Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(25)
Forma i typ
Czasopisma
(24)
Książki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(25)
tylko na miejscu
(22)
Placówka
Wypożyczalnia
(25)
Czytelnia
(22)
Autor
Kamińska Aleksandra (1976- )
(12)
Szeligiewicz-Urban Danuta (1959- )
(10)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(9)
Krzywoń Danuta (1973- )
(8)
Markiewicz-Patkowska Julita
(7)
Matusek Beata (1975- )
(7)
Klasińska Barbara
(6)
Plieth-Kalinowska Izabela
(6)
Widawski Krzysztof
(6)
Godawa Grzegorz
(5)
Kabat Małgorzata
(5)
Kaliszewska Małgorzata
(5)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(5)
Kochanowska Ewa
(5)
Kowalewski Michał
(5)
Wrońska Marta
(5)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(4)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(4)
Gawlik Ewa
(4)
Grabowska Tatiana
(4)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(4)
Kocór Maria
(4)
Krajewska Anna (1956- )
(4)
Majzner Rafał
(4)
Mastalski Janusz
(4)
Morbitzer Janusz
(4)
Wojciechowska Katarzyna
(4)
Białoszewski Dariusz
(3)
Chowaniak Jolanta
(3)
Ciechanowska Dorota
(3)
Czopek Jakub
(3)
Dusza Bożena
(3)
Grzegorzewska Maria Katarzyna
(3)
Hetmańczyk Hewilia
(3)
Karpińska Anna
(3)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(3)
Korabiewska Izabela
(3)
Kosek-Nita Bogumiła
(3)
Kozerska Agnieszka
(3)
Kucyper Krzysztof
(3)
Lewandowska Monika
(3)
Musiał Emilia
(3)
Ogrodnik Joanna
(3)
Parczewska Teresa
(3)
Pęczkowski Ryszard
(3)
Rongies Witold
(3)
Wasylewicz Magdalena
(3)
Adamczyk Marta
(2)
Batiuk Anna
(2)
Cibor Ryszard
(2)
Cudak Sławomir
(2)
Jakubowicz-Bryx Anna
(2)
Jandová Soňa
(2)
Kaczmarek Żanetta
(2)
Kaiser Izabella
(2)
Kalemba Marcelina
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Kopsztejn Maria
(2)
Kornaszewska-Polak Monika (1972- )
(2)
Kowalkowski Stanisław
(2)
Lorenc Joanna
(2)
Lulek Barbara
(2)
Mamroł Andrzej
(2)
Neckar-Ilnicka Teresa
(2)
Nita Marek
(2)
Nycz Edward
(2)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(2)
Piwowarska Ewa
(2)
Pytel Sławomir
(2)
Romanowska-Tołłoczko Anna
(2)
Rzewucka Paulina
(2)
Shevchenko Svetlana
(2)
Smolec Bożena
(2)
Sochacka Izabela
(2)
Szopiński Józef
(2)
Tylka Monika
(2)
Urbańska Magda
(2)
Wąsiński Arkadiusz
(2)
Ślęczka Kazimierz
(2)
Żegnałek Kazimierz
(2)
Alexová Milena
(1)
Angiel Joanna
(1)
Aszkiełowicz Aleksandra
(1)
Augustyniak Ewa
(1)
Baca Teresa
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Bernad Maria
(1)
Bernátová Renáta
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Borowiec Ewa
(1)
Borowska Teresa
(1)
Borucka Paula
(1)
Brahmi Kamil
(1)
Bulzak Andrzej
(1)
Burczyk Irena
(1)
Búgelová Taťjana
(1)
Bęczkowska Anna
(1)
Chlasta-Obłąk Dagmara
(1)
Cierkosz Iwona
(1)
Cudak Henryk
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(4)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(25)
Język
polski
(25)
Temat
Pedagogika
(9)
Nauczyciele
(8)
Studenci
(7)
Dziecko
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Szkolnictwo
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Metodologia
(4)
Młodzież
(4)
Uczniowie
(4)
Badania naukowe
(3)
Kształcenie
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Ludzie starzy
(3)
Młodzi dorośli
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(3)
Rodzice
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Agresywność
(2)
Biblioterapia
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
E-learning
(2)
Edukacja medialna
(2)
Gry i zabawy
(2)
Hermeneutyka
(2)
Historia wychowania
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Matematyka
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Podmiotowość
(2)
Pokolenie Z
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Radzenie sobie ze stresem
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Samokształcenie
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Sztuka
(2)
Teatroterapia
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Ubóstwo
(2)
Uczenie się
(2)
Uczucia
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Współdziałanie
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Adler, Alfred (1870-1937)
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alkoholizm
(1)
Arteterapia
(1)
Autorytet
(1)
Badania etnologiczne
(1)
Bajkoterapia
(1)
Barwy
(1)
Bibliotekoznawstwo
(1)
COVID-19
(1)
Choreoterapia
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dobrostan psychiczny
(1)
Dogoterapia
(1)
Domy dziecka
(1)
Dorosłość
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Duchowość
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Edukacja informacyjna
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja prozdrowotna
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Egalitaryzm
(1)
Temat: dzieło
Moda i Życie Praktyczne (czasopismo ; 1945-1951)
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
1901-
(2)
1901-2000
(1)
2001-
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(2)
Austria
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chiny
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Preszów (Słowacja)
(1)
Słowacja
(1)
Ukraina
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Województwo podkarpackie (1999- )
(1)
Węgry
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(24)
Czasopismo pedagogiczne
(24)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(25)
Nauka i badania
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
25 wyników Filtruj
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 18/2018)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Role pedagogiki w rozwiązywaniu problemów współczesnego człowieka; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Edukacja dorosłych w kontekście globalnego i wielokulturowego społeczeństwa; Założenia logoteorii Viktora Emila Frankla a wychowanie człowieka; Szkoła jako przestrzeń wspomagania rozwoju; Możliwości wykorzystania arteterapii w edukacji zdrowotnej. II. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Pedagogical essay in academic teaching. Genesis, humanist values, and didactic expectations; Burnout syndrome of university teachers; Communication at school and its influence on the feeling of stress; Relationship to work and learning across three generations; Specifications of functioning in a close interpersonal relationship of women with the tendency of depression education in identifying the depressive tendency; Youth subcultures in the 2nd decade of the 21st century; Forms of musical education and their implementation in artistic and pedagogical systems; Pespective of postwar maternity in Poland (the example of "Moda i życie praktyczne" in the years 1946-1950); Functioning of families with children with autism and the role of non-profit institutions; Organization of educational process in schools with polish educating and the special school for deaf children in the conditions od independent Ukraine (1991-2010). Comparative aspects; Tworzenie i rozwój edukacji dla dzieci z zaburzeniami czucia na Ukrainie i w Polsce.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 21/2020)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Wybrane aspekty sytuacji szkolnej uczniów z zespołem Aspergera; Nauczyciel i uczeń wobec ery konwergencji medialnej; Kreatywne wykorzystanie potencjału wirtualnej rzeczywistości w dydaktyce; Resentyment a społeczna akceptacja rodzin wielodzietnych. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Obserwacja etnograficzna w kształceniu nauczycieli wczesnej edukacji; Po co jest szkoła? Funkcje szkoły z perspektywy kandydatów do zawodu nauczyciela; Rodzice w przestrzeni szkolnej; Dziecięce prace graficzne jako źródło informacji o rodzinie; Myśli i groźby samobójcze jako elementy zachowań presuicydalnych przejawiane u osób pozbawionych wolności. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: The development paths of hermeneutic competences: the end of an alibi, the beginning of a “sunny adventure”; Information and communication technology in the life of university students - future pre-school and first grade of primary school teachers.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 23/2021)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Wstęp; I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych – dyskusje i polemiki 1. Aktywne uczenie się studentów – potrzeba czy konieczność w kształceniu on-line; 2. E-sport – zajęcia godne polecenia czy bezpieczna przystań dla uzależnionych graczy komputerowych; 3. Wpływ kwarantanny na prokrastynacje wśród studentów polskich uczelni medycznych – teoretyczne założenia projektu badawczego. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych 1. Egzaminowanie w edukacji zdalnej a kształtowanie podmiotowości studentów kierunków nauczycielskich; 2. Wychowanie fizyczne w zdalnym nauczaniu w pandemii COVID-19 w opiniach licealistów; 3. Świadomość zagrożeń cyfrowych wśród opinii rodziców – badanie empiryczne. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym 1. The young adults’ adaptation strategies to the pandemic world.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Temat
Gatunek
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 15/2017)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: TEORETYCZNE UJĘCIA PROBLEMÓW PEDAGOGICZNYCH - DYSKUSJE I POLEMIKI: Współtworzenie wiedzy między ewolucją a rewolucją epistemologii pedagogicznej; Towarzystwa naukowe w przestrzeni edukacji całożyciowej; Samoobrona powszechna społeczeństwa Rzeczypospolitej Polskiej; Teraźniejszość i przyszłość edukacji dla bezpieczeństwa; Jakość kształcenia w Akademii Sztuki Wojennej - uwarunkowania i wyzwania; Szkolenia obronne w administracji publicznej jako istotny element edukacji dla bezpieczeństwa w RP; Ikonosfera w komunikacji a prywatność współczesnej młodzieży; Bezpieczeństwo w rodzinie - osamotniona starość; Magia literatury i teatru - zapomniane pojęcia w terapii i wspieraniu dziecka zdrowego i dotkniętego chorobą; Wybrane psychologiczne koncepcje mądrości z perspektywy badań nad uczeniem się w okresie późnej dorosłości. PRAKTYCZNE ZASTOSOWANIE EFEKTÓW BADAŃ PEDAGOGICZNYCH: E-meryt, czyli blogujący senior - raport z badań; Wolontariat jako forma aktywności prospołecznej młodzieży studenckiej; Wybrane motywy aktywności ruchowej w środowisku wodnym w świetle wartości; Aktywność fizyczna w czasie wolnym na przykładzie uczniów w środowisku wiejskim; W stronę przyrody: o norweskich praktykach edukacji na zewnątrz; Wpływ informacji graficznej oraz negatywnego afektu na ocenę ryzyka zachowań seksualnych. WSPÓŁCZESNE PROBLEMY BADAŃ PEDAGOGICZNYCH W WYMIARZE MIĘDZYNARODOWYM: Pedagogical reflection on the usefulness of popular proverbs in a hermeneutic exploration of the world; An employee of generation Y in the face of changes in the global labour market; Characteristics of total institution based on the example of educational care; Motor skills assessment of youth aged 13-14; Eating habits of primary and middle school students; Vulnerability in Family and Creativity Support by Living-Learning Workshops; Parents’ psychological absence in upbringing children: causes, consequences, pedagogical implications; Феликс Францевич Мовчановский - основатель Александровского училища-хутора глухонемых; Духовно-моральний розвиток особистості у педагогічній спадщині Івана Огієнка.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 20/2019)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Człowiek w zwierciadle przemian kultury - wyzwania dla ludzi zatrwożonych; Nauczyciel - system - badania naukowe; Praca domowa ucznia - konieczność versus zbędność; Kształtowanie tożsamość w epoce nowoczesnych technologii informacyjnych; Dydaktyka szkoły wyższej wobec zmiany cywilizacyjnej - nowa formuła wykładu; Kompetencje medialne wyznacznikiem konstruktywnego seniora w przestrzeni medialnej; Rola uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu jakości życia seniorów i zarządzaniu czasem; Jakość kształcenia w uczelni wojskowej - szanse i dylematy; Szkoła branżowa w opałach. Rzecz o kondycji szkolnictwa zawodowego w kontekście wyborów edukacyjnych młodzieży; Niepowodzenia szkolne z matematyki pedagogicznym wyzwaniem dla edukacji. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców - problem czy syndrom czasu?; Profilaktyka systemowa zachowań ryzykownych młodzieży. Raport z badań efektywności programu profilaktycznego „Mówimy nie uzależnieniom”; Mediacje jako narzędzia rozwiązywania konfliktów szkolnych i rodzinnych z perspektywy młodzieży studenckiej; Good behawior game - alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Factors impacting the improvement of hermeneuatic competences during academic education preparing for social professions; The role of new media in medical students’ acquisition of cognitive and social skills. An introduction to some fundamental considerations; Expectations of parents towards school in the context of responsibility for the upbringing and eduactional achievements of the child; Evaluation of the eduaction-related achievements of primary school pupils - between supporting and exclusion; A kindergarten teacher in students’ creative motor expression development; Positive and negative parental attitudes facing of child’s distability; Two perspectives on modern art. Education - between marginalization and globalization; The role of shared historical memory in Israeli and Polish education systems. Issues and trends; Determinants and dilemmas impacting the cooperation of family and school in conveying community values from the perspective of the literary output of Teresa Śliwińska, a teacher from Poznań. Bibliogaphical research; In the circle of the social and pedagogical significance of folk tradition and culture. The cult of saint roch - a patron saint of plague victims.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej