Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(50)
ebookpoint BIBLIO
(1)
Forma i typ
Książki
(45)
Publikacje fachowe
(12)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Druki ulotne
(4)
Czasopisma
(1)
E-booki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(40)
dostępne
(27)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia
(29)
Czytelnia
(40)
Autor
Gajdzica Zenon (1970- )
(7)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(5)
Krukowska Małgorzata
(5)
Staszkiewicz Ewa
(4)
Dawidowicz Maria
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Cytowska Beata (1964- )
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Kowalska-Kantyka Małgorzata
(2)
Plichta Piotr
(2)
Winczura Barbara (1969- )
(2)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(1)
Borowska Teresa
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Całek Grzegorz
(1)
Colonna-Kasjan Daniela
(1)
Czepczarz Jarosław
(1)
Czerwińska Kornelia
(1)
Dobrakowski Paweł
(1)
Domalewska Dorota
(1)
Drzazga Agnieszka
(1)
Fröhlich Andreas D. (1946- )
(1)
Frąckiewicz Lucyna (1926-2009)
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Gawlik Ewa
(1)
Gindrich Piotr (1968- )
(1)
Gluźniewicz Jadwiga
(1)
Grusiewicz Mirosław
(1)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(1)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(1)
Hetmańczyk Hewilia
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Jagoszewska Iwona
(1)
Jarzombek-Ziemiańska Sonia
(1)
Kaczan Teresa
(1)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kalinowska Agata
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Kamiński Arkadiusz
(1)
Kantor Halina
(1)
Kapica Marian (1934-)
(1)
Kielin Jacek (1965- )
(1)
Kirenko Janusz (1954- )
(1)
Kisiel Bożena
(1)
Klimas-Kuchtowa Ewa
(1)
Klimek-Markowicz Katarzyna (1973- )
(1)
Klinik Anna
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kojs Wojciech (1940- )
(1)
Kornaszewska-Polak Monika (1972- )
(1)
Kotlarska-Michalska Anna
(1)
Kowalska Gabriela
(1)
Krakowski Krzysztof
(1)
Krasoń Katarzyna
(1)
Kraus Ewa (1971- )
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kędzierska Anna
(1)
Laskowski Mirosław
(1)
Leszcz-Krysiak Agnieszka
(1)
Lewandowski Marek
(1)
Leśniewski Zbigniew
(1)
Lisiecka Alina
(1)
Lorenc Joanna
(1)
Lulek Barbara
(1)
Machnio Dominika
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Marczykowska Izabela
(1)
Marek Franciszek Antoni (1930- )
(1)
Mariańczyk Katarzyna
(1)
Markowska-Gos Ewa
(1)
Mateja Agnieszka
(1)
Matusek Beata (1975- )
(1)
Morszczyńska Urszula
(1)
Musiał Agnieszka
(1)
Namińska Renata
(1)
Naprawa Renata
(1)
Nidecka Bogusława
(1)
Niedbalski Jakub
(1)
Nitecka-Walerych Anna
(1)
Nycz Edward
(1)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(1)
Olszewska Agata
(1)
Orzeł-Żukowska Agata
(1)
Ostolski Paweł
(1)
Otrębski Wojciech (1962- )
(1)
Przesnyska Maria
(1)
Rachwaniec-Szczecińska Żaneta
(1)
Racław Mariola
(1)
Rosocha Gabriela
(1)
Sałkowska Marta
(1)
Sherborne Veronica (1922-1990)
(1)
Solak Adam
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(14)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(51)
Język
polski
(51)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(9)
Szkoły specjalne
(5)
Nauczanie początkowe
(3)
Przedszkola
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dziecko z niepełnosprawnością
(22)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(21)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(15)
Nauczanie
(9)
Pedagogika specjalna
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Nauczanie początkowe
(6)
Rehabilitacja medyczna
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością fizyczną
(5)
Kształcenie integracyjne
(5)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Młodzież z niepełnosprawnością
(4)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Szkolnictwo
(4)
Edukacja włączająca
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Edukacja prozdrowotna
(2)
Metoda Sherborne
(2)
Młodzież
(2)
Niepełnosprawność intelektualna
(2)
Opieka społeczna
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Rodzina
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Socjalizacja
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Terapia zabawą
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Uczenie się
(2)
Usamodzielnianie wychowanków
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wspomaganie rozwoju
(2)
Andragogika
(1)
Antypedagogika
(1)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Bezdomność
(1)
Bezradność
(1)
Bezrobocie
(1)
Cele wychowania
(1)
Choreoterapia
(1)
Choroby genetyczne
(1)
Cyberkultura
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dieta cukrzycowa
(1)
Dietetyka
(1)
Dogoterapia
(1)
Drama (pedagogika)
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko niedowidzące
(1)
Dziecko przewlekle chore
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
E-zdrowie
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja kulturalna
(1)
Eksperymenty
(1)
Emocje podstawowe
(1)
Fizjoterapia
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Gry i zabawy
(1)
Higiena szkolna
(1)
Historia wychowania
(1)
Hortiterapia
(1)
Improwizacja muzyczna
(1)
Integracja sensoryczna
(1)
Internauci
(1)
Internet
(1)
Język dziecka
(1)
Kinezyterapia
(1)
Klasa wojskowa
(1)
Kobieta
(1)
Kobieta ciężarna
(1)
Kompetencje kulturowe
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie
(1)
Marginalizacja społeczna
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody nauczania
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Metroseksualizm
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Muzykoterapia
(1)
Temat: dzieło
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(14)
1989-2000
(7)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(17)
Opracowanie
(9)
Materiały pomocnicze
(8)
Podręcznik
(8)
Karty pracy ucznia
(4)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Monografia
(2)
Poradnik
(2)
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(42)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Medycyna i zdrowie
(8)
Psychologia
(7)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
51 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zawiera: W Tobie ja; Poznawanie własnego ciała; Treści kształcenia a głęboka niepełnosprawność - proces planowania zajęć; Przekazywanie wartości osobom z głęboką wieloraką niepełnosprawnością - rozważania na temat wychowania bazalnego; Podmiot szczególny i wartościowy - zajęcia w grupie heterogenicznej; Wiktor - niewidome dziecko odkrywa świat; Ambitne treści edukacyjne na zajęciach dla uczniów z głęboką wieloraką niepełnosprawnością - opis doświadczeń; Poznawanie świata: "Jedzie pociąg z daleka..."; Kto tu kogo wychowuje?; Szum lasu; "Parostatkiem w wielki rejs"; Propozycje kształcenia dla dorosłych z głęboką niepełnosprawnością realizowane w ich miejscu zamieszkania; Na koniec jeszcze raz bazalnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Gatunek
Wstęp. Część I. Obraz i wyzwania współczesnej edukacji. Rozdział 1. Zmiana społeczna a edukacja. Rozdział 2. Cele i zadania edukacji jutra – dyskurs interdyscyplinarny. Rozdział 3. Metody i formy aktywizacji edukacyjnej osób dorosłych. Część II. Kultura u podstaw edukacji. Rozdział 1. Wpływ edukacji kulturowej z pogranicza dziedzin na profilaktykę stresu i kierunki rozwoju edukacji jutra. Rozdział 2. „Piękno uspołecznione”. Poglądy Johna Ruskina na społeczeństwo i wychowanie. Rozdział 3. Nauczyciel kształcenia zintegrowanego jako przewodnik po kulturze – raport z badania. Rozdział 4. Założenia organizacyjno-metodyczne edukacji muzycznej dzieci młodszych a praktyka szkolna. Rozdział 5. Możliwości wykorzystania technik muzykoterapii w edukacji. Część III. Edukacja moralna i etyczna w rozwoju jednostki i instytucji. Rozdział 1. Wychowanie moralne i jego konsekwencje w poglądach i zachowaniach młodzieży. Rozdział 2. Wyobraźnia moralna dzieci w kontekście rozważań nad wychowaniem moralnym. Część IV. Patriotyzm i edukacja obronna w rozwiązywaniu problemów współczesnego świata. Rozdział 1. Wychowawca i działanie wychowawcze w wychowaniu patriotycznym. Rozdział 2. Tożsamość narodowa i patriotyzm uczniów klas wojskowych w Polsce i studentów wojskowej uczelni wyższej jako istotne elementy bezpieczeństwa narodowego. Rozdział 3. Treści szkolenia w Siłach Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej. Rozdział 4. Edukacja wojskowa w opinii uczniów pierwszej edycji programu certyfikowanych wojskowych klas mundurowych – porównanie. Rozdział 5. Selected problems of defence training in Poland. Część V. Przyszłość i przeszłość w edukacji zdrowotnej. Rozdział 1. Medycyna cyfrowa – nowe wyzwania społeczne. Rozdział 2. Czy edukacja zmienia świadomość żywieniową chorych na cukrzycę? Rozdział 3. Wiedza kobiet w wieku prokreacyjnym na temat zdrowego odżywania w ciąży. Rozdział 4. „Dach czy fundamenta?” – problematyka zdrowotna na łamach „Wychowania Fizycznego” z lat 1920-1939 w perspektywie przełomu dwoistości w pedagogice. Część VI. Rola wsparcia edukacyjnego w eliminowaniu zagrożeń społecznych. Rozdział 1. Społeczne uwarunkowania świadomości młodzieży Ochotniczych Hufców Pracy. Rozdział 2. Postawy rodzicielskie jako czynnik ryzyka wystąpienia depresji wśród młodzieży. Rozdział 3. Obraz nastoletniego samobójcy. Rozdział 4. Wsparcie rodzin z dzieckiem ze spektrum autyzmu we wczesnym wspomaganiu w teorii i praktyce. Rozdział 5. Znaczenie opieki wytchnieniowej dla rodziców osób o niepełnej sprawności jako formy wsparcia – rozważania wstępne. Rozdział 6. Przygotowanie uczniów z umiarkowana i znaczną niepełnosprawnością intelektualną do samodzielności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego ; Nr 2507)
1. Wprowadzenie w problematykę badań własnych; 6. Wymiary upośledzenia umysłowego; 3. Wokół fenomenu bezradności w życiu człowieka z lekkim upośledzeniem umysłowym; 4. Organizacja i podstawowe założenia procesu kształcenia uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym; 6. Sytuacja społeczna osób z lekkim upośledzeniem umysłowym; 6. Rzeczywistość społeczna w ujęciu badawczym; 7. Edukacja współczesna wobec determinantów bezradności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część 1. Podstawy Jacek Kielin: Rozdział 1. Osobowość nauczyciela; Rozdział 2. Praca zespołowa i proces grupowy; Rozdział 3. Superwizja; Rozdział 4. Cele pracy; Rozdział 5. Między behawioryzmem a humanizmem; Rozdział 6. Jak pracować niedyrektywnie? Rozdział 7. Strefa najbliższego rozwoju; Rozdział 8. Wykorzystanie w praktyce teorii Jeana Piageta; Rozdział 9. Naśladownictwo odroczone; Rozdział 10. Mowa i alternatywne sposoby komunikowania; Rozdział 11. Zabawa symboliczna; Rozdział 12. Rysunek dziecka; Rozdział 13. Jak prawidłowo stawiać wymagania? Rozdział 14. Zachowania trudne; Rozdział 15. Jak konstruować program pracy? Rozdział 16. Jak postawić diagnozę funkcjonalną? Rozdział 17. Rodzice. Część 2. Spojrzenie neuropsychologiczne Katarzyna Klimek-Markowicz: Rozdział 18. Neuropsychologia; Rozdział 19. Badanie eksperymentalne - podstawowe założenia; Rozdział 20. Bloki funkcjonalne; Rozdział 21. Tonus - poziom aktywności; Rozdział 22. Odbiór danych – receptory; Rozdział 23. Interpretacja bodźców Rozdział 24. Przetwarzanie i planowanie – uwaga; Rozdział 25. Przetwarzanie i planowanie – myślenie; Rozdział 26. Przetwarzanie i planowanie – pamięć; Rozdział 27. Przetwarzanie i planowanie - funkcje przestrzenne; Rozdział 28. Wykonanie; Rozdział 29. Analiza funkcjonowania poznawczego; Rozdział 30. Terapia neuropsychologiczna – podsumowanie; Załącznik 1; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Psychologia, Pedagogika )
1. Metoda ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne: Ruch jako czynnik rozwoju i środek terapii; Geneza metody Ruchu Rozwijającego; 3. Organizacja zajęć stymulacyjno-terapeutycznych według metody Weroniki Sherborne; Ćwiczenia stosowane w metodzie Weroniki Sherborne; Zakres zastosowań metody Weroniki Sherborne; 2. Efektywność metody ruchu rozwijającego Weroniki Sherborne: Badania nad efektywnością metody Weroniki Sherborne prowadzone w Wielkiej Brytanii; Badania nad efektywnością metody Weroniki Sherborne prowadzone w Polsce
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; 1. Integracja sensoryczna w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością: Integracja sensoryczna; Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej – perspektywa matki; 2. Metody terapeutyczne wspierające rozwój ruchowy dziecka: Masaż Shantala Specjal Care; Dogoterapia jako jedna z form terapii w pracy z dzieckiem z nieprawidłowym rozwojem ruchowym; Terapeutyczne spojrzenie na taniec i muzykę okiem pedagogów; 3. Diagnoza i metodyka pracy z dzieckiem z uszkodzeniem mózgu: Test Aha jako narzędzie diagnostyczo-terapeutyczne do oceny dzieci z jednostronnym dziecięcym porażeniem mózgowym. Informacje wstępne; Wybrane metody fizjoterapii stosowane u osób z uszkodzeniami mózgu; Metoda Peto wspierająca nieprawidłowy rozwój psychomotoryczny dziecka; Wykorzystanie terapii zajęciowej i metod psychomotorycznych w pracy z dzieckiem z przepukliną oponowo-rdzeniową w celu polepszenia jakości funkcjonalnej na przykładzie analizy przypadku; 4. Metody terapeutyczne rozwijające umiejętności komunikacyjne dziecka z niepełnosprawnością: Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych u dziecka z autyzmem. Przegląd wybranych oddziaływań terapeutycznych; Arteterapia z elementami sensoplastyki jako metoda wspomagająca terapię dziecka z zaburzeniami mowy i komunikacji; 5. Trening funkcji poznawczych dziecka z niepełnosprawnością: Trening funkcji poznawczych jako forma wsparcia dzieci i młodzieży. Funkcje poznawcze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
E-book
W koszyku

Kolejna czwarta z serii monografii Sekcji Socjologii Niepełnosprawności PTS poświęcona została edukacji osób z niepełnosprawnościami. Znalazły się w niej teksty dotyczące m.in.: funkcjonowania przedszkoli i szkół integracyjnych, szkolnictwa specjalnego, orzecznictwa poradni psychologiczno-pedagogicznych, edukacji ustawicznej dorosłych osób z niepełnosprawnością, barier edukacyjnych osób z niepełnosprawnościami czy prawa osób z niepełnosprawnością w wymiarze edukacyjnym. Tematyka ta ma dziś istotne znaczenie. Z jednej strony wynika to z problemów, jakie dotknęły uczniów, nauczycieli oraz szkoły w dobie pandemii COVID-19. Z drugiej strony kształcenie osób z niepełnosprawnościami stanowi istotny element polityki społecznej. Z tego względu w niniejszej monografii zaprezentowano diagnozy i ukazano problemy związane z kształceniem osób z niepełnosprawnościami, realizacją ich potrzeb oraz wspieraniem w rozwoju. Dzięki tekstom przedstawiającym najnowszy stan wiedzy i wyniki prowadzonych badań możliwe stało się również wskazanie pożądanych kierunków w kształceniu osób z niepełnosprawnościami z uwzględnieniem potencjału, jaki do edukacji mogą wnieść najnowsze technologie.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie niepełnosprawności intelektualnej i jego ewolucja; 2. Wymiary niepełnosprawności intelektualnej; 3. Diagnoza niepełnosprawności intelektualnej; 4. Początki opieki nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie i ich edukacja; 5. Edukacja i wychowanie osób niepełnosprawnych intelektualnie; 6. Zaburzenia mowy dzieci niepełnosprawnych intelektualnie i ich terapia; 7. Sytuacja rodziców i dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; 8. Z zagadnień deontologii zawodu pedagoga specjalnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Roczniki Socjologii Rodziny : studia socjologiczne oraz interdyscyplinarne / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; Tom 17)
Socjo-demograficzne aspekty "syndromu opóźniania" i jego konsekwencje dla polityki społecznej; Orientacja na małżeństwo młodych singli; Obraz matki i ojca a identyfikacja adolescentów z rodzicami; Orientacja przyszłościowa młodzieży a jej środowisko rodzinne; Małżeństwo i rozwód w opinii młodzieży; Rodzina z perspektywy socjologicznej i psychologicznej: ciągłość i zmiana; Trzy pytania o kryzys ojcostwa; Postawy kobiet wobec wartości - zarys problematyki w świetle koncepcji teoretycznych oraz badań empirycznych; Redukcja umieralności a wielopokoleniowość polskich rodzin; Rola rodziny w kształtowaniu ról i stereotypów płciowych; Metroseksualność jako współczesny model męskości; Komunikacja w rodzinie ujmowanej jako system w relacji rodzice-dzieci; Etiopatogeneza i terapia zaburzeń odżywiania się w perspektywie rodzinnej; Rodzina z dzieckiem upośledzonym umysłowo; Przeciwdziałanie niedostosowaniu społecznemu w systemie SOS Wioski Dziecięce. ?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Część 1. Niepełnosprawność dzieci i młodzieży: Postrzeganie niepełnosprawności jednostki przez pełnosprawność rówieśników; Predykcja stresu oksydacyjnego u młodzieży z fizjologicznie rozpoznaną dysleksją rozwojową w badaniach pletyzmograficznych; Rozumienie empatyczne jako kompetencja społeczna i emocjonalna pedagogów specjalnych. Część 2. Niepełnosprawność dorosłych: Akceptacja własnej niepełnosprawności - definicja i diagnoza zjawiska u osób z dysfunkcją ruchu; Edukacja zdrowotna osób niepełnosprawnych z zaburzeniami psychicznymi; Szczęśliwi mimo wszystko; Postępowanie rehabilitacyjne z chorym i niepełnosprawnym w opiece hospicyjnej i paliatywnej; Oddziaływania niespecyficzne w rehabilitacji; Pomoc osobom niepełnosprawnym w nowej perspektywie unijnej w latach 2014-2020.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część teoretyczna: Niepełnosprawność; Integracja włączanie; Niepełnosprawność wzrokowa; Odkrywanie niepełnosprawności wzrokowej. Część badawcza: Założenia metodologiczne badań własnych; Poziomy wiedzy o niepełnosprawności wzrokowej badanych uczniów - analiza wyników; Postawy badanych uczniów analiza wyników; Zależności między poziomem wiadomości o niepełnosprawności wzrokowej badanych uczniów a ich samooceną i postawami wobec osób niepełnosprawnych - analiza porównawcza
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 24/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych: Wyzwania jednostki samorządu terytorialnego w zakresie polityki oświatowej na przykładzie gminy Lublin; O pieczy nad bezpieczeństwem, czyli o powinnościach pedagoga cywilizacji cyfrowej; Bariery i możliwości usprawniania procesu usamodzielniania nieletnich opuszczających placówki resocjalizacyjne; Dziecko z dysleksją w szkole; Diagnoza zachowań trudnych osób z niepełnosprawnością intelektualną i autyzmem. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Emocje dzieci 7-letnich podczas eksperymentalnego poznawania rzeczywistości (na przykładzie badań prowadzonych w ramach projektu twórcze dzieci ‒ w poszukiwaniu indywidualności). III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Znaczenie ruchu w procesie uczenia się i nauczania uczniów w młodszym wieku szkolnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka niepełnosprawności intelektualnej: Definicje niepełnosprawności intelektualnej- wybrane stanowiska; Kryteria i klasyfikacje niepełnosprawności intelektualnej; Przyczynie niepełnosprawności intelektualnej; Symptomy niepełnosprawności intelektualnej; Rys historyczny kształtowania się opieki nad dziećmi i młodzieżą niepełnosprawnymi intelektualnie; Skala zjawiska niepełnosprawności intelektualnej dzieci i młodzieży w województwie podkarpackim; 2. Regulacja prawne wobec osób niepełnosprawnych: Międzynarodowe standardy prawne; Prawo polskie wobec osób niepełnosprawnych; 3. Pomoc dzieciom i młodzieży niepełnosprawnym intelektualnie- organy administracji rządowej i samorządowej; 4. Inicjatywy społeczne na rzecz dzieci i młodzieży niepełnosprawnych intelektualnie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 304 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Podmiotowość jako główna kategoria w rozważaniach o dziecku jako osobie; 2. Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną; 3. Uczniowie z nadpobudliwością ruchową; 4. Uczniowie szczególnie uzdolnieni; 5. Uczniowie ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się; 6. Uczniowie z problemami zdrowotnymi; 7. Kształcenie dzieci w zakładach- z praktyki szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Druk ulotny
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej