Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(160)
IBUK Libra
(7)
ebookpoint BIBLIO
(3)
Forma i typ
Książki
(151)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(13)
E-booki
(10)
Czasopisma
(8)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(119)
dostępne
(87)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(94)
Czytelnia
(121)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(8)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(8)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(6)
Kaliszewska Małgorzata
(5)
Eichelberger Wojciech
(4)
Grabowska Tatiana
(4)
Guz Sabina
(4)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(4)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(4)
Klasińska Barbara
(4)
Przybyla Olga
(4)
Białoszewski Dariusz
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Godawa Grzegorz
(3)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Korabiewska Izabela
(3)
Kowalewski Michał
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Lewandowska Monika
(3)
Markiewicz-Patkowska Julita
(3)
Matusek Beata (1975- )
(3)
Plieth-Kalinowska Izabela
(3)
Rutkowska Angelina
(3)
Urbańska Magda
(3)
Waloszek Danuta (1947- )
(3)
Wojciechowska Katarzyna
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Adamek Irena
(2)
Borecka-Biernat Danuta
(2)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(2)
Brzezińska Anna (1949- )
(2)
Ciechanowska Dorota
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Cudak Henryk
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Czopek Jakub
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Dusza Bożena
(2)
Gajda Jolanta
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Grabka Robert Ireneusz. Lekotr
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Hallada Marek
(2)
Jakubowicz-Bryx Anna
(2)
Juszczyk Stanisław
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Kaźmierczak Paweł
(2)
Ketterman Grace
(2)
Kocór Maria
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Kwak Anna
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lorenc Joanna
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Mateja Agnieszka
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Murzyn Andrzej
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nycz Edward
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Polewczyk Irena
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Rongies Witold
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Sekułowicz Małgorzata
(2)
Shevchenko Svetlana
(2)
Syrek Ewa
(2)
Tylka Monika
(2)
Waloszek Danuta
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Wojciechowski Aleksander
(2)
Wołoszyn Stefan
(2)
Wrońska Marta
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Adamczyk Marta
(1)
Adamowska Lucyna
(1)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Ames Louise Bates
(1)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Baczała Ditta
(1)
Baker Sidney M
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Barkley Russell A
(1)
Barkley Russell A. (1949- )
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bednarska Małgorzata
(1)
Biała Monika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(56)
2000 - 2009
(92)
1990 - 1999
(8)
1970 - 1979
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(170)
Język
polski
(169)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczanie początkowe
(3)
Przedszkola
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Nauczyciele
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko
(74)
Wychowanie w rodzinie
(57)
Wychowanie
(42)
Wychowanie przedszkolne
(36)
Nauczanie początkowe
(20)
Rodzina
(20)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(15)
Rodzice
(13)
Młodzież
(12)
Dziecko niepełnosprawne
(11)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(11)
Agresywność
(10)
Dziecko trudne
(10)
Szkolnictwo
(10)
Nauczyciele
(9)
Pedagogika
(9)
Pedagogika specjalna
(9)
Psychologia dziecka
(9)
Niedostosowanie społeczne
(8)
Przemoc w rodzinie
(8)
Dziecko maltretowane
(7)
Kształcenie
(7)
Nauczanie
(7)
Studenci
(7)
Uczniowie
(7)
Dzieci
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Dziecko upośledzone
(5)
Nauczanie zintegrowane
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Patologia społeczna
(5)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(5)
Zachowanie
(5)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Dziecko z ADHD
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Edukacja medialna
(4)
Historia wychowania
(4)
Komputery
(4)
Młodzież trudna
(4)
Opieka społeczna
(4)
Osobowość
(4)
Oświata
(4)
Pedagogika przedszkolna
(4)
Pedagogika rodziny
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Przemoc w szkole
(4)
Radzenie sobie ze stresem
(4)
Rodzina zastępcza
(4)
Rozwód
(4)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(4)
Szkolnictwo wyższe
(4)
Telewizja
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Wychowanie fizyczne
(4)
Wychowanie moralne
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Alkoholizm
(3)
Biblioterapia
(3)
Depresja psychiczna
(3)
Domy dziecka
(3)
Dziecko głuche
(3)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(3)
Dziecko niewidome
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie ustawiczne
(3)
Ludzie starzy
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Metody wychowawcze
(3)
Muzykoterapia
(3)
Młodzi dorośli
(3)
Narkotyki
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Niemowlę
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Praca socjalna
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Socjologia rodziny
(3)
Twórczość dzieci i młodzieży
(3)
Uczniowie klas początkowych
(3)
Umuzykalnianie
(3)
Wychowanie do wartości
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Antypedagogika
(2)
Autyzm
(2)
Badania naukowe
(2)
Cele wychowania
(2)
Cierpienie
(2)
Dyscyplina szkolna
(2)
Dyslekcja i dysgrafia
(2)
Dzieciństwo
(2)
Dziecko chore
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
1989-
(3)
1801-1900
(2)
1901-
(2)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(12)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Austria
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Grecja
(1)
Hiszpania
(1)
Irlandia
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Portugalia
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(11)
Opracowanie
(9)
Czasopismo naukowe
(8)
Czasopismo pedagogiczne
(7)
Podręcznik
(7)
Poradnik
(7)
Karty pracy ucznia
(4)
Materiały pomocnicze
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Czasopismo polskie
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(38)
Socjologia i społeczeństwo
(15)
Psychologia
(14)
Medycyna i zdrowie
(4)
Biologia
(3)
Nauka i badania
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Historia
(1)
Matematyka
(1)
170 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 552)
1. Znaczenie zmysłu wzroku w psychomotorycznym rozwoju dziecka; 2. Deficyt wzrokowy- problemy klasyfikacji i diagnozy; 3. Ograniczenia w realizacji potrzeb dziecka niewidzącego; 4. Rozwój emocjonalno-uczuciowy i społeczny dziecka niewidzącego; 5. Kompetencje społeczne i relacje interpersonalne; 6. Percepcja świata przez dziecko niewidzące; 7. Rozwój intelektualny i rozwój mowy dziecka niewidzącego; 8. Wczesna interwencja interdyscyplinarna; 9. Rehabilitacja przez wychowanie
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: R. 1 Wiek a zachowanie dziecka: lepsze i gorsze etapy; Sugestie. R. 2 Wiek dziecka a etapy rozwoju: Cykle zachowań; O czy trzeba pamiętać w związku z etapami rozwoju; Cztery tygodnie; Szesnaście tygodni; Dwadzieścia osiem tygodni; Czterdzieści tygodni; Dwanaście miesięcy; Piętnaście miesięcy; Osiemnaście miesięcy; Dwa lata; Dwa i pół roku; Trzy lata; Trzy i pół roku; Cztery lata; Cztery i pół roku; Pięć lat; Pięć i pół roku – sześć lat; Siedem lat; Osiem lat; Dziewięć lat; Dziesięć lat; R. 3 Osobowość: Osobowość jako funkcja budowy ciała; Funkcjonalne podejście do osobowości; Cóż więc można zrobić? R. 4 Jedzenie: Sekwencje rozwojowe; Apetyt i podobania; Różnice indywidualne; Szczególne problemy. R. 5 Sny i spanie: Kładzenie dziecka do łóżka; Problemy ze spaniem; Drzemki; Budzenie się; Różnice indywidualne. R. 6 Wydalanie: Kontrolowanie pęcherza; Indywidualne różnice w załatwianiu potrzeb fizjologicznych; Kontrolowanie wyróżnień; „Od kiedy mogę oczekiwać, że moje dziecko będzie suche całą noc?”; „Czy mam wysadzać dziecko w nocy?”; Problemy z załatwianiem się. R. 7 Rozładowywanie napięć emocjonalnych: Okresy wzmożonego napięcia; Napady wściekłości; Ssanie kciuka; Gryzienie; Obgryzanie paznokci; Kołysanie się; Ssanie języka; Walenie głową; Toczenie głowy; Wyrywanie włosów; Płaczliwość; Apetyt na przedmioty; Tiki; Jąkanie się; Masturbacja; Choroby; Choroba morska; R. 8 Lęki: Każdy wiek ma swoje lęki; Ucieczka przed źródłem lęku jest naturalną reakcją; Paniczny lęk, po którym następ0uje fascynacja; Lęk przed ciemnością; Lęk przed psami; Lek przed wodą; Lęk przed dentystą; Lęk przed szpitalem. R. 9 Inteligencja: Inteligencja a poziom dojrzałości; Stopień dojrzałości; „Ale jaki jest iloraz inteligencji mojego dziecka?”; Dzieci specjalnej troski; Co robić, jeżeli u dziecka stwierdzono WDM, nadpobudliwość, dysleksję, niezdolność do nauki?. R. 10 Zachowania i zainteresowania seksualne: Jak rozmawiać z dziećmi o seksie?; Jak informować o seksie?; Kiedy mówić, skąd się biorą dzieci?; Zabawy seksualne; Różnice indywidualne; Zainteresowanie płcią przeciwną. R. 11 Stosunki między rodzicami a dziećmi; Matka – dziecko; Ojciec – dziecko. R. 12 Rodzeństwo: Co można zrobić, by poprawić sytuację?; Nowe dziecko. R. 13 Sukces w szkole: Każde dziecko w odpowiedniej klasie; Powtarzanie klasy; Inne przyczyny niepowodzeń szkolnych; Wzrok; Zdrowie a osiągnięcia szkolne; Polityka edukacyjna; Wnioski. R. 15 Co mówić o śmierci, Bogu, adopcji i rozwodzie: Śmierć; Religia; Adopcja; Rozwód. R. 16 Problem dyscypliny: Poziomy dyscypliny; Techniki dostosowane do stopnia rozwoju; Pragmatyka życia rodzinnego; Dziecko niszczycielskie; Wskazówki ogólne; Bić czy nie bić?; Dostosowanie dyscypliny do temperamentu. R. 17 Zaburzenia kondycji psychicznej: Stres i przyczyny złego zachowania; Skąd wiemy, że dziecko jest chore? R. 19 Testy: Testy psychologiczne, rozwojowe, sprawdzające wzrok, słuch i mowę; Badania fizyczne; Elektroencefalogram (EEG); Badanie innych rytmów organizmu; Promienie Roentgena; Cukier we krwi; Testy alergiczne; Wykrywanie trucizn; Testy na wykrycie minerałów; Witaminy; Światło i powietrze. R. 20 Jak stosować listę diagnostyczną i gdzie szukać pomocy?: Stosowanie listy diagnostycznej; Zapobieganie; W poszukiwaniu pomocy z zewnątrz. R. 21 Leczenie: Psychoterapia; Terapia farmakologiczna; Terapia żywieniowa; Leczenie alergii. R. 22 Interpretowanie diagnozy: Siec wzajemnych powiązań; Podstawowe kategorie; Chęci i pragnienia; Zapobieganie; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dziecko i dzieciństwo w perspektywie teoretycznej; 2. Prawa dziecka- teoria i władza; 3. Rodzina a prawa dziecka; 4. Rodzice i dzieci- układ podporządkowania czy partnerstwa
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Część Pierwsza: 1. Stulecie dziecka: Psychoanaliza i dziecko; Tajemnica dziecka. 2. Oskarżony. 3. Biologiczne intermezzo. 4. Noworodek: Ponadnaturalne otoczenie. 5. Naturalne instynkty. 6. Duchowy zarodek: Inkarnacja. 7. Delikatne konstrukcje psychiczne: Okres wrażliwości; Analiza okresów wrażliwości; Uwagi i przykłady. 8. Porządek: Wewnętrzny porządek. 9. Inteligencja. 10. Walki na drodze dorastania: Sen. 11. Chodzenie. 12. Ręka: Podstawowe działania. 13. Rytm. 14. Zastępowanie osobowości: Miłość do otoczenia. 15. Ruch. 16. Niezrozumienie. 17. Inteligencja miłości. Część Druga: 18. Edukacja dziecka: Początki naszej metody. 19. Powtarzanie ćwiczeń. 20. Wolny wybór. 21 Zabawki. 22 Nagrody i kary. 23. Cisza. 24. Godność. 25. Dyscyplina. 26. Początki nauczania: Pisanie - Czytanie. 27. Odniesienie do kondycji fizycznej. 28. Konsekwencje. 29. Uprzywilejowane dzieci. 30. Duchowe przygotowanie nauczyciela. 31. Odchylenia. 32. Ucieczki. 33. Bariery. 34. Uzdrowienie. 35. Przywiązanie. 36. Posiadanie. 37. Władza. 38. Kompleks niższości. 39. Strach. 40. Kłamstwa. 41. Refleksja nad fizyczną sferą życia. Część Trzecia: 42. Walka dorosłego z dzieckiem. 43. Instynkt pracy. 44. Charakterystyka dwóch rodzajów pracy: Praca dorosłego; Praca dziecka; Porównanie dwóch typów pracy. 45. Instynkty przewodnie. 46. Dziecko nauczyciel. 47. Misja rodziców. 48. Prawa dziecka: Ecce homo!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1.Wprowadzenie do psychologii behawioralnej: Co to jest terapia behawioralna?; Kiedy można samodzielnie korzystać z metod behawioralnych, a kiedy jest potrzebna pomoc specjalistów. Rozpoznawanie zachowań niepożądanych; Zachowanie: jak je sprawnie definiować i mierzyć?; Analiza zachowania, czyli o tym, co dokładnie wpływa na zachowanie – trochę teorii; Stosowana analiza zachowania, czyli o tym, co dokładnie wpływa na zachowanie – trochę praktyki. 2.Skrzynka z narzędziami, czyli techniki behawioralne: Strefa najbliższego rozwoju, czyli praca na poprzeczce; Okulary na ADHAD, czyli możliwości wsparcia w przypadku objawów nadruchliwości, impulsywności, zaburzeń uwagi; Skuteczne wydawanie poleceń; Przypominanie zasady, wyliczanie; Czas zabawy z dzieckiem, czyli wspólne spędzanie czasu; Pozytywne podsumowanie i pochwały; Zmiana A, czyli jak zmienić otoczenie, by nie dopuścić do powstania trudnego zachowania; Zasada Premacka, czyli zasada babci; Zestaw gwarantowany przez prawo, pakiet przywilejów, nagrody; Systemy żetonowe; Zasady; Konsekwencje; Dziecięce wybuchy złości; Zasoby, czyli zmiany w funkcjonowaniu szkoły, rodziny i domu dziecka; System szkolnych zajęć dodatkowych – ścieżki; Planowanie. 3.Przykłady interwencji opartych na terapii behawioralnej: Typowe problemy do pracy behawioralnej; Problemy szkolne; Problemy w środowisku domowym. 4.Techniki behawioralne – materiały do pracy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Akademia Pedagogiczna im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; Nr 546)
1. Znaki "naszego czasu" jako podstawa zmiany w ujęciu sytuacji edukacyjnej; 2. Edukacja jako fakt w życiu człowieka. Podstawowe zakresy zmiany; 3. Istota i rodzaje sytuacji w edukacji- studium teoretyczne; 4. Rodzaje sytuacji edukacyjnej- studium praktyczno-teoretyczne; 5. Paradygmaty edukacji dzieci a sytuacja edukacyjna
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1. Teoretyczne podstawy badań: Charakterystyka środowiska rodzinnego i szkolnego jako środowiska wychowawczego dziecka; Grupa czynników ważnych w aspekcie etiologii ADHD i wskaźników symptomatologii oraz rozpoznanie i formy leczenia; Działalność stowarzyszeń na rzecz dzieci z ADHD, prawa im przysługujące oraz praktyczne wskazania w pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo; 2. Założenia metodologiczne badań własnych; 3. Analiza zebranego materiału badawczego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
R. 1 Miejsce w rodzinie; R. 2 Moje zasoby jako rodzica; R. 3 Zasoby dziecka; R. 4 Granice; R. 5 Wierzchołek góry lodowej, czyli mowa ciała; R.6 Emocje; R. 7 Czy umiem być zrelaksowanym rodzicem, czyli nauka relaksacji; R. 8 Przez co tracę grunt pod nogami, czyli jak oswoić lęk; R. 9 Gdzie prowadzę swoje dziecko, czyli zagrożenia współczesnego świata; R. 10 Gdzie prowadzą swoje dziecko, czyli zagrożenia współczesnego świata; R. 11 Rusztowanie, czyli budujemy fundament pod wszechstronny rozwój dziecka; R. 12 Komunikacja w rodzinie; R. 13 Wychowujemy niezależnego człowieka, czyli blokowanie lub wzrost; R. 14 Poczucie sprawstwa – czym jest i do czego prowadzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Co sprawia, że klasa jest trudna?, 2. Spotkania klasowe, 3. Opracowanie grupowego (klasowego) planu zachowania, 4. Wprowadzanie klasowego planu zachoania metodą wzmocnień grupowych, 5. Ustalenie zasad wspólpracy z klasa, 6. Postępowanie z trudnymi uczniami, 7. Zachowania powtarzające się i zmiana zachowania, 8. Nauczyciele na zastępstwie a trudna klasa, 9. Wzajemne wspieranie się nauczycieli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie, 2. Spostrzegać, uważać za prawdziwe, widzieć, nie widzieć, 3. Ślepota a uszkodzenie wzroku, 4. system tyflopedagoiki, 5. Historia tyflopedagogiki, 6. Tyflopedagogika w systemie nauk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie do lektury: O czym jest książka? Kilka uwag o konstrukcji tekstu w książce. Argumenty za udostępnieniem eseju nauczycielom. Wsteczne lusterko czyli przeszłość w dyskusji o edukacji dzieci. Teraźniejszość/współczesność w edukacji dzieci. Zarys problemu. Vade mecum, czyli pójdź za mną… Część I - Rozważ cywilizacyjno-pedagogiczny kontekst edukacji. 1. Czym jest cywilizacja jako obszar lokowania celów edukacji. 2. Wybrane cechy/znaki naszego czasu jako podstawa edukacji człowieka. 2.1. Globalizacja. 2.2. Dataizacja/algorytmizacja. 2.3. Wieloznaczność. 2.4. Konsumeryzm. 3. kompetencje współczesnego człowieka trzeciej fali cywilizacyjnej jako podstawa doboru treści edukacyjnych. 3.1. Kreatywność jako podstawa twórczości/innowacyjności/badania. 3.2. Wyobraźnia i jej uwalnianie. 3.3. Działanie zespołowe/wspólne/grupowe. 3.4. Umiejętność porozumiewania się. 3.4.1. Kompetencja językowa. 3.4.2. Kompetencja komunikacyjna. 3.5. Umiejętności informatyczne i informacyjne. 4. Codzienność w uwalnianiu i rozwijaniu kompetencji cywilizacyjnych. 4.1. Zgiełk, szum informacyjny wokół wychowania/edukacji (gadanina). 4.2. Ciekawość. 4.3. Dwuznaczność. Podsumowanie. Część II – Spójrz – to jest dziecko i jego czas życia – dzieciństwo. Co o nim wiesz? 1. Wiedza i niewiedza o dziecku i dzieciństwie. 2. Wiedza potoczna o dziecku i dzieciństwie. Pedagogie. 3. Naukowe spojrzenie na dzieciństwo i dziecko. 3.1. Naukowa wiedza i niewiedza o dzieciństwie. 3.2. Naukowa wiedza i niewiedza o dziecku. 3.2.1. Wiedza o biologicznym rozwoju dziecka. 3.2.2. Wiedza o psychicznych procesach zachodzących w dziecku. 3.2.3. Obraz społecznych możliwości dziecka. 3.2.4. Syntetyczny naukowy obraz rozwoju dziecka. 4. Co powinnaś wiedzieć? Kilak przestróg. Podsumowanie. Część III – Poprowadź dziecko ku doświadczaniu w świecie. 1. Obszary zmiany koniecznej. 1.1. Zmiana idei, celów i funkcji edukacji. 1.2. Czy i co można/powinno się zmienić w stanowieniu celów? 2. Kierunki zmiany w edukacji. 2.1. Przejście od części do całości. 2.2. Przejście od obiektywizmu do epistemologii. 2.3. Przejście od struktur ku procesowi. 2.4. Przejście od budowy do sieci powiązań. 2.5. Przejście od prawdy do przybliżonego jej opisu. 3. Obszary i kierunki zmiany w edukacji dzieci. 4. Teoretyczny kontekst edukacji. Wybrane zakresy. 5. Krytyka jako wymiar etyczności i profesjonalizmu nauczycieli. 6. Wymiary odpowiedzialności nauczycielskiej. 7. Uczenie (się) przez dziecko odpowiedzialnych zachorowań. 8. Ustawowe zadania nauczyciela dziecka. Krytyczny ich odczyt. 9. Zasady edukacji dzieci w nowych kontekstach współczesności. Podsumowanie Część IV – przystań i zobacz, jak bawi się dziecko. 1. Zabawa jako płaszczyzna doświadczania siebie jako jednostki przez dziecko. 2. Właściwości zabawy. 3. Pierwiastki zabawy. 4. Cechy zabawy. 5. Między zabawą a grą w edukacji. 6. Lokalizacja zabawy w edukacji. Bez podsumowania – otwarcie myślenia nauczyciela na wartości zabawy, czyli ciąg dalszy zależy od Ciebie. Część V – Poszukaj dróg wspierania dziecka w doświadczaniu siebie i świata. 1. Rozpoznawanie-poznawanie jako warunek efektywnej edukacji. 1.1. Doświadczanie-doświadczenia. 1.2. Rozpoznawanie siebie przez nauczyciela. 1.3. Rozpoznanie-poznanie możliwości działaniowych dzieci. 2. Parametry rzeczywistości edukacyjnej. 2.1. Przestrzeń. 2.2. Czas. 2.3. Liczebność/liczba/liczność. 2.4. Przyczynowość. 3. Holizm w rzeczywistości edukacyjnej. Podsumowanie. Część VI – Wymiary Twojego nauczycielstwa. 1. Dziesięć proponowanych lekcji do odrobienia. 2. Autotest kompetencji pedagogicznej. 3. Obrazy z życia wzięte jako podstawa do przemyślenia stosunku do dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Nowe teorie i modele w pedagogice specjalnej. Podstawy filozoficzne i metodologiczne oraz rozwiązania prawne: Programy resocjalizacji w ramach prewencji kryminalnej osób młodocianych w republice Czeskiej (możliwości i granice aktualnej praktyki więzienniczej). Poradnictwo pedagogiczno-psychologiczne w szkolnictwie Republiki Czeskiej. Wczesna interwencja u niemowląt i małych dzieci niepełnosprawnych oraz ich rodzin. Skuteczność działania i kierunki rozwoju. Metodologiczne dylematy badań problematyki niedostosowania społecznego i resocjalizacji. Ustawodawstwo i spory dotyczące osób niepełnosprawnych w Stanach Zjednoczonych. Przyczyny bytu pedagogiki specjalnej. II. Proces diagnostyczny: możliwości i ograniczenia: Analiza treści i poziomu graficznego rysunków wykonywanych spontanicznie i według instrukcji przez dzieci autystyczne. Rola teamu w diagnozowaniu i terapii dziecka z wadą słuchu. Znaczenie Testu Świadomości Fonologicznej w diagnozie dysleksji. Problemy diagnozowania zachowań samouszkadzających osób z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. Wczesna diagnoza i interwencja wobec dzieci z zaburzeniami zachowania. Współczesne metody relaksacyjno-medytacyjne jako forma przemocy nad dzieckiem. problemy w diagnozowaniu psychologicznym małych dzieci z objawami dysfunkcji mózgowych. Neuroobrazowanie i ograniczenia wynikające z zastosowania skali Dojrzałości Umysłowej Columbia do badania dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną. III. Wczesna i późna interwencja - propozycje terapeutyczne, wspomaganie rozwoju i wychowanie: Wspomaganie rozwoju dzieci z lekką niepełnosprawnością umysłową poprzez kształtowanie poczucia sukcesu. Diagnoza i terapia dziecka niepełnosprawnego wzrokowo poprzez zastosowanie sztuki muzycznej. Poziom agresji u chłopców trenujących kick-boxing. Wspomaganie rozwoju psychofizycznego dzieci niepełnosprawnych przez muzykę. Zastosowanie ustno-twarzowej terapii regulującej według metody Castillo-Moralesa u dzieci z zespołem Downa. Rola muzykoterapii w usprawnieniu dzieci z niepełnosprawnościami wielozakresowymi. Improwizacje muzyczno-ruchowe w terapii i wspomaganiu rozwoju dzieci z cechami lękliwości społecznej. Teoretyczne podstawy ustno-twarzowej terapii regulacyjnej wg koncepcji Castillo-Moralesa i jej praktyczne zastosowanie w pracy z dziećmi z nieprawidłowym napięciem mięśniowym. Autyzm - najnowsze postępy w leczeniu farmakologicznym. Zastosowanie technik projekcyjnych w pracy z dzieckiem zahamowanym w kontaktach społecznych. IV. Rozwój dziecka. Problematyka oceny postępów i poziomu funkcjonowania: Wpływ procesu terapeutycznego na poziom i profil rozwoju psychoruchowego dzieci z autyzmem. Ocena poziomu rozwoju morfofunkcjonalnego dzieci i młodzieży niedosłyszącej i głuchej. Rozwój społeczny dzieci rozpoczynających naukę szkolną w kontekście typów zachowań. Co Nauczyciel powinien wiedzieć o wrodzonej łagodnej hipotonii; (BCH - Bening Congenital Hypotomia), Teoria integracji sensorycznej a proces diagnozy i terapii logopedycznej dzieci z zaburzeniami rozwoju. Rozwój fizyczny a przystosowanie szkolne uczniów z przejawami zaburzeń emocjonalnych. Koncepcja oceny postępów w rozwoju psychometrycznym dzieci z uszkodzeniem układu nerwowo-mięśniowego. Zespół Williamsa, zespół Huntera i choroba Hirschsprunga: trzy rzadko występujące zaburzenia, będące w sferze zainteresowań pedagogów specjalnych. Problemy diagnozy i rewalidacji dziecka z równoczesnym ubytkiem słuchu i wzroku we wczesnym okresie rozwoju. V. Rodzina, system opieki i poradnictwo: zachowania prozdrowotne inwalidów aspekcie HIV/AIDS. Rodzice dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym, kształcących się w różnego typu placówkach oświatowych. Funkcjonalność instytucji resocjalizacyjnej. Centrum Doradztwa Rodzinom Dzieci Słabo Widzących. Przestępczość nieletnich upośledzonych umysłowo. Autorski program innowacyjny dotyczący zmian organizacji pracy w szkole dla dzieci autystycznych. VI. O nowe miejsce dla osoby niepełnosprawnej: Droga do dorosłości młodzieży z głębszą niepełnosprawnością intelektualną - problemy i możliwości ich rozwiązywania. Opiekun - Wychowawca - Asystent. Dlaczego późna interwencja? Terapia czy wychowanie. Człowiek niepełnosprawny ruchowo i umysłowo wobec problemów życia codziennego - doniesienie z badań. Rola i zadania szkoły w realizacji idei integracji osób z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Dziecko w procesie wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju: Idea wczesnej interwencji i wspomagania rozwoju małego dziecka; Postępowanie interwencyjne i wczesna terapia na oddziałach noworodkowych i niemowlęcych; Możliwości interwencji dietetycznej w terapii wielu schorzeń; Wybrane aspekty diagnozy psychologicznej dziecka z zaburzeniami rozwojowymi; Małe dziecko w procesie terapeutycznym; Problematyka relacji terapeutycznej we wczesnej interwencji u niemowląt i małych dzieci; Wczesne wspomaganie rozwoju- najczęściej popełniane błędy; 2. Wspomaganie rozwoju dziecka w jego najbliższym środowisku: Stymulowanie rozwoju niemowląt; Wczesne komunikowanie się dziecka. Narodziny miłości; Rodzicielskie wsparcie szansą dla rozwoju małego dziecka; Wspomaganie rozwoju małego dziecka w wieku przedszkolnym- propozycje rozwiązań metodycznych; Zabawa tematyczna istotnym czynnikiem wspomagającym rozwój małego dziecka; Rozpoznawanie kolorów przez dzieci w wieku przedszkolnym. Przyczyny nadmiernych trudności; Znaczenie wczesnej interwencji szkolnej wobec ucznia z niepełnosprawnością intelektualna dla jego dalszej drogi edukacyjnej; 3. Wczesna stymulacja rozwoju małego dziecka: Metoda NDT- Bobach w usprawnianiu dzieci z zaburzeniami rozwoju ruchowego; Diagnostyka i terapia metodą Volty we wczesnej interwencji. Zaburzenia ośrodkowej koordynacji ruchowej; Podstawowe zasady obserwacji i terapii zaburzeń integracji sensorycznej u małego dziecka; Wczesna interwencja logopedyczna w przypadku dzieci z rozszczepem podniebienia; 4. Wczesna interwencja wobec dziecka zaburzonego w rozwoju: Wczesna rehabilitacja dzieci z wadą słuchu; Badanie kompetencji językowych u małych dzieci z wadą słuchu; Postępowanie terapeutyczno- wychowawcze wobec dziecka niepełnosprawnego wzrokowo; Wspomaganie rozwoju małego dziecka z uszkodzonym wzrokiem poprzez działania muzykoterapeutyczne; Wspomaganie rozwoju dziecka z zespołem Downa w wieku przedszkolnym; Wczesna rehabilitacja mowy i jej znaczenie u dzieci z zespołem Downa; Wczesna interwencja terapeutyczna u dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym ze pomocą systemu nauczania Retta w opinii rodziców; Wczesne wykrywanie zaburzeń autystycznych w świetle koncepcji teorii umysłu; "Mali profesorowie" czy inteligentni autyści? Wczesna diagnoza dziecka z zespołem Aspergera; 5. Pomoc dzieciom z problemami emocjonalnymi i trudnościami w zachowaniu: Wczesna interwencja wobec problemów emocjonalnych dziecka związanych z adaptacją do przedszkola; Diagnoza i wczesna interwencja traumy dziecięcej; Zaburzenia w zachowaniu dzieci. Możliwości wczesnej interwencji terapeutycznej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne podstawy zaburzeń procesu adaptacji do środowiska przedszkolnego: Uwarunkowania procesu adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego; Trudności dziecka w adaptacji do środowiska przedszkolnego; Zachowania dzieci wykazujących trudności w adaptacji do środowiska przedszkolnego; przygotowania dzieci trzyletnich do podjęcia edukacji przedszkolnej; Program wstępnej adaptacji dziecka do środowiska przedszkolnego: Programy wstępnej adaptacji; Scenariusze zajęć adaptacyjnych; Scenariusze zebrań z rodzicami; Scenariusze uroczystości pasowania na przedszkolaka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ewolucja teorii i praktyki pedagogiki specjalnej, 2. Resocjalizacja młodzieży niedostosowanej społecznie, 3. Rehabilitacja dzieci niewidomych i słabowidzących, 4. Rehabilitacja dzieci niesłyszących i słabosłyszących, 5. Rehabilitacja dzieci upośledzonych umysłowo, 6. Terapia wychowawcza dzieci hospitalizowanych i niepełnosprawnych, 7. Korekcja fragmentarycznych deficytów rozwojowych utrudniających dzieciom uczenie się, 8. Pomoc logopedyczna w procesie rehabilitacji., 9. Kształcenie specjalne dzieci wybitnie zdolnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Ekosystem rozwoju i wychowania dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim: Pedagogiczne, społeczne i medyczne problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych a wielokontekstowe wymiary koncepcji rozumienia niepełnosprawności; Rozwój dziecka w okresie edukacji wczesnoszkolnej; Holistyczne wspomaganie dzieci z trudnościami w rozwoju; Wczesne wspomaganie zdrowotno-rozwojowe dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Systemowa diagnoza dla rozwoju; Rodzina jako system wspomagania rozwoju i społecznego wsparcia (jako dawca i biorca wsparcia). Sytuacje wspomagania rozwoju dziecka w rodzinie; Szkoła jako miejsce edukacji, zdrowia i "równych szans" kształcenia uczniów niepełnosprawnych; Możliwości i konteksty rozwoju oraz wychowania w perspektywie integracji i normalizacji życia osób niepełnosprawnych. 2. Problematyka pracy i metodologiczna charakterystyka badań własnych: Przedmiot, cel oraz charakter badań; Podstawowe założenia badawcze, problemy, hipotezy; Metoda badań i techniki badań; Teren badań i dobór próby badawczej; Organizacja i przebieg badań. 3. Warunki wspomagania rozwoju dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w rodzinie: Sytuacja materialna rodziny z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim i jej znaczenie dla wypełniania funkcji wspomagania jego rozwoju i wychowania; Pedagogiczne aspekty wypełniania funkcji wspomagania rozwoju przez badane rodziny. 4. Szkoła jako system wspomagania rozwoju, profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim: Szkoła w perspektywie rozwoju; Profilaktyczno-terapeutyczna gotowość szkoły na przyjęcie uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Diagnostyczno-rewalidacyjna gotowość szkoły na przyjęcie i usprawnianie uczniów z upośledzeniem w stopniu lekkim; Atmosfera pomocy; wsparcia w środowisku szkoły; Zmiany dokonywane w szkole dla zabezpieczenia specjalnych potrzeb uczniów; 5. Środowisko lokalne jako system wspomagania rozwoju dziecka oraz wsparcia jego rodziny: Formy pomocowego wsparcia dla rodziny podejmowane ze strony lokalnego środowiska; Wsparcie rodziny ze strony instytucjonalnych form pomocy; Możliwości zapewnienia dzieciom specjalistycznych zajęć terapeutyczno-wychowawczych wspomagających rozwój; Globalna ocena środowiska lokalnego jako systemu wspomagania rozwoju dziecka - profilaktyki, zdrowia i edukacji uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. 6. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów i więzi na poziomie mikrosystemu dziecka: Zakłócenia atmosfery emocjonalno-wychowawczej w rodzinie wynikające z reakcji rodziców na wiadomość o niepełnosprawności dziecka; Konflikty w rodzinie wynikające z niepełnosprawności; Konflikty między rodzeństwem; Wzajemne postawy członków rodziny i dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim; Bilans uczuciowy dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. 7. Intensywność oraz wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów rówieśniczych na poziomie mezosystemu dziecka: Samopoczucie w społeczności klasy szkolnej oraz relacje niepełnosprawnych dzieci z kolegami szkolnymi; Stosunki emocjonalne dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim z nauczycielami; Globalna ocena intensywności i wszechstronności oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie wzajemnych kontaktów na poziomie dziecka. 8. Różnorodność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju w zakresie uruchamiania strategii optymalizujących rozwój oraz pomoc dziecku i jego rodzinie na poziomie ekosystemu: Rodzaje pomocy udzielanej dziecku z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Oczekiwania oraz otrzymywania przez dziecko pomoc ze strony szkoły; Wsparcie społeczne rodziny dziecka z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Współpraca rodziców ze szkoła; Warunki wzajemnej współpracy organizowane prze szkołę. 9. Intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju dla eliminowania barier, społecznych stereotypów, w tym prezentowane postawy i wartości na poziomie makrosystemu dziecka: Hierarchia wartości dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Postawy nauczycieli wobec osób niepełnosprawnych; Hierarchia wartości nauczycieli; Postawy środowiska lokalnego wobec niepełnosprawnego dziecka i jego rodziny. 10. Warunki wspomagania badanych dzieci oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju tych dzieci a ich wszechstronny rozwój, w tym ich psychospołeczna integracja ze szkolnymi kolegami-rówieśnikami: Interpersonalne i intrapersonalne kompetencje rozwoju i wychowania dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Psychospołeczna integracja dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim; Warunki oraz intensywność i wszechstronność oddziaływań systemu wspomagania rozwoju a kompetencje rozwojowe dzieci i psychospołeczna integracja z pełnosprawnymi rówieśnikami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Specjalne trudności w uczeniu się i zaburzenia rozwojowe oraz sposoby ich przezwyciężania: Nasilenie zjawiska specyficznych i niespecyficznych trudności w uczniów wśród uczniów szkół masowych w świetle wyników ankiety. Formy pomocy uczniom z inteligencją niższą niż przeciętna w przezwyciężaniu trudności i niepowodzeń szkolnych. Charakterystyka procesów pamięciowych dzieci z obniżoną sprawnością intelektualną. Spostrzeganie siebie i innych a decentracja interpersonalna u dzieci z problemami zdrowotnymi z młodszych klas szkolnych. Trudności przystosowawcze uczniów dyslektycznych ujawniające się w samoocenie. Neurolingwistyczne programowanie jako metoda wspomagania dziecka z trudnościami rozwojowymi i wychowawczymi w edukacji szkolnej. Wspomaganie uczniów szkoły podstawowej przejawiających trudności w nauce i zachowaniu(na przykładzie Szkoły Podstawowej im. B. Malinowskiego w Woli. Woj. katowickie). Rola pedagoga szkolnego w zasadniczej szkole zawodowej we wspomaganiu ucznia z trudnościami rozwojowymi i wychowawczymi. Nowe spojrzenie na rewalidację indywidualną uczniów słabo widzących z trudnościami w nauce. Dlaczego warto wykorzystywać komputery w rewalidacji dzieci o zaburzonym rozwoju? Wspieranie rodzin dzieci zdolnych-przykładowe doświadczenia angielskie. II. Stymulacja rozwoju osób upośledzonych umysłowo: Metody nauczania całościowego stosowane w kształceniu dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim. Założone a rzeczywiste funkcje podręcznika dla ucznia lekko upośledzonego umysłowo. Organizacja pomocy upośledzonym dzieciom w wieku przedszkolnym w Rosji. Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych w procesie wspomagania rozwoju dzieci głębiej upośledzonych umysłowo. Wpływ nauczania dwupoziomowego na wspomaganie młodzieży z upośledzeniem umysłowym. Rola ćwiczeń logarytmicznych w terapii pedagogicznej dzieci głębiej upośledzonych umysłowo. III. Założenia i realizacja idei integracji dzieci niepełnosprawnych: Wiedza nauczycieli szkół publicznych o kształceniu dzieci niepełnosprawnych. Modyfikacja postaw przyszłych pedagogów wobec uczniów niepełnosprawnych i ich integracji z zespołami klasowymi. Wspomaganie rozwoju uczniów w zespołach integracyjnych w klasach początkowych. Integracja a uczenie "bycie człowiekiem". Podmiotowa rola rodziców w edukacji integracyjnej uczniów z wadą słuchu. Wychowanie słuchowe jako czynnik umożliwiający integrację społeczną osób niepełnosprawnych. Podyplomowe studium z zakresu wczesnej rehabilitacji dzieci słabo widzących i niewidomych. Kontakty rodziców z dzieckiem niewidomym w młodszym wieku szkolnym uczącym się w szkole specjalnej. Integracja uczniów niedostosowanych społecznie ze środowiskiem jako podstawa działalności profilaktyczno-rehabilitacyjnej szkoły. Dzieci z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego w młodszym wieku szkolnym-próba charakterystyki. Potrzeby terapeutyczno - edukacyjne dziewczynek z zespołem Retta a polska rzeczywistość.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Wybrane problemy funkcjonowania dzieci, młodzieży i osób dorosłych z niepełnosprawnością w świetle najnowszych teorii pedagogiki specjalnej: Skuteczne stawiane celów w edukacji specjalnej osób upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w oparciu o paradygmat lingwistyczny; Asymetria funkcjonalna dynamiczna młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną (próba analizy); Tożsamość dziecka niepełnosprawnego w warunkach integracji; Empowerment - szansa czy zagrożenie dla społecznej adaptacji dorosłych osób upośledzonych umysłowo; Młodzież wobec eksperymentowania z narkotykami. Kontekst pedagogiczny: między permisywnością a restryktywnością; Modele niepełnosprawności (medyczny, społeczny, kulturowy) a studia nad niepełnosprawnością (disability studies); II. Diagnostyka i symptomatyka zaburzeń rozwojowych: Umiejętności - zdolności adaptacyjne człowieka jako kryterium w procesie diagnostycznym niepełnosprawności intelektualnej; Dziecko autystyczne a wczesna diagnoza i organizowanie systemu wsparcia rozwoju; Neuropoznawczy mechanizm "czytania umysłu" u dzieci z autyzmem; Łagodny kraniec autystycznego spektrum - specyfika pracy z dobrze funkcjonującymi dziećmi z autyzmem i dziećmi z zespołem Aspergera; Psychospołeczne funkcjonowanie chłopców z zespołem kruchego chromosomu X; Ujęcie różnicujące autyzm i zatrucie rtęcią; Charakterystyka psychopedagogiczna dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym; Etiologia głuchoślepoty a specyfika funkcjonowania dziecka z równoczesnym uszkodzeniem słuchu i wzroku; III. Możliwości zastosowania i efektywność różnych form terapii służących wspomaganiu rozwoju dzieci i młodzieży: Wybrane metody oraz formy rehabilitacji i wspomagania rozwoju dzieci niepełnosprawnych; Refleksje nad możliwościami wykorzystania muzykoterapii w pedagogice specjalnej; Możliwości wykorzystania biblioterapii w pracy z osobami przewlekle chorymi; Wykorzystanie metody Knillów w terapii dzieci z głębokimi deficytami rozwoju - autyzm; Niewerbalne sposoby porozumiewania się dzieci ze sprzężoną niepełnosprawnością; Rewalidacyjne funkcje wychowania fizycznego dzieci niepełnosprawnych intelektualnie wobec wyzwań współczesności; Dziecko z mózgowym porażeniem dziecięcym - jego specyficzne potrzeby edukacyjne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Państwo i Społeczeństwo / Krakowska Szkoła Wyższa im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego ; red. nacz. Andrzej Kapiszewski ; R.5, Nr 3 (2005))
Wprowadzenie; "Bycie razem" w ponowoczesności. Cywilizacyjne konteksty życia indywidualnego i rodzinnego; Wpływ zmian ogólnospołecznych na funkcjonowanie rodziny - aspekt socjologiczny; Wpływ zmian ogólnospołecznych na funkcjonowanie rodziny - aspekt psychologiczny; Kultura popularna zagrożeniem dla tożsamości kulturowej współczesnej rodziny polskiej; Inwestycja w rodzinę inwestycją w kapitał ludzki; Dom jako środowisko życia rodziny; Rodzina współczesna wobec wyzwań cywilizacji naukowo-technicznej. Możliwości pomocy rodzinie w różnych sytuacjach życiowych; Dojrzałość szkolna dziecka w świadomości rodziców i nauczycieli; Czy wychowaniu w rodzinie ważna jest znajomość praw dziecka?; Współpraca rodziców ze szkołą w dziele wychowania dzieci; Wzmacnianie więzi pomiędzy rodzicami a dziećmi jako jeden z głównych celów psychoprofilaktyki prowadzonej przez szkołę; Familes with intellectuakky disabled children - psychosocial problems and support in the Republic of Bulgaria; Formy przemocy stosowanej przez młodzież szkolną wobec swoich rówieśników. Sposoby zapobiegania; Zapobieganie marginalizacji społecznej głównym zadaniem "Siemachy"; Styl widzenia świata młodzieży wychowywanej bez ojców; Relacja z ojcem a sposób rozumienia rodziny przez mężczyzn w wieku 19-20 lat; Trudności z opuszczeniem domu rodzinnego jako przyczyna reakcji depresyjnych u młodych ludzi; Współpraca z rodziną w warunkach Psychiatrycznego Oddziału Interwencyjnego na przykładzie doświadczeń Oddziału Psychosomastyki i Psychiatrii Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego im. L. Rydygiera w Krakowie; Problematyka rozwodu i rodzin rekonstruowanych - implikacje terapeutyczne; Wieloaspektowość prewencji zespołu zaburzonego łaknienia; Reakcje dzieci i ich rodziców na spotkanie dr. Clownów (terapia śmiechem); Wideotrening Komunikacji, podejście zorientowane na rozwiązanie i program "Starszy brat, starsza siostra" w pracy z rodziną z dzieckiem nadpobudliwym; Mediacja jako forma pomocy rodzinie w sytuacjach konfliktowych; Mediacja międzykulturowa w kontekście rodziny; Holistyczna opieka nad człowiekiem chorym u schyłku życia i jego rodziną w środowisku domowym (zadania i sposób ich realizacji); Edukacja rodziny w zakresie tantologii. Interpretacja wyników badań własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej