Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(791)
IBUK Libra
(58)
ebookpoint BIBLIO
(17)
Forma i typ
Książki
(768)
Publikacje fachowe
(90)
E-booki
(75)
Publikacje naukowe
(62)
Publikacje dydaktyczne
(51)
Czasopisma
(16)
Poradniki i przewodniki
(13)
Druki ulotne
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Proza
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(570)
dostępne
(443)
wypożyczone
(31)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(467)
Czytelnia
(580)
Autor
Głuchowska Hanna
(12)
Sałamacha Przemysław
(12)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(12)
Bogdanowicz Marta (1943- )
(10)
Dobrowolska Hanna
(10)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(10)
Andrzejewski Marek (1959- )
(9)
Dudziec Kamila
(9)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(9)
Konieczna Anna
(9)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(9)
Pelc Maria
(8)
Gajdzica Zenon (1970- )
(7)
Guz Sabina
(7)
Górska Milena
(7)
Brzezińska Anna
(6)
Dudek Sandra
(6)
Dziabaszewski Wojciech
(6)
Hinz Magdalena
(6)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(6)
Przybyla Olga
(6)
Skorek Ewa Małgorzata
(6)
Smyczyński Tadeusz (1938- )
(6)
Wasilewska Krystyna
(6)
Barańska Małgorzata
(5)
Bartoszewski Jakub
(5)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(5)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(5)
Eichelberger Wojciech
(5)
Gubała Magdalena
(5)
Górecki Dariusz (1946- )
(5)
Jegier Aneta
(5)
Kaliszewska Małgorzata
(5)
Klasińska Barbara
(5)
Krukowska Małgorzata
(5)
Matusek Beata (1975- )
(5)
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Andruszko Robert
(4)
Badora Sylwia
(4)
Borski Maciej (1975- )
(4)
Godawa Grzegorz
(4)
Grabowska Tatiana
(4)
Harwas-Napierała Barbara
(4)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(4)
Knapp Julie
(4)
Krajewski Radosław
(4)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(4)
Majewski Kamil
(4)
Miętkiewicz Jaśmina
(4)
Okuniewski Juliusz
(4)
Pikiel Sylwia
(4)
Plieth-Kalinowska Izabela
(4)
Rudkowska Grażyna
(4)
Spychał Krzysztof
(4)
Staszkiewicz Ewa
(4)
Szmalec Jacek
(4)
Trempała Janusz (1953- )
(4)
Witkowski Zbigniew (1953- )
(4)
Wrona Leszek
(4)
Żabiński Dawid
(4)
Białoszewski Dariusz
(3)
Borowska Teresa
(3)
Brzezińska Anna (1949- )
(3)
Chłopecka Kazimiera
(3)
Cytowska Beata (1964- )
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Deptuła Maria
(3)
Dykcik Władysław
(3)
Fleszer Dorota (1971- )
(3)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(3)
Gurdek Magdalena (1977- )
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Hanisz Jadwiga
(3)
Herbert Martin
(3)
Ignatowicz Jerzy (1914-1997)
(3)
Izdebska Jadwiga
(3)
Jadczak-Szumiło Teresa
(3)
Jakubowicz-Bryx Anna
(3)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Karpińska Anna
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Kopsztejn Maria
(3)
Korabiewska Izabela
(3)
Kowalewski Michał
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Kozak Stanisław
(3)
Kołakowski Artur
(3)
Krzywoń Danuta (1973- )
(3)
Kumidor Irena
(3)
Kuszak Kinga
(3)
Lewandowska Monika
(3)
Lityński Adam (1940- )
(3)
Lulek Barbara
(3)
Markiewicz-Patkowska Julita
(3)
Mańka Aleksander (1966- )
(3)
Mikler-Chwastek Anna
(3)
Olechnowicz Hanna
(3)
Palak Zofia
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(96)
2010 - 2019
(320)
2000 - 2009
(416)
1990 - 1999
(28)
1970 - 1979
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(109)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(866)
Język
polski
(863)
angielski
(3)
Odbiorca
Szkoły podstawowe
(17)
0-5 lat
(15)
Dzieci
(14)
6-8 lat
(13)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(12)
9-13 lat
(9)
Przedszkola
(8)
Szkoły specjalne
(5)
Nauczanie początkowe
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
14-17 lat
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
(1)
Klasa 0.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura francuska
(1)
Temat
Dziecko
(280)
Rodzina
(74)
Młodzież
(70)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(66)
Wychowanie w rodzinie
(57)
Nauczanie początkowe
(54)
Dzieci
(53)
Wychowanie
(43)
Pedagogika specjalna
(42)
Prawa dziecka
(40)
Dziecko autystyczne
(37)
Dziecko niepełnosprawne
(37)
Wychowanie przedszkolne
(36)
Dziecko trudne
(32)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(32)
Autyzm
(31)
Rodzice
(30)
Mowa
(29)
Szkolnictwo
(29)
Nauczanie
(27)
Opieka społeczna
(27)
Prawo rodzinne
(27)
Psychologia dziecka
(25)
Niepowodzenia szkolne
(24)
Przemoc w rodzinie
(24)
Psychologia rozwojowa
(24)
Rzecznik praw obywatelskich
(23)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(23)
Dziecko maltretowane
(22)
Dziecko z niepełnosprawnością
(22)
Osobowość
(22)
Psychoterapia
(22)
Zespół ADHD
(22)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(21)
Małżeństwo
(21)
Internet
(20)
Nauczyciele
(20)
Niedostosowanie społeczne
(20)
Uczniowie
(20)
Agresywność
(19)
Pedagogika
(19)
Rodzina zastępcza
(19)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(18)
Dziecko zdolne
(18)
Pedagogika resocjalizacyjna
(18)
Rzecznik praw dziecka
(18)
Środki masowego przekazu
(18)
Język dziecka
(17)
Twórczość dzieci i młodzieży
(17)
Uczenie się
(17)
Korekcja mowy
(16)
Patologia społeczna
(16)
Uczucia
(16)
Alimenty
(15)
Dziecko niewidome
(15)
Kuratela
(15)
Prawa człowieka
(15)
Terapia logopedyczna
(15)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(14)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(14)
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT)
(14)
Kształcenie
(14)
Najwyższa Izba Kontroli (NIK)
(14)
Niepełnosprawni
(14)
Pedagogika opiekuńcza
(14)
Zachowanie
(14)
Adopcja
(13)
Dziecko głuche
(13)
Język polski
(13)
Kształcenie integracyjne
(13)
Młodzież trudna
(13)
Nauczanie zintegrowane
(13)
Prawo konstytucyjne
(13)
Trybunał Konstytucyjny (Polska)
(13)
Władza rodzicielska
(13)
Dysleksja i dysgrafia
(12)
Edukacja medialna
(12)
Ludzie starzy
(12)
Muzykoterapia
(12)
Pisanie
(12)
Prezydentura (urząd)
(12)
Spółgłoski
(12)
Terapia zajęciowa
(12)
Wsparcie społeczne
(12)
Alkoholizm
(11)
Depresja psychiczna
(11)
Dziecko niedosłyszące
(11)
Dziecko z ADHD
(11)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(11)
Komputery
(11)
Przemoc
(11)
Psychologia
(11)
Sejm
(11)
Telewizja
(11)
Trybunał stanu
(11)
Zaburzenia mowy
(11)
Domy dziecka
(10)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(10)
Psychologia wychowawcza
(10)
Sądownictwo
(10)
Temat: dzieło
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Wychowanie Fizyczne (czasopismo ; Poznań)
(1)
Temat: czas
2001-
(57)
1989-2000
(19)
1989-
(11)
1901-2000
(10)
2001-0
(7)
1801-1900
(4)
1901-
(4)
1945-1989
(4)
1939-1945
(2)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1918-1939
(1)
1939-
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(71)
Kraje Unii Europejskiej
(6)
Austria
(3)
Francja
(3)
Ukraina
(3)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Europa
(2)
Hiszpania
(2)
Irlandia
(2)
Litwa
(2)
Niemcy
(2)
Norwegia
(2)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Bytom (woj. śląskie)
(1)
Chiny
(1)
Cypr
(1)
Czarnogóra
(1)
Czechy
(1)
Dąbrowa Górnicza (woj. śląskie)
(1)
Dąbrowskie, Zagłębie
(1)
Finlandia
(1)
Grecja
(1)
Gruzja
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Portugalia
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Rosja
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Serbia
(1)
Starożytny Egipt
(1)
Szwajcaria
(1)
Słowacja
(1)
Tadżykistan
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Uganda
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo opolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Władysławowo (woj. pomorskie, pow. pucki, gm. Władysławowo)
(1)
Włochy
(1)
ZSRR
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Podręcznik
(68)
Praca zbiorowa
(63)
Opracowanie
(46)
Poradnik
(34)
Ćwiczenia i zadania
(32)
Materiały pomocnicze
(28)
Monografia
(20)
Karty pracy ucznia
(18)
Czasopismo naukowe
(16)
Czasopismo pedagogiczne
(11)
Raport z badań
(7)
Scenariusz zajęć
(7)
Czasopismo prawnicze
(4)
Materiały konferencyjne
(3)
Wzory dokumentów
(3)
Gry i zabawy
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Reportaż
(2)
Analiza i interpretacja
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Bajka i baśń
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawki
(1)
Kalendarium
(1)
Kazusy
(1)
Komentarz do ustawy
(1)
Literatura
(1)
Literatura dla dzieci
(1)
Literatura dla młodzieży
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura polska
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Pamiętniki amerykańskie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Pamiętniki żydowski
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Powieść
(1)
Powieść epistolarna
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Twórczość literacka dzieci i młodzieży
(1)
Varia
(1)
Wydawnictwo źródłowe
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Śpiewnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(177)
Psychologia
(87)
Socjologia i społeczeństwo
(49)
Medycyna i zdrowie
(43)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(40)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(21)
Językoznawstwo
(15)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Biologia
(3)
Historia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Nauka i badania
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
866 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Telewizja i gry komputerowa jako czynnik oddziaływania na dzieci, 2. Wpływ telewizyjnych obrazów przemocy na agresywność dzieci : Oddziaływanie telewizyjnych obrazów przemocy w świetle literatury, Wpływ telewizyjnych obrazów przemocy na agresywność dzieci. 3. Wpływ "agresywnych" gier komputerowych na orientację wobec rzeczywistości : Oddziaływanie gier komputerowych na dzieci w świetle literatury, Oddziaływanie "agresywnych" gier komputerowych na dzieci w świetle badań własnych, 4. Mechanizmy psychologiczne wyjaśniające wpływ przemocy medialnej na psychikę odbiorców, 5. Obrona przed szkodliwym wpływem przemocy w mediach
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zabawy plastyczne: Zima; Święta Bożego Narodzenia; Święta Wielkanocne; Karnawał; Sport; Zwierzęta; Pojazdy; Technika; Przyroda; Postacie; Czarodziejskie; Kulinarne
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wstęp; I. Ćwiczenia wrażliwości słuchowej; II. Ćwiczenia rytmiczne; III. Ćwiczenia słuchu fonemowego oraz analizy i syntezy sylabowej i głoskowej; IV. Ćwiczenia koncentracji słuchowej; Załączniki; Bibliografia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Poznawanie dzieci; 2. Teoretyczne modele zaburzeń wieku dziecięcego; 3. Specyficzne problemy związane z zaburzeniami okresu dzieciństwa; 4. Zaburzenia zachowania; 5. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi; 6. Zaburzenia lękowe; 7. Depresja; 8. Zaburzenia odżywiania; 9. Upośledzenie umysłowe i zaburzenia uczenia się (zaburzenia umiejętności szkolnych); 10. Całościowe zaburzenia rozwojowe; 11. Tiki i zaburzenia wydalania; 12. Pytania do rozważenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; Część I. Najczęściej spotykane w szkole zaburzenia psychiczne i rozwojowe u dzieci i młodzieży: R. 1 Zespół nadpobudliwości psychoruchowej; R. 2 Zaburzenia zachowania; R. 3 Zaburzenia depresyjne; R. 4 Myśli i tendencje samobójcze; R. 5 Zaburzenia lękowe; R. 6 Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne; R. 7 Zaburzenia odżywiania; R. 8 Zespół stresu pourazowego; R. 9 Wykorzystanie seksualne; R. 10 Płodowy zespół alkoholowy; R. 11 Zaburzenia więzi; R. 12 Choroba tikowa; R. 13 Mutyzm; R. 14 Zaburzenia rozwoju językowego; R. 15 Zaburzenia sensoryczne; R. 16 Odmowa chodzenia do szkoły. Część II. Szkolne i pozaszkolne oddziaływania: R. 17 Budowanie ustrukturyzowanego i przyjaznego środowiska w klasie; R. 18Techniki uczenia się sprzyjające poprawie koncentracji uwagi; R. 19 Asystent nauczyciela w klasie; R. 20 Psychoterapia; R. 21 Socjoterapia; R. 22 Trening Zastępowania Agresji; R. 23 Praca z rodzicami; Dodatek: Farmakoterapia, czyli co nauczyciel powinien wiedzieć o leczeniu i lekach; Formy wsparcia dziecka w pigułce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
„Zaburzenia psychiczne u dzieci i młodzieży” to druga pozycja w serii Praktyka Pediatry. W kolejnych częściach podręcznika omówiono: zasady przeprowadzania procesu diagnozy, rozpoznawanie i leczenie poszczególnych zaburzeń psychicznych (w tym zaburzenia osobowości oraz problemy z obszaru rozwoju psychoseksualnego – zagadnienia rzadko omawiane w podręcznikach psychiatrii wieku rozwojowego), postępowanie w stanach nagłych oraz zagadnienia organizacyjne i prawne. Praktyka Pediatry to seria stworzona z myślą o lekarzach pierwszego kontaktu, stanowiąca praktyczne źródło wiedzy na temat wybranych zagadnień, z którymi lekarze najczęściej mają do czynienia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Perspektywa brytyjska: 1. Definicja i przejawy krzywdzenia emocjonalnego dzieci, 2. Definicja, klasyfikacja i przejawy zespołu zaburzenia rozwoju dzieci, 3. Prawne regulacje opieki nad dzieckiem i praktyka pracy socjalnej, 4. Interweniowanie wobec dzieci zagrożonych: teorie, procedury i modele, 5. Rozpoznawanie zaburzenia rozwoju, 6. Interwencja w przypadkach emocjonalnego krzywdzenia dzieci i nieograniczonego zaburzenia rozwoju, 7. Skuteczność pracy socjalnej i terapii behawioralnej w przypadkach nieograniczonego zaburzenia rozwoju - z perspektywy 20 lat badań. Perspektywa polska: 1. Dziecko krzywdzone, 2. Pomoc dzieciom krzywdzonym emocjonalnie i zaniedbywanym oraz ich rodzicom. W poszukiwaniu modelu, 3. Prawne aspekty ochrony dziecka w rodzinie, 4. Diagnostyka i etiologia nieograniczonego zespołu zaburzenia rozwoju
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Czynniki biologiczne, osobowościowe i społeczne jako predyktory zaburzeń w zachowaniu dzieci i młodzieży: Dobrostan psychiczny adolescenta w obliczu realizacji rozwojowych zadań społecznych; Temperament jako wyznacznik strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w sytuacji społecznego nacisku; Sposoby reagowania młodzieży na presję społeczną jako funkcja różnic indywidualnych w oporowości psychologicznej oraz źródła presji; Osobowościowe dyskryminanty strategii radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w trudnych sytuacjach społecznych; Wybrane osobowościowe uwarunkowania trudności doświadczonych przez studentów pierwszego roku; Neurobehawioralne rozhamowanie a postawy młodzieży wobec używania substancji psychoaktywnych w kontekście postaw wychowawczych rodziców; Komunikacja rodziców z młodzieżą- przegląd badań nad zagadnieniem; Zachowania agresywne u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym w sytuacjach konfliktu; 2. Formy pomocy dzieciom i młodzieży w zapobieganiu i redukowaniu zaburzeń w zachowaniu: Biologiczne, psychologiczne i społeczne podłoże a kontrola i profilaktyka zachowań agresywnych; Wagary jako forma niedostosowania społecznego młodzieży- próba rozwiązania problemu; Zachowania dzieci nieśmiałych w trudnej sytuacji społecznej- diagnoza i korygowanie; Specyfika trudnych sytuacji społecznych w relacji uczeń- nauczyciel w procesie diagnozy zaburzeń socjalizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp; Część pierwsza Wielowymiarowa natura zaburzeń w zachowaniu; Rozdział I Zaburzenia w zachowaniu a niedostosowanie społeczne i przestępczość młodzieży; 1. Pojęcie zaburzenia w zachowaniu; 2. Psychiatryczne ujęcie zaburzeń w zachowaniu; 3. Zaburzenia w zachowaniu i niedostosowanie społeczne w kryminologii i pedagogice resocjalizacyjnej; 4. Uściślenie kryteriów niedostosowania społecznego; Rozdział II Zaburzenia w zachowaniu w różnych koncepcjach teoretycznych; 1. Teorie organiczne; 2. Tradycja psychoanalityczna i interpretacja psychodynamiczna; 3. Perspektywa behawiorystyczna; 4. Zaburzenia w zachowaniu i niedostosowanie społeczne w perspektywie socjologicznej; 5. Zaburzenia w zachowaniu jako zakłócenie układu ekologicznego; 6. Zaburzenie w zachowaniu – niedostosowanie społeczne jako zjawisko kulturowe; Rozdział III Problemy diagnozy i typologii zaburzeń w zachowaniu; 1. Ogólne zasady i funkcje diagnozy zaburzeń w zachowaniu; 2. Diagnoza zaburzeń w zachowaniu – niedostosowania społecznego młodzieży w kontekście badań pedagogicznych; 3. Obserwacja w środowisku szkolnym jako podstawa diagnozy; 4. Narzędzia obserwacji: arkusz obserwacyjny Thomasa M. Achenbacha; 5. Problemy typologii zaburzeń w zachowaniu – niedostosowania społecznego; 6. Zachowania internalizacyjne i eksternalizacyjne jako typy zaburzeń w zachowaniu. Klasyfikacja T. M. Achenbacha; Część druga Czynniki osobowościowe i społeczne jako predyktory zachowań niedostosowanych i przestępczych; Rozdział I Ewolucja zaburzeń w zachowaniu w kierunku przestępczości. Rola czynników osobowościowych; 1. Powiązania wczesnych zachowań antyspołecznych z przestępczością; 2. Osobowościowe determinanty przestępczości. Koncepcja „przestępczego rdzenia osobowości”; 3. Problem stałości i ciągłości zachowań antyspołecznych; Rozdział II Zaburzenia w zachowaniu w kontekście środowiska społecznego; 1. Zmienne środowiskowe jako predyktory przestępczości; 2. Kryteria popularności i statusu społecznego dzieci zaburzonych w grupie rówieśniczej; 3. Rodzaje zaburzeń a popularność w grupie; 4. Samoocena a rodzaj zaburzenia i popularność; 5. Zaburzenia w zachowaniu a relacje interpersonalne w grupie; 6. Popularność dzieci zaburzonych w grupie rówieśniczej – próba empirycznej weryfikacji w badaniach własnych; 7. Podobieństwo cech osobowościowych i typy środowisk jako wyznaczniki interakcji; 8. Wzmacniający wpływ środowiska lokalnego na rodzinne czynniki ryzyka; Rozdział III Deprywacja potrzeby przynależności jako predyktor zachowań antyspołecznych; 1. Przyjaźń w okresie dzieciństwa a problemy przystosowania w dorosłym okresie życia; 2. Zależność od innych jako konsekwencja zaburzeń w zachowaniu; 3. Teoretyczne modele zależności; 4. Rola wsparcia społecznego w usamodzielnianiu jednostek zależnych; Rozdział IV Rodzina jako źródło zachowań dewiacyjnych; 1. Problemy diagnozy uwarunkowań rodzinnych; 2. Typy kontroli rodzicielskiej a zachowania dewiacyjne dzieci; 3. Rola rodziny w rozwoju samokontroli dziecka; Część trzecia Rozmiary i rodzaje zaburzeń w zachowaniu oraz przestępczości współczesnej młodzieży; Rozdział I Zachowania dewiacyjne w świetle badań empirycznych; 1. Rozmiary i rodzaje zaburzeń w zachowaniu młodzieży; 2. Rozmiary zaburzeń w zachowaniu w naturalnych środowiskach wychowawczych; 3. Agresja i przemoc wśród dzieci i młodzieży; 4. Poczucie bezpieczeństwa w szkole; Rozdział II Rozmiary, rodzaje i dynamika współczesnej przestępczości młodzieży; 1. Rozmiary przestępczości młodzieży polskiej pod koniec XX wieku; 2. Główne rodzaje i kategorie przestępstw; 3. Inne rodzaje patologii wśród młodzieży; 4. Terytorialne zróżnicowanie przestępczości młodzieży; Rozdział III Teoria napięcia jako próba interpretacji współczesnej przestępczości młodzieży; 1. Teoria napięcia w ujęciu Roberta Agnewa; 2. Główne typy napięcia; 3. Związek między napięciem a przestępczością; 4. Strategie adaptacji do napięcia; 5. Możliwości przewidywania wyboru przestępczych i nieprzestępczych strategii adaptacji; 6. Empiryczna weryfikacja teorii napięcia; Zakończenie; Aneks 1; Aneks 2; Aneks 3; Bibliografia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (4 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Obraz kliniczny i diagnoza: Kliniczny obraz zaburzeń zachowania; Zaburzenia zachowania a zespół nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD); Schematy poznawcze osób z ADHD a kształtowanie się zaburzeń zachowania; Bullying- zastraszanie i przemoc szkolna; Systemowa pomoc dziecku z zaburzeniami zachowania; Diagnoza zaburzeń zachowania; 2. Leczenie: Kompleksowe leczenie zaburzeń zachowania; Modele poznawczo-behawioralne zaburzeń zachowania i agresji. Programy terapeutyczne; Psychoterapia poznawczo-behawioralna chłopca skierowanego ze wstępnym, rozpoznaniem zaburzeń zachowania; Terapia rodzinna w leczeniu zaburzeń zachowania; Leczenie farmakologiczne; Sądowo-psychiatryczne aspekty zaburzeń zachowania; 3. Zaburzenia zachowania w szkole lub placówce: Uczniowie z zaburzonym zachowaniem i zaburzeniami zachowania; Prawo oświatowe a zaburzenia zachowania; Szkolny System Bezpieczeństwa; Szkolne działania interwencyjne; Szkolne procedury interwencyjne wobec uczniów przejawiających ryzykowne zachowania. Współpraca szkoły z policją i sądem rodzinnym; przykładowe procedury interwencyjne w gimnazjum; Zaburzenia zachowania jako skutek urazów psychicznych doznanych przez dziecko; Korygowanie zaburzeń zachowania w środowisku wychowawczym placówki; Projekt jako metoda pracy wychowawczej; Dom dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp. I. Społeczne i osobowościowe uwarunkowania agresji wśród dzieci i młodzieży: 1. Społeczno-kulturowe wyznaczniki agresji młodzieży – próba systematyzacji; 2. Modele i postacie uwarunkowań agresji adolescentów; 3. Determinanty zachowań agresywnych młodzieży agresywnej; 4. Percepcja postaw rodzicielskich matek i ojców a zachowania agresywne dorastających córek i synów; 5. Zachowania agresywne adolescentów jako efekt stylu wychowania w rodzinie pochodzenia; 6. Agresja w obrazie rodziny jako korelat atrakcyjności społecznej dziecka (studia na zjawiskiem resilience); 7. Poziom syndromu agresji a funkcjonowanie w roli zawodowej u nauczyciela; 8. Masmedia a agresywność dzieci; 9. Sytuacje stresowe w wyzwalaniu zachowań agresywnych; 10. Reagowanie oporem w sytuacji nacisku społecznego a wiek i płeć młodzieży; 11. Cechy temperamentalne w regulacyjnej teorii temperamentu a agresywna strategia radzenia sobie młodzieży gimnazjalnej w trudnych sytuacjach społecznych; 12. Wymiar emocjonalny agresywnej strategii radzenia sobie młodzieży w sytuacji konfliktu społecznego i jej uzależnienie od postaw wychowawczych w rodzinie. II. Przejawy i przeciwdziałanie agresji wśród dzieci i młodzieży: 13. Skojarzenia związane ze słowem „agresja” u studentów; 14. Płeć jako korelat poziomu zachowań agresywnych u młodzieży; 15. Kozioł ofiarny w klasie – w poszukiwaniu psychologicznego portretu; 16. Zachowania o podłożu autoagresywnym u młodzieży szkolnej; 17. Dynamika, profilaktyka i resocjalizacja agresji dzieci i młodzieży; 18. Podstawy technik radzenia sobie z gniewem dzieci; 19. Agresja stadionowa – przejawy oraz strategie profilaktyczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: Wstęp; I. Kształtowanie się kompetencji komunikacyjnej u dzieci 1. Język, mowa, komunikacja 2. Kompetencja komunikacyjna 3. Periodyzacja rozwoju kompetencji komunikacyjnej 4. Kształtowanie się kompetencji komunikacyjnej u dzieci II. Autyzm – charakterystyka zaburzenia 1. Autyzm – problemy terminologiczne 2. Etiologia autyzmu 3. Objawy autyzmu III. Zachowania komunikacyjne dzieci z autyzmem 1. Przedjęzykowe stadium komunikacji dzieci z autyzmem 2. Niewerbalne zachowania komunikacyjne 3. Werbalne zachowania komunikacyjne IV. Metodologia badań własnych V. Deficyty kompetencji komunikacyjnej badanych dzieci 1. Kompetencja werbalna (językowa) 2. Umiejętności interakcyjne 3. Kompetencja społeczno-kulturowa 4. Kompetencja pragmatyczna 5. Kompetencja emocjonalna 6. Kompetencja poznawcza 7. Kompetencja symboliczna 8. Kompetencja metakomunikacyjna 9. Kompetencja korekcyjna (korygująca) VI. Rewizja zachowań uznanych za charakterystyczne dla osób z autyzmem 1. Echolalie 2. Stereotypie językowe 3. Powtarzające się aktywności językowe 4. Trudności z używaniem zaimków osobowych 5. Niezwykłe, osobliwe używanie słów VII. Wnioski i postulaty badawcze; Bibliografia; Spis tabel; Aneks.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Komunikat Jury projektu "Zagłębiowskie bajanie"; I miejsce: O elektrowni na Przemszy; II miejsce: Złota Mąka; III miejsce: Legenda o Białej i Czarnej Przemszy; Ewa i rzeźby; Tajemnica Szkatułki Wilkosza; Zagórski Troll; Legenda o Sosnowcu; Diabelskie złości; Legenda o Dąbrowie Górniczej; Historia czeladzkiej czarownicy; Z dalekiej podróży; O panu z Sielca, co się przed przyjacielem bronił; O Błędowskiej Pustyni; Marzenia Henryka; O Trójkącie Trzech Cesarzy; Ogień wolności; Jak w Dąbrowie Górniczej "Aleja Róż" powstała; Miecz zwycięstwa; Legenda o powstaniu miast Zagłębia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 930.85 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Część I: Trudności, nieprawidłowości i zaburzenia w funkcjonowaniu polskich rodzin. Tradycyjne i współczesne spojrzenie na rodzinę w kontekście jej funkcji, pozycji społecznej i stanu zagrożeń; Rodziny ryzyka w Polsce współczesnej; Współczesny wymiar zagrożenia dzieci i młodzieży; Zaburzenia realizacji wybranych funkcji we współczesnych rodzinach; Senior w rodzinie - źródło i ofiara zaburzeń funkcjonowania rodziny; Rola seniorów w profilaktyce zaburzeń w funkcjonowaniu współczesnej rodziny polskiej. Część II: Sieroctwo społeczne i możliwości zapobiegania temu zjawisku. Dysfunkcyjność i patologia rodzin a sieroctwo społeczne; Sytuacja ekonomiczna i społeczna rodziny dotkniętej rozwodem; Prawna ingerencja w wychowanie dziecka w rodzinie; Blaski i cienie samotnego ojcostwa (komunikat z badań); "Znalazłem mamę, znalazłem tatę..." - rodzina zastępcza i adopcyjna szansą na odzyskanie dzieciństwa. Część III: Trudności w funkcjonowaniu rodzin z chorobami oraz niepełnosprawnościami. Rola rodziny w normalizowaniu sytuacji społecznej dzieci niepełnosprawnych intelektualnie; "Mam upośledzoną umysłowo matkę" - rzecz o trajektorii cierpienia; Małżeństwo i macierzyństwo w zamiarach i oczekiwaniach kobiet z niepełnosprawnością; Potrzeby wsparcia psychospołecznego matek wychowujących niepełnosprawne dzieci; Rola rodziny w wychowaniu dziecka niepełnosprawnego intelektualnie z perspektywy pedagoga specjalnego; Wspierająca rola rodziny w przebiegu choroby nowotworowej piersi u kobiet; Międzypokoleniowy przekaz orientacji zdrowotnych w rodzinie wiejskiej. Część IV: Zjawiska patologiczne w rodzinie i możliwości ich przezwyciężania. Przemoc w rodzinie zagrożeniem podstawowych praw i wolności dziecka; Przemoc w rodzinie w oczach kobiet; Subiektywne determinanty przemocy wobec kobiet; Interpretacja zjawiska przestępczości młodocianych w świetle teorii kontroli Travisa Hirschiego ze szczególnym uwzględnieniem rodzinnych uwarunkowań aktywności przestępczej; Kazirodztwo w aspekcie fenomenologicznym i etiologicznym; Środowisko rodzinne nieletnich przebywających w zakładzie poprawczym; Funkcjonowanie rodziny z problemem alkoholowym; Wychowawcze następstwa nieprawidłowego zaspokajania potrzeb na gruncie rodziny; Kary stosowane przez rodziców w percepcji uczniów szkół podstawowych; Aktywne formy wypoczynku w rodzinie wobec jej zagrożeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wprowadzenie: Alkohol jako teratogen - ujęcie historyczne FASD; Pojęcie FAS, pFAS, ARND i FASD; Rozpowszechnienie FASD; Standardy diagnostyczne zaburzeń związanych z FASD. Płodność a alkohol: Czynnik żeński; Czynnik męski. Patomechanizm oddzaływania alkoholu na płód: Transmetylacja DNA; Wolne rodniki; Zaburzenia transportu łożyskowego witamin i substancji odżywczych. Wpływ alkoholu na rozwój płodu: wiek ciążowy w momencie ekspozycji; Wzór picia alkoholu w ciąży; Indywidualna predyspozycja. Wpływ alkoholu na przebieg ciąży i poród: Poronienie; Poród przedwczesny; Zahamowanie wzrostu wewnątrzmacicznego płodu; Przedwczesne oddzielenie łożyska. Wpływ alkoholu na stan urodzeniowy noworodka i przebieg okresu noworodkowego; Laktacja a alkohol: metabolizm alkoholu u kobiet karmiących; Wpływ alkoholu na laktogenezę; Częstość spożywania alkoholu przez kobiety karmiące; Konwekwencje dla dziecka. Ryzyko prenatalnej ekspozycji na alkohol: Rozpowszechnienie picia alkoholu przez kobiety w ciąży i wieku prokreacyjnym; Czynniki zwiększające ryzyko spożywania alkoholu przez matkę w czasie ciąży. Profilaktyka prenatalnej ekspozycji na alkohol w podstawowej opiece zdrowotnej i opiece prenatalnej: Badania przesiewowe; Krótka interwencja motywująca do ograniczenia picia alkoholu. Podsumowanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Podręczniki i Skrypty Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; Nr 54)
1. Twierdzenia i dyrektywy metodyczne odnoszące się do działalności opiekuńczo-wychowawczej, 2. Formy zastępczej opieki rodzinnej wobec dziecka pozbawionego opieki rodziny własnej, 3. Opiekuńcze funkcjonowanie instytucjonalnych form opieki nad dzieckiem osieroconym
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
I. Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze (terapia pedagogiczna) - problemy teoretyczne 1. Problematyka terapii pedagogicznej, jej miejsce i znaczenie w procesie wychowania 1.1 Wprowadzenie 1.2 Analiza poglądów na istotę terapii pedagogicznej 1.2.1 Terapia pedagogiczna jako specjalne nauczanie i wychowanie upośledzonych osób 1.2.2 Terapia pedagogiczna jako czynnik pomocniczy w psychoterapii 1.2.3 Terapia pedagogiczna jako likwidowanie objawów 1.2.4 Terapia pedagogiczna jako oddziaływanie oparte na interferencji i teorii uczenia się 1.2.5 Oddziaływanie terapetyczno-wychowawcze jako proces ukierunkowany na osobowość wychowanka 2. Próba sformułowania teoretycznych podstaw oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych 2.1 Założenia wyjściowe 2.2 Zarys podstaw teoretycznych oddziaływań terapeutyczno-wychowawczych 2.2.1 Wymiary sytuacji terapeutyczno-wychowawczych 2.2.2 Kategorie wpływów terapeutycznych 2.3 Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a proces wychowania 2.4 Oddziaływanie terapeutyczno-wychowawcze a formy psychoterapii - podsumowanie II. Metody stosowane w terapii dzieci 1. Techniki relaksacyjne 1.1 Technika relaksacyjna wg Jacobsona w wersji B. Kaji 1.2 Relaksacja wg Wintreberta 1.3 Relaksacja oparta na treningu autogennym w wersji A. Polender 2. Polskie modyfikacje Metody Bon Depart 2.1 Metoda Dobrego Startu 2.2 Alfabet Piosenek 2.3 Śpiewane litery 3. Metoda Symboli Dźwiękowych (zajęcia o charakterze muzykoterapetycznym) 3.1 Główe założenia Metody Symboli Dźwiękowych 3.2 Tok postępowania metodycznego podczas terapii Metodą Symboli Dźwiękowych 3.3 Planowanie zajęć 4. Techniki parateatralne 4.1 Technika zamiany ról 4.2 Inne techniki parateatralne 5. Metoda malowania dziesięcioma palcami 5.1 Przygotowanie do zajęć 5.2 Technika wykonania 5.3 Analiza zachowania się dziecka 6. System percepcyjno-motoryczny Kepharta 6.1 Główne założenia metody Kepharta 6.2 Rozpoznawanie zaburzeń rozwoju percepcyjno-motorycznego 6.3 Ćwieczenia usprawniające rozwój percepcyjno-motoryczny 7. Metoda Weroniki Sherborne 7.1 Założenia ogólne 7.2 Przykłady cwiczeń 8. Niedyrektywna metoda poradnictwa dla rodziców 8.1 Podstawowe założenia poradnictwa dla rodziców 8.2 Metoda prowadzenia indywidualnych rozmów z rodzicami III. Praca terapeutyczna z dziećmi przejawiającymi trudności w czytaniu i psaniu 1. Teoretyczne podstawy terapii z dziećmi z trudnościami w czytaniu i pisaniu 1.1 Uwagi wstępne 1.2 Główne założenia koncepcji teoretycznej H. Spionek a problem pracy korekcyjno-kompensacyjnej 1.3 Dysleksja - specyficzne trudności w czytaniu i pisaniu 1.3.1 Objawy dysleksji rozwojowej 1.3.2 Etiologia i patomechanizm powstawania dysleksji 1.3.3 Typy dysleksji 1.4 Zasady prowadzenia terapii z dziećmi przejawiającymi trudnosci w czytaniu i pisaniu 2. Organizacja pracy w zespole korekcyjno-kompensacyjnym 2.1 Zasady organizowania zajęć korekcyjno-kompensacyjnych 2.2 Dokumentacja 2.3 Współpraca z rodzicami 3. Programowanie pracy korekcyjno-kompensacyjnej 3.1 Ogólne założenia dotyczące programowania zajęć 3.2 Program ogólny jako punkt wyjścia do opracowywania programów indywidualnych 3.3 Konstruowanie programów indywidualnych 3.4 Przebieg zajęć korekcyjno-kompensacyjnych - analiza wybranych konspektów IV Aneksy
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (8 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Doceniona przez specjalistów z dziedzin polityki społecznej i prawa pracy monografia, która przybliża nowy obszar wiedzy z zakresu prawa pracy oraz pozwala na empiryczną ocenę rodzajów polityki stosowanych przez przedsiębiorstwa w problematyce świadczeń rodzicielskich. Podejście zaproponowane przez autorów pozwala na ocenę, jaki może być oczekiwany kierunek zmian w regulowaniu tej sfery stosunków zatrudnienia. Połączenie różnych perspektyw badawczych z istotnością tych badań, ich znaczeniem społecznym, może stanowić przyczynek do rozwoju nauk prawnych i innych nauk społecznych oraz pomóc w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). [Publikacja] dotyczy istotnej kwestii dla pracowników i pracodawców – kwestii rodzicielstwa pracowników, co czyni ich szczególnie wrażliwymi na zmiany na rynku pracy. Zastosowano tutaj metodę, która łączy perspektywę nauk prawnych i innych nauk społecznych, tj. zarządzania i polityki społecznej. Książka jest publikacją wyników badań projektu badawczego i łączy różne perspektywy badawcze. W połączeniu z istotnością tych badań, ich znaczeniem społecznym, interesującym podejściem, może stanowić przyczynek do rozwoju nauki – w tym przypadku nauk prawnych i innych nauk społecznych. (Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Gersdorf) Autorzy przedstawiają również pewne wnioski, które warto rozważyć zarówno jako postulat de lege ferenda, jaki i w praktyce zarządzania przedsiębiorstwem. Kwestie rodzicielstwa są przedmiotem badań nauki prawa od dawna, ale to jedno z niewielu znanych mi badań, które w sposób tak dynamiczny i jednocześnie sprawny łączy różne metodologie naukowe w celu zbadania zakresu jednej z zasad prawa. To istotne novum w badaniach nad funkcjonowaniem prawa pracy. (Z recenzji prof. dr hab. Gertrudy Uścińskiej) ********* The principle of satisfying the living and social needs of the employee in the company's sources of law with respect to parenthood The monograph, appreciated by specialists in the fields of social policy and labour law, introduces a new area of knowledge in the field of labour law and allows for an empirical assessment of the types of policies applied by enterprises in the area of parental benefits. The approach proposed by the authors allows us to assess the expected path of changes in the regulation of this sphere of employment relations. The combination of various research perspectives with the relevance of this research and its social significance can constitute a contribution to the development of legal and other social sciences and help in the practice of business management. ********* Dr hab. Krzysztof Walczak – profesor UW na Wydziale Zarządzania, w Katedrze Prawnych Problemów Administracji i Zarządzania. Jego zainteresowania naukowe dotyczą fuzji, przejęć, restrukturyzacji zatrudnienia, a także motywacji płacowej i pozapłacowej pracowników. Partner kancelarii C&C Chakowski & Ciszek. Autor i współautor wielu publikacji książkowych, m.in. monografii Europejskie prawo pracy i jego wpływ na ustawodawstwo polskie, Zbiorowe prawo pracy. Komentarz, Komentarz do Kodeksu pracy, Zasady wynagradzania za pracę u pracodawców-przedsiębiorców w świetle autonomicznych źródeł prawa pracy i Prawo pracy (dla sędziów i pełnomocników) oraz licznych rozdziałów w publikacjach wieloautorskich i artykułów. Barbara Godlewska-Bujok – adiunkt na Wydziale Zarządzania, w Katedrze Prawnych Problemów Administracji i Zarządzania. Jej zainteresowania badawcze dotyczą tworzenia prawa pracy i jego aksjologii, prawa pracy w działaniu, prawa socjalnego i wykonywania pracy przez kobiety. Autorka książki Skuteczność prawa zatrudnienia i komentarza do ustawy o świadczeniach rodzinnych, współautorka komentarzy do kodeksu pracy oraz ustawy o spółdzielniach socjalnych oraz artykułów z zakresu prawa pracy i prawa spółdzielczego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1. Teoretyczne i praktyczne problemy kształcenia uczniów zdolnych; 2. Wybrane zagadnienia dotyczące potrzeb psychicznych; 3. Metodologiczne podstawy badań własnych; 4. Formy pracy dydaktyczno-wychowawczej w szkole z uczniem zdolnym; 5. Zaspokajanie potrzeb uczniów zdolnych w ramach zajęć pozalekcyjnych; 6. Zaspokajanie potrzeb uczniów zdolnych w ramach zajęć lekcyjnych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychiatria i Psychoterapia / Uniwersytet Jagielloński)
Zawiera: CZĘŚĆ I. Informacje niezbędne do rozpoczęcia programu: Zasadność programu szkolenia rodziców; Ocena kliniczna zbuntowanych dzieci; Praktyczne uwarunkowania szkolenia; Program szkolenia rodziców – przegląd zagadnień. CZĘŚĆ II. Realizacja programu – wskazówki dla terapeuty: Krok 1. Dlaczego dzieci źle się zachowują; Krok 2. Zwracanie uwagi; Krok 3. Praca nad posłuszeństwem dziecka i umiejętnością samodzielnej zabawy; Krok 4. Kiedy pochwała nie wystarczy, czyli system żetonowy lub punktowy; Krok 5. Time-out i inne metody dyscyplinowania dziecka; Krok 6. Rozszerzanie procedury time-out na inne problemy z zachowaniem; Krok 7. Przewidywanie problemów – radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych; Krok 8. Poprawa zachowania w szkole dzięki monitorowaniu w domu – stosowanie karty obserwacji zachowania; Krok 9. Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości; Krok 10. Sesja przypominająca i dalsze sesje. CZĘŚĆ III. Materiały służące do oceny problemów dziecka: Ogólne wskazówki dotyczące wypełniania formularzy; Dane dot. dziecka i rodziny; Rozwój i zdrowie dziecka; Zachowanie dziecka w domu; Zachowanie dziecka w szkole; jak przygotować się do oceny problemów dziecka. CZĘŚĆ IV. Materiały dla rodziców: Materiały dla rodziców – krok 1: Profil dziecka i rodzica; Materiały dla rodziców – krok 1: Spis problemów rodziny; Materiały dla rodziców – krok 1: Schemat interakcji z dzieckiem z zaburzeniami opozycyjno-buntowniczym; Materiały dla rodziców – krok 2: Zwracanie uwagi na odpowiednie zachowanie dziecka podczas zabawy; Materiały dla rodziców – krok 3: Zwracanie uwagi na posłuszeństwo dziecka; Materiały dla rodziców – krok 3: Skuteczne wydawanie poleceń; Materiały dla rodziców – krok 3: Zwracanie uwagi na samodzielną zabawę dziecka; Materiały dla rodziców – krok 4: System żetonowy lub punktowy; Materiały dla rodziców – krok 5: Procedura time-out; Materiały dla rodziców – krok 7: Przewidywanie problemów – radzenie sobie z dzieckiem w miejscach publicznych; Materiały dla rodziców – krok 8: Stosowanie karty obserwacji zachowania w szkole; Materiały dla rodziców – krok 9: Radzenie sobie z problemami z zachowaniem w przyszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (2 egz.)
Czytelnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej