Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(166)
IBUK Libra
(28)
ebookpoint BIBLIO
(26)
Forma i typ
Książki
(160)
E-booki
(54)
Publikacje naukowe
(26)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Czasopisma
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(5)
Publikacje informacyjne
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
tylko na miejscu
(103)
dostępne
(96)
Placówka
Wypożyczalnia
(96)
Czytelnia
(103)
Autor
Pawłowska Aneta
(7)
Rozmus Dariusz (1961- )
(6)
Wilkoszewska Krystyna
(6)
Bartosiak Mariusz
(4)
Drozdowicz Zbigniew (1948- )
(4)
Kisiel Mirosław
(4)
Popek Stanisław (1936- )
(4)
Śmiałek Małgorzata
(4)
Grabowska Tatiana
(3)
Gredka-Ligarska Iwona
(3)
Gryzoń Nina
(3)
Kaczmarek Tomasz
(3)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(3)
Klasińska Barbara
(3)
Oleśniewicz Piotr (1968- )
(3)
Sowińska-Heim Julia
(3)
Sypień Jacek
(3)
Szafrański Wojciech
(3)
Szuścik Urszula
(3)
Tymieniecka-Suchanek Justyna
(3)
Urbańska Magda
(3)
Vargas Witold
(3)
Wolny-Zmorzyński Kazimierz (1957- )
(3)
Świtek Gabriela
(3)
Borski Maciej (1975- )
(2)
Cavallo Stefano
(2)
Chowaniak Jolanta
(2)
Ciesielski Tomasz
(2)
Ciszkowska Ewa
(2)
Duraj-Nowakowa Krystyna (1945- )
(2)
Fleszer Dorota (1971- )
(2)
Furman Wojciech (1946- )
(2)
Golka Marian
(2)
Gromek Monika
(2)
Gwardzińska Żaneta
(2)
Gzyra Dariusz
(2)
Hallada Marek
(2)
Heine Małgorzata
(2)
Jajte-Lewkowicz Irena
(2)
Kaczmarczyk Michał (1981- )
(2)
Kaliszewska Małgorzata
(2)
Kaliszewski Andrzej (1954- )
(2)
Kamińska-Małek Aleksandra (1976- )
(2)
Kempny Marian (1954-2006)
(2)
Kilbach Grażyna
(2)
Kobylska Dominika
(2)
Kolbiarz Artur
(2)
Kopaliński Władysław (1907-2007)
(2)
Kowalewski Michał
(2)
Kowalik Katarzyna
(2)
Kołodziejczyk Lech
(2)
Kryk Gabriela
(2)
Krzywoń Danuta (1973- )
(2)
Kuras Leszek
(2)
Majewska Patrycja
(2)
Ostrowicki Michał
(2)
Ostrowska Małgorzata
(2)
Ostrowski Kazimierz
(2)
Pfeifer Kasper
(2)
Przewoźnik Sylwia
(2)
Rams Adrian
(2)
Rogacka-Łukasik Anna (1980- )
(2)
Sosnowski Leszek
(2)
Szawerna-Dyrszka Anna
(2)
Tatarkiewicz Władysław (1886-1980)
(2)
Tramer Maciej
(2)
Waloszek Danuta (1947- )
(2)
Wereszczyńska Katarzyna
(2)
Witkowski Sławomir
(2)
Witt Jakub
(2)
Więcek Aleksandra
(2)
Wojciechowska Katarzyna
(2)
Wróblewski Łukasz
(2)
Wójcik Anna Iwona
(2)
Świątkowski Andrzej M. (1944- )
(2)
Airey David
(1)
Anderson Gail (1962- )
(1)
Antonów Kamil
(1)
Baca Teresa
(1)
Bakalarz Tomasz
(1)
Bakke Monika (1967- )
(1)
Bania Zbigniew
(1)
Baran Beata
(1)
Baran Krzysztof Wojciech
(1)
Bartoszyński Kazimierz (1921-2015)
(1)
Baumgartner-Cohen Beatrice
(1)
Bałus Wojciech
(1)
Belting Hans
(1)
Bendixen Peter (1933- )
(1)
Bernstein David
(1)
Białoszewski Dariusz
(1)
Billingham Jo
(1)
Bogołębska Barbara
(1)
Bogucka Maria (1929-2020)
(1)
Bogusz Kamil Krzysztof
(1)
Bokszański Zbigniew
(1)
Bokus Barbara
(1)
Bomba Katarzyna
(1)
Borucka Paula
(1)
Bosak-Sojka Maria
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(32)
2010 - 2019
(69)
2000 - 2009
(98)
1990 - 1999
(18)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(215)
Kiribati
(1)
Wielka Brytania
(1)
Język
polski
(210)
angielski
(6)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Sztuka
(49)
Kultura
(27)
Estetyka
(12)
Sztuka pisania
(12)
Ochrona zabytków
(9)
Nauczanie początkowe
(7)
Twórczość
(7)
Wychowanie estetyczne
(7)
Dziennikarstwo
(6)
Młodzież
(6)
Twórczość dzieci i młodzieży
(6)
Świadomość społeczna
(6)
Antropologia społeczna
(5)
Edukacja muzyczna
(5)
Instytucje kultury
(5)
Muzeum Miejskie (Sosnowiec)
(5)
Myślenie twórcze
(5)
Socjologia kultury
(5)
Sosnowiec (woj. śląskie)
(5)
Wychowanie przedszkolne
(5)
Zarządzanie kulturą
(5)
Dziecko
(4)
Gatunki medialne
(4)
Historia
(4)
Integracja europejska
(4)
Kobieta
(4)
Muzyka
(4)
Studenci
(4)
Stylistyka
(4)
Symbolika
(4)
Sztuka dziecka
(4)
Umuzykalnianie
(4)
Środki masowego przekazu
(4)
Filozofia
(3)
Filozofia kultury
(3)
Internet
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kreatywność
(3)
Kształcenie
(3)
Kultura masowa
(3)
Multimedia
(3)
Muzealnictwo
(3)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(3)
Nauczanie zintegrowane
(3)
Nauczyciele
(3)
Osobowość
(3)
Pedagogika
(3)
Postępowanie administracyjne
(3)
Prawo autorskie
(3)
Prawo ochrony zabytków
(3)
Psychologia
(3)
Psychologia twórczości
(3)
Publicystyka
(3)
Reklama
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Rzeźba
(3)
Socjologia
(3)
Stylizacja językowa
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Sztuka ludów pierwotnych
(3)
Sztuka ogrodowa japońska
(3)
Sztuka polska
(3)
Wielokulturowość
(3)
Wychowanie do wartości
(3)
Agresywność
(2)
Akademia Sztuki Wojennej
(2)
Aktywność fizyczna
(2)
Arteterapia
(2)
Barwy
(2)
Cmentarze żydowskie
(2)
Cywilizacja zachodnia
(2)
Dogoterapia
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziennikarze
(2)
Edukacja medialna
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Ekonomika kultury
(2)
Epidemie
(2)
Europa
(2)
Globalizacja
(2)
Grafika użytkowa
(2)
Haiku
(2)
Herbata
(2)
Hermeneutyka
(2)
Hipoterapia
(2)
Historia kultury
(2)
Historia literatury
(2)
Ikonografia
(2)
Japonia
(2)
Język angielski
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Konserwatorstwo
(2)
Kradzież dóbr kultury
(2)
Logotypy
(2)
Malarstwo (szt.plast.)
(2)
Matematyka
(2)
Media społecznościowe
(2)
Mediacja szkolna
(2)
Mitologia
(2)
Muzykoterapia
(2)
Temat: dzieło
Allegoria ed effetti del Buono e del Cattivo Governo
(1)
Nowa Sztuka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
1901-2000
(14)
2001-
(14)
1901-
(4)
1989-2000
(4)
2001-0
(4)
1501-1600
(3)
1601-1700
(3)
1945-1989
(3)
1301-1400
(2)
1401-1500
(2)
1701-1800
(2)
1989-
(2)
1-
(1)
1001-1100
(1)
101-
(1)
1101-1200
(1)
1201-1300
(1)
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
201-
(1)
301-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(18)
Europa
(8)
Stany Zjednoczone (USA)
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Australia
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Chiny
(2)
Dąbrowskie, Zagłębie
(2)
Niemcy
(2)
Rosja
(2)
Wielka Brytania
(2)
Województwo podkarpackie (1999- )
(2)
Ameryka Południowa
(1)
Azja
(1)
Bizancjum
(1)
Dąbrowa Górnicza (woj. śląskie)
(1)
Gagauzja (Mołdawia)
(1)
Górny Śląsk
(1)
Hiszpania
(1)
Irlandia
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okolice)
(1)
Mołdawia
(1)
Olkusz (woj. małopolskie)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Węgry
(1)
Zagłębie Dąbrowskie
(1)
Gatunek
Opracowanie
(25)
Praca zbiorowa
(18)
Podręcznik
(17)
Czasopismo naukowe
(5)
Materiały konferencyjne
(5)
Antologia
(4)
Encyklopedia
(4)
Esej
(4)
Monografia
(4)
Poradnik
(4)
Ćwiczenia i zadania
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Publicystyka
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Raport z badań
(3)
Analiza i interpretacja
(2)
Czasopismo prawnicze
(2)
Literatura
(2)
Literatura polska
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Szkic literacki
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
Komentarz prawny
(1)
Listy
(1)
Literatura rosyjska
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Słownik
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Kultura i sztuka
(75)
Socjologia i społeczeństwo
(21)
Edukacja i pedagogika
(20)
Historia
(13)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(11)
Literaturoznawstwo
(9)
Filozofia i etyka
(8)
Media i komunikacja społeczna
(7)
Psychologia
(7)
Językoznawstwo
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(5)
Religia i duchowość
(4)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Zarządzanie i marketing
(3)
Archeologia
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
220 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ

Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom IV Almanachu na temat Nauczyciel wartością w edukacji.

W części recenzje omówiono publikację Elżbiety Marek Koncepcje kształcenia dzieci i nauczycieli w twórczości Ryszrda Więckowskiego (Piotrków Trybunalski 2013). Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom IV) jest skierowany do teoretyków i praktyków historii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, historii, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych problematyką pedagogiczną.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom 6 Almanachu na temat Miejsce jako wartość kulturowa prezentuje rozważania pedagogiczne, kulturalne, społeczne nad zagadnieniem miejsca i jego wymiaru symbolicznego, kulturalnego i społecznego. W części recenzje omówiono publikację Józefy Bałachowicz, Ireny Adamek (red. naukowa), Kreatywność jako wymiar profesjonalizacji przyszłych nauczycieli wczesnej edukacji. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej, 2017, s. 264. Całość zamyka Kronika, w której podano wybrane osiągnięcia z pracy Instytutu. Almanach (Tom 6) jest skierowany do teoretyków i praktyków aksjologii wychowania i nauczania, pedagogów, nauczycieli, studentów pedagogiki, wiedzy o kulturze i osób zainteresowanych wychowawczymi i kulturalnymi aspektami pedagogiki. Publikacja jest adresowana do szerokiej rzeszy nauczycieli, badaczy, animatorów kultury. Monografia może stanowić źródło inspiracji do ciekawych propozycji i badań nad wartościami symbolicznymi, kulturowymi i społecznymi miejsca w naszym życiu indywidualnym oraz zbiorowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Studia Ucrainica Varsoviensia to nowa seria wydawnicza Katedry Ukrainistyki UW poświęcona aktualnym problemom ukrainistyki, badaniom z zakresu szeroko rozumianego językoznawstwa, literaturoznawstwa i kulturoznawstwa. Studia Ucrainica Varsoviensia to miejsce integracji badań ukrainoznawczych oraz środowisk naukowych, forum wymiany myśli i poglądów badaczy z ośrodków naukowych Polski i Ukrainy oraz innych krajów europejskich. Wyniki badań prezentowane na łamach wydawnictwa mają charakter interdyscyplinarny i wykraczają poza ramy tradycyjnych dyscyplin naukowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Pisana na przełomie 2021/2022 monografia "Od wzniosłości do dowolności. Malarstwo w czasie tragicznym" stanowi podsumowanie licznych refleksji oraz komentarzy zawartych w dwóch poprzednich książkach: "Pamięć czasu – malarstwo w czasie bankructwa duchowego" oraz "Malarstwo jako egzystencja – tożsamość osobista a postawa twórcza". Nowa publikacja, pisana w kontekście trwającej pandemii COVID-19 a przede wszystkim barbarzyńskiej wojny na terenie Ukrainy, podejmuje podstawowe wyzwanie czasu obecnego, dotyczące fundamentów załamania kondycji duchowej człowieka przełomu XX i XXI wieku. Porażający zanik treści moralnych i etycznych doby obecnej skutkuje wyjątkowo odrażającą manifestacją licznych postaw, gdzie pogoń za dobrami materialnymi skutecznie niweluje z naszego życia wszystko to, co związane jest z pogłębioną refleksją na temat sensu człowieczej egzystencji, jej uniwersalnych wartości, rygorów, zasad bez których nasze życie bezpowrotnie traci ludzki wymiar, zamieniając się w nieprzyjazną przestrzeń licznych zagrożeń, lęków, frustracji, traumatycznych doznań i przeżyć. Wszystko to powoduje narastającą lawinę przygnębiających dowolności oraz dążenia do tzw. wolności od wszystkiego co pogłębia jedynie odczucie aktualnego chaosu i entropii w relacjach międzyludzkich, gdzie możliwość skomunikowania się z drugim człowiekiem staje się zasadniczym problemem.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Roczniki Administracji i Prawa : teoria i praktyka , ISSN 1644-9126 ; Rok XIX. Zeszyt specjalny)
Półrocznik, 2014-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2000-2013
Forma i typ
Zawiera: O ustroju Gagauzji – przyczynek do dyskusji; Obywatelska inicjatywa ustawodawcza jako instytucja demokracji deliberatywnej i wyraz świadomości konstytucyjnej; The implementation of the principles of equality and the prohibition of discrimination in the activities of the Ombudsman as an independent authority for equal treatment; Poszukując podstaw prawnych odmowy wydania leku przez aptekarza – czyli kilka uwag na tle wolności sumienia polskiego farmaceuty; Wokół zagadnienia filozoficznych podstaw praw człowieka; Wolność prokreacyjna a tzw. problem „zbawczego rodzeństwa” (ang. savior sibling); Uzasadnienie i przekonanie jako podstawy dowodu w procesie karnym; Dowód z opinii instytutu naukowego (art. 290 k.p.c.) w świetle orzecznictwa sądowego – wybrane zagadnienia; Wpływ orzeczenia przepadku na sytuację prawną małżonka skazanego; Skarga na wyrok sądu odwoławczego jako środek zaskarżenia sui generis; Administracyjne cofnięcie pozwolenia na broń. Polemika na kanwie przypadków regulowanych art. 18 ustawy o broni i amunicji; Komunikacja elektroniczna w funkcjonowaniu administracji publicznej; Budżet obywatelski a budżet partycypacyjny. Dwa rozwiązania dla jednego miasta w konsekwencji nowelizacji prawa samorządowego; Odrzucenie uchwały o udzieleniu absolutorium zarządowi powiatu i województwa – głos w wieloletniej dyskusji; Realizacja zasady równości wobec prawa w postępowaniu administracyjnym; Aleksandra Krońskiego teoria samorządu terytorialnego; Nullum crimen sine lege certa and the disciplinary offences of Prison Service officers; Rola „ombudsmanów policyjnych” w realizacji zasady democratic policing; Zasady odpowiedzialności sprzedawcy przy sprzedaży fałszywego dobra kultury; Nowa instytucja prawa gospodarczego – zarząd sukcesyjny. Analiza prawna; Próba ochrony przed elektroniczną technologią pracowniczego statusu zatrudnionych; Lojalność a praworządność w stosunku pracy; Glosa do wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego z dnia 14 grudnia 2010 r., sygn. akt I OSK 1155/10; Sprawozdanie z VII seminarium naukowego Stowarzyszenia Badań nad Źródłami i Funkcjami Prawa „Fontes”. Oddział w Sosnowcu; Sprawozdanie z VIII seminarium naukowego Stowarzyszenia Badań nad Źródłami i Funkcjami Prawa „Fontes”. Oddział w Sosnowcu; Sprawozdanie z Konferencji naukowej „Polityka informacyjna wobec dóbr kultury”; Michał Bernaczyk, „Dokument wewnętrzny” jako ograniczenie konstytucyjnego prawa do informacji. Rozstrzyganie kolizji w teorii i praktyce prawa, Wydawnictwo C.H.Beck, Warszawa 2017, ss. 278.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 340 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 340 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie Edukacja Jutra)
Gatunek
Dziedzina i ujęcie
Wstęp. Część I. Społeczno-kulturowe warunki zmian w edukacji. Rozdział 1. Potencjał kategorii emergencji w rozpoznawaniu kwestii społeczno-humanistycznych. Rozdział 2. Zwrot edukacyjny w perspektywie kulturowej. Rozdział 3. Środowiskowe strategie profilaktyczne jako obszar zainteresowania pedagogiki społecznej. Ewolucja teorii i praktyki pedagogicznej. Część II. Edukacja w okresie dzieciństwa a przyszłe losy człowieka. Rozdział 1. Ochrona dziecka i dzieciństwa? Niektóre, wybrane aspekty. Rozdział 2. Oczekiwania rodziców i nauczycieli w obszarze zaangażowania w proces edukacji dziecka. Afirmacja pozoru współpracy. Rozdział 3. Grupa wielowiekowa szansą na adaptację dziecka do warunków przedszkola. Rozdział 4. Plany życiowe młodszych uczniów. Część III. Zagadnienia dydaktyczno-wychowawcze we współczesnej szkole. Rozdział 1. W kręgu problemów wychowawczych współczesnej szkoły - recepcja postaw uczniów przez nauczycieli wybranych placówek oświatowych. Rozdział 2. Mediator w szkole - szansa na porozumienie w konfliktach szkolnych i rówieśniczych. Rozdział 3. Dlaczego edukacja muzyczna jest ważna? Rozdział 4. Komputer w małej szkole. Rozdział 5. Animatorzy kultury jako wychowawcy dzieci i młodzieży. Część IV. Wychowanie moralne w edukacji człowieka. Rozdział 1. Rola wartości etycznych we współczesnym świecie a wpływy wychowania i środowisko życia jednostki. Rozdział 2. Dialog w wychowaniu do wartości w szkole. Rozdział 3. Przyszłe nauczycielki wobec aktywności prospołecznej jako celu wychowania moralnego ucznia. Część V. Edukacja zdrowotna, profilaktyka i terapia. Rozdział 1. Wybrane aspekty procesu wychowania fizycznego w opinii dzieci i młodzieży bydgoskich szkół. Rozdział 2. Aktywność fizyczna u dzieci w wieku szkolnym jako profilaktyka wad postawy. Rozdział 3. Wiedza i nawyki żywieniowe dzieci w wieku szkolnym w zakresie gospodarki wapniowo-fosforanowej. Rozdział 4. Rola muzyki w wychowaniu, edukacji i terapii uczniów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Rozdział 5. Wybrane metody zooterapii w leczeniu dzieci z autyzmem. Część VI. Edukacja wyższa w toku przemian cywilizacyjnych. Rozdział 1. Przemiany szkolnictwa wyższego - między globalnymi procesami a tradycją. Rozdział 2. Czas pandemii czasem innowacyjności, kreatywności i próby nauczyciela akademickiego. Rozdział 3. Wolność, Tomku, w swoim domku? Uwarunkowania warsztatu pracy i nauki na studiach pedagogicznych w czasach pandemii. Rozdział 4. Przygotowanie zawodowe kadry oficerskiej polskich sił zbrojnych. Rozdział 5. Badania losów absolwentów Akademii Sztuki Wojennej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Książka dotyczy koncepcji i problemów związanych z dostosowaniem odbioru sztuk wizualnych do percepcji osób z różnymi dysfunkcjami, m.in. wzrokowymi, słuchowymi, intelektualnymi. Autorzy zaprezentowali działania środowisk muzealnych, historyków sztuki oraz traduktologów mierzących się z udostępnianiem sztuki odbiorcom z dysfunkcjami. To publikacja naukowa o niezwykle nowatorskiej metodzie w podejściu do tytułowych zagadnień. Zastosowane metodologie badawcze, mające swoje oparcie w naukach humanistycznych, społecznych, medycznych, a także prawnych, czynią z niej tom wzorcowy. Krąg potencjalnych odbiorców jest bardzo szeroki: od historyków sztuki i kulturoznawców, przez architektów, po specjalistów z zakresu medycyny, psychologii, socjologii i opieki społecznej. To lektura dla każdego - współobywatela współistniejącego z obecnymi w naszym społeczeństwie osobami niepełnosprawnymi . Po jej przeczytaniu niejeden czytelnik zamieni pojęcie „wykluczenie” na „współistnienie”, a „inny” stanie się „taki sam” jak on sam. Prezentowana publikacja jest bardzo ważna, potrzebna i oczekiwana na polskim rynku wydawniczym. Z recenzji prof. zw. dr.hab. Jana Wiktora Sienkiewicza
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czasopismo naukowe prezentuje rezultaty badań nad poszczególnymi zagadnieniami związanymi ze sztuką, kulturą materialną, architekturą i archeologią Palmyry, w ramach prowadzonych tam od 1959 roku badań wykopaliskowych (obecnie pod auspicjami Centrum Archeologii Śródziemnomorskiej UW). Wydawane od 1966 roku. Praca zawiera katalog monet odkrytych w trakcie polskich wykopalisk w Palmyrze (Syria) prowadzonych w latach 1959-2001 przez Centrum Archeologii Śródziemnomorskiej Uniwersytetu Warszawskiego. Tom w języku francuskim. Część pierwsza, wydany pośmiertnie manuskrypt Aleksandry Krzyżanowskiej, wieloletniego kustosza Gabinet Monet i Medali Starożytnej Muzeum Narodowego w Warszawie, zawiera opis 518 monet greckich, rzymskich i bizantyjskich oraz tabele i wnioski dotyczące cyrkulacji monetarnej w Palmyrze od I do VII wieku n.e. Dołączony jest przedruk opracowania skarbu solidów bizantyjskich z VII wieku pióra Stefana Skowronka, wydanego po raz pierwszy w roku 1962. Część druga, autorstwa Michała Gawlikowskiego, kierownika badań w Palmyrze, przedstawia katalog skarbu sasanidzkich i arabsko-sasanidzkich dirhemów znalezionego w Palmyrze w roku 2001. Obejmuje on 694 monety możliwe do identyfikacji. Skarb został zgromadzony w czasie perskiej okupacji Bliskiego Wschodu w latach 614-628 i uzupełniony o 32 monety władców i gubernatorów muzułmańskich bite w Iranie i Mezopotamii w ostatnich trzydziestu latach przed reformą monetarną roku 695. ********* This volume contains a catalog of coins discovered in the course of Polish excavations in Palmyra (Syria) conducted by the Polish Centre of Mediterranean Archaeology, University of Warsaw, in 1959-2001. The first part presents a posthumous edition of a manuscript by Aleksandra Krzyżanowska, a keeper of the Department of Coins and Medals in the National Museum in Warsaw. It lists 518 Greek, Roman and Byzantine coins, and presents tables and conclusions regarding the monetary circulation in Palmyra from the 1st to the 6th century AD. A reprint of a study by Stefan Skowronek treasure of Byzantine solidi from the 7th century, first published in 1962. The second part, by Michał Gawlikowski, a longtime director of the Polish excavations in Palmyra, is a catalog of a treasure of Sassanian and Arab-Sassanian dirhems found in Palmyra in 2001. It describes 694 identifiable coins. The treasure had been hoarded during Persian domination in the Near East in 614-628 and contained also 32 coins of Muslim rulers and governors struck in Iran and Mesopotamia in the last three decades preceding the monetary reform of 695. ********* Ce livre présente un catalogue des monnaies trouvées a Palmyre de 1959 a 2001, au cours des fouilles menées par le Centre d`Archéologie Méditerranéenne de l`Université de Varsovie. La premiere partie est l`édition posthume de l`ouvrage rédigé par Aleksandra Krzyżanowska, longtemps conservatrice du Département des Monnaies et Médailles du Musée National de Varsovie. Elle contient la description de 518 monnaies grecques, romaines et byzantines, ainsi que des tables et des considérations sur la circulation monétaire a Palmyre du Ier au VIIe siecle apres J.-C. Nous y avons repris la présentation d`un trésor de solidi byzantins du VIIe siecle par Stefan Skowronek, publiée pour la premiere fois en 1962. La seconde partie, par Michał Gawlikowski, est le catalogue d`un trésor de dirhems sassanides et arabo-sassanides trouvé a Palmyre en 2001. Il comprend 694 pieces identifiables. Le trésor a été constitué pendant l`occupation sassanide du Proche-Orient entre 614 et 628, puis complété par 32 émissions des dirigeants musulmans, frappées en Iran et en Mésopotamie au cours des trente années qui ont précédé la réforme monétaire de 695.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku

Przewodnim wątkiem VI tomu „Życia prywatnego Polaków w XIX wieku” jest zjawisko kulturowe mody. Zaprezentowano w nim szereg oryginalnych aspektów z zakresu mody, łączących się z wieloma dziedzinami życia społecznego na ziemiach polskich w dobie zaborów. Kwestie związane z modą zostały podjęte z różnych punktów widzenia: grupy społecznej, mikrohistorii, historii przypadku, zjawiska literackiego, historii codzienności, historii mentalności i kultury materialnej. W publikacji można odnaleźć szerokie spektrum zagadnień dotyczących mody na: poszukiwania archeologiczne, dobroczynność, sport, sposoby leczenia, zegary i zegarki, fotografię (także pośmiertną), artystów-malarzy, ale również na pielgrzymki do sanktuariów. Autorzy artykułów zbadali ponadto lansowane style ubioru i biżuterii oraz tematykę związaną z XIX-wiecznymi zasadami życia towarzyskiego.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Półrocznik o profilu kulturoznawczym poświęcony Europie Środkowo-Wschodniej. Redaktorem naczelnym jest prof. Jan Koźbiał, kierownik Katedry Studiów Interkulturowych Europy Środkowo-Wschodniej Uniwersytetu Warszawskiego. W działach: Historia i społeczeństwo, Język i literatura, Kultura i sztuka oraz Varia publikowane są artykuły przedstawicieli różnych środowisk uniwersyteckich z Polski i innych państw Europy Środkowo-Wschodniej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Tematem przewodnim numeru jest zagadnienie zmysłów w sztuce od późnego średniowiecza do współczesności. Artykuły polskich i zagranicznych badaczy poświęcone są m.in. zmysłowemu doświadczaniu rzeźb dewocyjnych, roli zapachu i smaku w martwych naturach, tworzeniu wystaw sztuki angażujących wiele zmysłów. Zeszyt otwierają perspektywy kuratorek, historyczek sztuki oraz artystek, dotyczące znaczenia zmysłów w ich twórczości. Czytelnik znajdzie w nim również prace o charakterze teoretycznym, podejmujące próbę usystematyzowania badań nad zmysłowością procesu twórczego i odbioru sztuki. The issue focuses on the role played by the senses in the arts from the Late Middle Ages until now. Topics addressed by Polish and International scholars include: the sensory engagement with devotional sculptures, the role of the sense of smell and taste in still-life paintings, multisensory art exhibitions. The volume opens with four statements of curators, art historians and artists about the meaning of the senses in their practices. The reader is also invited to explore essays of a broader methodological scope, which seek to provide a theoretical framework for dealing with the senses in making and experiencing art.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka dotyczy łódzkich festiwali teatralnych i obejmuje wydarzenia organizowane w teatrach dramatycznych, offowych, lalkowych, dziecięcych i młodzieżowych oraz w teatrze operowym, a także w innych instytucjach kultury. Przeglądy te odbywały się w Łodzi od lat 60. XX wieku po rok 2016. Festiwalom, powstałym z inicjatywy regionalnych środowisk artystycznych i wpisującym się w dzieje łódzkiej i polskiej kultury, przyglądają się studenci/studentki – dziś absolwenci/absolwentki – specjalności teatrologicznej na kierunku kulturoznawstwo, prowadzonym w Instytucie Kultury Współczesnej na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Łódzkiego. * Monografia wypełnia lukę w badaniach nad życiem teatralnym jednego z głównych ośrodków miejskich w Polsce. Jej wagę wzmacnia pionierski charakter i brak jakichkolwiek konkurencyjnych wobec niej publikacji. Z recenzji dr. hab. Juliusza Tyszki, prof. UAM
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Książka dotyczy łódzkich festiwali teatralnych i obejmuje wydarzenia organizowane w teatrach dramatycznych, offowych, lalkowych, dziecięcych i młodzieżowych oraz w teatrze operowym, a także w innych instytucjach kultury. Przeglądy te odbywały się w Łodzi od lat 60. XX wieku po rok 2016.

Festiwalom, powstałym z inicjatywy regionalnych środowisk artystycznych i wpisującym się w dzieje łódzkiej i polskiej kultury, przyglądają się studenci/studentki – dziś absolwenci/absolwentki – specjalności teatrologicznej na kierunku kulturoznawstwo, prowadzonym w Instytucie Kultury Współczesnej na Wydziale Filologicznym Uniwersytetu Łódzkiego.

*

Monografia wypełnia lukę w badaniach nad życiem teatralnym jednego z głównych ośrodków miejskich w Polsce. Jej wagę wzmacnia pionierski charakter i brak jakichkolwiek konkurencyjnych wobec niej publikacji.

Z recenzji dr. hab. Juliusza Tyszki, prof. UAM

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika , ISSN 1896-4591 ; Zeszyt 20/2019)
Półrocznik, 2015-
Wcześniejsza częstotliwość: Rocznik, 2006-2014
Zawiera: I. Teoretyczne podstawy problemów pedagogicznych - dyskusje i polemiki: Człowiek w zwierciadle przemian kultury - wyzwania dla ludzi zatrwożonych; Nauczyciel - system - badania naukowe; Praca domowa ucznia - konieczność versus zbędność; Kształtowanie tożsamość w epoce nowoczesnych technologii informacyjnych; Dydaktyka szkoły wyższej wobec zmiany cywilizacyjnej - nowa formuła wykładu; Kompetencje medialne wyznacznikiem konstruktywnego seniora w przestrzeni medialnej; Rola uniwersytetów trzeciego wieku w kształtowaniu jakości życia seniorów i zarządzaniu czasem; Jakość kształcenia w uczelni wojskowej - szanse i dylematy; Szkoła branżowa w opałach. Rzecz o kondycji szkolnictwa zawodowego w kontekście wyborów edukacyjnych młodzieży; Niepowodzenia szkolne z matematyki pedagogicznym wyzwaniem dla edukacji. II. Praktyczne zastosowanie efektów badań pedagogicznych: Agresja wśród uczniów edukacji wczesnoszkolnej w opinii nauczycieli i rodziców - problem czy syndrom czasu?; Profilaktyka systemowa zachowań ryzykownych młodzieży. Raport z badań efektywności programu profilaktycznego „Mówimy nie uzależnieniom”; Mediacje jako narzędzia rozwiązywania konfliktów szkolnych i rodzinnych z perspektywy młodzieży studenckiej; Good behawior game - alternatywa dla tradycyjnych metod zarządzania klasą. III. Współczesne problemy badań pedagogicznych w wymiarze międzynarodowym: Factors impacting the improvement of hermeneuatic competences during academic education preparing for social professions; The role of new media in medical students’ acquisition of cognitive and social skills. An introduction to some fundamental considerations; Expectations of parents towards school in the context of responsibility for the upbringing and eduactional achievements of the child; Evaluation of the eduaction-related achievements of primary school pupils - between supporting and exclusion; A kindergarten teacher in students’ creative motor expression development; Positive and negative parental attitudes facing of child’s distability; Two perspectives on modern art. Education - between marginalization and globalization; The role of shared historical memory in Israeli and Polish education systems. Issues and trends; Determinants and dilemmas impacting the cooperation of family and school in conveying community values from the perspective of the literary output of Teresa Śliwińska, a teacher from Poznań. Bibliogaphical research; In the circle of the social and pedagogical significance of folk tradition and culture. The cult of saint roch - a patron saint of plague victims.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Gatunek
Wstęp. Część I. Organizacja pracy w szkole. Rozdział 1. Szkoła równych szans? (raport z badań wśród nauczycieli). Rozdział 2. Mediacje w szkole jako forma wsparcia w środowisku oświatowym – w opiniach młodzieży akademickiej. Rozdział 3. Siła czy wytrwałość? – Pytania o czynniki warunkujące poczucie sprawstwa. Rozważania w świetle wyników badań własnych. Rozdział 4. Tworzenie projektu edukacyjnego – współdziałanie czy zakamuflowana praca indywidualna? Rozważania w kontekście wyników badań własnych. Rozdział 5. Problemy kierowania szkołą na łamach „Nowej Szkoły” (1945-2017). Część II. Kompetencje i obszary pracy nauczyciela we współczesnej szkole. Rozdział 1. Znane i nieznane wymiary innowacji nauczycielskiej. Kontekst badawczy. Rozdział 2. Wspierające wymiary komunikacji językowej w praktyce edukacyjnej szkoły i w pracy dydaktyczno-wychowawczej nauczyciela. Rozdział 3. Pedagogiczne uwarunkowania relacji interpersonalnych rodziców i nauczycieli wybranych szkół podstawowych. Rozdział 4. Znaczenie dotyku w edukacji. Model węgierski. Część III. Potencjał edukacji przedszkolnej i zintegrowanej. Rozdział 1. Prawo dziecka do nauki w edukacji wczesnoszkolnej. Rozdział 2. „What we will learn in our youth…” – that it to say, to reasonably support the development of a child’s creative potential. Rozdział 3. Dyscyplina w przedszkolu – wspólne ustalanie zasad czy narzędzie do kierowania grupą? Rozdział 4. Wartości estetyczne przyrody w wytworach plastycznych uczniów kończących edukację wczesnoszkolną. Część IV. Edukacja medialna w instytucjach edukacyjnych. Rozdział 1. Edukacja w społeczeństwie technokratycznym i informacyjnym. Spojrzenie krytyczne i horyzontalne. Rozdział 2. Edukacja cyfrowa, czyli jaka? Rozdział 3. Emocjonalne funkcjonowanie „cyfrowych” uczniów we wczesnym wieku szkolnym. Rozdział 4. Profilaktyka i terapia fonoholizmu wśród uczniów szkół podstawowych. Rozdział 5. Poszukiwanie informacji przez studentów – raport z badań pilotażowych. Rozdział 6. Uczenie się nie musi być monochromatyczne. Kolor jako czynnik mogący wspomagać uczenie się. Część V. Młodzi dorośli jako podmiot oddziaływań edukacyjnych. Rozdział 1. Przeżycie – przebudzenie – przemiana. Inicjacyjne dynamizmy egzystencji ludzkiej w motywowaniu studentów pedagogiki i pracy socjalnej do (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych. Rozdział 2. Pojęcie wdzięczności w opinii osób u progu dorosłości. Rozdział 3. Inteligencja emocjonalna studentów – przyszłych nauczycieli. Rozdział 4. Wybrane problemy aktywności fizycznej studentów Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – kontekst doświadczeń sportowych i wychowania rodzinnego. Rozdział 5. About the need of preparation of candidates for teachers for cooping with stress at school and supporting students in this range.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
E-book
W koszyku

Kicz to zjawisko trudne do zdefiniowania, nieostre i przede wszystkim – monosubiektywne. Jest więc czysto intuicyjną normą estetyczną (efektem estetyzacji) czy szerzej − aksjologiczną. Jeszcze w XIX w. pojęcie to dotyczyło malarstwa, obecnie zostało rozszerzone na wszelkie sfery życia. Kicz nabrał charakteru zjawiska ponadstylowego. Co więcej – stał się jednym z kanałów komunikowania, ukierunkowuje indywidualne i zbiorowe aksjologie, emocje, postawy, zachowania. Transformacja zjawiska w różnych dziedzinach ludzkiej działalności spowodowała, że dzisiaj istotą kiczu stała się nie tylko dewaluacja, ale przede wszystkim dezintegracja i dehieratyzacja wartości estetycznych, etycznych, poznawczych. Kicz to nie tylko „piękny efekt”, przesada, tandeta, „proste przeżycia duchowe”, by nie powiedzieć prymitywne, to nie tylko popkultura, stereotypowość, szablonowość, seryjność, sentymentalizm itp., lecz kicz to także „terapia kompleksów” – indywidualnych i zbiorowych. Terapia potrzebna, a niekiedy wręcz konieczna dla emocjonalnego zdrowia, samopoczucia, także znalezienia równowagi w zrelatywizowanej rzeczywistości (nie realności!). Rzeczywistości zazwyczaj brzydkiej i złej. Kicz to realizacja tęsknoty za rzeczywistością taką, jaką chcielibyśmy, by była.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Czasopismo poświęcone rocznicy 50-lecia Zakładu Teorii Wychowania Estetycznego na Uniwersytecie Warszawskim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Tematem dziewiątego tomu z serii Oblicza Wojny są narzędzia wojny. Jest to pojęcie szerokie, co znajduje odzwierciedlenie w problematyce poruszanej w publikowanych tu artykułach. Mówiąc o narzędziach wykorzystywanych podczas wojen, na myśl nasuwa się przede wszystkim różnego rodzaju broń czy uzbrojenie i to właśnie tych zagadnień dotyczy część tekstów, które oddajemy do rąk czytelników. Prezentowane przez autorów wyniki badań dotyczą różnych epok. Omówione zostało uzbrojenie jeźdźców z nadwornych oddziałów Kazimierza Jagiellończyka i Jana Olbrachta oraz broń zgromadzona w arsenałach krakowskich w XVII w. Jest też artykuł dotyczący użycia pociągów pancernych przez polskie wojsko w walce a bolszewikami w latach 1919-1921. W kolejnym opracowaniu zebrano opinie pilotów o samolotach jakimi posługiwali się w latach II wojny światowej.

W tomie znalazł się również artykuł dotyczący rzadko dotychczas poruszanego przez historyków zagadnienia, jakim jest wyposażenie wojska polskiego w okresie PRL. Omówiono także kwestię produkcji uzbrojenia w Polsce okresie międzywojennym. Bez wątpienia narzędziem wojny były także fortyfikacje. Tej problematyce poświęcono tekst omawiający umocnienia wzniesione przez walczących pod Dyrrachium w 48 r. p.n.e.

W problematykę tomu wpisują się również opracowania dotyczące formacjom wojskowym. To im dedykowane są artykuły omawiające losy 1 pułku czołgów stacjonującego w Łodzi po I wojnie światowej, irlandzkiej partyzantce z lat 1919-1921 oraz armii Ligi Państw Arabskich. Kolejnym z narzędzi wykorzystywanych w związku z wojnami była propaganda, dlatego w tym tomie znalazł się artykuł dotyczący rosyjskiej propagandy z okresu poprzedzającego wybuch I wojny światowej oraz radzieckiej - z lat II wojny światowej. Wyrażam nadzieję, że ten zbiór artykułów spełni oczekiwania czytelników.

Tadeusz Grabarczyk

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Pisana na przełomie 2021/2022 monografia Od wzniosłości do dowolności. Malarstwo w czasie tragicznym stanowi podsumowanie licznych refleksji oraz komentarzy zawartych w dwóch poprzednich książkach: Pamięć czasu - malarstwo w czasie bankructwa duchowego oraz Malarstwo jako egzystencja - tożsamość osobista a postawa twórcza. Nowa publikacja, pisana w kontekście trwającej pandemii COVID-19 a przede wszystkim barbarzyńskiej wojny na terenie Ukrainy, podejmuje podstawowe wyzwanie czasu obecnego, dotyczące fundamentów załamania kondycji duchowej człowieka przełomu XX i XXI wieku. Porażający zanik treści moralnych i etycznych doby obecnej skutkuje wyjątkowo odrażającą manifestacją licznych postaw, gdzie pogoń za dobrami materialnymi skutecznie niweluje z naszego życia wszystko to, co związane jest z pogłębioną refleksją na temat sensu człowieczej egzystencji, jej uniwersalnych wartości, rygorów, zasad bez których nasze życie bezpowrotnie traci ludzki wymiar, zamieniając się w nieprzyjazną przestrzeń licznych zagrożeń, lęków, frustracji, traumatycznych doznań i przeżyć. Wszystko to powoduje narastającą lawinę przygnębiających dowolności oraz dążenia do tzw. wolności od wszystkiego co pogłębia jedynie odczucie aktualnego chaosu i entropii w relacjach międzyludzkich, gdzie możliwość skomunikowania się z drugim człowiekiem staje się zasadniczym problemem.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej