Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(23)
Forma i typ
Książki
(23)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(19)
dostępne
(9)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Czytelnia
(20)
Autor
Sadowski Zdzisław
(2)
Tokarski Tomasz
(2)
Banaś Monika
(1)
Bańka Józef
(1)
Brdulak Halina
(1)
Brdulak Jacek
(1)
Bukowska Sonia
(1)
Cesarski Maciej
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Czyżowicz Wiesław
(1)
Dobroczyński Michał
(1)
Dorozik Leon
(1)
Drewnowski Jan
(1)
Fiedor Bogusław
(1)
Fierla Irena
(1)
Flejterski Stanisław (1948- )
(1)
Gilowska Zyta (1949-2016)
(1)
Gorzelak Grzegorz
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Grzesiok Franciszek
(1)
Głuchowski Jan (1940- )
(1)
Hausner Jerzy (1949- )
(1)
Hockuba Zbigniew
(1)
Jawłowska Aldona (1934-2010)
(1)
Józefiak Cezary
(1)
Kaute Wojciech
(1)
Kempny Marian (1954-2006)
(1)
Kieżun Witold
(1)
Kilian Stanisław
(1)
Kowalik Tadeusz
(1)
Kołodko Grzegorz
(1)
Kożuch Antoni (1939- )
(1)
Królak Zygmunt
(1)
Kupiec Leszek
(1)
Kwaśnicki Witold
(1)
Leszczyński Zbigniew
(1)
Liberda Barbara
(1)
Miklaszewski Stanisław (1947-2011)
(1)
Mrozowska Sylwia
(1)
Muszyński Andrzej
(1)
Najlepszy Eugeniusz
(1)
Niedziółka Dorota
(1)
Noch Tadeusz
(1)
Nowak Alojzy Z. (1956- )
(1)
Olechnicka Agnieszka
(1)
Ożóg Maria E
(1)
Patyk Jacek
(1)
Pawłowicz Leszek (1951- )
(1)
Piekarski Romuald
(1)
Pietrzyk Irena
(1)
Piwnicki Grzegorz
(1)
Polak Waldemar
(1)
Poniatowicz Marzanna (1963- )
(1)
Rdzanek Grzegorz
(1)
Rogucki Antoni
(1)
Rogut Aleksandra
(1)
Rokicki Jarosław
(1)
Sadowski Sławomir
(1)
Sojak Sławomir (1952- )
(1)
Stadtmuller Elżbieta
(1)
Steagall Jeffery W
(1)
Szlachta Jacek
(1)
Truskolaski Tadeusz
(1)
Welfe Aleksander
(1)
Wierzba Ryszard (1942- )
(1)
Wiktor Jan W
(1)
Wilczyński Wacław
(1)
Witkowska Janina
(1)
Wojtyna Andrzej
(1)
Wysokińska Zofia
(1)
Świercz Piotr
(1)
Żbikowska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(21)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Temat
Globalizacja
(21)
Integracja europejska
(4)
Gospodarka
(3)
Kultura
(3)
Polityka
(3)
Polska
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(3)
Przedsiębiorstwo
(3)
Europa
(2)
Regionalizacja gospodarcza
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Unia Europejska
(2)
Unia Europejska (UE)
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Antropologia społeczna
(1)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Demokracja
(1)
Ekonometria
(1)
Ekonomia
(1)
Ekonomiści
(1)
Euro (pieniądz)
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Finanse
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
Inkubatory przedsiębiorczości
(1)
Innowacje
(1)
Integracja gospodarcza
(1)
Internacjonalizm
(1)
Kampania wyborcza
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Konkurencja
(1)
Konsumenci
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Liberalizm
(1)
Logistyka gospodarcza międzynarodowa
(1)
Marketing międzynarodowy
(1)
Marketing polityczny
(1)
Menedżerowie
(1)
Monopole
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Otoczenie firmy
(1)
Pluralizm społeczny
(1)
Polityka międzynarodowa
(1)
Postęp
(1)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(1)
Rachunkowość
(1)
Regionalizm
(1)
Regiony (adm.)
(1)
Reklama
(1)
Rynek finansowy
(1)
Rynek pracy
(1)
Rynek ubezpieczeniowy
(1)
Samorząd gminny
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Socjologia
(1)
Społeczeństwo
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Społeczeństwo otwarte
(1)
Suwerenność państwa
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Telekomunikacja
(1)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(1)
Ubezpieczenia
(1)
Ubezpieczenia gospodarcze
(1)
Ubezpieczenia społeczne
(1)
Unia Gospodarcza i Walutowa (1991)
(1)
Wartość
(1)
Wolność
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zatrudnienie
(1)
Łańcuch dostaw
(1)
Świadomość narodowa
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: czas
1989-2000
(2)
2001-
(2)
1901-
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(8)
Praca zbiorowa
(2)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
23 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2248)
1. Eurorecentywizm, czyli droga Europy do wspólnotowej teraźniejszości narodów, 2. Europejskość jako wartość, 3. Filozofia wobec wyzwań ponowoczesności. Richarda Rorty'ego podmiot "ironiczny" a model homo euthyphronicus, 3. Tendencje filozofii postmodernistycznej na tle ponowoczesności, 4. Problem tożsamości człowieka współczesnego w kulturze ponowoczesnej, 5. Tożsamość filozofa jako dydaktyka i wychowawcy w dobie przemian kulturowych. Przyczynki do dyskusji, 6. Globalizacja a etyka, czyli w poszukiwaniu Lewiatana polityki światowej, 7. Problem porządku wartości, 8. Poszukiwanie czynników łagodzących konflikt między kulturą a cywilizacją, 9. Wolność - pluralizm - tolerancja. O pożytkach z lektury Isaiaha Berlina, 10. Globalizacja a problem tożsamości narodowej, 11. Próba obrony wartości absolutnych w kontekście cywilizacji globalnej, 12. Aktualność wartości absolutnych w obliczu śmierci na podstawie przedstawień vanitatywnych, 13. Próba sformułowania katalogu wartości w pracy z osobami uzależnionymi - na przykładzie intoksykacji nawykowej, 14. Wizja cywilizacji uniwersalnej Floriana Znanieckiego jako antycypacja cywilizacji globalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały Konferencyjne)
Referat wprowadzający - Brdulak H., Gołębiowski T.: Przedsiębiorstwo wobec wyzwań globalizacji. R.1 Konkurencyjność przedsiębiorstw a globalizacja - wybrane zagadnienia: -Krawiec F.: Komponent globalizacyjny w kompleksowej strategii firmy; -Antoszkiewicz J.D.: Rozwój przedsiębiorczości w celu skutecznego konkurowania w warunkach globalizacji; -Simpson D.: Uwarunkowania kulturowe a proces pozyskiwania kapitału ludzkiego w dobie globalizacji; -Wiktor W.: Nisza rynkowa jako strategia konkurowania w warunkach globalizacji rynku; -Adamkiewicz-Drwiłło H.G.: Adaptacja rynkowa przedsiębiorstwa jako czynnik poprawy jego konkurencyjności; -Sobczyk G.: Strategie konkurowania małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach globalizacji; -Fonfara K.: Marketing partnerski w warunkach konkurencji na rynkach zagranicznych; -Cisielski M.: Globalizacja a logistyczne aspekty konkurencyjności; -Witek-Hajduk M.K.: Silna marka jako przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa na rynku; -Figiel A.: Wpływ efektu kraju pochodzenia produktu na kształtowanie strategii internacjonalizacji przedsiębiorstwa; -Sadza P.: Wpływ technologii informatycznych na strategie konkurencyjne przedsiębiorstw(wybrane aspekty). R.2 Polskie przedsiębiorstwa wobec globalizacji: Perspektywy partycypacji krajowych przedsiębiorstw w procesach globalizacyjnych; proces internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw w świetle wyników badan bezpośrednich; Międzynarodowa konkurencyjność przedsiębiorstw krajów spoza UE- badania porównawcze; Od marketingu globalnego do marketingu międzykulturowego- szansa czy zagrożenie dla polskich przedsiębiorstw; Bariery realizacji marketingowych strategii przetrwania (na przykładzie globalnego rynku tytoniowego); Działalność korporacji transnarodowych a kreowanie i dyfuzja innowacji- doświadczenia Polski; Formy współpracy w proce się tworzenia i wdrażania innowacji w Polsce; Sojusze strategiczne polskich przedsiębiorstw - wyniki badań; Internacjonalizacja i globalizacja funduszy venture capital i ich znaczenie dla przedsiębiorstw pol.; Koszty zew. procesów logistycznych a konkurencyjność przedsiębiorstw; Polskie przedsiębiorstwa usługowe wobec globalizacji; Scenariusze rozwoju polskiego transportu lot niczego w świetle globalizacji i integracji; Komunikacja marketingowa przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji; Rozwój marketingu internetowego w przedsiębiorstwach działających na pol. rynku (Synteza badań empirycznych - analiza przypadków). R.3 Zarządzanie potencjałem społecznym w przedsiębiorstwie oraz polityka gospodarcza państwa w kontekście globalizacji i integracji: Zarządzanie potencjałem społecznym jako istotny element wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw; Kapitał ludzki w praktyce zarządzania polskich przedsiębiorstw; Współpraca szkół wyższych z praktyką gospodarczą- uwarunkowania i zakres; Idea społecznej odpowiedzialności korporacji a konkurencyjność przedsiębiorstw; Globalizacja gospodarki światowej - nowe możliwości czy nowe zagrożenia dla transformującej się gospodarki Polski; Współczesne koncepcje kapitalizmu globalnego i aliansowego; Polityka gospodarcza i działalność samorządu gospodarczego a konkurencyjność przedsiębiorstw pol. w dobie integracji z UE -wyniki badań empirycznych; Wspieranie innowacyjności przedsiębiorstw warunkiem wzrostu ich konkurencyjności; Lokalne systemy produkcyjne jako stymulatory innowacyjności Konkurencyjność pol. przedsiębiorstw po wprowadzeniu wspólnej waluty w UE; Liberalizacja rynku energii w UE - wybrane aspekty; Globalizacja a specyfika biznesowe go otoczenia firm w polskim euroregionie morskim "Bałtyk"; System promocji polskich przedsiębiorstw na rynku litewskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wpływ gospodarki opartej na wiedzy na rozwój przedsiębiorstw: Organizacja wirtualna jako nowoczesna forma modelu biznesowego w warunkach gospodarki opartej na wiedzy i globalizacji; Zarządzanie wiedzą w małych i średnich przedsiębiorstwach; Czy wiedza jest elementem kapitału przedsiębiorstwa i wyznacznikiem jego wartości?; Wiedza jako zasób strategiczny w zarządzaniu przedsiębiorstwem; The diffusion of knowledge management practises in turkish private sector (tps): a literature review; Knowledge and management wn Enterprise; Reengineering źródłem innowacji w przedsiębiorstwie; 2.Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwach. Problematyka oceny zasobów niematerialnych małych i średnich przedsiębiorstw - badania własne; Wykorzystanie elementów zarządzanie wiedzą w hotelarstwie; Zarządzanie wiedzą w firmach branży motoryzacyjnej - badania własne; Systemy informacyjne w zarządzaniu przedsiębiorstwem przemysłowym na przykładzie odlewni żeliwa; Zarządzanie wiedzą a jakość procesów w budowie konkurencyjności przedsiębiorstw branży odlewniczej; Zarządzanie wiedzą a doskonalenie jakości; Competitive inteligence - part of knowledge management or new marketing; cooperative management of Small and Medium Enterprises; Zarządzanie wiedzą - kluczowe zagadnienia dla rozwoju organizacji; 3. Edukacja, wiedza, zmiany postaw ludzi w organizacjach; Wiedza - strategiczny zasób organizacji a rozwój kadr menedżerskich; W trosce o edukację. Polityka lokalnego rynku pracy wobec zagrożenia wykluczeniem społecznym na przykładzie Bielska-Białej; Przemiany systemu szkolnictwa wyższego w dobie zarządzanie wiedzą; System edukacji i szkoleń wobec zarządzania wiedzą w organizacji; Znaczenie internal relations w zarządzaniu przedsiębiorstwem opartym na wiedzy (zarys problematyki); Integracja emocjonalna warunkiem funkcjonowania biblioteki jako organizacji opartej na wiedzy; Zasoby i wiedza w organizacji w perspektywie zagrożeń korupcyjnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.1/.5 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej