Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(78)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(75)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Czasopisma
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
E-booki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(55)
dostępne
(50)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(52)
Czytelnia
(56)
Autor
Radzicki Józef
(7)
Aronson Elliot
(6)
Urban Bronisław
(3)
Aronson Elliot (1932- )
(2)
Bartkowicz Zdzisław
(2)
Borowska Teresa
(2)
Brzezińska Anna
(2)
Crisp Richard J. (1973- )
(2)
Czarnecki Kazimierz M. (1933- )
(2)
Danilewska Joanna
(2)
Gocławska Małgorzata
(2)
Hornowska Elżbieta
(2)
Hołyst Brunon (1930- )
(2)
Kamińska Aleksandra (1976- )
(2)
Kossowska Małgorzata (1968- )
(2)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(2)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(2)
Ostrowska Krystyna
(2)
Rejzner Andrzej
(2)
Turner Rhiannon N
(2)
Wawrzyniak Joanna
(2)
Wojciszke Bogdan (1952- )
(2)
Woynarowska Barbara
(2)
Akert Robin M
(1)
Ambroziak Wiesław
(1)
Bereza Bernarda
(1)
Bezwińska-Walerjan Anna
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Braun-Gałkowska Maria
(1)
Brazelton T. Berry (1918-2018)
(1)
Będkowska-Obłąk Marzena
(1)
Cekiera Czesław
(1)
Chanduszko-Salska Jolanta
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Cywińska Małgorzata (1958- )
(1)
Davidovitch Nitza
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dyjakon Dorota
(1)
Farnicka Marzanna
(1)
Fedeli Mario
(1)
Franken Robert E
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gorzeń Mariusz
(1)
Grabowska Tatiana
(1)
Graczykowski Piotr
(1)
Gruszka Aleksandra
(1)
Gulińska-Grzeluszka Diana
(1)
Gulla Bożena
(1)
Gurowiec Piotr Jerzy
(1)
Gutowska-Wyka Agnieszka
(1)
Guzik Paweł
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Gąstoł Agnieszka
(1)
Habrajska Mariola
(1)
Herbert Martin
(1)
Ilnicka Renata Małgorzata
(1)
Jałowiec Magdalena
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kabat Małgorzata
(1)
Kaczmarek Żanetta
(1)
Kaflik-Pieróg Martyna
(1)
Kaliszewska Małgorzata
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Karpińska Anna
(1)
Karłyk-Ćwik Anna
(1)
Kawula Stanisław (1939-2014)
(1)
Kincel Adam
(1)
Klasińska Barbara
(1)
Kocoń-Rychter Katarzyna
(1)
Kojs Wojciech (1940- )
(1)
Kosek-Nita Bogumiła
(1)
Kowalczewska Joanna
(1)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(1)
Kowalewski Michał
(1)
Kowalkowski Stanisław
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Krahe Barbara
(1)
Krowatschek Dieter
(1)
Krzywoń Danuta (1973- )
(1)
Kucyper Krzysztof
(1)
Kwatera Anna
(1)
Kędzierska Bogna
(1)
Levin Eyal
(1)
Lewicka Maria
(1)
Liberska Hanna (1955- )
(1)
Mamzer Hanna
(1)
Markiewicz-Patkowska Julita
(1)
Marten Zbigniew
(1)
Mastalski Janusz
(1)
Mazur Jadwiga
(1)
Mańka Aleksander (1966- )
(1)
Mikuláštík Milan
(1)
Miniszewska Joanna
(1)
Mitoraj Robert
(1)
Morańska Danuta (1963- )
(1)
Myers David G
(1)
Niewiedział Dorota
(1)
Nycz Edward
(1)
Ochmańska Łucja
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(24)
2000 - 2009
(50)
1990 - 1999
(4)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(79)
Język
polski
(79)
Temat
Agresywność
(76)
Przemoc
(14)
Przemoc w szkole
(14)
Dziecko
(13)
Psychologia społeczna
(13)
Pedagogika resocjalizacyjna
(12)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(10)
Uczniowie
(10)
Młodzież
(9)
Uprzedzenia
(9)
Wychowanie
(9)
Konformizm
(7)
Przemoc w rodzinie
(7)
Uczucia
(7)
Grupy społeczne
(6)
Nałóg
(6)
Gniew
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Postawy
(5)
Bezdomność
(4)
Młodzież trudna
(4)
Nauczyciele
(4)
Ofiary przestępstw
(4)
Patologia społeczna
(4)
Rodzina
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Cyberprzemoc
(3)
Kobieta
(3)
Korupcja
(3)
Miłość
(3)
Narkomania
(3)
Nieletni przestępcy
(3)
Osobowość
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Poznanie
(3)
Przestępczość
(3)
Psychologia
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Psychoterapia
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Samobójstwo
(3)
Terroryzm
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zapobieganie
(3)
Bezrobocie
(2)
Choroby psychiczne
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko trudne
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Gry i zabawy
(2)
Handel ludźmi
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Internet
(2)
Konflikt
(2)
Konflikt społeczny
(2)
Kształcenie
(2)
Kultura
(2)
Lęk
(2)
Mężczyzna
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Obraz siebie
(2)
Pedagogika
(2)
Policja
(2)
Popęd płciowy
(2)
Promocja zdrowia
(2)
Prostytucja
(2)
Przemoc symboliczna
(2)
Przestępstwo przeciw wolności seksualnej i obyczajności
(2)
Psychologia dziecka
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina dysfunkcyjna
(2)
Samotność
(2)
Stres
(2)
Szkolnictwo
(2)
Twórczość
(2)
Ubóstwo
(2)
Więziennictwo
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Wypadki drogowe
(2)
Wypadki przy pracy
(2)
Zabójstwo
(2)
Zachowanie
(2)
Zwalczanie
(2)
AIDS
(1)
Akademia Sztuki Wojennej
(1)
Alkoholizm
(1)
Antropologia kryminalna
(1)
Arteterapia
(1)
Autoprezentacja
(1)
Badania naukowe
(1)
Ból
(1)
Charakter
(1)
Chore z nowotworem piersi
(1)
Choroba wieńcowa
(1)
Choroby cywilizacyjne
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Drugoroczność
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Temat: czas
1989-
(9)
2001-0
(2)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Europa
(1)
Gatunek
Podręcznik
(9)
Czasopismo naukowe
(3)
Opracowanie
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Monografia
(2)
Poradnik
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Czasopismo polskie
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(14)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Edukacja i pedagogika
(9)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
79 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Kim są sprawcy przemocy domowej?; 2. Pomoc udzielana sprawcom przemocy domowej na świecie; 3. Integratywna psychoterapia dla osób stosujących przemoc wobec bliskich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Charakterystyka świata nowych mediów. 2. Komunikacja zapośredniczona przez komputer. 3. Nowe media jako środowisko socjalizacyjne, czyli człowiek w komunikacji zapośredniczonej. 4. Młodzi ludzie jako pokolenie cyfrowych tubylców. 5. Wpływ nowych mediów na dzieci i młodzież. 6. Normatywność w Internecie. 7. Bullying jako specyficzny rodzaj przemocy rówieśniczej. 8. Teoria ABACUS w wyjaśnieniu cyberbullyingu. 9. Nie tylko cyberbullying - w kierunku innych typów agresji elektronicznej. 10. Metodologia badań. 11. Cyberbullying i agresja jako ryzykowne zachowania młodzieży - badania własne. 12. Wnioski z przeprowadzonych badań w kontekście działań pedagogicznych mających na celu profilaktykę i interwencję w zakresie agresji elektronicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady z psychologii / red. nauk. Jerzy Brzeziński ; Tom 8)
1. Czym i jak zajmuje się psychologia społeczna, 2. Wiedza i sądy o świecie społecznym, 3. Spostrzeganie osób, 4. Ja i wizerunek własnej osoby, 5. Postawy i wartości, 6. Zmiana postaw, 7. Wpływ społeczny, 8. Atrakcyjność i miłość, 9. Pomocność i prospołeczność, 10. Agresja, 11. Grupa społeczna, 12. Kobiety i mężczyźni:psychiczne zróżnicowanie płci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Kształtowanie się poczucia bezpieczeństwa a agresja i przemoc w okresie dzieciństwa i dorastania: R.1 Co wiemy o tym, jak rozwija się człowieka w ciągu życia?; R.2 Wczesne dzieciństwo - 1. rok życia: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.3 Wczesne dzieciństwo - 2. i 3. rok życia dziecka: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.4 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym; R.5 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku szkolnym; R.6 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju młodzieży w okresie dorastania; R.7 Jak rodzi się agresja?. Cz.II Agresja i przemoc w opinii dzieci i młodzieży (wyniki badań): R.8 Opinie dzieci i młodzieży na temat agresji i przemocy - program badań; R.9 Poczucie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży; R.10 Uczniowie jako ofiary i świadkowie agresji; R.11 Radzenie sobie z doświadczaniem agresji; R>12 Dostępność narkotyków; Co wynika z naszych badań i dla kogo może to być ważne?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz.I Kształtowanie się poczucia bezpieczeństwa a agresja i przemoc w okresie dzieciństwa i dorastania: R.1 Co wiemy o tym, jak rozwija się człowieka w ciągu życia?; R.2 Wczesne dzieciństwo - 1. rok życia: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.3 Wczesne dzieciństwo - 2. i 3. rok życia dziecka: szanse i zagrożenia dla rozwoju; R.4 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym; R.5 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju dziecka w wieku szkolnym; R.6 Osiągnięcia i zagrożenia dla rozwoju młodzieży w okresie dorastania; R.7 Jak rodzi się agresja?. Cz.II Agresja i przemoc w opinii dzieci i młodzieży (wyniki badań): R.8 Opinie dzieci i młodzieży na temat agresji i przemocy - program badań; R.9 Poczucie bezpieczeństwa dzieci i młodzieży; R.10 Uczniowie jako ofiary i świadkowie agresji; R.11 Radzenie sobie z doświadczaniem agresji; R>12 Dostępność narkotyków; Co wynika z naszych badań i dla kogo może to być ważne?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Oddziaływania terapeutyczno-wychowawcze w resocjalizacji: Wokół fundamentalnych uwarunkowań teleologii wychowania; Samoświadomość pedagoga resocjalizacyjnego w świetle aktualnych wyzwań; Styl oddziaływań wychowawczych kuratorów sądowych w ocenie osób dozorowanych; Oddziaływania interwencyjne oraz wychowawczo-terapeutyczne wobec nieletnich agresorów w zakładach poprawczych; Oddziaływania resocjalizacyjne poprzez koła zainteresowań na terenie Schroniska dla Nieletnich w Dominowie; System resocjalizacji zakładowej nieletnich w Polsce. Stan i perspektywy zmian; Gelotofobia- zapobiegać, leczyć czy resocjalizować?; Stygmat jednostki społecznie wykluczonej. Praca uliczna jako forma oddziaływania resocjalizacyjnego w procesie "poprawiania niepoprawnych"; Psychotransgresjonizm a proces autoresocjalizacji osób powracających do życia na wolności; Twórczość więzienna w resocjalizacji osadzonych; Przeobrażanie samooceny i samoakceptacji u alkoholików; 2. Diagnozowanie nieprzystosowania społecznego i socjalizacji: Agresja i przemoc w multimediach wyzwaniem dla wychowania młodzieży; Psychospołeczne determinanty agresywności młodzieży niedostosowanej społecznie; Czynniki ryzyka wejścia młodzieży w konflikt z prawem; Podkultury młodzieżowe jako forma aktywności młodzieży; Funkcjonowanie emocjonalne osób osadzonych w zakładzie karnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Część I. Wybrane teorie i mechanizmy agresji - zagadnienia podstawowe. 1. Czym jest agresja? Podstawowe pytania dotyczące agresji: Agresja (aggression) - co to jest?; Czy agresję można wypreparować z motywów? Motywy agresji; Czy oprócz ofiary cierpi także agresor?; Czy agresja jest równa agresji?; Agresja: emocje czy rozum?; Czy można uporządkować przejawy i formy agresji? Jakie są wymiary agresji?; W jakich zachowaniach może wyrażać się agresja?; Czy agresja, przymus i przemoc to to samo?; Czy agresja jest tym samym co agresywność?; Jakie są kierunki poszukiwań mechanizmu agresji?. 2. Podstawowe teorie i mechanizmy powstawania agresji: Biologiczne teorie agresji; Agresja w ujęciu etologicznym; Agresja ujmowana na gruncie teorii ewolucji - stanowisko socjobiologii; Agresja z perspektywy genetyki behawioralnej - problem dziedziczenia. 3. Psychologiczne koncepcje agresji: Agresja jako destrukcyjny instynkt; Agresja jako popęd ukierunkowany na cel a teoria frustracji - agresji; Rola negatywnych afektów w regulacji agresji; Agresywne skrypty a przetwarzanie informacji społecznych; Uczenie się agresji: rola wzmocnienia i naśladownictwa; Agresja jako przymuszający wpływ społeczny; Ogólny interakcyjny model agresji; Agresja jako zjawisko biopsychospołeczne. Część II. Podstawowe problemy badań nad agresją i jej uwarunkowaniami. 4. Wybrane problemy badań nad agresją: obszary, strategie i narzędzia pomiaru: Problemy dotyczące wyznaczników obszaru badawczego i integracji uzyskanych rezultatów; Metody badania agresji - podział i charakterystyka wybranych narzędzi pomiaru; Wybrane metody badań nad agresją. 5. Uwarunkowania agresji wśród młodzieży: Wybrane uwarunkowania agresji jako zjawiska biopsychospołecznego; Czynniki chroniące i czynniki ryzyka powstawania agresji w okresie dojrzewania; Uwarunkowania socjodemograficzne agresji - mit czy rzeczywistość?; Oddziaływania rodzicielskie jako uwarunkowania agresji u dzieci i młodzieży; Sprawca i ofiara - dwie strony tego samego problemu? Uwarunkowania podmiotowe i społeczne wchodzenia w rolę sprawcy i ofiary. 6. Etapy i ścieżki w rozwoju agresywności - propozycja modelu badawczego i jego weryfikacji: Prezentacja modelu; Weryfikacja modelu i kierunki modyfikacji; Rezultaty badań własnych: nowe zjawiska i kierunki dalszych poszukiwań. Część III. Przejawy agresji - ponadczasowe problemy i nowe wyzwania. 7. Zachowania agresywne - klasyczna klasyfikacja zjawiska: Podział zachowań agresywnych; Uwarunkowania społecznej akceptacji zachowań agresywnych. 8. Przejawy zachowań agresywnych w kontekście interakcji społecznych - stary problem, nowe formy: Asertywność - technika obrony granic, strategia komunikacji, postawa czy agresja akceptowana społecznie?; Cyberbullying - przemoc grupowa w nowej odsłonie; Mobbing - przemoc ukryta w zasadach grupy. 9. Formy agresji na przestrzeni życia jednostki - agresja w późnej dorosłości: Zachowania agresywne starzejących się osób i problemy z ich pomiarem; Przyczyny agresji seniorów w perspektywie neuropsychologicznej i teorii pomyślnego starzenia się; Zachowania agresywne wobec seniorów; Zachowania agresywne w małżeństwach w okresie późnej dorosłości; Problemy agresywności i agresji w starości jako biała plama w badaniach i dyskursie społecznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Podstawy teoretyczne: Pedagogika społeczna na koniec XX wieku; Pedagogika społeczna w początkach XXI wieku. Perspektywa koncepcji społeczeństwa ryzyka; Współczesna pedagogika społeczna w perspektywie ontologicznej i aksjologicznej; Zasoby wychowania i integracja oddziaływań wychowawczych w środowisku lokalnym;. Rola pedagogiki społecznej w społeczeństwie przetrwania i zdolnym do rozwoju; 2. Obszary diagnozy i działania: Alternatywne kształty rodziny współczesnej. Kryzys czy transformacja?; Rodzinne konteksty polskiej polityki społecznej i pracy socjalnej; "Spirala życzliwości" jako cel i forma skutecznej pracy środowiskowej; Współczesne subkultury młodzieżowe. Pomiędzy porządkiem a kontestacją; Zjawisko brutalizacji współczesnego życia jako problem społeczno-pedagogiczny: profilaktyka i resocjalizacja; Glokalność i lokalność w obszarze pracy społeczno-kulturalnej i socjalnej w środowisku zycia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej / PWN Wydawanictwo Naukowe)
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Co to jest psychologia społeczna; Konformizm; Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie; Poznanie społeczne; Uzasadnianie własnego postępowania Agresja u człowieka; Uprzedzenia; Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna; Psychologia społeczna jako nauka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Człowiek istota społeczna / Elliot Aronson ; przeł z ang. Józef Radzicki. - Wyd. 10 [dodruk]. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2002. - 481, [1] s. ; 24 cm.
(Biblioteka Psychologii Współczesnej / PWN Wydawanictwo Naukowe)
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Co to jest psychologia społeczna; Konformizm; Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie; Poznanie społeczne; Uzasadnianie własnego postępowania Agresja u człowieka; Uprzedzenia; Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna; Psychologia społeczna jako nauka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej / PWN Wydawanictwo Naukowe)
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Co to jest psychologia społeczna; Konformizm; Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie; Poznanie społeczne; Uzasadnianie własnego postępowania Agresja u człowieka; Uprzedzenia; Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna; Psychologia społeczna jako nauka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej / PWN Wydawanictwo Naukowe)
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Co to jest psychologia społeczna; Konformizm; Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie; Poznanie społeczne; Uzasadnianie własnego postępowania Agresja u człowieka; Uprzedzenia; Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna; Psychologia społeczna jako nauka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (5 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej / PWN Wydawanictwo Naukowe)
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Co to jest psychologia społeczna; Konformizm; Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie; Poznanie społeczne; Uzasadnianie własnego postępowania Agresja u człowieka; Uprzedzenia; Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna; Psychologia społeczna jako nauka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (4 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Biblioteka Psychologii Współczesnej / PWN Wydawanictwo Naukowe)
(Biblioteka Psychologii Współczesnej)
Co to jest psychologia społeczna; Konformizm; Środki masowego przekazu, propaganda i przekonywanie; Poznanie społeczne; Uzasadnianie własnego postępowania Agresja u człowieka; Uprzedzenia; Sympatia, miłość i wrażliwość interpersonalna; Psychologia społeczna jako nauka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (4 egz.)
Książka
W koszyku
1. Jak to widzą naukowcy? Czyli najnowsze doniesienia z badań nad złością; 2. Skąd się wzięła złość? Czyli o tym, jak w pierwszych latach życia dziecko rozwija kompetencje emocjonalne; 3. Przemoc, której nie widać, czyli o tym jak dorośli przekształcają dziecięce myślenie?; 4. Czy ty nie możesz być taki jak inne dzieci? Czyli o tym, jak odróżnić problemy w zachowaniu od rzeczywistych zaburzeń; 5. Czy my musimy zawsze się kłócić? Czyli o tym, jakie strategie radzenia sobie ze złością stosuje twoje dziecko; 6. Skrzynka z narzędziami, czyli o tym, co, gdzie, kiedy, w jaki sposób w jakiej kolejności mówić dziecku o złości; 7. Apteczka pierwszej pomocy, czyli o tym, jak zapobiegać wybuchom złości oraz ograniczać wywołane nią straty; 8. Żebyś ty się wreszcie uspokoił, czyli o tym jak prowadzić trening umiejętności wychowawczych dla rodziców dzieci z problemami w zachowaniu; 9. Informator społeczny, czyli gdzie szukać pomocy i wsparcia; 10. Biblioteczka złośnika, czyli o tym, co czytać aby dowiedzieć się więcej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp. Część I: Teoretyczne i empiryczne wprowadzenie w problematykę agresji w szkole. 1. Społeczno-poznawczy wymiar agresji - przegląd teoretyczno-badawczy. 2. Globalne podejście do problemu przemocy interpersonalnej. 3. O pożytku prawa w zapobieganiu zachowaniom agresywnym młodzieży. 4. W kręgu agresji i przemocy wśród młodzieży gimnazjalnej. 5. Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej (na przykładzie szkoły podstawowej w środowisku podwarszawskim). 6 Przemoc i agresja w szkole w świetle teorii i badań empirycznych. Osiągnięcia warszawskiej WSP TWP. 7. Konflikty dorastających z rówieśnikami. 8. Demoralizacja i przestępczość dzieci i młodzieży wobec nowych wyzwań społecznych. 9. Diagnoza przyczyn nieprzystosowania społecznego jednostki jako element przeciwdziałania zachowaniom agresywnym. 10. Czynniki warunkujące agresję młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Część II - Multimedia a problem agresji w szkole: 1. Cyberagresja nowym i groźnym patologicznym procesem. 2. Dlaczego cyberbullying wśród młodzieży jest niebezpieczny. 3. "Impregnowanie" dzieci i młodzieży przed agresywnymi schematami multimediów. 4. Zagrożenia związane z użytkowaniem przez młodzież gimnazjalną sieci Internet - świadomość rodziców na przykładzie piotrkowskich gimnazjów. Część III - Terapia inne metody niwelowania agresji w szkole: 1. Geniusz dziecięcej kreatywności. 2. Pedagogika harmonii. 3. Rola rodziny w zapobieganiu przestępczościi agresji wśród młodzieży. 4. Antyterapia jako procedura interwencji wobec zachowań agresywnych. Alternatywne formy resocjalizacji. 5. Trening zastępowania Agresji wprzeciwdziałaniu agresji i przemocy jako komponent poznawczo-behawioralny. 6. Zapobieganiu wypaleniu zawodowemu nauczycieli jako metoda przeciwdziałąnia agresji. 7. Arteterapia - techniki nauki scjalnch umiejętności. Prezentacja amerykańskiego programu Early Warning Timely Response. A guide to safe Schools. 8. Inteligencja emocjonalna jako czynnik przecwdziałający agresji uczniów. 9. Odrzucenie i agresa jako przejawy braku intgracji - aspekty diagnostyczne i terapeutyczne. 10. Wykorzystanie sportu w redukcji zachowań agresywnych. Część IV Przemoc i agresja w szkole - rozwiązania systemowe: 1. Przestępczość w szkole - rozwiązania systemowe. 2. Strategie działań wobec agresji w szkole w województwie pomorskim - stan i oczekiwania. 3. Przeciwdziałanie agresji w szkole w świetle wyników sprawowanego nadzoru pedagogicznego. 4. Rola pedagoga szkolnego w działaniach systemowych profilaktyki agresji. Szkolne procedury postępowania w sytuacjach kryzysowychi podejmowane konsekwencjew stosunku do uczniów w szkole zawodowej. 5. Działania polskiej Policji podejmowane na rzecz przeciwdziałania demoralizacji i przestępczości nieletnich, w placówkach oświatowych. 6. Na ratunek szkole. 7. Organizacyjne możliwości ograniczenia zachowań agresywnych w ośrodkach resocjalizacyjnych dla nieletnich.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Ja: Samoświadomość; Organizacja samowiedzy; Teorie podtrzymywania obrazu siebie; Samoocena; Motywy związane z obrazem siebie; Różnice kulturowe w Ja i tożsamości; 2. Poznanie społeczne: Wnioskowanie społeczne; Kategoryzacja społeczna; 3. Postawy: Geneza postaw; Postawy a zachowanie; Zmiana postaw; 4. Procesy grupowe: Grupy; Produktywność grupy; Przywództwo; 5. Wpływ społeczny: Normy społeczne; Konformizm; Wpływ mniejszości; Posłuszeństwo; Teoria wpływu społecznego; 6. Uprzedzenia: Uprzedzenia stare i nowe; Różnice indywidualne w podatności na uprzedzenia; Teorie międzygrupowe; Redukowanie uprzedzeń; 7. Agresja: Teorie agresji; Osobowe determinanty agresji; Sytuacyjne determinanty agresji; Rozhamowanie; Formy agresji w społeczeństwie; 8. Zachowanie prospołeczne: Co to jest zachowanie prospołeczne?; Geneza zachowań prospołecznych; Sytuacyjne determinanty pomagania; Determinanty pomagania związane z obserwatorem; Determinanty pomagania związane z dawcą pomocy; Otrzymywanie pomocy; 9. Afiliacja i atrakcyjność: Afiliacja; Atrakcyjność interpersonalna; 10. Przyjaźń i miłość: Przyjaźń; Związki romantyczne; Satysfakcja i zaangażowanie w związku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316.6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu , ISSN 0083-4254 ; nr 123)
Zawiera: 1. Konflikt i jego miejsce w życiu człowieka: Wieloznaczność pojęcia konfliktu; Dynamika procesu konfliktowego; Konflikt w życiu społecznym; Konflikt jako przedmiot indywidualnego przeżywania; Dorośli i dzieci w sytuacjach konwiktu; Podsumowanie. 2. Konflikty pomiędzy dziećmi w ich sądach: Częstotliwość występowania oraz czas trwania konfliktów; Motywacyjne tło konfliktów międzydziecięcych; Sposoby zachowań preferowane przez dzieci w sytuacjach konfliktu; Agresja jako podstawowy przejaw konfliktów dziecięcych; Radzenie sobie dzieci w sytuacjach konfliktu; Podsumowanie. 3. WZORY ŻYCIA RODZINNEGO A KONFLIKTY WŚRÓD DZIECI: Wzory sytuacji konfliktu prezentowane przez rodziców a konflikty międzyrówieśnicze dzieci; Więzi uczuciowe w rodzinie w aspekcie konfliktów dziecięcych. 4. Reakcje dzieci na konflikt z rówieśnikami w ich interpretacjach: Konflikty interpersonalne dzieci a wzrost ich napięcia emocjonalnego; Przeżycia emocjonalne dzieci uwikłanych w konflikt z rówieśnikiem; Dezorganizujący wpływ konfliktów z rówieśnikami na zachowania dzieci; Zakres i rodzaj zmian w zachowaniach dzieci pod wpływem konfliktów z rówieśnikami; Podsumowanie. 5. Postrzeganie przez dzieci sytuacji rówieśnika w konflikcie z partnerem: Następstwa konfliktu z rówieśnikiem w sądach dzieci; Poglądy dzieci na możliwości zakończenia konfliktu; Sposób interpretacji przez dziecko przyczyn powstania konfliktu; Ocena możliwości wyjścia z konfliktu przez dziecko; Podsumowanie 6. Sytuacja konfliktu rówieśnika a jego pojęcie „ja” w oczach dzieci: Charakterystyka obrazu siebie w wyniku konfliktu; ocena siebie w związku z konfliktem; Postrzeganie siebie przez innych pod wpływem konfliktu; Podsumowanie. 7.Stosunki społeczne rówieśników pod wpływem konfliktu w sądach dzieci: Zabarwienie emocjonalne stosunków społecznych dziecka w związku z konfliktem; Cechy przypisywane przez dzieci rówieśnikom - uczestnikom konfliktu; Sytuacja konfliktu a pozycja społeczna dziecka; Dążenie dzieci do naprawy swoich stosunków z partnerem; Podsumowanie. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Górnośląskiej Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Mysłowicach / Górnośląska Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Mysłowicach. Zakład Psychologii)
1. Bezpieczeństwo- zagrożenia dzieci i młodzieży w ujęciu psychologii; 2. Ochrona małoletniego przed złym traktowaniem i prawnokarna ochrona prawidłowego rozwoju człowieka; 3. Rozpoznany stan przestępczości nieletnich oraz poziom demoralizacji i patologii rodziny w województwie śląskim w 1999 roku; 4. Działania sądownictwa rodzinnego na rzecz zapobiegania zagrożeniom dzieci i młodzieży przestępczością i demoralizacją, w tym alkoholizmem i narkomanią w obrębie Sadu Okręgowego w Katowicach; 5. Kontrola wychowawcza w rodzinie a typy zaburzeń w zachowaniu dzieci; 6. Przemoc wobec dziecka w rodzinie i jej eliminowanie; 7. Wpływ postaw rodzicielskich na kształtowanie się agresywnych zachowań dzieci; 8. Zagrożenia społeczne w percepcji dzieci i młodzieży; 9. Młodzież o przyczynach, przejawach, skutkach i profilaktyce przestępczości nieletnich; 10. Negatywne przejawy podkultury szkolnej jako czynnik zagrożenia bezpieczeństwa ucznia; Zachowania agresywne dzieci w wieku szkolnym; 11. Demoralizacja i przestępczość nieletnich w środowisku wielkomiejskim w okresie przemian społeczno-gospodarczych w Polsce w latach 1985-1994 (na Chorzowa); 12. Telewizja- zagrożenie czy inspiracja? Z zagadnień oddziaływania telewizji na dziecko; 13. Kompensacja braku poczucia bezpieczeństwa dzieci w zastępczym środowisku rodzinnym; 14. Wybrane aspekty pracy z dzieckiem niewidomym i słabo widzącym; 15. Problemy profilaktyczne podstawą walki z uzależnieniem od środków odurzających;
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (2 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zjawisko agresji; 2. Rodzina jako jeden z możliwych czynników sprzyjających powstawaniu zachowań agresywnych; 3. Charakterystyka dzieci w młodszym szkolnym; 4. Muzykoterapia jako czynnik poprawy jakości życia; 5. Model Mobilnej Rekreacji Muzycznej (MMRM) jako oryginalna forma muzykoterapii wychowawczej; 6. Metodologiczne podstawy badań własnych; 7. Opis badań i analiza zachowań dzieci uczestniczących w eksperymencie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej