Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(118)
Książki
(12)
Forma i typ
E-booki
(118)
Książki
(12)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje naukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(9)
dostępne
(7)
Placówka
Wypożyczalnia
(7)
Czytelnia
(9)
Autor
Lewicka Maria
(27)
Gorzelak Grzegorz
(13)
Oniszczenko Włodzimierz
(12)
Czapliński Władysław
(5)
Halamska Maria
(3)
Hausner Jerzy
(3)
Klaus Witold
(3)
Mazur Stanisław
(3)
Milczarek-Andrzejewska Dominika
(3)
Rembisz Włodzimierz
(3)
Rzeplińska Irena
(3)
Śleszyński Przemysław
(3)
Bukowski Marcin
(2)
Bukraba-Rylska Izabella
(2)
Błąd Marta
(2)
Drygas Mirosław
(2)
Gradziuk Piotr
(2)
Haliżak Edward
(2)
Jałowiecki Bohdan
(2)
Katarzyna Bańkowska
(2)
Kleczkowska Agata
(2)
Kociuba Dagmara
(2)
Kowalczewska Kaja
(2)
Kowalski Michał
(2)
Kulas Piotr
(2)
Kulawik Jacek
(2)
Kuźniar Roman
(2)
Kwiecień Roman
(2)
Malak-Rawlikowska Agata
(2)
Modzelewski Wojciech Tomasz
(2)
Nowak Maciej J
(2)
Parzuchowski Michał
(2)
Pyka Robert
(2)
Szmigiel-Rawska Katarzyna
(2)
Trojan Maciej
(2)
Wierczyńska Karolina
(2)
Wieruszewska Maria
(2)
Wilkin Jerzy
(2)
Wojewodzic Tomasz
(2)
Zajda Katarzyna
(2)
Zwęglińska Dominika
(2)
Antczak-Stępniak Agata
(1)
Antonyuk Nataliya
(1)
Arovuori Kyösti
(1)
Bachórz Agata
(1)
Bafadhal Oemar Madri
(1)
Bain Chris
(1)
Bajan Bartłomiej
(1)
Baka Łukasz
(1)
Banaszak Ewa
(1)
Basińska Małgorzata Anna
(1)
Beba Patrycja
(1)
Bednarek-Szczepańska Maria
(1)
Bendyk Edwin
(1)
Bereżnicka Joanna
(1)
Bieda Agnieszka
(1)
Bielecka Małgorzata
(1)
Bieleninik Łucja
(1)
Bieńczyk-Missala Agnieszka
(1)
Blikle Andrzej Jacek
(1)
Borowska-Stefańska Marta
(1)
Borońska-Hryniewiecka Karolina
(1)
Boryń Alicja
(1)
Brzezińska Anna Izabela
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Burdyka Konrad
(1)
Burek Wojciech
(1)
Bárd Petra
(1)
Capelli Giovanni
(1)
Cegielska Katarzyna
(1)
Chmieliński Paweł
(1)
Chunyan Zhang
(1)
Churski Paweł
(1)
Cichocki Ryszard
(1)
Ciechański Ariel
(1)
Ciechorska-Kulesza Karolina
(1)
Collamati Agnese
(1)
Costa Andreia Jorge Silva Da
(1)
Cudo Mateusz
(1)
Czapiński Janusz
(1)
Czarnecki Adam
(1)
Czekaj Marta
(1)
Czepil Bartosz
(1)
Czornik Małgorzata
(1)
Czubak Wawrzyniec
(1)
Czyżewski Bazyli
(1)
Domagalska-Grędys Marta
(1)
Domagała Alicja
(1)
Domański Bolesław
(1)
Domański Henryk (1952- )
(1)
Doś Anna
(1)
Dragan Małgorzata
(1)
Dragan Wojciech Ł
(1)
Dragan Wojciech Łukasz
(1)
Dudzińska Anna
(1)
Dukowicz Agata
(1)
Dumieński Grzegorz
(1)
Dvornichenko Darina
(1)
Dzielińska Michalina
(1)
Eckhardt Piotr
(1)
Rok wydania
2020 - 2025
(22)
2010 - 2019
(90)
2000 - 2009
(18)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(130)
Język
polski
(118)
angielski
(12)
Temat
Dzieci
(2)
Aktywność zawodowa
(1)
Anoreksja
(1)
Blog
(1)
Bulimia
(1)
Demokracja uczestnicząca
(1)
Dialog społeczny
(1)
Dochody indywidualne
(1)
Ekonomia społeczna
(1)
Epidemiologia
(1)
Grupy społeczne
(1)
Harmonizacja prawa
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje Unii Europejskiej
(1)
Konsumenci
(1)
Kontrola społeczna (socjologia)
(1)
Marketing
(1)
Miasta
(1)
Mobbing
(1)
Młodzież
(1)
Odżywianie
(1)
Osobowość
(1)
Osoby z anoreksją
(1)
Partycypacja społeczna
(1)
Polityka społeczna
(1)
Pracujące matki
(1)
Prawo antymobbingowe
(1)
Prawo karne
(1)
Przydatność zawodowa
(1)
Psychologia dziecka
(1)
Psychologia pracy
(1)
Psychoterapia krótkoterminowa
(1)
Reklama
(1)
Rynek pracy
(1)
Socjalizacja
(1)
Społeczeństwo
(1)
Społeczeństwo obywatelskie
(1)
Społeczności lokalne
(1)
Strategia (teoria gier)
(1)
Stres zawodowy
(1)
Struktura społeczna
(1)
Teoria gier
(1)
Ubóstwo
(1)
Wartość
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wybory życiowe
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Wypalenie zawodowe
(1)
Zaburzenia odżywiania
(1)
Zachowanie organizacyjne
(1)
Zapobieganie
(1)
Zatrudnienie
(1)
Zwalczanie
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
1989-2000
(2)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Podręcznik
(4)
Materiały konferencyjne
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Psychologia
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
130 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Monografie Polskiego Stowarzyszenia Psychologii Społecznej)
CZĘŚĆ I Podstawy teoretyczne Rozdział 1 Zachowania kontrproduktywne w pracy - konceptualizacje, sposoby pomiaru, skala zjawiska: 1.1. Próba zdefiniowania zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.2. Zachowania kontrproduktywne w pracy z perspektywy teorii agresji; 1.3. Cechy zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.4. Sposoby pomiaru zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.5. Wybrane narzędzia do pomiaru zachowań kontrproduktywnych w pracy; 1.6. Skala zjawiska zachowań kontrproduktywnych w pracy w Polsce i na świecie. Rozdział 2 Wybrane typologie zachowań kontrproduktywnych w pracy: 2.1. Typologia Hollingera i Clarka; 2.2. Typologia Robinson i Bennett; 2.3. Typologia Gruys i Sacketta; 2.4. Typologia Spectora i Fox. Rozdział 3 Modele zachowań kontrproduktywnych w pracy: 3.1. Model zachowań odwetowych Skarlickiego i Folgera; 3.2. Model rewanżu Biesa i Trippa; 3.3. Model moralnego zdystansowania Bandury; 3.4. Model stresory-emocje Spectora i Fox. Rozdział 4 Stresory w pracy jako źródło zachowań konrtrproduktywnych: 4.1. Pojęcie stresorów w pracy; 4.2. Typologia stresorów w pracy; 4.3. Stresory w pracy a zachowania kontrproduktywne. Rozdział 5 Rola emocji w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 5.1. Funkcje emocji pozytywnych i negatywnych; 5.2. Wrogie i instrumentalne motywy; zachowań kontrproduktywnych w pracy; 5.3. Style radzenia sobie ze stresem a zachowania kontrproduktywne; 5.4. Pośrednicząca funkcja emocji - przegląd badań. Rozdział 6 Rola wypalenia zawodowego w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 6.1. Ewolucja podejścia do wypalenia zawodowego; 6.2. Wybrane koncepcje wypalenia zawodowego; 6.3. Pośrednicząca rola wypalenia zawodowego - przegląd badań. Rozdział 7 Rola kontroli i wsparcia w pracy w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 7.1. Pojęcie kontroli w pracy; 7.2. Rodzaje kontroli w pracy; 7.3. Kontrola w pracy a zachowania kontrproduktywne; 7.4. Pojęcie i rodzaje wsparcia społecznego; 7.5. Mechanizmy oddziaływania wsparcia społecznego - efekt główny, addytywny i buforowy; 7.6. Wsparcie społeczne a zachowania kontrproduktywne; 7.7. Wspierające przywództwo a zachowania kontrproduktywne; 7.8. Model wymagania-kontrola-wsparcie. Rozdział 8 Rola osobowości w relacji: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne: 8.1. Wielka Piątka a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.2. Style atrybucji a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.3. Negatywna afektywność a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.4. Gniew i lęk jako cechy a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.5. Samokontrola a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.6. Umiejscowienie źródła kontroli a zachowania kontrproduktywne w pracy; 8.7. Cechy Ciemnej Triady a zachowania kontrproduktywne w pracy. CZĘŚĆ II Badania własne Rozdział 9 Cel, uzasadnienie i plan badań własnych: 9.1. Cel badań; 9.2. Uzasadnienie problemów badawczych; 9.3. Plan badań. Rozdział 10 Bezpośredni i pośredniczony przez negatywne emocje efekt stresorów w pracy na ogólne zachowania kontrproduktywne (badanie 1): 10.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 10.2. Metoda; 10.3. Wyniki badań; 10.4. Dyskusja. Rozdział 11 Bezpośredni i pośredniczony przez negatywne emocje efekt stresorów w pracy na cztery rodzaje zachowań kontrproduktywnych (badanie 2): 11.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 11.2. Metoda; 11.3. Wyniki badań; 11.4. Dyskusja. Rozdział 12 Relacja: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Mediacyjne efekty negatywnych emocji i wypalenia zawodowego oraz moderacyjne efekty kontroli i wsparcia w pracy (badanie 3): 12.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 12.2. Metoda; 12.3. Wyniki badań; 12.4. Dyskusja. Rozdział 13 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Mediacyjne efekty wyczerpania i braku zaangażowania oraz moderacyjne efekty kontroli i wsparcia w pracy (badanie 4): 13.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 13.2. Metoda; 13.3. Wyniki badań; 13.4. Dyskusja. Rozdział 14 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Moderujący efekt makiawelizmu (badanie 5): 14.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 14.2. Metoda; 14.3. Wyniki badań; 14.4. Dyskusja. Rozdział 15 Relacje: stresory w pracy - zachowania kontrproduktywne. Moderujący efekt Ciemnej Triady i kontroli w pracy (badanie 6): 15.1. Cel badań i hipotezy badawcze; 15.2. Metoda; 15.3. Wyniki badań; 15.4. Dyskusja. Rozdział 16 Ogólna dyskusja: 16.1. Podsumowanie i dyskusja wyników; 16.2. Ograniczenia badań własnych oraz kierunki dalszych badań; 16.3. Implikacje praktyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
R. 1 Zróżnicowanie zawodowe i poziom wykształcenia: Podziały zawodowe; Autonomia zawodowa; Poziom wykształcenia; Wnioski. R. 2 Nierówności edukacyjne: Problem selekcji na pierwszym i drugim progu kształcenia; Pomiar nierówności w dostępie do wykształcenia; Dwa progi kształcenia w krajach europejskich; Zmiany w czasie; Siła wpływu czynników pochodzeniowych; Efekt hierarchii; Wnioski. R. 3 Wzory zawierania małżeństw: Od czego zależy wybór męża lub żony?; Prawidłowości międzykrajowe; Wnioski. R. 4 Mieszkania i domy: Rodzaje mieszkań: własne, spółdzielcze i inne; Wielkość powierzchni mieszkaniowej; Standard mieszkaniowy; Wpływ środowiska; Zadowolenie z warunków mieszkaniowych; Wnioski. R. 5 Zróżnicowanie dochodów: Nierówności dochodów; Wzory dystrybucji dochodów; Hierarchia dochodów; Wnioski. R. 6 Zaufanie: Korzyści z zaufania; Zróżnicowanie poziomu zaufania między krajami; Korelaty zaufania; Zaufanie do instytucji; Zaufanie a usytuowanie w strukturze społecznej; Wyznaczniki zaufania; Wnioski. R. 7 Lewicowość – prawicowość: Subiektywne definicje lewicowości i prawicowości; Wymiar obyczajowej lewicowości – prawicowości; Wymiar ekonomicznej lewicowości – prawicowości; Lewicowość i prawicowość w strukturze społecznej; Wnioski. R. 8 Uczestniczenie w protestach: Zróżnicowanie między krajami; Społeczna lokalizacja protestów; Wnioski. R. 9 Ryzyko: Teza o społeczeństwie ryzyka; Pola globalnego ryzyka; Osobiste ryzyko; Uwarunkowania zagrożeń globalnych; Wyznaczniki lęku przed terroryzmem; Źródła obaw przed przestępczością; Źródła lęku przed utratą pracy; Wnioski. Zakończenie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Zmiany modelu rodziny a zmiany aktywności zawodowej kobiet w Europie; 2. Rynek pracy kobiet w Polsce w latach 1992-2007; 3. Model opieki w Polsce; 4. Transfery międzypokoleniowe w sieci transferów prywatnych; 5. Alokacja czasu wewnątrz gospodarstwa domowego - dystrybucja obowiązków domowych i opiekuńczych; 6. Decyzje kobiet u progu wejścia w dorosłość: inwestycja w karierę zawodową czy rodzinną? Rola kapitału ludzkiego i uwarunkowań instytucjonalnych. 7. Zatrudnienie kobiet w Polsce a posiadanie dzieci: bariera czy warunek?; 8. Diagnoza kulturowych i strukturalnych uwarunkowań łączenia pracy zawodowej i aktywności rodzinnej przez kobiety; 9. Scenariusz modernizacji polityki społecznej. Stymulowanie wzrostu aktywności ekonomicznej i działalności kobiet
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 331 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 331 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Świat wokół nas, czyli o warunkach, w jakich żyjemy; 2. Młody rynek, czyli o potencjale konsumenckim dzieci i młodzieży; 3. Rozwój konsumentów, czyli o zmianach postępujących z wiekiem; 4. Socjalizacja konsumenta, czyli skąd dzieci wiedzą, jak robić zakupy; 5. Reklama i inne działania promocyjne, czyli jak marketerzy wpływają na konsumenta; 6. Reklama dla młodych konsumentów, czyli o tworzeniu reklam i ich odbiorze przez najmłodszych; 7. Społeczne oddziaływanie reklamy, czyli o wpływie niezamierzonym; 8. Co i komu wolno, czyli o zasadach działalności reklamowej; 9. Interwencja, czyli co jeszcze można zrobić.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Jeśli partycypacja-… to z panną taką jak ty; 2. Technologie partycypacji; 3. Dobro wspólne i społeczeństwo obywatelskie w teorii demokracji deliberatywnej i reprezentacji grupowej; 4. O naukowych gwarancjach procedur demokratycznych; 5. Badanie obywatelskiej satysfakcji jako problem pomiaru; 6. Partycypacja obywatelska w zarządzaniu politykami publicznymi Unii Europejskiej; 7. Jaką przyszłość mają w Polsce deliberatywne formy konsultacji społecznych?; 8. Społeczeństwo obywatelskie w budowie. Dylematy interwencji socjologicznej na przykładzie Warsztatów Dialogu Społecznego; 9. "DNA Miasta" jako innowacyjne narzędzie partycypacji społecznej; 10. Oddolne inicjatywy obywatelskie w zakresie kontroli społecznej; 11. Obywatel na straży. O obywatelskim monitoringu procesu konsultacji; 12. Niesforni obywatele- spontaniczne organizowanie się mieszkańców; 13. "Politycy pod kontrolą- co można zrobić pojedynczo?"- na przykładzie HGW Watch.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sukces i porażka terapii krótkoterminowej / Jadwiga M. Rakowska. - Warszawa : SCHOLAR Wydawnictwo Naukowe , 2006. - 242, [1] strona : rysunki, wykresy ; 24 cm
Zawiera: R. 1 Model strategiczny terapii krótkoterminowej: Koncepcje problemów psychologicznych i ich rozwiązania; Zadania pacjenta i terapeuty mające na celu rozwiązanie problemu; Nadawanie pozytywnego znaczenia działaniu wprowadzającemu zmianę; Interwencja nastawione na zmianę zachowania utrzymującego problem; Interwencje motywujące do działania wprowadzającego zmianę; Interwencje kończące terapię. R. 2 Koncepcja autorskiego badania nad skutecznością terapii krótkoterminowej: Ocena dotychczasowych badań nad terapia krótkoterminową, uzasadniająca potrzebę badania własnego; Pytania i hipotezy badawcze; Plan badania; Sposób pomiaru zmiennych; Właściwości psychometryczne narzędzi pomiaru; Osoby badane; Procedura badań; hipotezy empiryczne. R. 3 Ocena skuteczności terapii krótkoterminowej na podstawie porównania grupy eksperymentalnej poddanej psychoterapii z grupą kontrolną nie poddaną psychoterapii: Wyniki badań; Omówienie wyników. R. 4 Rodzaj zaburzenia (zaburzenia lekowe, depresyjne i osobowości) a skutki bezpośrednie i odroczone terapii krótkoterminowej: Wyniki badania; Omówienie wyników. R. 5 Poziom motywacji do zmiany i jakości funkcjonowania przez terapią oraz poziom współpracy w terapii a odroczony efekt terapii krótkoterminowej: Wyniki badania; Omówienie wyników. R. 6 Ilustracja sukcesu i porażki terapii krótkoterminowej – studia przypadków: Przypadek pierwszy – pełna poprawa; Przypadek drugi – pełna poprawa; Przypadek trzeci – niepełna poprawa; Przypadek czwarty – niepełna poprawa; Przypadek piąty – brak poprawy; Przypadek szósty – brak poprawy; Przypadek siódmy – rezygnacja; Przypadek ósmy – rezygnacja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Teoria gier / Philip D. Straffin ; tłumaczenie Haman Jacek. - Warszawa : SCHOLAR Wydawnictwo Naukowe, 2001. - XIV, 314 stron : ilustracje ; 20 cm.
I Dwuosobowe gry o sumie zerowej: Pojęcie gry; Gry macierzowe: dominacje i punkty siodłowe; Gry macierzowe: strategie mieszane; Teoria gier a antropologia; Teoria gier a filozofia; Drzewka gry; Teoria gier a biznes; Teoria użyteczności; Gry przeciwko naturze. II Gry dwuosobowe o sumie niezerowej: Równowagi Nasha i rozwiązania niekooperacyjne; Dylemat więźnia; Teoria gier a psychologia społeczna; Ruchy strategiczne; Teoria gier a biologia; Schemat arbitrażowy Nasha i rozwiązania kooperacyjne; Teoria gier a biznes: negocjacje pracodawcy-pracobiorcy; Teoria gier a ekonomia: problem duopolu. III Gry n-osobowe:Głosowanie strategiczne; N-osobowy Dylemat Więźnia; Teoria gier a sport; Imputacje, dominacje i zbiory stabilne; Teoria gier a antropologia: organizacja Pusztynów; Rdzeń; Wartość Shapleya; Teoria gier a nauki polityczne;Teoria gier a polityka: indeks Banzhafa i konstytucja Kanady; Zbiory przetafgowe Zastosowanie w polityce; Nukleolus i punkty Gately`ego Alokacja kosztów w Indiach; Wartość teorii gier.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 005 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Pojęcie i istota mobbingu w stosunkach pracy; 2. Podstawy prawne ochrony przed mobbingiem w stosunkach pracy; 3. Prawna regulacja mobbingu w wybranych krajach; 4. Pojęcie mobbingu w świetle art. 94 kodeksu pracy; 5. Odpowiedzialność pracodawcy z tytułu mobbingu; 6. Mobbing a dobra osobiste pracowników; 7. Gwarancje prawne ochrony przed mobbingiem w prawie cywilnym oraz prawie karnym; 8. Zagadnienia procesowe ochrony przed mobbingiem w stosunkach pracy; 9. Przeciwdziałanie mobbingowi w stosunkach pracy za pomocą środków pozaprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 658.3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Zagadnienia wstępne: kompetencje Unii, prawo karne; 2. Harmonizacja prawa karnego materialnego w UE: pojęcie, cele, instrumenty; 3. Kompetencje Unii Europejskiej a kompetencje państw członkowskich w dziedzinie harmonizacji prawa karnego materialnego; 4. Kompetencje Unii Europejskiej do harmonizacji prawa karnego materialnego w ramach zapobiegania i zwalczania szczególnie poważnej przestępczości o wymiarze trans granicznym; 5. Kompetencja Unii Europejskiej do harmonizacji prawa karnego materialnego w celu zapewniania efektywności prawa unijnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 343 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Epidemiologia to... 2. Jaką długość ma kawałek sznurka? Mierzenie częstości występowania chorób 3. Kto, co, gdzie i kiedy? Epidemiologia opisowa 4. Zdrowe badania naukowe: schematy badań w zdrowiu publicznym 5. Dlaczego? Poszukiwanie związków między ekspozycją a chorobą 6. Orzeł czy reszka? Rola przypadku 7. Nie wszystko złoto, co się świeci: problem błędu 8. Mętne wody: problem zakłócenia 9. Czytanie między wierszami: jak czytać i pisać artykuły epidemiologiczne 10. Kto zatopił łódź? Związek i przyczynowość 11. Budowanie z klocków: przeglądy literatury i ich zastosowania 12. Nadzór: gromadzenie danych o zdrowiu na potrzeby wywiadu epidemiologicznego i działań w zakresie ochrony zdrowia publicznego 13. Ogniska, epidemie i klastry 14. Zapobieganie – lepsze niż leczenie? 15. Wczesne wykrywanie – jakie korzyści za jaką cenę? 16. Epidemiologia i zdrowie publiczne A N E K S D O P O L S K I E G O W Y D A N I A. Pandemia COVID-19 w Polsce:: przebieg, organizacja działań przeciwepidemicznych, konsekwencje zdrowotne i społeczne Załącznik 1. Standaryzacja bezpośrednia Załącznik 2. Populacje standardowe Załącznik 3. Obliczanie ryzyka i ryzyka całożyciowego na podstawie rutynowych danych statystycznych Załącznik 4. Standaryzacja pośrednia Załącznik 5. Obliczanie oczekiwanej długości życia za pomocą tablicy dalszego trwania życia Załącznik 6. Dlaczego iloraz szans jest w przybliżeniu równy wielkości ryzyka względnego w przypadku chorób rzadkich Załącznik 7. Wzory na obliczanie przedziałów ufności dla popularnych miar epidemiologicznych Załącznik 8. Metoda Mantela–Haenszela:: obliczanie zbiorczych ilorazów szans; Glosariusz; Odpowiedzi; Indeks rzeczowy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 61 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Dochody, ubóstwo, zamożność i nierówności w przestrzeni społeczno-geograficznej; 2. Społeczno-ekonomiczne regionalne zróżnicowanie Polski; 4. Warunki życia w metropoliach i ich otoczeniu; 5. Strukturalne zróżnicowanie gmin
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opętanie (nie)jedzeniem / redakcja Beata Ziółkowska. - Warszawa : SCHOLAR Wydawnictwo Naukowe, 2009. - 254, [2] strony : wykresy, tabele ; 24 cm.
(Zastosowanie psychologii / redakcja naukowa Anna Brzezińska, Elżbieta Hornowska)
Słowo od redaktorki, Dynamika kontekstu społecznego w okresie dzieciństwa i dorastania, Dlaczego (nie) jemy? Psychologiczne uwarunkowania stosunku do pokarmu, 1. Rodzina jako kontekst rozwoju człowieka, 1.1. Współczesna rodzina jako kontekst rozwoju dzieci i młodzieży, 1.2. Przegląd koncepcji dotyczących rodzin anorektycznych, 1.3. Anorexia Nervosa - choroba jednostki czy choroba rodziny?, 1.4. Transgeneracyjne ujęcie rodziny a problematyka anoreksji, 1.5. Terapia systemowa rodzin w leczeniu anorexia nervosa, 1.6. Przemoc seksualna w rodzinie w etiologii zaburzeń jedzenia, 2. Adolescencja i formowanie struktury potrzeb, 2.1. Źródła hierarchii potrzeb w świetle koncepcji rozwoju człowieka, 2.2. Biologiczne i psychologiczne zmiany okresu adolescencji a anoreksja, 2.3. Osiąganie autonomii a ryzyko wystąpienia anoreksji w okresie adolescencji, 2.4. Potrzeba autonomii a lęk przed autonomią w anoreksji, 2.5. Anoreksja jako opóźnienie wejścia w dorosłość, 2.6. Potrzeba perfekcjonizmu jako źródło i czynnik utrwalający anorexia nervosa, 2.7. Potrzeba perfekcjonizmu a ekspresja anorexia nervosa. Profilaktyka i terapia. 3. Kultura jako kontekst rozwoju człowieka. 3.1. Uczestnictwo w kulturze i jego znaczenie dla procesu rozwoju, 3.2. Ciało dyscyplinowane. Wpływ kultury ponowoczesnej na powstanie anorexia nervosa, 3.3. Rola czynników kulturowych w powstawaniu zaburzeń odżywiania, 3.4. Poddaj się perfekcji - ciało w środkach masowego przekazu, 3.5. Kobieta szczupłą każda chce byćů Wpływ wzorców kulturowych na częstość zachorowań na anoreksję, 3.6. Potrzeba reformy reklamy a profilaktyka zaburzonego stosunku do ciała i jedzenia, 3.7. Krótka charakterystyka dzienników internetowych dziewcząt z anoreksją, 3.8. Anoreksja na forach internetowych - analiza krytyczna, 3.9. Anoreksja na forach internetowych, 3.10. Anoreksja i bulimia na forach internetowych, 4. Sytuacje trudne i strategie radzenia sobie, 4.1. Sytuacje trudne jako źródło zaburzeń łaknienia. Zaburzenia łaknienia jako źródło sytuacji trudnych. 4.2. Anorexia nervosa jako strategia zaradcza uruchamiana w sytuacjach trudnych, 4.3. Anoreksja - sposób radzenia sobie w sytuacji trudnej?, 4.4. Radzenie sobie z urazowymi doświadczeniami okresu dzieciństwa a podatność na anoreksję w okresie adolescencji, 4.5. Hospitalizacja pacjentek anorektycznych jako sytuacja trudna, 4.6. Być w pobliżu, być oboků Otoczenie w walce z chorobą, 4.7. Radzenie sobie dziewcząt z anorexia nervosa w sytuacji edukacyjnej. 5. Inne perspektywy ujmowania zaburzeń łaknienia, 5.1. Nowe spojrzenie na anoreksję psychiczną, 5.2. Głód więzi, głód siebieů Otyłość a anoreksja, 5.3. Anoreksja psychiczna jako zaburzenie o cechach uzależnienia, 5.4. Problem anoreksji w sporcie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
E-book
W koszyku
WSPOMNIENIA: Grzegorz Gorzelak: Bohdan Jazłowiecki (1934 – 2020) ARTYKUŁY: Nataliya Antonyuk, Oleksandra Fedun, Nataliya Papish: Joint Border of Ukraine and the European Union…: Political and Legal Aspects of Cooperation in the Field of Integrated Border Management [Wspólna granica między Ukrainą a Unią Europejską: polityczne i prawne aspekty współpracy w zakresie zintegrowanego zarządzania granicami], doi: 10.7366/1509499548201, s. 11-32 Marta Borowska-Stefańska, Michał Kowalski, Szymon Wiśniewski, Bartosz Szustowski, Martyna Maczuga: The Impact of Statutory Sunday Trading Restrictions on the Choices of Residents of a Large Polish City with Regard to Transport Behaviours and Mobility [Wpływ ustawowego ograniczenia handlu w niedziele na zachowania transportowe mieszkańców dużego miasta w Polsce] doi: 10.7366/1509499548202, s. 33-59 Dominik Sieklucki: Obywatelska inicjatywa uchwałodawcza… w regulacjach prawnych miast na prawach powiatu [Civic Resolution Initiative in Legal Regulations of Cities with County Rights] doi: 10.7366/1509499548203, s. 60 -75 Grzegorz Gawron: Srebrna koprodukcja – analiza inicjatyw lokalnych na rzecz osób starszych w wybranych krajach rozwijających się [Silver Co-production – Analysis of Local Initiatives for the Elderly in Selected Developing Countries] doi: 10.7366/1509499548204, s.76-95 Wojciech Tomasz Modzelewski: Dyplomacja bez dyplomatów…. Polsko-chorwackie partnerstwa regionalne [Diplomacy Without Diplomats. Polish-Croatian Regional Partnerships], doi: 10.7366/1509499548205, s.96-108 Marta Szulc : Strategia Unii Europejskiej dla regionu Morza Bałtyckiego… – wdrażanie strategii z punktu widzenia partnerów projektów flagowych z województwa zachodniopomorskiego [Implementation of the European Union Strategy for the Baltic Sea Region from the perspective of the Flagship Project Partners from the Western Pomerania Region (Zachodniopomorskie Voivodship)] doi: 10.7366/1509499548206, s.109 - 126 Uwagi: dr hab. Agnieszka Olechnicka – redaktor naczelny periodyk redagowany wraz z Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych UW
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
doi 10.7366/9788367450386 This book comprises materials that may serve as an inspiration to teachers and non-pedagogical employees who wish to develop socio-emotional skills in pupils. (...) There are various concepts of socio-emotional learning (SEL); however, they all refer to the development of personal and social skills, including learning how to cooperate, be empathetic, communicate, self-regulate (manage one’s emotions) and think critically. (...) Socio-emotional competencies of pupils foster their functioning in school and achieving – both personal and professional – success in the future. These competencies may be developed at school. The socio-emotional learning process is not a separate aspect of the didactic process; it is rather a philosophy of developing these competencies during each activity: lessons, project work, and school breaks. *** The guide is prepared in a way that makes it accessible. It is divided into subject sections, (...) and individual modules are not too extensive; each of them ends with a set of questions which encourage a reflection. Particular problems are also completed with examples from school practice. (…) A significant challenge in training teachers is not providing them with knowledge but working with teachers’ personal beliefs. Owing to these beliefs, information is either accepted or not, and the proposed solutions are implemented (or not) into school practices, both didactic and pedagogical. The authors offer questions that are very useful in terms of encouraging reflections on one’s own opinions, beliefs, practices and their consequences. Małgorzata Rosalska, Prof. UAM, Ph.D. The book has been created for the purposes of the EU project Building social and emotional skills to BOOST mental health resilience in children and young people in Europe and funded from the Horizon 2020 scheme.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W NUMERZE [CONTENTS] Artykuły [Articles] Agnieszka Bieda: Urban renewal and the value of real properties [Rewitalizacja przestrzeni miejskiej a wartość nieruchomości], doi 10.7366/1509499536901, s. 5–28; Katarzyna Zawalińska, Jakub Rok: Wojewódzkie tablice przepływów międzygałęziowych dla Polski: konstrukcja i interpretacja [Regional Input-Output tables for Polish voivodeships: Their construction and interpretation], doi 10.7366/1509499536902, s. 29–53; Dagmara Kociuba: Delimitacja miejskich obszarów funkcjonalnych ośrodków wojewódzkich w realizacji zintegrowanych inwestycji terytorialnych w Polsce – teoria versus praktyka [Delimitation of Functional Urban Areas of Voivodeship Centres in the implementation of Integrated Territorial Investments: Theory vs. practise], doi 10.7366/1509499536903, s. 54–78; Marta Szylar, Katarzyna Cegielska, Dawid Kudas: Wykorzystanie metody ścieżki rozwoju Hellwiga do badania zrównoważonego rozwoju województwa śląskiego [Application of Hellwig’s development measure method for the analysis of sustainable development of Silesia Province], doi 10.7366/1509499536904, s. 79–101; Elżbieta Roszko-Wójtowicz, Maria M. Grzelak: Zastosowanie wybranych metod statystyki wielowymiarowej do oceny systemu edukacji w krajach członkowskich UE [The use of selected methods of multidimensional statistical analysis to compare education systems in EU Member States], doi 10.7366/1509499536905, s. 102–131; Janina Kotlińska: Nieruchomości komunalne przedmiotem obrotu na rynku nieruchomości [Municipal property traded on the real estate market], doi 10.7366/1509499536906, s. 132–150. Recenzje [Book review] Magdalena Szmytkowska: Krzysztof Bierwiaczonek, Małgorzata Dymnicka, Katarzyna Kajdanek, Tomasz Nawrocki, Miasto, przestrzeń, tożsamość. Studium trzech miast: Gdańsk, Gliwice, Wrocław, doi 10.7366/1509499536907, s. 151–154. prof. dr hab. Grzegorz Gorzelak – redaktor naczelny periodyk redagowany wraz z Centrum Europejskich Studiów Regionalnych i Lokalnych UW
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rosnąca liczba badań i raportów klinicznych dostarczają bogatej wiedzy na temat efektywności muzykoterapii u wcześniaków. Coraz więcej wiemy jak interpretować zmiany rozwojowe niemowląt, czy to dzięki postępowi technologii obrazowania, czy poprzez bezpośrednie obserwowanie zachowań dziecka, takich jak płacz, jedzenie. Od niedawna w badaniach i działaniach klinicznych uwzględnia się rolę rodziców w procesie psychoterapii za pomocą muzyki. (…)|Przedstawiona Czytelnikowi książka jest kompleksowym spojrzeniem na kulturę i kontekst muzykoterapii na Oddziale Intensywnej Terapii Noworodka. Ten kontekst praktyki jest już obecny w Polsce. Wezwanie Redaktorów tej książki zostało wysłuchane. Joanne Loewey The Louis Armstrong Center for Music & Medicine, Mount Sinai Beth Israel oraz Icahn School of Medicine at Mount Sinai (USA) Do lektury książki zapraszamy muzykoterapeutów i studentów muzykoterapii oraz innych specjalistów klinicznych pracujących na OITN, w tym psychologów, pielęgniarki, neonatologów, pediatrów i innych pokrewnych pracowników służby zdrowia, a także rodziców, którzy pragną poszerzyć swoją wiedzę na temat efektywności muzykoterapii i korzyści, jakie można zaczerpnąć z uczestnictwa w sesjach muzykoterapeutycznych. Informacje zawarte w opracowaniu mogą być źródłem inspiracji również dla tych badaczy, którzy chcą się przyczynić do powstania kolejnych badań klinicznych weryfikujących efektywność tej niefarmakologicznej formy interwencji w dziedzinie zdrowia najmłodszych pacjentów, którymi są wcześniaki. (…) Publikacja podzielona została na pięć części. Następujące po sobie części i rozdziały w zamyśle tworzą spójną narrację, jednak każdy element stanowi jednocześnie samodzielną całość. Książkę można zatem czytać w całości lub zgłębiać poszczególne jej fragmenty, zależnie od zainteresowań Czytelnika i jego perspektywy. Pozostajemy z nadzieją, że lektura przyczyni się do profesjonalizacji i popularyzacji muzykoterapii w Polsce, dostarczając interdyscyplinarnej wiedzy zarówno środowiskom medycznym i terapeutycznym, jak i rodzicom wcześniaków. ze Wstępu W tomie publikują: Łucja Bieleninik, Mariola Bidzan, Anna A. Bukowska, Magdalena Chrzan-Dętkoś, Darcy DeLoach, Michael Detmer, Mark Ettenberger, Claire Ghetti, Friederike Haslbeck, Ludwika Konieczna-Nowak, Justyna Kwaśniok, Ilona Poćwierz-Marciniak, Joanna Preis-Orlikowska, Krzysztof Stachyra, Alexandra Ullsten.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Pomimo stwierdzania licznych problemów, barier i złych praktyk autorzy wciąż dostrzegają możliwości naprawy i rozwoju nauki. Zapewne kluczowe jest kształtowanie odpowiednich postaw naukowców, ich indywidualnego podejścia do spraw naukowych. Dobrze byłoby, gdyby uwarunkowania formalno-instytucjonalne nie stwarzały w tym zakresie barier ani nie narzucały konieczności koncentracji na sprawach z perspektywy prawdziwej nauki marginalnych. Pozostaje wyrazić nadzieję, że również przedmiotowa monografia przyczyni się do przypomnienia naukowych priorytetów. /fragment książki/ Książka wnosi cenny wkład w toczący się dyskurs na temat złożonych problemów funkcjonowania nauki w Polsce: od jej finansowania po zagadnienia formalno-ewaluacyjne, rozwój kadry i kształcenie. Prof. dr hab. inż. Mirosława El Fray Autorzy książki to eksperci o bardzo wysokich kompetencjach w sferze nauki (…) posiadają bogatą wiedzę zarówno teoretyczną, jak i praktyczną (…). Nauka jest sektorem bardzo zróżnicowanym wewnętrznie, dlatego wymaga w odniesieniu do różnych jej części zdywersyfikowanego podejścia. Rozwiązania proponowane dla nauk technicznych czy medycznych wymagają zasadniczej modyfikacji w przypadku nauk społecznych. Trafnie i rzetelnie został uwzględniony w tej pracy także kontekst międzynarodowy i krajowy nauki. Prof. dr hab. Jacek Szlachta Autorzy: Andrzej Jacek Blikle, Tadeusz Gadacz, Marian Gorynia, Iwona Hofman, Hubert Izdebski, Krzysztof Jajuga, Jacek Jemielity, Tomasz Komornicki, Jacek Kuźnicki, Eugeniusz Molga, Maciej J. Nowak, Rafał Rakoczy, Marek Safjan, Bronisław Sitek, Przemysław Śleszyński, Łukasz A. Turski, Grzegorz Węgrzyn, Leszek Zasztowt
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka jest całościową analizą ważnej i skomplikowanej kwestii – roli parlamentów narodowych państw członkowskich w systemie politycznym Unii Europejskiej. (…) Autorka wykorzystuje swoją głęboką wiedzę, łącząc znajomość światowej literatury przedmiotu i systematyczne obserwacje europejskiej polityki. Opinie i diagnozy dotyczące przyszłości procesów politycznych formułuje z zachowaniem akademickiej dyscypliny intelektualnej. prof. dr hab. Zdzisław Mach, Uniwersytet Jagielloński Autorka zajmuje się tematem niezbyt często podejmowanym przez polskich uczonych, w sposób ciekawy pod względem teoretycznym, metodologicznym i empirycznym. Przedstawia wiele nieznanych szerzej informacji, np. na temat tzw. zielonej kartki i horyzontalnej współpracy parlamentów narodowych w UE. Formułuje frapujący problem badawczy: czy parlamenty narodowe powinny zwiększać swoją rolę w polityce europejskiej, a jeśli tak, czy będzie to raczej sprzyjać integracji, czy też przyczyni się do obniżenia skuteczności procesów decyzyjnych w UE, a tym samym utrudni integrację. prof. dr hab. Tomasz Grzegorz Grosse, Uniwersytet Warszawski Monografia ta stanowi nader udane połączenie spójnej perspektywy teoretycznej oraz pogłębionej analizy porównawczej z wykorzystaniem nowych danych empirycznych. Autorka konfrontuje rosnącą popularność polityczno-normatywnego postulatu zwiększenia roli parlamentów narodowych w systemie politycznym Unii Europejskiej z faktycznym zaangażowaniem parlamentów w sprawy europejskie. Stawia kluczowe pytanie o to, na ile parlamenty pełnią rolę autonomicznych aktorów i agentów demokratyzacji unijnego systemu decyzyjnego, a na ile pozostają agentami egzekutywy, reprodukując i pogłębiając unijny deficyt demokracji. dr hab. Agnieszka Cianciara, prof. ISP PAN
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
Start w dorosłość okazuje się znacznie łatwiejszy, gdy osoby wychowujące dziecko i potem nastolatka – czyli rodzice, opiekunowie i nauczyciele – są w stanie przewidzieć, do jakiego świata ich przygotowują. […] Dorośli mają coraz większy problem z odpowiedzią na pytanie: W jakie kompetencje wyposażyć dzieci i nastolatków, by mogli z powodzeniem radzić sobie w zmieniającym się świecie, zaspokajać swoje aspiracje i żyć w otoczeniu coraz bardziej zróżnicowanym, także kulturowo? Celem niniejszej monografii jest ukazanie konsekwencji tej zmienności otoczenia dla przebiegu i efektów rozwoju na przełomowym etapie życia – gdy ostatecznie kończą się dzieciństwo i dorastanie z zawsze obecnym i gotowym do pomocy opiekunem, a zaczyna samodzielne, odpowiedzialne, dorosłe życie. fragment Wstępu Książka niesie co najmniej potrójne przesłanie: po pierwsze, daje panoramiczny opis procesów zachodzących u progu dorosłości, po drugie, dostarcza wskazań, jak można i warto przygotowywać młodych ludzi do rozmaitych wyzwań, które ich czekają w życiu dorosłym, i po trzecie, zawiera wartościowe wyniki badań […]. Ukazuje ponadto, jak rozwój człowieka przeplata się z procesem uczenia i jakie efekty ma ta interakcja, a że uczenie się w środowisku obejmuje wciąż nowe elementy, jest to wiedza żywa, nie tyle zastana, ile raczej in statu nascendi. Takie ujęcie dorosłości nie pozwala przeczytać i zamknąć sprawy na poziomie uzyskanej wiedzy, ale motywuje do dalszych poszukiwań, uczenia się w środowisku, przewidywania zjawisk i współkreowania społecznej rzeczywistości. prof. dr hab. Piotr Oleś autorzy: Anna I. Brzezińska, Michalina Dzielińska, Paulina Gołaska-Ciesielska, Sławomir Jabłoński, Kamil Janowicz, Marta Lasota, Konrad Piotrowski, Małgorzata Rękosiewicz, Błażej Smykowski, Paweł Wysocki, Monika Wysota
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia i pedagogika są naukami empirycznymi, a to oznacza, że jedyną drogą wprowadzenia do nich nowych twierdzeń i teorii jest konfrontacja z danymi empirycznymi. Powtarzalność badań stanowi istotną cechę poznania naukowego. Metoda eksperymentu jest taką metodą, która pozwala na powtarzalność badania, czyniąc je intersubiektywnie komunikowalnym oraz intersubiektywnie kontrolowalnym i dostarcza wiedzy o najwyższym stopniu pewności. Podręcznik wprowadza Czytelnika – studenta psychologii, pedagogiki i dyscyplin pokrewnych (np. socjologii) – w podstawy eksperymentu zarówno laboratoryjnego, jak i terenowego, opartego na porównaniach dwugrupowych i na porównaniach wielogrupowych (odwołującego się do statystycznego modelu analizy wariancji). Obejmuje on pewne „minimum” metodologiczne, którego opanowanie przez Czytelnika umożliwia poprawne zaplanowanie i przeprowadzenie badań eksperymentalnych. Autor włożył wiele wysiłku, aby te skomplikowane zagadnienia wyłożyć w sposób systematyczny i przystępny dla osób z podstawowym przygotowaniem statystycznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej