Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(44)
IBUK Libra
(28)
ebookpoint BIBLIO
(15)
Forma i typ
E-booki
(43)
Książki
(42)
Publikacje naukowe
(16)
Publikacje fachowe
(7)
Czasopisma
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(34)
dostępne
(29)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(31)
Czytelnia
(35)
Autor
Juchnowicz Marta (1948- )
(8)
Gorzelak Grzegorz
(3)
Oleksiak Piotr
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Przygodzki Zbigniew
(3)
Skierska-Pięta Katarzyna
(3)
Warwas Izabela
(3)
Wiktorowicz Justyna
(3)
Borkowska Stanisława (1939- )
(2)
Czekaj Katarzyna
(2)
Domaradzka Aurelia
(2)
Dziuba Radosław
(2)
Grabiec Olimpia (1975- )
(2)
Grzesiak Lena
(2)
Haromszeki Łukasz
(2)
Huczek Marian (1939-2023)
(2)
Jawor-Joniewicz Anna
(2)
Kozar Łukasz Jarosław
(2)
Kozioł Leszek
(2)
Lewicka Dagmara
(2)
Lipka Anna
(2)
Nowicka-Mieszała Julia
(2)
Okraszewska Ewelina
(2)
Paradowski Mariusz
(2)
Rostkowski Tomasz
(2)
Sajkiewicz Alicja
(2)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(2)
Stor Marzena
(2)
Szewczyk Monika
(2)
Urbaniak Bogusława
(2)
Zaremba-Warnke Sabina
(2)
Adamczyk-Marchewka Justyna
(1)
Antczak Zbigniew
(1)
Bajko Zbigniew
(1)
Balcerzyk Robert
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Baran-Wesołowska Beata
(1)
Barut Arkadiusz (1974- )
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Bednarska-Wnuk Izabela
(1)
Biedrońska Paulina
(1)
Bieryło Marta
(1)
Bobowski Sebastian
(1)
Borski Maciej (1975- )
(1)
Brzeziński Andrzej
(1)
Cewińska Joanna
(1)
Chaba Dawid
(1)
Cierniak-Emerych Anna
(1)
Czainska Katarzyna
(1)
Danilewicz Dariusz
(1)
Davenport Thomas H. (1954- )
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Durkalec Agnieszka Sokołowska-
(1)
Dygoń Marcin
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Evans Christina
(1)
Fryczyńska Marzena
(1)
Gajewska Paulina
(1)
Grewiński Mirosław (1973- )
(1)
Grzelewska Małgorzata
(1)
Gurdek Magdalena (1977- )
(1)
Górska Joanna
(1)
Huczek Antoni
(1)
Jabłońska-Wołoszyn Maria
(1)
Jabłoński Adam
(1)
Jabłoński Marek
(1)
Jajuga Krzysztof
(1)
Jamka Beata
(1)
Janczewska Danuta
(1)
Janczewski Jerzy
(1)
Janusz Anna
(1)
Januszkiewicz Katarzyna
(1)
Jarosz Marek
(1)
Jas Małgorzata
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Johnson-Murray Rachael
(1)
Jóźwiak Bartosz
(1)
Kacprzak-Kalinowska Marta
(1)
Kamińska Agnieszka Gloria
(1)
Kaźmierczyk Jerzy
(1)
Kinowska Hanna
(1)
Klimkiewicz Katarzyna
(1)
Knapik Alina
(1)
Kopel Jerzy (1940-2019)
(1)
Kosicki Tomasz
(1)
Kowalska Sylwia
(1)
Kowalski Sławomir
(1)
Kozicka Beata
(1)
Krzepicka Alicja
(1)
Krzyżanowska-Celmer Magdalena
(1)
Król Henryk (1932-2014)
(1)
Kuczkowska Ewelina
(1)
Kuczkowski Przemysław
(1)
Kuleczka Monika
(1)
Kuźmińska-Haberla Aleksandra
(1)
Lany Magdalena
(1)
Lemańska-Majdzik Anna
(1)
Lewicka Maria
(1)
Leśniewski Michała Adam
(1)
Liksza Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(51)
2000 - 2009
(16)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(86)
Stany Zjednoczone
(1)
Język
polski
(84)
angielski
(3)
Temat
Kapitał ludzki
(30)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(15)
Kadry
(10)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(9)
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
(8)
Kultura organizacyjna
(7)
Rynek pracy
(7)
Siła robocza
(6)
Szkolnictwo
(5)
Europejski Fundusz Społeczny
(4)
Motywacja pracy
(4)
Polityka zatrudnienia
(4)
Przedsiębiorstwo
(4)
Zarządzanie wiedzą
(4)
Zatrudnienie
(4)
COVID-19
(3)
Organizacja
(3)
Polityka społeczna
(3)
Zaangażowanie pracowników
(3)
Czas pracy
(2)
Czwarta rewolucja przemysłowa
(2)
Decyzje
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Innowacje
(2)
Jakość życia
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Konkurencyjność
(2)
Menedżerowie
(2)
Nauczyciele
(2)
Organizacja pracy
(2)
Oświata
(2)
Prawo Unii Europejskiej
(2)
Prawo pracy
(2)
Produktywność pracy
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Płaca
(2)
Regionalny rynek pracy
(2)
Rozwój zrównoważony
(2)
Zachowanie organizacyjne
(2)
Zarządzanie
(2)
Zarządzanie różnorodnością
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Zarządzanie talentami
(2)
Absolwenci szkół średnich
(1)
Akta stanu cywilnego
(1)
Analiza danych
(1)
Bezrobocie długotrwałe
(1)
Blockchain
(1)
Branża TSL
(1)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(1)
Controlling personalny
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Dobra osobiste
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dokumentacja medyczna
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dowody (prawo)
(1)
Ekonomia eksperymentalna
(1)
Ekspertyza (prawo)
(1)
Emerytura
(1)
Empowerment
(1)
Energetyka
(1)
Epidemie
(1)
Finanse publiczne
(1)
Foresight
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Funkcjonariusze publiczni
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Gospodarka nieformalna
(1)
Gospodarstwo domowe
(1)
Gromadzenie informacji
(1)
Grywalizacja
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Informatyka
(1)
Interdyscyplinarność
(1)
Izolacja prewencyjna (prawo)
(1)
Kabaj, Mieczysław (1933- )
(1)
Kadencja (prawo)
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Klaster (ekonomia)
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje miękkie
(1)
Kompetencje przywódcze
(1)
Kompleksowa karta wyników
(1)
Konwencja z Aarhus (1998)
(1)
Kultura pracy
(1)
Lojalność pracowników
(1)
Marka (ekonomia)
(1)
Małżeństwo
(1)
Małżeństwo jednopłciowe
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Multimedia
(1)
Naczelny Sąd Administracyjny (NSA)
(1)
Nasciturus
(1)
Nieheteronormatywność
(1)
Niepewność
(1)
Niepoczytalność
(1)
Obrona rozprawy doktorskiej
(1)
Ocena pracowników
(1)
Ochrona danych medycznych
(1)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Temat: czas
2001-
(14)
2001-0
(4)
1989-2000
(3)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(13)
Kraje Unii Europejskiej
(5)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie ; okolice)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(16)
Opracowanie
(8)
Podręcznik
(6)
Monografia
(5)
Czasopismo naukowe
(3)
Czasopismo ekonomiczne
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Czasopismo prawnicze
(1)
Dane statystyczne
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(30)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(17)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
87 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ

Kapitał ludzki jest kluczowym czynnikiem produkcji w rozwijającym się modelu gospodarki opartej na wiedzy. Zarówno generowanie postępu technicznego, jak i efektywne wykorzystywanie już istniejącego majątku trwałego są w znaczący sposób od niego zależne.
W prezentowanej pracy zawarto wyniki badań zorientowanych w dwóch obszarach. Pierwszy z nich dotyczy dojrzałości przedsiębiorstw do inwestowania w kapitał ludzki w regionie. Badania zaprezentowane w tej części dotyczą zarówno dużych - transnarodowych korporacji obecnych w regionie łódzkim, jak i małych i średnich przedsiębiorstw. Głównym problemem poddanym analizie jest zrozumienie i skłonność, podmiotów gospodarczych do podejmowania samodzielnych inwestycji w kapitał ludzki. Jednocześnie określono wyzwania w zakresie regionalnej polityki rozwoju kapitału ludzkiego w odniesieniu do gospodarki regionu.
Drugi obszar, rola kapitału ludzkiego w budowaniu regionalnego rynku pracy, dotyczy wyzwań w zakresie adaptacyjności gospodarki regionu w kontekście szkolnictwa zawodowego do potrzeb nowoczesnej, konkurencyjnej gospodarki. Autorzy, uprzednio identyfikując wpływ poszczególnych obszarów inwestycji w kapitał ludzki na rozwój społeczno-gospodarczy, wnioskują o stopniu dopasowania kapitału ludzkiego do potrzeb gospodarki regionu łódzkiego.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W prezentowanej pracy zawarto wyniki badań zorientowanych w dwóch obszarach. Pierwszy z nich dotyczy adaptacji regionalnego systemu edukacji do wyzwań współczesnej gospodarki, gdzie autorzy skupili uwagę na dwóch perspektywach: zmianach zachodzących w systemie szkolnictwa wyższego i formułowaniu się tzw. uniwersytetów trzeciej generacji oraz dostępności i jakości regionalnego systemu oświaty. Drugi obszar identyfikuje wpływ kapitału społecznego na wzmacnianie wartości kapitału ludzkiego, czyli odnosi się wyzwań rzadko jeszcze zauważanych z perspektywy polityki rozwoju kapitału ludzkiego. Dotyczy możliwości efektywnego kształtowania i inwestowania w kapitał ludzki, dzięki wzmacnianiu i budowaniu innego ważnego, lokalnego i jednocześnie immobilnego zasobu – kapitału społecznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

W prezentowanej pracy zawarto wyniki badań zorientowanych w dwóch obszarach.

Pierwszy z nich dotyczy adaptacji regionalnego systemu edukacji do wyzwań współczesnej gospodarki, gdzie autorzy skupili uwagę na dwóch perspektywach: zmianach zachodzących w systemie szkolnictwa wyższego i formułowaniu się tzw. uniwersytetów trzeciej generacji oraz dostępności i jakości regionalnego systemu oświaty.

Drugi obszar identyfikuje wpływ kapitału społecznego na wzmacnianie wartości kapitału ludzkiego, czyli odnosi się wyzwań rzadko jeszcze zauważanych z perspektywy polityki rozwoju kapitału ludzkiego. Dotyczy możliwości efektywnego kształtowania i inwestowania w kapitał ludzki, dzięki wzmacnianiu i budowaniu innego ważnego, lokalnego i jednocześnie immobilnego zasobu – kapitału społecznego.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Książka
W koszyku
1. Demograficzne tło zarządzania kapitałem ludzkim w Polsce; 2. Kompetencje pracowników oraz zapotrzebowanie na nie w przyszłości (foresight); 3. Inteligencja emocjonalna zespołu oraz menedżera w strukturach wirtualno-sieciowych; 4. Kapitał ludzki na poziomie operacyjnym przedsiębiorstw; 5. Korporacyjni nomadzi w przestrzeni międzyorganizacyjnej (wirtualno-sieciowej).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne konteksty kompetencji; 2. Problematyka kompetencji w perspektywie pedagogicznej; 3. Kompetencje jako problem kształcenia na poziomie wyższym w świetle wyników badań empirycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Konkurencyjność miękka przedsiębiorstw / Michał Adam Leśniewski. - Warszawa : Difin , 2015. - 252, [5] s. : tab., rys. ; 23 cm.
1. Konkurencja procesem rozwoju przedsiębiorstw; 2. Konkurencyjność przedsiębiorstwa; 3. Zasoby ludzkie w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa; 4. Menedżer kadra zarządzającą przedsiębiorstwem; Motywacja funkcją zarządzania przedsiębiorstwem; 6. Kultura organizacyjna w procesie miękkiego zarządzania przedsiębiorstwem; 7. Wiedza zasobem przedsiębiorstwa; 8. Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa; 9. Zaufanie w rozwoju przedsiębiorstwa; 10. Model konkurencyjności miękkiej przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Cz.I Relacje kultury organizacyjnej i zarządzania kapitałem ludzkim: Relacja kultura organizacyjna a funkcja personalna. Rozważania systemowe; Kultura adhokracji a instrumentarium zarządzania zasobami ludzkimi; relację między kulturą organizacyjna a kapitałem intelektualnym - spojrzenie z perspektywy interesariuszy; Wpływ czynników kulturowych na pomiar kapitału ludzkiego; Cz.II Kulturowe wyzwania wobec zarządzania kapitałe ludzkim: Zarządzania różnorodnością kulturową; Postawy wobec różnorodności - uwarunkowania, próba typologii, implikacje; Implementacja zmian w przedsiębiorstwie a zmiany kultury organizacyjnej; Niezamierzone konsekwencje prokonsumenckiej kultury usług - wyzwanie dla ZZL; Kultura organizacyjna jako determinanta działań społecznie odpowiedzialnych; Zrozumieć pokolenie Y - wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi; Autodefinicje tożsamościowe pracowników wiedzy jako wyzwanie dla zarządzania zasobami ludzkimi w organizacjach; Postawy młodzieży a pożądane cechy jej przyszłej pracy - na podstawie badań sondażowych studentów zarządzania. Cz.III Emocjonalne aspekty zarządzania kapitałem ludzkim: Duchowy wymiar zarządzania zasobami ludzkimi; Kultura zaufania wyzwaniem współczesnego zarządzania kapitałem ludzkim; Satysfakcja z pracy w zarządzaniu zasobami ludzkimi; Dualizm polskiej kultury narodowej w praktyce organizacyjnej korporacji międzynarodowych w Polsce; Cz.IV Wpływ kultury organizacyjnej na instrumentarium ZKL: Rola strategii zatrudnienia w kształtowaniu kultury współczesnej organizacji - wybrane aspekty; Możliwości wykorzystania narzędzi ZZL do kształtowania optymalnej kultury organizacyjnej w zmieniającym się otoczeniu przedsiębiorstw w Polsce; Zależności pomiędzy nieformalnymi politykami rekrutacji i selekcji a efektywnością organizacji. Moderująca rola wdrukowanych zasad socjalistycznych; Kultura organizacyjna podstawą formowania partycypacji pracowniczej w organizacjach; Uwarunkowania socjokulturowe pracy zespołowej; Kulturowe determinanty innowacyjności przedsiębiorstwa; Kulturowe uwarunkowania sposobów komunikowania się w organizacjach - priorytety i zaniedbania; Cz.V Systemy motywacyjne w realiach kulturowych: Wpływ kultury organizacyjnej na zmiany systemu motywowania. Doświadczenia badawcze; Kulturowe uwarunkowania systemów motywacyjnych w przedsiębiorstwach z udziałem kapitału zagranicznego; Różnice kulturowe w zakresie motywowania - na podstawie analizy motywatorów w dwóch firmach: duńskiej i polskiej; Systemy wynagradzania a cechy kultury organizacyjnej; Wewnętrzna sprawiedliwość czy zewnętrzna konkurencyjność jako dylemat polityki płac (z uwzględnieniem uwarunkowań kulturowych); Cz.VI Kulturowe determinanty organizacji rozwoju zawodowego: Wpływ kultury organizacyjnej na budowę programów rozwoju kompetencji w organizacji; Kulturowe uwarunkowania rozwoju zawodowego pracowników przedsiębiorstw; Szkolenia jako narzędzia kształtowania kultury organizacyjnej; Adaptacja rozwoju kariery do kultury organizacyjnej; Strategie rozwoju kariery zawodowej polskich emigrantów w Londynie - raport z badań Polish Psychologists" Club; Kultura kraju pochodzenia kapitału jako determinanta systemu okresowych ocen pracowników w bankach z udziałem kapitał zagranicznego; Zmiana kultury organizacyjnej poprzez coaching utalentowanego pracowników; Tworzenie kultury organizacyjnej wspierającej zarządzanie talentami w organizacji; CZ.VII Menedżerowie wobec wyzwań kulturowych: Kultura organizacyjna a kreatywność pracowników; Kompetencje przedsiębiorcy a internacjonalizacja działalności jego przedsiębiorstwa - case research; Rola menedżerów-ekspatriantów w transferze praktyk ZZL w przedsiębiorstwach międzynarodowych; Rola kultury organizacyjnej w kształtowaniu wizerunku pracodawcy; Współczesny menedżer HR w zarządzaniu przedsiębiorstwem wielokulturowym; Cz.VIII Specyfika kultur organizacyjnych: Uwarunkowania kulturowe zarządzania kapitałem ludzkim w Korpusie Służby Cywilnej (KSC); Próba diagnozy kultury organizacyjnej przedsiębiorstw w województwie śląskim w świetle wyników badań; Kwestionariusz ankiety "Kulturowe uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Lojalność pracowników należy do zagadnień w znacznej mierze pozostających jeszcze poza obszarem współczesnej refleksji naukowej. Dotyczy to zwłaszcza opracowań w formie zwartej na temat jej istoty, genezy, ewolucji, mechanizmów, wymiarów i modeli. Przedstawiona monografia ma istotne znaczenie dla wypełnienia tej luki informacyjnej. Autorka charakteryzuje lojalność pracowników nie tylko jako ich zachowania i postawy, ale także odkrywa jej ścisłe powiązania z wartościami zatrudnionych jako uczestników organizacji. Ukazuje również oddziaływanie otoczenia organizacyjnego na lojalność pracowników współczesnych organizacji.
Jak zmieniała się istota lojalności pracowniczej w pespektywie czasu? Jaki jest jej współczesny obraz w teorii i w praktyce? I wreszcie, w jakim kierunku będzie przekształcać się lojalność pracownicza w organizacjach przyszłości? – to podstawowe pytania, na które odpowiada Autorka w niniejszej publikacji.
O wartości poznawczej monografii świadczą również badania empiryczne, które pozwoliły na zidentyfikowanie elementów współczesnej lojalności oraz zbudowanie modelu proponowanego do stosowania w przestrzeni organizacji.
Usytuowanie rozważań o lojalności pracowników na gruncie dyskusji dotyczącej zasobów ludzkich organizacji stworzyło podstawy do przełamania, dominującego dotychczas w literaturze naukowej i badaniach empirycznych, podejścia do lojalności pracowniczej opartego na lojalności klientów. Oba ujęcia są bowiem odmienne, choć równie istotne dla organizacji funkcjonujących w konkurencyjnym otoczeniu.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Skrypty i Prace Naukowe / Wyższa Szkoła Zarządzania i Marketingu w Sosnowcu)
Edukacja wobec globalizacji i kształtującej się gospodarki opartej na wiedzy, maturzyści Sosnowca jako potencjalni pracobiorcy na lokalnym rynku pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (9 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ

Obecnie coraz częściej uwaga skupiona jest na szansach, jakie niosą za sobą zjawiska towarzyszące procesowi starzenia się społeczeństw. Stawiana w centrum zainteresowania koncepcja aktywnego starzenia się koncentruje się na optymalizacji szans związanych ze zdrowiem, uczestnictwem i bezpieczeństwem osób starszych tak, aby w miarę postępującego procesu starzenia pozostali produktywni – dla społeczeństwa i gospodarki. Książka wpisuje się w nurt badań nad aktywnym starzeniem się, wnosząc szersze spojrzenie na problematykę wydłużania okresu aktywności zawodowej osób w wieku 50+. Przedstawiono w niej uwarunkowania decyzji o kontynuowaniu zatrudnienia przez osoby po 50. roku życia – zarówno te indywidualne, jak i leżące po stronie pracodawców. W szczególności zwrócono uwagę na znaczenie międzypokoleniowego transferu wiedzy w tym zakresie. Wartością dodaną publikacji jest diagnoza potencjału funkcjonujących w miejscu pracy pokoleń, zwłaszcza w kontekście szerszego wdrożenia międzypokoleniowego transferu wiedzy, a w odniesieniu do pokolenia wyżu demograficznego – także opóźnienia decyzji o przejściu na emeryturę. Wśród istotnych zagadnień poruszanych w książce znalazły się tym samym kapitał ludzki i społeczny. Książka kierowana jest nie tylko do naukowców i studentów, ale także do osób odpowiedzialnych za politykę społeczną i zarządzanie organizacjami, jak również do pracowników w wieku 50+.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Oddajemy do rąk Czytelników książkę, w której przedstawiono nowoczesne spojrzenie na proces dydaktyczny. Bardzo ważnym jego elementem jest prowadzenie badań naukowych – podstawowych i w zakresie aplikacji. Równie istotne staje się umiejętne reagowanie uczelni wyższych na potrzeby gospodarki w zakresie dopasowania wykształcenia do wymagań rynku pracy i budowania kapitału ludzkiego. Cel ten pozwoli osiągnąć nawiązanie ścisłej współpracy z biznesem dotyczącej wspólnego opracowania programów studiów na kierunkach ekonomicznych. Uczelnie mają przygotowywać do rozwiązywania rzeczywistych problemów, ale nie może się to odbywać kosztem walorów i standardów edukacji akademickiej. Realizacja wymienionych celów powinna doprowadzić do rozwoju nowoczesnych relacji z otoczeniem uczelni wyższych oraz ich wzajemnej współpracy. Książka z pewnością zainteresuje nauczycieli akademickich i menadżerów wyższego szczebla w przedsiębiorstwach, może też stanowić pomoc dydaktyczną dla doktorantów na studiach ekonomicznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Wstęp; Rozdział I Nowa rzeczywistość – geneza i definicja pojęcia Paweł; Rozdział II Wyzwania HR wobec zachodzących zmian; Rozdział III Idea i kierunki transformacji; Rozdział IV Nowe EX: cel, elastyczność, komfort; Rozdział V Praca w modelu hybrydowym; Rozdział VI Od stanowisk do ról organizacyjnych; Rozdział VII Lider poziomu 5; Rozdział VIII Wirtualne zespoły; Rozdział IX Pracownik technologiczny; Rozdział X Social enterprise – organizacja przyszłości wszyscy; Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 331 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Monografia wpisuje się w nurt rozważań na temat aktualnych procesów i zjawisk związanych z wdrażaniem w organizacjach idei zrównoważonego rozwoju. Autorzy podkreślają, iż w kontekście zrównoważonego rozwoju organizacji dochodzi na gruncie naukowym do ścierania się licznych poglądów oraz powstawania nowych teorii. Książkę należy więc traktować nie jako wyczerpującą analizę omawianych aspektów, lecz przyczynek do dyskusji dotyczącej problematyki zmian we współczesnych organizacjach wobec stawianych przed nimi wyzwań zrównoważonego rozwoju. Podstawowym celem publikacji jest identyfikacja rozwiązań organizacyjnych w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi ukierunkowanych na wspieranie zrównoważonego rozwoju organizacji.

Na podstawie przeanalizowanych wybranych zagadnień przedstawiono, jakie zmiany dokonywać może współczesna organizacja, chcąc wejść na drogę zrównoważonego rozwoju. Istotne miejsce w podjętych rozważaniach zostało poświęcone problematyce zrównoważonego zarządzania zasobami ludzkimi. Autorzy zwracają uwagę, iż transformacja organizacji w kierunku zrównoważonego rozwoju jest niemożliwa bez zaangażowania w ten proces jej pracowników. Osoby zarządzające organizacjami powinny swoją uwagę ukierunkować na kreowanie zielonych kompetencji pracowników.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Monografia wpisuje się w nurt rozważań na temat aktualnych procesów i zjawisk związanych z wdrażaniem w organizacjach idei zrównoważonego rozwoju. Autorzy podkreślają, iż w kontekście zrównoważonego rozwoju organizacji dochodzi na gruncie naukowym do ścierania się licznych poglądów oraz powstawania nowych teorii. Książkę należy więc traktować nie jako wyczerpującą analizę omawianych aspektów, lecz przyczynek do dyskusji dotyczącej problematyki zmian we współczesnych organizacjach wobec stawianych przed nimi wyzwań zrównoważonego rozwoju. Podstawowym celem publikacji jest identyfikacja rozwiązań organizacyjnych w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi ukierunkowanych na wspieranie zrównoważonego rozwoju organizacji. Na podstawie przeanalizowanych wybranych zagadnień przedstawiono, jakie zmiany dokonywać może współczesna organizacja, chcąc wejść na drogę zrównoważonego rozwoju. Istotne miejsce w podjętych rozważaniach zostało poświęcone problematyce zrównoważonego zarządzania zasobami ludzkimi. Autorzy zwracają uwagę, iż transformacja organizacji w kierunku zrównoważonego rozwoju jest niemożliwa bez zaangażowania w ten proces jej pracowników. Osoby zarządzające organizacjami powinny swoją uwagę ukierunkować na kreowanie zielonych kompetencji pracowników.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Zawiera: 1.Jak przygotować projekt?: Metoda zarządzania cyklem projektu; Jakie są kluczowe fazy przygotowania projektu? 2.Jak dostosować metody wsparcia do potrzeb beneficjentów?: Jakich kompetencji potrzebują beneficjenci?; Jak rozwijać kompetencje? Przegląd metod wsparcia. 3.Jak zorganizować promocję?: Strategia i kampania promocyjna; Formy i narzędzia promocji w projekcie; Promocja poprzez jakość. 4.Jak zorganizować rekrutację?: definicja rekrutacji (naboru) i selekcji (wyboru); Rodzaje rekrutacji; Typy rekrutacji; Metody rekrutacji; Narzędzia rekrutacji zewnętrznej; strategie rekrutacji; Etapy naboru; Kadra zespołu projektowego zaangażowana w proces rekrutacji i selekcji; Koszty rekrutacji; kryteria naboru i selekcji; Listy rekrutacyjne; Przykłady przebiegu procesu rekrutacji i selekcji; Ewaluacja procesu rekrutacji. 5.Jak skutecznie wdrażać projekt?: Trzy fazy wdrażania projektu; Przygotowanie projektu do wdrożenia; realizacja i monitorowanie postępów w projekcie; Zamknięcie projektu. 6.Jak ocenić projekt?: Teoretyczne podstawy ewaluacji projektów i programów: Jak przygotować się do przeprowadzenia ewaluacji projektu?; Praktyka realizacji ewaluacji projektu; Wykorzystanie ewaluacji w planowaniu przyszłych projektów; Obowiązki projektodawcy w stosunku do ewaluacji. 7.Partnerstwo i współpraca ponadnarodowa: Dlaczego partnerstwo?; Co to jest partnerstwo?; Ustalanie zakresu działania i budowanie partnerstwa; Zarządzanie partnerstwem i realizacja zadań; Ocena i wprowadzanie korekt; Inwestowanie w trwałości efektów; Partnerstwo ponadnarodowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku

W książce poruszane są bardzo aktualne zagadnienia wzbudzające duże zainteresowanie (i emocje) w środowisku naukowym, praktyków, tj. firm, pracowników jak również wśród polityków stanowiących prawo w tym zakresie.
Praca tymczasowa kojarzy się wielu osobom z negatywnymi konsekwencjami, ale dla wielu młodych jest szansą zdobycia pierwszych doświadczeń zawodowych, bardzo pomocnych w uzyskaniu trwałego zatrudnienia i budowaniu kariery zawodowej w perspektywie życia. Umożliwia nawiązanie nowych kontaktów w zróżnicowanych zespołach pracowniczych, z którymi można się spotkać wykonując pracę u różnych pracodawców, albowiem cechą pracy tymczasowej jest to, że pracownicy mają kontakt z dwoma pracodawcami – agencją pracy tymczasowej i pracodawcą, u którego faktycznie realizują powierzone zadania. Stawia to nowe wyzwania przed kierownictwem odnośnie do tego, jak zarządzać pracownikami tymczasowymi w warunkach niepewności i zmienności warunków pracy, a przed podejmującymi pracę tymczasową – jak poradzić sobie z jej konsekwencjami natury psychologicznej. Ponieważ coraz więcej osób na pewnym etapie swego życia ma do czynienia z pracą tymczasową, niniejsza książka pomoże lepiej zrozumieć rządzące nią mechanizmy.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Przestrzeń we współczesnych realiach gospodarczych odgrywa bardzo istotną rolę. Z jednej strony wraz z rozwojem środków komunikacji uległa ona „skurczeniu” – wszystko jest blisko. Z drugiej strony dzięki rozwojowi tych elementów infra¬struktury komunikacyjnej poznajemy jej różnorodność. Okazuje się, że przestrzeń stanowią nie tylko elementy przyrody (ożywionej i nieożywionej), lecz także ludzie ze swoją kulturą, zarówno materialną, jak i duchową. Antropogenizacja przestrzeni jest faktem i trzeba się z tym pogodzić, jednak zmian należy dokonywać w sposób przemyślany. Ta współczesna przestrzeń staje się ważnym elementem w gospodarce. Nie jest już tylko statycznym tłem, miejscem, gdzie robimy interesy, ale staje się istotnym składnikiem procesów gospodarczych, w których bazuje się zwykle na materialnych, a coraz częściej także na niematerialnych zasobach danego miejsca. Te niematerialne zasoby tworzą ludzie w skomplikowanym procesie interakcji w skali lokalnej. To właśnie lokalne społeczności tworzą unikatowe zasoby tej przestrzeni, które stają się atutem w konkurowaniu poszczególnych gospodarek. Często zastanawiamy się, dlaczego – mimo podobnego stopnia rozwoju – w jednym miejscu żyje się nam lepiej, w innym gorzej, w jednym interesy gospodarcze przynoszą sukces, w innych niepowodzenie. Aby zrozumieć obecną gospodarkę, należy poznać współczesną przestrzeń, a szczególnie jej wymiar gospodarczy i społeczny. Równocześnie na tę przestrzeń oddziałuje polityka, co powoduje, że coraz częściej używa się po¬jęcia „geopolityka”. Musimy zdawać sobie sprawę, że zagospodarowanie danego miejsca w przestrzeni, warunki życia, jakie tam panują, relacje społeczne zostały ukształtowane w wyniku całego splotu wydarzeń o charakterze ekonomicznym, społecznym czy politycznym. Przedstawiamy Państwu publikację, która jest efektem międzynarodowej konferencji naukowej pt. Przestrzeń w nowych realiach gospodarczych IV, zorganizowanej przez Katedrę Gospodarki Przestrzennej i Administracji Samorządowej Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu przy współudziale Katedry Finansów Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uni-wersytetu Szczecińskiego oraz Katedry Rozwoju Regionalnego i Administracji Publicznej Uniwersytetu Jana Ewangelisty Purkyně w Ústí nad Labem. Konferencja odbyła się w dniach 26–28 maja 2014 r. w Karpaczu. W niniejszej publikacji znajdą Państwo zbiór interesujących, a zarazem różnorodnych artykułów naukowych poruszających rozmaite zagadnienia i problemy towarzyszące współczesnej gospodarce i przestrzeni. Życząc miłej lektury, mamy nadzieję, że wyniki badań przedstawione w niniejszej publikacji będą stanowiły dla Państwa inspirację do dalszej dyskusji oraz kolejnych badań naukowych poświęconych gospodarce i przestrzeni. Składamy podziękowania wszystkim, którzy przyczynili się do powstania niniejszej publikacji. Jednocześnie żywimy nadzieję na dalszą partycypację Czytelników w konferencjach, które są cyklicznie organizowane przez Katedrę Gospodarki Przestrzennej i Administracji Samorządowej. Stanisław Korenik, Piotr Hajduga, Małgorzata Rogowska
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Człowiek od pierwszych dni swojego rozumnego działania musi dokonywać wyborów między różnymi racjami. Kiedy owe racje są równorzędne – bądź to w ich niedogodności, bądź to w ich atrakcyjności – stają się tym, co encyklopedycznie nazywane jest dylematem. Mając na względzie, że większość dorosłego życia ludzie czynni zawodowo spędzają w organizacjach, przewodnim tematem naszego XIII przedsięwzięcia z cyklu Sukces w zarządzaniu kadrami w edycji z 2016 roku (pierwsza publikacja z tego zakresu pojawiła się w 1993 roku) są Dylematy zarządzania kadrami w organizacjach krajowych i międzynarodowych. Dylematy są przez nas traktowane zarówno jako stały element praktyki gospodarczej organizacji, jak i nieodłączny komponent metodycznych i konceptualnych rozważań podejmowanych w pracach badawczych. Tradycyjnie przyjęliśmy zatem, że głównym celem realizowanego projektu jest zaprezentowanie wyników badań teoretycznych i empirycznych, podzielenie się doświadczeniami badawczymi oraz wywodzącymi się z praktyki gospodarczej, podjęcie dyskusji i wymiana myśli oraz wskazanie nowych obszarów badań. Rezultatem przyjętego przez nas przedsięwzięcia badawczego są dwa tomy artykułów. Pierwsza publikacja została poświęcona zagadnieniom zarządczo-ekonomicznym, a druga – zarządczo-psychologicznym. Podział ten odpowiada profilom naukowo-badawczym organizatorów projektu, tj. Katedry Zarządzania Kadrami Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz Instytutu Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego, a ukształtował się też w wyniku wieloletniej współpracy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Założenia skutecznego doradztwa zawodowego; 2. Doradca zawodowy; 3. Strategia zarządzania kapitałem ludzkim a doradztwo zawodowe; 4. Rekrutacja a doradztwo zawodowe; 5. Selekcja a doradztwo zawodowe; 6. Testy w doradztwie zawodowym; 7. Psychologiczny aspekty pracy doradcy zawodowego; 8. Asessment/Development Center w doradztwie zawodowym; 9. Oceny pracowników w praktyce zarządzania kapitałem ludzkim i doradztwie zawodowym; 10. Szkolenie i rozwój w praktyce; 11. Coaching jako metoda rozwoju; 12. Motywowanie i zaangażowanie pracowników; 13. Zarządzanie projektami doradczymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
Cz. I O potrzebie, korzyściach i słabościach programów praca - życie: O równowagę między pracą i życiem - UE -Polska; Czy istnieje życie poza firmą?; Programy praca-życie jako sposób budowania kapitału ludzkiego organizacji; E-learning, czyli elektroniczny system edukacji - szansą rozwoju kapitału ludzkiego; E-learning - pomaga czy przeszkadza w budowaniu równowagi między pracą a życiem. Cz. II Styl zarządzania a równowaga miedzy pracą i życiem: Gdy zaciera się granica między pracą zawodową a życiem prywatnym; Czas wolny jako obszar rozwoju współ czesnego menedżera; Równowaga między pracą i życiem w kulturze organizacyjnej nastawionej na efekty; Styl zarządzania i otwarta komunikacja - czyli jak przedostać się do katakumb, w których funkcjonują pracownicy; Odkryj swoje silne strony jak znaleźć, zrozumieć i efektywnie wykorzystać własne talenty w życiu zawodowym i osobistym?; Od kierownika do coacha - rozwój menedżerów sprzedaży w PTK Centertel. Cz. III Elastyczne formy zatrudnienia i organizacji czasu: Less work... more jobs; Reforma czasu pracy we Francji; Elastyczny czas pracy - ułatwia czy utrudnia godzenie pracy z życiem pozazawodowym?; Zarządzanie czasem pracy w handlu; Zarządzanie czasem - zarządza nie sobą w czasie. Umiejętności niezbędne współczesne mu menedżerowi; Przestrzeganie przepisów o czasie pracy w świetle kontroli Państwowej Inspekcji Pracy. Cz. IV Firma przyjazna pracownikom i ich rodzinom: Firma przyjazna rodzinie; "Moderator" - program wspierania pracowników w polskiej telefonii cyfrowej; Równowaga pomiędzy życiem osobistym a pracą zawodową; Inwestycja w przyszłość; Zmiany a dialog w firmie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej