Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(50)
Forma i typ
Książki
(49)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje fachowe
(8)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(40)
dostępne
(26)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(28)
Czytelnia
(40)
Autor
Bożyk Paweł (1939-2021)
(4)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936-2021)
(4)
Ludwikowski Rett R. (1943- )
(3)
Miklaszewski Stanisław (1947-2011)
(3)
Misala Józef (1950-2011)
(3)
Bieda Małgorzata
(2)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(2)
Garlińska-Bielawska Joanna
(2)
Marciniak-Neider Danuta
(2)
Mesjasz Lidia
(2)
Molendowski Edward
(2)
Pera Jacek
(2)
Baylis John (1946- )
(1)
Bielawska Aurelia
(1)
Biernat Janusz
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Brigham Eugene F
(1)
Budnikowski Adam (1948- )
(1)
Caves Richard E
(1)
Chlipała Paweł
(1)
Ciamaga Lucjan (1929-2022)
(1)
Czarny Elżbieta
(1)
Doński-Lesiuk Jakub
(1)
Fierla Irena (1933- )
(1)
Filary-Szczepanik Mateusz (1984- )
(1)
Flejterski Stanisław (1948- )
(1)
Frankel Jeffrey A. (1952- )
(1)
Górniewicz Grzegorz
(1)
Houston Joel F
(1)
Iskra Wiesław (1929?-2022)
(1)
Jones Ronald W. (1931-2022)
(1)
Kamieński Łukasz (1976- )
(1)
Kocot Maria
(1)
Kokoszczyński Ryszard
(1)
Koszel Bogdan (1954- )
(1)
Kosztowniak Aneta
(1)
Kozierkiewicz Roman (19.. -2018)
(1)
Kruczalak Kazimierz (1934-2002)
(1)
Królak-Werwińska Joanna
(1)
Kupich Andrzej
(1)
Kwieciński Mirosław
(1)
Malec Jerzy
(1)
Mamoń Agnieszka
(1)
Małecki Piot
(1)
Małecki Piotr
(1)
Milewska Urszula
(1)
Misztal Piotr
(1)
Mruk Henryk (1948- )
(1)
Napierała Jacek (1947- )
(1)
Neider Janusz (1947- )
(1)
Neymann Monika
(1)
Nordhaus William D. (1941- )
(1)
Nowakowski Marcin K
(1)
Owens Particia (1975- )
(1)
Piskrzyńska Katarzyna
(1)
Pszczółka Ireneusz
(1)
Puławski Mieczysław
(1)
Puślecki Zdzisław W. (1947- )
(1)
Riedel Rafał
(1)
Rusiński Michał
(1)
Rymarczyk Jan (1944- )
(1)
Rynarzewski Tomasz
(1)
Samuelson Paul A. (1915-2009)
(1)
Siemiątkowski Piotr
(1)
Smith Steve (1952- )
(1)
Sporek Tadeusz
(1)
Szelągowska Anna
(1)
Treder Hanna
(1)
Wahl Piotr T. (1958- )
(1)
Werwińska Joanna
(1)
Wiktor Jan W
(1)
Wojtasik Waldemar
(1)
Wolińska Zofia
(1)
Woytowicz-Neymann Monika
(1)
Zarzycki Marian
(1)
Zielińska-Głębocka Anna
(1)
Świeca Jerzy (1950- )
(1)
Świerkocki Janusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(40)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(50)
Język
polski
(50)
Temat
Handel międzynarodowy
(36)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(16)
Handel zagraniczny
(14)
Globalizacja
(11)
Finanse międzynarodowe
(8)
Rozliczenia międzynarodowe
(7)
Polityka handlowa
(6)
Światowa Organizacja Handlu (WTO)
(6)
Gospodarka światowa
(5)
Przedsiębiorstwo
(5)
Umowy międzynarodowe gospodarcze
(5)
Gospodarka
(4)
Integracja gospodarcza
(4)
Międzynarodowy Bank Odbudowy i Rozwoju
(4)
Organizacje gospodarcze międzynarodowe
(4)
Prawo handlowe
(4)
Strefa wolnego handlu
(4)
Unia Europejska (UE)
(4)
Współpraca gospodarcza
(4)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(3)
Cło
(3)
Finanse
(3)
Inwestycje zagraniczne
(3)
Marketing międzynarodowy
(3)
Międzynarodowy Fundusz Walutowy
(3)
Organizacje międzynarodowe
(3)
Transport międzynarodowy
(3)
Zarządzanie
(3)
Badania rynku
(2)
Banki
(2)
Euro (pieniądz)
(2)
Geografia gospodarcza
(2)
Integracja europejska
(2)
Język angielski
(2)
Język polski
(2)
Konkurencyjność
(2)
Logistyka gospodarcza
(2)
Otoczenie firmy
(2)
Polityka gospodarcza
(2)
Polityka międzynarodowa
(2)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(2)
Rynek (ekonomia)
(2)
Rynek finansowy
(2)
Rynek walutowy
(2)
Ryzyko
(2)
Terminologia
(2)
Terroryzm
(2)
Transport
(2)
Wzrost gospodarczy
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Akcje (ekon.)
(1)
Analiza Zagrożeń i Krytycznych Punktów Kontroli (HACCP)
(1)
Bezrobocie
(1)
Biura informacji gospodarczej
(1)
Broń jądrowa
(1)
Czek
(1)
Decyzje
(1)
Dokumentacja
(1)
Dyplomacja
(1)
Dywidenda
(1)
Dług państwowy
(1)
Dług publiczny
(1)
Ekonomia
(1)
Ekonomika transportu
(1)
Europejskie zgrupowanie interesów gospodarczych
(1)
Factoring
(1)
Faktoring
(1)
Forfaiting
(1)
Gaz ziemny
(1)
Geopolityka
(1)
Globalistyka
(1)
Gospodarka narodowa
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Handel wymienny
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Informatyka
(1)
Instytucje finansowe
(1)
Instytucje finansowe międzynarodowe
(1)
Internet
(1)
Kapitał
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Konkurencyjność międzynarodowa
(1)
Kredyt międzynarodowy
(1)
Kryzys gospodarczy
(1)
Księgi wieczyste
(1)
Kultura
(1)
Logistyka
(1)
Logistyka gospodarcza międzynarodowa
(1)
Ludność
(1)
Makroekonomia
(1)
Marketing narodowy
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Nowy Jedwabny Szlak
(1)
Obrót bezgotówkowy
(1)
Obrót gospodarczy
(1)
Obrót towarowy
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-2000
(6)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Kraje Unii Europejskiej
(7)
Polska
(6)
Europa Środkowo-Wschodnia
(3)
Chiny
(2)
Europa
(2)
Kraje rozwijające się
(2)
Rosja
(2)
Japonia
(1)
Kazachstan
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(22)
Monografia
(4)
Opracowanie
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Słownik angielsko-polski
(2)
Słownik terminologiczny
(2)
Artykuły
(1)
Komentarz prawny
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Słownik polsko-angielski
(1)
Wzory umów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(38)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Zarządzanie i marketing
(4)
Językoznawstwo
(2)
Transport i logistyka
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
50 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
R.1 Podstawowe elementy kontraktu w handlu zagraniczny m, R.2 Zasady realizacji płatności w handlu zagranicznym, R.3 Płatności a warunki dostawy towaru, R.4 Czek i polecenie wypłaty w handlu zagranicznym, R.5 Weksel w handlu zagranicznym, R.6 Inkaso dokumentowe, R.7 charakterystyka akredytywy dokumentowej, R.8 Dokumenty prezentowane w ramach akredytywy, r.9 Regulacje międzynarodowej izby handlowej dotyczące akredytywy dokumentowej , R.10 Analiza warunków przykładowych akredytywy, R.11
Gwarancje bankowe, R.12 Kredyty eksportowe i ich ubez pieczenie, R.13 Faktoring w handlu zagranicznym, r.14 Forfaiting w handlu zagranicznym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka finansów zagranicznych małych i średnich przedsiębiorstw. 2. Kontrakty handlowe w obrocie gospodarczym z zagranicą. 3. Rozliczenie transakcji w obrocie gospodarczym. 4. Finansowanie obrotu gospodarczego z zagranicą. 5. Ryzyko finansowe transdakcji zagranicznych i strategie jego zabezpieczenia. 6. Ryzyko kursu walut. 7. Ryzyko stóp procentowych. 8. Ryzyko kraju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 336 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 336 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Z historii stosowania transakcji wiązanych. 2. Przegląd różnych form finansowania wymiany międzynarodowej. 3. Znaczenie handlu wzajemnie uwarunkowanego we współczesnej gospodarce światowej. 4. Formalne i prawne aspekty realizowania transakcji wiązanych. 5. Przegląd podstawowych technik handlu wzajemnie uwarunkowanego (countertrade). 6. Transakcje barterowe (ang. barter). 7. Transakcja samospłaty (ang. buy-back agreement). 8. Zakup wzajemny towarów (ang. conuterpurchase). 9. Transakcje typu offset (ang. offset). 10. Rozmiary amerykańskiego barteru instytucjonalnego i jego wpływ na wymianę z zagranicą. 11. Rozstrzyganie kwestii spornych w handlu wzajemnie uwarunkowanym (countertrade).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Teoria wymiany międzynarodowej: Podstawy funkcjonowania rynków międzynarodowych; Standardowy model handlu międzynarodowego; Teoria proporcji czynników produkcji- model Heckschera-Ohlina; Nowe teorie handlu międzynarodowego; Teoria handlu a nowa geografia ekonomiczna; Międzynarodowe przepływy czynników produkcji; Handel a rozwój gospodarczy; 2. Teoria polityki handlu międzynarodowego: Wolny handel a cele i zakres polityki handlu międzynarodowego; Racjonalne ekonomiczne argumenty za protekcjonizmem w warunkach tradycyjnej teorii handlu międzynarodowego; Instrumenty polityki handlu międzynarodowego; Racjonalne ekonomiczne argumenty za protekcjonizmem w warunkach "nowej" teorii handlu - strategiczna polityka handlu międzynarodowego; Polityka handlu międzynarodowego krajów rozwijających się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Handel międzynarodowy : z wyborem źródeł / Rett R. Ludwikowski. - Wyd. 2. - Warszawa : C.H.Beck, 2009. - XXI, [1], 527 s. ; 21 cm.
(Podręczniki Prawnicze)
Część I: Polityka handlowa. 1. Istota handlu międzynarodowego. 2. Wolny handel (free trade), handel zgodny z zasadami wolnorynkowymi (fair trade), protekcjonizm (protectionism). 3. Globalizacja i regionalizacja handlu światowego. Część II: Podstawowe mechanizmy kontroli handlu zagranicznego. 1. Cła i taryfy celne. 2. Nie-celne bariery importowe. Kwoty lub limity importowe. Część III: Struktury handlu światowego. 1. Międzynarodowy Fundusz Walutowy i Bank Światowy. 2. Ogólny Układ o Cłach i Handlu (GATT) i Światowej Organizacji Handlowej (WTO). Część IV: Struktury handlu regionalnego. 1. Międzynarodowe Bloki Handlowe, Unie Celne i Strefy Wolnego Handlu. 2. Unia Celna Wspólnoty Europejskiej. 3. Północnoamerykańska Umowa o Wolnym Handlu (NAFTA - North American Free Trade Agreement). 4. Inne ważniejsze regionalne porozumienia handlowe. 5. Regionalne instytucje wspierające handel międzynarodowy. Część V: Regulacja importu i eksportu. 1. Klauzule ucieczki od skutków importu zgodnego z zasadami wolnej konkurencji. 2. Handel niezgodny z zasadami konkurencji (unfair trade). 3. Handel subsydiowany i cła ochronne (countervalling duties). 4. Kontrola eksportu. 5. Środki odwetowe za nieprzestrzeganie reguł handlowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Handel międzynarodowy : z wyborem źródeł / Rett R. Ludwikowski. - Wyd. 3. - Warszawa : C.H.Beck, 2012. - XXI, [1], 541 s. ; 21 cm.
(Podręczniki Prawnicze)
Część I: Polityka handlowa. 1. Istota handlu międzynarodowego. 2. Wolny handel (free trade), handel zgodny z zasadami wolnorynkowymi (fair trade), protekcjonizm (protectionism). 3. Globalizacja i regionalizacja handlu światowego. Część II: Podstawowe mechanizmy kontroli handlu zagranicznego. 1. Cła i taryfy celne. 2. Nie-celne bariery importowe. Kwoty lub limity importowe. Część III: Struktury handlu światowego. 1. Międzynarodowy Fundusz Walutowy i Bank Światowy. 2. Ogólny Układ o Cłach i Handlu (GATT) i Światowej Organizacji Handlowej (WTO). Część IV: Struktury handlu regionalnego. 1. Międzynarodowe Bloki Handlowe, Unie Celne i Strefy Wolnego Handlu. 2. Unia Celna Wspólnoty Europejskiej. 3. Północnoamerykańska Umowa o Wolnym Handlu (NAFTA - North American Free Trade Agreement). 4. Inne ważniejsze regionalne porozumienia handlowe. 5. Regionalne instytucje wspierające handel międzynarodowy. Część V: Regulacja importu i eksportu. 1. Klauzule ucieczki od skutków importu zgodnego z zasadami wolnej konkurencji. 2. Handel niezgodny z zasadami konkurencji (unfair trade). 3. Handel subsydiowany i cła ochronne (countervalling duties). 4. Kontrola eksportu. 5. Środki odwetowe za nieprzestrzeganie reguł handlowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Finanse / C.H.Beck. Finanse międzynarodowe)
I. Finanse międzynarodowe: 1. Kursy walut i transakcje na rynku walutowym; 2. Podstawowe teorie kształtowania się kursu walutowego; 3. Wymienność walut; 4. Systemy kursów walutowych; 5. Rachunek dochodu narodowego i bilans płatniczy; 6. Międzynarodowy system walutowy; 7. Międzynarodowy rynek walutowy; 8. Międzynarodowe i regionalne instytucje finansowe; 9. Zadłużenie międzynarodowe; 10. Ewolucja zadłużenia zagranicznego Polski w latach 1982-2007; II. Międzynarodowe finanse przedsiębiorstw: 11. Ryzyko kursowe w działalności przedsiębiorstw; 12. Rozliczenia w obrocie międzynarodowym; 13. Finansowanie operacji zagranicznych przedsiębiorstw; 14. Inwestycje międzynarodowe przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka)
1. Ryzyko krajowe eksportera, 2. Rodzaje zagraniczego ryzyka eksportera, 3. Metody i sposoby zarządzania ryzykiem, 4. Zarządzanie ryzykiem krajowym eksportera, 5. Zarządzanie ryzykiem zagranicznym, 6. Sposoby rozliczeń międzybankowych, 7. Bankowe formy rozliczeń importowych, 8. Bankowe formy rozliczeń eksportowych, 9. Bankowe formy zabezpieczenia płatności w obrocie międzynarodowym, 10. inne formy zabezpieczenia płatności eksportowych, 11. Bankowe formy zabezpieczenia ryzyk kontraktowych w obrocie międzynarodowym, 12. Transakcje zabezpieczające ryzyko kursowe w rozliczeniach międzynarodowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Handel międzynarodowy / Rett R. Ludwikowski. - Warszawa : C.H.Beck, 2006. - XVII, [3], 488 s. ; 21 cm.
(Podręczniki Prawnicze)
Część I: Polityka handlowa. 1. Istota handlu międzynarodowego. 2. Wolny handel (free trade), handel zgodny z zasadami wolnorynkowymi (fair trade), protekcjonizm (protectionism). 3. Globalizacja i regionalizacja handlu światowego. Część II: Podstawowe mechanizmy kontroli handlu zagranicznego. 1. Cła i taryfy celne. 2. Nie-celne bariery importowe. Kwoty lub limity importowe. Część III: Struktury handlu światowego. 1. Międzynarodowy Fundusz Walutowy i Bank Światowy. 2. Ogólny Układ o Cłach i Handlu (GATT) i Światowej Organizacji Handlowej (WTO). Część IV: Struktury handlu regionalnego. 1. Międzynarodowe Bloki Handlowe, Unie Celne i Strefy Wolnego Handlu. 2. Unia Celna Wspólnoty Europejskiej. 3. Północnoamerykańska Umowa o Wolnym Handlu (NAFTA - North American Free Trade Agreement). 4. Inne ważniejsze regionalne porozumienia handlowe. 5. Regionalne instytucje wspierające handel międzynarodowy. Część V: Regulacja importu i eksportu. 1. Klauzule ucieczki od skutków importu zgodnego z zasadami wolnej konkurencji. 2. Handel niezgodny z zasadami konkurencji (unfair trade). 3. Handel subsydiowany i cła ochronne (countervalling duties). 4. Kontrola eksportu. 5. Środki odwetowe za nieprzestrzeganie reguł handlowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (2 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Zagraniczna polityka ekonomiczna; R.2 Narzędzia makroekonomiczne zagranicznej polityki ekonomicznej; R.3 Narzędzia mikroekonomicznej zagranicznej polityki ekonomicznej; R.4 Międzynarodowa polityka ekonomiczna; R.5 Egzemplifikacja zagranicznej i międzynarodowej polityki ekonomicznej; Zakończenie. Od polityki autonomicznej do polityki ponadkrajowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Handel zagraniczny : organizacja i technika / red. nauk. Jan Rymarczyk. - Wyd. 5 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2012. - 449, [3] s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Formy handlu zagranicznego; 2. Pośrednicy w handlu zagranicznym; 3. Instytucje i wpsirające handel zagraniczny; 4. Narzędzia regulacji w handlu zagranicznym; 5. Organizacja handlu zagranicznego w przedsiębiorstwie; 6. Nawiązanie kontaktów z partnerem zagranicznym; 7. Oferta i zapytanie ofertowe w handlu zagranicznym; 8. Charakterystyka transakcji w handlu zagranicznym; 9. Międzynarodowe zwyczaje, uzanse i formuły handlowe; 10. Rozliczenia w handlu zagranicznym; 11. Cła i procedury celne; 12. Finansowanie handlu zagranicznego; 13. Transport i spedycja towarów w obrocie międzynarodowym; 14. Ubezpieczenia w obrocie gospodarczym z zagranicą; 15. Ryzyko w handlu zagranicznym i sposoby jego minimalizacji; 16. Rozstrzyganie sporów w handlu zagranicznym; 17. Korzyści z wymiany międzynarodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing międzynarodowy / Elżbieta Duliniec. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2009. - 319, [1] s. : rys., tabl. ; 24 cm.
1. Podstawy internacjonalizacji przedsiębiorstw- wprowadzenie do marketingu międzynarodowego: Internacjonalizacja przedsiębiorstw; Przyczyny internacjonalizacji marketingu; Pojecie marketingu międzynarodowego i pojęcia pokrewne; Orientacje międzynarodowe przedsiębiorstw; Przedsiębiorstwa "globalne od początku"; Standaryzacja i adaptacja w marketingu międzynarodowym; 2. Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstw jako zespół uwarunkowań marketingu na rynkach zagranicznych: Pojęcie międzynarodowego otoczenia marketingu i jego podstawowe elementy; Otoczenie ekonomiczno-rynkowe; Otoczenie demograficzne; Otoczenie społeczno-kulturowe; Otoczenie polityczne i prawno- administracyjne; Otoczenie technologiczne; Otoczenie naturalne; Problemy analizy międzynarodowego otoczenia marketingu; Pojecie dystansu psychicznego (kulturowego); 3. Strategie wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne: Podstawowe pojęcia i zakres analizy; Rodzaje strategii wejścia na rynki zagraniczne; Strategie eksportu; Strategie kontraktowe (bez zaangażowania kapitałowego); Strategie wejścia na rynki zagraniczne z zaangażowaniem kapitałowym; Wybór strategii wejścia na rynki zagraniczne; 4. Badania marketingowe rynków zagranicznych: Zagadnienia wstępne; Zapotrzebowanie na informacje w fazie wchodzenia na rynki zagraniczne; Zapotrzebowanie na informacje w fazie kształtowania programów marketingowych dla wybranych rynków; Globalne zapotrzebowanie informacyjne; Analiza segmentacyjna w marketingu międzynarodowym; Badania marketingowe w Internecie; 5. Działania marketingowe na rynkach zagranicznych: Produkty w marketingu międzynarodowym; Kanały dystrybucji w marketingu międzynarodowym; Promocja międzynarodowa (komunikowanie się z rynkami zagranicznymi); Ceny w marketingu międzynarodowym; Efekt kraju pochodzenia; 6. Problemy organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach: Uwarunkowania rozwiązań organizacyjnych; Struktury organizacyjne marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach; Tendencje zmian organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Internacjonalizacja i globalizacja gospodarki światowej; R.2 Teoretyczne aspekty wymiany międzynarodowej R.3 Ewolucja międzynarodowych stosunków handlowych; R.4 Przemiany w międzynarodowych stosunkach walutowych; R.5 Kryzysy finansowe we współczesnej gospodarce światowej; R.6 Procesy integracji gospodarczej we współczesnym świecie; R.7 Europejski organizacje i porozumienia gospodarcze; R.8 Państwa Europy Środkowowschodniej wobec wyzwań rozwojowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie integracji w świetle teorii międzynarodowych stosunków ekonomicznych; 2. Cele i warunki integracji ekonomicznej; 3. Instytucjonalne i geograficzne formy integracji ekonomicznej; 4. Modele i mechanizmy integracji ekonomicznej; 5. Strefa wolnego handlu; 6. Unia celna; 7. Wspólny rynek; 8. Unia monetarna; 9. Unia ekonomiczna; 10. Unia polityczna; 11. Pełna integracja ekonomiczna; 12. Integracja ekonomiczna w krajach rozwiniętych gospodarczo; 13. Integracja ekonomiczna w krajach słabo rozwiniętych; 14. Integracja a globalizacja.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (6 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.V Płaca, renta, zysk : podział dochodów, Cz.VI Równość, efektywność, działalność rządu, Cz.VII Wzrost gospodarczy i handel międzynarodowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.I Definicje pojęć: 1. Rozwój a wzrost gospodarczy, 2. Gospodarka światowa, 3. Struktura gospodarki światowej, 4. Analiza krańcowa w makroekonomii, 5. Mnożnik inwestycyjny Keynesa, 6. Funkcja produkcji. R.II Tworzenie go spodarki światowej i jej makrostruktury: 1. Struktura gospodarki światowej w ujęciu teorii wzrostu-uwagi wstępne, 2. Tworzenie hinterlandów drogą podbojów kolonialnych i rozwijania handlu międzynarodowego, 3. Poglądy klasyków na wzrost gospodarczy i powstawanie bogactwa narodów oraz implementacje neoklasyczne (Rewolucje przemysłowe, Adam Smiht, David Ricardo, John Stuart Mill ), 4. Teorie stadiów wzrostu gospodarczego, 5. Industrializacja, 6. Dezindustrializacja-teoria asymptotycznej stagnacji, 7. Konwergencja. R.III Struktura oparta na wiedzy, sprawności i umiejętnościach: 1. Wskaźnik przetworzenia, 2. Od siły roboczej do kapitału ludzkiego, 3. Kapitał społeczny, 4. Innowacyjność-postęp technologiczny, 5. Miejsce Europy w technologii światowej, 6. Menedżment. R.IV Powojenna struktura gospodarki światowej: 1. Ogólna charakterystyka struktury gospodarki światowej i prawidłowości jej rozwoju, 2. Wpływ czynników nieinstytucjonalnych na zmiany w struktury światowej gospodarki rynkowej. R.V Kraje wysoko uprzemysłowione - o rozwiniętych strukturach gospodarczych: 1. Stany Zjednoczone, 2. Nowa gospodarka czy ekonomia dualna, 3. Europa Zachodnia i Japonia na tle gospodarki amerykańskiej. R.VI Kraje najwyższego tempa ekspansji gospodarczej-Azja Wschodnia-dynamiczne zmiany strukturalne: 1.Teoria/koncepcja rozwoju skokowego, 2. Rola polityki publicznej, 3. Chiny, 4. Indonezja. R.VII Kraje najsłabszego tempa rozwoju gospodarczego – Afryka - stagnacja strukturalna: 1. Spuścizna pokolonialna, 2. Handlowo skrępowany wzrost, 3. Deficyt żywnościowy, 4. Górnictwo i przemysł przetwór czy, 5. Infrastruktura. R.VIII Kraje średniego tempa wzrostu gospodarczego-Ameryka Łacińska - powolne zmiany strukturalne: 1. Argentyna, 2. Brazylia, 3. Meksyk. R.IX Zmiany struktury gospodarki światowej w świetle wniosków teorii handlu międzynarodowego i lokalizacji: 1. Wolny handel czy protekcjonizm? Strategia rozwoju proeksportowego i zastępującego import, 2. Teoria cyklu życia produktu, 3. Teoria luki technologicznej, 4. Teoria podobieństwa preferencji, 5. Teoria proporcji czynników produkcji, 6. Zmiany struktury gospodarki światowej w ujęciu teorii lokalizacji (transport, środowisko naturalne i inne czynniki). R.X Globalizacja, integracja, korporacje transnarodowe, megatrendy i trendy gospodarce światowej: 1. Globalizacja a integracja w gospodarce światowej, 2. Szczyty Ziemi, 3. Korporacje transnarodowe 4. Megatrendy i trendy w gospodarce światowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy internacjonalizacji przedsiębiorstw- wprowadzenie do marketingu międzynarodowego: Internacjonalizacja przedsiębiorstw; Przyczyny internacjonalizacji marketingu; Pojecie marketingu międzynarodowego i pojęcia pokrewne; Orientacje międzynarodowe przedsiębiorstw; Przedsiębiorstwa "globalne od początku"; Standaryzacja i adaptacja w marketingu międzynarodowym; 2. Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstw jako zespół uwarunkowań marketingu na rynkach zagranicznych: Pojęcie międzynarodowego otoczenia marketingu i jego podstawowe elementy; Otoczenie ekonomiczno-rynkowe; Otoczenie demograficzne; Otoczenie społeczno-kulturowe; Otoczenie polityczne i prawno- administracyjne; Otoczenie technologiczne; Otoczenie naturalne; Problemy analizy międzynarodowego otoczenia marketingu; Pojecie dystansu psychicznego (kulturowego); 3. Strategie wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne: Podstawowe pojęcia i zakres analizy; Rodzaje strategii wejścia na rynki zagraniczne; Strategie eksportu; Strategie kontraktowe (bez zaangażowania kapitałowego); Strategie wejścia na rynki zagraniczne z zaangażowaniem kapitałowym; Wybór strategii wejścia na rynki zagraniczne; 4. Badania marketingowe rynków zagranicznych: Zagadnienia wstępne; Zapotrzebowanie na informacje w fazie wchodzenia na rynki zagraniczne; Zapotrzebowanie na informacje w fazie kształtowania programów marketingowych dla wybranych rynków; Globalne zapotrzebowanie informacyjne; Analiza segmentacyjna w marketingu międzynarodowym; Badania marketingowe w Internecie; 5. Działania marketingowe na rynkach zagranicznych: Produkty w marketingu międzynarodowym; Kanały dystrybucji w marketingu międzynarodowym; Promocja międzynarodowa (komunikowanie się z rynkami zagranicznymi); Ceny w marketingu międzynarodowym; Efekt kraju pochodzenia; 6. Problemy organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach: Uwarunkowania rozwiązań organizacyjnych; Struktury organizacyjne marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach; Tendencje zmian organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ekonomia globalna : synteza / Stanisław Flejterski, Piotr T. Wahl. - Warszawa : Difin, 2003. - 291, [5] s. : rys., tab. ; 23 cm.
R.1 Prezentacja problemu: Globalizacja; Wzrost i rozwój społeczno-ekonomiczny; Nowe wyzwania dla nauk ekonomicznych. R.2 Gospodarka światowa: Globalne podmioty społeczno-gospodarcze; Światowa produkcja; Światowa wymiana; "Nowa" gospodarka i e-finanse; Nieoficjalna część ekonomii globalnej. R.3 Teorie wymiany międzynarodowej: Teoria kosztów absolutnych; teoria kosztów komparatywnych; Teoria obfitości zasobów; Teorie neoczynnikowe; Teorie neotechnologiczne; Teorie popytowo-podażowe; Teorie mieszane; Standardowy model wymiany międzynarodowej. R.4 Globalizacja - za i przeciw: Globalizacja jako optymalna opcja rozwoju świata; Globalizacja jako największe zagrożenie świata. R.5 Próba syntezy: Zestawienie korzyści z globalizacji Zestawienie słabości globalizacji; Zredefiniowanie globalizacji; Nowe paradygmaty i język nauk ekonomicznych Syntetyczny obraz ekonomii globalnej. R.6 Konkluzje i rekomendacje: Szanse rozwoju ekonomii globalnej; Zagrożenia rozwoju ekonomii globalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811.111 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Internacjonalizacja i globalizacja gospodarki światowej; R.2 Teoretyczne aspekty wymiany międzynarodowej R.3 Ewolucja międzynarodowych stosunków handlowych; R.4 Przemiany w międzynarodowych stosunkach walutowych; R.5 Kryzysy finansowe we współczesnej gospodarce światowej; R.6 Procesy integracji gospodarczej we współczesnym świecie; R.7 Europejski organizacje i porozumienia gospodarcze; R.8 Państwa Europy Środkowowschodniej wobec wyzwań rozwojowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej