Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(258)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(252)
Publikacje fachowe
(39)
Publikacje naukowe
(21)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Czasopisma
(4)
Druki ulotne
(2)
E-booki
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(166)
tylko na miejscu
(160)
wypożyczone
(19)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(178)
Czytelnia
(168)
Autor
Brzezińska Anna
(4)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(4)
Eichelberger Wojciech
(4)
Knapp Julie
(4)
Rudkowska Grażyna
(4)
Trempała Janusz (1953- )
(4)
Wrona Leszek
(4)
Brzezińska Anna (1949- )
(3)
Herbert Martin
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Jegier Aneta
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(3)
Olechnowicz Hanna
(3)
Szmalec Jacek
(3)
Turnbull Carolline
(3)
Wojciechowski Aleksander
(3)
Ziółkowska Beata
(3)
Adryjanek Anna
(2)
Andruszko Robert
(2)
Appelt Karolina
(2)
Attwood Tony (1952- )
(2)
Birch Ann
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Cierpiałkowska Lidia (1950- )
(2)
Danilewska Joanna
(2)
Deptuła Maria
(2)
Gajda Jolanta
(2)
Gajdzińska Monika
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Grabka Robert Ireneusz. Lekotr
(2)
Grzesiak Magdalena
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Kaźmierczak Paweł
(2)
Ketterman Grace
(2)
Kozak Stanisław
(2)
Kołakowski Artur
(2)
Kuszak Kinga
(2)
Ledzińska Maria
(2)
Mikler-Chwastek Anna
(2)
Okupniak Liliana
(2)
Olejnik Marian
(2)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Piaget Jean
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Pilecka Władysława
(2)
Pisula Ewa
(2)
Polok Grzegorz
(2)
Przetacznik-Gierowska Maria (1920-1995)
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Schaffer H. Rudolph (1926-2008)
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(2)
Szopiński Józef
(2)
Tomczak Joanna
(2)
Wiejak Katarzyna
(2)
Wójtowicz-Szefler Małgorzata
(2)
Wąsiński Arkadiusz
(2)
Ziętara Renata
(2)
Łuczyński Jan
(2)
Acuff Dan S. (1942- )
(1)
Adamczyk Marta
(1)
Adamowska Lucyna
(1)
Anderson Liz McKendry (1961- )
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Augustyn Józef (1950- )
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Balcerkiewicz Katarzyna
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Baran Jolanta
(1)
Baraniewicz Danuta
(1)
Barkley Russell A
(1)
Bednarska Małgorzata
(1)
Beisert Maria
(1)
Beuret Lawrence J
(1)
Biała Monika
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Bielańska Ewa
(1)
Bielicki Eugeniusz (1926- )
(1)
Bilikiewicz Adam
(1)
Blythe Peter
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bochenek Dorota
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borowski Ryszard
(1)
Borsich Szymon
(1)
Braun-Gałkowska Maria
(1)
Bruner Jerome
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Burakowska Elżbieta
(1)
Butcher James N
(1)
Byczkowska Justyna
(1)
Bykowski Igor
(1)
Bystrzanowska Ewelina
(1)
Bystrzanowska Maria
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(99)
2000 - 2009
(121)
1990 - 1999
(13)
1970 - 1979
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(36)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(260)
Język
polski
(260)
Odbiorca
0-5 lat
(2)
Dzieci
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko
(104)
Wychowanie w rodzinie
(37)
Młodzież
(34)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(32)
Rodzina
(31)
Dzieci
(28)
Psychologia dziecka
(25)
Psychologia rozwojowa
(24)
Wychowanie
(20)
Osobowość
(18)
Dziecko autystyczne
(16)
Mowa
(16)
Psychoterapia
(16)
Dziecko trudne
(14)
Rodzice
(14)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(13)
Uczucia
(13)
Agresywność
(12)
Autyzm
(12)
Dziecko niepełnosprawne
(11)
Psychologia
(11)
Psychologia wychowawcza
(10)
Zachowanie
(10)
Zespół ADHD
(10)
Alkoholizm
(9)
Dziecko maltretowane
(9)
Nauczyciele
(8)
Przemoc w rodzinie
(8)
Rozwój społeczny
(8)
Uczenie się
(8)
Uczniowie
(8)
Wychowanie przedszkolne
(8)
Zaburzenia zachowania
(8)
Depresja psychiczna
(7)
Myślenie
(7)
Nauczanie
(7)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(6)
Niedostosowanie społeczne
(6)
Patologia społeczna
(6)
Rozwój psychofizyczny młodzieży
(6)
Stres
(6)
Szkolnictwo
(6)
Chorzy w rodzinie
(5)
Dorosłe dzieci alkoholików
(5)
Dysleksja i dysgrafia
(5)
Dziecko z ADHD
(5)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Metodologia
(5)
Niemowlę
(5)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Pedagogika
(5)
Rozwód
(5)
Terapia zajęciowa
(5)
Zespół Aspergera
(5)
Cierpienie
(4)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(4)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(4)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(4)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(4)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Gry i zabawy
(4)
Gry komputerowe
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Język dziecka
(4)
Narkomania
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Niepełnosprawni
(4)
Pedagogika resocjalizacyjna
(4)
Pedagogika specjalna
(4)
Przemoc
(4)
Psychiatria dzieci i młodzieży
(4)
Psychologia młodzieży
(4)
Psychopatologia
(4)
Rozwój psychospołeczny
(4)
Stosowana analiza zachowania
(4)
Stosunki interpersonalne
(4)
Twórczość dzieci i młodzieży
(4)
Wczesna interwencja
(4)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Adopcja
(3)
Anoreksja
(3)
Arteterapia
(3)
Bulimia
(3)
Choroby psychiczne
(3)
Dziecko chore
(3)
Genetyka
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Homoseksualizm
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Inteligencja (psychologia)
(3)
Internet
(3)
Kazirodztwo
(3)
Kobieta
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Temat: czas
2001-
(16)
1989-
(5)
2001-0
(2)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Austria
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręcznik
(31)
Opracowanie
(18)
Poradnik
(17)
Praca zbiorowa
(14)
Monografia
(8)
Czasopismo naukowe
(4)
Raport z badań
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(86)
Edukacja i pedagogika
(50)
Medycyna i zdrowie
(20)
Socjologia i społeczeństwo
(17)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Biologia
(3)
Historia
(2)
Nauka i badania
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
260 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Zgoda w rodzinie, czyli dobre dialogi / Hanna Hamer. - Warszawa : Difin, 2007. - 170 s. : rys., fot. ; 23 cm.
Mieć czy być; Dlaczego kłamiesz; Dlaczego nie mówisz o złych ocenach; Jestem już dorosły; Między nami rodzicami; Emocje; Drobiazgi; Mam okres, boli! Osobista kultura; Ofiarność; Byłeś pijany; Ta wredna obca płeć; Masz pomóc! Mieszkam tu; Jestem wściekły/a; Po co się dogadywać; Niewidzialny drogowskaz; Piosenka; Nie masz dla mnie czasu; Chude już nie jest trendy; Lubię słodycze; Głodówki; Jak ty wyglądasz, mamo; Tatuaż, piercing; Przeprowadzka; Powiernica; Taka jestem zmęczona, synku; Pracoholizm; Zazdroszczą mi sukcesu; Jak krytykować i przyjmować uwagi krytyczne? Dlaczego stale chcesz mnie zmieniać; Znowu mnie kontrolujesz; Najbardziej denerwuje mnie w tobie; Najbardziej jestem ci wdzięczna/y za; Najbardziej boję się; List w sprawie punktualności; Wybaczanie; Razem na zakupy; Kup co chcesz i odczep się; Czuję się zazdrosny i zapomniana/y; Chodźmy gdzieś razem; Po co rozmawiać, Telefon komórkowy; Internet; Gry komputerowe; Honor; Przeciwstawianie się przemocy; Atakują mnie; Dlaczego ludzie popełniają samobójstwo? Dlaczego psychoterapeuta lepszy niż rodzina i przyjaciele; Małżeństwo czy na kocią łapę; Młody tata; Zerwanie; Najgorsze przy rozwodzie; Wypalenie zawodowe; Współczesna odmiana Piotrusia Pana; Wychowanie bez pięciu uwag. Co to jest stres? Nieskuteczne sposoby obniżania napięcia; Techniki relaksacyjne; Dieta antystresowa i używki; Kontrola własnego czasu; Poczucie szczęścia w chorobie; Nadzieja dla depresji; Walka z migreną; Narkotyki - wiedzieć jak wyglądają i szkodzą, żeby nie brać.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Zagadnienia ogólne: O niejednoznaczności sukcesów edukacyjnych; Współczesne dzieci - sukcesy i porażki; Ochrona praw dziecka; Sukcesy i porażki dziecka w percepcji własnej i dorosłych opiekunów; Tajemnice sukcesu edukacyjnego. Rola przywództwa; Dzieciństwo nierównych szans; Radzenie sobie z niepowodzeniami szkolnymi przez uczniów - strategie obronne; Perspektywa Innego w nauczycielskiej relacji z dzieckiem; Rozwijanie kreatywności - zadanie współczesnej edukacji; Cz.II Badania: Długotrwałe slady szkolnego dzieciństwa; Typ myslenia a sukces szkolny dziecka; Kształcenie zintegrowane - szansa czy zagrożenie dla optymalnego rozwoju uczniów klas niższych?; Praca domowa - krok do samokształcenia w klasie III; Twórczośc językowa dziecka w okresie wczesnoszkolnym; Kompetencje matematyczne uczniów kończących pierwszych etap kształcenia - rzeczywistość a oczekiwania nauczycieli; Diagnoza umiejętności arytmetycznych dzieci 6-7-letnich; Niepowodzenia we współpracy nauczycieli z rodzicami - samospełniająca sie przepowiednia?; Szkoła w opinii uczniów; Typy inteligencji uczniów uzdolnionych twórczo; Dzieci nonkonformistyczne i działające dywergencyjnie - w zespole klasowym; Cz.III Wychowanie przedszkolne: Szanse edukacyjne dziecka w wieku przedszkolnym; Jakość edukacji przedszkolnej - wyzwanie czy nadawanie znaczenia; Przedszkole - wstęp do kariery edukacyjnej?; Wpływ pobytu w oddziale przedszkolnym na społeczno-emocjonalny rozwój dziecka; Rola mężczyzny w wychowaniu dziecka w wieku przedszkolnym; Interakcyjne uwarunkowania rozwijania kompetencji dialogowej dziecka w wieku przedszkolnym; Edukacja przedszkolna jako warunek nabycia przez dzieci 6-letnie umiejętności radzenia sobie z sytuacją trudną; Relacje rówieśnicze w przedszkolu - niepowodzenia i sukcesy; Diagnostyczna zabawa w przedszkolu jako narzędzie poznania wielorakich uzdolnień; Cz.IV Edukacja w społeczeństwie informacyjnym: Konstruktywistyczne ujęcie procesu kształcenia jako warunek powodzenia szkolnego w społeczeństwie informacyjnym; Znaczenie kształcenia informacyjnych kompetencji uczniów; Psychospołeczne aspekty sukcesów i porażek edukacyjnych współczesnego ucznia w społeczeństwie informacyjnym; Sytuacja życiowa dzieci wiejskich - wyzwanie dla edukacji medialnej; Dziecko w wirtualnym świecie gier komputerowych; Uczniowie wczesnej edukacji wobec przekzaów reklam telewizyjnych; Cz.V Dziecko niepełnosprawne: Dziecko niepełnosprawne w rodzinie - sukcesy i porażki; Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej - sukces czy porażka?; Dziecko niepełnosprawne intelektualnie; Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów niepełnosprawnych w środowisku wiejskim - rzeczywistość czy fikcja?; Obniżona sprawność intelektualna a początki kształcenia matematycznego; Cz.VI Refleksje, doświadczenia, propozycje: Integracja sensoryczna - radość dziecka w naturalnym odkrywaniu świata; Relacje ojciec - dziecko jako czynnik sukcesu wychowawczego; Relacje uczniów klas młodszych z innymi uczestnikami procesu edukacyjnego; Wpływ kodu językowego używanego w szkole na sukcesy i porażki ucznia; Nauczyciel edukacji elementarnej jako człowiek budujący; Rola nauczyciela w pokonywaniu uczniowskich trudności w uczeniu się matematyki; Mnemotechnika jako alternatywa w nauczaniu i uczeniu się na szczeblu kształcenia zintegrowanego; Wspomaganie rozwoju dzieci z trudnościami edukacyjnymi; Pedagogika Celestyna Freineta - poszukiwanie optymalnej koncepcji edukacyjnej; Dzieciństwo bez przyszłości?; Poczucie własnej wartości jako efekt edukacji przez sztukę; Czasopiśmiennictwo uczniowski jako wartościowy wzorzec kulturowy; Drama jako metoda wspomagająca szanse rozwojowe i sukces dziecka; Świat wartości dziecka kreowany w piosenkach religijnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Informowanie rodziców o zaburzeniach w rozwoju dziecka, 2. Stres rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju, 3. Relacje w rodzinach z dziećmi z zaburzeniami rozwoju, 4. Radzenie sobie przez rodziców ze stresem związanym z zaburzeniami rozowju dziecka, 5. Rodzeństwo dzieci z zaburzeniami rozwoju, 6. Pomoc dzieciom
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
I. Wprowadzenie do psychologii rozwojowej: Wprowadzenie do psychologii rozwojowej i stosowanych w niej strategii badawczych, II. Biologiczne podstawy rozwoju: Wpływ dziedziczenia na rozwój, Rozwój prenatalny i narodziny, Niemowlęctwo, Rozwój fizyczny: mózg, ciało, motoryka i rozwój płciowy, III. Rozwój poznawczy: Rozwój poznawczy – teoria Piageta i społeczno-kulturowy punkt widzenia Wygotskiego, Rozwój poznawczy - perspektywy przetwarzania informacji, Inteligencja: mierzenie sprawności umysłowej, Rozwój języka i umiejętności komunikacyjnych., IV. Rozwój społeczny i rozwój osobowości: Rozwój emocjonalny, temperament i przywiązanie, Rozwój pojęcia JA, Różnice płciowe i rozwój ról związanych z płcią, Agresja, altruizm i rozwój moralny, V. Kontekst rozwoju: Kontekst w rozwoju I: rodzina, Kontekst rozwoju II: rówieśnicy, szkoła i technologia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. I. Społeczne i osobowościowe uwarunkowania agresji wśród dzieci i młodzieży: 1. Społeczno-kulturowe wyznaczniki agresji młodzieży – próba systematyzacji; 2. Modele i postacie uwarunkowań agresji adolescentów; 3. Determinanty zachowań agresywnych młodzieży agresywnej; 4. Percepcja postaw rodzicielskich matek i ojców a zachowania agresywne dorastających córek i synów; 5. Zachowania agresywne adolescentów jako efekt stylu wychowania w rodzinie pochodzenia; 6. Agresja w obrazie rodziny jako korelat atrakcyjności społecznej dziecka (studia na zjawiskiem resilience); 7. Poziom syndromu agresji a funkcjonowanie w roli zawodowej u nauczyciela; 8. Masmedia a agresywność dzieci; 9. Sytuacje stresowe w wyzwalaniu zachowań agresywnych; 10. Reagowanie oporem w sytuacji nacisku społecznego a wiek i płeć młodzieży; 11. Cechy temperamentalne w regulacyjnej teorii temperamentu a agresywna strategia radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w trudnych sytuacjach społecznych; 12. Wymiar emocjonalny agresywnej strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego i jej uzależnienie od postaw wychowawczych w rodzinie. II. Przejawy i przeciwdziałanie agresji wśród dzieci i młodzieży: 13. Skojarzenia związane ze słowem „agresja” u studentów; 14. Płeć jako korelat poziomu zachowań agresywnych u młodzieży; 15. Kozioł ofiarny w klasie – w poszukiwaniu psychologicznego portretu; 16. Zachowania o podłożu autoagresywnym u młodzieży szkolnej; 17. Dynamika, profilaktyka i resocjalizacja agresji dzieci i młodzieży; 18. Podstawy technik radzenia sobie z gniewem dzieci; 19. Agresja stadionowa – przejawy oraz strategie profilaktyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Rozdział 1 Czy wcześniaki potrzebują wczesnego wspomagania rozwoju?; Rozdział 2 Anastazja, czyli „405 gramów szczęścia”. Studium przypadku od leżenia do chodzenia; Rozdział 3 Wspomaganie więzi fizycznej i uczuciowej między dzieckiem przedwcześnie urodzonym a opiekunem; Rozdział 4 Zaburzenia przetwarzania sensorycznego w percepcji rodziców i specjalistów – możliwości diagnozy i pomocy dzieciom przedwcześnie urodzonym; Rozdział 5 Diagnoza i planowanie pracy terapeutycznej z dzieckiem przedwcześnie urodzonym, z zaburzeniami i deficytami rozwoju, w wieku przedszkolnym; Rozdział 6 Zabawy werbalne i komunikacyjne z wykorzystaniem Logodogo – od wyrazu do zdania, od litery do czytania; Rozdział 7 Trening uwagi jako metoda wspomagania rozwoju poznawczego dzieci; Rozdział 8 Problem gotowości szkolnej dzieci przedwcześnie urodzonych; Notki o autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Medyczne i psychologiczne aspekty dzieciecych zespołów dermatologicznych, 2. Udział czynników rodzinnych w modyfikowaniu przebiegu przewlekłych schorzeń skóry u dzieci, 3. Metodologia badań własnych, 4. Funkcjonowanie systemu rodzinnego a występowanie choroby, 5. Funkcjonowanie systemu rodzinnego a przewidywalność przebiegu choroby, 6. Analiza współzmienności wybranych aspektów funkcjonowania systemu rodzinnego, 7. Wnioski i dyskusja. Cechy rodziny psychosomatycznej w świetle badań włąsnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Etiologia i fazy uzależnienia alkoholowego; 2. Założenia teoretyczne teorii systemów; 3. Rodziny alkoholowe w modelu Steinglassa; 4. Modele ról rodzinnych; 5. Współuzależnienie; 6. Dorosłe dzieci alkoholików; 7. Specyfika lecznictwa odwykowego; 8. Metodologia badań własnych; 9. Wyniki badań; 10. Podsumowanie- charakterystyka rodzin alkoholowych przed i po rozpoczęciu leczenia
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: CZĘŚĆ I. Informacje niezbędne do rozpoczęcia programu: Zasadność programu szkolenia rodziców; Ocena kliniczna zbuntowanych dzieci; Praktyczne uwarunkowania szkolenia; Program szkolenia rodziców – przegląd zagadnień. CZĘŚĆ II. Realizacja programu – wskazówki dla terapeuty: Krok 1. Dlaczego dzieci źle się zachowują; Krok 2. Zwracanie uwagi; Krok 3. Praca nad posłuszeństwem dziecka i umiejętnością samodzielnej zabawy; Krok 4. Kiedy pochwała nie wystarczy, czyli system żetonowy lub punktowy; Krok 5. Time-out i inne metody dyscyplinowania dziecka; Krok 6. Rozszerzanie procedury time-out na inne problemy z zachowaniem; Krok 7. Przewidywanie problemów – radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych; Krok 8. Poprawa zachowania w szkole dzięki monitorowaniu w domu – stosowanie karty obserwacji zachowania; Krok 9. Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości; Krok 10. Sesja przypominająca i dalsze sesje. CZĘŚĆ III. Materiały służące do oceny problemów dziecka: Ogólne wskazówki dotyczące wypełniania formularzy; Dane dot. dziecka i rodziny; Rozwój i zdrowie dziecka; Zachowanie dziecka w domu; Zachowanie dziecka w szkole; jak przygotować się do oceny problemów dziecka. CZĘŚĆ IV. Materiały dla rodziców: Materiały dla rodziców – krok 1: Profil dziecka i rodzica; Materiały dla rodziców – krok 1: Spis problemów rodziny; Materiały dla rodziców – krok 1: Schemat interakcji z dzieckiem z zaburzeniami opozycyjno-buntowniczym; Materiały dla rodziców – krok 2: Zwracanie uwagi na odpowiednie zachowanie dziecka podczas zabawy; Materiały dla rodziców – krok 3: Zwracanie uwagi na posłuszeństwo dziecka; Materiały dla rodziców – krok 3: Skuteczne wydawanie poleceń; Materiały dla rodziców – krok 3: Zwracanie uwagi na samodzielną zabawę dziecka; Materiały dla rodziców – krok 4: System żetonowy lub punktowy; Materiały dla rodziców – krok 5: Procedura time-out; Materiały dla rodziców – krok 7: Przewidywanie problemów – radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych; Materiały dla rodziców – krok 8: Stosowanie karty obserwacji zachowania w szkole; Materiały dla rodziców – krok 9: Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Krótkie wykłady z psychologii)
1. Historia i podstawy skali inteligencji Wechslera; 2. Charakterystyka podtekstów skali słownej; 3. Charakterystyka podtekstów skali bezsłownej; 4. Ogólne zasady badania skalą WISC-R; 5. Obliczanie i interpretacja wyników; 6. Kliniczne zastosowania skal Wechslera; 7. Ku przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Urazy psychiczne dzieci i młodzieży- informacje podstawowe: Trauma psychiczna- rzeczywistość nierozpoznana; Kiedy właściwie mówimy o doświadczeniu traumatycznym?; Następstwo głębokiego urazu psychicznego; Rozumieć objawy urazu traumatycznego i ich sens- czynniki sprzyjające wystąpieniu zaburzeń potraumatycznych; Długotrwały stres, obrazy horroru, "wyłączenie"- zespół stresu pourazowego i typowe objawy chorobowe u dzieci po przeżyciu katastrofy; Objawy krańcowego napięcia psychicznego; Nekające obrazy katastrofy; Zachowanie unikowe i zmienione stany świadomości; Inne objawy typowe dla dzieci; Reakcje emocjonalne o średnim natężeniu; Następstwa zdarzeń traumatycznych we wczesnym dzieciństwie; Zmienione funkcje mózgu i ciała w sytuacjach skrajnego stresu psychicznego; Funkcjonowanie pamięci po przezuciu ekstremalnego stresu; Różne rodzaje zranień- możliwe przyczyny zranień psychicznych; Klęski żywiołowe; Wypadki spowodowane zawodnym działaniem urządzeń technicznych; Gwałt doznany poza domem; Gwałt doznany w rodzinie; Wykorzystywanie seksualne; Utrata bliskiej osoby; Poczucie winy u dzieci po przeżyciach traumatycznych; Dzieci z Biesłanu- terror i jego niewidoczne konsekwencje; Trauma psychiczna z perspektywy historycznej- od Achillesa poprzez weteranów wojny w Wietnamie do dzieci z ciężkim urazem psychicznym; 2. Gdy uraz psychiczny czyni samotnym- dziecko po traumie w środowisku społecznym: Dziecko po traumie i jego rodzice; Dziecko po traumie i jego rodzeństwo; Dziecko po traumie i krąg kolegów/przyjaciół; Dzieci po traumie w przedszkolu i szkole; Masowa trauma dzieci a społeczeństwo; 3. Postępowanie w urazach psychicznych: katastrofa traumatyczna: poczucie bezpieczeństwa i pomoc w pierwszych chwilach; Złapać oddech po przeżyciu szoku- właściwa pomoc po zdarzeniu traumatycznym; Czego potrzebuje ciało bezpośrednio po doznanym szoku? Drogi wyjścia z milczenia- opisać świat zewnętrzny i wewnętrzny po traumie; Pożegnać odchodzących- szansa i drogi wyjścia po stracie bliskiej osoby; Jak postępować wobec dziecka/nastolatka z poczuciem winy; Czego potrzebują małe i starsze dzieci- o różnych potrzebach pomocy stosownej do wieku; Jak jeszcze dorośli mogą pomóc; Jak rodzice powinni dbać o siebie po zdarzeniu traumatycznym; Dawać bezpieczeństwo i miłość- właściwa postawa rodziców; Przedszkole i szkoła- przestrzeń bezpieczna; Co mogą uczynić zaprzyjaźnieni rodzice; Jak dzieci mogą pomóc sobie nawzajem?; Jak może pomóc rodzeństwo i czego samo potrzebuje?; Jak mogą pomóc przyjaciele i koledzy dziecka i jak dorośli mogą ich wspierać?; "Moje dziecko w podejrzanym towarzystwie"- kontakty dziecka po traumie z trudnymi rówieśnikami i jak na nie reagować; Towarzysz w długiej podróży- lecząca moc wyobraźni; Dwie strony medalu- dbać o psychikę, dbać o ciało; W zabawie i twórczym działaniu łatwiej zapomnieć o bólu; Kiedy dziecko potrzebuje pomocy specjalisty?; Inne możliwości leczenia; Perspektywy- trauma psychiczna a społeczeństwo; Rola mediów; Odpowiedzialność polityki zdrowotnej i społeczeństwa; Trauma a opieka duszpasterska;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: 1.O rozwoju literatury dziecięcej; 2.O tabu słów kilka; 3.O wydawnictwie Czarna Owca; 4.Założenia metodologiczne badań własnych; 5.Interpretacja materiału badawczego – o postrzeganiu literatury przez rodziców.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 82 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 82 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Teoria: Koncepcja resilience. Podstawowe założenia i nurty badań; Nieletni niedostosowani społecznie, lecz odporni psychicznie; 2. Badania: Zjawisko rezyliencji- wybrane problemy metodologiczne; Diagnoza pozytywna. Studium indywidualnego przypadku osoby odpornej; Środowisko sąsiedzkie w percepcji warszawskich gimnazjalistów w kontekście koncepcji resilience; 3. Praktyka: Wzmacnianie resilience u dzieci nieśmiałych; Wzmacnianie indywidualnych zasobów dzieci z trudnościami w nauce; Wspomaganie procesu budowania prężności u dzieci i młodzieży zagrożonej rozwojem zespołu zachowań problemowych poprzez wzmacnianie relacji z rodzicami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Skąd się biorą dzieci odnoszące sukcesy?; 2. Sukces a "idealny obraz"; 3. Mocne i słabe strony rodzicielstwa; 4. Podejmowanie decyzji; 5. Umiejętności organizacyjne; 6. Rodzinne finanse; 7. Inteligencja emocjonalna; 8. Samokontrola i samodyscyplina; 9. Moralność i wartości; 10. Tworzenie przydatnych narzędzi wychowawczych; 11. Modelowanie; 12. Narzędzia komunikacji; 13. Dyscyplina; 14. Chronienie zaradnego dziecka; 15. Rozwiązywanie problemów; 16. Rodzinne tradycje; 17. Zajęcia pozaszkolne; 18. Cechy zaradnych dzieci; 19. Wysoka samoocena i poczucie własnej wartości; 20. Chęć do nauki; 21. Zdolność do miłości; 22. Dobry charakter; 23. Odporność; 24. Najlepsze zostaw na koniec
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Więź rodziców a kreatywność dzieci / Józef Szopiński. - Warszawa : CeDeWu , 2016. - 213 s. : il. (gł. kolor.) ; 24 cm.
1. Rodzina jako źródło kreatywności lub barier; 2. Psychologiczne aspekty kreatywności; 3. Rodzina a kreatywność - badanie autora; 4. Konsekwencje rozmytych granic między ojcem a córką; 5. Konsekwencje rozmytych granic między matka a synem; 6. Rola transformującego nauczania we wprowadzaniu zmian w życiu rodzinnym i zawodowym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Przykład czy słowo; 2. Autorytety czy kontrola; 3. Jedne głos czy dwa głosy; 4. Własna korzyść czy poświęcenie; 5. Kochać czy wymagać; 6. Karać czy nagradzać; 7. Ciało czy umysł; 8. Dar czy dług; 9. Zasada walizki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
(Dziecko Sukcesu)
Dowiedz się, jak pomóc swojemu dziecku osiągnąć sukces i sprawić, aby było szczęśliwe! Jak sprawić, by twoje dziecko Szlo przez życie z podniesioną głową? By było człowiekiem aktywnym, przedsiębiorczym, uparcie dążącym do swojego celu? Możesz sprawić, że będzie wiedziało, czego chce, i uda mu się zrealizować wszystkie swoje plany.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. A (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zjawisko złości i agresji, 2. Podstawowe techniki dyscypliny, 3. Jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Uwarunkowania telewizyjnej reklamy kierowanej do dzieci. Uzasadnienie przedmiotu badań, 2. Miedzy nadawcą a dzieckiem- adresatem i odbiorcą, 3. Programowanie odbioru treści reklamy, 4. Dziecko jako odbiorca reklamy. Przedstawienie badań
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 659 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 659 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Tom 1. Zagadnienia ogólne / Maria Przetacznik-Gierowska, Maria Tyszkowa (266, [1] s. : wykr.); Tom 2. Charakterystyka okresów życia człowieka / red. nauk. Barbara Harwas-Napierała, Janusz Trempała (303, [1] s. : tab.); Tom 3. Rozwój funkcji psychicznych / red. nauk. Barbara Harwas-Napierała, Janusz Trempała (209, [1] s. : tab.).
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej