Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(214)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(212)
Publikacje naukowe
(21)
Publikacje fachowe
(8)
Czasopisma
(2)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(175)
dostępne
(128)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(134)
Czytelnia
(178)
Autor
Kożusznik Barbara
(7)
Bańka Waldemar
(6)
Borkowska Stanisława (1939- )
(6)
Lipka Anna
(6)
Wójcik Leszek
(6)
Armstrong Michael (1928- )
(5)
Pocztowski Aleksy (1956- )
(5)
Sidor-Rządkowska Małgorzata
(5)
Jacewicz Agnieszka
(4)
Król Henryk (1932-2014)
(4)
Ludwiczyński Antoni
(4)
Małkowska Danuta
(4)
Sajkiewicz Alicja
(4)
Dale Margaret
(3)
Ulrich Dave
(3)
Łuczkiewicz Grzegorz
(3)
Belbin Meredith
(2)
Borowska Joanna
(2)
Boydell Tom
(2)
Daniecki Wojciech
(2)
Gableta Małgorzata
(2)
Golnau Wiesław (1965- )
(2)
Jamka Beata
(2)
Janowska Zdzisława
(2)
Justyna Marlena
(2)
Kalinowski Marek
(2)
Konieczny Olgierd
(2)
Kostera Monika
(2)
Leary Malcolm
(2)
Listwan Tadeusz
(2)
Litwin Joanna
(2)
Marciniak Jarosław
(2)
Moczydłowska Joanna
(2)
Modzikowska Danuta
(2)
Pawlak Zbigniew
(2)
Rusiński Michał
(2)
Sałuda Grzegorz
(2)
Schmidtke Rafał
(2)
Strużycki Marian
(2)
Unterschutz Alicja
(2)
Urbaniak Bogusława
(2)
Zbiegień-Maciąg Lidia
(2)
Adamiec Marek
(1)
Adler Lou
(1)
Ancyparowicz Grażyna
(1)
Andrews Tim G
(1)
Antonowicz Dominik
(1)
Bajorek-Ziaja Hanna
(1)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Balcerak Alicja
(1)
Balcerzak-Paradowska Bożena
(1)
Baron-Puda Maria
(1)
Bartkowiak Grażyna
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Becker Brian E
(1)
Berg-Peer Janine
(1)
Bielecka Olimpia
(1)
Bieryło Marta
(1)
Bohdziewicz Piotr
(1)
Borkowska Ewa
(1)
Borkowski Stanisław
(1)
Boudreau John
(1)
Bramham John
(1)
Brockbank Wayne
(1)
Buchelt-Nawara Beata (1974- )
(1)
Buchen Irving H
(1)
Buchner-Jeziorska Anna
(1)
Burkiewicz Maria
(1)
Byczkowska-Owczarek Dominika
(1)
Cascio Wayne
(1)
Chmiel Nik
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Chojnacki Włodzimierz
(1)
Chomczyński Piotr
(1)
Clutterbuck David
(1)
Cook Mary F
(1)
Cooper Cary
(1)
Cox Charles
(1)
Czajka Kamil
(1)
Czajka Zdzisław
(1)
DeMarco Tom
(1)
Drogosz Paweł
(1)
Drong Leszek
(1)
Dudek Marek
(1)
Duraj Tomasz
(1)
Dymarczyk Waldemar
(1)
Dziuba Damian
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Espinoza Chip
(1)
Filipowicz Grzegorz
(1)
Fitz-Enz Jac
(1)
Fox Glen
(1)
Goryńska Anna
(1)
Gołaszewska-Kaczan Urszula
(1)
Gołembski Marcin
(1)
Grabiec Olimpia (1975- )
(1)
Griffin Ricky W
(1)
Gudkova Svetlana
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Głogosz Dorota
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(53)
2000 - 2009
(152)
1990 - 1999
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
Kraj wydania
Polska
(215)
Język
polski
(215)
Temat
Kadry
(206)
Przedsiębiorstwo
(56)
Zatrudnienie
(38)
Polityka zatrudnienia
(32)
Zarządzanie
(29)
Praca
(28)
Motywacja pracy
(27)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(23)
Płaca
(22)
Ocena pracowników
(17)
Organizacja
(13)
Siła robocza
(13)
Menedżerowie
(12)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(11)
Kultura organizacyjna
(10)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(10)
Polityka płacowa
(8)
Rynek pracy
(8)
Zarządzanie wiedzą
(8)
Kariera
(7)
Organizacja ucząca się
(6)
Praca zespołowa
(6)
Rekrutacja pracowników
(6)
Zarządzanie strategiczne
(6)
Zawód
(6)
Świadczenia społeczne
(5)
Konflikt
(4)
Motywacja
(4)
Outsourcing
(4)
Poradnictwo zawodowe
(4)
Prawo pracy
(4)
Płynność kadr
(4)
Szkolenie wewnątrzzakładowe
(4)
Zarządzanie jakością
(4)
Zatrudnienie elastyczne
(4)
Gospodarka
(3)
Innowacje
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Mentoring
(3)
Oceny pracowników
(3)
Organizacje
(3)
Polska
(3)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Przywództwo
(3)
Rozmowa kwalifikacyjna
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Wartościowanie pracy
(3)
Zachowanie
(3)
Zachowanie organizacyjne
(3)
Zatrudnienie za granicą
(3)
Administracja
(2)
Administracja publiczna
(2)
Aktywność zawodowa
(2)
Budowanie wizerunku pracodawcy
(2)
Controlling personalny
(2)
Czas pracy
(2)
Decyzje
(2)
Doradcy personalni
(2)
Kadry - polityka
(2)
Kapitał ludzki
(2)
Konsumenci (ekon.)
(2)
Marketing personalny
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Outplacement
(2)
Podlaskie, województwo
(2)
Polityka regionalna UE
(2)
Polityka społeczna
(2)
Pracownicy wysoko kwalifikowani
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(2)
Prześladowanie w miejscu pracy
(2)
Restrukturyzacja przedsiębiorstwa
(2)
Rozwiązanie umowy o pracę
(2)
Rozwój zawodowy
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Szkolenie zawodowe
(2)
Służba zdrowia
(2)
Unia Europejska
(2)
Urzędnicy
(2)
Zatrudnienie cudzoziemców
(2)
Zdolności
(2)
Administracja samorządowa
(1)
Alokacja
(1)
Autorytet
(1)
BHP
(1)
Benchmarking
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Bezrobocie
(1)
Bhp
(1)
Bibliotekarstwo
(1)
Blogi
(1)
Charyzmat
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Dane osobowe
(1)
Dialog społeczny
(1)
Dokumentacja pracownicza
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
2001-0
(5)
1989-2000
(4)
1989-
(3)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Bielsko-Biała (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo podlaskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(16)
Praca zbiorowa
(11)
Opracowanie
(9)
Poradnik
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Monografia
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Czasopismo naukowe
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(41)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(24)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(7)
Literaturoznawstwo
(1)
215 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Cz. I Spory o model transformacji: Transformacja systemowa w Polsce, Czechach i Słowacji. Analiza porównawcza; Ład postmonocentryczny; Zdobywcy i ofiary transformacji systemowej; Rynek światowy a problem jego regulacji. O koncepcji "global governance"; Gospodarka nieformalna w Polsce lat 90-tych; Społeczeństwo konsumpcyjne - mit czy rzeczywistość? Próba analizy roli konsumpcji w społeczeństwie na przełomie wieków XX i XXI; Zmiana systemowa, czyli w stronę społeczeństwa quasi-rynkowego; "Obcy" w gospodarce narodowej' Społeczna gospodarka rynkowa w Polsce. Próba diagnozy systemu; New Public Government - kierunki przeobrażeń systemów administracji publicznej; Kapitał a wizje społeczeństwa, systemu rynkowego i inteligencji. Cz. II Przedsiębiorstwo jako miejsce zmiany systemowej: Przedsiębiorstwo w procesie zmian - kreacja modelu; Wymagania organizacji uczącej się; Niektóre aspekty problematyki komercjalizacji przedsiębiorstw państwowych; Program masowej prywatyzacji w odbiorze społecznym - opinia publiczna o NFI; Przebieg i skutki restrukturyzacji zatrudniania w wybranych przedsiębiorstwach regiony łódzkiego; Przedsiębiorcy w strukturze społecznej Polski; Odporność na zmianę. Główne czynniki zmian tożsamości organizacyjnej w polskich przedsiębiorstwach przemysłowych; Czy zmiany są skuteczne? Efektywność przedsiębiorstw w sytuacji hazardu transformacyjnego; Przedstawiciele załogi w radach nadzorczych spółek - próba analizy strategicznej; Problemy agencji w warunkach polskich; Menedżerowie jako aktorzy transformacji. Studium przypadku prywatnej firmy produkcyjnej. Cz. III Zarządzanie zasobami ludzkimi: Koncepcja rachunkowości zasobów ludzkich. Profanacja czy praktycyzm?; Specyfika kreacji nowoczesnego kapitału ludzkiego w warunkach transformacji systemowej; Pomiędzy "klerkowskim" imperatywem wiedzy a presja ekonomiczną - dylematy nauczycieli akademickich; Marketing bezpośredni - nowa forma organizacyjna; Strategia przedsiębiorstw i jej implikacje dla zarządzania zasobami ludzkimi; Instytucjonalizacja nowych rynków usług rekrutacyjnych - działalność agencji doradztwa personalnego w Polsce. Cz. IV Transformacja lokalna: Wpływ działalności instytucji otoczenia biznesu na kształtowanie konkurencyjności regionu; Wizje przyszłości Śląska a strategie działań pracowników; Tendencje zmian na wiejskim rynku pracy; Wiejscy przedsiębiorcy a kreacja nowego ładu gospodarczego na wsi. Cz. V Problematyka socjologii gospodarczej - warsztat na temat dydaktyki: Socjologia rynku w problematyce nauk społeczno-ekonomicznych. Zarys programu dydaktycznego; Socjologia gospodarki, socjologia gospodarcza czy socjologia ekonomiczna? Różnorodność ujęć w polskiej socjologii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Jaka praca? : 1.Globalizacja i praca. Kontekstowa analiza świata pracy, 2.Praca i kultura, 3.Praca a życie pozazawodowe, 4.Postęp cywilizacyjny a praca, 5.Nowy świat pracy, 6.Człowiek a środowisko pracy. Cz. II Jaki pracownik? : 1.Zmiany demograficzne a przyszły rynek pracy, 2.Przemiany w jakościowej strukturze zatrudnienia, 3.Modernizacja stratyfikacji zawodowej, 4.Niepełnosprawność a praca, 5.Wiedza ukryta - istotny element kwalifikacji i komplementacji pracowników. Cz. III Jakie gospodarowanie pracą w organizacji? : 1.Przedsiębiorcza wyobraźnia zespolenia z pracą, 2.Strategiczne aspekty rozwoju zasobów ludzkich, 3.Rola kierowników w procesie pozyskiwania i rozwoju pracowników w przedsiębiorstwie XXI wieku, 4.Organizacja ucząca się - koncepcja teoretyczna i praktyka działania przedsiębiorstw, 5.Wynagradzanie a satysfakcja pracowników - wyniki badań, 6.Ekonomiczne podejście do zarządzania zasobami ludzkimi, Cz. IV Jaki rynek pracy? : 1.The Future od Work : Has full employment a future in Europe, 2.Bezzatrudnieniowy wzrost gospodarczy : Polska i Unia europejska - tendencje i oczekiwania na przyszłość, 3.Rynki pracy w przyszłości - deregulacja a zatrudnienie, 4.Wiejski rynek pracy w Polsce, co nas czeka?, 5.Dynamika i struktura migracji zarobkowych we współczesnej Polsce, 6.Jak utworzyć 2 miliony miejsc pracy do 2010 roku - próba teorii mnożnika miejsc pracy, 7.Szara strefa rynku pracy. Utrapienie gospodarcze czy ratunek społeczny?, 8.Dynamika zbiorowych stosunków pracy - o tym, że giambattista Vico miał rację, 9.Państwo jako regulator stosunków pracy -tendencje zmian
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Marketing bez tajemnic)
1. Partnerstwo w relacjach gospodarczych. 2. Analiza zachowań nabywców na rynku przedsiębiorstw. 3. Polityka zaopatrzenia. 4. Kształtowanie długookresowej orientacji w relacjach partnerskich. 5. Zarządzanie partnerstwem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp CZĘŚĆ I. OD PRACY DO KAPITAŁU LUDZKIEGO: 1.1. Badanie postaw studentów wobec pracy; 1.2. Ewolucja funkcji personalnej w Xerox Polska Sp. z o.o.; 1.3. Identyfikacja modeli zarządzania ludźmi w organizacji; 1.4. Misja i wizja firmy jako elementy strategicznego zarządzania; 1.5. Zarządzanie zasobami ludzkimi w firmie ,,Astra’’; 1.6. Kultura organizacyjna firmy InterSearch SA; 1.7. Diagnoza kultury organizacyjnej uczelni; 1.8. Nękanie psychiczne w miejscu pracy – mobbing; 1.9. Mobbing w redakcji czasopisma; 1.10. Mobbing w firmie X; 1.11. Telepraca. CZĘŚĆ II. PLANOWANIE I ALOKACJA ZASOBÓW LUDZKICH: 2.1. Podział pracy i opisy stanowisk w małej firmie handlowo-usługowej; 2.2. Wykorzystanie opisu stanowiska w procesie rekrutacji i selekcji; 2.3. Analiza pracy i opis stanowiska przedstawiciela handlowego w firmie FMCG; 2.4. Wakat na stanowisku dyrektora personalnego; 2.5. Redagowanie ogłoszenia prasowego; 2.6. Przygotowanie CV i listu motywacyjnego; 2.7. Rozmowa kwalifikacyjna; 2.8. Projekt oceny zintegrowanej; 2.9. Inżynier Edward; 2.10. Zatrudnienie nieformalne; 2.11. Aspekty prawne zatrudniania i zwalniania pracowników; 2.12. Program outplacementu w firmie Polski Krem SA. CZĘŚĆ III. OCENA PRACY I PRACOWNIKÓW: 3.1. Wartościowanie pracy i wynagrodzenia w hipermarkecie ,,Global’’; 3.2. Henryk kontra szef; 3.3. Anna Walewska; 3.4. Oceny pracownicze w przychodni; 3.5. Ranking studentów. CZĘŚĆ IV. SYSTEMY MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW: 4.1. Jak nauczyłem się stymulować pracowników; 4.2. Problemy w Drewplaście SA; 4.3. Czynniki różnicujące produktywność grupy pracowników; 4.4. Mierzenie motywacji osiągnięć; 4.5. Pokój mieszkalny; 4.6. Janina górą!; 4.7. Style kierowania; 4.8. Badanie efektywności stylu kierowania – test Reddina; 4.9. Konflikt ,,swoi i obcy’’; 4.10. Kafeteria; 4.11. ,,Źródełko’’ – projekt systemu wynagrodzeń. CZĘŚĆ V. ROZWÓJ KAPITAŁU LUDZKIEGO ORGANIZACJI: 5.1. System szkoleń w Xerox Polska Sp. z o.o.; 5.2. Czy pracownicy uczelni powinni się szkolić?; 5.3. Diagnoza potrzeb szkoleniowych w firmie ,,KarDom’’; 5.4. Wybór firmy szkoleniowej; 5.5. Program doskonalenia kadry kierowniczej firmy Schenker; 5.6. Koszyk zadań; 5.7. Kadra rezerwowa; 5.8. Kariera Agnieszki Wardeckiej; 5.9. Od czego zależy moja kariera zawodowa?; 5.10. Planowanie własnego rozwoju; 5.11. Drzewo życia. CZĘŚĆ VI. ORGANIZACJA PROCESÓW PERSONALNYCH: 6.1. Outsourcing w polskim oddziale firmy AIMS; 6.2. Bezpieczeństwo informacji w firmie – rola i zadania pracowników działu personalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Menedżera i Służby Pracowniczej ; Zeszyt 136/99)
Ogólne wiadomości o controllingu; Istota controllingu; Controlling strategiczny; Controlling operatywny; Planowanie a controlling; Podstawowe obszary zarządzania personelem; Planowanie personelu; Dobór pracowników; Kształcenie i doskonalenie zawodowe; Rozwój zawodowy i ścieżki awansu zawodowego; Motywacja ekonomiczna i pozaekonomiczna; Polityka i planowanie płac; Zakładowy system wynagrodzeń; Działalność socjalna w zakładzie pracy; Motywacja pozaekonomiczna; Pozostałe obszary controllingu personalnego; Stosunki pracy; Wydajność i produktywność pracy; Czas pracy, Bezpieczeństwo i higiena pracy; Koszty pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Współczesne systemy motywacyjne : teoria i praktyka / Jacek Woźniak. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2012. - 335, [1] s. : rys., tab. ; 24 cm.
(HR / PWN Wydawanictwo Naukowe)
1. Teoria i praktyka współczesnych systemów motywacyjnych: Wiedza o motywacji, systemy motywacyjne i podstawowe teorie motywacji; Wskaźnik stanu motywacji; Systemy motywacyjne a wynagrodzenie; Motywujące środowisko pracy; Systemy motywacyjne związane rozwojem zawodowym; 2. Trzy zastosowania systemów motywacyjnych: Systemy motywowania Kadry kierowniczej najwyższego szczebla; Zarządzanie systemami motywacji dla pracowników wiedzy; Zarządzanie motywacją handlowców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przedsiębiorczość / Fundacja Edukacyjna Przedsiębiorczości ; przewodniczący komitetu red. Jerzy Dietl)
Przedmowa; Wprowadzenie; Rekrutacja; Ustalenie warunków pracy i adaptacja pracowników; Wynagradzanie personelu; Zarządzanie personelem; Stosunki pracy; Rozstanie przedsiębiorstwa z pracownikiem; Prowadzenie dokumentacji; Przewodnik po prawie pracy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi: Polkomtel SA; Profesjonalizacja zarządzania zasobami ludzkimi: Classen-Pol SA; Programy doskonalenia zarządzania zasobami ludzkimi: Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o. Inwestowanie w kapitał ludzki: Łódzkie Centrum Doskonalenia Nauczycieli i Kształcenia Praktycznego; Rekrutacja i adaptacja nowych pracowników: ComputerLand SA; Program produktywności pracy czyli program "5S": Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A.; Rozwój kompetencji pracowników działu sprzedaży: Shell Gas Polska Sp. z o.o.; Motywowanie pracowników: TNT Express Worldwide Poland Sp. z o.o.; Motywowanie poza płacowe: Przedsiębiorstwo Wyrobów Cukierniczych "Odra" SA; System komunikacji: Sopockie Tow. Ubezpieczeniowe Ergo Hestia SA; System ocen okresowych: ALSTOM Power Sp. z o.o.; System ocen pracowniczych: Gospodarczy Bank Spółdzielczy w Barlinku; Wykorzystanie Internetu w zarządzaniu zasobami ludzkimi: Advanced Digital Broadcast Sp. z o.o.; Outplacement w procesie restrukturyzacji zatrudnienia: Hochtief Polska Sp. z o.o.; Współpraca ze związkami zawodowymi: Rafineria Jasło SA Zarządzanie zasobami ludzkimi w małej firmie: Partner Center Sp. z o.o.; Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej: Urząd Miejski w Gliwicach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
Cz. I Idee. Szkoły. Ludzie. Drogi do zarządzania zasobami ludzkimi: 1.Rozwój ekonomiki i ekonomi pracy, 2. Rodowód zzl w Polsce, 3. ZZL w środowisku gdańskim - rys historyczny, 4. Zarys historii zzl w Akademii Ekonomicznej w Katowicach, 5. Od ekonomiki pracy do zzl w środowisku krakowskim, 6. Zzl w ośrodkach akademickich lublina, 7. Rodowód i współczesność zzl w akademickiej Łodzi, 8. Zzl w Wielkopolsce -przeszłość i teraźniejszość, 9. Przeszłość i teraźniejszość zzl w grodzie Kopernika, 10. Tradycje kreowania zzl w warszawskim środowisku naukowym, 11. Przebieg procesu poszerzania obszaru badawczego zzl, 12. O roli komitetów Polskiej Akademii Nauk w rozwoju zzl, 13. Zzl w działalności Komitetu Nauk o Pracy i Polityce Społecznej PAN, 14. Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania PAN w rozwoju wiedzy z zakresu zzl. Cz. II Praktyka zarządzania zasobami ludzkimi dziś: 15. Praktyka zzl w polskich przedsiębiorstwach, 16. Diagnoza zzl - badania 2006, 17. Zzl a konkurencyjność małych i średnich firm, 18. Poziom kompetencji polskich menedżerów personalnych - analiza na podstawie badań empirycznych. Cz. III Tożsamość zarządzania zasobami ludzkimi: 19. W sprawie tożsamości zzl, 20. Kontrowersje wokół naukowej tożsamości zzl, Cz. IV Spojrzenie w przyszłość: 21. Tendencje rozwoju funkcji personalnej w organizacjach w Polsce, 22. Wokół strategicznych problemów i kierunków rozwoju zzl, 23. Tendencje w niszy zzl
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
1. Rola kapitału ludzkiego we współczesnej gospodarce polskiej; 2. Zasady i procedury kadrowe w administracji publicznej; 3. Zarządzanie zasobami ludzkimi w samorządach; 4. Kształtowanie wynagrodzeń pracowników samorządowych; 5. Zarządzanie zasobami ludzkimi w korpusie służby cywilnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: CZĘŚĆ I. OD PRACY DO KAPITAŁU LUDZKIEGO. Rozdział 1. Transformacja pracy i funkcji personalnej: 1.1. Istota pracy; 1.2. Transformacja pracy; 1.3. Czy zmierzch pracy?; 1.4. Nowe zjawiska w obszarze pracy; 1.5. Ewolucja funkcji personalnej; 1.5.1. Istota funkcji personalnej; 1.5.2. Modele funkcji personalnej; 1.5.3. Fazy rozwoju funkcji personalnej; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 2. Podstawy funkcji zarządzania zasobami ludzkimi: 2.1. Istota zarządzania zasobami ludzkimi; 2.1.1. Istota i znaczenie pojęcia zasoby ludzkie organizacji; 2.1.2. Co rozumie się przez zarządzanie zasobami ludzkimi?; 2.2. Rodzaje zarządzania zasobami ludzkimi; 2.2.1. Modelowe ujęcia ZZL; 2.2.2. Podejście "twarde" i "miękkie" w ZZL; 2.3. Zastrzeżenia wobec koncepcji ZZL; 2.4. Istota, zasady i modele polityki personalnej; 2.4.1. O istocie polityki personalnej; 2.4.2. Nowa treść pojęcia polityka personalna/kadrowa; 2.4.3. Ogólne zasady polityki personalnej; 2.4.4. Szczegółowe zasady polityki personalnej; 2.4.5. Modele polityki personalnej; 2.5. Specyficzne podejścia w ZZL; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 3. Kapitał ludzki organizacji: 3.1. Istota i pomiar kapita3u intelektualnego organizacji; 3.1.1. Mierzenie kapitału intelektualnego organizacji; 3.1.2. Nowa propozycja bilansu przedsiębiorstwa; 3.1.3. Pozafinansowe mierniki kapitału intelektualnego organizacji; 3.2. Pojęcie i rodzaje kapitału ludzkiego; 3.2.1. Kapitał ludzki w skali makro; 3.2.2. Indywidualny kapitał ludzki; 3.2.3. Kapitał ludzki zespołu; 3.2.4. Kapitał ludzki organizacji; 3.2.5. Kapitał ludzki jako metafora; 3.3. Od zasobów ludzkich do kapitału ludzkiego; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 4. Uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi: 4.1. Wewnętrzne uwarunkowania ZZL; 4.1.1. Strategiczny aspekt ZZL; 4.1.2. Kultura organizacyjna a ZZL; 4.1.3. Struktura organizacyjna a ZZL; 4.2. Zewnętrzne uwarunkowania ZZL; 4.2.1. Globalizacja; 4.2.2. Integracja europejska; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚĆ II. PLANOWANIE I ALOKACJA ZASOBÓW LUDZKICH. Rozdział 5. Analiza pracy i planowanie zatrudnienia: 5.1. Istota i rodzaje analizy pracy; 5.2. Proces analizy pracy; 5.3. Opis stanowiska pracy i jego wykorzystanie; 5.4. Istota planowania i rodzaje planów zasobów ludzkich; 5.5. Metody planowania zatrudnienia i jego wykorzystanie; 5.6. Budowa społecznego planu restrukturyzacji; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 6. Alokacja zasobów ludzkich organizacji: 6.1. Istota i determinanty alokacji zasobów ludzkich; 6.2. Pozyskiwanie pracowników; 6.2.1. Rekrutacja; 6.2.2. Selekcja; 6.2.3. Adaptacja; 6.3. Alokacja pracowników wewnątrz organizacji; 6.4. Odejścia pracowników; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚĆ III. OCENA PRACY I PRACOWNIKÓW. Rozdział 7. Wartościowanie pracy: 7.1. Istota i rozwój wartościowania pracy; 7.2. Metody wartościowania pracy; 7.3. Proces wartościowania pracy i jego uwarunkowania; 7.4. Wykorzystanie wyników wartościowania pracy; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 8. Ocenianie pracowników: 8.1. Istota i rodzaje oceny pracowników; 8.2. Projektowanie okresowych ocen pracowniczych; 8.2.1. Cele oceniania; 8.2.2. Zasady oceniania; 8.2.3. Kryteria oceniania; 8.2.4. Metody oceniania; 8.2.5. Procedura oceniania; 8.3. Wdrażanie ocen pracowniczych; 8.4. Wykorzystanie ocen pracowniczych; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚC IV. SYSTEMY MOTYWOWANIA PRACOWNIKÓW. Rozdział 9. Motywacja i motywowanie: 9.1. Istota motywacji. Krótki rys podstawowych teorii; 9.2. Motywowanie do pracy; 9.2.1. Narzędzia motywowania; 9.2.2. Ewolucja motywowania; 9.2.3. Warunki i zasady skutecznego motywowania; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 10. Wynagradzanie: 10.1. Istota wynagrodzeń. Kwestie terminologiczne; 10.2. Funkcje wynagrodzeń; 10.3. Determinanty wynagrodzeń; 10.4. Kształtowanie strategii wynagrodzeń; 10.5. Tabele płac i zasady podwyższania stawek płac; 10.5.1. Dziewięć zasad budowy tabel płac; 10.5.2. Podstawowe problemy budowy tabel płac; 10.5.3. Zasady podwyższania stawek płac; 10.6. Formy wynagrodzeń; 10.6.1. Cztery podstawowe formy wynagrodzeń; 10.6.2. Inne formy wynagradzania; 10.6.3. O zasadach skutecznego premiowania; 10.7. Wynagrodzenia długoterminowe; 10.7.1. Akcje i opcje na akcje; 10.7.2. Systemy odroczonych udziałów w zysku; 10.7.3. Warunki powodzenia; 10.8. Świadczenia dodatkowe; 10.9. Mierniki efektów; 10.10. Analiza i usprawnianie systemu wynagrodzeń; o zarządzaniu systemem wynagrodzeń; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚĆ V. ROZWÓJ KAPITALU LUDZKIEGO ORGANIZACJI. Rozdział 11. Istota rozwoju kapitału ludzkiego organizacji: 11.1. Transformacja zasobów ludzkich w kapitał ludzki; 11.2. Tworzenie kapitału ludzkiego organizacji; 11.2.1. Modele polityki personalnej; 11.2.2. Stawka na najlepszych; 11.3. Główne czynniki rozwoju kapitału ludzkiego organizacji; 11.3.1. Szkolenia pracowników; 11.3.2. Realokacja pracowników; 11.3.3. Restrukturyzacja wykonywanej pracy; 11.3.4. Działania w zakresie ochrony zdrowia i obsługi socjalnej; 11.4. Pozostałe czynniki rozwoju kapitału ludzkiego; 11.4.1. Wpływ kultury organizacyjnej; 11.4.2. Równowaga między pracą zawodową a życiem osobistym; 11.4.3. Rola zarządzania wiedzą; 11.5. Podmioty rozwoju kapitału ludzkiego; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 12. Proces szkolenia pracowników: 12.1. Rozpoznanie i analiza potrzeb szkoleniowych; 12.2. Plan szkolenia pracowników i jego realizacja; 12.3. Metody szkoleniowe;12.3.1. Wybrane metody szkolenia na stanowisku pracy; 12.3.2. Wybrane metody szkolenia poza stanowiskiem pracy; 12.3.3. Zabezpieczenie materialne przedsięwzięć szkoleniowych; 12.4. Ocena przebiegu i efektów przedsięwzięć szkoleniowych; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 13. Kształtowanie karier w organizacji: 13.1. Istota kariery zawodowej; 13.2. Teorie rozwoju kariery - wymiar indywidualny; 13.3. Organizacyjny aspekt kariery zawodowej. Zarządzanie karierą; 13.3.1. Subprocesy zarządzania karierą w organizacji; 13.3.2. Instrumenty zarządzania karierą; 13.4. Zarządzanie karierą - wyzwania i przyszłe tendencje; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚĆ VI. ORGANIZACJA PROCESÓW PERSONALNYCH. Rozdział 14. Organizacja zarządzania zasobami ludzkimi: 14.1. Podmioty zarządzania zasobami ludzkimi; 14.2. Role i kompetencje pracowników działu zasobów ludzkich; 14.3. Rozwiązania organizacyjne w obszarze funkcji personalnej; 14.4. Outsourcing zadań personalnych; 14.5. Doradztwo personalne; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 15. Informatyczne systemy wspomagania ZZL: 15.1. System zarządzania - system informacyjny - system informatyczny; 15.2. System informatyczny i jego elementy; 15.3. System informatyczny i jego użyteczność w ZZL; 15.4. Oferta - użyteczność systemów informatycznych we wspomaganiu rutynowej pracy menedżera personalnego i pracowników działu ZZL; 15.5. Wirtualizacja i jej rola w zarządzaniu zasobami ludzkimi; 15.6. Uwagi o zastosowaniu systemów informatycznych do wspomagania funkcjonowania ZZL - rola Internetu; Pytania; Literatura zalecana. CZĘŚĆ VII. PARTNERSTWO SPOLECZNE W BUDOWANIU KAPITAŁU LUDZKIEGO ORGANIZACJI. Rozdział 16. Partnerstwo w zarządzaniu kapitałem ludzkim organizacji: 16.1. Partnerstwo i jego formy – kwestie terminologiczne; 16.2. Trzy modele zarządzania zasobami ludzkimi w ujęciu szerokim; 16.2.1. Model amerykański; 16.2.2. Model zachodnioeuropejski; 16.2.3. Model japoński; 16.3. Partnerstwo w ZZL w Polsce; 16.3.1. Dialog społeczny - rola państwa; 16.3.2. Partnerzy społeczni; 16.3.3. Partnerstwo zakładowe - relacje pomiędzy pracodawcą (kierownictwem) i pracownikami; Pytania; Literatura zalecana. Rozdział 17. W poszukiwaniu nowej drogi: 17.1. Ewolucja modelu unijnego (korporacyjnego); 17.2. Dialog społeczny; 17.3. ZZL w organizacjach a relacje: pracodawca (kierownictwo)–pracownicy (ich przedstawicielstwa); 17.3.1. Elastyczność zakładowego ZZL; 17.3.2. Rodzaje artykulacji interesów pracowniczych w organizacji; 17.3.3. Co z korporatyzmem?; 17.3.4. Wzrost roli działu ZZL; 17.4. Podsumowanie; Pytania; Literatura zalecana. ANEKS. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W RÓŻNYCH ORGANIZACJACH A.1. ZZL w małych i średnich przedsiębiorstwach; A.1.1. Charakterystyka zatrudnienia w MSP; A.1.2. Uwarunkowania ZZL w MSP; A.1.3. Organizacja (struktura, podmioty, zadania); A.1.4. Strategie i metody ZZL; A.1.5. Wyzwania, problemy do rozwiązania; Pytania; Literatura zalecana. A.2. ZZL w jednostkach administracji publicznej; A.2.1. Charakterystyka zatrudnienia w jednostkach administracji publicznej; A.2.2. Uwarunkowania i ograniczenia ZZL; A.2.3. Organizacja funkcjonowania instytucji administracji publicznej; A.2.4. Strategie i metody ZZL; A.2.5. Przewidywane zmiany w realizacji funkcji personalnej; Pytania; Literatura zalecana; A.3. ZZL w jednostkach badawczo-rozwojowych; A.3.1. Wprowadzenie; A.3.2. Charakterystyka zatrudnienia w JBR; A.3.3. Uwarunkowania ZZL w JBR; A.3.4. Organizacja ZZL w JBR; A.3.5. Strategie i narzędzia ZZL; A.3.6. Podsumowanie; Pytania; Literatura zalecana. A.4. ZZL w jednostkach sektora usług medycznych; A.4.1. Wprowadzenie; A.4.2. Charakterystyka zatrudnienia; A.4.3. Uwarunkowania ZZL w ZOZ-ach; A.4.4. Organizacja funkcji personalnej w SP ZOZ-ach; A.4.5. Strategie i metody ZZL w szpitalach; A.4.6. Podsumowanie; Pytania; Literatura zalecana. Bibliografia. Słownik pojęć. Indeks rzeczowy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: od pracy do kapitału ludzkiego. 1. Transformacja pracy i funkcji personalnej. 2. Podstawy koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi. 3. Kapitał ludzki organizacji. 4. Uwarunkowania zarządzania zasobami ludzkimi. Część II: Planowanie i alokacja zasobów ludzkich. 5. Analiza pracy i planowanie zatrudnienia. 6. Alokacja zasobów ludzkich organizacji. Część III: Ocena pracy i pracowników. 7. Wartościowanie pracy. 8. Ocenianie pracowników. Część IV: Systemy motywowania pracowników. 9. Motywacja i motywowanie. 10 Wynagradzanie. Część V: Rozwój kapitału ludzkiego organizacji. 11. Istota rozwoju kapitału ludzkiego organizacji. 12. Proces szkolenia pracowników. 13. Kształtowanie karier w organizacji. Część VI: Organizacja procesów personalnych. 14. Organizacja zarządzania zasobami ludzkimi. 15. Informatyczne systemy wspomagania ZZL. Część VII: Partnerstwo społeczne w budowaniu kapitału ludzkiego organizacji. 16. Partnerstwo w zarządzaniu kapitałem ludzkim organizacji. 17. W poszukiwaniu innej drogi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zarządzanie w służbie cywilnej - koncepcja pojęć; 2. Dyskusje nad kształtem systemu służby cywilnej w Polsce; 3. Narzędzia i mechanizmy zarządzania zasobami ludzkimi; 4. Wyzwania modernizacyjne służby cywilnej; 5. Dobre praktyki w zarządzaniu zasobami ludzkimi - studium przypadków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 352/354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Innowacyjność jako jeden z kluczowych elementów polityki Unii Europejskiej. Innowacyjność a kapitał społeczny. Teoria kosztów transakcyjnych a powstanie i rozprzestrzenianie się innowacji w gospodarce. Innowacyjność a wartość przedsiębiorstwa. Innowacje Technologiczne a optymalizacja wartości dla akcjonariuszy - przejście do e - mierników wartości. Zarządzanie procesami innowacyjnymi w organizacji. Innowacyjne zarządzanie ludźmi w organizacji poprzez wykorzystanie outsourcingu personalnego. Praca tymczasowa jako innowacja w zakresie zatrudnienia. Reflected Best Self - innowacyjne narzędzia w procesie zarządzania rozwoje pracowników. Dobre praktyki w spółkach publicznych jako przykład innowacji w nadzorze korporacyjnym. Innowacje w regionie. Polskie fabryki pomysłów: nowoczesne propozycje wartości. Innowacyjność struktur organizacyjnych Telekomunikacji Polskiej. Innowacje w procesie restrukturyzacji polskiej Służby Celnej. Innowacyjność edukacji ekonomicznej jako element procesu przekazywania wiedzy, kształtowania umiejętności i rozwoju osobowości młodzieży w Zespole Szkół w Wojkowicach. Product placement jako innowacja we współczesnych kanałach komunikacji marketingowej. Współczesne międzynarodowe negocjacje handlowe w aspekcie tradycyjnych i innowacyjnych zachowań przedstawicieli dwóch skrajnych modeli kultur narodowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Fundusze Strukturalne UE)
1.Funkcjonowanie funduszy strukturalnych Unii Europejskiej ze szczególnym uwzględnieniem Europejskiego Funduszu Społecznego, 2.Podmioty uprawnione do skłądania wniosków wraz z uwzględnieniem typów projektów w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego - Rozwój Zasobów Ludzkich, 3.Podmioty bezpośrednio korzystające z wdrażanej pomocy w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego - Rozwój Zasobów Ludzkich, 4.Skwantyfikowane wskaźniki realizacji celów projektu, 5.Zasady wyboru projektów, 6.Zasaday kwalifikalności poniesionych kosztów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
1. Ku doskonałości HR. 2. Integracja strategii HR ze strategią organizacji. 3. HR w organizacjach o elastycznych strukturach i zatrudnieniu. 4. Wynagrodzenia efektywne: oczekiwania a rzeczywistość. 5. Bezpośrednia i przedstawicielska partycypacja pracownicza. 6. Społeczna odpowiedzialność organizacji. 7. Współpraca między działem HR i związkami zawodowymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Ekonomia i Humanistyka ; Vol. I nr 1/2001)
Restrukturyzacja w procesie zarządzania rozwojem organizacji; Zmiany postaw pracowniczych czynnikiem wdrażania koncepcji TQM; Środki public relations; Strukturalizacja systemu "biblioteka" jako obiektu badań marketingowych Konkurencja oligopolistyczna na rynku Otwartych Funduszy Emerytalnych; Wspieranie małych prywatnych form przedsiębiorczości; Socjologiczne-prawne aspekty bezpieczeństwa pracy; Rzut oka na rozwój literatury amerykańskiej od czasów kolonialnych do końca 20 wieku; Estetyczny aromat literatury i kultury w nowym milenium; Neopragmatyzm jako alternatywa dla literaturoznawstwa metodologicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podstawy zatrudnienia menedżerów najwyższego szczebla w przedsiębiorstwach - przykład Niemiec i innych wybranych państw, 2. Menedżerowie najwyższego szczebla w przedsiębiorstwach - pojęcie, klasyfikacja i przykładowa charakterystyka, 3. Podstawy zatrudnienia menedżerów najwyższego szczebla w przedsiębiorstwach - uwagi de lege lata, 4. Wybór podstawy zatrudnienia menedżerów najwyższego szczebla - stosunek pracy lub umowy cywilnoprawne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 349 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej