Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(23)
Forma i typ
Książki
(23)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje fachowe
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(19)
dostępne
(9)
wypożyczone
(1)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(10)
Czytelnia
(20)
Autor
Sadowski Zdzisław
(2)
Tokarski Tomasz
(2)
Banaś Monika
(1)
Bańka Józef
(1)
Brdulak Halina
(1)
Brdulak Jacek
(1)
Bukowska Sonia
(1)
Cesarski Maciej
(1)
Chodyński Andrzej
(1)
Czyżowicz Wiesław
(1)
Dobroczyński Michał
(1)
Dorozik Leon
(1)
Drewnowski Jan
(1)
Fiedor Bogusław
(1)
Fierla Irena
(1)
Flejterski Stanisław (1948- )
(1)
Gilowska Zyta (1949-2016)
(1)
Gorzelak Grzegorz
(1)
Gołębiowski Tomasz
(1)
Grzesiok Franciszek
(1)
Głuchowski Jan (1940- )
(1)
Hausner Jerzy (1949- )
(1)
Hockuba Zbigniew
(1)
Jawłowska Aldona (1934-2010)
(1)
Józefiak Cezary
(1)
Kaute Wojciech
(1)
Kempny Marian (1954-2006)
(1)
Kieżun Witold
(1)
Kilian Stanisław
(1)
Kowalik Tadeusz
(1)
Kołodko Grzegorz
(1)
Kożuch Antoni (1939- )
(1)
Królak Zygmunt
(1)
Kupiec Leszek
(1)
Kwaśnicki Witold
(1)
Leszczyński Zbigniew
(1)
Liberda Barbara
(1)
Miklaszewski Stanisław (1947-2011)
(1)
Mrozowska Sylwia
(1)
Muszyński Andrzej
(1)
Najlepszy Eugeniusz
(1)
Niedziółka Dorota
(1)
Noch Tadeusz
(1)
Nowak Alojzy Z. (1956- )
(1)
Olechnicka Agnieszka
(1)
Ożóg Maria E
(1)
Patyk Jacek
(1)
Pawłowicz Leszek (1951- )
(1)
Piekarski Romuald
(1)
Pietrzyk Irena
(1)
Piwnicki Grzegorz
(1)
Polak Waldemar
(1)
Poniatowicz Marzanna (1963- )
(1)
Rdzanek Grzegorz
(1)
Rogucki Antoni
(1)
Rogut Aleksandra
(1)
Rokicki Jarosław
(1)
Sadowski Sławomir
(1)
Sojak Sławomir (1952- )
(1)
Stadtmuller Elżbieta
(1)
Steagall Jeffery W
(1)
Szlachta Jacek
(1)
Truskolaski Tadeusz
(1)
Welfe Aleksander
(1)
Wierzba Ryszard (1942- )
(1)
Wiktor Jan W
(1)
Wilczyński Wacław
(1)
Witkowska Janina
(1)
Wojtyna Andrzej
(1)
Wysokińska Zofia
(1)
Świercz Piotr
(1)
Żbikowska Agnieszka
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(21)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Temat
Globalizacja
(21)
Integracja europejska
(4)
Gospodarka
(3)
Kultura
(3)
Polityka
(3)
Polska
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(3)
Przedsiębiorstwo
(3)
Europa
(2)
Regionalizacja gospodarcza
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Unia Europejska
(2)
Unia Europejska (UE)
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Antropologia społeczna
(1)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(1)
Demokracja
(1)
Ekonometria
(1)
Ekonomia
(1)
Ekonomiści
(1)
Euro (pieniądz)
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Finanse
(1)
Gospodarka oparta na wiedzy
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
Inkubatory przedsiębiorczości
(1)
Innowacje
(1)
Integracja gospodarcza
(1)
Internacjonalizm
(1)
Kampania wyborcza
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Konkurencja
(1)
Konsumenci
(1)
Konsumpcja (ekonomia)
(1)
Liberalizm
(1)
Logistyka gospodarcza międzynarodowa
(1)
Marketing międzynarodowy
(1)
Marketing polityczny
(1)
Menedżerowie
(1)
Monopole
(1)
Nauki ekonomiczne
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Otoczenie firmy
(1)
Pluralizm społeczny
(1)
Polityka międzynarodowa
(1)
Postęp
(1)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(1)
Przedsiębiorstwo międzynarodowe
(1)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(1)
Rachunkowość
(1)
Regionalizm
(1)
Regiony (adm.)
(1)
Reklama
(1)
Rynek finansowy
(1)
Rynek pracy
(1)
Rynek ubezpieczeniowy
(1)
Samorząd gminny
(1)
Samorząd terytorialny
(1)
Socjologia
(1)
Społeczeństwo
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Społeczeństwo otwarte
(1)
Suwerenność państwa
(1)
Systemy informatyczne zarządzania
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Telekomunikacja
(1)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(1)
Ubezpieczenia
(1)
Ubezpieczenia gospodarcze
(1)
Ubezpieczenia społeczne
(1)
Unia Gospodarcza i Walutowa (1991)
(1)
Wartość
(1)
Wolność
(1)
Zarządzanie
(1)
Zarządzanie wiedzą
(1)
Zatrudnienie
(1)
Łańcuch dostaw
(1)
Świadomość narodowa
(1)
Świadomość społeczna
(1)
Temat: czas
1989-2000
(2)
2001-
(2)
1901-
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Materiały konferencyjne
(8)
Praca zbiorowa
(2)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(7)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Kultura i sztuka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
23 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Materiały Konferencyjne)
Referat wprowadzający - Brdulak H., Gołębiowski T.: Przedsiębiorstwo wobec wyzwań globalizacji. R.1 Konkurencyjność przedsiębiorstw a globalizacja - wybrane zagadnienia: -Krawiec F.: Komponent globalizacyjny w kompleksowej strategii firmy; -Antoszkiewicz J.D.: Rozwój przedsiębiorczości w celu skutecznego konkurowania w warunkach globalizacji; -Simpson D.: Uwarunkowania kulturowe a proces pozyskiwania kapitału ludzkiego w dobie globalizacji; -Wiktor W.: Nisza rynkowa jako strategia konkurowania w warunkach globalizacji rynku; -Adamkiewicz-Drwiłło H.G.: Adaptacja rynkowa przedsiębiorstwa jako czynnik poprawy jego konkurencyjności; -Sobczyk G.: Strategie konkurowania małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach globalizacji; -Fonfara K.: Marketing partnerski w warunkach konkurencji na rynkach zagranicznych; -Cisielski M.: Globalizacja a logistyczne aspekty konkurencyjności; -Witek-Hajduk M.K.: Silna marka jako przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa na rynku; -Figiel A.: Wpływ efektu kraju pochodzenia produktu na kształtowanie strategii internacjonalizacji przedsiębiorstwa; -Sadza P.: Wpływ technologii informatycznych na strategie konkurencyjne przedsiębiorstw(wybrane aspekty). R.2 Polskie przedsiębiorstwa wobec globalizacji: Perspektywy partycypacji krajowych przedsiębiorstw w procesach globalizacyjnych; proces internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw w świetle wyników badan bezpośrednich; Międzynarodowa konkurencyjność przedsiębiorstw krajów spoza UE- badania porównawcze; Od marketingu globalnego do marketingu międzykulturowego- szansa czy zagrożenie dla polskich przedsiębiorstw; Bariery realizacji marketingowych strategii przetrwania (na przykładzie globalnego rynku tytoniowego); Działalność korporacji transnarodowych a kreowanie i dyfuzja innowacji- doświadczenia Polski; Formy współpracy w proce się tworzenia i wdrażania innowacji w Polsce; Sojusze strategiczne polskich przedsiębiorstw - wyniki badań; Internacjonalizacja i globalizacja funduszy venture capital i ich znaczenie dla przedsiębiorstw pol.; Koszty zew. procesów logistycznych a konkurencyjność przedsiębiorstw; Polskie przedsiębiorstwa usługowe wobec globalizacji; Scenariusze rozwoju polskiego transportu lot niczego w świetle globalizacji i integracji; Komunikacja marketingowa przedsiębiorstwa w warunkach globalizacji; Rozwój marketingu internetowego w przedsiębiorstwach działających na pol. rynku (Synteza badań empirycznych - analiza przypadków). R.3 Zarządzanie potencjałem społecznym w przedsiębiorstwie oraz polityka gospodarcza państwa w kontekście globalizacji i integracji: Zarządzanie potencjałem społecznym jako istotny element wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw; Kapitał ludzki w praktyce zarządzania polskich przedsiębiorstw; Współpraca szkół wyższych z praktyką gospodarczą- uwarunkowania i zakres; Idea społecznej odpowiedzialności korporacji a konkurencyjność przedsiębiorstw; Globalizacja gospodarki światowej - nowe możliwości czy nowe zagrożenia dla transformującej się gospodarki Polski; Współczesne koncepcje kapitalizmu globalnego i aliansowego; Polityka gospodarcza i działalność samorządu gospodarczego a konkurencyjność przedsiębiorstw pol. w dobie integracji z UE -wyniki badań empirycznych; Wspieranie innowacyjności przedsiębiorstw warunkiem wzrostu ich konkurencyjności; Lokalne systemy produkcyjne jako stymulatory innowacyjności Konkurencyjność pol. przedsiębiorstw po wprowadzeniu wspólnej waluty w UE; Liberalizacja rynku energii w UE - wybrane aspekty; Globalizacja a specyfika biznesowe go otoczenia firm w polskim euroregionie morskim "Bałtyk"; System promocji polskich przedsiębiorstw na rynku litewskim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Tożsamość jednostkowa a wspólnota społeczna i państwowa. aspekty teoretyczne i praktyczne; Tożsamość zbiorowa a federalna i lokalna wspólnota polityczna; Wspólnoty u komunitarystów. Refleksje o ich charakterze , wzajemnym oddziaływaniu i zagrożeniach; Obywatelstwo, tożsamość, partycypacja: o idei demokracji deliberatywnej na szczeblu lokalnym; O konstytucji i wspólnocie politycznej; Kilka uwag interpretacyjnych o sposobie poszukiwania tożsamości kulturowej. Casus Henryka Elzenberga; Regiony w Imperium Europejskim; Lokalne społeczności obywatelskie w pracach Alexisa de Tocquev ille'a; Wieloetnoczność a przynależność do wspólnoty politycznej - doświadczenie amerykańskie; Rola szkolnictwa wyższego w kształtowaniu regionalnej tożsamości; Polska w Europie regionów. Dziedzictwo tradycji historycznej jako podstawa współczesnej tożsamości regionalnej ziem polskich w jednoczącej się Europie; Kaszubi: między wspólnotą etniczną a wspólnotą polityczną; Wizerunek gdańskiego środowiska politycznego w lokalnych mediach; Wpływ tradycji morskich na tożsamość Regionu Pomorskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I.Jednostka a kształtujący się ład globalny świata; Globalizacja: czynniki napędowe i bariery; Perspektywy demokratyzacji globalnej wioski w warunkach wielokulturowości; Transformacje i rekonfiguracje podmiotów polityki w bliskiej i dalszej perspektywie; Współczesne mega trendy - od ryzyka do bezpieczeństwa globalnego; Uniwersalizm wartości w dobie globalizacji - możliwości wykorzystania skali Schaloma H. Schwartza w badaniach nad strukturą systemów wartości; Mierniki globalizacji; Zagraniczna pomoc gospodarcza dla krajów rozwijających się w dobie globalizacji; Zagrożenia wynikające z procesów globalizacyjnych w kontekście mega trendów na prze łomie XIX i XX wieku; Megatrendy a koncepcje działań podmiotów polityki; Globalistyka - wyzwania badawcze w rozpoznawaniu przemian globalnych; Trendy rozwojowe teorii politycznej w dobie komunikacji globalnej; Społeczeństwo "post fatum" a wyzwania przyszłości. Turystyka jako symbol współczesności; Przestępczość młodzieży w globalnym świecie; Edukacja w dobie globalnego społeczeństwa informacyjnego. II. Tożsamość społeczno-kulturowa wobec współczesnych przemian cywilizacyjnych (wybrane aspekty); Wpływ zjawiska wielokulturowości na kształtowanie się tożsamości ponowoczesnej; Migracja i wielokulturowość jako trwałe czynniki rozwoju człowieka; Wielokulturowość miasta a nowe tożsamości społeczne; Czy język jest elementem kształtującym współczesną europejską tożsamość?; Dyskurs o tożsamości w jednoczącej się Europie; Quo vadis Europo? Symboliczne źródła tożsamości cywilizacji europejskiej; Czy Europejczycy muszą bać się Islamu? Zagadnienie tożsamości europejskiej w świetle manifestu Jurgena Habermana i Jaquesa Derridy z 2003 r.; Narody etniczno-kulturowe w Europie Środkowej a kształtowanie się tożsamości europejskiej w warunkach integracji; Ludy tubylcze jako nowy aktor we współczesnych stosunkach międzynarodowych; Cyber Asyria: tożsamość współczesnych Asyryjczyków w dobie Internetu; Kwestia żydowska w myśli politycznej polskiej prawicy; Zmitologizowany obraz Holendra w Polsce; Funkcjonowanie organizacji mniejszości narodowych w Gdańsku; Polityczne i społeczne aspekty procesów rehabilitacji i weryfikacji narodowościowej na przykładzie województwa gdańskiego; Kształtowanie się tożsamości polskiego regionu na przykładzie Pomorza; wieloetniczność Wybrzeża Gdańskiego wyzwaniem XXI wieku; Stare stereotypy w nowej Europie. Młodzi Polacy o Austrii i Austriakach. III. Media w globalizującym się świecie: Mediatyzacja życia publicznego jako trend współczesnego świata?; Nowe media w służbie demokracji - rozwój społeczny czy zagrożenie?; Zdominowani przez informację - szanse i zagrożania społeczeństwa informacyjnego; Globalne wzorce komunikacji politycznej; Marginalizacja państwa w procesie globalnego komunikowania - mit wolności czy groźba anarchii?; Demokracja a Internet - doświadczeni Szwajcarii i Polski; Internetowy podział socjopolityczny; Prasa w Internecie - współistnienie czy zagrożenie dla prasy drukowanej?; Polski system medialny wobec wyzwań globalizacji; Inwestycje zagranicznych koncernów medialnych w Polsce na przykładzie rynku prasy regionalnej; Nien@wiść zglobalizowana. Problem walki sieciowej w perspektywie rewolucji informacyjno-komunikacyjnej XXI wieku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej