Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(91)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(89)
Publikacje naukowe
(7)
Czasopisma
(2)
Publikacje fachowe
(2)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(78)
dostępne
(64)
wypożyczone
(7)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(71)
Czytelnia
(79)
Autor
Bańka Waldemar
(4)
Listwan Tadeusz
(4)
Penc Józef (1939-2017)
(4)
Daniecki Wojciech
(2)
Ehrlich Andrzej
(2)
Grabiec Olimpia (1975- )
(2)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(2)
Jasiński Zdzisław
(2)
Jędraszczyk-Kałwak Joanna
(2)
Kirejczyk Edward
(2)
Podsiadło Iwona
(2)
Rusiński Michał
(2)
Sadowski Józef
(2)
Strużycki Marian
(2)
Szczupaczyński Jerzy
(2)
Balasiewicz Andrzej
(1)
Balcerak Alicja
(1)
Beck-Krala Ewa
(1)
Becker Brian E
(1)
Beech Nic
(1)
Belbin Meredith
(1)
Berg-Peer Janine
(1)
Bernais Jolanta
(1)
Białasiewicz Maria
(1)
Bielecka Agnieszka
(1)
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(1)
Bohdziewicz Piotr
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Borowska Joanna
(1)
Cascio Wayne F
(1)
Chmiel Nik
(1)
Chojnacki Włodzimierz
(1)
Chrościcki Zbigniew
(1)
Cieciura Marek
(1)
Coates Charles
(1)
Cook Mary F
(1)
Czajka Kamil
(1)
DeMarco Tom
(1)
Dobrodziej Barbara
(1)
Dowgiałło Zygmunt
(1)
Dudek Marek
(1)
Dzieńdziora Joanna
(1)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(1)
Falecki Janusz
(1)
Fijałkowska Justyna
(1)
Gołaszewska-Kaczan Urszula
(1)
Griffin Ricky W
(1)
Griffin Ricky W. (1950- )
(1)
Gross-Gołacka Elwira
(1)
Grudzewski Wiesław M
(1)
Głowacka Maria Danuta
(1)
Hargrove Robert
(1)
Hryniewicz Janusz T
(1)
Huselid Mark A
(1)
Ingram Jolanta
(1)
Janik Beata
(1)
Jarosz Klaudia
(1)
Jaruga Alicja (1928-2011)
(1)
Jasiński Zdzisław (1947- )
(1)
Jaxa Dębicka Anetta
(1)
Juchniewicz Małgorzata
(1)
Justyna Marlena
(1)
Jędrych Elżbieta
(1)
Kacmajor Anna
(1)
Kacmajor Magdalena
(1)
Karney Janina E
(1)
Kisiołek Artur
(1)
Kondak Anna
(1)
Kowalczewski Wiesław
(1)
Kołodziejczyk-Olczak Izabela
(1)
Kożusznik Barbara
(1)
Krawczyk-Bryłka Beata
(1)
Kroik Janusz
(1)
Krystyna Olszewska
(1)
Król Marianna
(1)
Lakhno Valeriy
(1)
Leśniewski Michał Adam
(1)
Lipka Anna
(1)
Lister Timothy
(1)
Malara Zbigniew
(1)
Marek Stanisław
(1)
Matwiejczuk Wiesław
(1)
Małkus Tomasz
(1)
McKenna Eugene F
(1)
Mendel Tadeusz
(1)
Merski Janusz
(1)
Mikołajczyk Zofia
(1)
Mikołajczyk Zofia (1931-2017)
(1)
Mikuła Bogusz
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Mojs Ewa
(1)
Morawska Sylwia
(1)
Myjak Teresa
(1)
Nagora Inna
(1)
Noch Tadeusz
(1)
Nowak Agnieszka
(1)
Nowakowski Marcin K
(1)
Olczak Artur
(1)
Ostraszewska Zuzanna
(1)
Pakulska Jolanta
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(20)
2000 - 2009
(63)
1990 - 1999
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(4)
Kraj wydania
Polska
(92)
Język
polski
(92)
Temat
Kadry
(88)
Organizacja
(37)
Zarządzanie
(33)
Przedsiębiorstwo
(27)
Motywacja pracy
(21)
Menedżerowie
(15)
Praca
(12)
Organizacja ucząca się
(10)
Ocena pracowników
(9)
Zarządzanie strategiczne
(9)
Zarządzanie wiedzą
(9)
Innowacje
(8)
Przywództwo
(8)
Decyzje
(7)
Kultura organizacyjna
(7)
Zarządzanie jakością
(6)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(5)
Kariera
(5)
Motywacja
(5)
Konflikt
(4)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(4)
Płaca
(4)
Zatrudnienie
(4)
Logistyka
(3)
Mentoring
(3)
Negocjacje
(3)
Praca zespołowa
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Siła robocza
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Zawód
(3)
Awans zawodowy
(2)
Controlling
(2)
Gospodarka
(2)
Informacja gospodarcza
(2)
Jakość
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kontrola
(2)
Oceny pracowników
(2)
Organizacja pracy
(2)
Organizacje
(2)
Planowanie
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Prześladowanie w miejscu pracy
(2)
Szkolenie zawodowe
(2)
Służba zdrowia
(2)
Teoria organizacji
(2)
Towar
(2)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(2)
Administracja
(1)
Alokacja
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Bezpieczeństwo systemów
(1)
Blogi
(1)
Czas
(1)
Energetyka
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Gospodarka żywnościowa
(1)
Humanizacja pracy
(1)
Informacja dla zarządzania
(1)
Informatyka
(1)
Inkubatory przedsiębiorczości
(1)
Innowacyjność
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Intuicja
(1)
Kadry - polityka
(1)
Kapitał ludzki
(1)
Klastry (ekon.)
(1)
Kompetencje menedżerskie
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Konflikt interpersonalny
(1)
Koszty pracy
(1)
Kultura
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Marketing personalny
(1)
Marketing społecznościowy
(1)
Materiały budowlane
(1)
Mobbing
(1)
Obrót gospodarczy
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Organizacja -planowanie
(1)
Osobowość
(1)
Otoczenie firmy
(1)
Outplacement
(1)
Outsourcing
(1)
Oświata
(1)
Pedagogika pracy
(1)
Pedsiębiorstwo
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Private equity
(1)
Przedsiębiorczość
(1)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(1)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(1)
Przetwarzanie danych
(1)
Psychologia zarządzania
(1)
Public relations
(1)
Płynność kadr
(1)
Temat: miejsce
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Podręcznik
(10)
Opracowanie
(8)
Czasopismo ekonomiczne
(2)
Czasopismo naukowe
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(23)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Psychologia
(1)
92 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1. Istota międzynarodowego zarządzania: Problem; Przedmiot i zakres międzynarodowego zarządzania; Globalizacja działalności przedsiębiorstw; Osnowa teoretyczna; Metoda obserwacji przedsiębiorstwa w działaniu; Internacjonalizacja zarządzania wg koncepcji Betriebswirts chaftslehre (BWL); Podsumowanie i uzupełnienie: Wykład międzynarodowego zarządzania. 2. Wymiar zarządzania międzynarodowego w filozofii biznesu: Problem; Umiędzynarodowienie zarządzania strategicznego; Międzynarodowe zarządzanie marketingowe; Efektywność działania korporacji transnarodowych; Konkurencyjność międzynarodowa w perspektywie zarządzania Podsumowanie i uzupeł. 3. Zarządzanie na skrzyżowaniu kultur: Problem; Kolizje kulturowe- zarządzanie różnicami kulturowymi; Po równania międzynarodowe w zarządzaniu; Zarządzanie europejskie; Negocjacje jako proces zarządzania między narodowego; Wsparcie systemów zarządzania na gruncie filozoficznym i etycznym; Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw międzynarodowych; Podsum. i uzupeł. 4. Zarządzanie zasobami ludzkimi w skali międzynarodowej: Problem; Kryteria wyróżniające międzynarodowe zarządzanie zasobami ludzkimi; Przywództwo a zarządzanie międzynarodowe; Funkcje międzynarodowych menedżerów; Doskonalenie menedżerów w perspektywie umiędzynarodowienia przedsiębiorstwa; Globalny menedżer; Strategiczna rola międzynarodowego zarządzania zasobami ludzki mi; Podsum. i uzupeł.: kadra japońskich przedsiębiorstw sogo-shosha. 5. Przedsiębiorczość międzynarodowa: Problem; Przedsiębiorczość a przedsiębiorczość międzynarodowa; Poziomy przedsiębiorczości; Zarządzanie przedsiębiorczością; Przedsiębiorczość, przedsiębiorcze wykorzystanie zasobów a konkurencyjność; Przedsiębiorczość międzynarodowa jako internacjonalizacja małych przedsiębiorstw; Podsum. i uzupeł. Zakończenie: Polskie priorytety w zarządzaniu międzynarodowym: Problem; Przeszczepialność systemów zarządzania pod wpływem bezpośrednich inwestycji zagranicznych Zagraniczne studia menedżerskie; Bariery na rynku Unii Europejskiej; Uwagi o polskim modelu zarządzania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręcznik. Materiały dydaktyczne)
Cz. I Istota i formy organizacyjne controllingu personalnego; 1. Pojęcie i zadania controllingu personalnego, 2. Organizowanie controllingu personalnego. Cz. II Koszty i wyniki pracy jako przedmiot controllingu personalnego: 1. Koszt pracy jako instrument zarządzania, 2. Wyniki pracy, 3. Główne założenia koncepcji karty wyników zarządzania zasobami ludzkimi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego w Katowicach)
Część I. Sposoby określania wartości kapitału ludzkiego organizacji: 1. Kapitał ludzki jako źródło wartości organizacji, 2. Wartości a zarządzanie kapitałem ludzkim, 3. Kapitał intelektualny - istota, znaczenia oraz możliwości i potrzeba jego wyceny, 4. Kapitał intelektualny a kapitał ludzki, 5. Problem pomiaru kapitału ludzkiego w organizacji, 6. Obniżanie kosztów czy zwiększanie wartości - dylematy dotyczące kapitału ludzkiego w organizacji, 7. Metody wyceny o oceny kapitału ludzkiego, 8. Aktywa intelektualne i ich wycena w rachunkowości: problemy klasyfikacyjne i metodologiczne, 9. Zastosowanie metody dochodowej do wyceny wartości kapitału ludzkiego w organizacji, 10. Wskaźnikowe metody pomiaru kapitału ludzkiego, 11. Wycena kapitału ludzkiego za pomocą formuły z saarbrucken, 12. W poszukiwaniu metody wyceny kapitału ludzkiego, 13. Wartość kapitału ludzkiego a forma jego zatrudnienia, 14. Wpływ nietypowego zatrudnienia na kapitał ludzki w przedsiębiorstwie, 15. Wartość kapitału ludzkiego w kontekście pracy tymczasowej, 16. Różnorodność kapitału ludzkiego a jego wycena, 17. Uwarunkowania pomiaru kapitału ludzkiego na przykładzie instytutów naukowych, 18. Wynagrodzenie rzeczywiste a płaca wynikająca z wartości kapitału ludzkiego (analiza na przykładzie płac lekarzy).Część II. Metody kreowania wartości kapitału ludzkiego organizacji: 1. Menedżer jako kreator wartości kapitału ludzkiego, 2. Wpływ niektórych koncepcji zarządzania na wartość kapitału ludzkiego, 3. Próba porównania koncepcji kapitału ludzkiego i zasobów ludzkich, 4. Znaczenie kapitału ludzkiego w procesie wdrażania zmian strategicznych, 5. Oczekiwania pracowników a działania personalne pracodawców, 6. Instrumenty kształtowania kapitału ludzkiego i jego wartości na rynku pracy, 7. Audyt potencjału kadrowego w organizacji (aspekty prawne), 8. Rola controllingu w kształtowaniu wartości kapitału ludzkiego, 9. Partycypacja pracownicza jako element programów motywacyjnych kreujących wartość kapitału ludzkiego, 10. Wpływ organizacji pracy na elementy składowe kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwie, 11. Zarządzanie wiedzą jako narzędzie kreacji kapitału ludzkiego i wartości przedsiębiorstwa, 12. Spersonalizowane kreowanie wiedzy w przedsiębiorstwie, 13. Motywacja pracowników w warunkach wdrażania koncepcji zarządzania wiedzą jako stymulator wzrostu wartości kapitału ludzkiego, 14. Dzielenie się wiedzą a wzrost wartości kapitału ludzkiego w organizacji, 15. Organizacja oparta na wiedzy. Stan zaawansowania w wybranych przedsiębiorstwach w Polsce, 16. Analiza praktycznych sposobów realizacji strategii personalizacji w zarządzaniu wiedzą jako czynników budujących wartość kapitału ludzkiego, 17. Przesłanki kreowania wysokiego transferu wiedzy w organizacjach innowacyjnych, 18. Podwyższanie wartości wiedzy dla potrzeb procesu innowacyjnego, 19. Proinnowacyjny system zarządzania jako wkład w tworzenie wartości kapitału ludzkiego (na przykładzie przedsiębiorstw farmaceutycznych), 20. Rola innowacji organizacyjnych w budowie przewagi konkurencyjnej i wartości przedsiębiorstwa, 21. Rola jakości i wartości kapitału ludzkiego w przedsiębiorczości międzynarodowej - wyniki badania, 22. Zarządzanie talentami jako dźwignia wartości przedsiębiorstwa, 23. Zarządzanie kompetencjami zorientowane na wartość kapitału ludzkiego (na przykładzie polskiej bankowości), 24. Zaufanie jako istotna zmienna kształtowania wartości kapitału ludzkiego (rozważania polemiczne), 25. Wybrane aspekty kształtowania jakości i wartości kapitału ludzkiego w jednostkach ochrony zdrowia w Polsce, 26. Jakość i wartość menedżerów ochrony zdrowia (wybrane aspekty), 27. Efektywność zarządzania zasobami ludzkimi jako źródło wzrostu ich wartości (na przykładzie sektora służby zdrowia), 28. Wpływ konfliktów organizacyjnych na rozwój kapitału intelektualnego w przedsiębiorstwie, 29. Rozwój kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwach Warmii i Mazur, 30. Wpływ szkoleń i derekrutacji na zmiany wartości kapitału ludzkiego, 31. Kapitał ludzki jako źródło wartości małych podmiotów gospodarczych, 32. Kreowanie kapitału ludzkiego w firmach sektora MŚP, 33. Niepełnosprawni wartością dla nowoczesnej organizacji, 34. Jakość gospodarowania zasobami ludzkimi i jakość kapitału ludzkiego w aspekcie wartości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Konteksty zarządzania: Zarządzanie w XXI wieku; Środowisko, różnorodność i przewaga konkurencyjna; Globalizacja i zarządzanie w skali międzynarodowej; Zachowanie etyczne i odpowiedzialność społeczna. II. Planowanie i kontrolowanie: Planowanie - aby wyznaczyć kierunek; Zarządzanie strategiczne i przedsiębiorczość; Kontrolowanie - aby zapewnić osiąganie wyników. III. Organizowanie: Organizowanie - aby stworzyć struktury; Kultura i projektowanie organizacji; Systemy zasobów ludzkich. IV. Przewodzenie: Przewodzenie - aby inspirować do działania; Motywacja i projektowanie pracy; Zespoły i praca zespołowa; Komunikacja i umiejętności interpersonalne; Kierowanie zmianą a stres; Historyczne podstawy zarządzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Cz.1 Wyzwanie dla menedżerów: Wykorzystać okazję; Biznes: Sukces a kontrola. Cz.2 System funkcjonowania firmy: Orientacja na klienta i najlepszy produkt; Usprawnienie funkcjonowania firmy i najważniejsze kompetencje; Minimalizowanie kosztów. Cz.3 Zwycięska firma: Potęga sprawności operacyjnej; Wyprzedzić konkurentów pod względem rozwoju. Cz.4 Zapewnić sukces: Doceniać ludzi; Strategiczne programowanie wyników.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. Rozdział 1. Przynależność generacyjna pracowników jako źródło pokoleniowej różnorodności organizacyjnej: 1.1. Istota przynależności i tożsamości pokoleniowej; 1.2. Zmiany demograficzne jako źródło wyzwań dla zarządzania; 1.3. Generacje na rynku pracy; 1.4. Zarządzanie różnorodnością pokoleniową; 1.5. Stereotypy jako bariera w relacjach międzypokoleniowych. Rozdział 2. Inteligencja generacyjna na tle koncepcji inteligencji człowieka: 2.1. Wybrane teorie inteligencji; 2.2. Inteligencja generacyjna człowieka; 2.3. Inteligencja generacyjna a inteligencja emocjonalna. Rozdział 3. Koncepcja inteligencji organizacyjnej i organizacji inteligentnej: 3.1. Inteligencja organizacji i jej rodzaje; 3.2. Istota i cechy organizacji inteligentnej; 3.3. Organizacja inteligentna a organizacja ucząca się; 3.4. Bariery w rozwoju organizacji inteligentnych; 3.5. Nowy wymiar inteligencji organizacji – rewolucja 4.0. Rozdział 4. Organizacja inteligentna generacyjnie – ujęcie modelowe i empiryczne: 4.1. Organizacja inteligentna generacyjnie – model teoretyczny; 4.2. Metodyka badań nad inteligencją generacyjną polskich organizacji; 4.3. Inteligencja generacyjna polskich menedżerów – przyczynek empiryczny; 4.4. Zarządzanie różnorodnością pokoleniową w praktyce polskich przedsiębiorstw; 4.5. Relacje międzypokoleniowe w organizacji inteligentnej generacyjnie. Podsumowanie. Bibliografia. Spis tabel. Spis rysunków. Spis wykresów. Aneks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Kultura organizacyjna: Koncepcja kultury organizacyjnej; Typy kultur; Kultura organizacyjna a jednostka - wzajemne relacje; Zarządzanie międzykulturowe. R.2 Zarządzanie wiedzą. Organizacja inteligentna. Organizacja ucząca się: Pojęcie wiedzy (definicje, typologie); Zarządzanie wiedzą - analiza zjawiska; Pracownicy wiedzy i firmy inteligentne/uczące się; Wiedza a efektywność funkcjonowania organizacji; Miejsce edukacji w tworzeniu organizacji inteligentnej i pracowników wiedzy; Fakty i mity związane z zarządzaniem wiedzą. R.3 Komunikowanie się w organizacji: Sposoby komunikowania się; Dostęp do informacji i style komunikowania się; Stereotypy i błędy w komunikowaniu się; Public relations (PR); Zarządzanie relacjami z klientami (Customers Relations Management - CRM). R.4 Kierownik i kierowanie: Role kierownicze - uwarunkowania i podstawowe koncepcje; Klasyczne koncepcje ról kierowniczych; Nowe role kierujących; Konflikt ról Władza w organizacji; Style kierowania; Zarządzanie zmianami; Zarządzanie kryzysem; Zarządzanie konfliktem Etyczne problemy kierowania. R.5 Motywowanie: Definicje i źródła motywacji; Modele i teorie motywacji; Sposoby motywowania. R.6 Zarządzanie czasem: Czas - istota i definicje; Umiejętności i techniki związane z zarządzaniem czasem Zarządzanie czasem a organizacja pracy własnej menedżera. R.7 Inteligencja emocjonalna (IE) w praktyce kierowania: Podstawowe definicje i pojęcia inteligencji emocjonalnej; Charakterystyka osób o wysokim i niskim wskaźniku EQ; Rodzaje emocji; Wpływ inteligencji emocjonalnej na osiąganie sukcesu. IE w kierowaniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przedmiot i metodyka nauki organizacji i zarządzania, 2. Rozwój nauki o organizacji i zarządzaniu, 3. Podstawy działania zorganizowanego, 4. Organizacja jako obiekt badań nauki, 5. Struktura organizacyjna, 6. Badanie i doskonalenie struktury organizacyjnej, 7. Proces zarządzania organizacją, 8. Zarządzanie strategiczne, 9. Kierowanie zespołami pracowniczymi, 10. Zarządzanie potencjałem społecznym, 11. Procesy decyzyjne w zarządzaniu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. Rozdział 1. Różnorodność i zarządzanie różnorodnością w organizacji - istota i teoretyczne podstawy: 1.1. Rys historyczny zagadnienia różnorodności; 1.2. Znaczenie terminu „różnorodność”; 1.3. Różnorodność - jej wymiary i rodzaje; 1.4. Wieloznaczność terminu „różnorodność” z perspektywy organizacji; 1.5. Definicje zarządzania różnorodnością w organizacji; 1.6. Od polityki równych szans do zarządzania różnorodnością; 1.7. Paradygmaty zarządzania różnorodnością; 1.8. Modele zarządzania różnorodnością w organizacji; 1.9. Nurt krytyczny zarządzania różnorodnością; 1.10. Miejsce zarządzania różnorodnością w naukach o zarządzaniu. Rozdział 2. Uwarunkowania rozwoju koncepcji zarządzania różnorodnością - wybrane aspekty: 2.1. Równość, różnorodność i zarządzanie różnorodnością w organizacji - uwarunkowania instytucjonalno-prawne; 2.2. Trendy demograficzne a różnorodność zasobów ludzkich; 2.3. Wyzwania dla zarządzania organizacją z perspektywy zmian demograficznych. Rozdział 3. Zarządzanie różnorodnością w organizacji - motywy, korzyści i bariery: 3.1. Motywy implementacji koncepcji zarządzania różnorodnością w organizacji; 3.2. Zarządzanie różnorodnością wobec zmian w otoczeniu organizacji; 3.3. Korzyści z zarządzania różnorodnością w organizacji; 3.4. Dylematy pomiaru korzyści; 3.5. Bariery i wyzwania wobec zarządzania różnorodnością w organizacji. Rozdział 4. Kluczowe obszary wdrażania koncepcji zarządzania różnorodnością w organizacji: 4.1. Przywództwo; 4.2. Kultura organizacyjna; 4.3. Komunikowanie się w różnorodnej organizacji; 4.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi a zarządzanie różnorodnością w organizacji; 4.5. Edukacja i szkolenia w zakresie różnorodności w organizacji; 4.6. Monitorowanie i analizowanie różnorodności w organizacji. Rozdział 5. Zarządzanie różnorodnością w organizacjach w Polsce w świetle badań empirycznych: 5.1. Proces i metody badawcze; 5.2. Charakterystyka prób badawczych; 5.3. Zasięg regionalny podejmowanych działań w organizacjach; 5.4. Wiedza organizacji na temat zarządzania różnorodnością; 5.5. Charakter i zakres podejmowanych działań na rzecz różnorodności w organizacji; 5.6. Przegląd dobrych praktyk podejmowanych w organizacjach na rzecz równości i różnorodności; 5.7. Ewaluacja i monitoring danych personalnych z perspektywy różnorodności; 5.8. Korzyści i bariery w zarządzaniu różnorodnością w opinii organizacji. Rozdział 6. W kierunku organizacji otwartej na różnorodność - autorski model zarządzania różnorodnością w organizacji: 6.1. Autorski model zarządzania różnorodnością w organizacji; 6.2. Budowanie organizacji otwartej na różnorodność ? poziomy dojrzałości. Rozdział 7. Architektura zarządzania różnorodnością w organizacjach w świetle badań własnych: 7.1. Metodyka badania i charakterystyka próby badawczej; 7.2. Architektura 5P - podsumowanie; 7.3. Rozkład wskaźników architektury 5P; 7.4. Wzajemnie relacje między obszarami architektury 5P; 7.5. Uwarunkowania wewnętrzne zarządzania różnorodnością; 7.6. Wiedza na temat zarządzania różnorodnością a intensywność jego wdrażania. Podsumowanie i wnioski
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy zarządzania operacyjnego / pod red. Zdzisława Jasińskiego. - Wyd. 2 popr. i rozszerz. - Warszawa : Wolters Kluwer Polska Sp. z o.o., 2011. - 420 s. : rys. , tab. ; 24 cm.
1. Istota, elementy i zasady organizacji działalności operacyjnej, 2. Warunki i mechanizmy funkcjonowania systemów operacyjnych, 3. Decyzje strategiczne dotyczące działalności operacyjnej, 4. Kształtowanie przestrzeni pracy, 5. Analiza, pomiar i kompresja czasu w łańcuchu dostaw, 6. Planowanie zadań i zasobów, 7. Transport i magazynowanie w łańcuchu dostaw, 8. Dobór ludzi i organizacja pracy, 9. Szkolenie pracowników, 10. Motywowanie pracowników, 11. Ocenianie pracowników, 12. Materialne środowisko pracy, 13. Stosunki informatyzacji i automatyzacji procesów wytwarzania dla pracowników, 14. Kształtowanie jakości w procesach wytwarzania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
CZ.I Transformacja osób: 1. Droga, czyli jest mistrzowski coaching, 2. Jak zostać trenerem-mistrzem. Trener, czyli ktoś, kto ma osobowość, 3. Coaching polega na rozmowach. Siła rozmowy, 4. Podstawą coachingu jest transformacja. Uczenie się metodą potrójnej pętli, 5. Coaching kadry kierowniczej i liderów. Szczegółowy model. Cz. II Transformacja zespołu: 6. Ponowne określenie organizacji. Stwórz nową przyszłość, 7. Budowanie wzajemnego zrozumienia. Sztuka twórczej współpracy, 8. Rozpoznawanie i eliminacje zachowań defensywnych, 9. Natychmiastowe rezultaty. Przełomowe cele i techniki. Cz. III Sekrety mistrzowskiego coachingu: 10. Jak pomóc w odniesieniu sukcesu. Zrozumienie niepisanych reguł gry, 11. Jak skutecznie przekazywać informacje zwrotne. Zrywamy klapki z oczu, 12. Uczenie nowych umiejętności. Coaching polega na nauce i praktyce, 13.Jak sprawić, by ludzie bez reszty zaangażowali się w pracę
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Zasobami Ludzkimi (HR))
1. Analiza zespołów, czyli jak to się wszystko zaczęło; 2. Syndrom "Apollo"; 3. Zespoły złożone z członków o podobnych osobowościach; 4. Kreatywność w zespole; 5. Przywództwo w zespole; 6. Kluczowe role zespołowe; 7. Zespoły nieskuteczne; 8. Zespoły skuteczne; 9. Optymalna liczebność zespołu; 10. Cechy zespołowców; 11. Komponowanie zespołu; 12. Zespoły w strukturach publicznych; 13. Co teraz?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.I Ewolucja nauk o zarządzaniu: 1.Kluczowe pojęcia, 2. Nurt klasyczny i neoklasyczny (klasyczna szkoła zarządzania), 3. Nurt psychosocjologiczny (szkoła behawioralna), 4. Nurt systemowy, 5. "Nowa fala", 6. Koncepcje gry społecznej. R.II Funkcje zarządzania: 1. Kluczowe pojęcia, 2. Planowanie, 3. Organizowanie, 4. Motywowanie, 5. Kontrolowanie R.III Organizacja i struktury organizacyjne: 1. Kluczowe pojęcia, 2. Struktury hierarchiczne, 3. Struktury pośrednie, 4. Struktury organiczne. R.IV Zachowania w organizacji: 1. Kultura organizacyjna, 2. Zachowania na tle władzy - menedżer, przywódca, 3. Komunikacja, 4. Negocjacje. R.V Zarządzanie strategiczne: 1. Kluczowe pojęcia, 2. Modele zarządzania strategicznego, 3. Metody portfelowe, 4. Strategie. R.VI Zarządzanie zasobami ludzkimi: 1. Kluczowe pojęcia, 2. Zarządzania kompetencjami, 3. Przegląd teorii i koncepcji motywacji, 4. Wynagrodzenie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Vademecum Menedżera)
1. Stosunki władzy w organizacji, 2. O potrzebie koordynacji demokratycznej, 3. Kultury niskiej i wysokiej tolerancji niepewności, 4. Kultury identyfikacji kolektywnej i dystrybutywnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Ludzie Komputery Informacja)
Cz. I Zarządzanie zasobami ludzkimi: Gdzieś w tej chwili jakieś przedsięwzięcie kończy się niepowodzeniem; Produkuj hamburgery, sprzedawaj hamburgery; Wiedeń czeka na Ciebie; Jakość- jeżeli czas na nią pozwoli; Ponowne spojrzenie na prawo Parkinsona; Letryl. Cz. II Środowisko pracy: Policja meblowa; "Nic nie da się tu zrobić między dziewiątą a siedemnastą"; Oszczędzanie na powierzchni biurowej; Mierzenie wydajności i niezidentyfikowane obiekty latające; Czas pracy umysłowej a czas obecności w pracy; Telefon; Przywróć drzwi; Działania ochronne. Cz. III Odpowiedni ludzie: Czynnik Hornblowera; Zatrudnienie żonglera; Cieszę się, że tu pracuję; Samoleczący się system. Cz. IV Hodowanie wydajnych zespołów: Całość jest większa niż suma części; Czarny Zespół; Zespołobójstwo Kolacja z spaghetti; Otwarte kimono; Warunki do ukształtowania się zespołu. Cz. V Praca tutaj ma być przyjemnością: Chaos i porządek Elektrony swobodne; Holgar Dansk. Cz. VI Dalszy ciąg książki "Czynnik ludzki": Powrót do zespołobójstwa; Konkurencja; Programy doskonalenia procesów; Umożliwianie zmian; Kapitał ludzki; Uczenie się firm; Największym grzechem kierownictwa jest...; Budowanie sprzeczności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Człowiek w Firmie)
R.1 Zarządzanie zasobami pracy i konkurencyjność firmy R.2 Metody doskonalenia jakości personelu. R.3 Kultura organizacji i kapitał intelektualny. R.4 Kompetencje a jakość zarządzania zasobami ludzkimi. R.5 Motywowanie pracowników w inteligentnej organizacji. R.6 Wynagradzanie wspierające konkurencyjność firmy. R.7 Prognostyczno- zapobiegawcze kierowanie zatrudnieniem. R.8 Jutro zarządzania przez jakość.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie zasobami ludzkimi / Czesław Zając. - Poznań : Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, 2007. - 224, [1] s. : tab., wykr. ; 24 cm.
1. Podstawy zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji, 2. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi 3. Planowanie zasobów ludzkich w organizacji, 4. Organizacja, analiza i opis stanowiska pacy, 5. Praca i zatrudnienie, 6. Dobór i adaptacja społeczno- zawodowa pracowników, 7. Motywowanie w organizacji w świetle podejść do motywowania, 8. Motywowanie w przedsiębiorstwie - instrumenty, formy i systemy motywowania, 9. Ocenianie pracowników, 10. Rozwój pracowników i menedżerów, 11. Kierowanie ludźmi. Przywództwo, 12. Kultura organizacyjna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Era wiedzy. Zarządzanie wiedzą; Ewolucja rachunkowości zasobów niematerialnych, kapitał intelektualny - definicje, koncepcje i klasyfikacja; Metody pomiaru i komunikowania jako podstawa zarządzania kapitałem intelektualnym; Przykłady zastosowania koncepcji pomiaru i zarządzania kapitałem intelektualnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne podstawy funkcjonowania organizacji, 2. Formy i przekształćenia przedsiębiorstw, 3. Otoczenie przedsiębiorstwa, 4. Zasoby i ich znaczenie w działalności przedsiębiorstwa, 5. Gospodarowanie zasobami materialnymi, 6. Gospodarowanie kapitałem ludzkim, 7. Gospodarowanie zasobami niematerialnymi, 8. Zasoby partnerskie i klienckie przedsiębiorstwa, 9. Procesy innowacyjne w przedsiębiorstwie, 10. Współczesne problemy zarządzania przedsiębiorstwem, 11. Finansowy wymiar rezultatów przedsiębiorstwa, 12. Głowne uwarunkowania funkcjowania i rozwoju przedsiębiorstw przyszłości
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej