Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(50)
Forma i typ
Książki
(49)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje fachowe
(8)
Czasopisma
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(40)
dostępne
(26)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(28)
Czytelnia
(40)
Autor
Bożyk Paweł (1939-2021)
(4)
Kaczmarek Tadeusz Teofil (1936-2021)
(4)
Ludwikowski Rett R. (1943- )
(3)
Miklaszewski Stanisław (1947-2011)
(3)
Misala Józef (1950-2011)
(3)
Bieda Małgorzata
(2)
Duliniec Elżbieta (1948- )
(2)
Garlińska-Bielawska Joanna
(2)
Marciniak-Neider Danuta
(2)
Mesjasz Lidia
(2)
Molendowski Edward
(2)
Pera Jacek
(2)
Baylis John (1946- )
(1)
Bielawska Aurelia
(1)
Biernat Janusz
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Brigham Eugene F
(1)
Budnikowski Adam (1948- )
(1)
Caves Richard E
(1)
Chlipała Paweł
(1)
Ciamaga Lucjan (1929-2022)
(1)
Czarny Elżbieta
(1)
Doński-Lesiuk Jakub
(1)
Fierla Irena (1933- )
(1)
Filary-Szczepanik Mateusz (1984- )
(1)
Flejterski Stanisław (1948- )
(1)
Frankel Jeffrey A. (1952- )
(1)
Górniewicz Grzegorz
(1)
Houston Joel F
(1)
Iskra Wiesław (1929?-2022)
(1)
Jones Ronald W. (1931-2022)
(1)
Kamieński Łukasz (1976- )
(1)
Kocot Maria
(1)
Kokoszczyński Ryszard
(1)
Koszel Bogdan (1954- )
(1)
Kosztowniak Aneta
(1)
Kozierkiewicz Roman (19.. -2018)
(1)
Kruczalak Kazimierz (1934-2002)
(1)
Królak-Werwińska Joanna
(1)
Kupich Andrzej
(1)
Kwieciński Mirosław
(1)
Malec Jerzy
(1)
Mamoń Agnieszka
(1)
Małecki Piot
(1)
Małecki Piotr
(1)
Milewska Urszula
(1)
Misztal Piotr
(1)
Mruk Henryk (1948- )
(1)
Napierała Jacek (1947- )
(1)
Neider Janusz (1947- )
(1)
Neymann Monika
(1)
Nordhaus William D. (1941- )
(1)
Nowakowski Marcin K
(1)
Owens Particia (1975- )
(1)
Piskrzyńska Katarzyna
(1)
Pszczółka Ireneusz
(1)
Puławski Mieczysław
(1)
Puślecki Zdzisław W. (1947- )
(1)
Riedel Rafał
(1)
Rusiński Michał
(1)
Rymarczyk Jan (1944- )
(1)
Rynarzewski Tomasz
(1)
Samuelson Paul A. (1915-2009)
(1)
Siemiątkowski Piotr
(1)
Smith Steve (1952- )
(1)
Sporek Tadeusz
(1)
Szelągowska Anna
(1)
Treder Hanna
(1)
Wahl Piotr T. (1958- )
(1)
Werwińska Joanna
(1)
Wiktor Jan W
(1)
Wojtasik Waldemar
(1)
Wolińska Zofia
(1)
Woytowicz-Neymann Monika
(1)
Zarzycki Marian
(1)
Zielińska-Głębocka Anna
(1)
Świeca Jerzy (1950- )
(1)
Świerkocki Janusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(2)
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(40)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(50)
Język
polski
(50)
Temat
Handel międzynarodowy
(36)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(16)
Handel zagraniczny
(14)
Globalizacja
(11)
Finanse międzynarodowe
(8)
Rozliczenia międzynarodowe
(7)
Polityka handlowa
(6)
Światowa Organizacja Handlu (WTO)
(6)
Gospodarka światowa
(5)
Przedsiębiorstwo
(5)
Umowy międzynarodowe gospodarcze
(5)
Gospodarka
(4)
Integracja gospodarcza
(4)
Międzynarodowy Bank Odbudowy i Rozwoju
(4)
Organizacje gospodarcze międzynarodowe
(4)
Prawo handlowe
(4)
Strefa wolnego handlu
(4)
Unia Europejska (UE)
(4)
Współpraca gospodarcza
(4)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(3)
Cło
(3)
Finanse
(3)
Inwestycje zagraniczne
(3)
Marketing międzynarodowy
(3)
Międzynarodowy Fundusz Walutowy
(3)
Organizacje międzynarodowe
(3)
Transport międzynarodowy
(3)
Zarządzanie
(3)
Badania rynku
(2)
Banki
(2)
Euro (pieniądz)
(2)
Geografia gospodarcza
(2)
Integracja europejska
(2)
Język angielski
(2)
Język polski
(2)
Konkurencyjność
(2)
Logistyka gospodarcza
(2)
Otoczenie firmy
(2)
Polityka gospodarcza
(2)
Polityka międzynarodowa
(2)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(2)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(2)
Rynek (ekonomia)
(2)
Rynek finansowy
(2)
Rynek walutowy
(2)
Ryzyko
(2)
Terminologia
(2)
Terroryzm
(2)
Transport
(2)
Wzrost gospodarczy
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Akcje (ekon.)
(1)
Analiza Zagrożeń i Krytycznych Punktów Kontroli (HACCP)
(1)
Bezrobocie
(1)
Biura informacji gospodarczej
(1)
Broń jądrowa
(1)
Czek
(1)
Decyzje
(1)
Dokumentacja
(1)
Dyplomacja
(1)
Dywidenda
(1)
Dług państwowy
(1)
Dług publiczny
(1)
Ekonomia
(1)
Ekonomika transportu
(1)
Europejskie zgrupowanie interesów gospodarczych
(1)
Factoring
(1)
Faktoring
(1)
Forfaiting
(1)
Gaz ziemny
(1)
Geopolityka
(1)
Globalistyka
(1)
Gospodarka narodowa
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Handel elektroniczny
(1)
Handel wymienny
(1)
Informacja gospodarcza
(1)
Informatyka
(1)
Instytucje finansowe
(1)
Instytucje finansowe międzynarodowe
(1)
Internet
(1)
Kapitał
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Komunikowanie marketingowe
(1)
Konkurencyjność międzynarodowa
(1)
Kredyt międzynarodowy
(1)
Kryzys gospodarczy
(1)
Księgi wieczyste
(1)
Kultura
(1)
Logistyka
(1)
Logistyka gospodarcza międzynarodowa
(1)
Ludność
(1)
Makroekonomia
(1)
Marketing narodowy
(1)
Marketing strategiczny
(1)
Nowy Jedwabny Szlak
(1)
Obrót bezgotówkowy
(1)
Obrót gospodarczy
(1)
Obrót towarowy
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1989-2000
(6)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Kraje Unii Europejskiej
(7)
Polska
(6)
Europa Środkowo-Wschodnia
(3)
Chiny
(2)
Europa
(2)
Kraje rozwijające się
(2)
Rosja
(2)
Japonia
(1)
Kazachstan
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(22)
Monografia
(4)
Opracowanie
(4)
Praca zbiorowa
(3)
Słownik angielsko-polski
(2)
Słownik terminologiczny
(2)
Artykuły
(1)
Komentarz prawny
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Poradnik
(1)
Słownik polsko-angielski
(1)
Wzory umów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(38)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(6)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(5)
Zarządzanie i marketing
(4)
Językoznawstwo
(2)
Transport i logistyka
(2)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
50 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
R.1 Zagraniczna polityka ekonomiczna; R.2 Narzędzia makroekonomiczne zagranicznej polityki ekonomicznej; R.3 Narzędzia mikroekonomicznej zagranicznej polityki ekonomicznej; R.4 Międzynarodowa polityka ekonomiczna; R.5 Egzemplifikacja zagranicznej i międzynarodowej polityki ekonomicznej; Zakończenie. Od polityki autonomicznej do polityki ponadkrajowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Handel zagraniczny : organizacja i technika / red. nauk. Jan Rymarczyk. - Wyd. 5 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2012. - 449, [3] s. : rys., tab. ; 24 cm.
1. Formy handlu zagranicznego; 2. Pośrednicy w handlu zagranicznym; 3. Instytucje i wpsirające handel zagraniczny; 4. Narzędzia regulacji w handlu zagranicznym; 5. Organizacja handlu zagranicznego w przedsiębiorstwie; 6. Nawiązanie kontaktów z partnerem zagranicznym; 7. Oferta i zapytanie ofertowe w handlu zagranicznym; 8. Charakterystyka transakcji w handlu zagranicznym; 9. Międzynarodowe zwyczaje, uzanse i formuły handlowe; 10. Rozliczenia w handlu zagranicznym; 11. Cła i procedury celne; 12. Finansowanie handlu zagranicznego; 13. Transport i spedycja towarów w obrocie międzynarodowym; 14. Ubezpieczenia w obrocie gospodarczym z zagranicą; 15. Ryzyko w handlu zagranicznym i sposoby jego minimalizacji; 16. Rozstrzyganie sporów w handlu zagranicznym; 17. Korzyści z wymiany międzynarodowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marketing międzynarodowy / Elżbieta Duliniec. - Wyd. 2 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2009. - 319, [1] s. : rys., tabl. ; 24 cm.
1. Podstawy internacjonalizacji przedsiębiorstw- wprowadzenie do marketingu międzynarodowego: Internacjonalizacja przedsiębiorstw; Przyczyny internacjonalizacji marketingu; Pojecie marketingu międzynarodowego i pojęcia pokrewne; Orientacje międzynarodowe przedsiębiorstw; Przedsiębiorstwa "globalne od początku"; Standaryzacja i adaptacja w marketingu międzynarodowym; 2. Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstw jako zespół uwarunkowań marketingu na rynkach zagranicznych: Pojęcie międzynarodowego otoczenia marketingu i jego podstawowe elementy; Otoczenie ekonomiczno-rynkowe; Otoczenie demograficzne; Otoczenie społeczno-kulturowe; Otoczenie polityczne i prawno- administracyjne; Otoczenie technologiczne; Otoczenie naturalne; Problemy analizy międzynarodowego otoczenia marketingu; Pojecie dystansu psychicznego (kulturowego); 3. Strategie wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne: Podstawowe pojęcia i zakres analizy; Rodzaje strategii wejścia na rynki zagraniczne; Strategie eksportu; Strategie kontraktowe (bez zaangażowania kapitałowego); Strategie wejścia na rynki zagraniczne z zaangażowaniem kapitałowym; Wybór strategii wejścia na rynki zagraniczne; 4. Badania marketingowe rynków zagranicznych: Zagadnienia wstępne; Zapotrzebowanie na informacje w fazie wchodzenia na rynki zagraniczne; Zapotrzebowanie na informacje w fazie kształtowania programów marketingowych dla wybranych rynków; Globalne zapotrzebowanie informacyjne; Analiza segmentacyjna w marketingu międzynarodowym; Badania marketingowe w Internecie; 5. Działania marketingowe na rynkach zagranicznych: Produkty w marketingu międzynarodowym; Kanały dystrybucji w marketingu międzynarodowym; Promocja międzynarodowa (komunikowanie się z rynkami zagranicznymi); Ceny w marketingu międzynarodowym; Efekt kraju pochodzenia; 6. Problemy organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach: Uwarunkowania rozwiązań organizacyjnych; Struktury organizacyjne marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach; Tendencje zmian organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Internacjonalizacja i globalizacja gospodarki światowej; R.2 Teoretyczne aspekty wymiany międzynarodowej R.3 Ewolucja międzynarodowych stosunków handlowych; R.4 Przemiany w międzynarodowych stosunkach walutowych; R.5 Kryzysy finansowe we współczesnej gospodarce światowej; R.6 Procesy integracji gospodarczej we współczesnym świecie; R.7 Europejski organizacje i porozumienia gospodarcze; R.8 Państwa Europy Środkowowschodniej wobec wyzwań rozwojowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie integracji w świetle teorii międzynarodowych stosunków ekonomicznych; 2. Cele i warunki integracji ekonomicznej; 3. Instytucjonalne i geograficzne formy integracji ekonomicznej; 4. Modele i mechanizmy integracji ekonomicznej; 5. Strefa wolnego handlu; 6. Unia celna; 7. Wspólny rynek; 8. Unia monetarna; 9. Unia ekonomiczna; 10. Unia polityczna; 11. Pełna integracja ekonomiczna; 12. Integracja ekonomiczna w krajach rozwiniętych gospodarczo; 13. Integracja ekonomiczna w krajach słabo rozwiniętych; 14. Integracja a globalizacja.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (6 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.V Płaca, renta, zysk : podział dochodów, Cz.VI Równość, efektywność, działalność rządu, Cz.VII Wzrost gospodarczy i handel międzynarodowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.I Definicje pojęć: 1. Rozwój a wzrost gospodarczy, 2. Gospodarka światowa, 3. Struktura gospodarki światowej, 4. Analiza krańcowa w makroekonomii, 5. Mnożnik inwestycyjny Keynesa, 6. Funkcja produkcji. R.II Tworzenie go spodarki światowej i jej makrostruktury: 1. Struktura gospodarki światowej w ujęciu teorii wzrostu-uwagi wstępne, 2. Tworzenie hinterlandów drogą podbojów kolonialnych i rozwijania handlu międzynarodowego, 3. Poglądy klasyków na wzrost gospodarczy i powstawanie bogactwa narodów oraz implementacje neoklasyczne (Rewolucje przemysłowe, Adam Smiht, David Ricardo, John Stuart Mill ), 4. Teorie stadiów wzrostu gospodarczego, 5. Industrializacja, 6. Dezindustrializacja-teoria asymptotycznej stagnacji, 7. Konwergencja. R.III Struktura oparta na wiedzy, sprawności i umiejętnościach: 1. Wskaźnik przetworzenia, 2. Od siły roboczej do kapitału ludzkiego, 3. Kapitał społeczny, 4. Innowacyjność-postęp technologiczny, 5. Miejsce Europy w technologii światowej, 6. Menedżment. R.IV Powojenna struktura gospodarki światowej: 1. Ogólna charakterystyka struktury gospodarki światowej i prawidłowości jej rozwoju, 2. Wpływ czynników nieinstytucjonalnych na zmiany w struktury światowej gospodarki rynkowej. R.V Kraje wysoko uprzemysłowione - o rozwiniętych strukturach gospodarczych: 1. Stany Zjednoczone, 2. Nowa gospodarka czy ekonomia dualna, 3. Europa Zachodnia i Japonia na tle gospodarki amerykańskiej. R.VI Kraje najwyższego tempa ekspansji gospodarczej-Azja Wschodnia-dynamiczne zmiany strukturalne: 1.Teoria/koncepcja rozwoju skokowego, 2. Rola polityki publicznej, 3. Chiny, 4. Indonezja. R.VII Kraje najsłabszego tempa rozwoju gospodarczego – Afryka - stagnacja strukturalna: 1. Spuścizna pokolonialna, 2. Handlowo skrępowany wzrost, 3. Deficyt żywnościowy, 4. Górnictwo i przemysł przetwór czy, 5. Infrastruktura. R.VIII Kraje średniego tempa wzrostu gospodarczego-Ameryka Łacińska - powolne zmiany strukturalne: 1. Argentyna, 2. Brazylia, 3. Meksyk. R.IX Zmiany struktury gospodarki światowej w świetle wniosków teorii handlu międzynarodowego i lokalizacji: 1. Wolny handel czy protekcjonizm? Strategia rozwoju proeksportowego i zastępującego import, 2. Teoria cyklu życia produktu, 3. Teoria luki technologicznej, 4. Teoria podobieństwa preferencji, 5. Teoria proporcji czynników produkcji, 6. Zmiany struktury gospodarki światowej w ujęciu teorii lokalizacji (transport, środowisko naturalne i inne czynniki). R.X Globalizacja, integracja, korporacje transnarodowe, megatrendy i trendy gospodarce światowej: 1. Globalizacja a integracja w gospodarce światowej, 2. Szczyty Ziemi, 3. Korporacje transnarodowe 4. Megatrendy i trendy w gospodarce światowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy internacjonalizacji przedsiębiorstw- wprowadzenie do marketingu międzynarodowego: Internacjonalizacja przedsiębiorstw; Przyczyny internacjonalizacji marketingu; Pojecie marketingu międzynarodowego i pojęcia pokrewne; Orientacje międzynarodowe przedsiębiorstw; Przedsiębiorstwa "globalne od początku"; Standaryzacja i adaptacja w marketingu międzynarodowym; 2. Międzynarodowe otoczenie przedsiębiorstw jako zespół uwarunkowań marketingu na rynkach zagranicznych: Pojęcie międzynarodowego otoczenia marketingu i jego podstawowe elementy; Otoczenie ekonomiczno-rynkowe; Otoczenie demograficzne; Otoczenie społeczno-kulturowe; Otoczenie polityczne i prawno- administracyjne; Otoczenie technologiczne; Otoczenie naturalne; Problemy analizy międzynarodowego otoczenia marketingu; Pojecie dystansu psychicznego (kulturowego); 3. Strategie wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne: Podstawowe pojęcia i zakres analizy; Rodzaje strategii wejścia na rynki zagraniczne; Strategie eksportu; Strategie kontraktowe (bez zaangażowania kapitałowego); Strategie wejścia na rynki zagraniczne z zaangażowaniem kapitałowym; Wybór strategii wejścia na rynki zagraniczne; 4. Badania marketingowe rynków zagranicznych: Zagadnienia wstępne; Zapotrzebowanie na informacje w fazie wchodzenia na rynki zagraniczne; Zapotrzebowanie na informacje w fazie kształtowania programów marketingowych dla wybranych rynków; Globalne zapotrzebowanie informacyjne; Analiza segmentacyjna w marketingu międzynarodowym; Badania marketingowe w Internecie; 5. Działania marketingowe na rynkach zagranicznych: Produkty w marketingu międzynarodowym; Kanały dystrybucji w marketingu międzynarodowym; Promocja międzynarodowa (komunikowanie się z rynkami zagranicznymi); Ceny w marketingu międzynarodowym; Efekt kraju pochodzenia; 6. Problemy organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach: Uwarunkowania rozwiązań organizacyjnych; Struktury organizacyjne marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach; Tendencje zmian organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339.138 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ekonomia globalna : synteza / Stanisław Flejterski, Piotr T. Wahl. - Warszawa : Difin, 2003. - 291, [5] s. : rys., tab. ; 23 cm.
R.1 Prezentacja problemu: Globalizacja; Wzrost i rozwój społeczno-ekonomiczny; Nowe wyzwania dla nauk ekonomicznych. R.2 Gospodarka światowa: Globalne podmioty społeczno-gospodarcze; Światowa produkcja; Światowa wymiana; "Nowa" gospodarka i e-finanse; Nieoficjalna część ekonomii globalnej. R.3 Teorie wymiany międzynarodowej: Teoria kosztów absolutnych; teoria kosztów komparatywnych; Teoria obfitości zasobów; Teorie neoczynnikowe; Teorie neotechnologiczne; Teorie popytowo-podażowe; Teorie mieszane; Standardowy model wymiany międzynarodowej. R.4 Globalizacja - za i przeciw: Globalizacja jako optymalna opcja rozwoju świata; Globalizacja jako największe zagrożenie świata. R.5 Próba syntezy: Zestawienie korzyści z globalizacji Zestawienie słabości globalizacji; Zredefiniowanie globalizacji; Nowe paradygmaty i język nauk ekonomicznych Syntetyczny obraz ekonomii globalnej. R.6 Konkluzje i rekomendacje: Szanse rozwoju ekonomii globalnej; Zagrożenia rozwoju ekonomii globalnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811.111 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R.1 Internacjonalizacja i globalizacja gospodarki światowej; R.2 Teoretyczne aspekty wymiany międzynarodowej R.3 Ewolucja międzynarodowych stosunków handlowych; R.4 Przemiany w międzynarodowych stosunkach walutowych; R.5 Kryzysy finansowe we współczesnej gospodarce światowej; R.6 Procesy integracji gospodarczej we współczesnym świecie; R.7 Europejski organizacje i porozumienia gospodarcze; R.8 Państwa Europy Środkowowschodniej wobec wyzwań rozwojowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmiot międzynarodowych stosunków gospodarczych; Ewolucja teorii międzynarodowych stosunków gospodarczych; Miejsce handlu zagranicznego we wzroście gospodarczym; Teoretyczne podstawy międzynarodowej integracji gospodarczej; Międzynarodowe przepływy czynników produkcji; Ceny w wymianie międzynarodowej; Kursy i rynki walutowe; Dolar w handlu amerykańskim i międzynarodowym; Bilans płatniczy; Zagraniczna polityka handlowa; Konkurencja międzynarodowa; Różnicowanie i globalizacja gospodarki światowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R.I Tendencje w rozwoju międzynarodowego handlu towarami R.II Tendencje w rozwoju międzynarodowego handlu usługami : 1.Rola usług w rozwoju gospodarczym świata, 2.U sługi w światowym obrocie w latach 1980-2002, 3.Tendencje w procesie liberalizacji obrotu usługami. R.III Międzynarodowe przepływy kapitału : 1.Pojęcie, formy i skutki przepływu kapitału, 2.Kredyt jako forma międzynarodowego przepływu kapitału, 3.zagraniczne inwestycje portfelowe, 4.Zagraniczne inwestycje bezpośrednie. R.IV Rola korporacji transportowych we współczesnej go spodarce światowej R.V Międzynarodowe przepływy siły roboczej : 1.Definicje i formy migracji, 2.Rozmiary, kierunki, tendencje ruchów migracyjnych na świecie, 3.Przepływ siły roboczej w Polsce. R.VI Główne instytucje i ośrodki handlu międzynarodowe go : Światowa Organizacja Handlu (WTO), 2.Stany Zjednoczone, 3.Japonia, 4.Unia Europejska. R.VII Międzynarodowe rynki finansowe : 1.Rynki waluto we i kapitałowe w gospodarce światowej, 2.Eurorynki, 3 .Instrumenty pochodne jako innowacje dla gospodarki. R.VIII Zadłużenia międzynarodowe : 1.Rozmiary i struktura zadłużenia międzynarodowego oraz jego konsekwencje dla gospodarki światowej, 2.Organizacje finansowe a kryzys zadłużeniowy, 3.Propozycje rozwiązania globalnego problemu zadłużenia, 4.Zadłużenie międzynarodowe Polski. R.IX Rola Międzynarodowego Funduszu Walutowego i Banku
Światowego we współczesnym świecie : 1. Międzynarodowy Fundusz Walutowy, 2. Bank Światowy, 3. Ewolucja systemu z Bretton Woods. R.X Współczesne kryzysy walutowe, R.XI Procesy integracyjne we współczesnej gospodarce światowej R.XII Polska w Unii Europejskiej R.XIII Globalizacja a zagrożenia globalne : 1. Pojęcie globalizacji i czynniki ją determinujące, 2. Główne podmioty globalizacji, 3. Korzyści dla gospodarek uczestniczących w procesie globalizacji, 4. Zagrożenia wynikające z procesu globalizacji
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Morfologia strategii marketingowej przedsiębiorstwa na rynkach międzynarodowych- refleksja teoretyczna; 2. Polski eksport i polscy eksporterzy- możliwości i ograniczenia poznania empirycznego; 3. Pomiar i ocena strategii marketingu międzynarodowego- metodyka projektu badawczego; 4. Misja w strategiach rozwoju polskich eksporterów; 5. Strategie wejścia polskich eksporterów na rynki zagraniczne; 6. Strategie obecności polskich eksporterów na rynkach międzynarodowych; 7. Sfera instrumentalno-czynnościowa strategii marketingowych polskich eksporterów na rynkach międzynarodowych; 8. Ocena strategii polskich eksporterów na rynkach zagranicznych w świetle badań etnograficznych- studia przypadków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 811.111 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.I Podstawowe problemy kształtowania się międzynarodowej konkurencyjności gospodarki narodowej Polski i wybranych krajów Europy: 1. Ocena konkurencyjności polskiej gospodarki w 2006 roku, 2. Zarys rozwoju powiązań gospodarczych Polski ze wschodnimi krajami sąsiedzkimi oraz Estonią, Łotwą i Mołgową w okresie transformacji, 3. Międzynarodowa konkurencyjność Rosji. Cz.II Dotychczasowy stan i perspektywy rozwoju współpracy gospodarczej Polski z wybranymi krajami Europy Środkowej i Wschodniej: 1. Główne problemy rozowju współpracy gospodarczej Polski z Niemcami i Rosją, 2. Stosunki gospodarcze Poslki z Republiką Czeską w 2005 i 2006 roku, 3. Rozwój wymiany hnadlowej Polski ze Słowenią i Węgrami oraz czynniki determinujące, 4. Współpraca gospodarcza Polski z Ukrainą, 5. Handel zagraniczny i przepływy bezpośrednich inwestycji zagranciznych między Polską i Litwą w okresie 1996-2005, 6. Współpraca gospodarcza Polski z Łotwą, 7. Współpraca gospodarcza Polski z Estonią, Cz.III Wybrnae zagadnienia rozowju gospodarczego Polski i krajów sąsiedzkich: 1. Stsunki Unia Europejska - Ukraina po pomarańczowej rewolucji, 2. Współpraca polski z Obwodem Kaliningradzkim Federacji Rosyjskiej na przełomie XX i XXI wieku, 3. Kulturowe uwarunkowania rosyjskiego biznesu, 4. Euroregion jako element współpracy transgranicznej i międzynarodowej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne aspekty zagadnienia wzrostu gospodarczego i rozwoju. 2. Metodologiczne aspekty oceny poziomu rozwoju społeczno-gospodarczego krajów. 3. Kryzys zadłużeniowy i jego konsekwencje. 4. Międzynarodowy rynek finansowy a kraje rozwijające się. 5. Sytuacja gospodarczo-społeczna w krajach Trzeciego Świata. 6. Próby tworzenia ugrupowań integracyjnych krajów rozwijających się. 7. Polityka handlowa Unii Europejskiej w stosunku do krajów rozwijających się. 8. Dylematy rozwoju gospodarczego krajów postsocjalistycznych. 9. Polityka gospodarcza krajów rozwijających się w skali międzynarodowej. 10. Systemy rachunkowości i podatki a poziom rozwoju gospodarczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Międzynarodowe stosunki gospodarcze / Adam Budnikowski. - Wyd. 3 zm. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2006. - 469 s. : rys., tab. ; 24 cm.
Część I: Wprowadzenie. 1. Internacjonalizacja procesu gospodarowania i międzynarodowe stosunki gospodarcze. Część II: Teoria handlu międzynarodowego. 2. Klasyczne teorie handlu międzynarodowego. 3. Neoklasyczna teoria handlu międzynarodowego. 4. Wyposażenie w czynniki produkcji jako podstawa handlu międzynarodowego. 5. Alternatywne teorie handlu międzynarodowego. 6. Wzrost gospodarczy a handel międzynarodowy. 7. Międzynarodowe przepływy czynników produkcji. Część III: Polityka handlowa. 8. Cło. 9. Bariery pozataryfowe. 10. Wolny handel a protekcjonizm. 11. Międzynarodowa polityka handlowa. Część IV: Międzynarodowe stosunki finansowe. 12. Bilans płatniczy. 1.3 Kurs walutowy i rynek walutowy. 14. Ustalanie poziomu kursu walutowego. 15. Automatyczny mechanizm dostosowawczy. 16. Polityka dostosowawcza. 17. Międzynarodowy system walutowy. Część V: Międzynarodowe stosunki gospodarcze a kraje rozwijające się. 18. Handel międzynarodowy a rozwój gospodarczy krajów rozwijających się. 19. Kryzys zadłużeniowy i możliwości jego rozwiązywania. 20. Współczesne kryzysy finansowe. 21. Wyzwania globalizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zmiany na gospodarczej i politycznej mapie świata; Środowisko geograficzne; Ludność; Rolnictwo; Przemysł; Transport; Turystyka; Handel międzynarodowy;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 339 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Cz.III Strategiczne długoterminowe decyzje inwestycyjne: preliminowanie wydatków inwestycyjnych: 7. Koszt kapitału, 8. Podstawy preliminowania wydatków inwestycyjnych, 9. Szacowanie przepływów środków pieniężnych i inne zagadnienia preliminowania wydatków inwestycyjnych, 10. Analiza ryzyka i optymalny preliminarz inwestycyjny. CZ. IV Strategiczne długoterminowe decyzje finansowe: 11. Struktura kapitału i dźwignia, 12. Polityka dywidend, 13. Akcje zwykłe i bankowość inwestycyjna, 15. Dług długoterminowy, 16. Finansowanie hybrydowe: akcje uprzywilejowane, leasing i opcje
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.14/.17 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej