Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(139)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(128)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje naukowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Czasopisma
(7)
Druki ulotne
(4)
E-booki
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(113)
dostępne
(57)
nieokreślona
(2)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(59)
Czytelnia
(114)
Autor
Dobrowolska Hanna
(10)
Konieczna Anna
(9)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(8)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(7)
Dziabaszewski Wojciech
(6)
Wasilewska Krystyna
(6)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(5)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(5)
Klasińska Barbara
(5)
Krukowska Małgorzata
(5)
Grabowska Tatiana
(4)
Guz Sabina
(4)
Kaliszewska Małgorzata
(4)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(4)
Plieth-Kalinowska Izabela
(4)
Staszkiewicz Ewa
(4)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(4)
Chłopecka Kazimiera
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Dykcik Władysław
(3)
Hanisz Jadwiga
(3)
Jakubowicz-Bryx Anna
(3)
Karpińska Anna
(3)
Kowalewski Michał
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Lulek Barbara
(3)
Palak Zofia
(3)
Petkowicz Helena
(3)
Urbańska Magda
(3)
Waloszek Danuta (1947- )
(3)
Wojciechowska Katarzyna
(3)
Wojtczak Krystyna
(3)
Wrońska Marta
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Adamek Irena
(2)
Białoszewski Dariusz
(2)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(2)
Ciechanowska Dorota
(2)
Colonna-Kasjan Daniela
(2)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(2)
Czopek Jakub
(2)
Dobrakowski Paweł
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Dusza Bożena
(2)
Gawlik Ewa
(2)
Godawa Grzegorz
(2)
Grusiewicz Mirosław
(2)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(2)
Hallada Marek
(2)
Kabat Małgorzata
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Karaszewski Stanisław
(2)
Kochanowska Ewa
(2)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(2)
Kocór Maria
(2)
Korabiewska Izabela
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Laskowski Mirosław
(2)
Lewandowska Monika
(2)
Lorenc Joanna
(2)
Markiewicz-Patkowska Julita
(2)
Matusek Beata (1975- )
(2)
Mańka Aleksander (1966- )
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Musiał Emilia
(2)
Nycz Edward
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Remża Piotr
(2)
Tylka Monika
(2)
Wasylewicz Magdalena
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Widawski Krzysztof
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Zielińska Jolanta
(2)
Łabuz-Roszak Beata
(2)
Łukasik Stanisław
(2)
Alexová Milena
(1)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Baran Jolanta
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Batiuk Anna
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Bereziński Mirosław
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Biela Agnieszka
(1)
Bielicki Eugeniusz (1926- )
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Bobula Stanisław
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borowski Marek
(1)
Bujnowska Anna
(1)
Burczyk Irena
(1)
Burkacka-Mielcarz Julia
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(40)
2000 - 2009
(81)
1990 - 1999
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(140)
Język
polski
(140)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(8)
Szkoły specjalne
(5)
Nauczanie początkowe
(3)
Przedszkola
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Temat
Nauczanie początkowe
(54)
Dziecko
(33)
Nauczanie
(27)
Pedagogika specjalna
(21)
Wychowanie przedszkolne
(21)
Dziecko niepełnosprawne
(16)
Nauczanie zintegrowane
(13)
Szkolnictwo
(12)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(10)
Dziecko zdolne
(10)
Nauczyciele
(10)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(9)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(9)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(9)
Twórczość dzieci i młodzieży
(9)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(9)
Niepowodzenia szkolne
(8)
Dziecko głuche
(7)
Komputery
(7)
Kształcenie
(7)
Młodzież
(7)
Pedagogika
(7)
Studenci
(7)
Wychowanie
(7)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Dziecko autystyczne
(6)
Dziecko niewidome
(6)
Dziecko trudne
(6)
Kształcenie integracyjne
(6)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Uczenie się
(6)
Uczniowie
(6)
Dziecko niedowidzące
(5)
Dziecko upośledzone
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Dziecko chore
(4)
Dziecko niedosłyszące
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Ludzie starzy
(4)
Mowa
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Niepełnosprawni
(4)
Pedagogika przedszkolna
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Rodzice
(4)
Surdopedagogika
(4)
Uczniowie klas początkowych
(4)
Zespół ADHD
(4)
Dojrzałość szkolna
(3)
Dzieci
(3)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(3)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(3)
Edukacja medialna
(3)
Gry i zabawy
(3)
Internet
(3)
Język
(3)
Język polski
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Logopedia
(3)
Matematyka
(3)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(3)
Muzyka
(3)
Młodzież niepełnosprawna
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Oligofrenopedagogika
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Pisanie
(3)
Rodzina
(3)
Społeczeństwo informacyjne
(3)
Szkolnictwo specjalne
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Sztuka
(3)
Uczucia
(3)
Wsparcie edukacyjne
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wychowanie fizyczne
(3)
Wychowanie moralne
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Agresywność
(2)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Biblioterapia
(2)
Cele wychowania
(2)
Czytanie
(2)
Dyscyplina szkolna
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dzieciństwo
(2)
Dziecko głuchociemne
(2)
Dziecko niepełnosprawne ruchowo
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Historia wychowania
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Komunikacja werbalna
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Korekcja mowy
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Temat: dzieło
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
2001-0
(2)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Czechy
(1)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Grecja
(1)
Hiszpania
(1)
Irlandia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Litwa
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Portugalia
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(11)
Materiały pomocnicze
(8)
Czasopismo naukowe
(7)
Czasopismo pedagogiczne
(7)
Opracowanie
(5)
Ćwiczenia i zadania
(5)
Poradnik
(4)
Karty pracy ucznia
(3)
Podręcznik
(3)
Monografia
(2)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Raport z badań
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(41)
Psychologia
(8)
Medycyna i zdrowie
(5)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
140 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Podmiotowość człowieka a wyzwania współczesności; 2. Podmiotowość jako kategoria analityczna i kreatywna we współczesnej humanistyce; 3. Kontekst edukacyjny rozwoju podmiotowego dziecka; 4. Kategoria podmiotowości w praktyce edukacyjnej klas początkowych; 5. Podmiotowość dziecka w teorii indywidualnej nauczycieli klas początkowych; 6. Kształtowanie doświadczeń podmiotowych dzieci na zajęciach w badanych klasach; 7. Style działań edukacyjnych nauczycieli a szkolne doświadczenia uczniów
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: I. Stymulowanie zdolności a edukacja przedszkolna: Koncepcje zdolności w świetle literatury przedmiotu; Rozwój i zdolności dziecka w wieku przedszkolnym; Obrazki dynamiczne jako technika heurystyczna stymulująca wyobraźnię i kreatywność. II. Metodologia badań własnych: Metody ilościowe i jakościowe w badaniach pedagogicznych; Eksperyment pedagogiczny; Badania własne. III. Analiza materiału badawczego: Ilościowo-jakościowa analiza wyników eksperymentu; Ilościowo-jakościowa analiza warunków eksperymentu. IV. Dyskusja i wnioski pedagogiczne: Pozytywna weryfikacja hipotezy; Znaczenie wybranej koncepcji metodologicznej; Powiązanie praktyki z teorią; Odniesienia pedagogiczne; Dyskusja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografia / Politechnika Radomska ; Nr 80)
1. Integracyjny nurt polityki oświatowej, 2. Kształcenie integracyjne w świetle międzynarodowych raportów, 3. Włączający system edukacji na przykładzie Anglii, 4. Integracja edukacyjna na przykładzie Republiki Irlandii, 5. Nauczanie we wspólnym nurcie
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Postawy społeczne wobec niepełnosprawności, 2. Niepełnosprawność jako problem społeczny, 3. Założenia metodologiczne, 4. Dzieci i młodzież niepełnosprawna w rodzinie, 5. Dzieci i młodzież niepełnosprawna w systemie szkolnym, 6. Młodzież niepełnosprawna a społeczeństwo
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (3 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Szkoła z rozwój społeczny, 2. Szkoła a życie dziecka, 3. Marnotrawstwo w szkolnictwie, 4. Psychologia nauczania początkowego, 5. Zasady pedagogiczne Froebla, 6. Psychologia zajęć praktycznych, 7. Rozwój uwagi, 8. Zadanie nauki historii w nauczaniu początkowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Co sprawia, że klasa jest trudna?, 2. Spotkania klasowe, 3. Opracowanie grupowego (klasowego) planu zachowania, 4. Wprowadzanie klasowego planu zachoania metodą wzmocnień grupowych, 5. Ustalenie zasad wspólpracy z klasa, 6. Postępowanie z trudnymi uczniami, 7. Zachowania powtarzające się i zmiana zachowania, 8. Nauczyciele na zastępstwie a trudna klasa, 9. Wzajemne wspieranie się nauczycieli
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Istota twórczości i płaszczyzny jej rozpatrywania, 2. Język obszarem twórczości dziecięcej, 3. Metodologiczne podstawy badań włąsnych, 4. Wyzwalenie twórczości językowej uczniów w toku zajęć eksperymentalnych, 5. Rozwój zdolności myślenia dywergencyjnego uczniów pod wpływem programu oddziaływań edukacyjnych w świetle badań własnych, 6. Skuteczność programu oddziaływań edukacyjnych a płeć i wiek badanych uczniów
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Niepełnosprawność w dzieciństwie- zagrożenie biedą i wykluczeniem społecznym; 2. Modele wyjaśniania niepełnosprawności i sposoby konceptualizacji niepełnosprawnych; 3. Prawne aspekty edukacji osób niepełnosprawnych; 4. Uczeń niepełnosprawny- warunki życia i nauki w opinii rodziców dzieci niepełnosprawnych; 4. Integracja społeczna i kształcenie integracyjne uczniów niepełnosprawnych w opinii rodziców dzieci pełnosprawnych; 5. Formy wsparcia osób niepełnosprawnych studiujących w łódzkich uczelniach wyższych; 6. System wsparcia osób niepełnosprawnych i ich rodzin; 7. Funkcjonowanie organizacji pozarządowych na rzecz dzieci i młodzieży niepełnosprawnej w Łodzi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Integracyjne kształcenie osób niepełnosprawnych, 2. Kształcenie specjalne dzieci niewidomych i słabowidzących, 3. Funkcjonowanie dzieci niewidomych i słabowidzących w szkole ogólnodostępnej - przegląd badań, 4. Metodologia badań własnych, 5. Przystosowanie społeczne uczniów niewidomych i słabowidzących kształcących się w szkołach ogólnodostępnych i specjalnych, 6. Percepcja siebie i własnej sytuacji uczniów z inwalidztwem wzroku ze szkół ogólnodostępnych i specjalnych, 7. Pozycja socjometryczna w klasie szkolnej uczniów z dysfunkcją wzroku kształcących się w integracji, 8. Osiągnięcia szkolne badanych, 9. Pedagogiczne aspekty funkcjonowania uczniów niewidomych i słabowidzących w szkole ogólnodostępnej i specjalnej - w świetle wypowiedzi ankietowanych nauczycieli
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Modelowanie umiejętności komunikacyjnych dzieci z niepełnosprawnością. Perspektywa socjokulturowo-historyczna; 2. Komunikacja niewerbalna w relacjach interpersonalnych; 3. Komunikacja niewerbalna osób z niesprawnością wzroku i narządu ruchu; 4. Rola matki w rozwoju kompetencji językowej dziecka z wadą słuchu; 5. Udział rodziców w stymulowaniu rozwoju umiejętności komunikacyjnych małego dziecka z wadą słuchu; 6. Kompetencja komunikacyjna uzdolnionego ucznia z wadą słuchu; 7. Badanie kompetencji językowych u dzieci; 8. Kształtowanie umiejętności komunikacyjnych uczniów niesłyszących; 9. Umiejętności formułowania pytań przez uczniów z wadą słuchu; 10. Wykorzystanie metody Alicji Affolter w stymulacji osób z zaburzonymi procesami spostrzegania i komunikacji; 11. Rozwijanie kompetencji komunikacyjnej u dzieci z autyzmem; 12. Możliwości komunikacyjne uczniów z głębokim upośledzeniem umyslowym
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zasady i metody pracy z osobami głębiej upośledzonymi umysłowo; 2. Wczesna pomoc dziecku głębiej upośledzonemu umysłowo i jego rodzinie; 3. Rewalidacja dzieci głębiej upośledzonych umysłowo w wieku przedszkolnym; 4. Edukacja szkolna uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim; 5. Wybrane zagadnienia dotyczące funkcjonowania społecznego osób dorosłych głębiej upośledzonych umysłowo; 6. Terapia i edukacja dziecka autystycznego; 7. Metody pracy z dziećmi z mózgowym porażeniem dziecięcym i współistniejącym upośledzeniem umysłowym; 8. Komunikowanie się z osobami głębiej upośledzonymi umysłowo; 9. Edukacja osób głębiej upośledzonych umysłowo w ujęciu Thomasa Felixa; 10. Propozycja wykorzystania skali ocen i metody treningu uczenia się percepcyjno-motorycznego N.C. Kepharta w pracy z dzieckiem głębiej upośledzonym umysłowo
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dziesięć wielkich tematów tabu związanych ze szkołą: Masowe niszczenie talentów albo dlaczego już nie stać nas na systematyczne unicestwianie talentów naszych dzieci; Indywidualne uzdolnienie jako przeszkoda albo dlaczego szkoła próbuje z utalentowanych sprinterów zrobić słabych maratończyków; Szczera prawda albo dlaczego najlepsze szkoły na świecie nie kosztują więcej niż najgorsze; Dyktatura średniaków albo dlacz4ego najlepsi nauczyciele w szkole są szykanowani, a nie są wspierani; Ciemna strona bezsilności albo ile odrzucenia i błędnych wyroków zniesie młody człowiek; Niewychowane pokolenie albo dlaczego coraz więcej rodziców obwinia szkołę za własne porażki; Czarna dziura albo gdzie znikają talenty wielu młodych ludzi w drodze do dorosłości; Zasada samoodpowiedzialności albo jak rodzice mogą prawidłowo wspierać rozwój talentów swoich dzieci; Szkoła jako dobry trening przed walką albo trudna droga do wychowania samego siebie; Wróg czai się w nas samych albo czego mogą nauczyć się przyjaciele utalentowanego ucznia od Harry'ego Pottera; 2. Duży krzyku o nic: Dlaczego pytaniu, czy droga do raju prowadzi przez szkołę łączoną nadano wymiar religijny; Dlaczego debata na temat Programu Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów- PISA poruszyła lawinę pytań, które zmierzają w złym kierunku; Szkoła przyszłości albo dlaczego już dawno temu wynaleziono koło; Przyjaciel utalentowanego ucznia; Gdzie talenty Waszych dzieci będą odkryte i wspierane. Przykłady szkół w Austrii i Niemczech, które starają się uczyć lepiej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie do lektury: O czym jest książka? Kilka uwag o konstrukcji tekstu w książce. Argumenty za udostępnieniem eseju nauczycielom. Wsteczne lusterko czyli przeszłość w dyskusji o edukacji dzieci. Teraźniejszość/współczesność w edukacji dzieci. Zarys problemu. Vade mecum, czyli pójdź za mną… Część I - Rozważ cywilizacyjno-pedagogiczny kontekst edukacji. 1. Czym jest cywilizacja jako obszar lokowania celów edukacji. 2. Wybrane cechy/znaki naszego czasu jako podstawa edukacji człowieka. 2.1. Globalizacja. 2.2. Dataizacja/algorytmizacja. 2.3. Wieloznaczność. 2.4. Konsumeryzm. 3. kompetencje współczesnego człowieka trzeciej fali cywilizacyjnej jako podstawa doboru treści edukacyjnych. 3.1. Kreatywność jako podstawa twórczości/innowacyjności/badania. 3.2. Wyobraźnia i jej uwalnianie. 3.3. Działanie zespołowe/wspólne/grupowe. 3.4. Umiejętność porozumiewania się. 3.4.1. Kompetencja językowa. 3.4.2. Kompetencja komunikacyjna. 3.5. Umiejętności informatyczne i informacyjne. 4. Codzienność w uwalnianiu i rozwijaniu kompetencji cywilizacyjnych. 4.1. Zgiełk, szum informacyjny wokół wychowania/edukacji (gadanina). 4.2. Ciekawość. 4.3. Dwuznaczność. Podsumowanie. Część II – Spójrz – to jest dziecko i jego czas życia – dzieciństwo. Co o nim wiesz? 1. Wiedza i niewiedza o dziecku i dzieciństwie. 2. Wiedza potoczna o dziecku i dzieciństwie. Pedagogie. 3. Naukowe spojrzenie na dzieciństwo i dziecko. 3.1. Naukowa wiedza i niewiedza o dzieciństwie. 3.2. Naukowa wiedza i niewiedza o dziecku. 3.2.1. Wiedza o biologicznym rozwoju dziecka. 3.2.2. Wiedza o psychicznych procesach zachodzących w dziecku. 3.2.3. Obraz społecznych możliwości dziecka. 3.2.4. Syntetyczny naukowy obraz rozwoju dziecka. 4. Co powinnaś wiedzieć? Kilak przestróg. Podsumowanie. Część III – Poprowadź dziecko ku doświadczaniu w świecie. 1. Obszary zmiany koniecznej. 1.1. Zmiana idei, celów i funkcji edukacji. 1.2. Czy i co można/powinno się zmienić w stanowieniu celów? 2. Kierunki zmiany w edukacji. 2.1. Przejście od części do całości. 2.2. Przejście od obiektywizmu do epistemologii. 2.3. Przejście od struktur ku procesowi. 2.4. Przejście od budowy do sieci powiązań. 2.5. Przejście od prawdy do przybliżonego jej opisu. 3. Obszary i kierunki zmiany w edukacji dzieci. 4. Teoretyczny kontekst edukacji. Wybrane zakresy. 5. Krytyka jako wymiar etyczności i profesjonalizmu nauczycieli. 6. Wymiary odpowiedzialności nauczycielskiej. 7. Uczenie (się) przez dziecko odpowiedzialnych zachorowań. 8. Ustawowe zadania nauczyciela dziecka. Krytyczny ich odczyt. 9. Zasady edukacji dzieci w nowych kontekstach współczesności. Podsumowanie Część IV – przystań i zobacz, jak bawi się dziecko. 1. Zabawa jako płaszczyzna doświadczania siebie jako jednostki przez dziecko. 2. Właściwości zabawy. 3. Pierwiastki zabawy. 4. Cechy zabawy. 5. Między zabawą a grą w edukacji. 6. Lokalizacja zabawy w edukacji. Bez podsumowania – otwarcie myślenia nauczyciela na wartości zabawy, czyli ciąg dalszy zależy od Ciebie. Część V – Poszukaj dróg wspierania dziecka w doświadczaniu siebie i świata. 1. Rozpoznawanie-poznawanie jako warunek efektywnej edukacji. 1.1. Doświadczanie-doświadczenia. 1.2. Rozpoznawanie siebie przez nauczyciela. 1.3. Rozpoznanie-poznanie możliwości działaniowych dzieci. 2. Parametry rzeczywistości edukacyjnej. 2.1. Przestrzeń. 2.2. Czas. 2.3. Liczebność/liczba/liczność. 2.4. Przyczynowość. 3. Holizm w rzeczywistości edukacyjnej. Podsumowanie. Część VI – Wymiary Twojego nauczycielstwa. 1. Dziesięć proponowanych lekcji do odrobienia. 2. Autotest kompetencji pedagogicznej. 3. Obrazy z życia wzięte jako podstawa do przemyślenia stosunku do dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wprowadzenie; Wspomaganie rozwoju tożsamości dzieci i młodzieży z dysfunkcją widzenia szansą ich sukcesów życiowych; „Twoje ograniczenia leżą prawdopodobnie o wiele dalej, niż się spodziewasz” – możliwości budowania ścieżki edukacyjno-zawodowej przez osoby niewidome; Idee pedagogiki specjalnej w działaniach tyflopedagogów; Autodiagnoza w pracy tyflopedagoga; Obciążenia zawodowe tyflopedagogów w kontekście doświadczanej niepełnosprawności; Diagnostyka zaburzeń narządu wzroku u małych dzieci z uwzględnieniem specyfiki ich wieku; Dostosowanie otoczenia i wymagań edukacyjnych do potrzeb ucznia niewidomego i słabowidzącego w szkole; Wybrane problemy dotyczące kształcenia osób niewidomych i słabowidzących w Niemczech; Znaczenie kształcenia muzycznego dla osób z niepełnosprawnością narządu wzroku – dobre praktyki metodyczne i organizacyjne; Dostosowanie otoczenia do potrzeb osób słabowidzących; Pomoce dydaktyczne dla osób niewidomych – o pasji zawodowej tyflopedagogów i efektach ich twórczych poszukiwań; Doświadczenia studentów pedagogiki specjalnej w konstruowaniu książek dotykowych dla dzieci z dysfunkcją narządu wzroku; O autorach i redaktorach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdział 1: Holocaust Romów w edukacji szkolnej, Współczesne koncepcje edukacji etnicznej dzieci romskich w teorii i praktyce, Wielokulturowość jako problem w dobie globalizacji, Zwiększenie szans edukacyjnych uczniów romskich poprzez realizację zadań z „Programu na rzecz społeczności romskiej” w PSP Nr 1w Kędzierzynie -Koźlu, Kulturowe uwarunkowania stosunków Romów do edukacji szkolnej dziewcząt, Miejsce profilaktyki społecznej w edukacji międzykulturowej. Rozdział 2: Zaburzenia w zachowaniu ucznia a niepowodzenia a nauce, Psychoterapia a prawa dziecka w edukacji, Nauczanie filozofii w szkole jako profilaktyka niedostosowania społecznego młodzieży, Szkolna profilaktyka zaburzeń zachowania po stracie rodzica, Media - odbiór - edukacja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (tylko dla wykładowców) (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej