dzieci. Teraźniejszość/współczesność w edukacji dzieci. Zarys problemu. Vade mecum, czyli pójdź za mną… Część I - Rozważ cywilizacyjno-pedagogiczny kontekst edukacji. 1. Czym jest cywilizacja jako obszar lokowania celów edukacji. 2. Wybrane cechy/znaki naszego czasu jako podstawa edukacji człowieka. 2.1. Globalizacja. 2.2. Dataizacja/algorytmizacja. 2.3. Wieloznaczność. 2.4. Konsumeryzm. 3. kompetencje współczesnego człowieka trzeciej fali cywilizacyjnej jako podstawa doboru treści edukacyjnych. 3.1. Kreatywność jako podstawa twórczości/innowacyjności/badania. 3.2. Wyobraźnia i jej uwalnianie. 3.3. Działanie zespołowe/wspólne/grupowe. 3.4. Umiejętność porozumiewania się. 3.4.1. Kompetencja językowa. 3.4.2. Kompetencja komunikacyjna. 3.5. Umiejętności informatyczne i informacyjne. 4. Codzienność w uwalnianiu i rozwijaniu kompetencji cywilizacyjnych. 4.1. Zgiełk, szum informacyjny wokół wychowania/edukacji (gadanina). 4.2. Ciekawość. 4.3. Dwuznaczność. Podsumowanie. Część II – Spójrz – to jest dziecko i jego czas życia – dzieciństwo. Co o nim wiesz? 1. Wiedza i niewiedza o dziecku i dzieciństwie. 2. Wiedza potoczna o dziecku i dzieciństwie. Pedagogie. 3. Naukowe spojrzenie na dzieciństwo i dziecko. 3.1. Naukowa wiedza i niewiedza o dzieciństwie. 3.2. Naukowa wiedza i niewiedza o dziecku. 3.2.1. Wiedza o biologicznym rozwoju dziecka. 3.2.2. Wiedza o psychicznych procesach zachodzących w dziecku. 3.2.3. Obraz społecznych możliwości dziecka. 3.2.4. Syntetyczny naukowy obraz rozwoju dziecka. 4. Co powinnaś wiedzieć? Kilak przestróg. Podsumowanie. Część III – Poprowadź dziecko ku doświadczaniu w świecie. 1. Obszary zmiany koniecznej. 1.1. Zmiana idei, celów i funkcji edukacji. 1.2. Czy i co można/powinno się zmienić w stanowieniu celów? 2. Kierunki zmiany w edukacji. 2.1. Przejście od części do całości. 2.2. Przejście od obiektywizmu do epistemologii. 2.3. Przejście od struktur ku procesowi. 2.4. Przejście od budowy do sieci powiązań. 2.5. Przejście od prawdy do przybliżonego jej opisu. 3. Obszary i kierunki zmiany w edukacji dzieci. 4. Teoretyczny kontekst edukacji. Wybrane zakresy. 5. Krytyka jako wymiar etyczności i profesjonalizmu nauczycieli. 6. Wymiary odpowiedzialności nauczycielskiej. 7. Uczenie (się) przez dziecko odpowiedzialnych zachorowań. 8. Ustawowe zadania nauczyciela dziecka. Krytyczny ich odczyt. 9. Zasady edukacji dzieci w nowych kontekstach współczesności. Podsumowanie Część IV – przystań i zobacz, jak bawi się dziecko. 1. Zabawa jako płaszczyzna doświadczania siebie jako jednostki przez dziecko. 2. Właściwości zabawy. 3. Pierwiastki zabawy. 4. Cechy zabawy. 5. Między zabawą a grą w edukacji. 6. Lokalizacja zabawy w edukacji. Bez podsumowania – otwarcie myślenia nauczyciela na wartości zabawy, czyli ciąg dalszy zależy od Ciebie. Część V – Poszukaj dróg wspierania dziecka w doświadczaniu siebie i świata. 1. Rozpoznawanie-poznawanie jako warunek efektywnej edukacji. 1.1. Doświadczanie-doświadczenia. 1.2. Rozpoznawanie siebie przez nauczyciela. 1.3. Rozpoznanie-poznanie możliwości działaniowych dzieci. 2. Parametry rzeczywistości edukacyjnej. 2.1. Przestrzeń. 2.2. Czas. 2.3. Liczebność/liczba/liczność. 2.4. Przyczynowość. 3. Holizm w rzeczywistości edukacyjnej. Podsumowanie. Część VI – Wymiary Twojego nauczycielstwa. 1. Dziesięć proponowanych lekcji do odrobienia. 2. Autotest kompetencji pedagogicznej. 3. Obrazy z życia wzięte jako podstawa do przemyślenia stosunku do dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej