Sorting
Source
Książki
(712)
IBUK Libra
(25)
ebookpoint BIBLIO
(15)
Form of Work
Książki
(701)
Publikacje naukowe
(116)
Publikacje fachowe
(68)
E-booki
(40)
Czasopisma
(9)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Poradniki i przewodniki
(2)
Artykuły
(1)
Audiobooki
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Status
only on-site
(561)
available
(490)
unavailable
(21)
unknown
(5)
Branch
Wypożyczalnia
(511)
Czytelnia
(566)
Author
Penc Józef (1939-2017)
(14)
Sikorski Czesław (1943- )
(10)
Chodyński Andrzej
(9)
Kostera Monika (1963- )
(9)
Griffin Ricky W. (1950- )
(7)
Grudzewski Wiesław M
(7)
Rusiński Michał
(7)
Strużycki Marian
(7)
Bieniok Henryk (1940- )
(6)
Ehrlich Andrzej
(6)
Kisielnicki Jerzy (1939- )
(6)
Perechuda Kazimierz
(6)
Bieda Jolanta
(5)
Duraj Jan
(5)
Durlik Ireneusz (1931-2023)
(5)
Hejduk Irena K
(5)
Janiszewski Adam
(5)
Kożuch Barbara (1950- )
(5)
Mikołajczyk Zofia (1931-2017)
(5)
Łuczkiewicz Grzegorz
(5)
Bańka Waldemar
(4)
Borkowski Stanisław
(4)
Drucker Peter F. (1909-2005)
(4)
Dzieńdziora Joanna
(4)
Ehrlich Andrzej (1928-2023)
(4)
Galata Stanisław
(4)
Huczek Marian (1939-2023)
(4)
Ingram Jolanta
(4)
Jabłoński Marek Marian
(4)
Jeziorski Leopold
(4)
Krzakiewicz Kazimierz
(4)
Kuc Bolesław Rafał (1944-2022)
(4)
Listwan Tadeusz
(4)
Martyniak Zbigniew
(4)
Mikołajczyk Zofia
(4)
Morgan Gareth (1943- )
(4)
Obłój Krzysztof (1954- )
(4)
Potocki Arkadiusz
(4)
Smolarek Małgorzata (1974- )
(4)
Stabryła Adam (1942- )
(4)
Sudoł Stanisław (1928-2020)
(4)
Supernat Jerzy (1951- )
(4)
Wiankowska-Ładyka Zofia
(4)
Adair John Eric (1934- )
(3)
Albigowski Marek
(3)
Bakonyi Jadwiga
(3)
Bitkowska Agnieszka
(3)
Borowiecki Ryszard
(3)
Chodyńska-Kukułka Agata
(3)
Durska Małgorzata
(3)
Gawroński Krzysztof
(3)
Grabiec Olimpia (1975- )
(3)
Hofstede Geert (1928-2020)
(3)
Huczek Antoni
(3)
Jabłoński Adam Stefan
(3)
Justyna Marlena
(3)
Kowalczyk Jerzy
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Koźmiński Andrzej Krzysztof (1941- )
(3)
Lipka Anna
(3)
Majewski Miłosz
(3)
Marciniak Jarosław
(3)
Mikuła Bogusz
(3)
Nowacki Robert
(3)
Oleksiuk Adam
(3)
Pietrzyk Małgorzata
(3)
Sawicki Jarosław
(3)
Schauz Ewa
(3)
Skórska Anna
(3)
Sochacka Iwona
(3)
Stefan Arkadiusz
(3)
Szabłowski Józef
(3)
Szczupaczyński Jerzy
(3)
Vollmuth Hilmar J
(3)
Waszczak Stanisław
(3)
Ściborek Zbigniew (1949- )
(3)
Antczak Mariola
(2)
Antoszkiewicz Jan D
(2)
Bakalarz Dariusz
(2)
Banaszyk Piotr
(2)
Baruk Agnieszka Izabela (1973- )
(2)
Beck-Krala Ewa
(2)
Beckhard Richard (1918-1999)
(2)
Bednarski Lech
(2)
Białasiewicz Maria (1952- )
(2)
Biesaga-Słomczewska Elżbieta J
(2)
Bitkowska Agnieszka Anna
(2)
Bogacz-Wojtanowska Ewa
(2)
Bogołębska Justyna
(2)
Bogołębski Mateusz
(2)
Borkowski Stanisław (1945- )
(2)
Borowska Joanna
(2)
Borski Maciej (1975- )
(2)
Bramley Peter (1934- )
(2)
Brzeziński Marek (1949- )
(2)
Błaszczyk Wanda
(2)
Cewińska Joanna
(2)
Chrościcki Zbigniew
(2)
Chądzyński Jacek
(2)
Cieślik Jerzy
(2)
Year
2020 - 2025
(47)
2010 - 2019
(114)
2000 - 2009
(494)
1990 - 1999
(97)
Time Period of Creation
2001-
(46)
1901-2000
(2)
1989-2000
(1)
Country
Poland
(749)
United States
(2)
Russia (Federation)
(1)
Language
Polish
(744)
English
(10)
French
(1)
Russian
(1)
Audience Group
Ekolodzy zawód
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Studenci
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Subject
Organizacja
(343)
Zarządzanie
(277)
Przedsiębiorstwo
(261)
Kadry
(83)
Zarządzanie strategiczne
(74)
Menedżerowie
(61)
Organizacja ucząca się
(56)
Zarządzanie wiedzą
(53)
Kultura organizacyjna
(49)
Teoria organizacji
(42)
Innowacje
(41)
Motywacja pracy
(41)
Zarządzanie jakością
(40)
Przywództwo
(36)
Decyzje
(35)
Praca
(33)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(24)
Organizacja pracy
(24)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(21)
Organizacje
(19)
Produkcja
(19)
Gospodarka oparta na wiedzy
(18)
Systemy informatyczne zarządzania
(18)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(17)
Zarządzanie procesami biznesowymi
(17)
Informacja dla zarządzania
(16)
Motywacja
(16)
Zarządzanie projektami
(16)
Internet
(15)
Zachowanie organizacyjne
(15)
Gospodarka
(14)
Komunikacja społeczna
(14)
Zarządzanie ryzykiem
(14)
Controlling
(13)
Globalizacja
(13)
Banki
(12)
Konflikt
(12)
Praca zespołowa
(12)
Socjologia organizacji
(12)
Systemy informatyczne
(12)
Otoczenie firmy
(11)
Przedsiębiorczość (postawa)
(11)
Psychologia zarządzania
(11)
Relacje międzyludzkie
(11)
Usługi
(11)
Zarządzanie kryzysowe
(11)
Informatyka
(10)
Jakość
(10)
Kultura
(10)
Kultura pracy
(10)
Marketing strategiczny
(10)
Negocjacje
(10)
Przedsiębiorczość
(10)
Public relations
(10)
Informacja
(9)
Konkurencja
(9)
Logistyka gospodarcza
(9)
Marketing
(9)
Planowanie
(9)
Przedsiębiorstwo turystyczne
(9)
Szkolnictwo wyższe
(9)
Turystyka
(9)
Jakość produktu
(8)
Ocena pracowników
(8)
Planowanie strategiczne
(8)
Prakseologia
(8)
Płaca
(8)
Samorząd terytorialny
(8)
Współdziałanie
(8)
Administracja publiczna
(7)
Audyt wewnętrzny
(7)
Efektywność ekonomiczna
(7)
Informacja gospodarcza
(7)
Instytucje nonprofit
(7)
Outsourcing
(7)
Projektowanie
(7)
Przedsiębiorczość międzynarodowa
(7)
Szkolnictwo
(7)
Benchmarking
(6)
Kariera
(6)
Logistyka
(6)
Ochrona środowiska
(6)
Przedsiębiorcy
(6)
Przydatność zawodowa
(6)
Psychologia pracy
(6)
Rozwój zrównoważony
(6)
Systemy informacyjne zarządzania
(6)
Służba zdrowia
(6)
Technologia
(6)
Wiedza
(6)
Wielokulturowość
(6)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(6)
Zaangażowanie pracowników
(6)
COVID-19
(5)
Ekonomika przedsiębiorstwa
(5)
Handel elektroniczny
(5)
Holdingi
(5)
Innowacje organizacyjne
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Konkurencyjność
(5)
Subject: work
Konstytucja Polski (1997)
(1)
Subject: time
2001-
(40)
1901-2000
(16)
1989-2000
(15)
1989-
(4)
1901-
(2)
2001-0
(2)
1801-1900
(1)
1918-
(1)
1918-1939
(1)
1945-1989
(1)
Subject: place
Polska
(42)
Kraje Unii Europejskiej
(11)
Świat
(2)
Czarnków (woj. wielkopolskie)
(1)
Czechy
(1)
Dąbrowa Górnicza (woj. śląskie)
(1)
Europa
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Irlandia
(1)
Izrael
(1)
Japonia
(1)
Kołbaskowo (woj. zachodniopomorskie, pow. policki, gm. Kołbaskowo)
(1)
Nigeria
(1)
Norwegia
(1)
Nowy Sącz (woj. małopolskie)
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Ukraina
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Genre/Form
Podręcznik
(140)
Opracowanie
(70)
Praca zbiorowa
(31)
Monografia
(22)
Poradnik
(11)
Czasopismo naukowe
(8)
Case study (studium przypadku)
(6)
Raport z badań
(6)
Czasopismo ekonomiczne
(3)
Czasopismo prawnicze
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Artykuły
(2)
Encyklopedia
(2)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(1)
Biografia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Podręczniki
(1)
Przegląd literatury
(1)
Szkic
(1)
Słownik angielsko-polski
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Domain
Zarządzanie i marketing
(260)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(143)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(23)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(11)
Psychologia
(7)
Inżynieria i technika
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Transport i logistyka
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Edukacja i pedagogika
(2)
Historia
(2)
Nauka i badania
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
752 results Filter
Book
In basket
(Psychologia i Zarządzanie / red. nauk. Maria Strykowska)
1. Problem: To nie zmiany są przyczyną twoich problemów; Analiza przypadku; 2. Rozwiązania: Jak sprawić, by ludzie zrezygnowali ze starych nawyków; Przeprowadzanie ludzi przez strefę neutralną; Nowe rozpoczęcie; Transformacja, rozwój i odnowa; 3. Praca z nieustannymi zmianami w organizacji i twoim życiu: Jak radzić sobie z nieustannymi zmianami; 4. Wniosek: Praktyczna analiza przypadku; Wniosek; Praktyczna analiza przypadku; Wniosek
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 005 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
1. Nowa struktura, 2. Metoda Sim, 3. Intuicja, 4. Szybkość, 5. Płaska organizacja, 6. Insourcing, 7. Konsultanci, 8. Zdrowy rozsądek, 9. Giełda, 10. Praca operatywna, 11. Nie martwić się na zapas, 12. Sprawiedliwość, 13. Organizacje kształcące, 14. Procedury do lamusa, 15. Wynagrodzenia, 16. Czas pracy, 17. Przywileje, 18. Rekrutacja, 19. Postawić na pracowników, 20. Komunikacja, 21 .Zmotywowani
pracownicy, 22.Etyka i zasady moralne, 23.Do pracow nika
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 005 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 005 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej im. Oskara Langego we Wrocławiu ; Nr 969)
I. Zagadnienia ogólne: Sukces przedsiębiorcy a sukces przedsiębiorstwa- perspektywa krótko- i średniookresowa; Zarządzanie kadrami na krawędzi chaosu; Czy funkcja kadrowa przetrwa w nowych formach zarządzania firmą?; Podmiotowość i przedmiotowość w zarządzaniu; Wiedza a wartość; Zarządzanie wiedzą na przykładzie Hutmenu SA. II. Kadrowe uwarunkowania sukcesu: Praca kierownicza - założenia teoretyczne i psychospołeczne koszty sukcesu Rada Nadzorcza i zarząd jako instytucje wspomagające przedsiębiorstwo w osiąganiu sukcesu; Koncepcja dryfującego pracownika wiedzy; Sukces przedsiębiorczego pracownika; Rada Nadzorcza jako współautor sukcesu; Motywowanie w organizacji opartej na wiedzy; ocena praco wnika w systemie ocen przedsiębiorstwa; Kształtowanie elastycznej struktury kapitału ludzkiego; Zarządzanie karierą zawodową w polskich przedsiębiorstwach- sukces czy porażka (wyniki badań ankietowych); Siatka stylów realizacji funkcji personalnej- zarys koncepcji; Swoboda kształtowania roli menedżera; Kompetencje kontrole ra a sukces przedsiębiorstwa; Funkcjonowanie menedżera personalnego w firmach południowej Polski; System szkoleń pracowniczych w świetle badań w przedsiębiorstwach województwa łódzkiego; Wybrane aspekty polityki personalnej (pilotowe badania empiryczne); Odgrywanie ról w teatrze zw. przedsiębiorstwem; Zintegrowane systemy zarządzania kompetencjami; Kierowanie ludźmi w małej firmie. III. Organizacyjne uwarunkowania sukcesu: Zmiana organizacyjna jako czynnik sukcesu w zarządzaniu; Zarządza nie personelem w przedsiębiorstwie jako przejaw kultu ry organizacyjnej; Rola układów zbiorowych pracy w realizacji funkcji personalnej; Zarządzanie przez prawo do rozwoju w organizacjach inteligentnych; System zarządzania jakością w polskiej policji; Służby organizatorskie w doskonaleniu zarządzania policją; Typ kultury organizacyjnej jako wyznacznik sukcesu organizacji; Indywidualny i zbiorowy wymiar kultury organizacyjnej. Studia przypadków dwóch polskich organizacji; Wartościowanie kompetencji - moda czy aktualne wyzwania organizacji; Nowoczesne metody zatrudniania czyli praca czasowa w UE. IV. Zagadnienia metodologiczne: sukces i jego kwantyfikacja w zarządzaniu organizacjami; Modele analizy zasobów ludzkich; Modelowanie systemu informacji personalnej. Podejście obiektowe; Problemy metodyczne budowy systemu kompetencji funkcjonalnych. Dyskusja.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.3 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.3 (1 egz.)
Book
In basket
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 005 (1 egz.)
Book
In basket
Cz. I Wstęp: Historia i kontekst psychologii pracy i organizacji; Rola i metody. Cz. II Ludzie w pracy: Analiza i projektowanie pracy; Selekcja pracowników; Szkolenia; Ocena pracy: ewaluacja i doskonalenie potencjału pracowników i ich pracy, Stres zawodowy a zdrowie pracowników. Cz. III Czynniki ludzkie w środowisku pracy: Obciążenie pracą i przydział (alokacja) zadań; Środowisko pracy a wykonanie pracy; Projektowanie i wykorzystanie technologii związanych z pracą; Bezpieczeństwo pracy. Cz. IV Organizacja pracy: Przywództwo i zarządzanie; Motywacja w miejscu pracy; Zespoły: wyzwania pracy w grupie; Zmiana w organizacji i rozwój organizacji. Cz. V Zagadnienia z zakresu psychologii pracy i organizacji: Przeciw wszelkiej nierówności: zarządzanie różnorodnością; Wykonanie pracy a starzenie się siły roboczej; Zmiany charakteru pracy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 005 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 005 (1 egz.)
Book
In basket
Kierownik w organizacji / Stefan Tokarski. - Warszawa : Difin, 2006. - 340 s. : il. ; 23 cm.
Charakterystyka nauki o kierowaniu; Metody badania zachowania się człowieka w organizacji; Podwładny jako element układu człowiek-organizacja; Osobowościowe uwarunkowania kierowania; Kierowanie w stresie; Sytuacyjne determinanty kierowania; Koncepcje grupowo-środowiskowe; Interakcyjna koncepcja efektywności kierowania. Podejście pragmatyczne; Intuicja w organizacji; Trening kierowniczy.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 005 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 005 (1 egz.)
Book
In basket
(Podręczniki / Akademia Wychowania Fizycznego im.E ; Nr 59)
1. Podstawy wiedzy o organizacjach i zarządzaniu: Przedmiot organizacji i zarządzania; Rys historyczny wiedzy o organizacji i zarządzaniu; Funkcje organizacji i zarządzania; Organizacja i zarządzanie a inne nauki; Teoria organizacji i zarządzania w praktyce turystycznej. 2. Turystyka jako działalność gospodarcza: Istota współczesnej turystyki; Podstawowe funkcje współczesnej turystyki; Turystyka gospodarcza. 3. Podmioty gospodarcze w turystyce: Pojęcia i cele przedsiębiorstwa turystycznego; Podstawy prawne działalności gospodarczej przedsiębiorstwa turystycznego; Funkcje przedsiębiorstwa turystycznego; Klasyfikacja i organizacja przedsiębiorstw turystycznych; Organizacyjne aspekty funkcjonowania przedsiębiorstwa turystycznego; Zasoby kapitałowe, majątkowe i kadrowe oraz ich rola w przedsiębiorstwie turystycznym; Współczesne koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym; Informatyczne systemy wspomagające zarządzanie; Logistyka w turystyce. 4. Systemy zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym: specyfika przedsiębiorstwa turystycznego; Planowanie działalności; Organizowanie pracy; Motywowanie pracowników; Kontrolowanie, Decydowanie, Style zarządzania. 5. Procesy destabilizujące zarządzanie: wpływ stresu i emocji na efekty pracy; Konflikty w zarządzaniu przedsiębiorstwem turystycznym i ich przyczyny; Istota, czynniki decydujące o skuteczności negocjacji. 6. Zarządzanie marketingowe w przedsiębiorstwie turystycznym: Organizacja działań marketingowych w przedsiębiorstwie turystycznym; Analiza otoczenia firmy turystycznej; Plan marketingowy jako narzędzie w systemie zarządzania przedsiębiorstwem; strategia zarządzania marketingowego przedsiębiorstwem turystycznym; strategie przedsiębiorstw turystycznych wobec konkurencji
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 379.85 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Organizacje : istota, struktury, procesy / Marcin Bielski. - Wydanie 3. - Łódź : Uniwersytet Łódzki, 2001. - 288 stron : wykresy ; 24 cm.
Nauka o zarządzaniu organizacjami; Interpretacje pojęcia organizacji; Organizacje w różnych sytuacjach; Struktury organizacyjne; Zarządzanie organizacjami.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 005 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 005 (1 egz.)
Book
In basket
1. Prawdziwy profesjonalizm. Czym jest profesjonalizm i jak profesjonalnie zarządzać firmą? 2. Czy praca sprawia ci radość? Rola zapału i entuzjazmu w zawodowych sukcesach, 3. Nie żałuj siebie! Jak opracować strategię własnej kariery, 4. Generator, Żaglowiec i Nieudacznik. Jak utrzymać swą karierę na wysokich obrotach? Skąd brać pewność, że tak się dzieje? 5. O czasie. Najważniejszy aspekt pracy profesjonalisty: inwestycje w przyszłość, 6. Zrezygnuj z całkowitej autonomii! Jak pogodzić zarządzanie firmą z niezależnością profesjonalistów? 7. Dlaczego mam się słuchać? Jakie atrybuty musi mieć lider profesjonalistów? 8. Wartości w praktyce. Jak skutecznie wymuszać przestrzeganie wartości? 9. Wartość nietolerancji. Czego firma nie powinna tolerować? Jak uniknąć "jakotakości"? 10. Czas na uzdrowienie. Jak wzbudzić ducha współpracy? 11. Dodatkowa wartość firmy. Co zrobić, żeby firma przedstawiała wartość przewyższającą umiejętności wszystkich zatrudnionych profesjonalistów? 12. Rozwój umiejętności drogą do sukcesu. Jak organizować kształcenie i rozwijać umiejętności? 13. Jakie usługi oferujesz? Różne typy usługodawców i różnice między nimi. 14. Zarządza nie projektami. Jak ocenić dochodowość zlecenia? 15. Po co nam fuzja? Czy fuzje firm mają sens? 16. Firma zdolna do adaptacji. Co robić, by stale ewoluować i umieć się przystosować? 17. Jak prawdziwy profesjonalista rozwija biznes. O co chodzi w marketingu i jak to się ma do standardów profesjonalizmu? 18. Czego pragną klienci. Jak określić, co klient rozumie przez wysoką jakość? 19. Dlaczego nowa oferta trafia w próżnię. Kiedy cross-selling naprawdę może zadziałać? 20. Badanie sukcesu marketingowego. Na czym polega różnica pomiędzy "większym biznesem" a "lepszym biznesem"? 21. Satysfakcja gwarantowana. Czy możesz zagwarantować kli entowi satysfakcję?
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
All copies are currently on loan: sygn. 005 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 005 (1 egz.)
Book
In basket
1. Wprowadzenie; 2. Organizacja produkcji; 3. Planowanie i sterowanie produkcją; 4. Zarządzanie produkcja; 5. Ocena produktywności
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
Podstawy nauki o zarządzaniu organizacjami / Augustyn Wajda. - Warszawa : Difin, 2003. - 288 s. : tab. ; 23 cm.
R.1 Powstanie i rozwój nauki o organizacji i zarządzaniu: 1. Prekursorzy nauki o organizacji i zarządzaniu; 2. Uwarunkowania powstania nauki i organizacji i zarządzaniu; 3. Szkoły (kierunki) organizacji i zarządzania: Szkoła klasyczna, Szkoła behawioralna, Szkoła ilościowa; 4. Przyszłościowe kierunki rozwoju teorii organizacji i zarządzania. R.2 Kierowanie i kierownicy w organizacji; R.3 Style kierowania organizacjami. R.4 Doskonalenie kadry kierowniczej w usprawnianiu zarządzania. R.5 Kierowanie potencjałem społecznym w organizacjach: 1. Polityka personalna w organizacji; 2. Przebieg procesu personalnego w organizacji; 3. Rekrutacja nabór, selekcja i dobór pracowników; 4. Wprowadzenie (adaptacja) pracownika do pracy; 5. Szkolenie i doskonalenie zawodowe pracowników; 6. System ocen pracowniczych; 7. Metody i techniki ocen pracowników. R.6 Grupy
społeczne w procesie zarządzania : 1.Grupa społecznadefinicje i istota; 2.Cele grupy w organiazcji; 3.Ce chy grupy; 4.Rodzaje grupy. R.7 Procesy i mechanizmy motywowania do pracy; R.8 Problemy komunikacji i infor macji w organizacji. R.9 Kultura organizacji
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 005 (3 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 005 (1 egz.)
Book
In basket
Zawiera: Wstęp. 1. Idea ustawicznego rozwoju w kontekście trendów w zarządzaniu kapitałem ludzkim w organizacji: 1.1. Współczesne wyzwania w zarządzaniu kapitałem ludzkim; 1.1.1. Współczesne rozumienie kapitału ludzkiego; 1.1.2. Wpływ globalizacji na zarządzanie kapitałem ludzkim; 1.1.3. Gospodarka oparta na wiedzy i zarządzanie wiedzą w organizacji; 1.1.4. Współczesne koncepcje organizacji uczących się i inteligentnych; 1.2. Rozwój koncepcji zarządzania kapitałem ludzkim; 1.2.1. Modele funkcji personalnej; 1.2.2. Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi; 1.2.3. Podejście modelowe do polityki personalnej; 1.3. Formy rozwoju kapitału ludzkiego w organizacji; 1.3.1. Istota rozwoju kapitału ludzkiego; 1.3.2. Kształtowanie kariery zawodowej pracowników; 1.3.3. Podnoszenie kwalifikacji pracowników. 2. Istota mentoringu: 2.1. Mentoring w koncepcji kapitału ludzkiego; 2.1.1. Historyczne źródła mentoringu; 2.1.2. Współczesne rozumienie mentoringu; 2.1.3. Mentoring jako metoda rozwoju pracownika; 2.2. Złożoność mentoringu w organizacjach; 2.2.1. Typologie mentoringu w organizacjach; 2.2.2. Różnorodność ról mentora w procesie mentoringu; 2.2.3. Przełożony w procesie mentoringu; 2.3. Znaczenie współczesnego mentoringu; 2.3.1. Rola procesów mentoringu w organizacji; 2.3.2. Efekty mentoringu dla uczestników procesu mentoringu; 2.3.3. Efekty mentoringu dla organizacji. 3. Projektowanie procesów mentoringu w organizacji: 3.1. Stopień sformalizowania procesów mentoringu; 3.2. Elementy procesu mentoringu w organizacji; 3.2.1. Etap przygotowawczy; 3.2.2. Etap realizacji; 3.2.3. Etap oceny; 3.3. Uwarunkowania prowadzenia mentoringu wewnątrz organizacji; 3.3.1. Uwarunkowania procesowe; 3.3.2. Uwarunkowania personalne. 4. Metodyka badań empirycznych: 4.1. Przebieg procesu badawczego; 4.2. Wykorzystanie techniki gromadzenia danych; 4.3. Dobór próby badawczej i charakterystyka badanych przedsiębiorstw; 4.4. Zastosowanie techniki analizy danych. 5. Mentoring w praktyce polskich przedsiębiorstw: 5.1. Specyfika mentoringu występującego w średnich i dużych przedsiębiorstwach w Polsce – wyniki badania reprezentatywnego; 5.2. Charakterystyka struktury procesów mentoringu w badanych przedsiębiorstwach. 6. Modelowanie skuteczności mentoringu w polskich przedsiębiorstwach: 6.1. Ocena wewnątrzorganizacyjnych uwarunkowań procesu mentoringu; 6.1.1. Identyfikacja wewnątrzorganizacyjnych uwarunkowań mentoringu w badanych przedsiębiorstwach; 6.1.2. Uwarunkowania organizacyjne; 6.1.3. Uwarunkowania motywacyjne; 6.1.4. Uwarunkowania dotyczące zarządzania zasobami ludzkimi; 6.1.5. Uwarunkowania relacyjne; 6.1.6. Charakterystyka wewnątrzorganizacyjnych uwarunkowań mentoringu w zależności od stopnia sformalizowania procesów mentoringu w firmie; 6.2. Ocena efektów procesów mentoringu; 6.2.1. Identyfikacja efektów mentoringu uzyskiwanych przez badane firmy; 6.2.2. Efekty procesów mentoringu dotyczące pracowników oraz przedsiębiorstwa; 6.2.3. Charakterystyka efektów mentoringu w zależności od stopnia sformalizowania procesów mentoringu w firmie; 6.2.4. Charakterystyka efektów mentoringu z perspektywy uczestników procesu; 6.3. Model skuteczności mentoringu. Zakończenie. Bibliografia. Spis tabel. Spis wykresów. Spis rysunków. Aneks.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 005 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 005 (1 egz.)
Book
In basket
R.1 Modele przedsiębiorstwa przyszłości: Organizacja ucząca się; Organizacja inteligentna; Organizacja fraktalna; Organizacja wirtualna; Analiza porównawcza i wnioski. R.2 Rozwój i pomiar kapitału intelektualnego organizacji: Kapitał intelektualny i jego elementy składowe; Rozwój kapitału intelektualnego; Wartościowanie kapitału intelektualnego; Modele diagnozy kapitału intelektualnego organizacji. R.3 Generowanie wiedzy w organizacji: Istota wiedzy i zarządzanie wiedzą; Tworzenie i transfer wiedzy w organizacji; Transfer wiedzy między przedsiębiorstwami partnerskimi; Uwarunkowania poziomu efektywności zarządzania wiedzą. R.4 Metody wspomagające rozwój wiedzy w organizacji: Obrady i ich formy; Technologia otwartej przestrzeni; Grupy i zespoły wiedzy tzw.Group-Team-Ware; Grupy wspólnych interesów; Koncepcja "fermentacji drożdży"; Metoda wewnętrznego marketingu kadrowego; Kazein; Koła jakości; Quality Audit Meeting (QAM); Zespoły twórczego zaangażowania w jakości D.Petersena.
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (2 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
Book
In basket
Modele przedsiębiorstwa przyszłości, Rozwój i pomiar kapitału intelektualnego organizacji, Generowanie wiedzy w organizacji, Metody wspomagające rozwój wiedzy w organizacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 658.1/.5 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
(Studia i Materiały Instytutu Zarządzania i Marketingu Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego / red. Krzysztof Ciejpa-Znamirowski ; Katolicki Uniwersytet Lubelski Wydział Nauk Społecznych ; Tom 2)
Zarządzanie zmianą w teorii i praktyce: Konieczność zmian oraz ogólne zasady ich wprowadzania w organizacjach; Wiedza jako czynnik sukcesu organizacji w warunkach zmienności otoczenia; Personalne strategie wdrażania zmian organizacyjnych; Modernizacja państwa - zmiany w sektorze publicznym; Zmiany w polskim szkolnictwie wyższym - dylematy rozwojowe; Zmiany w koncepcji L.E. Greinera a polskie organizacje; Zmiany formy własności w drodze prywatyzacji bezpośredniej oraz jej wpływ na dalsze funkcjonowanie przedsiębiorstwa; Zmiany strukturalne w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw w okresie transformacji gospodarczej; Czynniki różnicujące potencjał finansowy gmin jako przesłanka zmian systemu finansów lokalnych; Dlaczego urzędy administracji samorządowej wdrażają system zarządzania jakością?; Koncepcja zarządzania zmianą na przykładzie wojewódzkiej instytucji kultury - studium przypadku; Zarządzanie zmianami w świetle badań empirycznych; Rola związków zawodowych w zarządzaniu zmianami. Metody oraz aspekty psychospołeczne zmian: Inżynieria systemów jako metoda projektowania zmian w organizacji Kult korporacyjny jako specyficzny sposób funkcjonowania organizacji w warunkach turbulentnych; Istota zmian w firmie i warunki ich skutecznego wprowadzania; Outsourcing jako forma wprowadzania zmian w organizacji; Zarządzanie kulturą organizacji w warunkach globalizacji. Zmiany na rynku finansowym i kapitałowym: Zmiana zasad funkcjonowania europejskiego rynku finansowego i kapitałowego; Sekurytyzacja aktów w Polsce - analiza rentowności; Ryzyko zmiany stopy procentowej na rynku kapitałowym; Zmiany parametrów rozkładu stóp zwrotu WIG; Pomiar zmian na rynku kapitałowym przy użyciu metody skalowania wielowymiarowego; Internetyzacja obrotu papierów wartościowych - zmiany na rynku kapitałowym; Zmiany po wprowadzenie Warsetu.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 005 (1 egz.)
Book
In basket
Przedmowa; Cz.I: PODSTAWY SPRAWNEGO ZARZĄDZANIA: Założenia i pojęcia podstawowe, Systemowy model sprawnego zarządzania; CZ.II: KONTEKST ORGANIZACJI: Kontekst historyczny. Teoretyczna wiedza o zarządzaniu, Środowisko ekonomiczno-konkurencyjne i technologiczne, Środowisko społeczno-polityczne; CZ.III: PROCES ZARZĄDZANIA: Elementy i style procesu zarządzania, Indywidualne style kierowania, Organizacja pracy własnej dyrektora, Racjonalność zarządzania; CZ.IV: DZIEDZINY APLIKACJI PROCESU ZARZĄDZANIA: Strategia i jej realizacja, Projektowanie organizacyjne, Kontrola organizacji, Rozwój organizacji.
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 005 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Zrozumieć zarządzanie / Edward Kirejczyk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk., 2008. - 337, [3] strona ; 21 cm.
Wstęp; Podstawowe pojęcia zarządzania; Organizacja formalna i władza; 1. Formułowanie celów: Ustalanie celów; Tworzenie strategii działania; 2. Planowanie działania: Sporządzanie planów gospodarczych; Rozwiązywanie problemów i decydowanie; 3. Pozyskiwanie i rozmieszczanie zasobów oraz tworzenie struktur: Podział zadań i projektowanie struktur organizacyjnych; Pozyskiwanie pracowników; Organizowanie realizacji zadań odcinkowych; 4. Realizacja planu: Zarządzanie operacyjne; Zarządzanie personelem; Zarządzanie jakością; Zjawiska nieformalne występujące w trakcie realizacji zadań; 5. Kontrolowanie procesów rzeczowych i personalnych: Kontrola finansowa
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 005 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 005 (1 egz.)
Book
In basket
1. charakterystyka działań zorganizowanych, 2. Ekonomiczny kontekst działań zespołowych, 3. Kulturowe uwarunkowania działań zespołowych, 4. Źródła zagorożeń w działaniach zespołowych, 5. Etyczna przestrzeń zarządzania organizacjami
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 005 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 005 (1 egz.)
Book
In basket
Cz. I Metody zarządzania relacjami organizacji z otoczeniem: 1.Metody kształtowania relacji organizacji z otoczeniem, 2.Ukierunkowanie globalne relacji organizacji z otoczeniem. Cz. II: 1. Relacje strukturalne, 2. Relacje kooperacyjne, 3. Relacje koordynacyjne, 4. Relacje komunikacyjne, 5. Kierunek ewolucji rozwiązań strukturalnych. Cz. III Metody zarządzania relacjami w procesie pracy: 1. Metody organizacji procesów pracy, 2. Metody zarządzania relacjami w procesie tworzenia produktów, 3. Metody kształtowania jakości w procesach pracy. Cz. IV Metody zarządzania relacjami społecznymi: 1. Komunikowanie się jako podstawa relacji społecznych, 2. Zarządzanie konfliktami interpersonalnymi, 3. Metody zarządzania relacjami w grupie. Cz. V Metody zarządzania relacjami w procesie kształtowania kapitału organizacji: 1. Zarządzanie pozyskiwaniem i rozwojem wiedzy w organizacji, 2. Kształtowanie relacji społecznych w organizacji w świetle zarządzania przez wartość. Cz. VI Metody zarządzania relacjami w procesie zmian w organizacji: 1. Metody zarządzania zmianami w organizacji, 3. Społęczne uwarunkowania procesu zmian
This item is available in 2 branches. Expand the list to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 005 (1 egz.)
Czytelnia
Copies are only available in the library: sygn. 005 (1 egz.)
No cover
Book
In basket
Cz. I Metody zarządzania relacjami organizacji z otoczeniem: 1.Metody kształtowania relacji organizacji z otoczeniem, 2.Ukierunkowanie globalne relacji organizacji z otoczeniem. Cz. II: 1. Relacje strukturalne, 2. Relacje kooperacyjne, 3. Relacje koordynacyjne, 4. Relacje komunikacyjne, 5. Kierunek ewolucji rozwiązań strukturalnych. Cz. III Metody zarządzania relacjami w procesie pracy: 1. Metody organizacji procesów pracy, 2. Metody zarządzania relacjami w procesie tworzenia produktów, 3. Metody kształtowania jakości w procesach pracy. Cz. IV Metody zarządzania relacjami społecznymi: 1. Komunikowanie się jako podstawa relacji społecznych, 2. Zarządzanie konfliktami interpersonalnymi, 3. Metody zarządzania relacjami w grupie. Cz. V Metody zarządzania relacjami w procesie kształtowania kapitału organizacji: 1. Zarządzanie pozyskiwaniem i rozwojem wiedzy w organizacji, 2. Kształtowanie relacji społecznych w organizacji w świetle zarządzania przez wartość. Cz. VI Metody zarządzania relacjami w procesie zmian w organizacji: 1. Metody zarządzania zmianami w organizacji, 3. Społęczne uwarunkowania procesu zmian
This item is available in one branch. Expand information to see details.
Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 005 (2 egz.)
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again