Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(64)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(62)
E-booki
(3)
Czasopisma
(2)
Dostępność
tylko na miejscu
(57)
dostępne
(28)
wypożyczone
(5)
Placówka
Wypożyczalnia
(32)
Czytelnia
(58)
Autor
Bartoszewski Jakub
(3)
Dykcik Władysław
(3)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(3)
Chodkowska Maria
(2)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Palak Zofia
(2)
Pisula Ewa
(2)
Plieth-Kalinowska Izabela
(2)
Sekułowicz Małgorzata
(2)
Smith Deborah Deutsch
(2)
Szafrańska Anida
(2)
Szumski Grzegorz
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Alexová Milena
(1)
Baczała Ditta
(1)
Badora Sylwia
(1)
Baran Jolanta
(1)
Baraniewicz Danuta
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bereziński Mirosław
(1)
Binnebesel Józef
(1)
Borowski Marek
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Brągiel Józefa
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Celińska-Miszczuk Agata
(1)
Cudak Sławomir
(1)
Czapiga Alina
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Dobrzeniecki Romuald
(1)
Doroszewska Janina
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Durek Iwona
(1)
Dębińska-Rudy Ewa
(1)
Godawa Szymon
(1)
Gołembowska Monika
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Guz Sabina
(1)
Guzik Paweł
(1)
Hołówka Tomasz
(1)
Jabłonkowska Jolanta Barbara
(1)
Jegier Aneta
(1)
Juříková Jana
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Karaś Marta
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Komorska Marta
(1)
Konarska Joanna
(1)
Kopsztejn Maria
(1)
Korbel Justyna Agata
(1)
Kornas-Biela Dorota
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalik Tomasz
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krause Amadeusz
(1)
Kruk-Lasocka Joanna
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Kuleczka-Raszewska Maria
(1)
Kwatera Anna
(1)
Kwaśniewska Grażyna
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Levin Eyal
(1)
Lewicka Agnieszka
(1)
Litwińska Zuzanna Saba
(1)
Litwiński Mieczysław Eligiusz
(1)
Maciarz Aleksandra
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Mikołajczyk-Lerman Grażyna
(1)
Mikrut Adam
(1)
Mikruta Adam
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Moroz Henryk
(1)
Nowicka Agnieszka
(1)
Nycz Edward
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Olechnowicz Hanna
(1)
Osik Danuta
(1)
Penczek Mateusz
(1)
Pilecki Jan
(1)
Piwowarski Rafał
(1)
Pluháčková Martina
(1)
Potapenko Lilia
(1)
Prokosz Małgorzata
(1)
Pytel Sławomir
(1)
Remża Piotr
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(50)
1990 - 1999
(1)
Kraj wydania
Polska
(67)
Język
polski
(67)
Temat
Dziecko niepełnosprawne
(37)
Pedagogika specjalna
(26)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(18)
Niepełnosprawni
(14)
Dziecko
(10)
Rodzina
(10)
Dziecko głuche
(6)
Kształcenie integracyjne
(6)
Ludzie starzy
(6)
Dziecko niedosłyszące
(5)
Dziecko niewidome
(5)
Dziecko autystyczne
(4)
Dziecko upośledzone
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Młodzież niepełnosprawna
(4)
Niepełnosprawni umysłowo
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Oligofrenopedagogika
(4)
Opieka społeczna
(4)
Szkolnictwo
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Agresywność
(3)
Autyzm
(3)
Dziecko głuchociemne
(3)
Dziecko niedowidzące
(3)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Patologia społeczna
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Dziecko chore
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Internet
(2)
Logopedia
(2)
Macierzyństwo
(2)
Muzykoterapia
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Rehabilitacja (med.)
(2)
Społeczeństwo
(2)
Surdopedagogika
(2)
Szkolnictwo specjalne
(2)
Uczniowie
(2)
Uczucia
(2)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(2)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Alkoholizm
(1)
Arkusze kalkulacyjne
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioterapia
(1)
Ból przewlekły
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Cierpienie
(1)
Diagnoza
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Domy dziecka
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Excel
(1)
Gimnastyka korekcyjna
(1)
Good Behavior Game
(1)
HIV
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Integracja społeczna
(1)
Interdyscyplinarność
(1)
Irlandia
(1)
Kibice
(1)
Klasa szkolna (socjol.)
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Macierzyństwo zastępcze
(1)
Matematyka
(1)
Media społecznościowe
(1)
Mediacja (socjol.)
(1)
Metodologia
(1)
Mowa
(1)
Multimedia
(1)
Muzyka
(1)
Młodzież głucha
(1)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(1)
Młodzież trudna
(1)
Narkomania
(1)
Narkotyki
(1)
Nałóg
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Niemowlę
(1)
Niepełnosprawni ruchowo
(1)
Temat: czas
1989-
(2)
2001-0
(2)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
67 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Muzyczna zabawa / Mirosław Zalewski. - Rzeszów : Wydawnictwo Oświatowe FOSZE, 2008. - 125, [3] s. : rys.; schem.; tab. ; 24 cm.
I. Część teoretyczno-praktyczna: 1. Wspomaganie rozwoju dzieci z głęboką niepełnosprawnością: Dziecięce porażenie mózgowe- definicje i klasyfikacja; Charakterystyka rozwoju psychofizycznego osób z głębokim stopniem niepełnosprawności intelektualnej; Rehabilitacja osób ze sprzężonymi upośledzeniami- metody oddziaływań rehabilitacyjnych w odniesieniu do osób z głęboką niepełnosprawnością intelektualną i mózgowym porażeniem dziecięcym; Muzykoterapia w teorii i praktyce; 2. Wspomaganie rozwoju dzieci przedszkolnych: Wspomaganie rozwoju mowy dzieci przedszkolnych w wieku od 3 do 6 roku życia w kontekście kompetencji językowych i komunikacyjnych- terapia śpiewem; II. Część praktyczna: 1. Repertuar piosenek i propozycje aktywności
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poszukiwanie nowatorskich i alternatywnych koncepcji indywidualnej rehabilitacji oraz społecznej integracji osób niepełnosprawnych - aktualnym wyzwaniem praktyki edukacyjnej; O procesie wyboru metod rehabilitacji; O potrzebie stosowania terapii pedagogicznej w rehabilitacji dzieci niepełnosprawnych; Elementy struktury diagnozy sytuacyjnej dla celów rehabilitacji; Strategii aktywizujące w diagnozie i terapii dzieci ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju; Współczesne technologie w służbie kształcenia i wychowania niepełnosprawnych dzieci i młodzieży; Podmiotowy i ekologiczny kontekst procesu rehabilitacji. Implikacje dla praktyki; Kontrowersje wokół przejścia od nauczania indywidualnego do nauczania w zespole klasowym uczniów z mózgowym porażeniem dziecięcym; Indywidualne i integracyjne zajęcia rehabilitacyjne z wykorzystaniem różnych modyfikacji Metody Dobrego Startu; Modyfikacja pracy rewalidacyjnej w ośrodkach leczniczo-wychowawczych w kontekście holistycznej koncepcji promocji zdrowia; Możliwości wykorzystania metod opartych na kontakcie z ciałem w pracy terapeutycznej prowadzonej w domach pomocy społecznej; Psychoemocjonalne wyznaczniki społecznej integracji dzieci przewlekle chorych; Raport o stanie placówek integracyjnych w Polsce w roku szkolnym 1996/97 - dostęp i jakość; Psychospołeczne uwarunkowania nauczania i wychowania integracyjnego; Wczesna rehabilitacja a integracyjne nauczanie a wychowanie; Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u dzieci upośledzonych umysłowo w procesie kształcenia integracyjnego; Metoda "dwuczłowieka" w rehabilitacji osób głęboko upośledzonych umysłowo; Realizacja specjalnych potrze edukacyjnych dzieci niewidomych i słabowidzących w integracji szkolnej; Działania na rzecz integracji z rówieśnikami dzieci niewidomych w wieku przedszkolnym; Jak pomagać rodzicom dzieci z autyzmem?; Empatia oraz metody psychoaktywne w procesie integracji dzieci niepełnosprawnych w edukacji wczesnoszkolnej; Warsztaty edukacji ekologicznej jako forma integracyjnego nauczania i wychowania; Problemy edukacji i młodzieży niepełnosprawnej w systemie nauczania indywidualnego; O indywidualnych formach pedagogicznego wsparcia i pomocy specjalnej w rehabilitacji i edukacji dziecka z niesprawnością ruchową w szkolnictwie ogólnodostępnym; Perspektywy i ograniczenia nauczania zintegrowanego w pracy z dzieckiem w szkole szpitalnej i sanatoryjnej; Rozwiązania metodyczne stosowane przez nauczycieli w ramach indywidualnego nauczania początkowego dzieci z dysfunkcją narządu ruchu; Wspomaganie rozwoju psychoruchowego dzieci z dysfunkcjami globalnymi; Rewalidacja dzieci z upośledzeniem sprzężonym w środowisku domowym - zadania pedagoga specjalnego; Modele terapii w rodzinach z osobami z umiarkowaną, znaczną i głęboką niepełnosprawnością intelektualną; Metoda Felicji Affolter w terapii dzieci z niepełnosprawnością intelektualną; Możliwości wykorzystania bajek relaksacyjno-wyobrażeniowych w pracy dziećmi i młodzieżą z zaburzeniami rozwoju; Nowatorskie rozwiązania metodyczne w rehabilitacji dzieci autystycznych (na przykładzie Wielkiej Brytanii i Ukrainy); Rozwijanie bezpośredniej pamięci wzrokowej u dziecka niesłyszącego z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD); Zastosowanie systemu komunikacji alternatywnej w nauczaniu indywidualnym dziecka z wadą słuchu w świetle założeń surdologii; Organizacja poradnictwa dla rodziców dzieci z wada słuchu; Praca z dzieckiem dyslektycznym w gabinecie arteterapii; Lalki teatralne we wczesnej rewalidacji dzieci z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku; Mobilna rekreacja muzyczna w realizacji przedmiotu "muzyka" w grupie dzieci niepełnosprawnych; Rehabilitacja dzieci niepełnosprawnych z zaburzeniami emocjonalnymi poprzez muzykoterapię; P.M.D. (PAMAD) - izraelski program nauczania specjalnego zintegrowanego z komputerem; LOGOS - założenia metodyczne i realizacja programu komputerowego w rehabilitacji zaburzeń mowy i słuchu; Wykorzystanie metodyki zuchowej w kształtowaniu autonomii; Origami jako technika rehabilitacji osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dyskursy pedagogiki specjalne / Uniwersytet Warmińsko-Mazurski ; 6)
Cz. I Wybrane problemy pedagogiki specjalnej; Cz. II Diagnoza i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością; Cz. III Dziecko z niepełnosprawnością w różnych formach kształcenia; Cz. IV Pedagog specjalny - dylematy roli; Cz. V Wsparcie osób z niepełnosprawnością oraz ich rodzin; Cz. VI Osoba dorosła z niepełnosprawnością - wybrane problemy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część pierwsza: Style uczenia się i myślenia, ich struktura i konsekwencje edukacyjne; Determinanty i rozwój samoregulacji w uczeniu się; Pamięć a aktywność: strategie, prestrategie i ekwiwalenty strategii pamięciowych; Efekt kontekstu w pamięci; Rodzaje wnioskowania aktywizowane w procesie rozumienia tekstu; Predyktory powodzenia tekstu; Dylematy rekrutacji na studia psychologiczne - testy zdolności czy wiadomości szkolnych? Część druga: Zadania nauczycieli w procesie edukacji. Wczesna profilaktyka wypalenia zawodowego wśród przyszłych nauczycieli; Interpsychiczne i intrapsychiczne uwarunkowania postaw nauczycieli wobec integracji szkolnej dzieci niepełnosprawnych; Dialogowe interakcje w procesie oceniania szkolnego; Perspektywy i ograniczenia metod psychoedukacyjnych. Część trzecia: Edukacja w perspektywie klinicznej. Zaburzenia zachowania u uczniów; Różnice między dziewczętami a chłopcami w strategiach radzenia sobie ze stresem; Wybrane cechy osobowości dzieci i młodzieży jąkających się w świetle badań psychologicznych; Edukacja młodych dorosłych z rozpoznaniem schizofrenii leczonych na oddziale otwartym; Wzór zachowania A jako czynnik ryzyka w chorobie niedokrwiennej serca. Część czwarta: Dzieci i młodzież ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi. Rodzinne uwarunkowania psychologicznych i edukacyjnych problemów dzieci niepełnosprawnych; Logowertebrologiczne wskaźniki w obrazie klinicznym autyzmu wczesnodziecięcego; Przyczyny trudności w procesie nauczania osób z autyzmem; Oryginalność w rysunkach dzieci niesłyszących; Technika medialna w edukacji osób niepełnosprawnych. Szanse i wyzwania. Część piąta: Różne konteksty edukacji. Edukacja różnych warstw społecznych na Górnym Śląsku - koniec wieku XIX i XX. Analiza porównawcza; Pomiar wsparcia społecznego jako źródło wiedzy o relacjach interpersonalnych w okresie dorastania; Promowanie zdrowia w procesie edukacji; Udział mobilizacji i krytyki rodziców w funkcjonowaniu ucznia (III, IV klasa); Racjonalność komunikacyjna a dyskurs psychologii humanistycznej; Rozwojowa dynamika struktury czynnikowej Skali Poczucia Beznadziejności A. Becka: od szkoły podstawowej do szkoły wyższej; Niektóre uwarunkowania wiary w zjawiska paranormalne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Pedagog specjalny z perspektywy pedeutologii. 1. Normalizacja życia młodzieży niepełnosprawnej wyzwaniem dla pedagoga specjalnego, 2. nominalne zawody (stanowiska pracy) dla absolwentów kierunku pedagogiki specjalnej, 3. Pedagog specjalny jako terapeuta w ujęciu klasyków oraz w ujęciu współczesnym, 4. Socjopedagogiczne aspekty współpracy pedagoga specjalnego z rodzicami dziecka niepełnosprawnego, 5. Etos i misja zawodowa sądowych kuratowrów rodzinnych w zderzeniu z odczuciami podopiecznych, 6. Kompetencje nauczyciela w świetle potrzeb ucznia o specalnych potrzebach edukacyjnych w szkole masowej, 7. Model przygotowania nauczycili języków obcych do pracy z osobami z dysfunkcja wzroku w projekcie "Per linguas mundi ad laborem", 8. Umiejętności nauczyciela pracującego w klasie integracyjnej, 9. Przemiany kompetencji i postaw surdopedagogów i logopedów związane ze stosowaniem metody fonogestów, 9. Wypalenie zawodowe nauczycieli - pedagogów specjalnych a ich zawodowe kompetencje i pełnione role, 10. Zagrożenie wypalaniem się sił u pedagoga specjalnego a zagadnienie oceniania zachowania u uczniów, 11. Wolontariat - niewykorzystany potencjal w rehabilitacji, 12. Tożsamość pedagoga specjalnego w europejskiej przestrzeni edukacyjnej. Część II Deontologiczne aspekty pedagogiki spewcjalnej: 13. Aksjologiczny kontekst procesu rehabilitacji, 14. Kompromis i ustępstwo w pracy pedagoga specjalnego, 15. Rodzina z dzieckiem upośledzonym jako rodzina nierozumiana. Wymiary marginalizacji, 16. Moralna odpowiedzialność surdopedagoga za rozwój niesłyszącego wychowanka, 17. Realizacja funkcji rekonstrukcyjnej, adaptacyjnej i emancypacyjnej w szkole specjalnej, 18. wartości preferowane przez studentów pedagogiki specjalnej - komunikat w sprawie badań, 19. Aksjologiczny i społeczny wymiar słuzby nauczycielskiej w autopercepcji pedagogów specjalnych zatrudnionych w tradycyjnym i integracyjnym systemie kształcenia, 20. Uwarunkowania postaw pedagogów wobec edukacji integracyjnej uczniów niepełnosprawnych, 21. Wpływ osób niepełnosprawnych na aksjologiczne preferencje studentow, 22. o genetyce dysleksji, trudności w uczeniu się oraz zaburzeń współistniejących, 23. Poziom empatii i hierarchia wartości studentów pedagogiki specjalnej, 24. Cechy identyfikacji z matką i ojcem podopiecznych ośrodków kuratorskich, 25. Korekta Dysfunkcjonaluch Schematów Zachowanie (KDSZ) - wersja "B" w zastasowaniu do rehabilitacji psychicznej osób niewidomych, 26. Nauczyciel wobec psychospołecznych problemów dzieci i mlodzieży, 27. Niektóre aspekty metodyki katechezy osób uposledzonych umysłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Pojęcie choroby, 2. Wprowadzenie w problemtykę rewalidacji, 3. Środowisko rodzinne i szkolne w procesie usprawniania dzieci niepełnosprawnych, 4. Praca w życiu człowieka niepełnosprawnego, 5. Społeczno-kulturowe możliwości rozowju osób niepełnosprawnych, 6. Strach i lęk w niepełnosprawności, 7. Ból i cierpienie osób niepełnosprawnych, 8. Pojęcie i elementy wstydu, 9. Integracja społeczna - zadaniem dla pedagogiki rewalidacyjnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Przedmiot zainteresowań pedagogiki leczniczej i jego przemiany. 2. Koncepcje psychologiczne i socjologiczne choroby i niesprawności ruchowej. 3. Stkutki przewlekłych chorób w rozwoju dzieci. 4. Psychospołeczne problemy dzieci i młodzieży niepełnosprawnej ruchowo. 5. Hospitalizacja - jej przemiany i zagrożenia dla rozwoju dzieci. 6. Problemy emocjonalne rodziców dzieci chorych i niepełnosprawnych ruchowo. 7. Problemy opiekuńczo-wychowawcze rodziców dzieci chorych i niepełnosprawnych ruchowo. 8. Problemy edukacyjne dzieci chorych i niepełnosprawnych ruchowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Kontekst pedagogiki specjalnej - czas walki o równe szanse, 2. Zindywidualizowane programy nauczania specjalnego, 3. Trudności w uczeniu się, 4. Zaburzenia mowy i/lub języka, 5. Niepełnosprawność intelektualna (upośledzenie umysłowe), 6. Spektrum zaburzeń autystycznych, 7. Niepełnosprawność o bardzo niskiej częstości występowania: głęboka wieloraka niepełnosprawność, głucho ślepota, pourazowe uszkodzenie mózgu
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Niepełnosprawności fizyczno-ruchowe oraz specjalne potrzeby zdrowotne, 2. Niepełnosprawność słuchowa, 3. Niepełnosprawność wzrokowa, 4. Zaburzenia emocjonalne i/lub zaburzenia zachowania, 5. Edukacja specjalna dzieci pochodzących ze środowisk wielokulturowych i dwujęzycznych, 6. Wybitne zdolności i rozwijanie talentów, 7. Pedagogika specjalna i system kształcenia osób z niepełnosprawnościami w Polsce
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauki: Podstawowe pojęcia – pedagogika specjalna, norma, normalność, niepełnosprawność, upośledzenie, dysfunkcjonalaność, kalectwo, inwalidztwo, wyrównanie szans; Pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; Historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki, edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; Współczesne cele rozwoju pedagogiki specjalnej i strategie reform w edukacji; Stare i nowe orientacje programowo-badawcze pedagogiki specjalnej wynikającej z jej społecznego zaangażowania. CZ. II Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji: Zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej; Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego; Pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku; Kształcenie pedagogów specjalnych; Zakres studiów na kierunku pedagogika specjalna; Kształcenie specjalne w Polsce w końcu XX wieku. CZ. III Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalne: Pedagogika osób z lekkim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika osób \ umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika; Pedagogika niewidomych i niedowidzących; Pedagogika dzieci głuchoniewidomych; Pedagogika osób z niepełnosprawnością ruchową; Pedagogika terapeutyczna dzieci przewlekle chorych; Pedagogika osób odmiennych somatycznie; Pedagogika osób z trudnościami w uczeniu się; Pedagogika osób z zaburzeniami mowy – logopedia; Pedagogika dzieci z autyzmem i zespołami psychozopodobnymi; Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami; Pedagogika osób niedostosowanych społecznie; Pedagogiczne problemy funkcjonowania i opieki osób w starszym wieku; Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych. CZ. IV Wspólne problemy specjalnej opieki edukacji i społeczeństwo wsparcia: Problemy rehabilitacji i pomocy niepełnosprawnym w domu rodzinnym, przedszkolu i szkole; Problemy autonomii, integracji społecznej i normalizacji życia osób niepełnosprawnych w środowisku; Problemy poradnictwa w procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych; Problemy rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych; Problemy podkultury i sekt wśród młodzieży; Andragogika specjalna.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Cz. I Wprowadzenie w przedmiot pedagogiki specjalnej jako nauki: Podstawowe pojęcia – pedagogika specjalna, norma, normalność, niepełnosprawność, upośledzenie, dysfunkcjonalaność, kalectwo, inwalidztwo, wyrównanie szans; Pedagogika specjalna jako teoria i praktyka; Historyczno-kulturowe i społeczne uwarunkowania opieki, edukacji, rehabilitacji oraz wartościowania życia osób niepełnosprawnych; Współczesne cele rozwoju pedagogiki specjalnej i strategie reform w edukacji; Stare i nowe orientacje programowo-badawcze pedagogiki specjalnej wynikającej z jej społecznego zaangażowania. CZ. II Tendencje rozwojowe pedagogiki specjalnej w zakresie opieki, edukacji i rehabilitacji: Zakres i przedmiot zainteresowań pedagogiki specjalnej; Formy postępowania terapeutyczno-wychowawczego; Pedagogika specjalna w Polsce u progu XXI wieku; Kształcenie pedagogów specjalnych; Zakres studiów na kierunku pedagogika specjalna; Kształcenie specjalne w Polsce w końcu XX wieku. CZ. III Szczegółowe dziedziny pedagogiki specjalne: Pedagogika osób z lekkim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika osób \ umiarkowanym, znacznym i głębokim upośledzeniem umysłowym; Pedagogika niesłyszących i niedosłyszących – surdopedagogika; Pedagogika niewidomych i niedowidzących; Pedagogika dzieci głuchoniewidomych; Pedagogika osób z niepełnosprawnością ruchową; Pedagogika terapeutyczna dzieci przewlekle chorych; Pedagogika osób odmiennych somatycznie; Pedagogika osób z trudnościami w uczeniu się; Pedagogika osób z zaburzeniami mowy – logopedia; Pedagogika dzieci z autyzmem i zespołami psychozopodobnymi; Pedagogika osób ze sprzężonymi upośledzeniami; Pedagogika osób niedostosowanych społecznie; Pedagogiczne problemy funkcjonowania i opieki osób w starszym wieku; Pedagogika dzieci zdolnych i uzdolnionych. CZ. IV Wspólne problemy specjalnej opieki edukacji i społeczeństwo wsparcia: Problemy rehabilitacji i pomocy niepełnosprawnym w domu rodzinnym, przedszkolu i szkole; Problemy autonomii, integracji społecznej i normalizacji życia osób niepełnosprawnych w środowisku; Problemy poradnictwa w procesie rewalidacji osób niepełnosprawnych; Problemy rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych; Problemy podkultury i sekt wśród młodzieży; Andragogika specjalna.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oblicza pedagogiki - spojrzenie zza wschodniej granicy)
I. W kierunku edukacji inkluzyjnej: 1. Aktualne problemy rozwoju teorii i praktyki nauczania dzieci niepełnosprawnych intelektualnie na Ukrainie; 2. Oświata inkluzyjna jako kwestia społeczno-pedagogiczna; 3. Społeczno-pedagogiczne warunki integracji dzieci z zaburzeniami rozwoju psychofizycznego w ogólnoświatową przestrzeń Ukrainy; 4. Indywidualizacja zajęć szansą na postęp edukacyjny dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; II. Miejsce i rola rodziny w życiu dziecka niepełnosprawnego: 1. Właściwości rodzinnego wychowania dziecka z niepełnosprawnością psychofizyczna; 2. Rodzice dzieci niepełnosprawnych: szanse i zagrożenia w relacjach małżeńskich; 3. Rodzina w procesie wychowania dziecka niepełnosprawnego; 4. Organizacja działalności zabawowej dla dziecka niepełnosprawnego intelektualnie; 5. Niepełnosprawność intelektualna jako wynik zaburzeń w rozwoju ontogenetycznym; 6. Wsparcie psychologiczne dziecka z zaburzeniami rozwoju; III. Działania twórcze a rozwój dzieci niepełnosprawnych intelektualnie: Wykorzystywanie metody arteterapii w edukacji specjalnej; 2. Rola dramy i teatralnych gier fabularnych w rozwijaniu dzieci niepełnosprawnych; 3. Wykorzystanie dorobku L.S. Wygotskiego w pracy korekcyjnej szkoły specjalnej; 4. Historie z życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Upośledzenie umysłowe; 2. Zaburzenia sensoryczne; 3. Dzieci i młodzież przewlekle chore (zagadnienia wybrane(; 4. Młodzież niedostosowana społecznie (zagadnienia wybrane).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. I Wprowadzenie do pedagogiki upośledzonych umysłowo, 2. Rozwój opieki i szkolnictwa specjalnego dla osób upośledzonych umysłowo w Polsce, cz. III Rozwój opieki i edukacji specjalnej w niektórych krajach europejskich
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 11/2015)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
1. Problemy osób niepełnosprawnych: „Świat Idealny” - systemowa koncepcja pracy z dzieckiem niepełnosprawnym intelektualnie; Rola prac ręcznych w terapii zajęciowej osób niepełnosprawnych; Systemy i rodzaje wsparcia społecznego rodziny z dzieckiem autystycznym; Pedagogika specjalna Gestalt w pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną; 2. Sposoby wykorzystania czasu wolnego: Pozyskiwanie informacji i komunikacja jako podstawowe sposoby funkcjonowania dziecka w świecie nowych mediów; Reklama telewizyjna w percepcji dziecka przedszkolnego; Eventy rekreacyjne dla dzieci w wieku przedszkolnym na przykładzie oferty Jeleniej Góry; Ways of spending time after school (recreation) In the eyes of adolescents before the age of fifteen; Do sport climbers need education in their eating habits?; Risk-taking factors in backpacker tourism
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 20/2019)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Człowiek w zwierciadle przemian kultury - wyzwania dla ludzi zatrwożonych; Nauczyciel - system - badania naukowe; Praca domowa ucznia - konieczność versus zbędność; Kształtowanie tożsamość w epoce nowoczesnych technologii informacyjnych; Dydaktyka szkoły wyższej wobec zmiany cywilizacyjnej - nowa formuła wykładu; Kompetencje medialne wyznacznikiem konstruktywnego seniora w przestrzeni medialnej; Rola uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu jakości życia seniorów i zarządzaniu czasem; Jakość kształcenia w uczelni wojskowej - szanse i dylematy; Szkoła branżowa w opałach. Rzecz o kondycji szkolnictwa zawodowego w kontekście wyborów edukacyjnych młodzieży; Niepowodzenia szkolne z matematyki pedagogicznym wyzwaniem dla edukacji. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców - problem czy syndrom czasu?; Profilaktyka systemowa zachowań ryzykownych młodzieży. Raport z badań efektywności programu profilaktycznego „Mówimy nie uzależnieniom”; Mediacje jako narzędzia rozwiązywania konfliktów szkolnych i rodzinnych z perspektywy młodzieży studenckiej; Good behawior game - alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Factors impacting the improvement of hermeneuatic competences during academic education preparing for social professions; The role of new media in medical students’ acquisition of cognitive and social skills. An introduction to some fundamental considerations; Expectations of parents towards school in the context of responsibility for the upbringing and eduactional achievements of the child; Evaluation of the eduaction-related achievements of primary school pupils - between supporting and exclusion; A kindergarten teacher in students’ creative motor expression development; Positive and negative parental attitudes facing of child’s distability; Two perspectives on modern art. Education - between marginalization and globalization; The role of shared historical memory in Israeli and Polish education systems. Issues and trends; Determinants and dilemmas impacting the cooperation of family and school in conveying community values from the perspective of the literary output of Teresa Śliwińska, a teacher from Poznań. Bibliogaphical research; In the circle of the social and pedagogical significance of folk tradition and culture. The cult of saint roch - a patron saint of plague victims.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Oblicza pedagogiki - spojrzenie zza wschodniej granicy)
1. Przedmiot psychopedagogiki korekcyjnej; 2. Metodologiczne i teoretyczne podstawy psychopedagogiki korekcyjnej; 3. Dzieci z deficytami rozwoju intelektualnego jako uczestnicy procesu korakcyjno-pedagogicznego; 4. System specjalnych usług edukacyjnych dla osób z zaburzeniami rozwoju intelektualnego. Kierowanie dzieci do instytucji edukacyjno-korekcyjnych; 5. Uwarunkowanie pedagogicznego procesu korekcyjnego w placówkach specjalnych dla osób z deficytami rozwoju intelektualnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dwadzieścia dziewięć kroków do akceptacji niepełnosprawności dziecka: Przepraszam; Nie płacz; Nie opuszczaj mnie; Przytul mnie; Cudu chyba nie będzie; Pomóż mi; To nie wyrok; Wspieraj mnie; Bądź cierpliwa; Każdy jest inny; Nie wstydź się mnie; Słuchaj mnie; Baw się ze mną; Zawsze stój po mojej stronie; Mów mi miłe słowa; Racjonalne wymagania; Nie rozpieszczaj mnie; Nie bądź nadopiekuńcza; Nie zabraniaj; Po co mi tyle zabawek; Umiem nabroić; Bądź aktywna; Nie zamykaj się w sobie; Możesz czasem na mnie krzyknąć; Odpocznij trochę; Nie bój się, ze dorastam; Pamiątki; Jestem szczęśliwy; Apel twojego dziecka; 2. Wychowanie- sztuka i odpowiedzialność; 3. O poszukiwaniu wartości w wychowaniu niepełnosprawnego dziecka; 4. Wybrane metody terapeutyczne; 5. Literatura dla rodziców
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Międzyprzedmiotowe aspekty dydaktyki matematyki i geografii; Przedsiębiorczość nauczycieli i jej uwarunkowania; wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego Excel w rachunkowości; Propozycje w zakresie łączenia treści matematycznych i niematematycznych w nauczaniu zintegrowanym; Wspomagająca rola komputera w rozwiązywaniu zadań i problemów uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim; Użycie arkusza kalkulacyjnego MS Excel jako narzędzia pomiaru dydaktycznego na lekcjach wychowania fizycznego; Wykorzystanie technik komputerowych w zajęciach świetlicowych z dziećmi specjalnej troski; Arkusz kalkulacyjny Excel w nauczaniu matematyki w szkole podstawowej i gimnazjum; Rozwój szkoły jako organizacji uczącej się; Zastosowanie pakietu Microsoft Office w dydaktyce fizyki; Wykorzystanie komputera na lekcjach chemii; Elementy analizy i przetwarzania danych w nauczaniu gimnazjalnym; Zastosowanie technologii informacyjnej w nauczaniu przedmiotu "Podstawy żywienia człowieka"; Komputerowe wspomaganie pracy biblioteki szkolnej; Komputerowe wspomaganie nauczania matematyki w gimnazjum; Wykorzystanie techniki komputerowej do realizacji ścieżek międzyprzedmiotowych; Integracja nauczania matematyki i przyrody w szkole podstawowej specjalnej dla dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną; Rola komputerów w wychowaniu dzieci i kształtowania ich postaw estetycznych; Komputerowe wspomaganie lekcji matematyki w klasie IV szkoły podstawowej; Wykorzystanie komputera w nauczaniu fizyki; Liczby Fibonacciego w matematyce i przyrodzie; Rola przyrody w kształtowaniu matematycznej intuicji dziecka sześcioletniego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja i reforma)
1. Agresja i jej przeciwdziałanie w szkole, 2. Możliwości ograniczania agresji we wczesnym okresie rozwoju psychofizycznego dziecka, 3. Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo, 4. O dzieciach przejawiających notoryczne zachowania agresywne-z nauczycielskiego punktu widzenia, 5. Zanim pojawi się agresja. Wstępna diagnoza i wczesna interwencja, 6. Praca z dzieckiem o zaburzonych emocjach, 7. Zachowania agresywne u dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, 8. Kulturowe tło agresji dziecięcej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej