Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(73)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(69)
Publikacje naukowe
(28)
Publikacje fachowe
(9)
Czasopisma
(4)
E-booki
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(58)
tylko na miejscu
(39)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(59)
Czytelnia
(41)
Autor
Bogdanienko Jerzy (1946- )
(5)
Antonowicz Paweł
(3)
Grabiec Olimpia (1975- )
(3)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(3)
Janasz Krzysztof
(3)
Malinowska Ewa
(3)
Siciński Jędrzej
(3)
Ciejpa-Znamirowski Krzysztof
(2)
Cieślik Jerzy
(2)
Czyżewska Marta
(2)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(2)
Dzieńdziora Joanna
(2)
Huczek Marian (1939-2023)
(2)
Klimek Jan (1952- )
(2)
Krawiec Frank
(2)
Kuzel Marcin (1976- )
(2)
Kędzierska-Szczepaniak Angelika
(2)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(2)
Sobczak Iwona (1974- )
(2)
Szczepańska-Woszczyna Katarzyna
(2)
Szopik-Depczyńska Katarzyna
(2)
Szymonik Andrzej (1952- )
(2)
Wiśniewska Joanna
(2)
Zaremba Ulyana
(2)
Łobejko Stanisław
(2)
Albigowski Marek
(1)
Antkiewicz Sławomir
(1)
Bagińska Izabela
(1)
Bakonyi Jadwiga
(1)
Baran Michał
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Beckhard Richard (1918-1999)
(1)
Bera Milena
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Bielecka Olimpia
(1)
Bodo Monika
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Bolek Cezary
(1)
Bolek Monika
(1)
Borkiewicz Łukasz
(1)
Borkowska Stanisława (1939- )
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Bratkowski Stefan (1934-2021)
(1)
Brzeziński Marek (1949- )
(1)
Budzik Tomasz
(1)
Bugaj Justyna M
(1)
Burceva Tetyana
(1)
Błaszczyk Mateusz
(1)
Cader Jakub
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Chrobak Gracjan
(1)
Chudzik Daniel
(1)
Cichy Diana
(1)
Ciechomski Wiesła
(1)
Cwynar Andrzej
(1)
Cyz Katarzyna Emilia
(1)
Czajka Kamil
(1)
Czerwińska Ewa
(1)
Dacko-Pikiewicz Zdzisława
(1)
Dahms Thomas
(1)
Danik Lidia
(1)
Dolan Simon L
(1)
Doligalski Tymoteusz
(1)
Donets Oksana
(1)
Dostatni Ewa
(1)
Dudzic Ewa
(1)
Dudzińska-Korczak Natalia
(1)
Durlik Ireneusz (1931-2023)
(1)
Dyczek-Formanek Elfryda
(1)
Dziedzic Ewa
(1)
Dzyuma-Zaremba Ulyana
(1)
Długosz Jan
(1)
Ehrlich Andrzej
(1)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(1)
Gajewska Paulina
(1)
Gancarczyk Jacek
(1)
Gawron Iwona
(1)
Geodecki Tomasz
(1)
Glinka Beata (1973- )
(1)
Goldsmith Marshall
(1)
Gospodarowicz Andrzej (1945- )
(1)
Grmanová Eva
(1)
Gródek-Szostak Zofia
(1)
Hadryś-Nowak Alicja
(1)
Haffer Mirosław
(1)
Haffer Rafał
(1)
Haviernikova Katarína
(1)
Hesselbein Frances (1915- )
(1)
Hofman-Kohlmeyer Magdalena
(1)
Horodyńska Małgorzata
(1)
Hołub-Iwan Joanna
(1)
Ivanová Eva
(1)
Jakubowska Agnieszka
(1)
Janiszewski Adam
(1)
Jankowiak-Kaczmarek Agnieszka
(1)
Janulek Piotr
(1)
Jarzębiński Marek
(1)
Jasiński Andrzej Henryk (1950- )
(1)
Jędrych Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(31)
2000 - 2009
(28)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Polska
(75)
Język
polski
(75)
Temat
Innowacje
(63)
Przedsiębiorstwo
(26)
Innowacje organizacyjne
(9)
Zarządzanie
(9)
Gospodarka oparta na wiedzy
(7)
Polityka innowacyjna
(6)
Zarządzanie wiedzą
(6)
Zastosowanie i wykorzystanie
(6)
Konkurencja
(5)
Konkurencyjność
(5)
Organizacja ucząca się
(5)
Przedsiębiorczość (postawa)
(5)
Zarządzanie projektami
(5)
Banki
(4)
Organizacja
(4)
Przedsiębiorstwa małe i średnie (MŚP)
(4)
Zarządzanie strategiczne
(4)
Globalizacja
(3)
Gospodarka
(3)
Internacjonalizacja przedsiębiorstw
(3)
Kadry
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Marketing
(3)
Marketing strategiczny
(3)
Polityka regionalna
(3)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(3)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(3)
Usługi
(3)
Współdziałanie
(3)
Zarządzanie innowacjami
(3)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Zarządzanie zmianą
(3)
COVID-19
(2)
Finanse
(2)
Franchising
(2)
Gospodarka regionalna
(2)
Informatyzacja
(2)
Inkubatory przedsiębiorczości
(2)
Innowacje społeczne
(2)
Instytucje nonprofit
(2)
Internet
(2)
Inwestycje
(2)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(2)
Kompetencje kluczowe
(2)
Konkurencyjność międzynarodowa
(2)
Model biznesowy
(2)
Motywacja
(2)
Negocjacje
(2)
Otoczenie firmy
(2)
Przedsiębiorczość
(2)
Przedsiębiorstwo prywatne
(2)
Rozwój regionalny
(2)
Rozwój zrównoważony
(2)
Rynek finansowy
(2)
Równouprawnienie płci
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR)
(2)
Start-up
(2)
Szkolnictwo
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Transfer technologii
(2)
Wartość ekonomiczna
(2)
Zarządzanie jakością
(2)
Łańcuch dostaw
(2)
Badania marketingowe
(1)
Bancassurance
(1)
Bank centralny
(1)
Bankowe usługi detaliczne
(1)
Biblioteki
(1)
Big data
(1)
Blogi
(1)
Budżety gminne
(1)
Controlling
(1)
Decyzje
(1)
Digitalizacja
(1)
Dobre praktyki
(1)
E-logistyka
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Efektywność ekonomiczna
(1)
Ekologistyka
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(1)
Facebook
(1)
FinTech
(1)
Finansowanie działalności gospodarczej w Polsce
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Fundusze
(1)
Fundusze strukturalne UE
(1)
Fundusze wspierania przedsiębiorczości
(1)
Giełda papierów wartościowych
(1)
Gospodarka elektroniczna
(1)
Główny Instytut Górnictwa
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Informacja dla zarządzania
(1)
Innowacje ekologiczne
(1)
Interesariusze
(1)
Inwestycje zagraniczne
(1)
Inżynieria produkcji
(1)
Jednolity plik kontrolny
(1)
Temat: czas
2001-
(25)
1989-2000
(11)
1901-2000
(3)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(22)
Kraje Unii Europejskiej
(4)
Białoruś
(1)
Europa
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie ; okolice)
(1)
Region bałtycki
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okolice)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(22)
Opracowanie
(17)
Podręcznik
(10)
Monografia
(6)
Raport z badań
(3)
Artykuły
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Czasopismo ekonomiczne
(2)
Czasopismo naukowe
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Poradnik
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(60)
Zarządzanie i marketing
(39)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Edukacja i pedagogika
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
75 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Zarządzanie Publiczne)
1. Istota i pojecie innowacyjności oraz polityki innowacyjnej; 2. Innowacje a wzrost gospodarczy; 3. Metodyka pomiaru działalności innowacyjnej; 4. Źródła i cele polityki naukowej, technologicznej i innowacyjnej; 5. Polityka innowacyjna z perspektywy systemów innowacyjnych: narodowy i regionalny system innowacji; 6. Znaczenie miast w kreowaniu innowacyjności oraz rozwoju regionalnego i lokalnego; 7. Instytucjonalny wymiar polityki innowacyjnej; 8. Prawna ochrona własności intelektualnej; 9. Przemysły kreatywne; 10. Wzornictwo przemysłowe jako źródło przewagi innowacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Zmiany w systemie podatkowo-składkowym zaimplementowane w ramach programu społeczno-gospodarczego Polski Ład mają istotne znaczenie w ujęciu mikro- i makroekonomicznym oraz w perspektywie krótko- i długookresowej. Wpływają zarówno na wysokość i podział dochodów podatników, jak i na finanse oraz samodzielność finansową podmiotów sektora finansów publicznych. W monografii zmiany te i ich skutki są identyfikowane i oceniane w trzech perspektywach poznawczych: prawnej, finansowej i ekonomicznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Unia Europejska / C.H.BECK)
1. Przedsiębiorstwo w ujęciu podejścia procesowego; 2. Innowacyjność przedsiębiorstw w świetle transformacji polskiej gospodarki; 3. Modelowanie procesu pozyskiwania środków unijnych; 4. Finansowanie środkami unijnymi polskich przedsiębiorstw; 5. Badania procesu pozyskiwania środków unijnych w przemyśle meblarskim; 6. Weryfikacja modelu pozyskiwania środków unijnych w przedsiębiorstwie meblarskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedsiębiorczość a nowe technologie / red. nauk. Kazimierz Zieliński. - Warszawa : Difin SA , 2019. - 156 s. : rys., tab., wykresy ; 23 cm.
Rozdział 1. Wybór technologii wytwarzania a akumulacja kapitału. Wprowadzenie. 1.1. Impulsy usprawnień technologicznych. 1.2. Istota wyboru technologii wytwarzania. 1.3. Oddziaływanie akumulacji kapitału. 1.4. Szybkość wdrażania zmian technologicznych. Podsumowanie. Rozdział 2. Przedsiębiorczość technologiczna w Polsce i w Unii Europejskiej. Wprowadzenie. 2.1. Przedsiębiorczość technologiczna. 2.2. Sektory wysokotechnologiczne w Polsce i w Unii Europejskiej. Podsumowanie. Rozdział 3. Dyfuzja i dyseminacja innowacji nowoczesnych technologii. Wprowadzenie. 3.1. Dyseminacja innowacji. 3.2. Dyfuzja innowacji. Podsumowanie. Rozdział 4. Sektory wysokich technologii a rozwój gospodarczy regionu. Wprowadzenie. 4.1. Rozwój gospodarczy i technologiczny. 4.2. Przedsiębiorstwa sektorów wysokotechnologicznych a rozwój gospodarczy. Podsumowanie. Rozdział 5. Wpływ technologii informacyjno-telekomunikacyjnych na zrównoważony rozwój przedsiębiorstw. Wprowadzenie. 5.1. Rola technologii informacyjno-telekomunikacyjnych a zrównoważony rozwój. 5.2. Środowiskowe efekty nowych technologii informacyjno-komunikacyjnych. 5.3. Wpływ technologii informacyjno-telekomunikacyjnych na środowisko na przykładzie polskich przedsiębiorstw. Podsumowanie. Rozdział 6. Firmy technologiczne w poszukiwaniu zasobów na rozwój. Analiza sytuacji wybranych spółek debiutujących na alternatywnym rynku NewConnect w Warszawie. Wprowadzenie. 6.1. Firmy technologiczne. 6.2. Finansowanie. 6.3. Rynki giełdowe dla firm technologicznych. 6.4. Badanie. Podsumowanie. Rozdział 7. Kierunki wpływu zmian technologicznych na funkcjonowanie sektora fonograficznego. Wprowadzenie. 7.1. Identyfikacja narzędzi analizy strategicznej uwzględniających aspekt technologii. 7.2. Zmiany technologiczne wpływające na funkcjonowanie sektora fonograficznego. 7.3. Wpływ rewolucji cyfrowej na sektor fonograficzny. 7.4. Reakcja sektora fonograficznego na rewolucję cyfrową w świetle narzędzi analizy strategicznej. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dlaczego własny biznes?, 2. Cechy i umiejętności liderów nowych przedsięwzięć, 3. Od pomysłu do uruchomienia biznesu, 4. Źródła finansowania, 5. Wybór formy prawnej dla nowego przedsięwzięcia, 6. System finansowo-księgowy, 7. Zespół założycielski kadry, kultura organizacyjna firmy na starcie, 8. Jak zaistnieć na rynku, 9. Franchising, 10. Przedsiębiorczość międzynarodowa, 11. Wykorzystanie potencjału Internetu, 12. Specyfika nowych przedsięwzięć technologicznych, 13. Uruchomienie firmy - i co dalej?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dlaczego własny biznes?, 2. Cechy i umiejętności liderów nowych przedsięwzięć, 3. Od pomysłu do uruchomienia biznesu, 4. Źródła finansowania, 5. Wybór formy prawnej dla nowego przedsięwzięcia, 6. System finansowo-księgowy, 7. Zespół założycielski, kadry, kultura organizacyjna firmy na starcie, 8. Jak zaistnieć na rynku, 9. Franchising, 10. Przedsiębiorczość międzynarodowa, 11. Wykorzystanie potencjału Internetu, 12. Specyfika nowych przedsięwzięć technologicznych, 13. Uruchomienie firmy - i co dalej?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zarządzanie / C.H.Beck. Przedsiębiorczość)
Zawiera: Część I. Przedsiębiorczość Rozdział 1. Przedsiębiorczość i innowacyjność – wprowadzenie: 1.1. Przedsiębiorczość; 1.2. Wprowadzenie do innowacyjności – analiza pojęciowa; 1.3. Innowacyjność a przedsiębiorczość; 1.4. Przedsiębiorcza, innowacyjna organizacja. Rozdział 2. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości: 2.1. Klasyfikacja uwarunkowań kształtowania przedsiębiorczości; 2.2. Kompetencje przedsiębiorcze i motywacja w podejmowaniu działalności gospodarczej; 2.3. Stan rozwoju przedsiębiorczości w Polsce; 2.4. Studium przypadku – koncepcja i uwarunkowania rozwoju firmy rodzinnej na przykładzie przedsiębiorstwa cukierniczo-piekarskiego. Rozdział 3. System i instytucje wsparcia małych i średnich przedsiębiorstw: 3.1. Systemy wsparcia MSP; 3.2. Polityka Unii Europejskiej na rzecz małych i średnich przedsiębiorstw; 3.3. Systemy i instrumenty wspierania MSP w wybranych krajach UE; 3.4. System i instrumenty wspierania małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce; 3.5. Studium przypadku – przykłady wsparcia dla MSP. Rozdział 4. Przestrzenne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości: 4.1. Przesłanki rozwoju przedsiębiorczości; 4.2. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości na przykładzie klastrów; 4.3. Studium przypadku – Klaster Life Science w Krakowie. Rozdział 5. Przedsiębiorczość akademicka: 5.1. Kanały komercjalizacji innowacji; 5.2. Definicje przedsiębiorczości akademickiej – analiza pojęciowa; 5.3. Koncepcje (modele) przedsiębiorczości akademickiej;5.4. Instrumenty wsparcia przedsiębiorczości akademickiej; 5.5. Rekomendacje dla przedsiębiorczości akademickiej;5.6. Studium przypadku – przedsiębiorczość akademicka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Rozdział 6. Cechy modelu przedsiębiorczego uniwersytetu – analiza przypadku polskiej uczelni publicznej: 6.1. Wprowadzenie do przedsiębiorczości uniwersyteckiej; 6.2. Ewolucja uczelni w kierunku modelu przedsiębiorczego – wybrane zagadnienia; 6.3. Studium przypadku – przedsiębiorcza Akademia Górniczo-Hutnicza. Część II. Zarządzanie innowacjami Rozdział 7. Innowacyjne przedsiębiorstwo: 7.1. Czynniki innowacyjności przedsiębiorstwa w kontekście zmian w postrzeganiu procesów innowacyjnych; 7.2. Innowacyjne przedsiębiorstwo – istota pojęcia; 7.3. Miary innowacyjnego przedsiębiorstwa; 7.4. Refleksje nad innowacyjnym przedsiębiorstwem; 7.5. Studium przypadku – innowacyjne przedsiębiorstwa. Rozdział 8. Innowacyjne metody zarządzania: 8.1. Analiza przyczyn i skutków wad (FMEA); 8.2. Rozwinięcie funkcji jakości (QFD) a dom jakości (HoQ); 8.3. Statystyczne sterowanie procesem (SPC); 8.4. Studium przypadku – projektowanie nowej usługi edukacyjnej z zastosowaniem techniki budowy domu jakości w ramach analizy QFD. Rozdział 9. Zarządzanie innowacjami: 9.1. Zarządzanie innowacjami – analiza pojęciowa; 9.2. Źródła innowacji; 9.3. Strategie innowacji; 9.4. Modele zarządzania innowacjami; 9.5. Źródła finansowania innowacji; 9.6. Uwarunkowania wdrażania innowacji; 9.7. Studium przypadku – plan zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie branży Motoryzacyjnej. Rozdział 10. Techniki zarządzania innowacyjnym projektem: 10.1. Uwarunkowania projektów innowacyjnych; 10.2. Techniki stosowane w praktyce zarządzania projektem innowacyjnym; 10.3. Studium przypadku – firma Flukar Sp. z o.o. Rozdział 11. Działalność innowacyjna korporacji transnarodowych w Polsce; 11.1. Rola międzynarodowych organizacji outsourcingowych we wdrażaniu innowacji; 11.2. Rola kultury organizacyjnej wpływająca na poziom innowacyjności organizacji; 11.3. Rola specjalistów personalnych we wdrażaniu innowacji; 11.4. Studium przypadku – zastosowania employer brandingu w Grupie INTERIA.PL (wywiad z Agatą Łotowską). Rozdział 12. Rola informacji w pobudzaniu innowacyjności: 12.1. Pojęcie informacji z perspektywy innowacyjności; 12.2. Zasilanie informacją procesu kreowania innowacyjnych rozwiązań; 12.3. Informatyczne wsparcie zasilania informacją procesu pobudzania innowacyjności; 12.4. Doskonalenie systemu informacyjnego podnoszące potencjał innowacyjności; 12.5. Studium przypadku – innowacyjność jako źródło oraz efekt wdrożenia zintegrowanego systemu informatycznego SAP na Uniwersytecie Jagiellońskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
ROZDZIAŁ I. Zarządzanie zmianą w warunkach permanentnej zmiany - podejście prospektywne ROZDZIAŁ II. "Nowa Gospodarka", czyli przemiany ekonomiczno-społeczne we współczesnym świecie ROZDZIAŁ III. Modele biznesu gospodarki obiegu zamkniętego a potencjał konkurencyjności przedsiębiorstw ROZDZIAŁ IV. Znaczenie innowacji we współczesnych modelach biznesowych ROZDZIAŁ V. Budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw przy wykorzystaniu nowych technologii ROZDZIAŁ VI. Informatyzacja procesów zarządzania projektami w organizacjach pozarządowych w Polsce ROZDZIAŁ VII. Innowacyjne rozwiązania technologiczne w procesie wdrażania tłumaczenia maszynowego w sektorze usług ROZDZIAŁ VIII. Modele e-biznesowe start-upów sektora FinTech w Polsce ROZDZIAŁ IX. Ocena skutków ekonomicznych robotyzacji na przykładzie sklepów samoobsługowych ROZDZIAŁ X. Wykorzystanie rynku e-commerce i chińskich platform społecznościowych w handlu sztuką ROZDZIAŁ XI. Ponowne wykorzystanie baterii pojazdów elektrycznych jako sposób na popularyzację koncepcji gospodarki o obiegu zamkniętym - studium przypadku ROZDZIAŁ XII. Behawioralne skłonności inwestorów giełdowych na przykładzie indeksu mWIG40 notowanego na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych ROZDZIAŁ XIII. Sieci pracownicze jako narzędzie wsparcia różnorodności i inkluzji w organizacji ROZDZIAŁ XIV. Skuteczność różnych technik burzy mózgów w zarządzaniu organizacjami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Współtworzenie wartości, 2. Elementy składowe współtworzenia, 3. Doświadczenie współtworzenia, 4. Innowacja w doświadczeniach, 5. Indywidualizacja doświadczenia, 6. Sieci doświadczeń, 7. Rynek jako forum, 8. Budowanie nowego kapitału strategicznego, 9. Kierownik jako konsument, 10. Szybkie tworzenie wiedzy, 11. Strategia jako proces odkrywania, 12. Budowanie nowych zdolności na przyszłość
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Region Morza Bałtyckiego - czynniki konkurencyjności: 1. Konkurencyjność gospodarek w regionie Morza Bałtyckiego, Cz.II Niektóre uwarunkowania wzrostu konkurencyjności wybranych gospodarek bałtyckich: 1. Strategia Gazpromu w państwach Morza Bałtyckiego, 2. Sektor energetyczny Litwy: stan dzisiejszy i strategia rozwoju, 3. Polityka handlowa państwa regionu Morza Bałtyckiego a międzynarodowa konkurencyjność ich gospodarek, 4. Dwa lata członkowstwa - handel zagraniczny Estonii, Litwy oraz Łotwy po wejściu do Unii europejskiej. Znaczenie Polski w obrotach handlowych tych panstw, 5. Bezpośrednie inwestycje zagraniczne a konkurencyjność. Analiza przypadku AS Elcoteq Tallinn, 6. Dania i Litwa. Benchmarking w zakresie międzyanrodowej konkurencyjności kraju, 7. Rosnące znaczenie badań nad konkurencyjnością. Podsumowanie dyskusji, Cz.III Innowacyjność i sieci edukacyjne w subregionie wschodniego Bałtyku: 1. Podnoszenie regionalnej konkurencyjności Polski, 2. Znaczenie ITC w generowaniu zdolności konkurencyjnej regionów przygranicznych. studia przypadków, 3. Innowacyjność gospodarek na pograniczu polsko-rosyjskim. analiza porównawcza, 4. Miejsce obwodu kalingradzkiego w bałtyckiej oraz międzynarodowej sieci współpracy edukacyjnej i naukowo-badawczej (na przykładzie Rosyjskiego Państwowego Uniwersytetu im. I. Kanta), 5. System edukacj Finlandii - czynniki sukcesu, 6. Bałtyckie powiązania sieciowe ze szczególnym uwzględniemiem sektora edukacji. stan i perspektywy rozwoju, 7. innowacyjność i sieci edukacyjne w subregionie wschodniego Bałtyku. Podsumowanie dyskusji, Cz.IV Białoruś - czynniki konkurencyjności gospodarki: 1. Konkurencyjność i innowacyjność gospodarki Białorusi, 2. Pakiet reform dla Białorusi. Jak pokonać lukę w konkurencyjności, 3. Narodowe systemy innowacyjne Polski i Białorusi w kontekście udziału w procesie internacjonalizacji usług badawczo-rozwojowych, 4. Innowacyjny rozwój rynku pracy w Republice Białorusi jako czynnik wzmacniający konkurencyjność kraju, 5. Czynniki konkurencyjności gospodarki Białorusi. Podsumowanie dyskusji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Podstawy projektowania restrukturyzacji techniczno - organizacyjnej w warunkach high technology; Modele i procedury radykalnej restrukturyzacji metodą reengineeringu; Pilotowe wdrożenia i podsumowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Zarządzanie. HR)
1. Innowacyjność wyzwaniem dla organizacji gospodarczych w GOW; 2. ZZL dźwignią innowacyjności przedsiębiorstw; 3. Czy to działa w praktyce?; 4. System pozyskiwania pracowników jako narzędzie budowania innowacyjności; 5. Rola szkoleń i rozwoju w budowaniu innowacyjności pracowników i przedsiębiorstwa; 6. Motywowanie do innowacyjności; 7. Rola komunikacji i informacji w promowaniu innowacyjności; 8. Partycypacyjne zarządzanie zasobami ludzkimi a innowacyjność; 9. Wnioski i rekomendacje
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz. I Synteza badań nad transformacją polskich przedsiębiorstw: Wprowadzenie; Badania empiryczne strategii polskich przedsiębiorstw a teoria zarządzania strategicznego; Aspiracje rozwojowe polskich przedsiębiorstw; Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw; Innowacyjność polskich przedsiębiorstw w okresie transformacji gospodarczej; Rozwój zewnętrzny przedsiębiorstw w Polsce; Firmy zagraniczne w Polsce; Procesy prywatyzacji polskich przedsiębiorstw; Restrukturyzacja polskich przedsiębiorstw i przekształcenia kapitałowe; Grupy kapitałowe; Sylwetki polskich menedżerów; Kultura organizacyjna polskich organizacji w okresie transformacji; Nowoczesne techniki i koncepcje zarządzania; Zmiany struktur organizacyjnych; Ewolucja polskich przedsiębiorstw w latach 1989-2000 w świetle statystyk i rankingów. Cz. II Zachowania strategiczne polskich przedsiębiorstw w sektorach globalnych: Wprowadzenie: Założenia metodologiczne do badań empirycznych; Dywersyfikacja produktowa i branżowa; Zakres integracji pionowej polskich przedsiębiorstw; Strategia zarządzania dostawcami a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa; Strategie konkurencji polskich przedsiębiorstw; Sposoby rozwoju polskich przedsiębiorstw; Strategie przedsiębiorstw w sektorach dojrzałych na przykładzie sektora browarniczego; Strategie przedsiębiorstw w sektorach schyłkowych na przykładzie sektora stoczniowego; Zmiany struktur gospodarczych działalności; Ocena sukcesu przedsiębiorstw polskich w okresie transformacji; Empiryczny model strategii polskich przedsiębiorstw.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 338 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia metodologiczne kreowania strategii rozwoju produkcji. Problemy zarządzania strategicznego; Proces tworzenia i elementy składowe strategii produkcji; Strategie produkcji przedsiębiorstw w otoczeniu międzynarodowym; Aksjologiczne podstawy procesu innowacji; Metoda wielokryterialnej analizy decyzyjnej problemu. 2. Rola wiedzy w kształtowaniu strategii produkcji. Kierunki rozwoju wiedzy w dobie globalizacji; Kapitał ludzki a perspektywy gospodarki opartej o wiedzę na przykładzie Białegostoku; Rola wiedzy w kształtowaniu innowacyjnej strategii produkcji; Rola współpracy w tworzeniu innowacji w gospodarce opartej na wiedzy; Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach wysokiej techniki; Dyferencyjność organizacji uczących się w warunkach gospodarki opartej na wiedzy; Rola edukacji w gospodarce opartej na wiedzy. 3. Społeczne, ekonomiczne i techniczne uwarunkowania strategii rozwoju produkcji. Cechy charakterystycznej strategii przedsiębiorstw w warunkach kształtowania się nowej ekonomii (na przykładzie UE, Białorusi i Rosji); Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw produkcyjnych; Nauczanie współpracy i zarządzania konfliktem w programach studiów wyższych uczelni; Konkurencyjne priorytety białoruskiej gospodarki w kontekście rozwoju i efektywnego wykorzystania zasobów naturalnych i kapitału ludzkiego; Podstawowe założenia kulturowe w zarządzaniu produkcją; Strategie finansowania inwestycji zagranicznych; Ochrona kapitału intelektualnego jako konieczny warunek innowacyjnego rozwoju gospodarki narodowej. 4. Doświadczenia zagraniczne w zakresie kształtowania produkcji i poprawy konkurencyjności przedsiębiorstw. Znaczenie zwiększania wydajności w warunkach globalnej konkurencji; Czynniki konkurencyjności niemieckich przedsiębiorstw na rynkach globalnych; Polityka kształtowania produkcji i handlu na przykładzie gospodarki argentyńskiej przed i po kryzysie; Relacje pomiędzy innowacjami w organizacji, satysfakcja z pracy oraz podnoszeniem kwalifikacji na przykładzie Eti Mining Corporation Bandirma Boron and Acid (Boracite) Factory; Rola rynku w rozwoju systemu edukacji Białorusi w okresie transformacji; Konkurencyjność przygranicznych regionów (W oparciu o badania empiryczne przeprowadzone w Polsce, Litwie, Łotwie i na Białorusi); Strategiczne problemy zarządzania kosztami w przedsiębiorstwie w gospodarce narodowej Białorusi; Aktywna polityka na rynku pracy w systemie innowacyjnych priorytetów realizacji narodowej strategii ustawicznego rozwoju republiki Białoruś; Międzynarodowe alianse strategiczne jako instrument rozwoju innowacyjnego. 5. Strategie produktowe i kształtowania struktury asortymentowej. Opinie respondentów o koncepcji produktów ekologicznych w regionie Polski północno-wschodniej; Postęp produktowy jako czynnik kształtowania strategii produkcji; Strategia innowacji produktu na rynku międzynarodowym; Venture capital jako forma finansowania innowacji produktowych; Zarządzanie wartością firmy (VBM) podstawą kształtowania strategii asortymentu produkcji w przedsiębiorstwie uczącym się; Kształtowanie asortymentu a pozycjonowanie firmy na rynku. 6. Strategie procesowe. Strategia i ekonomika technologii jako podstawa postępowego państwa; Wzrost efektywności procesu produkcyjnego jako warunek funkcjonowania przedsiębiorstwa (na przykładzie metodyki pracy grupy roboczej w Biazet S.A.); "Centra doskonałości" jako alternatywa dla tradycyjnego zarządzania produkcją; Taśma produkcyjna nowej gospodarki - modele zarządzania procesami biznesowymi; Outsourcing produkcji jako źródło przewagi; Wizualizacja jako narzędzie w zarządzaniu procesem produkcyjnym. 7. Strategie kształtowania jakości produkcji, powiększania zdolności produkcyjnych i logistyki. Strategie zdolności produkcyjnych. Studium przypadku; Podstawy sformułowania polityki zarządzania zapasami materiałów na bazie modelu probabilistycznego; Problematyka zarządzania jakością w procesach wytwórczych; Standard SA8000 a strategia produkcji przedsiębiorstwa; Podnoszenie jakości produktów przy wykorzystaniu macierzy cech produktu i jej wybranych modyfikacji; Logistyczne strategie produkcji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania / Szkoła Główna Handlowa w Warszawie ; 527)
1. Systemy informacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem, 2. Systemy informacyjne w zarządzaniu wiedzą, 3. Systemy informacyjne a innowacyjność przedsiębiorstw, 4. Przedsiębiorstwo wirtualne, 5. Zarządzanie wiedzą i relacjami z klientem, 6. Najnowsze trendy biznesowe
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka i Praktyka Innowacji)
Wstęp; 1. Działalność innowacyjna a ekologia 1.1. Ochrona środowiska a działalność innowacyjna 1.2. Wpływ regulacji prawnych UE na działalność ekoinnowacyjną 1.3. Efektywność ekoinnowacji 2. Zrównoważony rozwój 2.1. Zasady zrównoważonego rozwoju 2.2. Wskaźniki i narzędzia zrównoważonego rozwoju 2.3. Rozwój środowiskowy jako podstawa ekoinnowacji 3. Definicja i typologia ekoinnowacji 3.1. Pojęcie ekoinnowacji 3.2. Rodzaje i przykłady ekoinnowacji 3.2.1. Ekoinnowacje produktowe 3.2.2. Ekoinnowacje procesów biznesowych 4. Zarządzanie ekoinnowacjami 4.1. Definicja i podstawowe cele zarządzania ekoinnowacjami 4.2. Modele stosowane w obszarze zarządzania ekoinnowacjami 4.3. Zarządzanie ekoinnowacjami na poziomie strategicznym, taktycznym i operacyjnym 4.4. Wytyczne i narzędzia do zarządzania ekoinnowacjami 5. Badanie ekoinnowacyjności 5.1. Badania ogólne i stosowane w nich wskaźniki 5.1.1. Metodyka MEI 5.1.2. Metodyka Eco-IS 5.2. Badania szczegółowe w obszarze przedsiębiorstw 5.2.1. Metodyka CIS 5.2.2. Metodyka oparta na LCA 5.3. Analiza ekoinnowacyjności państw i przedsiębiorstw w Unii Europejskiej 6. Ekologiczna ocena cyklu życia 6.1. Ekoinnowacje w odniesieniu do cyklu życia produktu 6.2. Definicja i podstawowe założenia LCA 6.3. Struktura LCA 6.3.1. Określenie celu i zakresu 6.3.2. Analiza zbioru wejść i wyjść 6.3.3. Ocena wpływu na środowisko 6.3.4. Interpretacja 6.4. Możliwości zastosowania i przykłady realizacji 6.5. Programy komputerowe stosowane w badaniach LCA 7. Metody wprowadzania ekoinnowacji w przedsiębiorstwach 7.1. Miejsce ekoinnowacji w przedsiębiorstwie 7.2. Organizacja zespołu ekoinnowacyjnego w przedsiębiorstwie 8. Ekoprojektowanie innowacyjnych rozwiązań w przedsiębiorstwie 8.1. Definicja i założenia ekoprojektowania 8.2. Metody i narzędzia wspomagające ekoprojektowanie 8.3. Narzędzia informatyczne stosowane w ekoprojektowaniu 8.4. Metoda projektowania wyrobów ekoinnowacyjnych 9. Przykłady z praktyki w obszarze wdrażania ekoinnowacji 9.1. Zastosowanie ekoinnowacji w projektowaniu wyrobów AGD 9.1.1. Ogólna charakterystyka projektu 9.1.2. Wybór metod inwentycznych 9.1.3. Przeprowadzenie badań z zastosowaniem metod inwentycznych 9.1.4. Projekt ekologicznej minilodówki 9.1.5. Analiza ekologiczna zaprojektowanego wyrobu 9.2. Ekoinnowacje w projektowaniu opakowań 9.2.1. Charakterystyka opakowań 9.2.2. Badania z zastosowaniem metody LCA 9.2.3. Ekologiczne rozwiązania w opakowaniach; Bibliografia; Słownik ważniejszych pojęć; Indeks.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 504 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 504 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Innowacje a konkurencyjność: 1. Kapitał ludzki podstawą budowania przewagi konkurencyjnej współczesnych przedsiębiorstw, 2. Innowacje marketingowe jako narzędzie poprawy konkurencyjności przedsiębiorstwa w warunkach dynamicznych zmian, 3. Infrastruktura wsparcia przedsiębiorczości akademickiej i jej rola w podnoszeniu konkurencyjności regionu, 4. Innowacyjność w tworzeniu przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa dystrybucji energii elektrycznej, 5. Aktywność innowacyjna przedsiębiorstw budowlanych, 6. Restrukturyzacja a globalna konkurencyjność polskich przedsiębiorstw, 7. Procesy innowacyjne a zwiększenie konkurencyjności przedsiębiorstw, 8. Działalność badawczo-rozwojowa i innowacyjna w aspekcie konkurencyjności polskich przedsiębiorstw, 9. Czy można dokonać przełomu w ocenie opłacalności projektów w obszarze IT?. Cz.II Finansowanie działalności innowacyjnej i innowacje w sektorze usług finansowych: 1. Struktura finansowania innowacji w Polsce - problem luki kapitałowej, 2. Finansowanie działalności innowacyjnej przedsiębiorstw z zewnętrznych źródeł kapitałów własnych, 3. Zmiany w finansowaniu działalności B+R w przedsiębiorstwach, 4. Wybrane instrumenty wsparcia innowacyjności polskich przedsiębiorstw w latach 2007-2013, 5. Finansowanie innowacji ze srodków pomocowych Unii Europejskiej a konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, 6. Private equity i venture capital jako źródło finansowania działalności innowacyjnej przedsiębiorstw w Polsce, 7. Private equity/venture capital jako źródło finansowania działalności innowacyjnej przedsiębiorstw w Polsce, 8. I-REEIT's - innowacja na rynku finansowania nieruchomości, 9. Rozwój rynku detelicznych instrumentów płatnicznych stosowanych w transakcjach internetowych, 10. Współpraca przedsiębiorstw z bankami w obszarze systemu płatniczego w Polsce w 2006 roku. - wyniki ogólnopolskiego badania ankietowego, 11. Wykorzystanie usług płatnicznych przez masowych wierzycieli w Polsce w 2006 roku, 12. Wykorzystanie innowacji bankowych przez przedsiębiorstwa sektora małych i średnich przedsiębiorstw
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Uwarunkowania innowacyjności; 2. Wyznaczenie kierunków rozwoju; 3. Znaczenie badań naukowych; 4. Zarządzanie realizacją projektów innowacyjnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65.01 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.1 Zarządzanie strategiczne - podstawowe pojęcia i koncepcje; R.2 Zewnętrzne uwarunkowania rozwoju przedsiębiorstw; R.3 Ocena możliwości firmy na tle konkurentów oraz wybór strategii; R.4 Innowacje jako źródło przewagi konkurencyjnej; R.5 Rozwiązywanie problemów strategicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Istota zarządzania - ewolucja poglądów, 2. Powstawanie i rozwój przedsiębiorstw w warunkach globalizacji, 3. Podejmowanie decyzji, planowanie i kontrola w firmie, 4. Organizacja przedsiębiorstw i zarządzanie operacyjne, 5. Sprawowanie władzy - motywacja i style zarządzania, 6. Zmiany - nowe wyzwanie dla menedżera, 7. Zarządzanie potencjałem ludzkim w warunkach uczącej się organizacji, 8. Nowe koncepcje w zarządzaniu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej