Relacje międzypokoleniowe
Sortowanie
Źródło opisu
Książki
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(3)
Dostępność
tylko na miejscu
(6)
dostępne
(3)
Placówka
Wypożyczalnia
(3)
Czytelnia
(6)
Autor
Janicka Iwona
(1)
Janke Andrzej W
(1)
Liberska Hanna
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Przygoda Anna
(1)
Szukalski Piotr
(1)
Tyszka Zbigniew (1933-2003)
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(4)
2000 - 2009
(2)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Przedsiębiorstwo
(1422)
Zarządzanie
(682)
Unia Europejska
(634)
Polska
(627)
Samorząd terytorialny
(531)
Relacje międzypokoleniowe
(-)
Środki masowego przekazu
(427)
Kadry
(418)
Marketing
(414)
Gospodarka
(406)
Banki
(383)
Organizacja
(379)
Prawo pracy
(358)
Internet
(352)
Komunikacja społeczna
(333)
Globalizacja
(322)
Integracja europejska
(318)
Prawo
(307)
Nauczanie początkowe
(300)
Postępowanie administracyjne
(284)
Dziecko
(280)
Polityka
(265)
Rodzina
(262)
Prawa człowieka
(256)
Unia Europejska (UE)
(253)
Prawo administracyjne
(252)
Praca
(245)
Zarządzanie strategiczne
(245)
Prawo cywilne
(243)
Pedagogika
(242)
Administracja
(241)
Język angielski
(238)
Prawo karne
(238)
Szkolnictwo
(236)
Nauczyciele
(235)
Finanse
(234)
Państwo
(233)
Podatek
(231)
Polityka społeczna
(230)
Kultura
(229)
Psychologia
(227)
Finanse publiczne
(226)
Socjologia
(217)
Społeczeństwo
(217)
Innowacje
(216)
Rachunkowość
(216)
Nauczanie
(213)
Szkolnictwo wyższe
(212)
Zarządzanie jakością
(212)
Opieka społeczna
(209)
Reklama
(209)
Wychowanie
(209)
Rynek pracy
(207)
Budżety terenowe
(201)
Kobieta
(200)
Menedżerowie
(200)
Nauczanie zintegrowane
(199)
Młodzież
(198)
Nieruchomości
(194)
Prawo międzynarodowe
(194)
Konkurencja
(193)
Public relations
(192)
Prawo wspólnotowe europejskie
(191)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(189)
Osobowość
(188)
Zatrudnienie
(183)
Konsumenci (ekon.)
(181)
Bezrobocie
(179)
Społeczeństwo informacyjne
(179)
Prawo karne procesowe
(177)
Rynek finansowy
(177)
Ochrona środowiska
(176)
Prawo Unii Europejskiej
(175)
Rynek kapitałowy
(175)
Prawo gospodarcze
(165)
Kształcenie
(157)
Umowa
(157)
Filozofia
(152)
Logistyka gospodarcza
(151)
Turystyka
(150)
Sądownictwo
(148)
Zarządzanie wiedzą
(148)
Decyzje
(146)
Papiery wartościowe
(146)
Polityka międzynarodowa
(145)
Oświata
(144)
Ubezpieczenia społeczne
(144)
Demokracja
(140)
Płaca
(137)
Stosunki interpersonalne
(136)
Psychologia społeczna
(135)
Służba zdrowia
(135)
Prawo konstytucyjne
(134)
Inwestycje
(132)
Postępowanie cywilne
(132)
Terroryzm
(132)
Prawo autorskie
(128)
Język polski
(126)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(124)
Motywacja pracy
(120)
Bezpieczeństwo publiczne
(119)
Temat: czas
1989-2000
(3)
2001-
(3)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Edukacja i pedagogika
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1. Rodzina jako miejsce socjalizacji dziecka: Socjalizacja dziecka w rodzinie a kontekst społeczno-kulturowy; O socjalizacji funkcji konfliktu pokoleń w rodzinie; Dziecięca perspektywa migracji rodzicielskich; Proces socjalizacji dziecka w środowisku rodziny zastępczej; Dziecko przewlekle chore w rodzinie i w środowisku pozarodzinnym- wybrane zagadnienia; 2. Środowiskowe uwarunkowania procesu socjalizacji dzieci: Efekty socjalizacji szkolnej- ocena kompetencji polskich uczniów; Osiągnięcia szkolne gimnazjalistów z rodzin dotkniętych ubóstwem; Socjalizacja i wychowanie dziecka w realiach kultury popularnej; Lokalność, kosmopolityzm, koegzystencja w przestrzeni przepływów. Wybrane kwestie socjalizacji młodych pokoleń we współczesnym świecie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wprowadzenie; Część I Pedagogika rodziny i jej przedmiot; Przedmiot i metodologia pedagogiki rodziny. Sugestie z punktu widzenia poznańskiej szkoły socjologicznych badań nad rodziną; Aspekt pedagogiczny refleksji i badań nad rodziną – uwag kilka; Rodzina w procesie wychowania; Obszary refleksji i badań pedagogicznych nad rodziną; Pedagogika jako nauka a subdyscyplinarny wymiar pedagogiki rodziny; Część II Perspektywa historyczna badań nad rodziną; Polskie XX-wieczne badania historii rodziny w starożytnej Grecji i Rzymie; Rodzina polska w dziejach nowożytnych i najnowszych jako przedmiot badań historii wychowania; Kobieta w Kościele, małżeństwo i rodzina w polskich badaniach patrologicznych; Edukacja rzymska okresu Cesarstwa jako przykład spójności oddziaływań rodziny i państwa; Część III Kulturowe, społeczne, edukacyjne i filozoficzne aspekty działalności rodziny; Funkcja kulturowa współczesnej rodziny podstawą i szansą kreowania tożsamości międzykulturowej jako wyzwania XXI wieku; Przemiany podstawowych funkcji rodziny wiejskiej w aspekcie polskiej transformacji społecznej; Edukacyjne funkcje rodziny w strukturze społecznej – makrostrukturalne uwarunkowania edukacyjnych funkcji rodziny; Prorodzinna orientacja młodzieży. Między tradycją a współczesnością; Tragikomedia codzienności, czyli brytyjskie opowieści o rodzinie; O rodzinie – przez pryzmat realistycznej antropologii filozoficznej; Część IV Kontekst pedagogiczny dysfunkcji i patologii oraz wsparcia społecznego w rodzinie; Długoterminowy wpływ rozwodu rodziców na dzieci; Kontrowersje wokół przestępstwa wewnątrzrodzinnego (na przykładzie dzieciobójstwa); Przemoc w rodzinie polskiej u progu XXI wieku; Rozpoznawanie przemocy wobec dziecka w rodzinie; Seniorzy w rodzinie. Zaburzenia w relacjach międzypokoleniowych; Zagrożenia i kryzys współczesnej rodziny; Dekalog życia w rodzinie zrekonstruowanej; Uwarunkowania wsparcia społecznego rodziny i dziecka w środowisku lokalnym; Wsparcie społeczne rodziny z osobą niepełnosprawną; Rodzina w procesie leczenia uzależnienia od alkoholu; Część V Stosunki rodziny i szkoły; Aktywna szkoła – bierni rodzice: anomia, mit czy przemieszczenie znaczeń?; Rodzice w zreformowanej szkole. Mity czy rzeczywistość?; Niektóre zasady społeczne we współpracy szkoły i rodziny; Przygotowanie nauczycieli do współpracy z rodziną ucznia – potrzeby i uwarunkowania; Część końcowa; Próba syntetycznego spojrzenia na rozwój pedagogiki rodziny; Wybrane prace familiologiczne – publikowane od 1989 roku; Nachwort zur Publikation.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 37 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Psychologia rodziny / red. nauk. Iwona Janicka, Hanna Liberska. - Wyd. 1 - 3 dodruk. - Warszawa : PWN Wydaw. Nauk. , 2019. - 682 s. : il. ; 25 cm.
Zawiera: Wstęp; Część I Człowiek w systemie rodziny: Rozdział 1 Rodzina w ujęciu systemowym: 1.1. Podstawowe zasady teorii systemów; 1.2. Struktura systemu rodziny; 1.3. Procesy systemowe w rodzinie; 1.4. Zadania rodziny w kolejnych fazach rozwojowych. Wspólnota i ciągłość; 1.5. W kierunku rodziny funkcjonalnej. Wskazówki praktyczne. Rozdział 2 Specyfika komunikacji interpersonalnej w rodzinie ujmowanej jako system: 2.1. Modele komunikacji interpersonalnej; 2.2. Podstawowe uwarunkowania komunikacji w rodzinie; 2.3. Rozwojowe zmiany komunikacji w systemie rodziny; 2.4. Warunki kształtowania prawidłowej komunikacji. Rozdział 3 Narracje rodzinne: 3.1. Rodzina jako nisza semantyczna; 3.2. Geneza treści rodzinnych narracji; 3.3. Dlaczego ważne jest badanie narracji rodzinnych. Rozdział 4 Role i funkcje rodziny: 4.1. Współczesne ujęcie roli rodziny; 4.2. Kierunki przemian współczesnej rodziny a role i funkcje rodzinne; 4.3. Role w systemie rodziny; 4.4. Funkcje rodziny; 4.5. Psychospołeczne uwarunkowania funkcji rodziny. Rozdział 5 Modele funkcjonowania rodziny. Style wychowania: 5.1. Modele rodziny; 5.2.Styl wychowania; 5.3.Modele funkcjonowania rodziny a style wychowania. Rozdział 6 Więzi małżeńskie i rodzinne w perspektywie teorii przywiązania: 6.1. Założenia i inspiracje teorii przywiązania; 6.2. Przywiązanie w okresie dzieciństwa; 6.3. Przywiązanie w okresie dorosłości; 6.4. Przywiązanie a relacje w bliskich związkach. Rozdział 7 Seksualność w związkach małżeńskich: 7.1 Pojęcie seksualności; 7.2. Aktywność seksualna małżonków i jej uwarunkowania; 7.3. Problemy seksualne małżonków. Rozdział 8 Transmisja pokoleniowa – procesy zachodzące na styku pokoleń: 8.1. Istota i mechanizmy transmisji międzypokoleniowej w rodzinie; 8.2. Obszary transmisji międzypokoleniowej w rodzinie; 8.3. Transmisja międzypokoleniowa w różnych podejściach psychologicznych; 8.4. Transmisja międzypokoleniowa jako proces formowania rodziny – model Murraya Bowena; 8.5. Kierunki badań nad transmisją w rodzinie. Rozdział 9 Psychologia religijności/duchowości rodziny: 9.1. Religijność i duchowość – definicje; 9.2. Współczesne podejścia badawcze w psychologii religijności/duchowości rodziny; 9.3. Rozwój religijności człowieka w kontekście cyklu życia rodzinnego w ujęciu Evelyn Duvall; 9.4. Perspektywy badań dotyczących religijności w rodzinie. Rozdział 10 Rozwój rodziny i rozwój w rodzinie: 10.1. Rozwój rodziny; 10.2. Rozwój w rodzinie; 10.3. Wyznaczniki rozwoju w systemie rodziny; 10.4. Zmiany w strukturze systemu rodziny; 10.5. Rodzina jako kontekst rozwoju indywidualnego. Część II Zróżnicowane formy życia rodzinnego: Rozdział 1 Samotne rodzicielstwo: 1.1. Specyfika roli kobiecej – matka i samotna matka; 1.2. Specyfika roli męskiej – ojciec i samotny ojciec; 1.3. Funkcjonowanie rodziny niepełnej; 1.4. Konsekwencje samotnego rodzicielstwa; 1.5. Migracja zarobkowa jako czasowe samotne rodzicielstwo; 1.6. Pomoc samotnym rodzicom. Rozdział 2 Związki kohabitacyjne: 2.1. Kohabitacja jako nowa forma życia pary; 2.2. Przyczyny kohabitacji; 2.3. Charakterystyka osób kohabitujących; 2.4. Przedślubna kohabitacja a małżeństwo; 2.5. Kohabitacja a rokowania odnośnie do trwałości związku; 2.6. Zaangażowanie w relację a trwałość związków intymnych. Rozdział 3 Partnerzy kohabitujący jako rodzice: 3.1. Dzieci urodzone poza małżeństwem; 3.2. Rodziny kohabitacyjne; 3.3. Problem stabilności rodzin kohabitacyjnych; 3.4. Warunki życia rodzin kohabitacyjnych. Rozdział 4 Rodzina zrekonstruowana: 4.1. Definicje i statystyki; 4.2. Rodzina zrekonstruowana jako system; 4.3. Małżeństwo powtórne jako podstawa rekonstrukcji rodziny; 4.4. Rodzicielstwo w rodzinie zrekonstruowanej; 4.5. Dziecko w rodzinie zrekonstruowanej; 4.6. Wskazówki do pracy psychoedukacyjnej i terapeutycznej. Rozdział 5 Rodzina adopcyjna: 5.1. Specyfika rodziny adopcyjnej; 5.2. Rodzina adopcyjna z perspektywy prawnej; 5.3. Rodzina adopcyjna z perspektywy medycznej; 5.4. Rodzina adopcyjna z perspektywy psychologicznej; 5.5. Rodzina adopcyjna z dzieckiem w okresie wczesnego dzieciństwa; 5.6. Rodzina adopcyjna z dzieckiem w okresie przedszkolnym i wczesnoszkolnym; 5.7. Rodzina z dorastającym nastolatkiem. Rozdział 6 Rodzina zastępcza: 6.1. Rodzina zastępcza z perspektywy prawnej; 6.2. Specyfika rodziny zastępczej; 6.3. Rodzinny dom dziecka jako rodzinna forma opieki zastępczej. Rozdział 7 Kulturowa różnorodność rodziny: 7.1. Status współczesnej rodziny; 7.2. Wartości kulturowe a interakcje w rodzinie; 7.3. Rodziny wielokulturowe; 7.4. Przyszłość rodziny w kontekście procesu zmiany społecznej. Część III Zdrowotne i społeczne problemy w rodzinie: Rozdział 1 Choroba przewlekła w systemie rodziny: 1.1. Trzy ujęcia choroby; 1.2. Choroba jako nienormatywny kryzys w rodzinie; 1.3. Rodzina wobec przewlekłej choroby; 1.4. Adaptacja do kryzysu: jak problemy pomagają w adaptacji; 1.5. Dlaczego przewlekła choroba jest przewlekła. Rozdział 2 Trudności w realizacji planów prokreacyjnych i ich skutki: 2.1. Trudności w realizacji planów prokreacyjnych i ich medyczne uwarunkowania; 2.2. Następstwa trudności w realizacji planów prokreacyjnych; 2.3. Przezwyciężenie trudności prokreacyjnych – na przykładzie niepłodności. Rozdział 3 Rodzina z dzieckiem niepełnosprawnym: 3.1. Informowanie rodziców o zaburzeniach w rozwoju dziecka; 3.2. Niepełnosprawność dziecka a zmiany w systemie rodzinnym; 3.3. Adaptacja rodziców do niepełnosprawności dziecka; 3.4. Rola wsparcia społecznego w procesie radzenia sobie przez rodziców dzieci niepełnosprawnych; 3.5. Społeczne, emocjonalne i adaptacyjne problemy doświadczane przez rodziców dzieci z zaburzeniami rozwoju; 3.6. Pomoc dla rodzin z dziećmi niepełnosprawnymi. Rozdział 4 Rozwód jako sytuacja kryzysowa w rodzinie: 4.1. Kryzys rozwodowy – charakterystyka; 4.2. Przyczyny rozwodów; 4.3. Predyktory powodzenia i niepowodzenia związku; 4.4. Fazy procesu rozwodowego; 4.5. Funkcjonowanie psychologiczne dorosłych w sytuacji rozwodu z uwzględnieniem różnic płciowych; 4.6. Funkcjonowanie psychologiczne dzieci w sytuacji rozwodu rodziców. Rozdział 5 Agresja i przemoc w rodzinie: 5.1. Metody wychowawcze i postawy rodzicielskie sprzyjające agresji u dzieci i młodzieży; 5.2. Agresja między rodzeństwem; 5.3. Przemoc w małżeństwie, czyli dostarczanie dzieciom wzorów zachowań agresywnych; 5.4. Zapobieganie i kontrolowanie agresji. Rozdział 6 Rodzina a zachowanie antyspołeczne: 6.1. Zachowania antyspołeczne i ich przyczyny; 6.2. Rodzina jako miejsce rozwoju zachowań antyspołecznych; 6.3. Mechanizm transmisji międzypokoleniowej a zachowania antyspołeczne. Część IV Terapia rodzin i terapeutyczna rola rodziny: Rozdział 1 Współczesne nurty w terapii rodzin: 1.1. Historia terapii rodzin; 1.2. Zasady terapii rodzin; 1.3. Wskazania i przeciwwskazania do terapii rodzin. Rozdział 2 Pozytywna psychologia rodziny – w teorii i praktyce: 2.1. Obszary psychologii rodziny; 2.2. Obszary psychologii pozytywnej; 2.3. Zainteresowanie pozytywnością na gruncie psychologii rodziny. Literatura; Indeks nazwisk; Indeks rzeczowy; O Autorach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1. Demografia relacji międzypokoleniowych; 2. Solidarność międzypokoleniowa a kontrakt intergeneracyjny; 3. Solidarność międzypokoleniowa i kontrakt intergeneracyjny w przyszłości; 4. Ageizm- dyskryminacja ze względu na wiek; Metodologia pomiaru solidarności miedzypokoleniowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zawiera: R. I Starość jako etap życia człowieka: Wprowadzenie; Pojęcie starości; Wybrane koncepcje starzenia się i starości; Potrzeby człowieka starzejącego się; Rodzaje aktywności podejmowanych przez seniorów; Społeczne role realizowane przez seniorów; Podsumowanie. R. II Proces rodzinnej socjalizacji: Wprowadzenie; Pojęcie socjalizacji; Wybrane teorie socjalizacji; Rodzina środowiskiem socjalizacyjnym; Rola dziadków w procesie socjalizacji wnuków; Podsumowanie. R. III Metodologiczne podstawy badań własnych: Wprowadzenie; cele i przedmiot badań, problemy oraz wyłonione zmienne; Zastosowane metody, techniki i narzędzia badawcze; Organizacja i przebieg badań oraz charakterystyka badanej próby i terenu badań; Podsumowanie. R. IV Preferencje aksjologiczne badanych dziadków i ich wnuków; Wprowadzenie; Zależność pomiędzy systemami wartości przedstawicieli najstarszego i najmłodszego pokolenia w rodzinie; Normy przekazywane wnukom w procesie rodzinnej socjalizacji; Podsumowanie. R. V Wybrane elementy tradycji przekazywane w drodze międzypokoleniowego przekazu kultury w rodzinie: Wprowadzenie; Elementy tradycji religijnej przekazywane swoim wnukom przez seniorów; Elementy tradycji świeckiej przekazywane przez dziadków swym wnukom; Podsumowanie. R. VI Metody oddziaływań wychowawczych stosowane przez seniorów wobec swoich wnuków: Wprowadzenie; Dominujące w rodzinach rodzaje kontaktów dziadków i wnuków; Stosowany przez dziadków system kar i nagród; Sytuacje wychowawcze tworzone przez dziadków; Podsumowanie. Zakończenie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Socjologia ; Nr 29)
Ukształtowanie się i rozwój poznańskiej szkoły socjologicznych badań nad rodziną; Ontologiczne i teoriopoznawcze podstawy systemu metodologicznego poznańskiej szkoły socjologicznych badań nad rodziną; Przedmiot socjologii rodziny i jej podstawowe pojęcia (koncepcja własna); Wnętrze rodziny - problematyka metodologiczna; Metodologiczne podstawy badania funkcji rodziny; Rodzina a mikrostruktura, mezostruktura i makrostruktura społeczna oraz społeczeństwo globalne - kierunki analizy; Socjologiczny punkt widzenia w badaniach nad rodziną a współpraca interdyscyplinarna, z uwzględnieniem działalności aplikacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 316 (2 egz.)
Czytelnia
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej