Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(23)
Forma i typ
Książki
(23)
Publikacje fachowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(23)
tylko na miejscu
(1)
Placówka
Wypożyczalnia
(23)
Czytelnia
(1)
Autor
Grębosz Jerzy
(4)
Prata Stephen
(4)
Górczyński Robert
(3)
Piwko Łukasz
(2)
Szeremiota Przemysław
(2)
Walczak Tomasz
(2)
Aho Alfred V
(1)
AlbahariJoseph
(1)
Amini Kamran
(1)
Bost Kevin
(1)
Bąbol Krzysztof
(1)
Chisnall David
(1)
Deitel Harvey M. (1945- )
(1)
Deitel Paul J
(1)
Dróżdż Paweł
(1)
Garbacz Bartłomiej
(1)
Horstmann Cay (1959- )
(1)
Hubisz Jakub
(1)
Kernighan Brian W. (1942- )
(1)
Koronkiewicz Paweł (1973- )
(1)
Lippert Eric
(1)
Listosz Piotr
(1)
Luliński Marek
(1)
Matulewski Jacek (1972- )
(1)
Michaelis Mark
(1)
Ritchie Dennis M. (1941- )
(1)
Sacha Krzysztof M
(1)
Sarbicki Gniewomir Paweł
(1)
Stabrowski Marek M
(1)
Stroustrup Bjarne (1950-)
(1)
Sutter Herb
(1)
Szczepaniak Mikołaj
(1)
Ullman Jeffrey D. (1942- )
(1)
Werner Grzegorz
(1)
Wieloch Mateusz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(13)
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(23)
Język
polski
(23)
Temat
Programowanie (informatyka)
(20)
Języki programowania
(15)
C (język programowania)
(9)
C++ (język programowania)
(9)
C# (język programowania)
(4)
.NET
(2)
C++
(2)
Programowanie (informat.)
(2)
Informatyka
(1)
Java (język programowania)
(1)
JavaScript
(1)
Objective-C
(1)
Python (język programowania)
(1)
Gatunek
Podręcznik
(19)
Poradnik
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(21)
23 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Rozdział 1. Funkcje podstawowe. Dyrektywy preprocesora. Makra. Kompilacja warunkowa. Wskaźniki zmiennych. Wybrane informacje szczegółowe dotyczące funkcji. Wskaźniki funkcji. Struktury. Podsumowanie. Rozdział 2. Od kodu źródłowego do pliku binarnego. Proces kompilacji. Preprocesor. Kompilator. Asembler. Linker. Podsumowanie. Rozdział 3. Pliki obiektowe. Interfejs binarny aplikacji. Formaty plików obiektowych. Relokowane pliki obiektowe. Wykonywalne pliki obiektowe. Biblioteki statyczne. Biblioteki dynamiczne. Podsumowanie. Rozdział 4. Struktura pamięci procesu. Układ pamięci procesu. Określanie struktury pamięci. Analiza statycznego układu pamięci. Analiza dynamicznego układu pamięci. Podsumowanie. Rozdział 5. Stos i sterta. Stos. Sterta. Zarządzanie pamięcią w ograniczonym środowisku. Podsumowanie. Rozdział 6. Programowanie zorientowane obiektowo i hermetyzacja. Myślenie w sposób zorientowany obiektowo. Dlaczego język C nie jest zorientowany obiektowo? Hermetyzacja. Podsumowanie. Rozdział 7. Kompozycja i agregacja. Związki między klasami. Obiekt kontra klasa. Kompozycja. Agregacja. Podsumowanie. Rozdział 8. Dziedziczenie i polimorfizm. Dziedziczenie. Polimorfizm. Podsumowanie. Rozdział 9. Abstrakcja i programowanie zorientowane obiektowo w C++. Abstrakcja. Zorientowane obiektowo konstrukcje w C++. Podsumowanie. Rozdział 10. UNIX - historia i architektura. Historia systemu UNIX. Architektura systemu UNIX. Interfejs powłoki dla aplikacji użytkownika. Interfejs jądra do warstwy powłoki. Jądro. Sprzęt. Podsumowanie. Rozdział 11. Jądro i wywołania systemowe. Wywołania systemowe. Jądro systemu UNIX. Podsumowanie. Rozdział 12. Najnowsza wersja C. C11. Określenie obsługiwanej wersji standardu języka C. Usunięcie funkcji gets(). Zmiany wprowadzone w funkcji fopen(). Funkcje sprawdzające granice bufora. Funkcja niekończąca działania. Makra typu generycznego. Unicode. Unie i struktury anonimowe. Wielowątkowość. Słowo o standardzie C18. Podsumowanie. Rozdział 13. Współbieżność. Wprowadzenie do współbieżności. Równoległość. Współbieżność. Jednostka zarządcy zadań. Procesy i wątki. Ograniczenie typu "zachodzi wcześniej". Kiedy należy używać współbieżności. Stan współdzielony. Podsumowanie. Rozdział 14. Synchronizacja. Problemy związane ze współbieżnością. Wrodzone problemy ze współbieżnością. Problemy pojawiające się po synchronizacji. Techniki synchronizacji. Blokada typu spinlock. Współbieżność w standardzie POSIX. Wieloprocesowość. Wielowątkowość. Podsumowanie. Rozdział 15. Wykonywanie wątków. Wątki. Wątki POSIX. Tworzenie wątków POSIX. Przykład stanu wyścigu. Przykład wyścigu danych. Podsumowanie. Rozdział 16. Synchronizacja wątków. Kontrola współbieżności w standardzie POSIX Wątki POSIX i pamięć. Podsumowanie. Rozdział 17. Wykonywanie procesów. API wykonywania procesu. Procedura wykonania procesu. Stan współdzielony. Wielowątkowość kontra wieloprocesowość. Podsumowanie. Rozdział 18. Synchronizacja procesów. Kontrola współbieżności w pojedynczym hoście. Nazwane semafory POSIX. Nazwane muteksy. Nazwane zmienne warunkowe. Kontrola współbieżności rozproszonej. Podsumowanie. Rozdział 19. Gniazda i IPC w pojedynczym hoście. Techniki IPC. Protokół komunikacyjny. Komunikacja w pojedynczym hoście. Wprowadzenie do programowania gniazd. Podsumowanie. Rozdział 20. Programowanie oparte na gniazdach. Podsumowanie informacji o programowaniu gniazd. Projekt kalkulatora. Gniazda domeny systemu UNIX. Gniazda sieciowe. Podsumowanie. Rozdział 21. Integracja z innymi językami programowania. Dlaczego integracja w ogóle jest możliwa? Pobranie niezbędnych materiałów. Biblioteka stosu. Integracja z C++. Integracja z Javą. Integracja z Pythonem. Integracja z Go. Podsumowanie. Rozdział 22. Testy jednostkowe i debugowanie. Testowanie oprogramowania. Testy jednostkowe. Testowanie komponentu. Biblioteki testowania kodu w C. Debugowanie. Podsumowanie. Rozdział 23. Systemy kompilacji. Czym jest system kompilacji? Make. CMake - to nie jest system kompilacji! Ninja. Bazel. Porównanie systemów kompilacji. Podsumowanie. Epilog.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Wprowadzenie; 2. Podstawowe elementy języka; 3. Tablice i instrukcje sterujące; 4. Struktura programu; 5. Struktury; 6. Wskaźniki; 7. Dynamiczne struktury danych; 8. Praca z plikami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Leksykon Profesjonalisty)
Rozdział 1. Filozofia Objective-C. Model obiektowy. Opowieść o dwóch systemach typów. C to Objective-C. Język i biblioteka. Historia Objective-C. Wieloplatformowość. Kompilowanie programów napisanych w Objective-C. Rozdział 2. Elementarz Objective-C. Deklarowanie typów w Objective-C. Wysyłanie wiadomości. Selektory. Deklarowanie klas. Protokoły. Dodawanie metod do istniejącej klasy. Nieformalne protokoły. Generowanie metod przy użyciu zadeklarowanych właściwości. Słowa kluczowe self, _cmd i super. Wskaźnik isa. Inicjalizowanie klas. Kodowanie typów. Używanie bloków. Rozdział 3. Zarządzanie pamięcią. Zajmowanie i zwalnianie pamięci. Przypisywanie do zmiennych instancyjnych. Automatyczne zliczanie referencji. Zwracanie obiektów przez argumenty będące wskaźnikami. Unikanie cykli pozyskanych referencji. Migracja do ARC. Pule automatycznego zwalniania pamięci. Konstruktory automatycznie zwalniające pamięć. Automatyczne zwalnianie obiektów w akcesoriach. Wsparcie dla automatycznego odśmiecania kolekcji. Współpraca z C. Niszczenie obiektów. Słabe referencje. Alokowanie skanowanej pamięci. Rozdział 4. Najważniejsze wzorce w Objective-C. Dwufazowe tworzenie obiektów. Kopiowanie obiektów. Archiwizowanie obiektów. Tworzenie wyznaczonych inicjalizatorów. Singleton. Delegowanie. Budowanie fasad. Tworzenie klastrów klas. Pętla wykonania. Rozdział 5. Liczby. Przechowywanie liczb w kolekcjach. Arytmetyka liczb dziesiętnych. Konwersje między ciągami znakowymi i liczbami. Odczytywanie liczb z ciągów znakowych. Rozdział 6. Operacje na ciągach znakowych. Tworzenie stałych ciągów znakowych. Porównywanie ciągów znakowych. Przetwarzanie ciągu znakowego litera po literze. Zmiana kodowania ciągów znakowych. Przycinanie ciągów znakowych. Dzielenie ciągów znakowych. Kopiowanie ciągów znakowych. Tworzenie ciągów znakowych z szablonów. Dopasowywanie wzorców do ciągów znakowych. Przechowywanie tekstu z formatowaniem. Rozdział 7. Kolekcje. Używanie tablic. Kontrolowanie indeksów. Przechowywanie nieuporządkowanych grup obiektów. Tworzenie słownika. Iterowanie po kolekcji. Wyszukiwanie obiektu w kolekcji. Dziedziczenie z kolekcji. Przechowywanie obiektów Objective-C w kolekcjach C++. Rozdział 8. Data i czas. Odczytywanie aktualnej daty. Przygotowanie dat do wyświetlenia. Zliczanie upływającego czasu. Odczytywanie dat z ciągów znakowych. Zdarzenia stopera. Rozdział 9. Listy właściwości. Przechowywanie kolekcji w listach właściwości. Odczytywanie danych z listy właściwości. Zmiana formatu list właściwości. JSON. Przechowywanie ustawień. Przechowywanie dowolnych obiektów w systemie ustawień. Rozdział 10. Interakcja ze środowiskiem. Pobieranie wartości środowiskowych. Przetwarzanie argumentów z linii komend. Ustawienia regionalne użytkownika. Nagłe zakończenie programu. Rozdział 11. Kodowanie klucz-wartość. Dostęp do wartości poprzez klucz. Uzyskiwanie zgodności z KVC. Ścieżki do klucza. Obserwowanie kluczy. Uzyskiwanie zgodności z KVO. Rozdział 12. Obsługa błędów. Różnice w implementacji wyjątków. Rzucanie i łapanie wyjątków. Obiekty wyjątków. Zunifikowany model wyjątków. Wyjątki a zarządzanie pamięcią. Przekazywanie delegat z błędami. Zwracanie informacji o błędzie. NSError. Rozdział 13. Dostęp do katalogów i plików. Odczytywanie pliku. Przenoszenie i kopiowanie plików. Pobieranie atrybutów pliku. Modyfikacja ścieżek. Sprawdzanie, czy plik lub katalog istnieje. Praca z pakietami. Odszukiwanie plików w lokacjach systemowych. Rozdział 14. Wątki. Tworzenie wątków. Ustawianie priorytetu wątku. Synchronizowanie wątków. Przechowywanie danych specyficznych dla danego wątku. Oczekiwanie na prawdziwość warunku. Rozdział 15. Bloki i Grand Central. Wiązanie zmiennych z blokami. Zarządzanie pamięcią a bloki. Wykonywanie czynności w tle. Tworzenie własnych kolejek pracy. Rozdział 16. Powiadomienia. Żądanie powiadomień. Wysyłanie powiadomień. Kolejkowanie powiadomień. Przesyłanie powiadomień między aplikacjami. Rozdział 17. Sieć. Wykorzystywanie obudowanych socketów z języka C. Łączenie się z serwerami. Przesyłanie obiektów przez sieć. Wyszukiwanie węzłów równoległych. Wczytywanie danych spod adresu URL. Rozdział 18. Debugowanie Objective-C. Inspekcja obiektów. Rozpoznawanie problemów z pamięcią. Obserwowanie wyjątków. Asercje. Zapisywanie wiadomości o błędach. Rozdział 19. Środowisko uruchomieniowe Objective-C. Wysyłanie wiadomości na podstawie nazwy. Odszukiwanie klas według nazwy. Sprawdzanie, czy obiekt posiada daną metodę. Przekierowywanie wiadomości. Odszukiwanie klas. Inspekcja klas. Tworzenie nowych klas. Dodawanie nowych zmiennych instancyjnych. Skorowidz.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 004 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej