Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(924)
IBUK Libra
(85)
ebookpoint BIBLIO
(42)
Forma i typ
Książki
(883)
Publikacje dydaktyczne
(210)
Publikacje naukowe
(176)
Publikacje fachowe
(164)
E-booki
(127)
Czasopisma
(25)
Poradniki i przewodniki
(18)
Publikacje informacyjne
(14)
Druki ulotne
(12)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(652)
dostępne
(475)
wypożyczone
(28)
nieokreślona
(9)
Placówka
Wypożyczalnia
(506)
Czytelnia
(658)
Autor
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(32)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(29)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(26)
Denek Kazimierz (1932-2016)
(19)
Hinz Magdalena
(17)
Hryszkiewicz Ewa
(17)
Stępień Barbara
(17)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(17)
Winiecka-Nowak Joanna
(16)
Kojs Wojciech (1940- )
(15)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(14)
Pilch Tadeusz (1939- )
(14)
Sałamacha Przemysław
(13)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(13)
Gajdzica Zenon (1970- )
(12)
Gepert Bożena
(12)
Głuchowska Hanna
(12)
Kubik Monika
(12)
Matusek Beata (1975- )
(12)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(12)
Krzywoń Danuta (1973- )
(11)
Petkowicz Helena
(11)
Pelc Maria
(10)
Bielenica Krystyna
(9)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(9)
Bura Maria
(9)
Dudek Sandra
(9)
Dudziec Kamila
(9)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(9)
Krukowska Małgorzata
(9)
Kwil Małgorzata
(9)
Spychał Krzysztof
(9)
Łukasik Stanisława
(9)
Kaliszewska Małgorzata
(8)
Klasińska Barbara
(8)
Morańska Danuta (1963- )
(8)
Ogrodowczyk Małgorzata
(8)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(7)
Dietl Jerzy (1927-2021)
(7)
Grabowska Tatiana
(7)
Górska Milena
(7)
Markiewicz-Patkowska Julita
(7)
Morbitzer Janusz
(7)
Okoń Wincenty (1914-2011)
(7)
Różycka Ewa
(7)
Wrońska Marta
(7)
Białoszewski Dariusz
(6)
Bołdyrew Aneta
(6)
Czarnik Barbara
(6)
Graboś Anita
(6)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(6)
Grzegółka-Maciejewska Agnieszka
(6)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(6)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(6)
Kochanowska Ewa
(6)
Kocór Maria
(6)
Korabiewska Izabela
(6)
Kowalewski Michał
(6)
Kwieciński Zbigniew (1941- )
(6)
Lewandowska Monika
(6)
Maniecka Magdalena
(6)
Michalska Iwonna
(6)
Michalski Grzegorz
(6)
Pachociński Ryszard (1930- )
(6)
Plieth-Kalinowska Izabela
(6)
Pęczkowski Ryszard
(6)
Sapijaszka Zofia
(6)
Siemieniecki Bronisław
(6)
Staszkiewicz Ewa
(6)
Widawski Krzysztof
(6)
Wojciechowska Katarzyna
(6)
Żabiński Dawid
(6)
Barańska Małgorzata
(5)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(5)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(5)
Fijałkowski Adam
(5)
Gawlik Ewa
(5)
Gawrońska Beata
(5)
Godawa Grzegorz
(5)
Gubała Magdalena
(5)
Jeruszka Urszula (1952- )
(5)
Juszczyk Stanisław
(5)
Kabat Małgorzata
(5)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(5)
Karpińska Anna
(5)
Kirenko Janusz (1954- )
(5)
Kisiel Mirosław
(5)
Krajewska Anna (1956- )
(5)
Lewowicki Tadeusz
(5)
Lulek Barbara
(5)
Mamroł Andrzej
(5)
Mastalski Janusz
(5)
Raczek Emilia
(5)
Szlosek Franciszek (1943- )
(5)
Szumowski Grzegorz (1946- )
(5)
Zimbardo Philip G. (1933- )
(5)
Bednarz-Grzybek Renata
(4)
Ciechanowska Dorota
(4)
Cudak Sławomir
(4)
Czerner-Wieczorek Katarzyna (1952- )
(4)
Rok wydania
2020 - 2024
(190)
2010 - 2019
(479)
2000 - 2009
(344)
1990 - 1999
(30)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(254)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(1036)
Niemcy
(12)
Węgry
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(1022)
niemiecki
(14)
angielski
(13)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(34)
6-8 lat
(29)
Dzieci
(27)
0-5 lat
(25)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(21)
Przedszkola
(18)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(17)
9-13 lat
(11)
Szkoły specjalne
(9)
Klasa 1.
(8)
Klasa 2.
(8)
Klasa 3.
(8)
Nauczyciele
(8)
Logopedzi
(7)
Rodzice
(7)
Klasa 4.
(3)
Klasa 5.
(3)
Klasa 6.
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
14-17 lat
(2)
Chorzy z afazją
(2)
Szkoły policealne
(2)
Technikum
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Klasa 0.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Młodzież
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Nauczanie początkowe
(102)
Pedagogika
(94)
Wychowanie
(75)
Kształcenie
(64)
Nauczyciele
(64)
Szkolnictwo wyższe
(64)
Edukacja medialna
(59)
Szkolnictwo
(59)
Nauczanie
(58)
Nauczanie zintegrowane
(49)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(44)
Wychowanie przedszkolne
(44)
Korekcja mowy
(43)
Język polski
(40)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(35)
Oświata
(33)
Środki masowego przekazu
(30)
Wymowa
(29)
Edukacja
(28)
Młodzież
(28)
Edukacja międzykulturowa
(27)
Internet
(27)
Spółgłoski
(26)
Metody nauczania
(25)
Uczniowie
(25)
Dzieci
(24)
Metodologia
(24)
Zaburzenia mowy
(24)
Pedagogika specjalna
(23)
Nauczanie języków obcych
(22)
Terapia logopedyczna
(22)
Rodzina
(21)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(20)
Edukacja ekologiczna
(20)
Nauczanie na odległość
(20)
Pedagogika społeczna
(20)
Studenci
(20)
Wychowanie w rodzinie
(20)
Uczenie się
(19)
Edukacja zdrowotna
(18)
Pedagogika resocjalizacyjna
(18)
Historia wychowania
(17)
Metody wychowawcze
(17)
Społeczeństwo informacyjne
(17)
Dziecko z niepełnosprawnością
(16)
Badania naukowe
(15)
Dziecko
(15)
Język dziecka
(15)
Język niemiecki
(15)
Kształcenie ustawiczne
(15)
Kultura
(15)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(15)
Oświata dorosłych
(15)
Pedagogika medialna
(15)
Pisanie
(15)
Dziecko autystyczne
(14)
Efektywność nauczania
(14)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(14)
Pedagogika pracy
(14)
Praca
(14)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(13)
Multimedia
(13)
Patologia społeczna
(13)
Socjalizacja
(13)
Telewizja
(13)
Terapia zajęciowa
(13)
Uczucia
(13)
Wsparcie społeczne
(13)
Autyzm
(12)
Edukacja regionalna
(12)
Komunikacja społeczna
(12)
Kształcenie integracyjne
(12)
Osoby z niepełnosprawnością
(12)
Rynek pracy
(12)
Socjologia edukacji
(12)
Agresywność
(11)
Diagnoza pedagogiczna
(11)
Edukacja europejska
(11)
Nauczyciele akademiccy
(11)
Niepowodzenia szkolne
(11)
Percepcja wzrokowa
(11)
Rodzice
(11)
Sztuka
(11)
Absolwenci szkół wyższych
(10)
Jakość kształcenia
(10)
Komputery
(10)
Komunikacja werbalna
(10)
Kształcenie zawodowe
(10)
Myślenie twórcze
(10)
Niedostosowanie społeczne
(10)
Opieka społeczna
(10)
Pedagodzy
(10)
Promocja zdrowia
(10)
Psychologia dziecka
(10)
Więźniowie
(10)
Wychowanie estetyczne
(10)
Wychowanie moralne
(10)
Zawód
(10)
Arteterapia
(9)
Czytanie
(9)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(156)
1989-2000
(54)
1901-2000
(37)
1801-1900
(9)
1945-1989
(6)
1989-
(6)
1901-
(4)
1701-1800
(3)
1901-1914
(2)
1914-1918
(2)
1918-1939
(2)
2001-0
(2)
1801-
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(185)
Europa
(15)
Kraje Unii Europejskiej
(10)
Stany Zjednoczone (USA)
(5)
Wielka Brytania
(4)
Czechy
(3)
Niemcy
(3)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(3)
Słowacja
(3)
Ukraina
(3)
Włochy
(3)
Austria
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Chiny
(2)
Górny Śląsk
(2)
Hiszpania
(2)
Japonia
(2)
Katowice (woj. śląskie)
(2)
Litwa
(2)
Olkusz (woj. małopolskie)
(2)
Rosja
(2)
Starożytna Grecja
(2)
Szwajcaria
(2)
Szwecja
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Zagłębie Dąbrowskie
(2)
Afryka
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Azja
(1)
Brazylia
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Będzin (woj. śląskie)
(1)
Dania
(1)
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
Egipt
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Holandia
(1)
Indie
(1)
Iran
(1)
Irlandia
(1)
Izrael
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okolice)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraje rozwinięte
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Malta
(1)
Nigeria
(1)
Norwegia
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Pedagogika
(1)
Pomorze Zachodnie
(1)
Portugalia
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(157)
Podręcznik
(150)
Ćwiczenia i zadania
(117)
Opracowanie
(114)
Materiały pomocnicze
(76)
Poradnik
(50)
Monografia
(48)
Karty pracy ucznia
(42)
Materiały konferencyjne
(39)
Czasopismo naukowe
(25)
Scenariusz zajęć
(25)
Czasopismo pedagogiczne
(24)
Raport z badań
(23)
Encyklopedia
(12)
Ćwiczenia logopedyczne
(12)
Księga pamiątkowa
(11)
Case study (studium przypadku)
(8)
Książka do wypełniania
(6)
Komentarz do ustawy
(5)
Gry i zabawy
(4)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Sprawdziany i testy
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Pieśń i piosenka
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Programy wychowania przedszkolnego
(2)
Słownik terminologiczny
(2)
Arkusze egzaminacyjne
(1)
Czasopismo ekonomiczne
(1)
Esej
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawki
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Kalendarium
(1)
Komentarz prawny
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Program nauczania
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Rap
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Synteza
(1)
Szkic
(1)
Szkic literacki
(1)
Słownik
(1)
Varia
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Śpiewnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(751)
Socjologia i społeczeństwo
(126)
Psychologia
(74)
Językoznawstwo
(68)
Medycyna i zdrowie
(29)
Nauka i badania
(25)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(21)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(21)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(18)
Historia
(15)
Matematyka
(15)
Media i komunikacja społeczna
(14)
Kultura i sztuka
(13)
Informatyka i technologie informacyjne
(12)
Zarządzanie i marketing
(12)
Kultura fizyczna i sport
(6)
Filozofia i etyka
(5)
Ochrona środowiska
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Transport i logistyka
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
1051 wyników Filtruj
Książka
DVD
W koszyku
1. Terapia śmiechem a działalność doktorów klaunów: Podstawowe pojęcia wykorzystane w pracy; Założenia i praktyka terapii śmiechem; Placówka medyczna jako pogranicze kulturowe; Od terapii śmiechem do klaunowania; Działalność doktorów klaunów w kontekście instytucjonalnym; Doktor klaun jako wolontariusz; Uwagi i rady doświadczonych doktorów klaunów; Wolontariusze Fundacji "Dr Clown" o sobie i swojej pracy; 2. Niezbędnik wolontariusza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autorka akcentuje potrzebę poszerzania przestrzeni semantycznej w dyskursie podręcznikowym oraz konieczność uprawnienia przez szkołę otwartości poznawczej, co daje dzieciom/uczniom prawo do: - wyrastania z egocentrycznego oglądu świata i poszerzania horyzontów własnej egzystencji o cele ogólne i wybiegające w przyszłość; - poznawania siebie, rozumnego pielęgnowania indywidualności sprzężonej z empatią, odpowiedzialnością i troską o dobro ogólne; - budowanie własnej tożsamości w dialogu z innymi, przy poszanowaniu inności w zróżnicowanej kulturowo wspólnocie oraz roztropnego spożytkowania czasu i przestrzeni oraz radzenia sobie z przeciwnościami losu. Książka zawiera wyniki wnikliwych analiz zrekonstruowanych przez autorkę dyskursów podręcznikowego i dziecięcego oraz ich dramatyczną konfrontację. Paradygmat kognitywistyczny, rozumiany jako nowy kontekst teoriopoznawczy w badaniach edukacyjnych, stworzył możliwość uchwycenia podręcznikowych i uczniowskich sposobów kategoryzacji, dominujących typów racjonalności (taksonomicznej lub potocznej), a także stereotypowego i aksjologicznego opisu rzeczywistości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Autorka akcentuje potrzebę poszerzania przestrzeni semantycznej w dyskursie podręcznikowym oraz konieczność uprawnienia przez szkołę otwartości poznawczej, co daje dzieciom/uczniom prawo do:
- wyrastania z egocentrycznego oglądu świata i poszerzania horyzontów własnej egzystencji o cele ogólne i wybiegające w przyszłość;
- poznawania siebie, rozumnego pielęgnowania indywidualności sprzężonej z empatią, odpowiedzialnością i troską o dobro ogólne;
- budowanie własnej tożsamości w dialogu z innymi, przy poszanowaniu inności w zróżnicowanej kulturowo wspólnocie oraz roztropnego spożytkowania czasu i przestrzeni oraz radzenia sobie z przeciwnościami losu.
Książka zawiera wyniki wnikliwych analiz zrekonstruowanych przez autorkę dyskursów podręcznikowego i dziecięcego oraz ich dramatyczną konfrontację. Paradygmat kognitywistyczny, rozumiany jako nowy kontekst teoriopoznawczy w badaniach edukacyjnych, stworzył możliwość uchwycenia podręcznikowych i uczniowskich sposobów kategoryzacji, dominujących typów racjonalności (taksonomicznej lub potocznej), a także stereotypowego i aksjologicznego opisu rzeczywistości.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Kto myśli, że naukę można przedstawiać jedynie w nudny sposób, z pewnością nie czytał jeszcze żadnej z książek Manfreda Spitzera! Wszyscy wiemy, że nadmiar cukru ma negatywny wpływ na obwód naszego pasa, ale czy wiedzieli Państwo, że cukier pomaga nam planować przyszłość? Albo że także ojcowie cierpią na depresję poporodową i że testosteron nie czyni nas automatycznie agresywnymi ludźmi? Dlaczego nastolatków tak bardzo interesuje seks i agresja oraz w jaki sposób seks i agresja zmieniają nasze myślenie? Czy konsumenci świadomie kupujący ekologiczne produkty w innych dziedzinach życia także postępują wzorowo? Dopamina i sernik to porcja solidnych badań naukowych przyprawiona szczyptą humoru. Smacznego!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie / Instytut Pracy i Spraw Socjalnych)
1.Cele, funkcje i zasady edukacji we wspólczesnych społeczeństwach, 2.Aspiracje edukacyjne społeczeństwa polskiego, 3.Dziedziczenie pozycji społecznej-zmiany międzypokoleniowe w Polsce. Dostęp do kształćenia według pochodzenia społecznego, 4.Dostęp dzieci i młodzieży do poszczególnych szczebli edukacji, 5.Wydatki rodziny na kształcenie młodego pokolenia w Polsce. Bariery materialne i pozamaterialne dostępu do edukacji, 6.Skala pomocy państwa dla uczącej się młodzieży w Polsce, 7.Dostępność do edukacji w krajach europy środkowo-wschodniej i w krajach Unii Europejskiej w świetle statystyki, 8.Uwarunkowania rodzinne i pozarodzinne dostępu do edukacji w krajach transformacji systemowej, 9.Instrumenty wyrównywania szans młodzeży w dostępie do edukacji, 10.Nakłady publiczne i prywatne na edukację w Polsce oraz w krajach UE i Europy Środkowo-Wschodniej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Sytuacja społeczno-gospodarcza mieszkańców województwa śląskiego; 2. Kształcenie na kierunkach pedagogika oraz filologia angielska w województwie śląskim w kontekście regionalnych uwarunkowań gospodarczych i społecznych; 3. Wyniki badań empirycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka ta jest przewodnikiem po dziedzinie znanej jako edukacja muzyczna, prowadzona w sposób umożliwiający zrozumienie, na czym polega audiacja. Przedstawiono tu różne modele zachowania, które są możliwe do stworzenia w procesie uczenia się muzyki poprzez audiację. Jest to podejście praktyczne, dające znaczące rezultaty i znajdujące zastosowanie w różnych formach muzycznej aktywności. Autorka nawiązuje nie tylko do założeń teorii uczenia się muzyki, ale także do wieloletnich doświadczeń różnych badaczy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Pisma Filozoficzne ; Tom 107)
1. Drama jako metoda nauczania i uczenia się. 2. Badania: drama w edukacji prozdrowotnej. 3. Charakterystyka grup badawczych z uwzględnieniem danych demograficznych (zmienne demograficzne dotyczące uczniów). 4. Charakterystyka grup badawczych z uwzględnieniem czynników psychologicznych (zmienne niezależne uboczne dotyczące uczniów). 5. Prezentacja badań własnych z uwzględnieniem zmiennych zależnych i zmiennej niezależnej (wyniki nauczania a metoda kształcenia).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota intersemiotycznej formuły zajęć. Rozważania teoretyczne: Ruch w diagnostyce i terapii; Niedyrektywna koncepcja terapeutyczna; Zastosowanie technik plastycznych w ocenie ekspresji i wspomaganiu rozwoju dziecka. 2. Metodologiczne podstawy badań diagnostycznych i procedury wizualizacyjnej 3. Wyniki wstępnych badań diagnostycznych: Grupa dzieci uzdolnionych – G 1; Grupa dzieci z zaburzeniami rozwoju – G 2; Rozszerzone wyniki badań diagnostycznych. 4. Materiał przeznaczony do indukowania wizualizacji: Przebieg wizualizacji kinetycznych w ujęciu uczestniczącym. 5. Analiza wyników badań - ich interpretacja – wnioski: Ruch i tworzenie układów przestrzenno-kinetycznych jako narzędzie poznania; Przydatność technik plastyczno-psychologicznych w weryfikacji i falsyfikacji danych diagnostycznych; Wyniki w kategoriach indywidualnych. Próby uogólnienia i wnioski. Bibliografia; Aneksy: Dokumentacja tekstowa i rysunkowa.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pojecie i przedmiot dydaktyki: Dydaktyka jako nauka, Podstawowe pojęcia, Metody badań dydaktycznych. 2. Kształcenia: Cele kształcenia, Nowożytne systemy dydaktyczne, Zasady i reguły nauczania, Metody nauczania, Formy organizacyjne nauczania, Środki kształcenia. 3. Składniki procesu kształcenia: Uczeń, Nauczyciel, Treść kształcenia, Szkoła. 4. Dydaktyczne problemy współczesności: Niepowodzenia szkolne. Przyczyny i dydaktyczne środki zaradcze; Dydaktyczne aspekty nierówności, Próba dydaktycznego bilansu XX i pierwszej dekady XXI wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; 1. Przedmiot i zadania dydaktyki, 2. Wartości i cele kształcenia, 3. Treści kształcenia, 4. Proces kształcenia, 5. Zasady kształcenia, 6. Metody nauczania, 7. Metody uczenia się, 8. Samokształcenie jako proces oświatowy, 9. Wdrażanie do samokształcenia, 10. Organizacja i planowanie działalności dydaktycznej, 11. Lekcja jako podstawowa forma nauczania i uczenia się, 12. Podręcznik i środki dydaktyczne w kształceniu, 13. Kontrola w procesie kształcenia, 14. Ocena w procesie kształcenia, 15. Dydaktyczne wykorzystywanie kontroli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Komplementarność poznania, 2. Materiał i struktura edukacji komplementarnej, 3. Podstawowe procesy rozwoju i kształcenia, 4. Cele edukacji komplementarnej, 5. Metoda rozwoju i kształcenia komplementarnego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie. W kierunku dookreślenia znaczeń i budowania systematyki dydaktyki specjalnej. Część I DYDAKTYKA SPECJALNA – ŹRÓDŁA HISTORYCZNE, PERSPEKTYWA BADAWCZA, PROJEKTOWANIE DYDAKTYK SPECJALISTYCZNYCH: Uczniowie z niepełnosprawnością wzroku, z niepełnosprawnością słuchu, z niepełnosprawnością intelektualną, z niedostosowaniem społecznym – uwagi historyczne; Dydaktyka specjalna – teoretyczne i empiryczne podstawy kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych; Dydaktyka specjalna – system znaczeń i relacji w projektowaniu dydaktyk specjalistycznych. Część II DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE ZDEFINIOWANE: Dydaktyka kształcenia uczniów z niepełnosprawnością intelektualną; Tyflodydaktyka – kształcenie uczniów z niepełnosprawnością wzroku; Surdodydaktyka – kształcenie uczniów z niepełnosprawnością słuchu; Dydaktyka terapeutyczno-lecznicza – kształcenie uczniów z chorobą przewlekłą; Dydaktyka resocjalizacyjna – kształcenie uczniów z niedostosowaniem społecznym; Dydaktyka korekcyjna – kształcenie uczniów ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się. Część III DYDAKTYKI SPECJALISTYCZNE NIEZDEFINIOWANE: Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na szczególne uzdolnienia – dydaktyka uczniów zdolnych, uzdolnionych i utalentowanych; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na uwarunkowania kulturowe – dydaktyka edukacji międzykulturowej; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na spektrum autyzmu; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na mózgowe porażenie dziecięce; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na nadpobudliwość psychoruchową z zaburzeniami koncentracji uwagi; Dydaktyka specjalistyczna ukierunkowana na zaburzenia mowy. Część IV Kształcenie uczniów głuchoniewidomych; Kształcenie uczniów z wieloraką, złożoną niepełnosprawnością – poszukiwanie możliwości wszechstronnego rozwoju; Niektóre rzadkie zespoły genetyczne i wady wrodzone – nowe rozpoznania wyzwaniem dla kształcenia. Wybrane aspekty prawne. Dokumenty międzynarodowe i polskie akty prawne w sprawie kształcenia uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych; Zamiast zakończenia. Niektóre koncepcje pogłębiające przegląd „jedności w zróżnicowaniu” ze względu na uczestników procesu kształcenia; O autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzeni. Dookreślanie znaczeń i budowanie systematyki dydaktyki specjalnej. Rozdział 1 DYDAKTYKA SPECJALNA W POSZUKIWANIU WZORCÓW – WSPÓŁCZESNE TENDENCJE W EDUKACJI ŹRÓDŁEM UOGÓLNIAJĄCYCH INSPIRACJI: 1.1. Wzorzec pierwszy – edukacja z równym prawem dostępu; 1.2. Wzorzec drugi – edukacja zróżnicowana; 1.3. Wzorzec trzeci – edukacja do uczestniczenia; 1.4. Wzorzec czwarty – edukacja diagnostyczna; 1.5. Wzorzec piąty – edukacja ku podmiotowości; 1.6. Wzorzec szósty – edukacja w integrującej przestrzeni; 1.7. Wzorzec siódmy – edukacja w harmonizowaniu; 1.8. Wzorzec ósmy – edukacja profesjonalna; 1.9. Wzorzec dziewiąty – edukacja wyzwalająca; 1.10. Wzorzec dziesiąty – edukacja z optymizmem pedagogicznym. Rozdział 2 WZORCE DYDAKTYKI SPECJALNEJ – BUDOWANIE KONSTRUKTU WYJAŚNIAJĄCEGO RZECZYWISTOŚĆ EDUKACYJNĄ: 2.1. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii UCZEŃ – potrzeby edukacyjne, uczestniczenie, podmiotowość, dynamizm rozwojowy; 2.2. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii WARUNKI – podstawy prawne, zróżnicowane formy kształcenia, integrująca przestrzeń; 2.3. Wzorce dydaktyki specjalnej w kategorii NAUCZYCIEL – profesjonalizm, relacje edukacyjne, optymizm pedagogiczny. Rozdział 3 KANONY DYDAKTYKI SPECJALNEJ – WYŁONIENIE, NAZWANIE I IMPLIKACJA BADAWCZA: 3.1. Różnicowanie – z perspektywy kategorii edukacyjnej UCZEŃ; 3.2. Dostosowywanie – ze względu na kategorię edukacyjną WARUNKU; 3.3. Harmonizowanie – z perspektywy kategorii edukacyjnej NAUCZYCIEL; 3.4. Wzorce i kanony dydaktyki specjalnej – systematyzacja przestrzeni edukacyjnej i obszary poszukiwań badawczych. Rozdział 4 PRAWIDŁOWOŚCI DYDAKTYCZNE I RÓŻNORODNOŚĆ W EDUKACJI – OD ŹRÓDEŁ DO AKTUALNYCH KONCEPCJI: 4.1. Dydaktyka jako obszar poznawania prawidłowości procesu nauczania–uczenia się – tradycja i aktualne poszukiwania; 4.2. Kilka wątków historycznych – od praktyki wychowania do wypracowywania paradygmatu pedagogiki specjalnej jako dyscypliny naukowej; 4.3. Trudności w uczeniu się a potrzeby specjalnych świadczeń edukacyjnych – między 1978 a 2005 rokiem; 4.4. Specjalne potrzeby edukacyjne – próba redefinicji i zarysowania koncepcji; 4.5. Jedność w różnorodności – zróżnicowany system edukacji dla wszystkich. Rozdział 5 STAŁOŚĆ I ZMIENNOŚĆ W DYDAKTYCE SPECJALNEJ – OBSZARY INTERPRETACJI: 5.1. Potrzeby edukacyjne – propozycja wyjaśnienia w kategoriach stałości w dydaktyce specjalnej; 5.2. Dydaktyka specjalna – początki, definicje; 5.3. Przedmiot dydaktyki specjalnej; 5.4. Zasady dydaktyki specjalnej – jedność w różnorodności edukacyjnej. Rozdział 6 SWOISTOŚĆ DYDAKTYKI SPECJALNEJ – ODNIESIENIA, RELACJE I POSZUKIWANIA EMPIRYCZNE: 6.1. Wyłanianie się obszarów dydaktyki specjalnej; 6.2. Dydaktyka specjalna – rozpoznawanie relacji i nadawanie znaczeń; 6.3. Konstrukt naukowego poznawania rzeczywistości edukacyjnej; 6.4. Niektóre obszary dydaktyczne w zrealizowanych projektach badawczych młodych naukowców. Rozdział 7 SYSTEMATYKA DYDAKTYKI SPECJALNEJ – PROPZYCJE KONWENCJI DLA PROJEKTOWANIA DYDAKTYK SPECJALISTYCZNYCH: 7.1. Uczestnicy procesu kształcenia specjalnego – niektóre klasyfikacje ze względu na kanon RÓŻNICOWANIE; 7.2. Populacja uczniów objętych specjalnymi potrzebami różnicowania, dostosowywania i harmonizowania; 7.3. Stopień segregacyjności uczniów wymagających specjalnej realizacji ich potrzeb edukacyjnych; 7.4. Systematyka – dydaktyka specjalna a dydaktyki specjalistyczne; 7.5. Dydaktyka specjalna – istotne parametry kanonu DOSTOSOWYWANIE procesu nauczania-uczenia się; 7.6. Dydaktyka specjalna – ujęcie z perspektywy kanonu HARMONIZOWANIE relacji i kontekstów edukacyjnych. Rozdział 8 WYBRANE KONCEPCJE POGŁĘBIAJĄCE INTERPRETACJE WZORCÓW DYDAKTYKI SPECJALNEJ: 8.1. Afirmujący model niepełnosprawności – doświadczanie pozytywnego poczucia siebie jako osoby z niepełnosprawnością; 8.2. Edukacja włączająca – rozszerzenie uczestnictwa w powszechnej edukacji; 8.3. Kultura niepełnosprawności - odkrywanie prawdziwego życia osób z niepełnosprawnością, ich nadziei, poczucia szczęścia i pomyślności życiowej; 8.4. Normalizacja – zwiększanie świadomości społecznej, niwelowanie uprzedzeń, stygmatów, marginalizacji osób z niepełnosprawnością; 8.5. Paradygmat niepełnosprawności – poszukiwanie rzetelnych konstruktów zespalających psychologie pozytywną i niepełnosprawność. Rekapitulacja. Definicje i niektóre tezy do refleksji dydaktycznej; Bibliografia; O autorce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dydaktyka specjalna w poszukiwaniu wzorców- współczesne tendencje w edukacji źródłem uogólniających inspiracji; 2. Dydaktyka specjalna- dział pedagogiki specjalnej i dydaktyki ogólnej; 3. Dydaktyka specjalna- z przeszłości w przyszłość; 4. Podmiot dydaktyki specjalnej- uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 5. Kształcenie uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w powszechnym systemie oświatowym; 6. Nauczanie diagnostyczne w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 7. Rozwiązania dydaktyczne w specjalnym oddziaływaniu pedagogicznym; 8. Rodzina ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 9. Pedagog specjalny w kształceniu uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; 10. Niekonwencjonalne prezentacje i szkice rozwiązań w realizacji przedmiotu- dydaktyka specjalna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Edukacja wobec współczesnych wyzwań: Nauczyciel i uczeń we współczesnej szkole; dydaktyka w szkołach demokratycznych w Polsce; Kształcenie współczesnych inżynierów – wybrane aspekty metodyczne; Wdrażanie nauki zdalnej – nowe perspektywy edukacji (doświadczenia, refleksje, wnioski); Projekt zajęć logorytmicznych z wykorzystaniem środków audiowizualnych u dzieci z niepełnosprawnością sprzężoną. Cz. II Profilaktyka w edukacji: Cyberzaburzenia – efekt uboczny braku edukacji medialnej; Pedagog szkolny w edukacji medialnej – realia i perspektywy; profilaktyka cyberprzemocy rówieśniczej jako element kształtowania kultury cyfrowej; Analiza korelacji pomiędzy socjalizacją, poczuciem własnej wartości, satysfakcją z życia uniwersyteckiego, intensywnością korzystania z Facebooka a wynikami w nauce w świetle wyników eksperymentalnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Czym jest Internet? Dlaczego stanowi nieocenione narzędzie w rozwoju nauki?; 2. Czym jest praca dyplomowa? Podstawowe wymogi; 3. Internet jako zbiór tekstów potrzebnych do napisania pracy naukowej; 4. Harmonogram prac i zasady gromadzenia oraz selekcji materiału; 5. Sposoby cytowania materiałów zaczerpniętych z Internetu; 6. Czym jest plagiat? Jak go (nieświadomie) nie popełnić?; Ghostwriting w pracas dyplomowych; 8. Udostępnianie swoich tekstów w Internecie- aspekty prawne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 378 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 378 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Dwutomowa publikacja Działaczki i działacze oświatowi w Królestwie Polskim u progu niepodległości. Słownik biograficzny powstawała w latach 2018-2023. Obejmuje 676 biogramów działaczek i działaczy społecznych, którzy uczestniczyli w różnych formach upowszechniania oświaty i wiedzy w Królestwie Polskim u schyłku XIX i na początku XX w.

Hasła przedstawiają najważniejsze dane biograficzne, w tym informacje o wykształceniu, przebiegu pracy zawodowej, aktywności publicznej. Najważniejszą część biogramów stanowi opis działalności społeczno-oświatowej. Każdy biogram został opatrzony selektywną bibliografią przedmiotową zawierającą wykaz najważniejszych źródeł i literatury. W przypadku osób, których formą pracy oświatowej i popularyzacji wiedzy była także działalność publikacyjna, hasła zawierają również bibliografię podmiotową obejmującą 10 najważniejszych publikacji zwartych i tekstów publicystycznych.

W części biogramów przywołano opinie współczesnych, głównie osób bezpośrednio znających omawianych działaczy i działaczki, w tym fragmenty tekstów funeralnych. Mając z założenia charakter pochwalny, wnosiły one niekiedy nieznane informacje, a przede wszystkim były ważnym elementem quasi-panegirycznego konstruktu życiorysów społeczników. Charakteryzowały nie tylko bohaterów biogramów, ale także autorów tych wypowiedzi i reprezentowane przez nich środowiska, ukazując opinie i oczekiwania wobec społeczników oraz cele i wartości przypisywane działalności oświatowej.

Od redaktorek

Przedłożoną do oceny publikację uważam za oryginalną, innowacyjną, rzetelną, źródłową inicjatywę wydawniczą. [...] Ustalenia badawcze znacznie wykraczają poza dotychczasowe osiągnięcia polskiej historiografii oświatowej. [...] Należy docenić bardzo szczegółowy schemat opracowania haseł biograficznych, co z kolei umożliwiło ukazanie sieci powiązań i współpracy osób wywodzących się z różnych środowisk społecznych i zawodowych, należących do różnych organizacji, między innymi społecznych, oświatowych, sportowych, lekarskich itd. [...] organizacje społeczne i oświatowe badanego okresu były ważnymi wyznacznikami tworzenia oddolnych struktur społecznych i oświatowych oraz obywatelskich inicjatyw, które z kolei legły u podstaw instytucjonalnego przygotowania do budowy niepodległego państwa. [...] Publikacja z całą pewnością wzbogaca dotychczasowy dorobek biografistyki polskiej, prezentując sylwetki nie tylko znanych dotąd działaczy Królestwa Polskiego, uszczegóławiając jednak ich działalność o aspekt pedagogiczny i oświatowy - zarówno naukowy, jak i popularyzatorski. Szczególnie wartościowe jest wskazanie na postaci działaczy mniej znanych lub zapomnianych, których aktywność na polu pedagogicznym u progu XX wieku została tu dostrzeżona i doceniona.

Z recenzji prof. dr. hab. Krzysztofa Jakubiaka

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Prezentowany słownik biograficzny jest poświęcony działaczkom i działaczom oświatowym, którzy w Królestwie Polskim uczestniczyli w ruchu społecznym związanym z szeroko rozumianą oświatą. Przełom XIX i XX w. charakteryzowały przeobrażenia natury politycznej i społecznej, a także oświatowej, sprzyjające budowaniu tożsamości narodowej mieszkańców tego zaboru. Był to okres tworzenia ruchu obywatelskiego, w którym brali udział przedstawiciele różnych narodowości, orientacji politycznych, wyznań, zawodów, osoby w różnym wieku i miejscu zamieszkania. Mimo istniejących ograniczeń politycznych działacze kulturalno-oświatowi odgrywali kluczową rolę w zachowaniu i rozwijaniu polskiej toż- samości, kultury i języka.

Słownik zawiera biogramy 676 osób, opracowanych na podstawie bogatej literatury przed- miotu oraz polskich i zagranicznych źródeł archiwalnych. Jest wartościowym opracowaniem ukazującym wysiłek społeczeństwa zaboru rosyjskiego walczącego o prawo do samostanowienia i redukowania opóźnień cywilizacyjnych. Z pewnością zainteresuje przedstawicieli nauk humanistycznych i społecznych oraz reprezentantów lokalnych środowisk zaangażowanych w pracę kulturalno-oświatową na rzecz budowania wspólnoty kulturowej.

Z opinii prof. dr. hab. Andrzeja Meissnera

Niniejszy słownik przedstawia osoby powszechnie znane - polityków, twórców kultury, uczonych - ukazując ich często mniej znaną działalność na rzecz nowoczesnej edukacji i upowszechniania nauki. Prezentuje także grono społeczników działających w lokalnych wspólnotach, budujących z dala od centrów instytucje oświaty i kultury, inspirujących wartościowe lokalne przedsięwzięcia. Są to kwestie istotne nie tylko z punktu widzenia regionalnego, ale także ogólnonarodowego dziedzictwa. [...] W biogramach zachowano właściwe proporcje między stopniem szczegółowości i skrupulatnością informacji a uniknięciem pułapki popadnięcia w prymat detaliczności. [...] Biogramy, napisane w sposób zwięzły i klarowny, oparte zostały na solidnej i wszechstronnej analizie źródeł i literatury. Wielką zaletą pracy jest wykorzystanie bardzo szerokiej bazy źródeł rękopiśmiennych różnego typu - źródeł instytucjonalnych, memuarystyki, epistolografii. [...] Pozwoliło to na przygotowanie przemyślanego, obszernego i bogatego treściowo opracowania. [...] Wartościowe są zestawienia źródeł drukowanych i opracowań w zestawieniach bibliograficznych uzupełniających główną część każdego biogramu. W efekcie słownik nabiera charakteru opracowania bio-bibliograficznego, przygotowanego według aktualnych standardów dla tego rodzaju publikacji.

Z recenzji dr. hab. Janusza R. Budzińskiego, prof. AP

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Książka poświęcona jest instytucjom wydawniczym, których działalność w znaczący sposób wspierała funkcjonowanie rodzimej oświaty i edukacji w XIX i pierwszych latach XX w. Zawiera ona treści dotyczące inicjatyw edytorskich w tej dziedzinie podejmowanych na ziemiach polskich. W części zatytułowanej „Wkład w realizację idei oświatowych” znalazły się zagadnienia dotyczące: wydawców profesjonalnych w Królestwie Polskim i ich stanowiska wobec programów upowszechniania i popularyzacji wiedzy, kontekstów edukacyjnych działalności wydawniczej polskiej socjalnej demokracji w Galicji, udziału oficyny wydawniczej Karola Miarki (młodszego) w rozwoju ruchu polskiego na Górnym Śląsku, aktywności wydawnictwa M. Arcta. W drugiej części, „Wspomaganie kształcenia i udział w doskonaleniu pracy szkoły”, skoncentrowano się na kwestiach: wkładu krakowskich oficyn wydawniczych w rozwój staropolskiej literatury pedagogicznej, problematyki pedagogicznej jako obszaru zainteresowań wydawców rosyjskich przełomu XVIII i XIX w. i wielu innych. Trzecia część poświęcona jest „Udziałowi w dziele samokształcenia”.
Redaktorzy monografii podjęli poszukiwania historyczno-pedagogiczne zmierzające do przedstawienia dorobku stanowiącego ofertę wydawniczą dla pracowników systemu oświaty, uczniów i ich rodziców, a także opiekunów. Nie ograniczono się tylko do wydawnictw powszechnie znanych, ale również do dokonań tych mniejszych, lokalnych, o których nikt lub prawie nikt dzisiaj już nie pamięta.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej